Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nakara

0 bejegyzést írt és 117 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
5.g & CN & Rammjaeger83 A katonai hegemóniára alapozott intervencionista amerikai külpolitikát rendszerint a neokonzervatív érdekcsoportokhoz szokás kötni. Azonban egyre több higgadt szemlélőnek tűnik fel, hogy bizony a velük szembehelyezkedő számos - és nem kevésbé…..
nakara 2013.06.27 03:13:50
Az Usa, mintegy újbrit birodalomként viharos gyorsasággal emelkedett fel. A hódítás technikáját továbbfejlesztve, társadalmi-politikai és gazdasági rendszerét exportálva terjeszkedik. Már a történelmük kezdete eléggé foltos...az indiánok kiirtása és földjeik elrablása sem volt emberbaráti cselekedet. És szemléletük azóta sem változott valójában. A technikai fejlődés révén elérhetővé vált számukra a világ teljes meghódítása, ami sem a rómaiaknak, sem hunoknak, sem az araboknak, sem a mongoloknak sem a briteknek nem sikerülhetett. Az Usa ugyanannak a jól körülhatárolható körnek az eszköze amely a nemzetközi szervezetei révén is komoly hatást a világ dolgainak folyására.(www.youtube.com/watch?v=aC19fEqR5bA)
ugyanezen kör egyébként sokat tett a liberalizmus, az ateizmus, a kommunizmus megszületéséért és "felvirágzásáért".
A világ országainak nagyobb hányada meghódolt, csak néhány renitens {az ő szóhasználatukban lator} állam maradt még.(Líbia 2011-ig, Szíria, Irán, a legnagyobb falat Oroszország, Kína, néhány kisebb Venezuela, Kuba, Észak Korea). A magasztos eszmék hangoztatása mellett zavartalanul folyik a föld erőforrásainak elsajátítása, a népek, nemzetek kifosztása és adósrabszolgaságba hajtása. A líbiai háború az ujabb nagy háború főpróbája, szíria pedig az első hadszíntere. Azonban ez a háború máshogy fog végződni mintahogy megtervezték.. Eurasia nemzetei legyőzhetetlen szövetséget szövetséget fognak alkotni és megakadályozzák az Usa végső győzelmét. Aztán hogy a Kínai sárkány leválásával orwelli idők jöjjenek. (ez utóbbi feltételezés)

A JNH-hoz hozzászolva a negyedik legméretesebb lehet de hogy a legerősebb, azt erősen kétlem. Franciao., Nszk, Szu, Lengyelo., Csehszlovákia. Olyan erősek voltak hogy Valkóvárat is hónapokig ostromolták.
1918-19-ben a török nemzetbe az rúgott bele, aki csak tudott. Musztafa Kemal Atatürknek köszönhetően azonban megformálódik a modern Törökország, és - sokak bánatára - 1920-tól már maga is egyre keményebb rúgásokat oszt azoknak, akik rá akarják tenni kezüket Anatólia…..
nakara 2013.06.03 20:00:30
Várjatok! Nem úgy van az! A monarchia számos magyar csapattestje zárt rendben érte el az országhatárt. Ebben az időben 11 honvéd hadosztály harcolt a különböző frontokon. emellett még a közös seregbeli katonáink. A hazavonuló csapatokat éppen az áruló károlyi rezsim parancsára fegyverezték le és oszlatták fel. Egyes alakulatok eleinte vonakodtak engedelmeskedni Magyaro. forradalmi kormányának, de aztán sajnos engedelmeskedtek. Igazából a vörös rongyokba öltözött várost kellett volna megrendszabályozni, az árulókat kivégzőosztag elé állítani. még a vittórió venettói katasztrófa után is kb. 7 honvéd és 2 huszár divizó állhatott volna a haza védelmére. Stromfeld 18 magyar és 3 székely hadosztály felállítását tervezte ebben az időben.
Kétségtelen számos alakulatnál mélyre zuhant a morál, azonban ez leginkább a hátsó lépcsős és tartalék egységeknél volt katasztrófális hatású. De az olasz fronton harcoló magyar és székely csapatok kijelentették, hogy szivesen verekednek odahaza, a magyar föld védelmére, de nem az olasz ellen. Minek is haltak volna meg a felbomló Habsburg birodalomért?
A fenekedő szomszédok hadereje sem volt még túl acélos:Románia 12 divizió, de a 4 legjobban feltöltött hadosztály Besszarábiában állomásozott. Szerbia 6 gyenge hadosztállyal rendelkezett. A cseh légióra meg szót sem érdemes vesztegetni.
Az egész élén a Szurmay Sándor állhatott volna, mintegy magyar Atatürkként. Nem véletlenül internálta a károlyi rezsim a német Mackensen tábornagyhoz hasonlóan, mint a forradalomra veszélyes egyént.
5.g & CN & Grodin & NagyH & Rammjaeger83 & SchA Ígéretünkhöz híven folytatjuk a konvencionális háborúkkal kapcsolatos gondolatmenetünket, és mivel épp eleget foglalkoztunk már itt a blogon a múlttal és a jelennel, épp ideje annak, hogy a jövőt is…..
„A hazánkban tapasztalható fasizálódás” miatt emigrál Gerendás Péter - harsogja a cionista szekta portálja. A jobb körökben sehol sem jegyzett huszadrangú muzsikus nagy terjedelmű Facebook bejegyzéséből aztán előtűnik a lényeg. A fasizmus emlegetése, a folyton arra való…..
nakara 2013.04.02 09:26:36
@Húsleves: Növeli a zsidóság szegregációját a gazdanéptől, lassítja az asszimilációt. Mondjuk tudjuk azt is hogy az asszimilált zsidó a legveszélyesebb.
Musztafa Kemal Atatürk szerepéről a mai formájában létező Törökország megteremtésében egyszer a következő hasonlatot hallottam: képzeljük el,  hogy 1919-ben Stromfeld Aurél, miután visszafoglalta a Felvidék tekintélyes részét, elűzi a Tanácsköztársaság vezetését,…..
nakara 2013.03.30 09:41:37
A harmadik nankingi múzeum, melyet blogunkon tárgyalunk, nem hadimúzeum, ugyanakkor a második japán-kínai háborúhoz (1937-45) szorosan köthető eseménysort tárgyal. Egyfelől a múzeumnak kevés a közvetlen hadi vonatkozása, hisz az akkori kínai fővárosért 1937-ben rövid ideig…..
Figyelem, kedves olvasók! Ezen a héten ismét a Szent Korona Rádió Hadak útján c. hadtörténeti műsorában vendégszerepel szerkesztőnk, SchA, a beszélgetés témája pedig a szíriai polgárháború 2012 májusa óta bekövetkezett fejleményei voltak. A felvétel 2012 decemberében…..
nakara 2013.02.05 19:24:35
@Bj: Az nem zavar téged, hogy szeretett országodat, Izraelt meg a zsidó fasiszták kormányozzák? Akik még a saját fajtájukat(pl. Falassa-etióp zsidókat) is kirekesztik...
Az etióp katonai hírszerzést nem lepte meg különösebben, hogy 1977 elejére Etiópia és Szomália a háború szélére sodródott, hiszen Barre tábornok és elődei sosem csináltak titkot szándékukból az összes szomáli népcsoport egy nagy hazában való egyesítésére. Azzal már…..
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szerencsétlen sorsú afrikai állam, melynek a nagy Szovjetunió fegyverezte fel, szervezte meg és képezte ki az addig majdnem nulla szinten álló haderejét. Aztán néhány évvel később ezt csúnyán elverte egy ugyanolyan szerencsétlen…..
"Whatever happens, we have gotRemote-controlled drones, and they have not." Az izraeli kormány - lassan menetrendszerű - gázai tisztogató-szavazatszerző művelete 2008-hoz hasonlóan most is nagyrészt elterelte a nagyközönség figyelmét arról, hogy a fekete kontinens megint közelebb…..
nakara 2012.12.07 09:45:32
Amennyiben az ECOWAS intervenciója sikerrel is járna, nem valószínű hogy ezzel véglegesen megtörnék a tuaregek ellenállását. A történelem során mindig független és szabad tuareg törzseket a gyarmati uralom kényszerítette a feketékkel közös közigazgatás alá. A függetlenség elnyerése után a szubszaharai államok fekete elitje elérkezettnek látta az időt hogy elégtételt vegyen a sokévszázados sérelmekért. A tuareg társadalom alapját jelentő nomád állattartás a 1970-es évek első felében pusztító szárazság következtében összeomlott. Ezt kihasználva a hosszantartó csádi konfliktusba egyre inkább belebonyolódó Kadhafi ezredes, sokezer elsőrangú katonaanyagot biztosító tuareget toborzott Pánafrikai Iszlám légiója számára. A konfliktus lezárulása után hazatérő harcedzett tuareg harcosok, líbiai támogatással, több felkelést robbantottak ki Maliban és Nigerben. Végül valamennyi felkelés líbiai közbenjárásra kompromisszumos megoldással zárult le. Kadhafi tavalyi halálával a tuaregek ugyan fő támogatójukat elvesztették, azonban a konfliktus alapját jelentő harcias pásztor tuaregek és földművelő feketék ellentéte mit sem csökkent. Szvsz ez lehet az oka annak is hogy a "fehér" mór törzsek által uralt, de szintén rendkívűl élesen megosztott Mauritánia távol kívánja magát tartani a konfliktustól.
A magam részéről nem lennék meglepődve ha Líbia helyét hamarosan Algéria venné át, mint a tuaregek fő patrónusa. A szalafisták kiszorítása után Mali és Niger tuaregeklakta vidékein megalapítva a nemzetközileg elismert Azavad államát, amelyet mindenképpen megérdemel ez az ősi és szabadságszerető sivataglakó nép.
A hivatalos történelemtudomány szerint Attila galliai hadjáratára és a katalaunumi csatára 451-ben került sor. Ehhez az eseménysorozathoz kötik a magyar krónikák a Miramammona szultán ellen küldött hun sereg hispániai letelepedésének történetét is. Ha feltételezzük, hogy ez a…..
Több bejegyzés is foglalkozik ezen a blogon Örményországgal. Az első ismerkedő látogatást is beleszámítva hetedik éve dolgozom ott, 2010 óta pedig már háromhavonta megfordulok Jerevánban. Ennek most nagy valószínűséggel vége van. Hihetetlen mennyire frusztráló érzés, amikor…..
nakara 2012.09.03 18:57:39
@shwarcz bácsi: amit leírt, az csak a történet egyik fele, azt el tetszett felejteni hogy az örmények örömmel csatlakoztak a török területre bevonuló cári csapatokhoz. A török hatóságok az ellenséggel kollaboráló örmény népességet teljes okkal megbízhatatlannak tartották, s ezért deportálták őket.(akárcsak a II.vh-ban a teljes joggal felforgató elemnek tekintett zsidók esetében)Az hogy nem túl humánus eljárásban volt részük, betudható a törökök szilaj természeténk.
De hogy ne csak a régmúltról beszéljünk, a karabahi háború idején az örmény erők szisztematikus vérengzéseket hajtottak végre az azeri civilek ellen, mégis a világ mélyen hallgat, akárcsak az izrael emberiség elleni tettei kapcsán
Nyílegyenes Sámánia 2012.08.20 01:14:01
Nagy divatja van manapság a magyarsággal, magyar őshagyománnyal foglalkozó elméleteknek. A magyar nyelv által hordozott szellemiség,(mint ami a szavak által közvetít szellemi erőket ) is reflektor fénybe került. Aztán az ősmagyar-pogány vallással kapcsolatban is felvetődtek olyan állítások, hogy az…..
KatPol Blog Libanon 1982 - I. rész 2012.08.28 07:00:00
"A múltban mi, libanoniak azt gondoltuk, hogy a mi erősségünk a gyengeségünk. (...) Azt gondoltuk, hogy mivel nem rendelkezünk katonai erővel, senki nem akar majd megtámadni minket, senki nem fog annyira félni tőlünk, hogy harcolni akarjon velünk. Ennek az lett az eredménye, hogy ma az…..
Az izraeli törvényhozás, a Knesszet elnöke levélben értesítette Kövér Lászlót arról, hogy jelenléte „nem kívánatos" Jeruzsálemben, a Knesszet által szervezett Wallenberg-konferencián. Previously on Twenty-Four. Eli Wiesel Nobel-békedíjas magyar származású író szintén…..
nakara 2012.06.25 16:48:58
Marr eképpen foglalta össze az antiszemitizmus kialakulásának okait:
„Az antiszemitizmus (értsd: a zsidók iránti ellenszenv vagy gyűlölet) nem egy véletlenül kialakult, vagy mesterségesen létrehozott dolog. Az antiszemitizmus abban a pillanatban született, amikor a zsidó először megjelent a nem zsidók látószögében. Már maga a zsidók testi megjelenésének csúnyasága is ellenszenvet váltott ki a nem zsidókban, de még sokkal jobban azok a lényegét tükröző negatív tulajdonságok, amelyek a zsidókat a nem zsidók számára gyűlöletre méltónak ítélték. A zsidó minden cselekedetében megnyilvánult, hogy a rossz, az aljas, az ördögi megtestesítője. Ha azonban a nem zsidó azt hiszi, hogy az ösztöne szavának elutasításával a zsidóval megegyezésre juthat, akkor ennek a vége mindig a felismerés: aki a zsidóval paktál, tönkremegy általa. Ezt tapasztalták egyes emberek, de egész népek is. Az ókor nagy kultúrnépeinek sírkövén ott áll a figyelmeztetés: Kihaltak, mert életüket összekötötték a sátánnal az örök zsidóban!“
Hogy az antiszemitizmus, a zsidókkal szembeni ellenszenv nem tegnap vagy ma alakult ki, azt korábban még maguk a zsidók is elismerték. A zsidó J. Kreppel az 1925-ben Bécsben megjelet „Juden und Judentum von heute“ (Zsidók és zsidóság ma) című dolgozatában így ír:
„A zsidógyűlölet olyan régi, mint maga a zsidó nép. Már népisége bölcsőjénél, a világtörténelembe való belépésénél találkoztak Ábrahám fiai szomszédjaik és környezetük gyűlöletével.”
Dr. Felix Goldmann rabbi is kénytelen volt beismerni, hogy az antiszemitizmus mindig is létezett. Az 1920-ban Berlinben megjelent „Vom Wesen des Antisemitismus“ (Az antiszemitizmus természetéről) c. könyvében ezt mondja:
„A régi római időktől kezdve mind a mai napig, minden országban, ahol a zsidókról és a zsidóságról egyáltalán tudomást szereztek, az antiszemitizmus létezése bizonyítható.“
A zsidó Dr. J. Fromer (Elias Jacob) szintén úgy jelölte meg az antiszemitizmust 1905-ben Berlinben kiadott könyvében („Das Wesen des Judentums“ - A zsidóság természete), mint már mindig is létező jelenséget:
„A zsidógyűlölet olyan régi, mint a zsidóság maga. Úgy követi, mint egy árnyék, tehát az emberek természetéből fakad.“
Azok a nem zsidók, akik hagyják maguknak bebeszélni, hogy az antiszemitizmus csak valami pillanatnyi jelensége bizonyos koroknak, jobban tennék, ha a szintén zsidó Ben Chaim 1938-ban Zürich-ben megjelent „Juda erwache! Proklamation an das jüdische Volk“ (Ébredj, Juda! Kiáltvány a zsidó néphez) című könyvében leírtakra figyelnének:
„Az antiszemitizmus semmi áron nem kortünet. Valóban olyan idős, mint Matuzsálem. Sem időhöz, sem helyhez, sem pedig valamely országhoz nem köthető, hanem ezektől függetlenül ott alakul ki, ahol a zsidók más népekkel érintkezésbe lépnek, és fejlődése vagy kiterjedése egyenes kapcsolatban áll a zsidó diaszpóra nagyságával az illető országban.“
A zsidók vezető személyisége, Theodor Herzl írja az 1896-ban Lipcsében megjelent „Der Judenstaat“ (A zsidó állam) című alapvető művében:
„A zsidókérdés létezik. Balgaság lenne tagadni. A zsidókérdés mindenhol létezik, ahol a zsidók érzékelhető számban élnek. Ahol nincs, oda bevándorló zsidók becipelik. Természetesen oda költözünk, ahol nem üldöznek bennünket. Megjelenésünk által kialakul az üldözés. Megjelenésünk váltja ki az üldözést.“
Azoknak, akik hagyták maguknak bebeszélni, hogy a zsidókat csak az ún. vallásuk miatt gyűlölik, a már említett Wilhelm Marr az 1879-ben Bernben kiadott „Der Sieg des Judentums über das Germanentum“ (A zsidóság győzelme a germánság fölött) című nagy feltűnést keltett tanulmányában megmondja az igazat:
„Nem a vallásuk miatt gyűlölték a zsidókat minden időkben. A zsidókkal szembeni haragnak más okai voltak. Mégpedig a zsidók irtózása az igazi munkától és a számukra törvényileg előírt ellenségesség minden nem zsidóval szemben.“
Hogy az antiszemitizmus okai magában a zsidóban keresendőek, ezt elismerte a zsidó Bernard Lazare is az 1894-ben Párizsban megjelent „L’ Antisemitisme“ (Antiszemitizmus) c. könyvében. Így ír:
„Ha a zsidók iránti harag és ellenszenv csak egy bizonyos országban és egy bizonyos időben létezett volna, könnyű lenne ennek a haragnak az okait megindokolni. Azonban pont az ellenkezőjéről van szó. Ez a faj a kezdetek óta az összes népek gyűlöletének a célpontja volt, amelyek között élt. Mivel a zsidók ellenségei a legkülönbözőbb fajokhoz tartoztak, egymástól nagyon távoli területeken laktak, különböző törvénykezéssel rendelkeztek, egymástól teljesen eltérő elveket vallottak, sem ugyanazon hagyományaik, sem pedig ugyanazon szokásaik nem voltak és nem hasonlatos szellem vezérelte őket, így muszáj az antiszemitizmus általános okait mindig magában Izrael népében keresni, és nem azokban, akik szembeszálltak vele.“
A zsidó dr. Leo Pinsker írja az 1882-ben Berlinben megjelent könyvében („Autoemanzipation“):
„A zsidók azon népek medrében, amelyek között élnek, valóban egy heterogén elemet képeznek, amely semmilyen nemzethez nem akar asszimilálódni, ennek megfelelően szintén semelyik nemzettel nem tud jól kijönni.“
A már idézett zsidó Ben Chaim írja továbbá említett könyvében:
„Amikor népünk az örök hűségesküt letette Jehovának, az volt a születési órája a legnagyobb és legszerencsétlenebb hazugságnak, amit a világtörténelem ismer. Mégpedig népünk kiválasztottságának a hazugsága. Ez volt egyúttal szintén annak a különös emberi gyűlöletnek a születési órája is, antiszemitizmusnak nevezve, amit a világ valaha is átélt…“
Hogy az antiszemitizmust nem mesterségesen hozták a nem zsidó emberiség közé, és hogy sokkal inkább az ösztönnek egy megnyilvánulását fejezi ki, a legmélyebb belső érzést, azt beismeri a zsidó Samuel Roth az 1934-ben New Yorkban megjelent „Jews must live“ (A zsidóknak élnie kell) című munkájában. Ezt írja:
„Itt csak tényeket szeretnék igazolni, hogy az antiszemitizmus olyan ösztönszerű, hogy egyszerűen az emberek egyik ősi ösztönének nevezhetjük, a legfontosabb ösztönök egyike, amelyen keresztül egy faj önmagát a teljes kiirtástól védi. Nem tudom elég erősen kihangsúlyozni: az antiszemitizmus nem az, amit a zsidók a világgal elhitetni próbálnak, egy előítélet, hanem egy mélyen ülő ösztön, amely minden emberrel veleszületik. Mint a létfenntartás minden más ösztöne, mindaddig ismeretlen marad, míg végül történik valami, aminek következtében felébred. Nem létezik egyetlen eset sem, ahol a zsidók az üldözőik haragjának keserű gyümölcsét nem érdemelték volna meg.“
Azt, hogy az antiszemitizmus nem valami átmeneti dolgot jelent, hanem sokkal inkább addig tart, ameddig zsidók a nem zsidók között élnek, alátámasztotta az ismert zsidó, Arthur Schnitzler is, aki a New Yorkban megjelent „The Literary Digest“ c. lap 1930. október 18. számában a következőket írja:
„Az antiszemitizmus addig fog tartani, ameddig a zsidók zsidók maradnak, mivel az antiszemitizmus okait nem lehet soha megszüntetni. A zsidók mindig mások fognak maradni, és ezen okból elkerülhetetlenül mindig gyűlölve lesznek.“
A nagy zsidó gyűlöletről
Talán nem járunk messze az igazságtól, ha megállapítjuk, hogy a zsidók saját maguk hajtották végre a teljes önkizárásukat minden népközösségből. Mert lehetne-e ez az önkizárás teljesebb és tökéletesebb, mint ezt a zsidó Cheskel Zwi Klötzel a Berliner Tageblatt és a Jüdischen Rundschau kivételezett munkatársa gátlástalan nyíltsággal már az első világháború előtt Németországban megfogalmazott („Das große jüdischen Hassen“ - A nagy zsidó gyűlölet) a Münchenben kiadott „Janus“ című havilap 1912/13. évfolyamának 2. füzetében:
„Semmitől sem félnek annyira a zsidóság oldalán, mint a nyílt és őszinte hitvallástól: az antiszemitizmussal, a zsidógyűlölettel zsidó oldalon egy minden nem zsidóval szembeni nagy gyűlölet áll szemben. Ahogy mi zsidók minden nem zsidóról tudjuk, hogy valahol a szívének egy szegletében antiszemita, és annak kell lennie, úgy minden zsidó létezésének legmélyebb alapja, hogy gyűlölője minden nem zsidónak. (...) Úgy hiszem, be lehet bizonyítani, hogy a zsidóságban létezik egy mozgás, ami az antiszemitizmus hű tükörképe, és hiszem, hogy ez a kép olyan tökéletes, amilyen csak lehet. És ezt én a ‘nagy zsidó gyűlöletnek’ nevezem. Talán a kifejezés túl kemény, vagy jobban mondva nem pontos. Azonban fontos számomra, hogy az igazságot semmi áron ne halványítsam el. Ha beismerném, hogy ez nem gyűlölet, akkor a gyűlölethez legközelebb álló érzésről beszélhetnék, így had nevezzem mégis gyűlöletnek. Ha közöttünk valaki nem lelki vagy szellemi kasztrált, aki nem impotens gyűlölni, az részt vesz ebben a gyűlöletben. (...) A valóságban semmi sem élőbb bennem, mint a meggyőződés, hogy ha valami létezik, ami a világ összes zsidóját egyesíti, akkor ez a nagy, mindenek fölött álló gyűlölet.“
Ezen a helyen nem árt emlékeztetni az olvasót, hogy a zsidó Kornis Mihály néhány évvel ezelőtt miképpen fogalmazta meg ezt a mindmáig érvényes “nagy zsidó gyűlöletet“:
„Mi, liberálisok pedig képtelenek vagyunk kimondani, amit szerintem valójában érzünk, hogy mi még sokkal jobban gyűlölünk titeket, mint ti minket.“
Ezeket a zsidó írástudóktól származó vallomásokat, amelyekben elismerik, hogy az antiszemitizmus okait magukban a zsidókban kell keresni, újra és újra azon nem zsidók szeme elé kell tartani, akik még ma is azt hiszik, hogy a zsidókkal szembeni ellenszenv indokolatlan és igazságtalan. Annak, hogy a zsidók az elmúlt évtizedekben, sőt évszázadokban az emberi együttérzésnek köszönhetően világszerte számtalan nem zsidó követőnek örvendezhettek, nem utolsósorban egyik fő oka, hogy mindig is értették a módját magukat „ok nélkül üldözött szegény zsidónak“ feltüntetni, és közben a keresztény érzelmekre hivatkozni: szeresd felebarátod, mint önmagad! Hogy ebbe a felebaráti szeretetbe a nem zsidó emberiség halálos ellensége, a zsidó is be lett vonva, az csak a zsidók előnyét és a nem zsidók szerencsétlenségét vonta magával.
És most sokan csodálkoznak, hogy egy közismerten magyargyűlölő zsidó - név szerint Kertész Ákos - őszinteségi rohamában azt vetette papírra a magyarságról, amit úgy általában a zsidók rólunk gondolnak. Köszönet illeti érte.
Végül idézzük Liszt Ferenc prófétai meglátását 1881-ből:
„Valamennyi keresztény nemzetnél, amellyel együtt ma zsidók élnek, eljön a pillanat, amikor felismerik, hogy számukra a zsidók megtűrése vagy kitaszítása az élet vagy a halál kérdéséhez hasonlóvá válik: egészség vagy örökös betegség kérdésévé, szociális béke vagy örökös levertség és láz kérdésévé.”
A kérdés most már csak az, hogy a magyarság számára ez a pillanat mikor fog elérkezni.
nakara 2012.06.25 20:21:14
@ATCG: Nem estem semmiféle logikai csapdába. Mindössze neves zsidók vallják meg, hogy évezeredes üldöztetésük(antiszemitizmus) oka saját létezésük és viselkedésük.Azaz elsőként a saját portájukon kellene sertepertéljenek, nem másé előtt. Azt csak mellékesen jegyzem meg, bőven lenne mit.
Idén májusban vált nagykorúvá a Hegyi-Karabah hovatartozásáért az örmények és azeriek által vívott háborút (1988-94) ún. "befagyott konfliktussá" változtató tűzszünet. Az 1994. május 5-én aláírt, az EBESZ ún. Minszki csoportjának közvetítésével létrejött biskeki…..
KatPol Blog [Vitaposzt] Los Afganos 2012.05.12 08:00:00
Nemrégiben, olvasgatva a születő afganisztáni különleges erőkről itt a blogon, és másfelé, szöget ütött a fejemben egy gondolat. Az afgán hadsereg (ANA) harcértéke ugyan javult az utóbbi időkben, de ahogy a régi mondás tartja, "európai harctéren meghalnának".…..
nakara 2012.05.14 03:25:35
Afganisztánban egy több évtizedes törzsi háború egymást követő felvonásai zajlanak. Az országban elterjedt törzsi-nemzetségi rend sokkalta szilárdabb kohéziót biztosít az egyes frakcióknak, mint a mexikói bűnbandákat összetartó haszonelvű bandaszellem. Emellett miként valaki említette afganisztánban politikai célokért harcolnak, míg Mexikóban az anyagi haszonszerzés az elsődleges cél. Ezek minőségi különbséget jelentenek a két konfliktus között.

Nem elképzelhetetlen az, hogy az afgán elitcsapatok a rendszer oszlopaivá váljanak. Najibullah korszak tapasztalatai alapján megállapítható, a rendszer fenn tartható, amig a központi kormánynak megvannak az anyagi eszközei arra, hogy a helyi törzsi és katonai vezetőket zsoldjába fogadja. Az elitcsapatok feltételezett önállósodására leginkább a bábrezsim bukásakor kerülhet(ne) sor. Nem lehetetlen figyelembe véve, hogy pl. éppen Szaúd-Arábia a semmiből toborzott össze egy vahabita mudzsahed pártot(Abdul Raszul Szajjaf Iszlám Egységpártját). A fő probléma egy pár ezer fős katonai szervezet betöltheti az állam/hadsereg ökle szerepkörét,azonban az ország kis hányadát képes ellenőrizni önmagában, ezáltal a központi kormány hatalma mindenképpen függeni fog a helyi haduraktól. Azoktól a haduraktól, akik a nyugatiak visszavonultával majd igyekszenek ANA helyi egységeit személyi laskarjukká(törzsi hadsereg)alakítani. Ez történt legalábbis 1992-ben a Najibullah rezsim bukása idején. Amennyiben ez a forgatókönyv ismétlődne meg, abban az esetben feltehetően elitegységek zöme a tadzsik dzsamiat és "pán-pastun" tálib mozgalom között oszlana szét. Ez legjobb esetben is egyenként 2-3 ezer könnyű fegyverzetű katonát jelenthetne, az említett frakciók számára. Csak viszonyítási alapként az egyes frakciók fegyveres ereje a 90-es években(1995):
Dzsamijat (tadzsik) 30 000
Dzsumbis (üzbég) 50 000
Hizbi-Iszlámi(Hekmetjar-pastun) 20 000
egyéb pastun pártok 50 000+
Ittihad (vahabita) 4 000
Vahdat(síita, hazara) 15-20 000
Bár az adatok régebbiek, azonban az egyes etnikai csoportok feltehetően legalább ilyen méretű miliciák felállítására lennének képesek napjainkban is.
1995-ben a tálib mozgalom a pastun pártok személyi állományának legjavát felszívta, hadműveleti idényenként 50-60 ezer harcost tudott mozgósitani a 90-es évekmásodik felében. Guistozzi szerint a vallási mozgalom 2006 körül 40 ezres kemény maggal és 200 ezer rész-idős gerillával rendelkezett. A wikipédia adatai szerint jelenleg kb. 60 ezer főre becsülhető tálibok és szövetségeseik reguláris milíciáinak az összlétszáma.
Mint a adatokból látható párezer elitkatona nem lenne képes érdemben befolyásolni a harctevékenységet és az erőviszonyokat, szerepük az afganisztáni viszonyokat is figyelembe véve a középkori gulámcsapatok testőrgárda szerepkörére korlátozódna feltehetően.

tudi:"Egy kérdés ők is a pakisztániaknak adták a pénzt/felszerelést, vagy "csak" Pakisztánon át szállították a nekik kedves hittestvéreiknek?"
Nem. A segélyek célbajuttatását a szaúdi titkosszolgálatot vezető Turki al-Fejszál herceg irányitotta és koordinálta. Oszama bin Laden eredetileg ezen összegeket rendeltetési helyére eljuttató "terepmunkások" egyike volt.
nakara 2012.05.15 10:20:02
Kétségtelen a tálib mozgalom sokat változott a 90-es évekhez képest, hogy úgy mondjam pragmatikusabb lett. Nem szabad azonban elfelejteni hogy ennek oka a katonai-politikai helyzet gyökeres megváltozása. Az eredeti kemény mag már a 90-es évek második felében jelentős mértékben kicserélődött, köszönhetően az északon hullámzó véres harcoknak. A 2001-es vereség természetszerűleg vezetett a tálib stratégia és taktika megváltozásához. pl. a reguláris tálib milícia maradványaiból megszülettek az első gerillacsapatok, a pusztító amerikai légifölény következtében lehetetlenné vált nagyobb létszámú(általában 50 főt meghaladó) gerillacsapatok alkalmazása stb.

Azt kétségbe vonnám hogy afganisztánban nem került volna sor a mexikóihoz hasonló erőszakra:
1993 asrafi mészárlás(700-1000 halott)
1993-95 Kabul ostroma Hekmatjar által
1995-96 Kabul ostroma a tálibok által
1997 Mazari Sarif tálib hadifoglyok kivégzése(kb 2000 fő)
1998 Mazari sarifi mészárlás(6-8000 hazara áldozat)
1999-2001hazardzsáti vérengzések (néhányszáz áldozat)
2001Dosztum csapatai 3-4 000 tálib foglyot gyilkoltak meg az amerikaiak közreműködésével.
A polgárháború idején a civil célpontok és lakónegyedek lövetése tüzérséggel mindennapos gyakorlatnak számított(Kabulban 92-96 között állítólag 25 ezren vesztették életüket a harccselekmények következtében)

Szerintem alábecsülitek a törzsi-nemzetségi rend szerepét az afgán társadalomban. A törzsi társadalom rendkívüli módon megnehezíti egy a mexikói Zetákhoz hasonló forgatókönyv megvalósulását. ti. ellentétes ideológiai alapokon álló de azonos etnikai hátterű személyek könnyebben keverednek közös platformra, mint akik esetleg ideológiailag közösek, de etnikailag különbözőek. Erre is volt példa a 90-es évek elején. Kétségtelen Dosztum üzbég frakciója számos pastun és tadzsik elemet foglalt magába, azonban ez sokkal inkább volt köszönhető a Dosztum által követett világias ideológiának, mivel az összes ellenfele iszlamista vagy fundamentalista volt.
Figyelem, kedves olvasók! Két szerkesztőnk, Rammjaeger83 és SchA ezen a héten ismét a Szent Korona Rádió Hadak útján c. hadtörténeti műsorának vendégei lesznek. A beszélgetés, melynek témája a Szíriában több mint egy éve folyó - és a Konfliktus és Konspiráció egyik…..
nakara 2012.05.11 22:09:58
@zebulon_kapitány: Szerintem meg te vagy méltatlan a bloghoz... A blog készítő, ha nem is azonosulnak az SzKR eszméivel, de azt látniuk kell hogy a nemzeti, sőt a jelenleg kormányzó pszeudo-nemzeti oldal számára is, fontos hazánk és nemzetünk védelmi képességeinek emelése. És én biztos vagyok benne hogy látják is a különbséget!
Figyelem, kedves olvasók! Egyik szerkesztőnk, Rammjaeger83 ezen a héten ismét a Szent Korona Rádió Hadak útján c. hadtörténeti műsorának vendége lesz. A beszélgetés, melynek témái a Maliban zajló - pontosabban lezajlott - tuareg felkelés ill. a két Szudán közötti…..
Most egy alapjában véve számunkra negatív feltételezéssel állnék elő – ilyen még eddig amúgy sem volt. Képzeljük el, hogy az ifjú István királyt a Koppánnyal vívott csata végén nyílvessző találja el, és a harctéren életét veszti. Koppány már korábban elesett…..
nakara 2012.03.07 19:00:35
"Maradjunk abban, hogy az avarokat származási területükön zsuan-zsuanoknak nevezték!"

Ez tévedés, a zsuan-zsuanok a tatárok, még az alapvetően hivatalos vonalat követő Wikipédia is kénytelen elismerni.
en.wikipedia.org/wiki/Rouran_Khaganate

"Az pedig, hogy Sztrabón miket ír és ez alatt kiket ért, egy egészen más dolog. Még a középkorban sem nagyon tudták Európában, hogy mi van a kelet-európai sztyeppén, nem hogy Belső-Ázsiában! Írtak oda mindent."

Ez kétségtelen, azonban az általam említett örmény források kétsételenné teszik, hogy avarok országa közép-ázsiában nem pedig belső ázsiában feküdt.Pl. Pharbi Lázár:"Izdegard országlásának 16-ik évében temérdek hadi erővel táborba szállt a chusok ellen;Örményország egyházi és világi nagyjait rabszíjra fűzve, Hyrkánián és Abarországon keresztül mindenütt magával hurcoltatván ... szemlét tartván az
általa kitűzött helyen Abarországban örmény, ibér, albán és más hadak felett..." azt te sem gondolhatod komolyan hogy a 19.századi történészek jobban tudták hogy hol éltek az egykori avarok, mint a velük kapcsolatba kerülő egykorú örmény források.

"Igen, türkök voltak, a szó eredeti értelmében. A szó eredeti értelmének viszont a hunokhoz semmi köze, mivel a hunok indoirániak, a türkök meg nem."

Én továbbra is VII.század elején író Theophylactos Simocattára hivatkoznék,aki világosan arról ír, hogy a kök-türkök feltűnésének idejében a perzsáknak már kialakult "szokásuk a hunokat turkoknak nevezni". Egyébként Khoszrau Anusirván aki pedig a kök-türkökkel szövetségben legyőzte a fehér hunokat, Karnamag című könyvében elsősorban őket(mármint a hunokat) nevezi türköknek és nem a kök-türköket.Az hogy a 19.századi tudomány indoiráninak kategorizálta a hunokat, nem jelent semmit hiszen mi is finnugorok vagyunk a hivatalos irányvonal szerint, csak éppen már finnországban is belátták ennek tarthatatlanságát.

A 19.századi indogermanista tudósok pusztán egyes szkíta szavak görög torzítással lejegyzett bizonytalan alakjára  és saját még torzabb következtetéseikre  építették az egész indogermán-szkíta teóriát. Ehhez nem kevesebbre
volt szükségük, mint hogy az egykori kútfők megbízhatóságát porig rombolják, sőt az antik írókat komplett idiótáknak bélyegezzék. Holott az egykorú forrásadatok éppenhogy arra utalnak hogy a KM-től az Altájig, Médiától az Uralig egy önálló nyelvcsalád létezett.Ezt a nyelvet beszélték a szkíták, szarmaták, alánok, hunok, kazárok, besenyők, úzok és ennek az utolsó képviselői a magyarok a székelyek és csángók.
Amennyiben érdekel ezen forrásadatokat is előkutatom a számodra, most terjedelmi okok miatt erre nem térnék ki.

"Mint említettem, a halhatatlanok teljesen más tészta. Hogy mást ne említsek, ők eredendően a nagykirály testőrsége voltak és nem katonák.
Mellesleg, azt sosem állítottam, hogy a perzsák olyan értelemben lettek volna lovas nép, mint a sztyeppei lovas nomádok, vagy akárcsak a szintén indoiráni hunok. A jellemző fegyvernemük viszont a lovasság volt."

Tehát adott egy lovasnép amely uralkodójának testőrségét nem az előkelő fegyvernemnek tekintett lovasságba sorozza katonaállományát hanem megvetett gyalogságként alkalmazza. Hihetően hangzik? szerintem egyáltalán nem. Hidd el a perzsák eredendően nem voltak lovasnép, a lovassággal éppen a turáni népek révén ismerkedtek meg. Ja és mellékesen egy analógiát sem tudsz hozni, hogy egy lovasnép az uralkodó testőrségét gyalogságból szervezi meg a birodalomalkotó népességről.

Sajnos most mennem kell, a további felvetéseidre később válaszolok.
nakara 2012.03.09 23:27:23
Én sem látom úgy, hogy veszekednénk, csak ütköztetjük az érveinket.

Lássuk is a folytatást:

"A wikipédia mint forrás?
Ugyan már, ne nevettess! Ha más is alátámasztja, akkor okés, de önmagában..."
valami kínai kutató jutott el a tatár elnevezésig, innen került fel a wikire.

"Legyünk tisztában a fogalmakkal: Közép-Ázsia az nagyjából Mongólia, Dél-Oroszország, Kelet-Kazahsztán és Kasmír vidéke. Belső-Ázsia pedig Kazahsztán, Türkmenisztán, Tádzsikisztán, Kirgizisztán, Üzbegisztán, Afganisztán."

Ez tévedés, ami az altáj hegységtől keletre van az belső-ázsia, ami nyugatra az közép-ázsia. (Vásáry István A régi Belső-Ázsia története)

"Az idézett szöveg pedig Abarországot ír. Mi a bizonyíték, hogy itt nem az Ausztria-Ausztrália eset áll fenn. Vagy hogy nem olyan alapon nevezték úgy őket, ahogy a kelta venétek után sokáig a nyugatiak a lengyeleket. De még az is megeshet, hogy ahogy az araboknak minden európai frank (magyarul francia) volt a keresztes háborúk idején, az örményeknek meg minden nomád avar (vagy épp abar).Nem tudom, de élek a gyanúperrel."

Az örmény források meglehetősen jól ismerik a pusztai népeket, részben a gyakori háboruskodás, részben a élénk keresztény tétítés révén.
Zakariás rétor 550 körül:"'WNGR(onogur), 'WGR(ugor), SBR(szabír),BWRGR(bolgár), KWRTRGR(kuturgur),'BR(avar), KSR(kazár), DYRMYR(uturgur), SRWRGWR(sargur), B'GRSYQ(besenyők), KWLS(káliz), 'BDL(abdél), 'FTLYT(heftalita), ez a tizenhárom sátrak alatt lakó, a jószág, a halak és vadállatok húsából, valamint fegyverekből élő nemzet." Azt is megemlíti hogy a szent könyveket lefordították "a húnok nyelvére", azaz a mintegy közvetett bizonyítékot szolgáltat arra is hogy a fent említett népek közös nyelven beszéltek.

"Hatalmas tévedés.
A hivatalos irányvonal szerint a MAGYAR NYELV finnugor eredetű, amihez kétség sem férhet. Az viszont már több mint száz éve meghaladott tézis, hogy a nyelv etnikai hovatartozásra utalna és már a 19. század közepén is nagyon gyenge lábakon állt. A hivatalos irányvonal szerint genetikailag valószínűleg türkök vagyunk, bár nagyon vitatott."

A magyar nem finnugor nyelv, ha már mindenképpen a régi sémákba akarod belegyömöszölni akkor bolgár-török, a te szóhasználatod szerinti türk.
De nyelvet hordozó népesség nem mint átvevő, hanem sokkal inkább mint átadó szerepelt a mongol, török és finnugor nyelvekkel való viszonyrendszerében, ezért nem fogadható finnugorsága.

"Na és? Nyelvcsalád. Nem nyelv. Az indoeurópai is egy nyelvcsalád, azt megnézném, hogy egy olasz és egy angol mikor fogja megérteni egymást közvetítő nyelv nélkül".

Ja de az angolszász és a longobárd annál jobban;D
Inkább úgy képzeld el mint a korabeli germán vagy szláv nyelvet. Egy nyelv több dialektussal, ha a mai magyarság őse esetleg nem egy nyelvileg
abszolút homogén sovány kis népképlet, hanem egymással szövetséges rokonnépek sokasága, akik közeli nyelvrokonok ugyan, ám nyelvük mégsem
mondható azonosnak.
Az általad említett indoeurópai mellé én az Ural altajit társítanám.

"Mint már említettem, a perzsák nem olyan értelemben voltak lovas nép, mint a lovas nomádok. Fogalmazzunk úgy, hogy a fő fegyvernemük a lovasság volt! Ebben az esetben nem látnám be, miért kellett volna hogy megvetett fegyvernem legyen a gyalogság."

A nem olyan értelemben lovas népek, nem véletlenül azon árja(letelepedett) népek, amelyek korán kapcsolatba kerülvén a szkítának vagy turáninak nevezett népcsaláddal, oly formán hogy politikai-katonai elitjük egy részét a lovasságot biztosítotó lovasnépelemek adták.Ezen népek gyalogságát biztosító parasztság, a társadalmi elit(amely részben összeolvadt a helyi előkelőkkel) lovon harcolt. Képletesen a gyalogságot a parasztok, lovasságot uraik alkották.

" Akkor hogy vehették át az asszírok a lovasságot az indoiráni népektől, amikor turániak a térségben még sehol nem voltak? (És perzsák sem nagyon.)"
A birodalmuk északi, északkeleti határain túlról toborozták, azonban ezen népek indoiránisága csak egy tudományos hipotézis, amely meglehetősen gyenge lábakon áll.
nakara 2012.03.11 18:20:17
"Pontosan fordítva.
De ha logikusan elgondolkozol, ennek igazságát te is belátod.
Hol van Ázsia nyugati határa? Az Urálnál és a Kaszpi-tengernél. Akkor hogy lenne már a Kaszpi-tenger partvidéke (Kazahsztán, Tádzsikisztán, Üzbegisztán, Kirgizisztán stb.) Közép-Ázsia, vagyis Ázsia közepe?"
Már meg ne haragudj, de tök mindegy, hogy te mit gondolsz logikusnak. Ha egy nép belső ázsiából közép-ázsiába nyomult az azt jelenti hogy a keletiről a központi sztyeppékre vonult. azaz kelet-nyugati irányú a mozgás.
Másrészről az ókorban pl. a Don folyót tekintették európa és ázsia határánakű

"1. Az arabok meg meglehetősen jól ismerték akkoriban a keresztényeket. Mégis minden keresztényt franciának (frank) hívtak.
2. Ez hol bizonyíték arra, hogy az abar avart jelentene?"
1.Mivel a politikai nevük ragadt rajtuk, amely Nagy Károly tevékenysége következtében(aki az egész latin keresztény közösséget egy birodalomba egyesített) terjedt szét a kontinens nyugati felén.
2. Na ne viccelj velem, minden nép a saját hangzókészletének megfelelően jegyezte le idegen népek nevét, így lett az abarból a latinban parni, partus, a görögben avar, az örményben abar, a szlávban obor/obr, a régi németben ober vagy például említhetném a kangar,hangar,hungár,onogor,wugur,bandzar, venger elnevezéshalmazt is.

"Se germán, se szláv nyelv nem létezik. Mindkettő nagyobb kategória. Amúgy a kettőt nem lehet egy lapon említeni. A szláv nyelvek többsége ma is igen közel áll egymáshoz. A germán nyelvekben viszont sokszor (pl. a németben) még a dialektusok is annyira különböznek egymástól, hogy azonos nyelvet de más dialektust beszélők sem értik meg egymást."

Úgy látom a jelenlegi helyzetet vetíted vissza a régmúltba. Csak felhívám a figyelmedet a dialektus jelentésére, amely egy közös nyelvből kialakult nyelvváltozatot jelöl,ami hangtani,nyelvtani és lexikai szempontból rendszerint jelentős eltéréseket takar.

""ha a mai magyarság őse esetleg nem egy nyelvileg
abszolút homogén sovány kis népképlet, hanem egymással szövetséges rokonnépek sokasága, akik közeli nyelvrokonok ugyan, ám nyelvük mégsem
mondható azonosnak."

Ezt készséggel elfogadom. De a vita szempontjából lényegtelen."

Ne haragudj de egyáltalán nem lényegtelen. De gyakorlatilag elfogadtad hogy a legalábbis nyugati sztyeppét V-X.században benépesítő hun utódnépek magyar nyelven, vagy annak egy dialektusát beszélték. Ez egyébként összhangban áll az egykorú kútfők adataival is:
Több X.századi héber forrásban szerepel, hogy a kazárok egy tíz testvérnépből álló népcsalád tagjai, akik közül a kazár,a bolgár, az onogur, a besenyő, a szabír, az alán és avar teljes bizonyossággal beazanosítható. Az egyik forrás még azt is kiemeli hogy "ezek mindnyájan nyugaton élnek". Ehhez kapcsolódik Ibn Haukal 10.századi arab író közlése:"A kazár az emberiség egy fajtájának neve." és "Az igazi kazárok nyelve elkülönül úgy a türkökétől, mint a perzsákétól." azaz se nem altaji török, se nem iráni.
Al Maszúdi "A kazárok s az alánok szomszédságában, köztük s a Nyugat között elterülő vidékeken négy török nemzet él, akik leszármazásukat egyetlen őstől eredeztetik. Ezek részben nomádok, részben földművelők; nagy a tekintélyük és bátorságuk; e nemzetek mindegyikének külön királya van. Mindegyikük országának kiterjedése több napi járóföldet tesz ki; egy részüknek az országai a Fekete-tenger mentén terülnek el, támadó hadjárataik egészen Rómáig, sőt a Spanyolországgal szomszédos területekig érnek, diadalmaskodva az ott élő
nemzetek fölött. Ezek s a kazárok királya között egyesség van, hasonlóan az alánok fejedelmével. Szállásaik a kazárok vidékeihez csatlakoznak. Közülük az első nemzetség neve y.s.n(jászok). Ezzel egy másik szomszédos, amelyet úgy hívnak: basgird (baskir/magyar), ennek közelében más
nép lakik, melynek neve basanak  ez e népek közül a legvitézebb  végül ez utóbbi szomszédságában megint másik nemzet lakik, melyet úgy neveznek:
unukarda (onogur). Királyaik nomádok." A felsorolt népeket egészen világosan elkülöníti a türkök másik nagy csoportjától a "Figyelmeztetés és visszapillantás c. könyvében:"Az ismeretek fajtáinak s az elmúlt idők eseményeinek könyvé'-ben említettük, mi volt az oka annak, hogy a törökök e négy fajtája Keletről elköltözött, miféle háborúk és portyázások voltak közöttük, valamint a Guzziya(oguz), a Harluhiya(karluk), és a Kimakiya között a ‡Gurgan-tó(Aral-tó) mentén."

"Igen, letelepedettek. Igen, katonai elitjük java részét a lovasság adta, de azok perzsák voltak és nem idegenek. Sőt. A halhatatlanokon kívül a teljes "perzsa" hadseregben csak ők voltak perzsák"

Ennek ellenére a peerzsa lovasság gerincét a méd, daha és baktriai csapatok biztosították. S nem csak ekkor hanem végig perzsia két és félévezredes történetén keresztül.

"Ez marhaság.
Az Asszír Birodalomnak valóban voltak északkeletről jött nomád szövetségeseik, de eddigre már maguk is ismerték és alkalmazták a lovasságot, jól dokumentáltan asszír lovasokkal. Miért ábrázoltak volna a domborműveiken idegen származású lovasokat olyan fegyverzettel, mint a saját gyalogosaikat, mikor a fegyverzet-ábrázolás az etnikai hovatartozást jelölte?"
Elég könnyen címkézel, a nomád törzsi csoportok azáltal, hogy asszír zsoldba léptek, asszírokká váltak. Mai fogalmak szerint asszír állampolgárokká.