Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Levente B.

760 bejegyzést írt és 6927 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A LOM PRAHA s.p., 2031 végéig biztosítja, a Cseh Köztársaság légierejének, az orosz származású helikopterek üzemeltetéséhez szükséges szolgáltatásokat. A Prága-Kbely repülőtéren található üzemben, a repülőgépváz, a hajtóművek, a reduktorok általános javítását és az egyéb előírt munkákat végzik el, a…..
A szlovák védelmi minisztérium szándéknyilatkozatot írt alá a brazil védelmi minisztériummal, amely megnyitja az utat a két ország közötti mélyebb ipari együttműködés előtt. Brazíliai látogatása során a szlovák védelmi miniszter elismerte, hogy az Embraer C-390 az a lehetőség, amely jobban megfelel,…..
Alekszej Nyikolajevics Szmirnov orosz youtuber fegyvereket tesztel az általa készített videókban. Ez még nem is lenne annyira érdekes, hisz több száz ha nem ezer ilyen alkotó van az interneten. Ami az ő csatornáját érdekesebbé teszi, hogy igen komoly kaliberű és méretű fegyverek közelébe is jut.…..
2024. december 1-től, a horvát légirendészet, a légtér megfigyelésének és védelmének békeidőszaki feladatát, ideiglenesen (2025 végéig) a szomszédos szövetséges országok, olasz és magyar légibázisokról, olasz Eurofighterek és magyar Gripenek hajtják végre.  Horvát MiG-21-es: A jövőben, az…..
A Kínai Népi Felszabadító Hadsereg az 1980-as évek közepén hozta létre a csapatlégierőt a szárazföldi erők támogatására. A haderőnem számos helikoptert rendszeresített az évtizedek során, köztük az Egyesült Államokból 1984-ben importált S–70-es Black Hawk típusú forgószárnyast is. Az 1980-as…..
Ma délután aláírták a honvédség jövendő rámpás szállítógépeiről szóló beszerzési szerződést. A megállapodás értelmében a brazil Embraertől érkezik két KC-390-es Kecskemétre a Tevékhez 2023-24-ben - a két A319-es és a két F7X mellé. A magyar haderő a lépés nyomán világszerte példátlan módon "all jet"…..
Levente B. 2024.10.16 16:47:08
Air Refueling képesség a hollandoknak is?

"In de behoeftestelling heeft Defensie een aantal eisen gesteld met een innovatief karakter. Een voorbeeld hiervan is Helicopter Air tot Air Refueling (HAAR). Deze capaciteit zorgt ervoor dat helikopters in de lucht kunnen worden bijgetankt. Deze capaciteit is nieuw voor Nederland en vergroot de mogelijkheden van het optreden met de Caracal helikopter omdat het meer handelingsopties in de planning en uitvoering van SOF-operaties geeft. Doordat de Caracal helikopter commercieel wordt aangeschaft en niet via Foreign Military Sales (FMS), biedt zowel de contractvorm als het platform mogelijkheden om innovatieve oplossingen snel door te voeren. De Embraer C-390M kan technisch geschikt worden gemaakt om in deze HAAR capaciteit te ondersteunen. "

"In the requirements statement, Defence has set a number of requirements with an innovative character. An example of this is Helicopter Air to Air Refueling (HAAR). This capacity ensures that helicopters can be refuelled in the air. This capacity is new for the Netherlands and increases the possibilities of operating with the Caracal helicopter because it provides more options for action in the planning and execution of SOF operations. Because the Caracal helicopter is purchased commercially and not via Foreign Military Sales (FMS), both the contract form and the platform offer opportunities to quickly implement innovative solutions. The Embraer C-390M can be made technically suitable to support this HAAR capacity."
Levente B. 2024.11.24 09:24:22
Felkészül Szlovákia?

The Slovak Air Force will get rid of most of the existing transport aircraft and replace them with new ones. Today, the government described the transformation of the transport aviation of the armed forces as a strategic investment.

The Slovak Air Force currently has two C-27J Spartan twin-engine turboprop transport aircraft manufactured by the Italian company Leonardo (formerly Alenia Aermacchi). Slovakia signed their order in 2014 and delivered them in 2017-18. In addition to the F-16 fighters, these are the newest aircraft in our arsenal.

At the same time, the Ministry of Defense of the Slovak Republic proposes the procurement of a new type of 2 twin-engine jet aircraft intended primarily to acquire a new transport capacity for the transport of passengers over medium distances with a capacity of up to 15 transported persons. From this description it follows that they will be smaller passenger planes of the business jet category.

There is no specific mention in the proposal of possible new types for the Slovak Air Force. However, it can be rightly assumed that the Brazilian Embraer C-390 will be a significant contender. This twin-engine jet has performance on par with the four-engine turboprop C-130 Hercules. The C-390 has a maximum transport capacity of 26 tons and with a load of 14 tons has a range of 5020 km. It is also bought by our neighbors – Hungary and the Czech Republic, two each, and Austria four machines.

www.futurearmy.sk/2024/11/20/slovensko-vyradi-transportne-lietadla-a-nakupi-nove/
Hogy a fix telepítésű, relokációs opcióval még csak nem is bíró gerincradarok pontosan hány percig járulhatnak hozzá a nemzeti és szövetséges légihelyzetképhez egy valódi háborús konfliktus elcsattanása esetén, vitatható. A LégierőBloggernek nem célja eme potenciálisan magasröptű polémia eldöntése…..
CNU-431(V)1/E konténer a fűben egy 2018 júniusi Magyarországi gyakorlaton. Zord..
Levente B. 2024.11.22 10:25:37
@zord:

Kérdem én, a sok beleölt pénz a látott sorozatvető technikába, azzal mi lesz? Bár hajlok rá, ahogy más nemzettel, itt is lesz valami kooperáció, fegyver integráció.
Air Power Blog A MACE fantomjai 2012.04.24 21:57:00
 A Török Légierő Terminator 2020-as Phantom upgrade-jei is harcba indultak a szlovák Sz-300-as ellen izraeli EH-technológiájukkal... Felszállás: a jobb mellső egykori Sparrow-fészekben figyel az EL/L-8222 zavarókonténer. Háttérben a hegytetőn a zólyomi Pusztavár romjai…..
Levente B. 2024.11.18 12:20:42
@zord:

Valahogy így kell spotternapot szervezni?

www.instagram.com/p/DCeYYx-o9Yw/
Air Power Blog Triesztben a TCSG 2022.04.27 23:59:00
Decemberben kezdett útján immár a második kikötői látogatást tette az Adrián a USS Truman vezette repülőgép-hordozó csapásmérő kötelék (TCSG) - mely az elmúlt két évtized közel-keleti intervenciós rutinjától eltérően, az orosz-ukrán háború árnyékában ezúttal tartósan a mediterrán vizeken…..
Ha valaki nem ismerné a brevity kódokat: június 13-14-én történelmi pillanatokra került sor a svédországi Vidsel lőterén. Közel 17 évvel az első magyar Gripen-lízingszerződés aláírása után megtörtént a repülőgép releváns földi célok elleni fegyverzetének (értsd: nem gépágyú) első valós használata.…..
Ma röviddel délután három óra előtt új korszak nyílt a magyar katonai forgószárnyas repülésben: megkezdődött a többfunkciós közepes szállító helikopter program leszállítási fázisa, Marignane-ból indulva, Verona Villafranca érintésével megérkezett az első két H225M TTH  Szolnokra. 02-es irányba…..
Levente B. 2024.11.05 20:36:43
@zord:

" The Caracal appeared to meet all requirements. After this, the final configuration was determined with Airbus Helicopters. The requirements for the new helicopter were further elaborated over the past year. In this, not only the wishes of the Special Operations Command were listened to. Those of the air force, navy, army and military police were also taken into account.

Defence intended to purchase 14 of these Medium Utility Helicopters (MUH). However, during the procurement phase it became apparent that the budget did not allow this. This was partly because the required mission equipment turned out to be more expensive than expected. That is why Defence is now purchasing 12 Caracals.

The 12 H225M Caracal helicopters will be housed in the recently established 300 Special Operations Squadron. Together with colleagues from the Korps Commandotroepen and the Maritime Special Operations Forces, the personnel will perform special reconnaissance, offensive support and military support. Just like the Cougars, the aircraft will be based at Gilze-Rijen Air Base."

www.defensie.nl/actueel/nieuws/2024/11/05/levering-12-helikopters-voor-speciale-operaties-contractueel-vastgelegd
A linköpingi SAAB-gyárban ma bemutatták a Gripen JAS 39E típusváltozatának első (normál gyártósoron épített) tesztgépét, a 39-8-ast. A Svéd Légierő (60 darab) mellett a Brazil Légierő (36 darab, kétüléses F gépek is) megrendelését bíró, jelentősen különböző modifikáció számunkra azért érdekes, mert…..
Levente B. 2024.11.05 19:56:57
@Levente B.:

Colombia to buy Saab fighter aircraft, Swedish public radio reports

www.reuters.com/world/americas/colombia-buy-saab-fighter-aircraft-swedish-public-radio-reports-2024-11-05/

De ahogy a bölcs kínai mondás tartja "majd meglássuk"
Levente B. 2024.11.05 19:58:21
@Levente B.:

"In response to the news that Colombia would buy JAS Gripen fighter planes manufactured in Sweden, Defense Minister Ivan Velasquez stated that no decision has yet been made on this."

x.com/UltimaHoraCR/status/1853819908674449429
Új fegyverzet jelent meg a magyar JAS 39 Gripen gépeken. Az IRIS-T (infrared imaging system tail/thrust vector-controlled - infravörös képalkotó rendszer szárny/tolóerővektor által vezérelt) rövid hatótávolságú légiharc-rakéta, amely egy európai (Németország mint vezető nemzet) fejlesztésű fegyver.…..
A hét utolsó napján ugyan, de megjelentek a Ramstein Flag résztvevői a Vouraikosz-kanyonban, ami jól kiegészítette az október 1-én Andravidán megrendezett szpotternapot. Svéd UTI Gripenek nyitottak egy magas áthúzást követő bemerüléssel :-) Lehet, hogy nem ilyen vadregényes környezetben, de…..
Hátul a Retia által korábban már modernizált SzURN CZ, előtérben az SzPU CZ névre keresztelt, MBDA Aspide konténerekkel szerelt 5P25-ös indítójármű prototípusa. A kép jobb felső sarkában a szakmai demonstráción célt repülő két ALCA látható.A cseh Retia cég Pardubicében ma…..
A LégierőBlogger a napokban ismét Szerbiában járt, s ma, a légi háború kezdetének 17. évfordulóján közzétesz néhányat a legújabb kutatási eredmények és fejlemények közül... Dani Zoltán nyugállományú ezredes a jakovói 250/3 légvédelmi rakétaosztály egykori parancsnoka idén februárban kapta meg az…..
Levente B. 2020.11.01 12:10:46
@T.Tom:

Egyéb magyar vonatkozása a dolognak, hogy nálunk kapott turista vízumot amikor a bombázások elől menekült az interjú alany.
Levente B. 2020.11.01 13:13:59
@T.Tom:

Azért is emeltem ki itt mert én is ott láttam, had nézzék meg még többen...kérdés...elmondják/leírják bárhol ki kérdez és kit kérdeznek? Mert én nem láttam
Hadak útján hadtörténeti előadás a könyvtárban 16.A nagykanizsai Halis István Városi Könyvtár és Huszár András amatőr történelemkutató tisztelettel meghívja Önt a Hadak útján hadtörténeti előadás-sorozat tizenhatodik állomására. Majerik Máté százados vetített képes előadása Előadónk a Magyar…..
Berekfürdőn található az egykor Magyarországon állomásozó szovjet repülőerők történetét bemutató múzeum. Az évről évre bővülő kiállításnak már van egy Mi–24-es harci helikoptere, és néhány éve sikerült egy MiG vadászgépet is megszerezni a gyűjtemény számára. Több száz munkaóra után az idei évre…..
Jó látni, amikor a honvédségben egy összetett feladattípus a kezdeti szárnypróbálgatásoktól szorgos, kitartó, koherens erőfeszítésekkel a valós képességek tárházába kerül. Ennek a folyamatnak lehetünk a szemtanúi a kecskemétiek által tavasszal először demonstrált éjszakai NVG-s éleslövészet esetében…..
Levente B. 2024.10.21 13:36:31
Talán itt elfér ez a gondolatmenet:

"A hír apropóján felidézném hitelesnek nevezhető emlékeimet az éjszakai kiképzési repülésekről. Három évről sikerült a mai napig megőriznem a századparancsnoki noteszemet, alább az 1989-esből idéznék. Ebben az évben, csak Pápáról 109 (száz kilenc) napon volt éjszakai repülés tervezve. (a nappali repülések nincsenek feltüntetve). Ezeknek kb. 75-80 %-a lett végrehajtva, a többi különböző okból, többnyire időjárás miatt csak részben -, vagy elmaradt. Egy éjszaka átlagosan 50 repülési feladat volt. Ez a társtettes Taszár és Kecskemét repülőezredek figyelembevételével 1989-ben (és előtte is) nagyjából évi 8.000 -10.000 (nyolc-tízezer) éjszakai repülést jelentett. Csak vadászrepülőgépekkel. Ez a mennyiség 1990-től a pilóták, repülő-műszakiak és a gépek számának 30 %-os csökkentése (Gerecse), majd a 90-es évek közepétől a taszári, 2000-ben a pápai vadászrepülő ezred felszámolásával, a MiG-29-es alkatrész ellátotlanságával 2010-re drasztikusan, és folyamatosan csökkent évi néhány száz órára, vagy még attól is kevesebbre. 1989 már csak emlékeiben idézi a még korábbi, u.n. napi 3 váltásos, gyakorlatilag keddtől szombatig való, esetenként non-stop repülést.
De a lényeg itt nem is az óraszámon van, akkor azt sem tudtuk, mi az az NVG (éjjellátó), gyakorolni kellett.
Ami lényeges különbség volt, a mi ezredünkkel soha, senki nem kéretett a lakosságtól elnézést, nem kéretett türelmet, az a legtermészetesebb volt, hogy a katonai kiképzés (akkor is a magyar) emberek biztonsága érdekében történik, ez a dolga! Nem késztettek bennünket megalázkodásra, nem keresték a lakosság szimpátiáját - ellenünkben. És ők ezt meg is értették, senki nem jelentett fel senkit …. Még egy kép a saját 89-es repidőmről. De itt van a 88-as is.
/U.i. egy akkori történet. Rózsa Sanyi bácsi, legendás pápai vadászirányító meglátogatta szüleit Sármelléken. Kérdezte az apja: Fiam, gyakorlatotok volt a héten? Nem. Miért? Csak mert a kutya megint eltépte a láncot ..../"

www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3886567171562320&id=100006272269238&ref=embed_post
2024. október 21-22. és október 24. 16:00-21:00 óra között kiképzési repüléseket hajt végre, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár. Nagyobb zaj- és hanghatásra kell számítani: Kecskemét, Szolnok, Eger, Debrecen, Miskolc, Mezőkövesd, Tiszafüred, Szigetvár, Nagyatád, Kadarkút, valamint…..
A legnagyobb cseh repülőgépgyártó, az AERO Vodochody AEROSPACE az L-39 Skyfox névre keresztelte legmodernebb kiképzőgépét. A név az olyan sikeres csehszlovák repülőgépek nagy hagyományaiból merít ihletet, mint az L-29 Delfin és az L-39 Albatrosz, ugyanakkor megragadja az új kiképzőgép egyedi…..