Adatok
Potibab
0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az ajánlóban említett "következtetés" szemléletesen mutatja be az Argumentum ad populum, azaz a közvélekedésre, többségre hivatkozás érvelési hibáját. Miszerint ha sokan elfogadnak valamit, akkor az úgy is van. Márpedig a közvélemény holtbiztos abban, hogy nemsokára elterjed az elektromos autó.…..
Potibab
2019.05.01 09:34:20
@Szabványok: Amúgy nem azt irtam hogy szarul vezetsz. Ennél finomabban fogalmaztam. :) A Bp-Bécs útra az a válaszom hogy gondolom azt is megtervezed bém autóddal. Kb 2 órás út. Ha EV-vel teszem meg akkor megtervezem 3 órásnak. 1 órával hamarabb indulok. Nekem ennyi kényelmetlenséget megér. Főleg ha időre kell mennem. De ha ennyire sietsz menj motorral. Kölcsön adom a 750-es Suzukim. 250 a vége :) Ha tényleg minden perc számít. Nem véletlenül vettem majd 50 éves fejjel EV-t. Egyrészt mert most érett meg a technológia másrészt most lett rá keret, na meg már nem sietek sehova. Megvárnak bécsben is ha nekik fontos. :) Ha meg nekem fontos akkor elindulok időben. Amúgy kár hogy nem tudok képet küldeni. 2 hete 9.0kWh átlaggal mentem pesten 22km-t 42 perc alatt 33.7 km/h átlagsebességgel. Kecskemétre autópályán 17.1-es átlaggal mentem le csepeli indulással. Volt ahol 152-vel mentem (teszteltem a végsebességet).
Potibab
2019.05.01 12:36:35
@teéjesenmindegy: megtisztelő hogy ennyi időt szántál rám. Ahogy a válaszodból is látjuk (enyémből is) mindenkinek más a fontos. Mindenkinek meg vannak az érvei arra hogy miért azzal jár amivel. Hogy konkrétan reagáljak a válaszodra idemásolom és a sorok közt válaszolok:
Tipikusan hozod azokat az érveket, amiknek a vége az, hogy 3 sorral lejjebb anyázás van. (anyázás hidegen hagy)
Szóval, ugye kezdjük ott, hogy vettél egy i3-at. Gratula, volt 14 milliód. (Köszi, de nem volt 14 milliom. Még csak a fele sem. Kintről behozott 2 éves garis szalonállapotú autó nyilt végű lizinggel. 1.5m beugró havi 100 netto majd 1.2millio maradványértéken lesz az enyém 4 év múlva)
A világ nagy részének erre nincs. (Gondolom használtat vettél, de azt hagyjuk, azért van használt, mert valaki hajlandó volt egyszer megvenni az újat, és bukni vele néhány millát. (Mi közöm ahhoz hogy vannak olyan gazdagok akiknek megér két év alatt 6 milliós értékvesztés? Én velül ellentétben kb 10 évre veszek autót. ) Nem lehet összehasonlítás semmire, használt autót, ami megy 130at és van benne klíma fél milla alatt is lehet kapni) (-ezt nem értem, miért vennék klímás autót másfél milláért amikor most is olyanból ültem átv az i3-ba) Maradjunk annyiban, hogy gazdag ember vagy. A többség nem az. (gazdag vagyok-e? ez nagyon relatív. Szerintem tanultam, dolgoztam eleget, sosem ittam, nem cigiztem, ha kellett szilveszter napján is dolgoztam, főiskola alatt is ujságot hordtam. Amim van azért tettem is. Ha ez gazdagság akkor vállalom.)
Aztán jössz, hogy otthon töltöd. A többségnek erre sincs lehetősége. (Én nem többség vagyok. Én én vagyok a saját lehetőségeimmel, körülményeimmel. Amúgy társasházban élek.)
Aztán mondod az áram árát, hogy mennyivel olcsóbb. Most. Még. (Az áram árát nem fogják sokkal magasabbra emelni, mert nem tehetik meg. A legkisebb emelésbe is százezrek rokkannának bele, és a megújuló enregiák miatt inkább olcsóbbkéne legyen) Ugyanis, a benzin jövedékijéből javítják az utakat, meg takarítják, meg minden egyéb. Az áram ugye semmi ilyet nem tartalmaz. (igazad van. Na és? Akkor én most tolvaj vagyok? Mert élek egy lehetőséggel? erről szól az élet, A gyalogosok ne mehessenek járdán mert még csak nem is tankolnak?)
Ha esetleg elterjednek a villanyok - mivel nekik is kell kátyúzni, nekik is kell takarítani - valahogy beépítik, vagy különadót fogsz fizetni. (Akár lehetséges is. Én a jelenben élek. Ha majd olyan szintre emelkednek az E autózás költségei amit nem tudok megengedni nyilván meg fogom hozni a szükséges döntést. )
És ugye ott van még a hatótáv/töltés kérdés. Amire mondod, hogy kinek nincs 20 perce 300 km után. 20 biztos van. És akkor mi van, ha valaki éppen tölt? Akkor 40. Ha meg még ketten állnak sorban, akkor másfél óra. Az meg igen hosszú kávézás. (Igazad van, ennyi kényelmetlenség akár bele is fér. Ezért van REX (kis aggregátor a kocsimban hogy ilyen esetekben használjam akár 120-150 plusz km hatótávnyit tölt)
Szóval az van, hogy csinálod amit az ev-t éltetők folyamatosan. Csúsztatsz.
Ha az ár kerül szóba, akkor előhozzák, hogy amerikában a használt tesla mennyi. (Az itthoni újjal kell számolni adózás után, hiszen a sima benzines árát is itt méred) (Nem érdekel a tesla, nekem nem alternatíva, nem példálózok vele. Elismerem mint piacvezető technológia, és örülök hogy van és irányt mutat másoknak.)
Ha a hatótáv kerül szóba, akkor előhozzák az extended range (vagy mi) felszereltésget.( Igen, persze, csak annak az ára kapásból a 30 millához van közelebb) (Az én REX kivitelem 2-3 ezer euróval magasabb mint a pusztán elektromosak -német 2 éves használt autók esetén)
Ha a töltési időről van szó, akkor jön az, hogy már beigérték a 250 kWos töltést. (Amire sose lesz kiépítve a hálózat. Mellesleg 10ezer ilyen pont pont egy Paks kapacitását viszi el) (Nem érdekel a 250kW-os töltés. Az i3 jelenleg 50kW-tot tud -állítólag ez szoftveresen növelhető lesz, de nem tervezek vele)
Arról nem beszélve, hogy mindig azzal számoltok, hogy 80%ra mennyi idő alatt töltöd fel. Ezzel a hatótáv is csak a 80% lesz. Az soha sehol nincs megemlítve, hogy mégis mennyi az, amit a végén meghagysz. Mert nehezen hiszem, hogy jó érzéssel 10-15% alá be mersz menni.
(Merek. A REX miatt. 6% sűrün előfordul.)
Papíron marha jól néznek ki a számok, hihetelen gyorsulás, nagy hatótáv, gyors töltés, csak egyik a másik kárára megy. (részben. Nagy gyoprsulás után a fékezés komoly visszatöltéssel jár, de ha gyorsulni vágyok pont nem érdekel a fogyasztás)
Most jelen pillanatban faszán elkarcolgatsz, hiszen az állam egy vagyont költ a te autózásodra. Se az utak karbantartását, se a fejlesztését nem fizeted, töltőpontok is puszira épültek, az a százezer amit megspórolsz azt más fizeti ki helyetted. Mondjuk a kis benzines félmillás autó tulaja.
Ha elterjed az ev, akkor ez meg fog változni. (Itt a "ha" elterjed. Megint az az érved hogy mások kárán spórolok. Épp elég adót ÁFA-t TB-t fizetek, és azzal hogy nem okádom a dizel kormot sokak egészségét óvom, a tiedet is)
üdv.
Tipikusan hozod azokat az érveket, amiknek a vége az, hogy 3 sorral lejjebb anyázás van. (anyázás hidegen hagy)
Szóval, ugye kezdjük ott, hogy vettél egy i3-at. Gratula, volt 14 milliód. (Köszi, de nem volt 14 milliom. Még csak a fele sem. Kintről behozott 2 éves garis szalonállapotú autó nyilt végű lizinggel. 1.5m beugró havi 100 netto majd 1.2millio maradványértéken lesz az enyém 4 év múlva)
A világ nagy részének erre nincs. (Gondolom használtat vettél, de azt hagyjuk, azért van használt, mert valaki hajlandó volt egyszer megvenni az újat, és bukni vele néhány millát. (Mi közöm ahhoz hogy vannak olyan gazdagok akiknek megér két év alatt 6 milliós értékvesztés? Én velül ellentétben kb 10 évre veszek autót. ) Nem lehet összehasonlítás semmire, használt autót, ami megy 130at és van benne klíma fél milla alatt is lehet kapni) (-ezt nem értem, miért vennék klímás autót másfél milláért amikor most is olyanból ültem átv az i3-ba) Maradjunk annyiban, hogy gazdag ember vagy. A többség nem az. (gazdag vagyok-e? ez nagyon relatív. Szerintem tanultam, dolgoztam eleget, sosem ittam, nem cigiztem, ha kellett szilveszter napján is dolgoztam, főiskola alatt is ujságot hordtam. Amim van azért tettem is. Ha ez gazdagság akkor vállalom.)
Aztán jössz, hogy otthon töltöd. A többségnek erre sincs lehetősége. (Én nem többség vagyok. Én én vagyok a saját lehetőségeimmel, körülményeimmel. Amúgy társasházban élek.)
Aztán mondod az áram árát, hogy mennyivel olcsóbb. Most. Még. (Az áram árát nem fogják sokkal magasabbra emelni, mert nem tehetik meg. A legkisebb emelésbe is százezrek rokkannának bele, és a megújuló enregiák miatt inkább olcsóbbkéne legyen) Ugyanis, a benzin jövedékijéből javítják az utakat, meg takarítják, meg minden egyéb. Az áram ugye semmi ilyet nem tartalmaz. (igazad van. Na és? Akkor én most tolvaj vagyok? Mert élek egy lehetőséggel? erről szól az élet, A gyalogosok ne mehessenek járdán mert még csak nem is tankolnak?)
Ha esetleg elterjednek a villanyok - mivel nekik is kell kátyúzni, nekik is kell takarítani - valahogy beépítik, vagy különadót fogsz fizetni. (Akár lehetséges is. Én a jelenben élek. Ha majd olyan szintre emelkednek az E autózás költségei amit nem tudok megengedni nyilván meg fogom hozni a szükséges döntést. )
És ugye ott van még a hatótáv/töltés kérdés. Amire mondod, hogy kinek nincs 20 perce 300 km után. 20 biztos van. És akkor mi van, ha valaki éppen tölt? Akkor 40. Ha meg még ketten állnak sorban, akkor másfél óra. Az meg igen hosszú kávézás. (Igazad van, ennyi kényelmetlenség akár bele is fér. Ezért van REX (kis aggregátor a kocsimban hogy ilyen esetekben használjam akár 120-150 plusz km hatótávnyit tölt)
Szóval az van, hogy csinálod amit az ev-t éltetők folyamatosan. Csúsztatsz.
Ha az ár kerül szóba, akkor előhozzák, hogy amerikában a használt tesla mennyi. (Az itthoni újjal kell számolni adózás után, hiszen a sima benzines árát is itt méred) (Nem érdekel a tesla, nekem nem alternatíva, nem példálózok vele. Elismerem mint piacvezető technológia, és örülök hogy van és irányt mutat másoknak.)
Ha a hatótáv kerül szóba, akkor előhozzák az extended range (vagy mi) felszereltésget.( Igen, persze, csak annak az ára kapásból a 30 millához van közelebb) (Az én REX kivitelem 2-3 ezer euróval magasabb mint a pusztán elektromosak -német 2 éves használt autók esetén)
Ha a töltési időről van szó, akkor jön az, hogy már beigérték a 250 kWos töltést. (Amire sose lesz kiépítve a hálózat. Mellesleg 10ezer ilyen pont pont egy Paks kapacitását viszi el) (Nem érdekel a 250kW-os töltés. Az i3 jelenleg 50kW-tot tud -állítólag ez szoftveresen növelhető lesz, de nem tervezek vele)
Arról nem beszélve, hogy mindig azzal számoltok, hogy 80%ra mennyi idő alatt töltöd fel. Ezzel a hatótáv is csak a 80% lesz. Az soha sehol nincs megemlítve, hogy mégis mennyi az, amit a végén meghagysz. Mert nehezen hiszem, hogy jó érzéssel 10-15% alá be mersz menni.
