Adatok
szedan
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Pedig mi mennénk, erre példa az a néhány kép, amit ma a Delta irodája előtt lőttünk. Egy kissé már közelebb a célhoz: Végül 4 óra várakozás után egy repülőjeggyel gazdagodtunk. Vajon lesz repülő is?:) ..
szedan
2010.04.20 13:30:59
@sunbird75: Central Park éjjel egykor zár.:( Még a nyakába kötött farokkal szaladgáló Richard Questet is bevitték onnan a járöröző rendőrök.
A fővárostól, Rigától 80 km-re terül el Amatciems, természeti rezervátumként és különleges lakóközösségként. A mára közel 20.000 főre duzzadt népesség összetétele nemzetközi, akik szeretik az egyszerű életet, közel a természethez. (képekre katt a nagyobb méretért)
A…..
szedan
2010.02.28 01:22:25
@Henry The Navigator: ...Garázs?
Jobb helyeken abba be is állnak az autóval és nem lomtárnak használják.
Jobb helyeken abba be is állnak az autóval és nem lomtárnak használják.
Urbanista
Magyar Disneyland? Esztergomban felépítik az üveghegyet, az égigérő fát és Süsü várát
2009.08.03 09:27:00
Állítólag már az Antall-kormány idején akartak Lezsákék valami magyaros Disneyland-et építeni Lakitelken, amire Jankovich Marcell azt mondta egyszer, hogy az nem úgy megy, hogy az amerikai mesefigurákat kicserélem magyarra és kész. Valahogy úgy fogalmazott, hogy ezzel a lényeg vész…..
szedan
2009.08.03 15:27:58
A harmadik évezred első évtizede két hatalmas újdonsággal szolgált a lakásépítés világában: az egyik az újlakás-építésben gombamód elterjedt társasházak szép új világa mind városszéli lakópark, mind pedig a pesti belváros rekonstrukciós területein épült 5-6-7 szintes…..
Ha valaki átsétál a VIII. kerületi Futó utca Üllői úthoz közel eső részén, már sejtheti, milyen nagy változás van készülőben. A Corvin mozi mögötti, lepukkant eklektikus épületek eltűntek, helyükön most betonkolosszusok állnak. A körút felé egy bevásárlóközpont…..
Urbanista
A Tankcsapda körút Zuglóban 1. Mi a helyzet most a Nagy Lajos király útján?
2009.01.12 18:05:00
Tudta Ön, hogy a Nagy Lajos király útjának egyik végén volt a világ legnagyobb Gyurcsány-feje? Tudta Ön, hogy a másik végen az ország egyik legnagyobb forgalmú bevásárlóközpontja van? Tudta Ön, hogy éppen melyik az Ön sávja, amikor végigautózott rajta? Mi azonban nem ilyen…..
szedan
2009.01.14 21:55:12
@sa_ttila2: "többieknek: Vezér út ugyan ilyen félbehagyott, nem? csináljatok oda 4sávost..."
Igen. Zugló a félbehagyott négysávos utak kerülete: NLK, Vezér út, Mógyoródi út, Egressy út, Róna utca (ennek csak a déli végén hiányzik a fele), Örs vezér útja, Álmos vezér útja, Szentmihályi út (itt alig észrevehető, de a keleti oldalán a fasor és a járda elhelyezkedése elárulja). Mindenkinek ajánlom a google maps műholdképeit, bár remélem ez a jelenlévők többségének alapmű. Innen is látszik, hogy Zugló (legalábbis felülnézetből) a főváros talán legkorszerűbben megtervezett úthálózatú kerülete, főhálózatát a körülbelül 45 fokban elfordított 2x2 sávosra tervezett széles (és nem feltétlenül fő-) utak alkotják, melyek 500x500 és 700x700 méter közötti területű lakóövezeteket határolnak. Ez az amerikai kertvárostervezés alapja is, noha ott inkább 1 négyzetmérföldes raszter az alapja. Ha az összes arra tervezett utat kiépítenék teljes tervezett szélességében jobban eloszlana a forgalom és az összkép is rendezettebb lenne Zuglóban. Tévhit a széles út = autópálya, rengeteg nyugati példa említése helyett a helyszínen maradva: Róna utca (mert nem mindenhol parkoló a külső sávja) és Vezér út déli része. Ezeken sétálni, kerékpározni sem rossz szerintem. És a kerékpározásnál mardva: 2x2 sávos úton biztonságosabb, mint 2x1-en, mert ki tudnak kerülni. (Az más kérdés, hogy ki akarnak –e, vagy centizgetnek, de ez már egy másik blog lenne).
