Adatok
teddybear01
5 bejegyzést írt és 5409 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Negyedikre végre sikeres volt a villanybojler vízpróbája. VALAHOL mindig eresztett, nem sok, csak lassú cseppecskék, de akkor is. Biztos ami biztos rajta hagytam a nyomást 24 órára, a manométeren csak akkora (tezedbárnyi) csökkenés volt ami a külső hőmérséklet változásával magyarázható, nedvesség…..
teddybear01
2019.09.18 22:45:01
@devton: a pasi apja csinált felvételt, a rendőrök talán tudnak róla. Egyébként bárkiről az engedély nélküli felvétel készítése már magában szabálysértés, ami csak a a magasabb érdekekből bocsánatos.
teddybear01
2019.09.19 14:29:10
@A Tengerész: Szvsz. azt gyanítom, hogy mostantól jobb lesz óvatosabbnak lenni.
Az ilyen mindig mást hibáztat, sohasem saját magát, csináljon bármilyen ostobaságot. Ráadásul ez a pasi indulatos, és bosszúálló típus, félek hogy csak úgy kárt tesz a holmidban, pl. valamelyik hajódban, esetleg megint rád támad.
Az ilyen mindig mást hibáztat, sohasem saját magát, csináljon bármilyen ostobaságot. Ráadásul ez a pasi indulatos, és bosszúálló típus, félek hogy csak úgy kárt tesz a holmidban, pl. valamelyik hajódban, esetleg megint rád támad.
A dinnyék úgy döntöttek, hogy beérnek. Ha az ember megmozgatja őket, maguktól leválnak a szárukról. Mindenütt dinnyék vannak, a konyhában a gáztűzhelyen
és a fürdőszobában a mosógépen.
Mindegyik ugyanolyan körülmények közt nőtt, kétfajta van, a gerezdes sárgabélű és a rücskös zöldbélű. Van…..
teddybear01
2019.08.24 20:36:43
Sokakban ébreszt kellemes emléket az építőtábor említése, ami nekünk - akik már nem vettek részt a mozgalomban - furcsa lehet. Hiszen mi lehet jó abban hogy az egész éves tanulás végén nyáron még hetekig-hónapokig tartó nehéz fizikai munkát is végezzünk, spártai körülmények között, távol…..
teddybear01
2019.07.10 08:14:54
@szeme közé, laposan!: @Célkereszt: akkoriban egyrészt még nem növekedési hormon-kezelt disznót ettek, hanem mostani szemmel igencsak bioélelmiszereket, másrészt nem ültek napokon át a képernyő előtt, mert nem volt videó, meg számítógép. Ráadásul autó se igen volt, mindenhová gyalog meg biciklivel jártak, és mostani fogalmak szerint rengeteget mozogtak.
Gyakran emlegetem itt és máshol, hogy mennyire szomorú, hogy alvizi ország létünkre szenvedünk hol a szárazságtól, hol belvíztől. Hogy a "vízgazdálkodás" a Vízüggyel mint intézménnyel együtt kihullott az idők rostáján, felfalta a gengszterváltás, aminek a trójai falova Bős-Nagymaros volt. Hogy…..
teddybear01
2019.07.08 19:49:27
@whale: A Bős-Nagymaros körüli herce-hurcában a sötétzöldek ráültek a vízgazdálkodásra, és mindent tönkretettek, amit előtte évtizedek munkájával elterveztek és folyamatosan építettek. Sajnos ezek nem igazán jó szakemberek, akik értenek a szakmához azt meg nem engedik szóhoz jutni.
Ami az eltervezett duzzasztásokat illeti, azokat előbb-utóbb meg kell építeni, mert ahogy egy öreg szaki mondta: ha egy folyót gátak közé szorítunk és szabályozunk, akkor nem lehet abbahagyni, folyamatosan kell felügyelni.
Ami az eltervezett duzzasztásokat illeti, azokat előbb-utóbb meg kell építeni, mert ahogy egy öreg szaki mondta: ha egy folyót gátak közé szorítunk és szabályozunk, akkor nem lehet abbahagyni, folyamatosan kell felügyelni.
1916. Az Ír Polgári Hadsereg (Irish Citizen Army) katonái egy dublini tetőn a húsvéti felkelés előestéjén..
Saját termésű fokhagyma fő a levesben.
A kenyér az nem saját sütés, J a boltban vette
kettévágva így néz ki
Nem tudom mit tesznek bele, hogy ilyen "anyaghiányos" legyen.
Szép napunk volt tegnap. Itt volt K a lányom Piszével a kutyájával. Kicsit aggódtunk, mert a Szmájlival jól kijönnek, de…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Toplista: A műtét sikerült, a beteg meghalt.
2019.05.03 07:00:00
A kommandó szuper és legyőzhetetlen, ezt már a hangalámondásos Schwarzenegger videokazetták óta tudjuk. Kivéve amikor nem. Toplistánkon a tíz legismertebb SNATFU -azaz totálisan elcsesződött bevetése a különleges alakulatoknak. A válogatásba csak a második világháború utáni, "közismert" akciók…..
Addig is, amíg tart a felújítás, az IC utasainak Hatvan és Budapest között pótlóbuszra kell szállniuk. Teszteltük, hogyan működik az ideiglenes megoldás...
Mindenkinek boldog Húsvétot kívánok!
J már locsol(ja is a paradicsomültetvényt).
A lányomnak is ültettem három egységet vödrökbe ( eddig mindig azt mondtam "kislányom", de hát egy 30 éves nőre már mégse mondhatok ilyet, bár anyám "kisfiamnak" hívott még 58 éves koromban is), amiket majd az…..
teddybear01
2019.04.19 08:41:22
1899. Hippolyt Romanov, orosz arisztokrata mérnök szentpétervári elektromos, kísérleti autóbusza..
teddybear01
2019.04.16 10:06:37
@molnibalage: Az elektromos autónak csak annyi az előnye, hogy nem oda piszkol, ahol használják. De attól még szennyezi a környezetet, mert a felhasznált energiát meg kell valahogy termelni, és a tárolásra használt akkumulátorokat valahogy le kell gyártani, az akkuknak ráadásul korlátozott az élettartama is, azaz időnként az egész akkupakkot újra kell cserélni, amik egyik esetben sem éppen környezetkímélő folyamat.
Ami az elektromos autókat illeti 1908-ban az USA-ban több elektromos autót adtak el, mint az összes többi meghajtással szerelt példányból. Az elektromos autók első divatjának a Ford T-modell vetett véget, ami olcsóbb vételárú volt, és könnyebb üzemeltetéssel működött. Egy Ford T-modellt cirka 6-800 akkori dollárért meg lehetett venni, és a benzin se volt valami drága hozzá. Egy Edison-rendszerű elektromos autó ára ugyanakkor kb. 1200-2000 dollár körül adódott, és mivel akkoriban még nem volt kiépített elektromos hálózat, ezért még szükséges volt a töltéséhez egy aggregátra is, ami persze benzinnel ment. A Ford T-modell esetében a benzint közvetlenül be lehetett tölteni a kocsiba, ennyivel is olcsóbb volt.
Ami a hatásfokot illeti, a fejlesztés ezen a téren nem nagyon változtathat, ezt ugyanis a fizikai törvények határozzák meg. Az elektromos autókban használt motorok kb. néhányszor 10 kWs-osak, ebben a teljesítménytartományban a hatásfok cirka 80%. Ezen nem lehet változtatni, ezt a hatásfokot már az első elektromos autók is tudták.
A fejlesztés inkább a kiszolgáló elektronikában volt tetten érhető, pl. a menet közbeni visszatáplálás oldották meg, illetve az egyéb plusz szolgáltatásokat fejlesztették ki, illetve a lítium akkuk kifejlesztése, amik az anyagukból adódóan kisebb súlyúak, viszont az újrahasznosításuk meglehetősen körülményes és légmentesen, az oxigéntől elzárt környezetet igényel.
Amit nem lehet különösebben megváltoztatni, az egyrészt az akku feltöltési folyamata, mert bár van gyors-töltési eljárás, de annak rosszabb a hatásfoka.
Ami azt illeti, hosszútávra az elektromos meghajtás csak kötöttpályás (vasút, troli) megoldással gazdaságos, másként nem.
Pár éve a Totalcar két újságírója elment Münchenbe egy normál elektromos autóval. Az út az egyik irányba kb. 40 órába telt nekik, nekem a benzines autómmal ugyanez az út 7,5 órámba.
Ami az elektromos autókat illeti 1908-ban az USA-ban több elektromos autót adtak el, mint az összes többi meghajtással szerelt példányból. Az elektromos autók első divatjának a Ford T-modell vetett véget, ami olcsóbb vételárú volt, és könnyebb üzemeltetéssel működött. Egy Ford T-modellt cirka 6-800 akkori dollárért meg lehetett venni, és a benzin se volt valami drága hozzá. Egy Edison-rendszerű elektromos autó ára ugyanakkor kb. 1200-2000 dollár körül adódott, és mivel akkoriban még nem volt kiépített elektromos hálózat, ezért még szükséges volt a töltéséhez egy aggregátra is, ami persze benzinnel ment. A Ford T-modell esetében a benzint közvetlenül be lehetett tölteni a kocsiba, ennyivel is olcsóbb volt.
Ami a hatásfokot illeti, a fejlesztés ezen a téren nem nagyon változtathat, ezt ugyanis a fizikai törvények határozzák meg. Az elektromos autókban használt motorok kb. néhányszor 10 kWs-osak, ebben a teljesítménytartományban a hatásfok cirka 80%. Ezen nem lehet változtatni, ezt a hatásfokot már az első elektromos autók is tudták.
A fejlesztés inkább a kiszolgáló elektronikában volt tetten érhető, pl. a menet közbeni visszatáplálás oldották meg, illetve az egyéb plusz szolgáltatásokat fejlesztették ki, illetve a lítium akkuk kifejlesztése, amik az anyagukból adódóan kisebb súlyúak, viszont az újrahasznosításuk meglehetősen körülményes és légmentesen, az oxigéntől elzárt környezetet igényel.
Amit nem lehet különösebben megváltoztatni, az egyrészt az akku feltöltési folyamata, mert bár van gyors-töltési eljárás, de annak rosszabb a hatásfoka.
Ami azt illeti, hosszútávra az elektromos meghajtás csak kötöttpályás (vasút, troli) megoldással gazdaságos, másként nem.
Pár éve a Totalcar két újságírója elment Münchenbe egy normál elektromos autóval. Az út az egyik irányba kb. 40 órába telt nekik, nekem a benzines autómmal ugyanez az út 7,5 órámba.
teddybear01
2019.04.16 22:20:10
@molnibalage: Egyszerűbb volt az egész szöveget egy főnek címezni. A többi hozzászóló kissé sötétzöldnek tűnik.
A 127 Ft/kWh kissé soknak tűnik, ennyibe még az ipari áram sem kerül tudtommal.
Az elektromos autó legnagyobb gyengéje az energiatárolás, és az energia-feltöltés. Nincs ingyen ebéd, az ilyesmi vagy időbe telik, vagy akkora átmeneti teljesítményt igényel, ami sokszorosa a normál teljesítménynek, ráadásul ilyenkor a hatásfok is romlik.
A 127 Ft/kWh kissé soknak tűnik, ennyibe még az ipari áram sem kerül tudtommal.
Az elektromos autó legnagyobb gyengéje az energiatárolás, és az energia-feltöltés. Nincs ingyen ebéd, az ilyesmi vagy időbe telik, vagy akkora átmeneti teljesítményt igényel, ami sokszorosa a normál teljesítménynek, ráadásul ilyenkor a hatásfok is romlik.
teddybear01
2019.04.19 08:31:07
@schankox: Amit leírtál ugyan igaz, csak éppen nem igazán használható a gyakorlatban.
A szinkron és aszinkron motorok hatásfoka ugyan magasabb, de váltóáramú megtáplálást igényelnek, és a szinkronmotorok leginkább állandó terhelésre és fordulatszámra használhatók, autóba nem alkalmasak.
Az elektromos autók lakkupakja egyenáramot szolgáltat, váltót ebből átalakítóval lehet csinálni annak viszont olyan pocsék a hatásfoka, ami lazán hazavágja azt a pár százalékos javulást amit ezek a motorok jelentenek.
A villanyautóba szerelt motorok paramétereit alapvetően behatárolja a teljesítménytartományuk, aminek kb. az előzőleg leírt érték a hatásfoka, max. kis eltérés lehetséges ami az esetleges fejlesztések csak kis mértékben befolyásolnak.
A gyakorlat és a könyv nem mindig egyezik, a hozzáértők ezt mindig figyelembe veszik.
A szinkron és aszinkron motorok hatásfoka ugyan magasabb, de váltóáramú megtáplálást igényelnek, és a szinkronmotorok leginkább állandó terhelésre és fordulatszámra használhatók, autóba nem alkalmasak.
Az elektromos autók lakkupakja egyenáramot szolgáltat, váltót ebből átalakítóval lehet csinálni annak viszont olyan pocsék a hatásfoka, ami lazán hazavágja azt a pár százalékos javulást amit ezek a motorok jelentenek.
A villanyautóba szerelt motorok paramétereit alapvetően behatárolja a teljesítménytartományuk, aminek kb. az előzőleg leírt érték a hatásfoka, max. kis eltérés lehetséges ami az esetleges fejlesztések csak kis mértékben befolyásolnak.
A gyakorlat és a könyv nem mindig egyezik, a hozzáértők ezt mindig figyelembe veszik.
Hát, nem úsztam meg. Ezúttal kiütött engem is az influenza. Nekem annyival jobb mint J-nek, hogy 38,5 fölé nem ment a lázam, nem is szedtem gyógyszert semmit. De gyenge vagyok fáj mindenem, most épp a torkom kezdett rá. Állandóan csak heverésznék meg aludnék. Mondjuk a sűrű dolgomba belefér, egyedül…..
teddybear01
2019.01.28 20:15:11
@A Tengerész: Hát ez van. Évtizedekig nem voltam orvosnál, erre tavaly ősszel elkezdtem köhögni, csuklani, meg hányni. Szédültem, meg ájuldozni kezdtem, napokig nem ment le egy falat a torkomon. 98 kg-ról lefogytam 84-re, és szinte minden erőm eltűnt. Pánikbetegségre gyanakodtam, de az orvosom elküldött a kerepesi kórház sürgősségijére. Ott gyorsan lezavarták a teljes kivizsgálást, és kiszúrták a vesedaganatot. Mivel ragaszkodtam az Uzsokihoz, oda vittek be az urológiára, de az ügyeletes doki kiszúrta hogy 27 a cukrom. Visszaküldött, hogy előbb ezt kell helyrehozni.
Ez kb. december közepére sikerült, de ekkor már az ünnepek miatt késleltetni kellett a veseműtétet. Erre már csak januárban került sor, másfél héttel utána küldtek haza. A szövettani vizsgálatra kb. egy hónapot mondtak, azaz lassan már kész lesz a jövő hétre.
Ha az is kész, akkor derül ki, hogy mi lesz később.
Ez kb. december közepére sikerült, de ekkor már az ünnepek miatt késleltetni kellett a veseműtétet. Erre már csak januárban került sor, másfél héttel utána küldtek haza. A szövettani vizsgálatra kb. egy hónapot mondtak, azaz lassan már kész lesz a jövő hétre.
Ha az is kész, akkor derül ki, hogy mi lesz később.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
A K.u.K. Kriegsmarine tengeralattjárói
2019.01.24 13:52:56
A hadtörténelem iránt érdeklődő szakmai sokaságon belül egy markáns kisebbség kifejezetten a haditengerészet rajongója. Ők azok, akik csuklóból megmondják, mi a különbség egy cirkáló és egy romboló között, mi az a zászlóshajó és tán még azt is, hogy miért magasabb rendfokozat az altengernagy az…..
teddybear01
2019.01.24 23:05:43
@omron: Először is a felsorolt fokozatok minden sora fordítva van, azaz pl. a sorhajóhadnagy magasabb rang mint a fregatthadnagy.
Bár erről már más is írt.
Ami azt illeti, az otrantói aknazárnak is áldozatul esett az egyik tengó.
Az 1.VH.-s tengók többnyire benzinmotorosak voltak, és működés közben vastag, fehér füstfelhőt produkáltak. Ráadásul a víz alatt általában csak 50-60 tengeri mérföldet tudtak megtenni, azt is csak max. néhány tucat méter mélyen.
Bár erről már más is írt.
Ami azt illeti, az otrantói aknazárnak is áldozatul esett az egyik tengó.
Az 1.VH.-s tengók többnyire benzinmotorosak voltak, és működés közben vastag, fehér füstfelhőt produkáltak. Ráadásul a víz alatt általában csak 50-60 tengeri mérföldet tudtak megtenni, azt is csak max. néhány tucat méter mélyen.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Alternatív történelem: mi lett volna, ha a németek megnyerik az első világháborút?
2018.11.14 18:43:23
A "mi lett volna, ha..." típusú felvetésektől a történészek egy része idegrohamot kap, a másik része egyszerűen nem foglalkozik vele, a harmadik rész pedig szívesen elbabrál a lehetőséggel, persze hangsúlyozva, hogy ez csak amolyan gondolatkísérlet, senki ne vegye komolyan. Az újságírókat nem kötik…..
teddybear01
2018.11.26 11:26:31
@Timár Lénárd: Szerintem nem veszed figyelembe, hogy a szovjeteknek se termőterülete, se emberi erőforrásai se igazán voltak búzatermelésre. Márpedig a búzát meg kell termelni, parancsszóra nem fog megtelni a magtár.
A fő búzatermő vidékük mind a mai napig Ukrajna, illetve a Moszkvától délre elterülő rész. Attól északra bár szépen zöld a térkép, de az éghajlat a gabonatermeléshez elég hideg, nem igazán jó. Nem véletlen hogy a lengyelek főleg rozskenyeret esznek, a rozs jobban bírja a hideget.
Szóval ezt a fő búzatermő vidéket a németek elfoglalták, az ottani termés ezzel kiesett.
Ember se volt igazából.Ha jól emlékszem, a szovjet uralom alatt, amikor a csúcson volt, a férfiak kb. 30-35%-a szolgált a haderőben, szóval erősen munkaerőhiány volt minden téren.
Minden kicsit is megbízható forrás ami a háborús hátországgal foglalkozik, éhínséget(a z emberek még a nyírfakérget is megették),jegyrendszert, gyereknek is kicsi fejadagokat említenek.
Termeltek persze élelmiszert, de annak a többségét elvitte a katonaság, és még ez sem volt nekik elég. Sok forrás emlékszik meg arról, hogy a katonák hogyan "szerezték be" az ennivalót. Magyarok is.
A Lead-leese szállítások során majdnem 4 és fél millió tonna élelmiszert szállítottak a szovjeteknek, érted?
Ez iszonyú mennyiség. Ugyanakkor Sztálin egyszerűen képtelen lett volna búzát szállítani. Nemesfémet(aranyat, ezüstöt) viszont nagyon is küldtek, több ilyen kincses-hajó el is süllyedt. Időnként hallani a kiemelési kísérletekről.
Ami a forrásaidat illeti Az oroszok mindmáig vagy tagadják, vagy legalábbis próbálják mellékesnek, jelentéktelennek feltüntetni a szállítmányokat. Vagy éppen szimplán hazudnak róla. Jakovlev is próbálta elmismásolni az életrajzában azt a repülőgép-mennyiséget, amit a szállítmánnyal kaptak.
A fő búzatermő vidékük mind a mai napig Ukrajna, illetve a Moszkvától délre elterülő rész. Attól északra bár szépen zöld a térkép, de az éghajlat a gabonatermeléshez elég hideg, nem igazán jó. Nem véletlen hogy a lengyelek főleg rozskenyeret esznek, a rozs jobban bírja a hideget.
Szóval ezt a fő búzatermő vidéket a németek elfoglalták, az ottani termés ezzel kiesett.
Ember se volt igazából.Ha jól emlékszem, a szovjet uralom alatt, amikor a csúcson volt, a férfiak kb. 30-35%-a szolgált a haderőben, szóval erősen munkaerőhiány volt minden téren.
Minden kicsit is megbízható forrás ami a háborús hátországgal foglalkozik, éhínséget(a z emberek még a nyírfakérget is megették),jegyrendszert, gyereknek is kicsi fejadagokat említenek.
Termeltek persze élelmiszert, de annak a többségét elvitte a katonaság, és még ez sem volt nekik elég. Sok forrás emlékszik meg arról, hogy a katonák hogyan "szerezték be" az ennivalót. Magyarok is.
A Lead-leese szállítások során majdnem 4 és fél millió tonna élelmiszert szállítottak a szovjeteknek, érted?
Ez iszonyú mennyiség. Ugyanakkor Sztálin egyszerűen képtelen lett volna búzát szállítani. Nemesfémet(aranyat, ezüstöt) viszont nagyon is küldtek, több ilyen kincses-hajó el is süllyedt. Időnként hallani a kiemelési kísérletekről.
Ami a forrásaidat illeti Az oroszok mindmáig vagy tagadják, vagy legalábbis próbálják mellékesnek, jelentéktelennek feltüntetni a szállítmányokat. Vagy éppen szimplán hazudnak róla. Jakovlev is próbálta elmismásolni az életrajzában azt a repülőgép-mennyiséget, amit a szállítmánnyal kaptak.
teddybear01
2018.11.26 11:37:08
@molnibalage: Máltát se tudták a németek közömbösíteni, pedig Rommelnek sokat segített volna.
Gibraltár elfoglalása mindössze a annyit jelentett volna, hogy a német tengeralattjárók könnyebben tudtak volna ki-be járni a Földközi-tengerre, és a Szövetségeseknek meg előbb vissza kellett volna foglalni, mielőtt partra szállnak Észak-Afrikában.
Nem igazán stratégiai, inkább csak taktikai cél.
Gibraltár elfoglalása mindössze a annyit jelentett volna, hogy a német tengeralattjárók könnyebben tudtak volna ki-be járni a Földközi-tengerre, és a Szövetségeseknek meg előbb vissza kellett volna foglalni, mielőtt partra szállnak Észak-Afrikában.
Nem igazán stratégiai, inkább csak taktikai cél.
Tegnap este a minden évben szokásos osztálytalálkozón voltam. Tizenhárman voltunk, ami ahhoz képest, hogy az 1963-ban érettségizett harminckettőből tizenegyen már nem élnek, egész jó felhozatal.
Sajnos idén hárman is örökre elmentek, most tudtam meg, hogy nyáron távozott akit különösen…..
Nos akkor folytatom ahogy ígértem. Igaz, nem egészen, mert azt írtam, hogy "holnap" folytatom, de tegnap behívtak az ATV-be ( a múltkor valaki megharagudott rám, hogy a Kossuth rádiónak nyilatkoztam, most másvalaki meg biztos ezért fog megharagudni ) a Jakupcsek Gabriella legújabb műsorába, ahol…..
teddybear01
2018.09.25 14:33:11
Miután lehűlt a levegő, belevágtam ( a szó legszorosabb értelmében, elsőre csákánnyal) a kúszónövény irtásba. Ez egy nagyon komoly projekt, jó ha a tél beálltáig képes leszek vele nagyjából végezni. Négy óránál tovább nem is vagyok képes fizikailag csinálni. A "haladósságról" csak annyit, hogy…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Eredményhirdetés: kit szeretnénk katonai szövetségesnek?
2018.08.27 08:00:00
Négy nappal ezelőtt jelent meg az a posztunk, amelyben egy érdekes nemzetközi Gallup-felmérés eredményeit ismertettük. Amint azt jeleztük, Magyarország sajnos kimaradt a szórásból, úgyhogy a Lemilblog olvasóit arra kértük, segítsenek felmérni a hazai hozzáállást és…..
teddybear01
2018.08.30 12:58:40
@molnibalage: Nem mondanám: Birka több tucat nikkel rendelkezik, ha valamiért fontos neki ezerszer is visszaeszi a fene.
Épp 76 éve, 1942 augusztusában kezdődött az a szovjet katonai hadművelet, mely a 2. magyar hadsereg doni katasztrófájához vezetett. Az évfordulós alkalomból érdemes áttekintenünk a korabeli körülményeket és eseményeket...
1901. A himlőoltás népszerűsítésére készült brit agitációs fotó. A jobb oldali fiú kiskorában részesült oltásban, míg a bal oldali nem.....
teddybear01
2018.08.01 09:43:03
@Muad\\\'Dib: igen, a sah ellenségeinek szar dolga volt, de nehogy azt hidd, hogy a mollahoknál másként megy!
Bizony a hatalomátvétel után gyakorlatilag sikerült részben kiirtaniuk az értelmiségi réteget, annyira, hogy mikor az iráni-iraki háború kirobbant az irániak nem tudták bevetni a sah által vásárolt F-14a vadászgépeket. Ugyanis meggyilkolták, elüldözték a pilótákat, és a műszaki személyzetet, hiszen nyugaton tanultak.
Ami azt illeti vannak iráni ismerőseim. A családjuk pont akkor menekült el a hazájukból, amikor az Irak elleni hadjárat idején elkezdték tömegével az aknamezőkre hajtani a határmenti iskolák tanulóit. Kaptak fejenként egy műanyag kulcsot, ami a szöveg szerint megnyitotta a mennyország kapuját a kis áldozatoknak, viszont az aknamező szélén le kellett húzni a cipőjüket és otthagyni, mert arra a mennyországban úgysem lesz szükségük.
Zohhre meg nem akarta hogy a fiát besorozzák és kivigyék a frontra, inkább elmenekült. A fiát a hajóra az utazóbőröndjében csempészte föl, a négyéves kislányával meg senki sem törődött, elvégre csak egy lány volt.
Muszáj volt elmenekülnie, mert a környékbeli mollahok amúgy is rossz szemmel néztek a családjukra, mert jómódúak voltak, és Zohhre a Cambridge-ei egyetemen végzett biológusként.
Ami pedig a köznépet illeti azok most sem kapnak az olajpénzekből semmit. Az a mostani hatalmasok teszik zsebre, ahogy a sah idejében is a sah és kegyeltjei tették el.
Csak akkor azért több minden építettek az ország népének mint most.
Bizony a hatalomátvétel után gyakorlatilag sikerült részben kiirtaniuk az értelmiségi réteget, annyira, hogy mikor az iráni-iraki háború kirobbant az irániak nem tudták bevetni a sah által vásárolt F-14a vadászgépeket. Ugyanis meggyilkolták, elüldözték a pilótákat, és a műszaki személyzetet, hiszen nyugaton tanultak.
Ami azt illeti vannak iráni ismerőseim. A családjuk pont akkor menekült el a hazájukból, amikor az Irak elleni hadjárat idején elkezdték tömegével az aknamezőkre hajtani a határmenti iskolák tanulóit. Kaptak fejenként egy műanyag kulcsot, ami a szöveg szerint megnyitotta a mennyország kapuját a kis áldozatoknak, viszont az aknamező szélén le kellett húzni a cipőjüket és otthagyni, mert arra a mennyországban úgysem lesz szükségük.
Zohhre meg nem akarta hogy a fiát besorozzák és kivigyék a frontra, inkább elmenekült. A fiát a hajóra az utazóbőröndjében csempészte föl, a négyéves kislányával meg senki sem törődött, elvégre csak egy lány volt.
Muszáj volt elmenekülnie, mert a környékbeli mollahok amúgy is rossz szemmel néztek a családjukra, mert jómódúak voltak, és Zohhre a Cambridge-ei egyetemen végzett biológusként.
Ami pedig a köznépet illeti azok most sem kapnak az olajpénzekből semmit. Az a mostani hatalmasok teszik zsebre, ahogy a sah idejében is a sah és kegyeltjei tették el.
Csak akkor azért több minden építettek az ország népének mint most.
Piszok meleg van. Még a nappaliban is 28 fok van, az árnyékolt és átszellőztetett télikertben már 35, a napon meg a fene tudja. Most jöttünk vissza Sz-el a délutáni sétából, hát még a kutya is összedőlt az ámbituson az árnyékban amint hazaértünk. Pedig tegnap regel még fáztam is kicsit amikor…..
Szoftverválogatás notebook telepítéshez
Aki az első laptopját vásárolja, meg nincs tisztában azzal, hogy milyen programokat, szoftvereket kellene telepítenie rá. Az első és legfontosabb az operációs rendszer, enélkül esélytelen, hogy a vadiúj gépet bármire is rávedd. A laptopot érdemes…..
teddybear01
2018.07.15 14:16:57
@Bambano: Plusz ha crómot használsz nem fogsz tudni megszabadulni azoktól a tetves reklámoktól.
Az egyik ismerősöm feltette, azóta állandóan feljön neki a pénisznövelő, meg potenciaserkenentő reklám ablakban.
Képzeld el, hogy mennyire örül neki, ha éppen a gyerek szeretne valamit megnézni.....
Az egyik ismerősöm feltette, azóta állandóan feljön neki a pénisznövelő, meg potenciaserkenentő reklám ablakban.
Képzeld el, hogy mennyire örül neki, ha éppen a gyerek szeretne valamit megnézni.....
Reklám abból a világból, ahol még Bambi is kapható (volt)!
Tiszta Amerika! - 1962. Cipőreklám a Tannimpex Külkereskedelmi Vállalat megrendelésére. MTI Fotó: Horling Róbert
Tényleg ennyi volt a szocializmus reklámja? Természetesen nem! Gyertek, nosztalgiázzunk együtt a „kátrányos” finomságoktól…..
Atomcsapda
Gondoltad volna? A hadiipar és az atomenergia szoros szimbiózisban él!
2018.06.28 12:14:31
Az atomenergiának vajmi kevés köze van az emberiség életének megkönnyítéséhez, az atomerőművek értelme nem a civilizáció energiaigényének biztonságos kiszolgálása: a „békés atomenergia” csak a nukleáris lobbi által globálisan elterjesztett és évtizedek alatt mítosszá vált mese...
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Tippmixgyilkos ütközetek: csaták, váratlan végeredménnyel
2018.06.20 18:13:26
Az intézményesített hadviselés történelmében (hat vagy hét ezer év, könyörgök, ezen most ne vesszünk össze) számos írott és íratlan alapszabály keletkezett, elsősorban a megfigyelésekre alapozva. Ezeket a katona- és katonapolitikus-generációk egymásnak adták tovább, majd ezek jelentős részét…..
teddybear01
2018.06.24 15:15:22
@Kullancs1983: Átütötte azt a páncélt is, bár nem 100 méterről.
Különben meg az íjjászok nem kopácsoltak a lovag urak páncélján a nyilaikkal, hanem szépen agyonlőtték a lovat alatta. A lovag meg orbitálisat esett, ha szerencséje volt nem tört keze-lába, de mire magához tért volna a gyalogosok egyszerűen agyonverték kisbaltával, vagy egy tőrrel leszúrták. Vagy a többi lovag taposta péppé a roham közben.
A 16. században meg ha egy lovag túl sokat parádézott a csatatéren, fogtak egy szakállas puskát és lelőtték. Ha diónyi lövedék át nem is ütötte a lemezt, ütött akkorát, hogy a lovag úr belehalt.
Hiába hisztizel a lovagi harcmodor a lemezpáncéllal együtt szépen kikopott a csataterekről. Túlhaladottá vált.
Különben meg az íjjászok nem kopácsoltak a lovag urak páncélján a nyilaikkal, hanem szépen agyonlőtték a lovat alatta. A lovag meg orbitálisat esett, ha szerencséje volt nem tört keze-lába, de mire magához tért volna a gyalogosok egyszerűen agyonverték kisbaltával, vagy egy tőrrel leszúrták. Vagy a többi lovag taposta péppé a roham közben.
A 16. században meg ha egy lovag túl sokat parádézott a csatatéren, fogtak egy szakállas puskát és lelőtték. Ha diónyi lövedék át nem is ütötte a lemezt, ütött akkorát, hogy a lovag úr belehalt.
Hiába hisztizel a lovagi harcmodor a lemezpáncéllal együtt szépen kikopott a csataterekről. Túlhaladottá vált.
teddybear01
2018.06.24 15:27:44
@tiboru: Rosszul számolod. Nem csak az a kevés katona volt harcos, hanem mindenki, aki a fedélzeten volt. Az evezősök meg kb. egy az egyben harcoltak a másik hajó evezőseivel. Azoknak se volt páncéljuk, pajzsuk. Mondjuk a hajón ez nem igazán hátrány, páncélban meg nem igazán lehet úszni.
Szóval az a 15(45) katona tulajdonképp 200(230) volt( ha az írnokot nem számoljuk bele).
Tudod, együtt élünk, együtt halunk, és mindenki harcol.
Szóval az a 15(45) katona tulajdonképp 200(230) volt( ha az írnokot nem számoljuk bele).
Tudod, együtt élünk, együtt halunk, és mindenki harcol.
teddybear01
2018.06.26 23:44:07
@David Bowman: Szívesen. Egy másik bloghoz írtam pár az ókori hajókkal foglalkozó szócikket, pár éve. Ha érdekel, itt a link: hu.omagyar.wikia.com/wiki/Kateg%C3%B3ria:Anti_fegyverek
Időről-időre vita lángol fel közösségi oldalakon a különféle eprek pontos megnevezéséről. A magyar nyelv nem segít (de az angol sem) a változatos, elterjedt növény fajtáinak beazonosításában és úgy összemossa őket, mintha elfogytak volna a szavak elnevezésükkor. A…..
teddybear01
2018.06.20 21:50:33
@kkm.furdancs: Ne foglalkozz vele! Sajnos érdemben nem tud hozzászólni, ezért nyelvtannáciskodik, de azt is rosszul.
Amióta a wikiben megjelent az a hibás cikk a szamócáról, a hozzá hasonlók fáklyával a kézben, lóhátról irtanák azokat, akik másként írnak a témában. Pedig csak egy panelparaszt a szerencsétlen, érteni nem ért hozzá. Na mindegy.
Szamóca: erdei gyümölcs, a közönséges, vagy kerti eper egyik őse. Vadon terem, bár eléggé ritka. Néha kertben is ültetik, de a termése kicsi és teli van maggal.
Eper: termesztett gyümölcsféle, nevezik kerti epernek, vagy közönséges epernek is. A mai fajták több, köztük egy dél-amerikai és több európai eperfajta keresztezéséből lettek kinemesítve.
Fekete faeper: Közép-ázsiai eredetű faféle. Gyümölcse sötétlila-fekete színű, hasonlít a szederére, de az egy kúszónövény, a málna rokona.
Egyes helyeken éppen ezért szederfának is nevezik.
Fehér faeper: Kínából csempészték ki, mert a selyemhernyó kizárólag ennek a levelén él, mást nem fogyaszt, még a fekete eper levele sem kell neki. Gyümölcse fehér, a málnáéhoz hasonló.
Amióta a wikiben megjelent az a hibás cikk a szamócáról, a hozzá hasonlók fáklyával a kézben, lóhátról irtanák azokat, akik másként írnak a témában. Pedig csak egy panelparaszt a szerencsétlen, érteni nem ért hozzá. Na mindegy.
Szamóca: erdei gyümölcs, a közönséges, vagy kerti eper egyik őse. Vadon terem, bár eléggé ritka. Néha kertben is ültetik, de a termése kicsi és teli van maggal.
Eper: termesztett gyümölcsféle, nevezik kerti epernek, vagy közönséges epernek is. A mai fajták több, köztük egy dél-amerikai és több európai eperfajta keresztezéséből lettek kinemesítve.
Fekete faeper: Közép-ázsiai eredetű faféle. Gyümölcse sötétlila-fekete színű, hasonlít a szederére, de az egy kúszónövény, a málna rokona.
Egyes helyeken éppen ezért szederfának is nevezik.
Fehér faeper: Kínából csempészték ki, mert a selyemhernyó kizárólag ennek a levelén él, mást nem fogyaszt, még a fekete eper levele sem kell neki. Gyümölcse fehér, a málnáéhoz hasonló.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ami azt illeti nekem is akadt hasonló problémám, csak éppen én sokkal erősebbnek bizonyultam, és anélkül csomagoltam össze a hepciáskodót, hogy komoly baja lett volna belőle, akár neki, akár nekem. Igaz, egy nézelődő azt mondta hogy nagyon megszégyenítettem a pasit az erőfölényemmel.