Regisztráció Blogot indítok
Adatok
118

23 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A 44 éves Toshi Arai világszerte ismert figurája a ralisportnak. 1997 óta vébézik, 2000-ben és 2001-ben Impreza WRC-vel versenyzett, két negyedik és egy hatodik helyezést szerzett. 2002-től vesz részt az N-csoportos világbajnokságban (manapság PWRC), melyet kétszer megnyert (2005,…..
WRC2009/Szardínia Rally/Solberg dilemmája A verseny utáni kötelező sajtótájékoztatón, minden alkalommal az első három helyezettnek kell megjelennie. Ezen események hangulata rendszerint elég hullámzó, hiszen győztesek és legyőzöttek egyaránt jelen vannak. A 2009-es Szardínia…..
118 2009.05.28 20:53:04
Használtautó teszt a 118-as Pajeróról az origo.hu-n: http://www.origo.hu/auto/20090214-mitsubishi-pajeroval-budapesstol-bamakoig.html..
Budapest-Bamako Rally 2009 Képek 2009.02.08 00:39:00
Rengeteg kép készült az út során, egy 500 darabos válogatás itt látható:http://picasaweb.google.hu/bertalanmiklos..
Budapest-Bamako Rally 2009 Vége 2009.02.01 15:33:00
Ma napozunk, fürdünk, és mindenféle színes koktélokat szürcsölünk, szóval nyaralunk. Azt hiszem, ennyi jár nekünk 15 nap és majd' 10000 km hó, sár, por, homok, szikla, és álmatlanság után. Sokat tanultunk, sok dolgot már most máshogy csinálnánk, és már most tervezzük a…..
A befutó napján megpróbáltuk felélni maradék készleteinket, és villásreggelivel vendégeltük meg magunkat. A sok kaja és tea mellé még sütemény is jutott, legalább már tudom, hogy mi zörgött hátul két hétig. A több napja keresett ananászkonzervek viszont továbbra sem kerültek…..
A mezőny fele éjjel érkezett be, így álmunk nem volt zavartalan. A reggeli eligazítás után megtekintettük az előző napi nyomokat az autón. Nos, a hűtőrácsből kiszedtem egy-két bokrot, valamit egy patakmederbe ugratás felnyomta a kartervédőt, illetve letörte a vonóhorog elektromos csatlakozóját…..
Reggel ahogy elindultunk, a katonaság minden autó papírját leellenőrizte, mivel az országból való hivatalos kiléptetés még este megtörtént. Maliba ugyanis a zöldhatáron át érkezünk majd - valamennyivel egyszerűbb innen kijutni, mint be. A túra mezőnyben szuperjó autók és figurák vannak, minden nap…..
A mai távot törölte a rendezőség, több okból, melyek közül a legfontosabb az volt, hogy a verseny mezőnyének jelentős része a sivatagban rekedt éjszakára. Így "csupán" egy nagyjából 400 km-es aszfaltos etap várt ránk Kiffáig, ahol a túrások is megszállnak este. Kicsit rendbeszedtük magunkat és a…..
A mai szakaszról már a verseny előtt minden rosszat elmondtak. A Dakaron is ez a legkeményebb rész, itt halt meg az olasz motoros, Meoni. A táv eleje sziklás, gumi- és futóműgyilkos rész, utána pedig a dűnék következnek. A mezőny versenyben maradt részének a fele nem is vállalta az indulást, mi…..
Korán reggel eligazítást tartott a helyi hadsereg egyik parancsnoka, és egy nagyon fontos helyi ember, Idomou. Ő mindent el tud intézni, messze elér a keze.                           A napi szakasz annak ellenére keménynek ígérkezett, hogy az országban lévő biztonsági helyzett miatt…..
Megérkeztünk a célba, Bamakóba!Sajnos az elmúlt pár napban nem volt netünk, a telefonos segítséget nagyon köszönjük.Szaladunk eladni az autót, hamarosan beszámoló a kiesett napokról, sok képpel :) Miki&Tibi ..
Miki és Tibi - mivel netközelbe még mindig nem jutottak - a következőket mondták el telefonon:Átértek Mauritániából Maliba, amit csak abból gondoltak, hogy hirtelen 50 sms érkezett meg telefonjaikra, de - ahogy várták - az "Üdvözlünk Maliban, testvérvárosunk…..
Az imént beszéltem a fiúkkal, Miki és Tibi az alábbiakról tájékoztatott:Net sajnos nincsen, ez az oka az adásszünetnek. Meglepték magukat egy mauritán feltöltős mobil kártyával is, de térerőt nem adtak hozzá, azt csak a nagyobb "városok" közelében lelnek.A mai cél…..
Bár kényelmesen aludtunk, nagyon korán, 4-kor kellett elindulnunk a rajthoz. Azért volt erre szükség, mert a Marokkóból (Nyugat-Szaharából) való ki-, illetve a Mauritániába való belépés nagyjából 6-8 órát vesz igénybe. Még hajnalban átszeltük a ráktérítőt, erről magyar nyelvű tábla is megemlékezik a…..
Reggel végiggondoltuk, hogy az előző nap milyen kemény volt. Hihetetlen amit a két Pajero, meg a BFGoodrich gumik kibírtak. Sok autó ért még be éjjel kisebb-nagyobb sérülésekkel, az egyik a sóstó medrében fel is borult.   Ma egy tulajdonképpen nem is létező országon mentünk végig, a Marokkó…..
A reggeli eligazításon (napfelkelte előtt...) alaposan elmondták, hogy borzasztó nehéz és veszélyes lesz a napi útvonal. 400 km-t kell megtenni úgy, hogy csak a végén van egykis aszfalt, de közte sivatag: emberfejnyi köveken át kilométereken, murván, homokban. Plusz aknaveszély, mivel megyünk…..
Az előző két hozzászólás feltöltésének körülményeit még nem tudtam leírni. A szerdai szállás "recepciójának" kb. tíz éves számítógépén, francia billenytűzettel (még a betűk is máshol vannak...) sikerült egy óra alatt felszenvedni, de nem volt jobb megoldás.…..
Szerda reggel már megcsodálhattuk az első sivatagi napfelkeltét. Csodálatos volt!   Az már kevésbé, hogy a reggeli eligazítás után felolvasták a rajtszámunkat, és állhattunk a szőnyeg szélére. A probléma az volt, hogy az első napi feladatlapunk túlságosan hasonló volt a 119-es csapatéhoz,…..
Este reménykedtünk, hogy végre normálisan tudunk majd aludni. A kompon nem volt már szabad kabin, így nekiláttunk szerezni egyet. Először a jegykezelő, majd az étterem alkalmazottjait próbáltuk rávenni, hogy adják át nekünk a helyüket némi baksis ellenében, mondván, ők úgyis dolgoznak. Nem jött…..
Hétfőn szinte egész nap az autópályán küzdöttünk, 120-as tempónál 15 literes fogyasztással. Hiába a 92 literes tank, ma már háromszor kellett telerakni, Malaga nagyon messze van Montpellier…..
Vasárnap az utolsók között hagytuk el a szállodát, mivel a Marokkóig tartó feladatlap reggeli kézhezvétele után még átbeszéltük a taktikát. A navigációs arzenálunk elég komoly, ezen nem múlhat a siker.                                                     Az előző napi 24…..
A rajtnál hatalmas kavalkád fogadott minket, sok barát és ismerős is eljött búcsúzni. Ezt nagyon köszönjük nekik, csak úgy, mint a rengeteg bíztató hívást, és SMS-t, elnézést azoktól, akiknek nem tudtunk válaszolni. A rajtdobogóról a belvároson át az M7-es autópályán hagytuk el Budapestet, az első…..
Péntekre "csak" a bepakolás maradt, de napközben még elmentünk a napszemüvegeinkért. Szép darabokat kaptunk, ezúton is köszönjük az Optic Worldnek, az Andrássy úti üzletben még Nicolas Cage-be is belefutottunk. Nem kért autogramot, így otthagytuk. Így is ránk esteledett, mire beálltunk a…..
Ahogy az autó, úgy ez a blog is az utolsó előtti nap készült el. Íme röviden az alapvető tudnivalók.A verseny: a Budapest-Bamako Rally-t nemzetközi szaksajtó a világ legnagyobb amatőr rally-jaként, és a legnagyobb szaharai autóversenyként tartja számon. Afrikában ez a…..