(Merek. A REX miatt. 6% sűrün előfordul.)
Papíron marha jól néznek ki a számok, hihetelen gyorsulás, nagy hatótáv, gyors töltés, csak egyik a másik kárára megy. (részben. Nagy gyoprsulás után a fékezés komoly visszatöltéssel jár, de ha gyorsulni vágyok pont nem érdekel a fogyasztás)
Most jelen pillanatban faszán elkarcolgatsz, hiszen az állam egy vagyont költ a te autózásodra. Se az utak karbantartását, se a fejlesztését nem fizeted, töltőpontok is puszira épültek, az a százezer amit megspórolsz azt más fizeti ki helyetted. Mondjuk a kis benzines félmillás autó tulaja.
Ha elterjed az ev, akkor ez meg fog változni. (Itt a "ha" elterjed. Megint az az érved hogy mások kárán spórolok. Épp elég adót ÁFA-t TB-t fizetek, és azzal hogy nem okádom a dizel kormot sokak egészségét óvom, a tiedet is)
üdv.
Potibab
2019.05.01 13:18:34
@Hungry__horse: Köszi a korrekt hozzászólást és hogy nem személyeskedsz. Már ez is ritka.
Köszi a hosszú választ is, úgy érzem korrekt amit írsz, és megpróbálok válaszolni a soraid között zárójelben, pár sorod törölve mert kevés a hely:
Te: Nem kell regény írni.
Pár adatot és forrást kell idetolni. De nem sikerült. Miért is? (nem tudom konkrétan mik a kérdéseid, nem olvastam el minden komentet)
1 hónap sok, vagy kevés egy járműtesztre? (Kinem mik az igényei. Ez van, ezt kell szeretni.)
A 200km hatótáv egy rossz vicc, ezt őszintén mondom, mert ez hidegben a fele is lehet, .... (Igényekről kár vitázni. Kinek mi a kevés. Reggel 250km hatótávot látok klíma nélkül. Klímával eddig a 200 megvolt -többnyire város- télen a tapasztalatok szerint 130-170 között tud. amúgy reggel már fűtött autóval indulok)
Mivel nem tudod mivel járok, ezért fingod nincs mennyi időt vesz igénybe 200km után egy tankolásom. (El tudom képzelni, 400e Km-t vezettem az elmúlt 20 évben dízellel)
Neked egy gyorstöltésed a vicces hatótávoddal........ valótlanságot állítasz.
(Nem állítottam valótlanságot. 88% kapacitásig tud 40kW feletti töltést fogadni. ami kb fél óra hisz kb 24kW-ot töltők bele)
Nekem nem fér bele 200 km-enként megállni tankolni az autómba.
Sőt, télen és a nyári melegben se akarok megállni tölteni 151-160km megtétele után. (ez érzelmi ok, azt szoktad meg hogy elmész 500-t)
Sőt, nem járok mopedautóval. (mopedautó? :) Gyere viszlek egy kört a mopedemmel! Komolyan!)
... szeretem, ha megvédi az életemet az acél és a távolság, no meg a család tele tudja pakolni még egy nagybatár csomagtartóját is.. (Nincs (sajnos) családom, de ez megint egyéni helyzet hisz nem egyformák az igények)
3000 megtett km alatt 410 kWh áramot használtál el és ez azért 16e HUF, mert te egy kommunista módszerekkel szarrádeformált piac előnyeit élvezed, egy kivételezett csoport tagjaként ... (Húha, ez bűn? Most akkor én tolvaj vagyok? És azok is akik kerékpárutat használnak mert nem fizettek érte sehogy??)
Majd ha többen lesztek ilyenek, akkor a kommunista állam megsarcol téged és majd más kivételezetteket támogat a tőled is beszedett sarcokból, pont mint most teszi, amikor téged és a többi szektatársadat tolja ész nélkül a tőlünk beszedett sarcokból, mert a tiszta versenypiacon megbukik a mutatvány az eautókkal. (szektatag én? Ez kicsit erős.)
... nem vagy "zöldebb" senkinél, .... (könyörgöm. egyszerűen nem akarok füstölni a közvetlen környezetembe a TE orrod alá sem. Ennyi)
De engem nem is érdekel ki "zöldebb", egyszerű okból: egy nyomorult mélytengeri törésvonal mentén alaposan megvizsgált kürtőből is több CO2, kénhidrogén, nehézfém és más méregzöldeknek "förtelmes szennyezés" pöfög ki a föld mélyéből, mint amit a magyar személygépjárművek termelnek. Gejzírek, vulkánok, források detto. (100%-ig igazat adok.)
Ráadásul, amint a poszt is leírja, a te CO2-det is kipöfögi valaki, még ha nem is Halásztelken, hanem Százhalombattán, vagy Tiszaújvárosban, esetleg Ukrajnában, vagy a lengyel cimboráknál. (Nem éppen. Lesz napelem a tetőmön. egyre több megújuló áramtermelő rendszer van a világon. eljön az idő hogy nem szennyező szénerőművek adják az áram nagyobb részét.)
Amiben egyetértünk, az valóban az, hogy nem való mindenkinek elektromos autó. (szerinted senkinek?)
Ebben az általad leírtakat osztom, de más okból.
Nem csak a töltők hiányoznak, hanem az elosztóhálózati teljesítmény és hálózati kapacitás is a növekvő számú töltők mögül. (Hidd el ha lesz igény lesz nagyobb hálózat. )
Ezért is kérdeztem rá a társasházi esetre.
A poszt arról szól, hogy az eautózás nem technikai, gazdasági döntés, (nálam az) hanem érzelmi alapú, ...... szekta tagjainak érzelmi döntése, ami mögött a divat, a pénz minimum olyan fontos, mint szekta legendái, mítoszai, hittételei. Köszönöm, hogy ebben megerősítettél. (Miért szekta az amit szeret az ember? A horgászat is szekta? Minden az ami érzelmi alapú én látszólag nem racionális?)
Félre ne érts, nem vonom kétségbe sem a hited, ...... (Nem hit.)
Amit kritikával illetek, az a piactorzító állami beavatkozás (egyik oldalon sarc, másik oldalon támogatás, adómentesség, egyoldalú előnyök a többi közlekedővel szemben). (ezt én sem értem, mármint miért támogatják ennyire az E autózást. Én nem akarok ingyen parkolni sem elvéve ezzel másoktól a parkolóhelyet akik addig füstölnek)
... Az érdekel, hogy neked privilegizált státuszod van hozzám képest, holott elméletileg ugyan annak az államnak, ugyan olyan polgárai vagyunk, azonos jogokkal és kötelezettségekkel, ... (Ne már, ezzel az erővel bármiféle kedvezmény bármilyen csoportban elitélendő? A nyugdíjas nehogy már ingyen utazzon. :) )
Nekem visszataszító, undorító az, ahogy az állam kiemel egyes csoportokat a többiek rovására. Mert csak. (Privát véleményed. Szavazz másik pártra. :) )
...
Te is szennyezel - van, hogy többet, van, hogy kevesebbet. (kevesebbet)
..
Minden jármű, gép, ember, élőlény (el)használja a környezetét, csak másként és más más mértékben. (Egyetértek.)
...
Köszi a hosszú választ is, úgy érzem korrekt amit írsz, és megpróbálok válaszolni a soraid között zárójelben, pár sorod törölve mert kevés a hely:
Te: Nem kell regény írni.
Pár adatot és forrást kell idetolni. De nem sikerült. Miért is? (nem tudom konkrétan mik a kérdéseid, nem olvastam el minden komentet)
1 hónap sok, vagy kevés egy járműtesztre? (Kinem mik az igényei. Ez van, ezt kell szeretni.)