Egyébként NLK-n a villamos is jobban tudna haldni, ha ő lenne középen; én nehezen viselem idegekkel azt kínlódást, ami azon a vonalon a sok lámpa miatt megy. (Kis ívben jobbra kanyarodó autók mindenütt keresztezik!)
És még egy érdekesség: Ha a műholdképet nézzük, kiderül, hogy nem is a Nagy Lajost tervezték negyedik körútnak, hanem az ÖRS VEZÉR ÚTJÁT. Szélesebb is annál, és nyílegyenes folytatása a Fehér útnak az Örs Vezér terén át. És ha berajzoljuk a térképre a Tahi utca – Rákospatak utca – Vezér út – Örs Vezér Útja - Örs Vezér tere – Fehér út ívet, látható, hogy meglévő körútjainkkal ez alkot koncentrikus párhuzamost, nem pedig a kissé sután beferdülő NLK.
Igen. Zugló a félbehagyott négysávos utak kerülete: NLK, Vezér út, Mógyoródi út, Egressy út, Róna utca (ennek csak a déli végén hiányzik a fele), Örs vezér útja, Álmos vezér útja, Szentmihályi út (itt alig észrevehető, de a keleti oldalán a fasor és a járda elhelyezkedése elárulja). Mindenkinek ajánlom a google maps műholdképeit, bár remélem ez a jelenlévők többségének alapmű. Innen is látszik, hogy Zugló (legalábbis felülnézetből) a főváros talán legkorszerűbben megtervezett úthálózatú kerülete, főhálózatát a körülbelül 45 fokban elfordított 2x2 sávosra tervezett széles (és nem feltétlenül fő-) utak alkotják, melyek 500x500 és 700x700 méter közötti területű lakóövezeteket határolnak. Ez az amerikai kertvárostervezés alapja is, noha ott inkább 1 négyzetmérföldes raszter az alapja. Ha az összes arra tervezett utat kiépítenék teljes tervezett szélességében jobban eloszlana a forgalom és az összkép is rendezettebb lenne Zuglóban. Tévhit a széles út = autópálya, rengeteg nyugati példa említése helyett a helyszínen maradva: Róna utca (mert nem mindenhol parkoló a külső sávja) és Vezér út déli része. Ezeken sétálni, kerékpározni sem rossz szerintem. És a kerékpározásnál mardva: 2x2 sávos úton biztonságosabb, mint 2x1-en, mert ki tudnak kerülni. (Az más kérdés, hogy ki akarnak –e, vagy centizgetnek, de ez már egy másik blog lenne).
Egyébként NLK-n a villamos is jobban tudna haldni, ha ő lenne középen; én nehezen viselem idegekkel azt kínlódást, ami azon a vonalon a sok lámpa miatt megy. (Kis ívben jobbra kanyarodó autók mindenütt keresztezik!)
És még egy érdekesség: Ha a műholdképet nézzük, kiderül, hogy nem is a Nagy Lajost tervezték negyedik körútnak, hanem az ÖRS VEZÉR ÚTJÁT. Szélesebb is annál, és nyílegyenes folytatása a Fehér útnak az Örs Vezér terén át. És ha berajzoljuk a térképre a Tahi utca – Rákospatak utca – Vezér út – Örs Vezér Útja - Örs Vezér tere – Fehér út ívet, látható, hogy meglévő körútjainkkal ez alkot koncentrikus párhuzamost, nem pedig a kissé sután beferdülő NLK.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz