Adatok
n-misi
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Újabb képmutogatással folytatnám közlekedési weboldalam 25 éves fennállásának ünneplését. Azt gondoltam, hogy jöjjön most valami más, mint Budapest. A szöveget ezúttal is telenyomtam linkekkel, tessék végigkattintgatni őket!
Budapest után Szeged a kedvenc magyarországi villamosüzemem. Míg a másik…..

Immáron fél éve nem sikerült Budapest új negyedik generációs Skoda-Solaris Trollino trolibuszait forgalomba állítania a BKK-nak. Értesüléseink szerint prózai oka van annak, hogy a buszok még mindig a telephelyen védik a betont az esőtől és a napfénytől...
n-misi
2019.04.11 15:23:46

Brnóban kilenc éve eltöltöttem pár napot, ami alatt (munka előtt és után) bejártam az összes villamosvonalat, de nosztalgiatujával nem sikerült összefutnom. Múlt szombaton aztán végre ezt is kipipálhattam:
A képen látható kocsi - a nemrég látott pozsonyi ötablakoshoz hasonlóan - újabb, mint…..

Szegeden a közelmúltban - sok máson túl - külföldről szerzett használt villamosokat modernizáltak, pótkocsiból motorkocsit építettek, alacsonypadlós létrehozásába fogtak, illetve dízeles buszból trolit csnáltak. Ez a fajta építő kedv nem újkeletű dolog: a "napfény…..

Nem, a cím nem egy jövőben játszódó ZS kategóriás horrorfilmet rejt, hanem egy itthon kevéssé ismert járműtípus kelt talán új életre. Az RT6N1 a CKD gyár egyik utolsó terméke volt, kisérlet az alacsonypadlós villamosok piacára való betörésre. Nos, a kisérlet nem sikerült.…..
n-misi
2009.01.28 14:03:15
@szegedi_kozlekedes:
Ezzel csak az a baj, hogy míg autóbuszok nagyon sok városban közlekednek az országban és az élettartamuk is rövidebb, addig villamosos városból összesen négy van megtörténik egy generációváltás és aztán több évtizedig nem kell gondolkodni azon, hogy mire is kell lecserélni a régebbi kocsikat!
Egyébként én a forgalomba állás után nem sokkal utaztam az RT6oson és hát nem igazán nyerte el a tetszésem...
Ezzel csak az a baj, hogy míg autóbuszok nagyon sok városban közlekednek az országban és az élettartamuk is rövidebb, addig villamosos városból összesen négy van megtörténik egy generációváltás és aztán több évtizedig nem kell gondolkodni azon, hogy mire is kell lecserélni a régebbi kocsikat!
Egyébként én a forgalomba állás után nem sokkal utaztam az RT6oson és hát nem igazán nyerte el a tetszésem...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nagy lendülettel indult a fejlődés Szegeden, de be kell látnunk koránt sem annyi pénz lett a tömegközlekedésre áldozva, hogy ma már pusztán alacsonypadlós járművekkel operáljunk és ne kelljen kis vidéki városként mind villamos mind troli fronton is magaspadlós korszerűtlen járművekkel szolgáltatni.
Van ebben a visszatekintésben egy (nekem) fájó pont. Az pedig nem más mint a 609-es villamos. Ami a 40. születésnapja után szép lassan az enyészeté lett. A szülinapkor is csak egy kis cukormázat kapott. Most pedig úgy néz ki az elmúlást nem kerülheti el. Az év végéig valószínű el fog tűnni és csak az emléke marad.
A pénztelenség és a tehetetlenség áldozata lesz.
Mint oly sok minden ebben az országban.
Ha esetleg volna egy meccénás vagy valaki nyerne a lottón...
:'(
Nem áltatom magam. Valószínű, hogy ez a villamos nem éri/érheti meg a nyugdíjkorhatárt.