A 200km hatótáv egy rossz vicc, ezt őszintén mondom, mert ez hidegben a fele is lehet, .... (Igényekről kár vitázni. Kinek mi a kevés. Reggel 250km hatótávot látok klíma nélkül. Klímával eddig a 200 megvolt -többnyire város- télen a tapasztalatok szerint 130-170 között tud. amúgy reggel már fűtött autóval indulok)
Mivel nem tudod mivel járok, ezért fingod nincs mennyi időt vesz igénybe 200km után egy tankolásom. (El tudom képzelni, 400e Km-t vezettem az elmúlt 20 évben dízellel)
Neked egy gyorstöltésed a vicces hatótávoddal........ valótlanságot állítasz.
(Nem állítottam valótlanságot. 88% kapacitásig tud 40kW feletti töltést fogadni. ami kb fél óra hisz kb 24kW-ot töltők bele)
Nekem nem fér bele 200 km-enként megállni tankolni az autómba.
Sőt, télen és a nyári melegben se akarok megállni tölteni 151-160km megtétele után. (ez érzelmi ok, azt szoktad meg hogy elmész 500-t)
Sőt, nem járok mopedautóval. (mopedautó? :) Gyere viszlek egy kört a mopedemmel! Komolyan!)
... szeretem, ha megvédi az életemet az acél és a távolság, no meg a család tele tudja pakolni még egy nagybatár csomagtartóját is.. (Nincs (sajnos) családom, de ez megint egyéni helyzet hisz nem egyformák az igények)
3000 megtett km alatt 410 kWh áramot használtál el és ez azért 16e HUF, mert te egy kommunista módszerekkel szarrádeformált piac előnyeit élvezed, egy kivételezett csoport tagjaként ... (Húha, ez bűn? Most akkor én tolvaj vagyok? És azok is akik kerékpárutat használnak mert nem fizettek érte sehogy??)
Majd ha többen lesztek ilyenek, akkor a kommunista állam megsarcol téged és majd más kivételezetteket támogat a tőled is beszedett sarcokból, pont mint most teszi, amikor téged és a többi szektatársadat tolja ész nélkül a tőlünk beszedett sarcokból, mert a tiszta versenypiacon megbukik a mutatvány az eautókkal. (szektatag én? Ez kicsit erős.)
... nem vagy "zöldebb" senkinél, .... (könyörgöm. egyszerűen nem akarok füstölni a közvetlen környezetembe a TE orrod alá sem. Ennyi)
De engem nem is érdekel ki "zöldebb", egyszerű okból: egy nyomorult mélytengeri törésvonal mentén alaposan megvizsgált kürtőből is több CO2, kénhidrogén, nehézfém és más méregzöldeknek "förtelmes szennyezés" pöfög ki a föld mélyéből, mint amit a magyar személygépjárművek termelnek. Gejzírek, vulkánok, források detto. (100%-ig igazat adok.)
Ráadásul, amint a poszt is leírja, a te CO2-det is kipöfögi valaki, még ha nem is Halásztelken, hanem Százhalombattán, vagy Tiszaújvárosban, esetleg Ukrajnában, vagy a lengyel cimboráknál. (Nem éppen. Lesz napelem a tetőmön. egyre több megújuló áramtermelő rendszer van a világon. eljön az idő hogy nem szennyező szénerőművek adják az áram nagyobb részét.)
Amiben egyetértünk, az valóban az, hogy nem való mindenkinek elektromos autó. (szerinted senkinek?)
Ebben az általad leírtakat osztom, de más okból.
Nem csak a töltők hiányoznak, hanem az elosztóhálózati teljesítmény és hálózati kapacitás is a növekvő számú töltők mögül. (Hidd el ha lesz igény lesz nagyobb hálózat. )
Ezért is kérdeztem rá a társasházi esetre.
A poszt arról szól, hogy az eautózás nem technikai, gazdasági döntés, (nálam az) hanem érzelmi alapú, ...... szekta tagjainak érzelmi döntése, ami mögött a divat, a pénz minimum olyan fontos, mint szekta legendái, mítoszai, hittételei. Köszönöm, hogy ebben megerősítettél. (Miért szekta az amit szeret az ember? A horgászat is szekta? Minden az ami érzelmi alapú én látszólag nem racionális?)
Félre ne érts, nem vonom kétségbe sem a hited, ...... (Nem hit.)
Amit kritikával illetek, az a piactorzító állami beavatkozás (egyik oldalon sarc, másik oldalon támogatás, adómentesség, egyoldalú előnyök a többi közlekedővel szemben). (ezt én sem értem, mármint miért támogatják ennyire az E autózást. Én nem akarok ingyen parkolni sem elvéve ezzel másoktól a parkolóhelyet akik addig füstölnek)
... Az érdekel, hogy neked privilegizált státuszod van hozzám képest, holott elméletileg ugyan annak az államnak, ugyan olyan polgárai vagyunk, azonos jogokkal és kötelezettségekkel, ... (Ne már, ezzel az erővel bármiféle kedvezmény bármilyen csoportban elitélendő? A nyugdíjas nehogy már ingyen utazzon. :) )
Nekem visszataszító, undorító az, ahogy az állam kiemel egyes csoportokat a többiek rovására. Mert csak. (Privát véleményed. Szavazz másik pártra. :) )
...
Te is szennyezel - van, hogy többet, van, hogy kevesebbet. (kevesebbet)
..
Minden jármű, gép, ember, élőlény (el)használja a környezetét, csak másként és más más mértékben. (Egyetértek.)
...
Még mindig nem értem eléggé az emberi pszichét. Ha valaki azért ír marhaságokat az interneten, hogy elladhassa a bóvli termékét, azon már meg sem lepődöm (sőt, ez tulajdonképpen teljesen természetes). De amikor úgy írnak bődületes butaságokat, hogy ahhoz a szerzőnek…..
Hamarosan beköszönt a tél, a ruhatárat fel kell újítani melegebb ruhákkal. Az ékszerarzenálunk miért ne legyen téliesebb? :) Egy apró, jópofa fülbevalóval a tél máris szerethetőbbé válik :)
A fülbevaló ezüstből készült, mérete 1,5 cm.
Ár: 1000 Ft/pár
Ideiglenes…..
Potibab
2013.11.26 21:37:19
Ezzel a poszttal visszatérek a nem-retro kategóriába :)
A gyűrű ezüstözött, anyaga cink-ötvözet. Belső átmérője 17 mm, ez nem állítható.
Ár: 700 Ft
Egyetlen, egyedi darab.
Készleten :)
..
Potibab
2013.11.25 10:57:50
Mivel nagy divat lett a szavazás, úgy gondoltam, hogy én is felteszek egyet nektek:
web polls
..
Potibab
2013.09.12 13:10:57
Nagy a csönd. Az éjszakai durrogás (mely a pár kilométeres távolság miatt szerencsére bennünket egyáltalán nem zavart, szegény Deni kutyával ellentétben "aki" alighanem bent a városban összevissza rettegte magát), rakétázás után másnapos tespedésbe zuhant a város. Még a…..
Potibab
2013.01.26 09:39:43
Hello, bátyám évek óta olvassa a fórumod, és szólt nekem hogy mi az a NASA festék amit én is vettem szigetelés céljából.15 m2-re elegendő egy vödörrel, ami 35.900 Ft. Íme a link a termékről: www.nansulate.sk/magyar/nansulate_why.htm
Megrendelni itt lehet: www.apenesznekannyi.hu/igy_juthat_hozza.php
Nem olcsó, de tényleg jó a termék.
Megrendelni itt lehet: www.apenesznekannyi.hu/igy_juthat_hozza.php
Nem olcsó, de tényleg jó a termék.
A Fent és Lent blog Dr. Bibó című sorozata jelentkezik. Kígyónak lábsó, magyaroknak offshore.
Nyáron jól meglepett minket Dr.Bibó, amikor a csajokról beszélt nekünk - persze a maga módján -, de azért most is sikerült egy pillanatra sokkolnia a blog szerkesztőségének tagjait,…..
Potibab
2013.01.16 13:07:19
@GL-581 g: Végre valaki kiáll Puzsér mellett, és intelligensen érvel. 100%-ban egyetértek veled. Én pont leszarom a sok tudatlan idiótát aki csak fikázni tud. Nem érdemes időt szakítani rájuk, mert ők tényleg nem visznek előrébb, semmit nem adnak ahhoz hogy több legyek. Amúgy egyszerű: ha nem szeretik Puzsért, ne hallgassák, ne nézzék, és ne kommentálják. Minek teszik????
Régen volt szó a homeopátiáról. Pedig az áltudományok, az álorvoslás és az alternatív gyógymódok királya igazán több szót érdemelne. Nemrég jelent meg egy cikk, melynek szerzője Peter Fisher homeopata és amely valami "plauzibilitási elfogultság"-ról beszél. Szinte azonnal válasz is érkezett, Steven…..
Potibab
2011.08.29 15:05:29
@ökocsaj: A kisgyermekek bármiféle szer nélkül is jobban lesznek. Ez tapasztalat!!!!
Blogunkban már több alkalommal foglalkoztunk Dr. Dávid Tamás bécsi állatorvos termékével, a CoD teával. Előbb Vágó István fogalmazta meg kétségeit a tea állítólagos rákgyógyító hatásával kapcsolatban (A rákot gyógyító tea, avagy hogyan olvassunk termékismertetőt), majd a Gyógyszerészet c. lapból…..
Ezt olvashatjuk egy egyre népszerűbb vállalkozás honlapján: „Évezredek óta őrzik őket titkos könyvtárakban valahol Indiában...Világszerte 110 millió ma élő, akár teljesen átlagos emberről szólnak....átlagos... Legalábbis eddig ezt gondolhatták... 162 ezer ma élő magyar ember életéről is vannak…..
Megvan az a jacht, amelyről A sziget című filmben Ewan McGregor álmodik, a film végén pedig a befejező képsorokon már ezen száguld a tengeren mutatva, hogy meg van a hőn áhított a szabadság? Na ez a hajó, a WallyPower 118 most a miénk lehet! Az ugyanis nem kellék vagy trükk volt,…..
Potibab
2011.06.13 20:11:45
@sashlee: Tanulság: Ne ítélj, hogy ne ítéltess! :)
Amúgy valóban kérdéses hogy szeretjük-e a személyzetet. Egy bizonyos szint fölött kell. Az ember vagy hajót vezet vagy élvezi az utazást. Be kell látni, gazdagnak lenni se könnyű. Azért kipróbálnám. :)
Amúgy valóban kérdéses hogy szeretjük-e a személyzetet. Egy bizonyos szint fölött kell. Az ember vagy hajót vezet vagy élvezi az utazást. Be kell látni, gazdagnak lenni se könnyű. Azért kipróbálnám. :)
L. nagyban árul cuccokat a Vaterán, heti 25-50 megrendelője van, és a kisebb értékű termékeket kénytelen a Magyar Postával küldeni. A minap micsoda meghökkentő baleset érte egy vevőjét! Memóriakártyát vásárolt L.-től, de a boríték a "postai kezelés folyamán sajnálatos…..
Potibab
2009.01.15 10:36:09
@izoom: Én régi vaterás vagyok, kb 500 eladásom volt amiből kb 350 postán ment ajánlva. eddig mind odaért!!! egy esetben volt olyan hogy teljesen elázott a levélküldemény. Postai utánvétnél volt olyan hogy a pénz nem ért vissza hozzám! Amúgy postás ismerős mondta hogy ne sajnáljuk az elsőbbségi felárat (50-100 Ft) mert teljesen más embereken megy keresztül a levél (igényesebb postai dolgozók) és nem beszélve arról hogy másnapra odaér! Azokhoz tuti nem nyúlnak mert nem jut csőcselék kezébe!!!
Potibab
2009.01.15 10:46:46
@John42: A párom ebay-en árul. Közel 200 levélpostai küldeményt küldött 2 év alatt a világ minden részére, többnyire USA, de volt Ausztrália, Japán de még Chile is! Ami meglepő, hogy az összes levelet (minden küldemény levélként ment el mert 2kg alatt volt) simán elsőbbségiként adta fel, még csak nem is ajánlottan és egyetlenegy kivételével mindet megkapták átlagosan egy hét alatt! ami elveszett az se volt nagy érték, 5 dkg-os pirospaprika volt benne meg 2 db libamájkonzerv. Szerintem ez több mint korrekt magatartás a posta részéről, hisz akár már a felvevőhelyen is ellophatnák a küldeményt és még csak nyoma se lenne hisz nincs átvételi bizonylat sem!!!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz