Adatok
spag
0 bejegyzést írt és 246 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amikor klasszikus, nagy metróhálózatokról beszélünk, akkor mindenkinek London, Párizs, New York, Moszkva netán Tokió jut eszébe, pedig van egy dél-amerikai város, ami legalább ekkora múlttal rendelkezik, több, mint 100 éves a metróhálózata, 1913-ban nyitották meg, úgy, hogy…..
spag
2015.01.11 12:49:25
Szia, fyi az elso jopar linked vmiert nem mukodik. Amugy szep nemzeti szinu vonatok :)
Az Airbus eddig csak szűkszavú nyilatkozatban kommentálta az Air France 447-es járatával kapcsolatos vizsgálat legutóbbi eredményeit, bár érezni, hogy a felelősséget - érthető módon - a pilótákra igyekszik hárítani. Már írtam róla korábban, hogy valószínűleg több…..
spag
2012.11.05 16:30:16
@jjoey: Azért eggyel bonyolultabb volt az eset.
www.onderzoeksraad.nl/docs/rapporten/Rapport_TA_ENG_web.pdf
1) igaz, hogy felülről közelitettek a leszallo folyosot, ahogy irod, de ezt tudták, tudta a legiiranyitas is, viszont valoban kerulendo lenne, a jelentes szerint.
2) azert kerultek idle-be a hajtomuvek, mert a robotpilotahoz kapcsolt magassagmero rossz volt, mikozben a pilotak a masikat nézték.
www.onderzoeksraad.nl/docs/rapporten/Rapport_TA_ENG_web.pdf
1) igaz, hogy felülről közelitettek a leszallo folyosot, ahogy irod, de ezt tudták, tudta a legiiranyitas is, viszont valoban kerulendo lenne, a jelentes szerint.
2) azert kerultek idle-be a hajtomuvek, mert a robotpilotahoz kapcsolt magassagmero rossz volt, mikozben a pilotak a masikat nézték.
Ez most egy kicsit szokatlan, mondhatni lájtosabb bejegyzés lesz, de hát néha ilyen is kell :)
A Youtube-on találtam ezt a videót, amit okvetlenül meg szerettem volna osztani veletek, annyira szokatlan és érdekes. Az elmúlt időszakban itthon is elterjedtek azok a jelzőlámpák, amik…..
Amerikában újabb példa születik arra, hogy egy városban hogyan lehet kétszintű kötöttpályás közlekedési rendszert kiépíteni, úgy, hogy metrót nem is építünk. Seattleben a Kinky Sharyo kocsikkal (nem nagyobbak egy Ganz csuklósnál!) kiszolgált light rail vonal adja a hálózat…..
A tavalyi tartományi parlamenti választásokon a zöld párt azzal tudott nyerni, hogy kampánya egyik legfontosabb elemévé tette a hatalmas beruházás leállítását. Mivel igen sok ember ellenezte (és ellenzi a mai napig) a győzelem szinte borítékolható volt. Néhány napig le is állt…..
spag
2012.04.04 10:03:44
@BpDili: "ilyen városokban fejpályaudvart fenn tartani kész luxus"
utólag persze ma már tudjuk, hogy mindenhova átmenő kellett volna, csak az a macera, hogy ha nem tudod kényelmesen hosszában áthúzni a fejpályaudvar alatt a vágányokat (Malmö, Kassel, Stuttgart S-Bahn, Zürich, etc. etc.) hanem arra merőlegesen kell teljesen új alagutat túrni, akkor kb. megduplázódnak a költségek és ez nem segít a költség-haszon arányokon.
Akármennyire szeretem a modern vasutat, azért egy ilyen projekt mégiscsak arról szól, hogy most akkor megéri-e a pénzt az előnyök, vagy sem. És a Stuttgart 21 relative elég gyenge business case a pár perces IC nyereséggel, cserébe csökkenő rugalmassággal és kapacitással.
(Ráadásul amikor ezt tervezték, még mozdony-körüljárásban gondolkoztak. azért a mozdonyvezető-váltás eggyel gyorsabb ügy.)
utólag persze ma már tudjuk, hogy mindenhova átmenő kellett volna, csak az a macera, hogy ha nem tudod kényelmesen hosszában áthúzni a fejpályaudvar alatt a vágányokat (Malmö, Kassel, Stuttgart S-Bahn, Zürich, etc. etc.) hanem arra merőlegesen kell teljesen új alagutat túrni, akkor kb. megduplázódnak a költségek és ez nem segít a költség-haszon arányokon.
Akármennyire szeretem a modern vasutat, azért egy ilyen projekt mégiscsak arról szól, hogy most akkor megéri-e a pénzt az előnyök, vagy sem. És a Stuttgart 21 relative elég gyenge business case a pár perces IC nyereséggel, cserébe csökkenő rugalmassággal és kapacitással.
(Ráadásul amikor ezt tervezték, még mozdony-körüljárásban gondolkoztak. azért a mozdonyvezető-váltás eggyel gyorsabb ügy.)
Nem is olyan régen történt Budapesten, hogy a korábbi Ferenc körút névre hallgató metróállomást átnevezték. A megálló új neve Corvin negyed lett, az átnevezés költségeit pedig a Corvin sétány projekt ingatlanfejlesztője vállalta és kezdeményezte. Hazánkba is betört…..
spag
2012.04.03 13:40:12
@felka: "aluljárót akadálymentesítse, azaz építsen be legalább egy mozgólépcsőt"
lett zebra a felszinen. A metróba pedig addig kerekesszékkel sajnos úgysem lehet lemenni, amig nincs lift a peronokig.
lett zebra a felszinen. A metróba pedig addig kerekesszékkel sajnos úgysem lehet lemenni, amig nincs lift a peronokig.
Számos hajmeresztő dologgal találkoztunk már itt a blogon, nem egy banális pilótahibával is. Na de ez? Itt még fejjel felfelé Az All Nippon Airways Boeing 737-700-asa szeptember 6-án Nahából Tokióba tartott, éppen 41 ezer lábas utazómagasságon, a gépet a…..
spag
2011.11.28 22:49:23
Kis kihagyás után jelentkezik a blog ismét, ráadásul friss élményanyaggal. Tegnapelőtt (Liszt)Ferihegyen várva az Easyjet berlini járatára hallottam, amint egy kisfiú ezt kérdezte az apjától: "Apa, a pilóta bácsi miért szállt ki a repülőből és miért sétál ott…..
Ferihegy cikksorozat Ferihegy 1-ről rengeteg cikk szólt már, a SkyCourt is nagy nyilvánosságot kapott beruházás volt. A 2A és 2B terminál viszont csak úgy van, különösebb érdeklődés nem vetül rá. Ferihegy két "agyonhallgatott" terminálját mutatjuk most be. Mint az előző részből kiderült, Budapest…..
2011. június 14-én, nem sokkal negyed öt után átadták a Margit híd déli oldali járdáját. Ezzel egy időben üzembe helyezték a margitszigeti szárnyhídnál az új jelzőlámpát, mely az új felszíni gyalogátkelőhelyet biztosítja.A híd közepén korábban gyalogos aluljáró volt.…..
spag
2011.07.12 17:45:31
@gmarc: igen, illetve megállás után pedig nincs villamos előtt átrohangálás (csak után).
Igencsak érdekes műszaki alkotást adtak át a belga mérnökök június 6-án. A Brüsszel-Amszterdam közötti nagysebességű vasútvonal Antwerpentől közvetlenül északkeletre eső szakaszán (Google maps még a napelemek nélkül) egy mesterséges alagút tetején 16 ezer napelemet…..
A Budapest Szíve program keretében Kaputérség alcímen a Károly körút is átépül, kapcsolódva a 4-es metró kapcsán felújított Vámház körút és Múzeum körúthoz. A munkálatok még 2010 nyarán megkezdődtek, aztán a lendület alábbhagyott közműproblémák miatt. A fagyos…..
spag
2011.04.22 16:57:25
@Jani3k: "Ha lenne több körgyűrű, és legfőképpen több Duna híd min 2 a Csepel-sziget magasságába és min 1 Újpest magasságába, hidd el megcsappanna a belvárosi forgalom.. "
azt mivel magyarázod, hogy 1990 óta három új híd és két új körgyűrű építésével egyidőben jelentősen nőtt a forgalom, ellenben további 3 híd és további min 2 körgyűrű esetén pedig "megcsappanna"?
Honnan ismerhetjük fel, mikor következik be ez az inverzió? Peking körülbelül hét körgyűrűnél tart, hányat építsenek még hogy "megcsappanjon" a forgalom?
azt mivel magyarázod, hogy 1990 óta három új híd és két új körgyűrű építésével egyidőben jelentősen nőtt a forgalom, ellenben további 3 híd és további min 2 körgyűrű esetén pedig "megcsappanna"?
Honnan ismerhetjük fel, mikor következik be ez az inverzió? Peking körülbelül hét körgyűrűnél tart, hányat építsenek még hogy "megcsappanjon" a forgalom?
spag
2011.04.22 18:58:15
@Jani3k: nem az volt a kérdésem, hogy honnan lett ennyi új autó, hanem hogy mivel indoklod, hogy
1. van egy kritikus mennyiségű közúti infrastruktúra-bővítés, ami után az autós forgalom a belvárosban elkezd csökkenni, nem nőni,
2. ez a kritikus pont az általad említett +2 híd és +2 gyűrű.
csak mert tudjuk h az eddigiek még nem csökkentették a belvárosi forgalmat, ahogy azt is, hogy az általad említetteknél is több híd-gyűrű még irreálisabb.
1. van egy kritikus mennyiségű közúti infrastruktúra-bővítés, ami után az autós forgalom a belvárosban elkezd csökkenni, nem nőni,
2. ez a kritikus pont az általad említett +2 híd és +2 gyűrű.
csak mert tudjuk h az eddigiek még nem csökkentették a belvárosi forgalmat, ahogy azt is, hogy az általad említetteknél is több híd-gyűrű még irreálisabb.
Brüsszel: Hagyományos metróval nem lehet két percre csökkenteni a követési időt, állítják Brüsszelben, így a növekvő utasigény után rohanva kénytelenek kiépíteni az automata metrót. Ezzel tudnék vitatkozni ugyan, de tény, hogy Brüsszelben zöld utat kapott az 1-es és 5-ös…..
spag
2011.04.22 16:48:48
@tom-a-hawk: Azért a dupla csuklós busz léte mindig egy elég erős indikátora annak, hogy ideje lenne villamosban gondolkozni a kapacitásigény miatt (pl. nem véletlenül próbált volna a Volvo pár éve a 7-es vonalon dupla csuklóssal haknizni).
Persze a konkrét szituban sok mindenen múlik, megéri-e a váltás: honnan jönnének a járművek (és a pálya), miből van az energia, és lehet-e akkora hálózatot építeni hogy már a méretgazdaságosság miatt megtérül a vili.
Persze a konkrét szituban sok mindenen múlik, megéri-e a váltás: honnan jönnének a járművek (és a pálya), miből van az energia, és lehet-e akkora hálózatot építeni hogy már a méretgazdaságosság miatt megtérül a vili.
Urbanista
Svédek Budapestről. Minden kerülethez készítettek egy-egy zongoradarabot, akvarellt és egy könyvfejezetet
2011.04.16 08:17:00
Ez az új svéd nyelvű útikönyv a parlamentes, zöldséges, szabiszobros borítójával nem tűnik túl különlegesnek egy budapestinek. Pedig az. Én legalábbis még soha nem láttam olyan Budapest-kalauzt, amelyikben mind a 23 kerület önálló fejezetet kap, pláne nem ilyen klassz…..
spag
2011.04.18 08:19:52
Urbanista
Dögös tetőtér-beépítés a Szabadság téren. Nappal láthatatlan, éjjel viszont csillog-villog az új irodaszint
2011.03.30 11:03:00
Végre egy olyan tetőtér-hasznosítás, amitől a legkényesebb ízlésű városvédők sem fognak aláírásgyűjtésbe kezdeni, és azok a trendkövetők sem fanyaloghatnak, akik szerint csak az elfogadható az építészetben, amihez hasonlót már láttak egy külföldi magazinban.…..
spag
2011.03.30 16:18:53
@shinny bayaar:
"Láttam Londonban meg Párizsban is ilyen modern ráépítéseket régi épületekre, de azok valahogy jobban tudtak működni."
vs
"azok a trendkövetők sem fanyaloghatnak, akik szerint csak az elfogadható az építészetben, amihez hasonlót már láttak egy külföldi magazinban"
lol
"Láttam Londonban meg Párizsban is ilyen modern ráépítéseket régi épületekre, de azok valahogy jobban tudtak működni."
vs
"azok a trendkövetők sem fanyaloghatnak, akik szerint csak az elfogadható az építészetben, amihez hasonlót már láttak egy külföldi magazinban"
lol
A stuttgarti vasúti főpályaudvar egyik problémája, hogy fejállomás kialakítású. Emiatt azok a vonatok, amelyek csak megállnak itt - és nem itt van a kezdő- vagy végpontjuk -, sok időt veszítenek azzal, hogy beállnak az állomásra, majd „kitolatva” folytatják útjukat.…..
Odáig jutottunk, hogy az ORFK is sajtóanyagot tett közzé, melyben felhívják a figyelmet, hogy talán nem ártana egy kicsit jobban odafigyelni a többi közlekedőre is... Az elmúlt napokban történő sorozatos gyalogosgázolásokkal ebben az évben a közlekedési balesetben meghalt…..
spag
2011.02.02 13:43:31
@Crystalwolf: miért van olyan érzésem, hogy kerékpár-rendszámról szeretnél vitatkozni?
más hozzászólásaidba beleolvasva ha jól látom, rosszul értelmezed az elsőbbség fogalmát. az "elsőbbség kikényszerítése" oximoron. Azt jelenti az elsőbbség, hogy max. lemondhatsz róla, vagy más nem adhatja meg veszélyeztetve az életed, de kikényszeríteni nem tudod, mert eleve adott.
más hozzászólásaidba beleolvasva ha jól látom, rosszul értelmezed az elsőbbség fogalmát. az "elsőbbség kikényszerítése" oximoron. Azt jelenti az elsőbbség, hogy max. lemondhatsz róla, vagy más nem adhatja meg veszélyeztetve az életed, de kikényszeríteni nem tudod, mert eleve adott.
spag
2011.02.02 14:28:58
@Crystalwolf: éppenséggel az utolsó példában igazad van, ugyanis akkor a gyalogosnak nincs elsőbbsége. Szóval az nem az elsőbbség kikényszerítése hanem szabálytalan, akkor is ha elvárható a szabályos féltől is, hogy mindent megtegyen a baleset elkerülésére.
Az első példára annyit, hogy különböző országokban más a prioritás, a Strict Liabilityt használó országokban a prioritás a gyalogosok védelme, bárkinek is lenne "igaza". Máshol (pl. Amerikában) más a prioritás.
A kerékpáros rendszám azt hittem, off-topik ezen a blogon, mert szívesen de az időbe telik, de kezdjük pl. ezzel:
kerekparosklub.hu/magyar-kerekparosklub-allaspont-2-kell-e-rendszam-a-kerekparra
Az első példára annyit, hogy különböző országokban más a prioritás, a Strict Liabilityt használó országokban a prioritás a gyalogosok védelme, bárkinek is lenne "igaza". Máshol (pl. Amerikában) más a prioritás.
A kerékpáros rendszám azt hittem, off-topik ezen a blogon, mert szívesen de az időbe telik, de kezdjük pl. ezzel:
kerekparosklub.hu/magyar-kerekparosklub-allaspont-2-kell-e-rendszam-a-kerekparra
spag
2011.02.04 01:17:48
@Crystalwolf: hello, tovabbra sem ertem, ez hogy jon ide a Zebra temahoz, de megprobalok valaszolni.
- eddig szo nelkul hagytam egy csusztatasodat, miszerint aki kerekpart vezet, az is kiemelt felelosseget kell viseljen, mert embert olhet. Ez nem gondolom hogy feltétlenül így lenne, 30 km/h-s sebességnél még egy autóval ütközésnél is komoly esély van a túlélésre, míg 50-nél már necces, és 60-70-nél (ami lássuk be a jelenlegi tipikus városi sebesség) már csak kevés esély van a túlélésre. Így valóban jogos, hogy városon belül a gépjárművek vannak "kipécézve" mint akiktől igenis óvni kell a gyalogost.
- hát ez már csak így alakult,h a világ szinte összes országában rendszám kell az autókra, de a kerékpárokon nincsen mert minek - Svájc is nemrég törölte el a kötelező felelősségbiztosítás matricát a kerékpárokra, lévén, hogy mindenkinek amúgy is van általános felelősségbiztosítása, az vonatkozhat a kerékpározásra is.
- mindent a magasabb szintű stratégia határoz meg. egy városvezetés azt akarja-e, hogy a dugók enyhítése és a légszennyezés, balesetek mérséklése érdekében minél többen ne autózzanak, ezen belül minél többen kerékpározzanak? akkor mindent megtesz, hogy a kerékpározás minél egyszerűbb legyen. lehető legkevesebb adminisztráció. (azért lehetőleg általános iskolában általános KRESZ oktatás, mindenkinek.) -- ha egy város inkább szarik rá és szeretne minél nagyobb közlekedési káoszt, hát hajrá - max az a réteg aki teheti (egyben az aki a legtöbbet tehetne a városért) elköltözik.
- eddig szo nelkul hagytam egy csusztatasodat, miszerint aki kerekpart vezet, az is kiemelt felelosseget kell viseljen, mert embert olhet. Ez nem gondolom hogy feltétlenül így lenne, 30 km/h-s sebességnél még egy autóval ütközésnél is komoly esély van a túlélésre, míg 50-nél már necces, és 60-70-nél (ami lássuk be a jelenlegi tipikus városi sebesség) már csak kevés esély van a túlélésre. Így valóban jogos, hogy városon belül a gépjárművek vannak "kipécézve" mint akiktől igenis óvni kell a gyalogost.
- hát ez már csak így alakult,h a világ szinte összes országában rendszám kell az autókra, de a kerékpárokon nincsen mert minek - Svájc is nemrég törölte el a kötelező felelősségbiztosítás matricát a kerékpárokra, lévén, hogy mindenkinek amúgy is van általános felelősségbiztosítása, az vonatkozhat a kerékpározásra is.
- mindent a magasabb szintű stratégia határoz meg. egy városvezetés azt akarja-e, hogy a dugók enyhítése és a légszennyezés, balesetek mérséklése érdekében minél többen ne autózzanak, ezen belül minél többen kerékpározzanak? akkor mindent megtesz, hogy a kerékpározás minél egyszerűbb legyen. lehető legkevesebb adminisztráció. (azért lehetőleg általános iskolában általános KRESZ oktatás, mindenkinek.) -- ha egy város inkább szarik rá és szeretne minél nagyobb közlekedési káoszt, hát hajrá - max az a réteg aki teheti (egyben az aki a legtöbbet tehetne a városért) elköltözik.
Van egy budapesti közlekedési projekt, aminek a terve majdnem két évvel ezelőtt fogant, de jelenleg úgy tűnik, sosem fog megszületni belőle maga a "gyermek". Vagyis a "Budai fonódó villamosok", ami pedig a M(ég)4(év) után kifejezetten örömmel tölti el az ember…..
spag
2011.01.24 15:58:28
@Kamee: A Frankel León nem fér a villamos, ugyanis nem ad hozzá a tűzoltóság engedélyt. Továbbá újratervezésre nincs idő a zsé és így de facto a projekt elvesztése nélkül.
Így ez az ésszerű terv.
Így ez az ésszerű terv.
spag
2011.01.25 18:09:55
@LastScout: Láng Zsolt szabotálja, nem a BKV - és nem is éppen a Fidesz. De az is igaz, hogy ez a FIdesznek nem fontos annyira, hogy "megbüntessék" Lángot -- rajta kívül a Fideszt leginkább nem érdekli, van-e fejlesztés, vagy nincs.
spag
2011.02.01 13:56:17
@nana!: a villamos azert epul, hogy a dugoban allo 86-os buszt tehermentesítse, es tobb embernek legyen elonyos nem autózni.
Ez annak is jó aki nem hajlandó kiszállni az autójából. A villamosprojekt nem jár jelentős parkolóhely-megszűntetéssel így a korábban átszállásmentes kapcsolat híján ideautózók egy részének villamosra pártolásával éppen, hogy több szabad parkolóhely lesz.
Egyébként ha nincs elég parkolóhely akkor - mivel a közterület szűkös erőforrás - növelni kell a parkolási díjakat és csökkenteni a helyi lakóknak adott parkolási kedvezményeket.
Ez annak is jó aki nem hajlandó kiszállni az autójából. A villamosprojekt nem jár jelentős parkolóhely-megszűntetéssel így a korábban átszállásmentes kapcsolat híján ideautózók egy részének villamosra pártolásával éppen, hogy több szabad parkolóhely lesz.
Egyébként ha nincs elég parkolóhely akkor - mivel a közterület szűkös erőforrás - növelni kell a parkolási díjakat és csökkenteni a helyi lakóknak adott parkolási kedvezményeket.
A múltkor, az S-Bahn - U-Bahn átszállós videónál kérdezte valaki, hogy mik azok a fehér izék az ablakon, amire az volt a válasz, hogy karcolás- és maratásellenes fólia. Pszichológiai hadviselés: ha nem látszik, amit odarondít a gyökérarc, akkor nem rondít oda. Akkor említettem,…..
spag
2011.01.19 11:32:11
@Chaoyang: a valószínűtlen de nagy büntetés a közlekedési bírságoknál pl. oda vezet hogy a delinkvensek nem bűnösnek érzik magukat, hanem pechesnek. Persze ha ritkán tudnak elkapni akkor muszáj magasra rakni a büntit h ne érje meg de jobb lenne fordítva.
spag
2011.01.19 11:33:25
@Chaoyang: amugy igen, az a carpool lane :)
spag
2011.01.19 11:50:35
@Chaoyang: Van a Curb Your Enthusiasm sorozatban egy rész, amiben a főszereplő felszed egy utcalányt csak azért, hogy mehessen a carpool lane-ben. De mégis lefotózzák, gyorshajtásért. Aztán magyarázhatja a feleségének..
Ez egy kivételes alkalom az Építős blog történetében, ugyanis ez az első poszt, amit egy vendég blogger írt meg. Az alább olvasható bejegyzést malevlolka követte el.
Charleroi Belgium déli területének, Vallóniának az egyik legnagyobb városa, elővárosaival együtt nagyjából…..
spag
2011.01.18 22:10:43
@World_Traveller: repülőn kisebb nyomás van mint a földön, nem nagyobb. Persze ettől még nem fog kevésbé fájni a füled :)
Hát azért Charleroin nagyot dobott, hogy épült egy új terminál, a régi apró volt és lelakott. De attól még ez marad a fapados reptér.
Az mégiscsak Budapest kiváltsága, hogy a fapados reptérnek van vasúti kapcsolata, nem a "normál"-nak :)
Hát azért Charleroin nagyot dobott, hogy épült egy új terminál, a régi apró volt és lelakott. De attól még ez marad a fapados reptér.
Az mégiscsak Budapest kiváltsága, hogy a fapados reptérnek van vasúti kapcsolata, nem a "normál"-nak :)
spag
2011.01.18 22:45:10
@malevlolka: Mit értesz kompakt alatt? A Wizzair egy igen sikeres magyar cég, a Malévet pedig sajnos csak az tartja fent, hogy az orosz adósságai és a Budapest Airport privatizációjakor kötött előnytelen szerződések miatt politikailag lehetetlen csődbe vinni -- mégegyszer mondom bárcsak jobb helyzetben lenne -- de a neved alapján lehet, hogy más véleményen vagy ;)
spag
2011.01.18 23:38:09
@malevlolka: ebben teljesen igazad van. Ráadásul a Malév beszállt rendesen az árversenybe is, ami legalábbis az utasoknak jó. Jó lenne látni a Malévet talpra állni.
Az alábbiakban azt a tervezői utat próbáljuk meg bejárni, amelynek a végén a budapesti CET áll. Neked melyik a kedvenced: a szemétfeldolgozó, a fekete, a luxusautós, a zajvédő, az egyetemi vagy a BMW-s CET? 1995: a szemétfeldolgozó CET Zenderen városában, Hollandiában áll a…..
"Being a Member State of the EU, Hungary must be induced to withdraw these unjust burdens."Figyelemre méltó és nem túl meglepő támadás indult a magyar kormány ellen. Kivételesen nem a médiatörvény által nemzetközileg felvert porra gondolunk. Mint azt a napokban több német…..
spag
2011.01.08 14:20:19
@hulyeinformatikus: "A vállalatok minden Forint extra adót bevasalnak a vásárlóikon"
ez egy elmélet az adók és az árak közti rugalmasság mértékéről, amit előszeretettel használnak a multik támogatói, nem tény.
Pl. a bankszektorban verseny van így akkor tudják csak emelni a díjaikat piacvesztés nélkül, ha kartelleznek.
ez egy elmélet az adók és az árak közti rugalmasság mértékéről, amit előszeretettel használnak a multik támogatói, nem tény.
Pl. a bankszektorban verseny van így akkor tudják csak emelni a díjaikat piacvesztés nélkül, ha kartelleznek.
Tanúskodni voltunk. A rendőrtiszt asszony nagyon kedves és rugalmas volt, hogy ne kelljen minden ügyben külön bemennünk, egymás után több ügyet is villámgyorsan lerendeztünk. A technikai szünetekben (nyomtatás, borítékolás stb.) arról beszélgettünk, vajon jár-e valamiféle…..
spag
2010.10.30 16:29:26
spag
2011.01.05 19:28:56
@Pityuuu: Az a különbség két autós és az autós-gyalogos helyzet között, hogy a KRESZ szerint más gépjárművet zavarni, akadályozni szabad, csak veszélyeztetni nem, míg gyalogost zavarni, akadályozni is tilos.
Egyébként egyszerűen az a tény, hogy emberek akár munkaidejükben gyilkolnak másokat, még felháborítóbb.
Egyébként egyszerűen az a tény, hogy emberek akár munkaidejükben gyilkolnak másokat, még felháborítóbb.
A svédek meglehetősen sokat tudnak felmutatni tömegközlekedés-fejlesztés területén 2010-ben. Csak pár a fontosabbak közül: villamostenderek és villamosvonal Stockholmban, új villamosszakasz Norrköpingben, új 250 km/h-s sebességre alkalmas vasúti szakaszok. A vasúti…..
Két éves lett a blog, jöhetnek a szokásos statisztikák :) A látogatószám nőtt az előző évekhez képest, és bár a bejegyzések száma csökkent, addig ti sokkal intenzívebbek voltatok, és két és félszer annyit kommenteltetek átlagban egy bejegyzéshez, mint tavaly. Nincs arról…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz