Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nakata

2 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kettős Mérce Zöldek és barnák 2013.04.02 10:22:22
Egy hete tartották a zöld szervezetek éves országos találkozójukat, melynek egyik programján a parlamenti pártokat faggatták környezetvédelmi programjukról. Köztük a náci pártot is. A Jobbikot. Akiknek képviselője a plenárison egyedüliként tapsot kapott a közönségtől, amikor…..
Nakata 2013.04.02 15:26:50
@Member: Szóval akkor itt is: ez egy közkeletű, de hazug toposz, hogy a Jobbik zöldebb mint a....(tetszés szerint behelyettesíthető ide, akit épp ekézni akarsz). Nos, a Jobbik rohadtul nem zöld. Az atomenergia, ezen belül a paksi bővítés legharcosabb magyarországi propagátorai. A megújuló energiaforrásokat nem tekintik alternatívának, erre nem szeretnének érdemi támogatást fordítani. Rajtuk kívül egyetlen magyar párt sem akar nyilvánosan vállalva gátakat építeni a Dunára. Kinél zöldebbek akkor, bakker?
 2010  2011  Komolyan, a műemlékvédelem is példát vehetne az Intermédiának arról munkájáról, amit a Belváros, Budapest blog mutatott be a héten. Vajon hogyan sikerült teljesen átalakítani két esőbeállót a Kossuth téren úgy, hogy az…..
Nakata 2011.03.13 13:44:54
@img: de, a takarítás, karbantartás is az ő dolguk a szerződésük szerint. ráadásul 1 héten belül - nem 1 hónap, vagy 1 év. csak csesznek rá. ennyi.
Egészségesek a Nagymező utcai fák, amelyeket pedig éppen „rossz állapotukra” tekintettel vágatna ki a főváros szakbizottsága. A fák valójában a mélygarázsépítési projekt útjában állnak. A Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési és környezetgazdálkodási…..
Amiket megtudtam összefüggéstelen pontokba szedve:okulva a commentekből már itt leszögezem. az OK, hogy hú de jó meg minden de bárhova nem lehet tenni vannak helyek ahol egyszerűen a villamos pálya alkalmas kell legyen arra hogy a mentők stb. eltudjanak menni, de pl villányi úti, duna…..
Dioxinos sertéshús. Melaminos tejpor. Sokszorosan átcímkézett húskészítmények. Mérgező pirospaprika. Csak néhány példa az elmúlt évek sorozatos élelmiszerbiztonsági botrányai közül. Mind azt bizonyítják, hogy végtelenül ki vagyunk szolgáltatva az átláthatatlan…..
Nem félrefordítások ezek, mert nem fordítások. Ezeknek van a "nem fordította" rovat. Három ilyen következik.Elsőnek dabanhorz beküldése, egy amúgy aranyos kis filmből, amiben annak idején nekem nem is tűnt fel a problémás rész:A tegnap esti filmben (Napsütötte…..
Nakata 2009.05.19 11:59:28
@Alfredd: Losz Andzselesz nem lesz, mert latin betűs az eredeti írásmódja, szemben Sanghajjal, Hajnannal (kínai) Dubajjal (arab). Ez az érvényben lévő szabály: a latin betűs eredeti írásmódú városok maradnak az eredetiben (kivéve, ha elfogadott magyar nevük van, pl. Lisszabon, és nem Lisboa, Róma, és nem Roma), a nem latin ábécéseket viszont magyar helyesírás szerint kell átírni. Helyesen tehát Bejrút, és nem Beyrouth, Dzsakarta, és nem Jakarta, Sanghaj, és nem Shanghai.
A gázválság kapcsán megindult nyilatkozatdömping érdekes tanulságokkal szolgált. Kiderült például, hogy a Magyar Villamos Művek még 2009-re sem tudott elszakadni az Eocén-program gondolati keretétől, legfeljebb a sajátos magyar újkapitalizmus néhány figyelemreméltó elemét…..
Nakata 2009.01.30 17:23:45
Szerintem egy ilyen vita elég sok szinten zajlik. Ezek egy része valóban olyannyira szakmai, hogy a nagyközönség valószínűleg nem tud bekapcsolódni. Más része viszont olyan alapvető értékválasztásokról szól, amiről minden választópolgárnak van véleménye. Hajlandók vagyunk-e bizonyos erőfeszítésekre a fenntarhatóság érdekében, vagy teszünk nagy ívben arra, hogy mi lesz itt 50-100 év múlva? A közpénzekből kiket/milyen tevékenységeket támogassunk: a rászorulókat, az üzleti szektort, a középosztályt, vagy a fogyasztást? Merre orientálódjon az ország: szeretünk-e függeni az oroszoktól, vagy jobb lenne arra költeni a pénzt, hogy függetlenedjünk tőlük energetikailag? A politika éppen arról szól, hogy ezekre a kérdésekre a politikai szereplők válaszokat adnak, a választópolgár meg eldönti, hogy szerinte melyik politikai szereplő ad hiteles, az ő világképéhez passzoló válaszokat. Megfelelő információk birtokában az átlagember szerintem tud ezekben a kérdésekben állást foglalni. Abban, hogy aztán technikailag hogyan valósítjuk meg az adott döntést, már valóban nagyobb szerepe van a szakértőknek. De ha ettől az absztraktabb szinttől is távol tartjuk magunkat, mondván, hogy nem értünk az energiapolitikához (oktatáshoz, egészségügyhöz, hadiiparhoz, gazdaságfejlesztéshez, környezetvédelemhez, nyugdíjrendszerekhez, stb.), akkor pontosan oda jutunk, ahol most vagyunk: a politikai elit saját üzleti és hatalmi érdekei csatáznak egy, a választók elé vetített, politikai szappanopera paravánja mögött. Éppen ezen szeretnénk változtatni.
Az újság mai számának 'álláspont' rovatában Tóth Levente többek közt ezt írja:Az orosz-ukrán gázkavarás történelmi esélyt adott Európának arra, hogy ne csak szónokoljon, hanem végre tegyen is valamit energiafüggősége csökkentéséért. Rajta (rajtunk) múlik, hogy ez a…..
Nakata 2009.01.30 18:56:51
A pontos arányok kidolgozása csak a minisztériumokkal együttműködve lehetséges - többek közt ők birtokolják azokat az adatokat, amelyek elengedhetetlenek ehhez.
Mindenesetre következő algoritmus alapvető iránynak jó.
1. Vegyünk egy átlagos háztartást, 2 felnőtt, 2 gyerek, havi 240.000 nettó jövedelem. Éves gázfogyasztása kb. 2000m3, ezért kéne fizetnie kb. 180.000 forintot. Ebből ténylegesen fizet kb. 115.000-et, 65-öt megkap gázártámogatásként. Felajánljuk a a delikvensnek, hogy vagy továbbra is kap 65.000-et nem gázártámogatásként, hanem fogyasztástól függetlenül, szociális lakhatási támogatásként, vagy minimális önrésszel kifizetjük a kb. 600.000 forintos nyílászáró-csere és szigetelés projektet. Ez kb. 40%-kal csökkenti a gázfelhasználást, azaz 1200 m3-re esik,azaz 108.000 forintra. Kb. ugyanott van költségben. Az államn 8-9 éves távlatban szintén ugyanott van, csak közben 40%-kal esett a fűtési gázfogyasztás.
2. A megtérülés távlatának megfelelően osszuk el 10 évre ezt az átállást. Évente a támogatás 10%-át fordítsuk ilyen projektre.
A jelenlegi 2,6 milliárd energiatakarékossági keretet tehát első évben bővitsük a 80 milliárd kb. 10%-ával, 7,4 milliárd átcsoportosítással 10 milliárdra. Senki nem járt rosszul. A következő évben újabb 10%-ot csoportosítunk át erre a célra (és azokat, akiknek a lakása az előző évben átesett a korszerűsítésen, már nem kell, hogy a hátán cipelje a szociális ellátórendszer).
3. Tovább lehet finomítani a rendszert azzal, hogy szociális helyzettől függ az elvárt önrész mértéke, bizonyos fogyasztási egységre eső nettó jövedelem alatt 0%-os, majd lépcsőzetesen emelkedik - de még a magas jövedelemnél is igényelhető lehet mondjuk az áfa mértékével megegyező támogatás (legalább ne adóztassuk az effajta beruházásokat).
Így 10 év alatt lényegében jelentős új források bevonása nélkül, a lakosságra elviselhetetlen terheket nem hárítva el lehet érni a hazai lakásállomány széles körű szigetelése, korszerűsítése. Ha a r4endszer része lesz az is, hogy segíti a programban a hazai gyártók, építőipari cégek bekapcsolódását, akkor élénkíti a gazdaságot és munkahelyet is teremt - két legyet egy csapásra.
Hát így valahogy.
Az volt nekem ez a szmogriadó. Több embertől hallottam, hogy otthon hagyta a páratlan rendszámú autóját. Az enyém páros és egyelőre muszáj vagyok használni, ezért én a város határában hagytam hazajövet.Mondják, holnapra feloldják a szmogriadót. Nem értem miért. Mondjuk egy…..
Nakata 2009.01.17 15:10:30
Valóban átgondolatlan és előkészítetlen volt a szmogriadó, ami cseppet sem meglepő, hiszen az egész magyar jogalkotás tzökéletesen mellőzi az előzetes hatáselemzés intézményét, azaz úgy hívnják életre jogszabbáylok tömegeit, hogy senki nem vizsgálja meg, ez milyen következményekkel fog járni. Éppen ezért javasoljuk az effajta hatásvizsgálatok kötelezővé tételét a jogalkotás során - a szmogriadó egy látványos, és mindenkit érintő példa volt, de tucatszám lehetne hasonlókat még sorolni.
Ezzel együtt azt gondolom, hogy szmogriadóra szükség van - ez egy olyan végső eszköz, ami egy kialakult krízishelyzetben próbál azonnali beavazkozást lehetővé tenni. Abban Bedinek teljesen igaza van, hogy ehhez előbb át kéne gondolni, hogy ez mivel jár, és hogyan lehet kezelni a kialakult problémákat (neveteséges de. 11-kor 12-től szmogriadót elrendelni, alternatívát kell kínálni az autósoknak -pl. ingyenes tömegközlekedés, stb. - a kivételes helyzeteket - pl. beteg gyereket orvoshoz kell vinni - tudni kell kezelni, az alapvető ellátást pl. áruszállítás során biztosítani kell, stb.) Ezzel együtt ha már szmogriadó van, akkor azt be kell tartatni, ez pedig aligha megy retorziók hozzárendelése nélkül. Ha ez nem így történik, az csak a szokásos felállást eredményezi: a normálisak, akik leteszik az autójukat, szívnak, a bunkók meg röhögnek. Ami nem egy jogkövető magatartást erősítő jelenség.
Hozzátartozik a dologhoz, ami a sajtóközleményben is van, hogy persze a szmogriadó az olyan, mint a vérzéscsillapítás, ha közben az okot nem próbáljuk meg felszámolni, akkor hosszú távon újra és újra egyre durvább formában fog visszatérni a probléma. Ez pedig csak egy másfajta városfejlesztési koncepció megvalósításával lehetséges. Párizsban, Prágában, Bécsben ezt már felismerték. Nálunk még dúl a harc, hogy a megpróbáljunk-e átpréselni egy 21. századi autóforgalmat egy 18-19. századi utcahálózaton, vagy tekintve, hogy ez lehetetlen, más megoldásokat keresünk. Látszanak egyébként már biztató jelek szakmai és önkormányzati fórumokon is (pl. a fővárosi főépítészi iroda megbízásából készített Budapest Szíve program), csak ehhez megfelelő politikai hátszél és akarat is kéne - ami momentán hiányzik.