Regisztráció Blogot indítok
Adatok
SzivtelenSatan

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Elképesztő népszerűségnek örvendenek azok a facebookos csoportok, melyek tagjainak az a célja, hogy demonstráljanak a Facebook fizetőssé tétele ellen. Hogy mi?? Fizetős lesz a Facebook???Hát minden valószínűség szerint. Máskülönben minek csatlakozott volna több mint 22 ezer…..
Szegény Figo az Inter után most a Szentkirályi csapatából is végérvényesen kikerült, kénytelen lesz újra focizni vagy valami más megélhetési forrás után nézni. Nem rohangálhat többet a járó gépsorok között, nem ihat bele találomra akármelyik, a futószalagról frissen…..
Minimum a hónap kalandja esett meg Gergővel. Olvasónk - magyar internetezők tízezreihez hasonlóan - nemrég belebotlott az Aranylinkbe, ami alatt Horálki János extrém túravezető weboldala lapul. Ha nem ismernék véletlenül, János, a netes híresség olyan komplex túravezetést kínál…..
Subba Bérijesztgetés 2009.06.18 16:16:00
Bérijesztgetés! Igen, ilyen is van.Természetesen az Interneten található a Horalki Luxus Kirándulás honlapján. Furcsa? Ugyan. Horalki úr nagyszerű extrákkal bolondítja meg az egyszerű kirándulást. Masszíroz, csomagot cipel, és még megannyi érdekes dolgot találhattok nála. Meg…..
Hogy lehet egy reklámmal egyszerre megforgatni Rejtő Jenőt és Arany Jánost a koporsójában? A Soproni most megmutatja! Az előző reklámfilmjükben megkezdett vonalon haladva, ezúttal is a magyarság leglényegét próbálták megragadni, vagy ha úgy jobban tetszik valami közhelyesen…..
A hazai rep kifogyhatatlan humorforrás, többszörösen bizonyítottak már a srácok, és lányok is, UGYE MC MARISSA? A Subba Records következő csillaga a szegedi Bofman MC. A szám, ez a trek Szegedet mutatja be nekünk, egy általános iskolás fogalmazás gazdagságával. Az énekes…..
Kíváncsi vagy, hol tart manapság a reklámkészítés technikailag? Akkor nézd meg a jelen pillanatban a világon vezető, szinte az összes technikailag kihívást jelentő reklámot jegyző, három központi irodával (London, New York, Los Angeles) működő produkciós álomcég, a The Mill…..
SzivtelenSatan 2009.01.18 16:36:57
Chalabre, előre is bocsi, de ehhez a filmtrükkökről szóló átfogó véleményedhez lenne némi hozzáfűzni valóm.
Először is némi okoskodás képpen: a showreelek nem a végső fogyasztóknak készülnek, hanem pont a megrendelői - ügynökségi oldalnak, őket kell meggyőzni, minőségi munkát végeznek, megbízhatóak, milyen kaliberű partnereik voltak eddig stb. Az összeállítás egyes snittjeit a spot (vagy szpot?) teljes hosszában megnézve garantáltan lenyűgözi a többséget.

Reklámban nem a hitelesség az egyetlen fegyver - sőt, legtöbbször egyáltalán nem jó, ha valami olyan pont, mint a valóságban - nem lenne az eladásokra pozitív hatása, ha megmutatnák, hogy készül a csoki valójában ("fossa ki magából a gép"), de ez a legtöbb termékre igaz és nem véletlen az sem, hogy az összes packshot egy idealizált, renderelt, agyon retusált (virtuális) termék. A szinészeket is sminkelik - bár néha az sem elég, vagy van amikor azért kell digitálisan hozzányúlni, mert nem lett túl természetes...

Meghát nyilvánvaló, hogy nem igazi a félbevágott ember, nem tudom mennyit kéne fizetni ezért egy színésznek (lehet akár annyit, mint egy pop sláger zenei jogdíjáért), de amit mondani akarok, hogy a legtöbb trükkről még a (produkciós) szakmabéliek sem veszik észre hogy trükk, pl a demó elején a strandos tömeg jelenet esetében egy komolyabb összegem van rá, hogy a tömeg az csak szimuláció - míg van aki megjegyzi, hogy milyen szép analóg technikával készült kompozíció, sok jó statiszta mire képes, ez az igazíí...

Mill-ék is amúgy biztos gyártanak mosóporreklámokat is, de ők is azt mutatják be, amit kell.

Amin viszont mindig meg tudok itthon lepődni, az nem az, hogy szegénység van pénzben vagy technikai beruházásokban, sokkal inkább hogy ötletekben is, éshogy ezt hagyják is. Meghogy hova helyezed a folyamatban pl. a kreatív director szerepét, ha végül egy excelezés közben sokat telefonáló, végülis egész sexy kiscsaj fog kivetetni ezt-azt amikor már kész a film, vagy leadás elött 1 nappal új storyboardot átküldeni... Egyáltalán nem degradálni akartam titulusokat, inkább ez arra irányulna, hogy biztosan mindenki a helyén ül-e?! És ha igen tud-e ülve maradni, amíg nem őt szólítják ;)

Van azért szerencsére itthon is példa a jóra, sőt sztem javul a tendencia minden téren, de inkább a fikázás kényszerített hangot adni most, azt volt könnyebb.
Húdekúwahosszúlettezbocsiköszi.
SzivtelenSatan 2009.01.20 00:32:47
@Chalabre:
(és akit még érdekel...)

Bocs, talán tényleg kicsit elragadtattam magam, meg az egészet nem neked címeztem kizárólag, hanem egy-két korábbi commentre is igyekeztem közben kitérni.

Nem is a "félbevágósra" akartam kihegyezni, hanem hogy a technológia még messze tart a "képi természetes könnyedségtől".

Igen elég sok az ostoba reklám - de azt is be kell látni, hogy nem lehet mindent kreatívan reklámozni, meg a nagyon megcsavart csattanós reklámokat a társadalom bizonyos hmm fejletlenebb vizuális és egyéb kultúrával rendelkező, mégis számukat tekintve igen tőkeerős része nem fogja fel. Persze a média feladata nem feltétlen az elbutítással egybekötött kihasználás lenne...nehéz kérdés.

Bár alapvetően az a topic nem az ötletekről szól, hanem a technológiáról - szerintem is szoros a kapcsolat. A legtöbbször azt az utat járják, hogy kitalálnak valami erőltetett történetet, aztán kiszínezik. Ha az ötlet jó akkor a kivitelezés szinte másodlagos, de ha nincs ötlet, akkor kell csiribiri (persze a szart porcukrozzuk csak, és beleszólnak így is, hogy hogy szórod rá, honnan vegyél le).

De az az irány is érdekes lenne szerintem, hogy miket tudna az kitalálni, aki ismeri a technológia lehetőségeit, tudja azokat kombinálni - és arra tud ráhúzni egy kommunikációs célt...
De ezeket az embereket ritkán bízzák meg storyboard rajzolással, vagy hívják meg meetingelni...(illetve abban az esetben, ha tegnapra kell, akkor rábízzák esetleg - ráadásul ez nem feltétlen jelentené, hogy más rokon területről a szakértők véleménye / állása feleslegessé válna)).

Nem véletlen van annyi zseniális ötlete pl. Michael Gondrynak - hogy egy szélsőségesen jót említsek (amúgy ő is a Millbe járogat többnyire), nem a Pávörpojnt előtt vakarja a fejét.

Nem ismerem a magyar reklámfilm rendezők (sem az illetékes kreaítv elmék) előéletét, tanulmányait, de biztos a toppon kellenek legyenek az aktuális lehetőségek ismeretében, mert AKKORA tisztelet övezi sokukat...
De gondolom ugyanúgy az ő kezüket is úgy átkötik, mint a filmekben a dollármilliókat apró címletekben ;)