Adatok
Dennai
0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egyre közeledik a Firema-AnsaldoBreda kocsik végjátéka a birminghami Midland Metron, ahogy ezt már korábban is beharangoztam. A nevével ellentétben metró helyett inkább villamosként üzemelő vonalat 1999 májusában, majdnem napra pontosan 12 éve nyitották meg. A ma 14 ezres napi…..
Dennai
2011.05.24 12:46:56
Hmmm... most hogy mar bejelentettek a cseret Birminghamben, vajon London bevalalja ezeket a kocsikat????
Már több, mint tíz éve, hogy Londonban - igaz csak a periférián - megjelent ismét a villamos. A megnyitáskor még talán maguk a londoniak sem gondolták volna, hogy a Croydont és Wimbledont érintő vonalaknak ilyen sikere lesz. A megnyitó utáni évben mért 18,6 milliós utasszám mára…..
Dennai
2011.05.01 15:41:06
Dennai
2011.05.01 16:23:51
Hohohoho... www.tfl.gov.uk/corporate/media/newscentre/archive/19601.aspx
A harom meghivott pajazo: City of dinburgh/CAF,
Stadler (Stadler Pankow GmBH) and
Pesa (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.Holding)
A harom meghivott pajazo: City of dinburgh/CAF,
Stadler (Stadler Pankow GmBH) and
Pesa (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.Holding)
Szökőkút híd Szöulból, mozgatható híd Londonból, aquadukt Magdeburgból, híd indákkal Texasból. A legnagyobb/kisebb/szélesebb hidak után íme a legfurcsábbak.
Rolling Bridge, London
Puenta de la mujer - Buenos Aires
Murbrücke, Graz
Phyton híd,…..
A Vélib ma már a legtöbb budapesti kerékpáros és városvezető számára is ismert elnevezés. A párizsi bérbicikli rendszert takaró márkanév a világ legnagyobb ilyen jellegű rendszerévé nőtte ki magát, 1700-nál több kölcsönzési pont, és több, mint húszezer canga várja a…..
Az elmúlt napokban újabb VEKE-BKV front (VEKE levél - BKV válasz) alakult ki, aminek a tárgya - a metróvonalak kiritkítása - komolyan érint engem is, így érdemes megvizsgálni, hogy akkor most pontosan mi is a baj a ritkítással..
Az, hogy a közösségi közlekedési járművek, így a…..
Barnaul: November 7-én megérkezett, december 29-én pedig forgalomba állt Barnaul legújabb villamosa, a 71-152 sorozatszámú PTMZ termék. A médiában csak Úttörő névre hallgató kocsi hattengelyes, csuklós járgány, hossza 22,5; szélessége 2,5 méter. A Barnaulon kívül csak…..
A formatervezők mindenféle témákban igyekeznek újat alkotni, gyakran azonban ezek a kisérletek olyan szinten formálódnak meg, hogy látható, hogy a tervezőnek a forma mellett a funkcionalitásra már nem jutott ideje, és olyan terméket álmod meg, amely a valós világben…..
A Szabadság híd után újabb budapesti híd kapott díszkivilágítást: az Erzsébet híd.A II. világháborúban felrobbantott régi híd helyett épült új átkelőt 1964. november 21-én adták át a forgalomnak (Sávoly Pál tervezésében).
A fényárban úszó Erzsébet hídA…..
Urbanista
Merre megy az ötös metró? És a hatos? Ja és a hármas? Földalattivasút-tervek Budapesten
2008.10.13 07:00:00
Leküzdve, hogy helyenként a felháborodás, helyenként röhögőgörcs kerítsen minket hatalmába, tökéletes pókerarccal bemutatjuk az összes általunk ismert eddigi metróelképzelést - se kritika, se vélemény. Bár elsősorban mi is a felszíni tömegközlekedés fejlesztésének…..
Ugyan nem vág a blog műfajába teljesen, dehát azért ez mégiscsak egy blog, ahol én szabom a szabályokat :), és úgy gondoltam, ezt meg kell osztanom másokkal is.
A kisfilmet Barcelonában vették fel, 1908-ban, egy villamos elejére rögzített kamerával, s járták körbe a…..
Dennai
2009.10.05 17:21:19
@MHD: szerencsere akkor meg igen lassan 'docogtek; a villamosok, ma meg meg jo hogy megbuntetesre hasznalna a rendorseg, kicsit gyorsabban mennek mar szerencsere... hehe..
Harry Beck. Azt hiszem, Magyarországon kevésssé ismert ez a név, holott elég fontos szerepet töltött be a tömegközlekedésben. Henry Charles Beck volt az atyja a londoni metrótérkép mai változatának, annak, amely a metróvonalakat földrajzilag pontos nyomvonalvezetés helyett…..
Nem is olyan rég született egy poszt a német villamostenderekről, ez annak kiegészítésének tekinthető, az időközben kiderült újabb megrendelésekre fókuszálva:
Lipcse meglévő 28 Leolinere mellé újabb 18-at rendelt, 23 millió eurót fizetve összesen. (Ami 332 millió…..
Ha minden igaz, akkor a blog a brasiliai poszttal jubilált, az volt ugyanis a századik bejegyzés, ami kikerült. Mióta nem csak olvasom, hanem továbbítom is ezeket a híreket, azóta figyeltem fel igazán arra, hogy mennyi városi közlekedési, kötöttpályás hír is jelenik meg. A legtöbb…..
2008. december 23-án fordulópont volt a bécsi U6 életében: az addig a forgalmat lebonyolító, a Lohner által 1978 és 1990 között gyártott járművek végleg elbúcsúztak ugyanis a császárvárostól, helyüket a Bombardier által gyárott T1-ek veszik át. A viszonylag fiatalon…..
Dennai
2009.05.14 11:41:16
@Hamster: "ne szomorkodjak túlságosan"
Azért sem szomorkodnék, mert szegény kocsiknak van összesen 4 ajtajuk, ebből a kocsi elején és végén egy-egy egyszárnyú tehát igencsak keskeny ajtó van, és csak a "középső" ajtók duplák...
Mégha alacsonypadlós középrésszel meg is toldják, megint csak sufnituning, és ugyan két oldalt van ajtó rajtuk, de a motorkocsiban is csak egy vezetőfülke van mivel motor-pót-pót-motor konfigurációban jártak... Tehát megint babrálni kellene rajtuk, hogy legyen legalább a pót egyik végében is vezetőfülke...
Azért sem szomorkodnék, mert szegény kocsiknak van összesen 4 ajtajuk, ebből a kocsi elején és végén egy-egy egyszárnyú tehát igencsak keskeny ajtó van, és csak a "középső" ajtók duplák...
Mégha alacsonypadlós középrésszel meg is toldják, megint csak sufnituning, és ugyan két oldalt van ajtó rajtuk, de a motorkocsiban is csak egy vezetőfülke van mivel motor-pót-pót-motor konfigurációban jártak... Tehát megint babrálni kellene rajtuk, hogy legyen legalább a pót egyik végében is vezetőfülke...
Az American Recovery and Reinvestment Act Obama egyik első törvénye volt. A törvény célja az amerikai gazdaság megsegítése némi állami pénzzel. A törvény számor részterületet érintett, az adócsökkenéstől az egészségügyig, a topik témájához méltóan azonban lássuk, mi…..
Dennai
2009.05.12 23:20:54
@VitézyDávid: Igen ez így igaz is lehetne, de azok Manhattan nyugatabbi felén vannak, és a 4th ave. (éltalában zöldel jelölt) vonal túlterheltsége miatt van szükség a 2nd ave.-i vonalra.
Meg nem épült metrókban jók vagyunk, de a földalatti megvalósulatlan tervei mégis máshogy csengenek, mint a mai bénázás. Olyan tervek ezek, amelyek ilyen-olyan okokból nem valósulhattak meg, pedig többségük elég jól rajtolt. De, ami fontos és érezető mindegyiken: egy olyan…..
A budapesti villamoshálózat járműhelyzetét mindenki ismeri, azt hiszem. A nagykörúti, Combinokkal díszített kirakatüzem mellett Tátrák, és a Ganz által gyártott Ipari csuklósok uralják, a cseh kocsikat 1980 és 1984 között, a magyarokat még régebben, 1967 és 1978 között…..
A dán főváros rendelkezik Európa egyik legfiatalabb metróüzemével, a ma a hálózatot alkotó, jókora szakaszon közös pályán haladó M1 és M2 jelű vonalak első ütemét 2002 végén nyitották meg. A 21 km hosszú hálózat teljesen automata üzemű, az AnsaldoBreda által gyártott…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz