Adatok
Pityou
0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Pityou
2012.02.29 11:38:11
@streetsta: Én ilyet nem írtam, hogy bűn a kényelem. Úgy látszik te sem láttad meg az összefüggéseket abban amit én írtam :). Semmi baj. Sipos úr cikkével annyi a bajom, hogy nagyon szubjektív, szerintem lehetett volna még hozzá kutatni adatokat gyűjteni esetleg ebből adódóan az ő koncepcióját is felvázolni, viszont igaz, hogy vitaindító hatású. Egy nagy baj van itt "baszom a rezet" a gép előtt írogatok a semmiért, mert sajnos a mi kis véleményünk lassan már csak itt számít. Nem vagyok haladás ellenes, de azt látni kell, hogy az erőforrások "ész" nélküli használata nem csak jót tesz a társadalmaknak, hanem voltak/vannak/lesznek negatív hatásai. Ezért az ember, az egyén is felelősséggel tartozik tetteiért. Sok kicsi, sokra megy szintén ősi közhely. Amit ma megtehetsz, tedd meg holnap is stb. stb. Csak azt akartam megvilágításba helyezni, hogy bármennyire is "szar" a helyzet, bármennyire nem történnek vagy lassan nagy változások nem épülnek meg fontos beruházások, azt a kicsit ami tőlünk telik tegyük meg annak érdekében, hogy kellemesebb környezetben élhessünk együtt-egymásért.
Öt szervizt, ugyanennyi hibakódtároló-törlést és egy teljes gyújtótrafó-garnitúra cserét túlélt a Check Engine lámpa. Pedig pofonegyszerű volt a megoldás, csak kicsit túrni kellett hozzá. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Béla hitelestül szerette volna lepasszolni autóját, mert már nem bírja a részleteket. Igenám, de az új vevő sem szeretné, ha aztovább emelkedne, viszont fix törlesztőre csak a régi tulaj jogosult:Én is egy vagyok a hülyék közül, akik svájci frank alapú hitelre vették az…..
A szülőknek nem volt autója, így válhatott meghatározó élménnyé a nagypapa Kadettje. És ne feledjék: a buli napja közeleg... Nagypapám vett 1994-ben egy piros színű, 1986-os E Kadettet, 1,6-os dízelmotorral, tetőablakkal, Hollandiából. Mivel szüleimnek nincs autója, ő…..
Rutinos Hiénázó vagy kezdő, a Sebességhiéna játékában mindenki egyforma eséllyel indul. Illetve mindenki, aki megérti az egyszerű szabályokat és tisztességesen játszik. Először azonban lássuk a nyereményt: egy remek, boros szakácskönyv Így főzneka borászok címmel,…..
Rettegők, stréberek, buzgó mócsingok, rohanjatok téligumiért, különben biztos halál vár rátok. Mindenki más hallgasson a józan eszére. Vélemények az azonos című írásunkról...
Pityou
2010.12.08 12:03:12
@dansun: A skoda téli gumikkal "csodákra" képes. Egy jó barátomnak még pár éve volt egy pipec 120-asa zsír új téli "jó év" gumikkal. Sík úton 25 centis hóban simán utat tört (alföld) az utcájukban. A következő lépésben a szomszéd kőműves tranzitját húzta ki. Ha nem látom nem hiszem el. Miután egy kis segítséggel ( kézi megtolás) megmozdult a tranzittal szépen erőlködés nélkül kihúzta a főútig.
Pityou
2010.12.08 12:10:15
@ZF2: Ilyet már olvastam, hogy száraz hidegben a nagy márkák abroncsi elvéreznek a fékpróbán a kínai jobban teljesített (lásd ADAC teszt). Még egy hátrány van a téli a gazdaságosság egy kis többlet fogyasztás van belőle. Nem tudom miért kopott el olyan gyorsan neked de ott a futómű körül is szét kellene nézni. A Cseh és szlovák télik nekem alig kopnak. Bár az is igaz Suzuki nem tömeg. Anyámnak 8 éves a télije még repedés sincs rajta 7 mm profil mélység (jó ha van benne 30000km) de jövőre le kellene már cserélni hiszen a gumis szakma szerint csak 6 év és kuka (Bár a nyáriakra igaz lehet).
Pityou
2010.12.08 12:17:57
@Pepe135: Igazságod félig ott van. A titok a centirózásban rejlik. A gumik is kopnak ha nem satu fékezel ha nem pörgeted a kerekeid akkor is. Kap eleget a futóműtől az úttól. Tudod Te is ha nincs kiegyensúlyozva rendesen (nem biztos hogy érzékeled az autón) akkor a kerék adja a sallerokat a kerékcsapágy szilentcuccok fékeknek stb). Ha nem is vagy egy vadállat keveset jársz szerintem akkor is 2 évente egy centirozást megér. Elméletileg évszakváltáskor (téli-nyári kerékcsere) mindig meg kellene tenni.
Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé.
Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt,…..
Tényleg jó emberek, akiket nem akarnék megbántani. De muszáj, mert egyre rövidebbek a nappalok. Vélemények az azonos című írásunkról...
Pityou
2010.11.17 12:12:19
@newtehen: Nézzük az utas ki és beszállása az nem forgalmi ok. Ez igaz. Akkor mi ha nem forgalmi ok? Műszaki okok vagy egészségügyi vagy forg-i okok vagy külső tényezők miatt lehet megállni. Ha nem szállsz ki a gépkocsiból bármelyik lehet. Tiltja valami? Nem. Nézz utána kérlek szépen. Megállhatsz lemondhatsz elsőbbségedről úgy, hogy a mögöttes forgalmat rövid időre akadályozhatod is. De nem veszélyeztetheted! Jelentős torlódás esetén a forgalomba besoroló elsőbbséggel nem rendelkező gépjármű vezetője az elsőbbséggel rendelkező jármű vezetőjét akár akadályozhatja is de nem veszélyeztetheti. Más kérdés ha csattanak szinte bizonyíthatatlan. Az elől haladó gépkocsitól a követési távolság megtartása és nincs gond. Türelem és kész nem lesz nehéz.
Pityou
2010.11.17 12:57:16
@newtehen: Megállás. Amit írtál az igaz de a megállás fogalmát is keresd meg legyél szíves. A megállás tilalma nem vonatkozik a forgalmi okból történő megállásra az nem megállás, mint ahogyan az elsőbbségről való lemondásért történő megállás sem az.
Pityou
2010.11.17 12:58:29
@newtehen: Pontosan nézz utána kérlek. Mi a megállás fogalma.
Ezt szokták mondani a himi-humi szakértők. A lustaság, a tapasztalathiány, a felületes ítélkezés miatt gondolják így. Az én szerepem kicsit megvédeni a veteránautókat, és még rémisztőbbé tenni magát a veteránozást. Vélemények az azonos című írásunkról...
Pityou
2010.05.19 13:42:41
@tükörfúró: Nagyon jó az iskola példa! Gratulálok! Egy kis adalék hozzá.
Mit oktatnak az anyóülésből kiesett "jogosítványt szerezni akaró" jelölteknek? Mi a hatósági vizsga anyaga? Kis módosításokkal az ami 40 éve is volt még jobban lezüllesztve. Innentől fogva nem kell csodálkoznunk. Kb. olyan ez, mint a lyukkártyás és a Commodoros basic nyelv oktatása lenne informatika órán ezt kérnék számon vmilyen szinten de majd java-ban dolgozol ha levizsgáztál, mert ezt már nem alkalmazza senki. Jó példa erre: A karburátoros, adagolós, diagonál abroncs és társai típusú kérdések. Ma már nincs az életben veteránosok tudják nekik van. Alapja ezek voltak a mai technikának is, egy mérföld kő, de már túlhaladtuk.
Mit oktatnak az anyóülésből kiesett "jogosítványt szerezni akaró" jelölteknek? Mi a hatósági vizsga anyaga? Kis módosításokkal az ami 40 éve is volt még jobban lezüllesztve. Innentől fogva nem kell csodálkoznunk. Kb. olyan ez, mint a lyukkártyás és a Commodoros basic nyelv oktatása lenne informatika órán ezt kérnék számon vmilyen szinten de majd java-ban dolgozol ha levizsgáztál, mert ezt már nem alkalmazza senki. Jó példa erre: A karburátoros, adagolós, diagonál abroncs és társai típusú kérdések. Ma már nincs az életben veteránosok tudják nekik van. Alapja ezek voltak a mai technikának is, egy mérföld kő, de már túlhaladtuk.
Pityou
2010.05.19 13:48:17
@Tie: Na haragudj a személyeskedésért, de annyi időnek lennie kell. vagy kacsában végzed dolgod menet közben (magad alá szarsz?)? Oké hajtás-pajtás profit meg minden. Akkor egy "kukás" tasakot 80L-t összehúzó zsínorral a tetején. Abba gyűjtheted 1 hónapig. Ha be néz vki vagy a cégedtől vkit vinned kell az még sem annyira kellemetlen.
Pityou
2010.05.19 13:55:31
@Bambano: Persze de normál használat odafigyelés mellett nem következik be annyira hamar a karosszéria fáradás. Illetve azt is nézd meg, hogy az új autók sem annyira haj de jaj de merevek jó példák közül egy íme: karpark.blog.hu/2009/01/03/elfenekelt_fabia
... Sztyopa pedig úgy gondolta, ideje kipróbálni, mit mutat a pöpec Patrol talajon. Beöltözött off-roadba: fehér cucc, pitonbőr lépő, napszemcsi, aztán hajrá, le a tópartra! Pörgött forgott a délceg, orosz vitéz, de a nagy örömködésben megfeledkezett két apróságról:…..
Pityou
2010.05.18 15:26:17
@Tie: A csörlőzésnél igazad van. Ott könnyítesz, gyorsítasz a folyamaton. De azok akiket még nem húztak ki a bajból és pánikszerűen csak nyomják, azokat az embereket jobb megnyugtatni, hogy semmi gond csak kormányozzon és minden rendben lesz. Főképp ha erőfölényben, tapadásfölényben vagy (ahogy Te is írtad) pl. árokból kihúzás.
Kozmikus a hideg: mínusz 4 fokban vártam a taxit a Gubacsi úton, ahol a Crazy Mama Music Pubban Tim "Ripper" Owens koncertjét tekintettem meg. Nagy élmény volt - akinek jelent valamit a Judas Priest, az tudja, miről beszélek. Ráadásul teljesen egyedi volt az élmény, mert Ripper egy egészen…..
Kedves BKV-figyelő! Tegnap (01. 28.) dél körül haladtam a Keresztúri úton a 97E járaton, amikor a busz nyeklett egyet, kicsit megdőlt majd félreállt. A sofőr egy mondattal zárta az esetet: "Ennek kampó." Aztán kicsit odébb gurult a felnin, hogy ne zavarja a forgalmat. Az…..
Az Allee után a BKV is elgázosítja az embereket: Olvasónk a Hűvösvölgytől olyan busszal utazott, aminek az utasterébe beszivárgott a kipufogógáz. A buszvezető tudott a hibáról, de nem állította félre a buszt. Felszállt és csak annyit mondott: „Gázálarcokat fel,…..
-Mondta egy rendőr olvasónknak akinek autóját egy BKV busz törte össze. A buszvezető először észre sem vette, hogy kanyarodás közben (az ívet levágva) összezúzta a Passatot. Olvasónk rádudált, a vezető leszállt a buszról, majd azzal vádolta meg az autóst, hogy Ő ment bele.…..
Pityou
2009.11.20 09:36:33
@Buszvezető:
Egyetértek veled, Te diplomatikusabban fogalmaztál nálam, hiszen egyikünk sem látta az esetet. Valóban nehéz bizonyítani ki volt ott előbb, ezért még fontosabb a türelem és egymás segítése. Pár hülye másodperc nyerése miatt egy óra, napok, hónapok és rengeteg pénz na és a legrosszabb emberéletek veszhetnek oda! Egymás segítése, egy kis odafigyelés, ingyen van!
Ennek ellenére azt mondom ha csak lehet még felfestett burkolatnál is főleg szűk egyirányúból kanyarodva a buszokkal, tgk-val (tengelytáv és szélességfüggő), zárjuk a szöget, középre beáll és nincs vita ki ért oda hamarabb egyértelmű és a tolakodásra is kisebb az esély. Persze attól, hogy hülye volt valaki ne halljon meg, ha észreveszi a másik stop és gyere mentsd az irhád. Volt fordított eset Békés megye egyirányú utca csuklós áll a felfestett jobbra kanyarodó sávban mellé érkezik egy volvo balra jelez. A kolléga számolt a gyorskilővéssel (a volvo részéről)de az mégsem volt elég gyors és a 280-assal megbontotta az oldalát. Ő vitte a balhét. Pedig a buszok hátulján ki van írva, hogy vigyázz kanyarodáskor 1-1 méter. Ez nem zavarja a szgk-osakat simán mellé sorolt és igen nehéz lett volna bizonyítani ki volt ott előbb. Sajnos, mint írtam mások helyzetébe nem igazán gondolunk bele, ahol én elférek elfér más is, gondolják sokan.
Egyetértek veled, Te diplomatikusabban fogalmaztál nálam, hiszen egyikünk sem látta az esetet. Valóban nehéz bizonyítani ki volt ott előbb, ezért még fontosabb a türelem és egymás segítése. Pár hülye másodperc nyerése miatt egy óra, napok, hónapok és rengeteg pénz na és a legrosszabb emberéletek veszhetnek oda! Egymás segítése, egy kis odafigyelés, ingyen van!
Ennek ellenére azt mondom ha csak lehet még felfestett burkolatnál is főleg szűk egyirányúból kanyarodva a buszokkal, tgk-val (tengelytáv és szélességfüggő), zárjuk a szöget, középre beáll és nincs vita ki ért oda hamarabb egyértelmű és a tolakodásra is kisebb az esély. Persze attól, hogy hülye volt valaki ne halljon meg, ha észreveszi a másik stop és gyere mentsd az irhád. Volt fordított eset Békés megye egyirányú utca csuklós áll a felfestett jobbra kanyarodó sávban mellé érkezik egy volvo balra jelez. A kolléga számolt a gyorskilővéssel (a volvo részéről)de az mégsem volt elég gyors és a 280-assal megbontotta az oldalát. Ő vitte a balhét. Pedig a buszok hátulján ki van írva, hogy vigyázz kanyarodáskor 1-1 méter. Ez nem zavarja a szgk-osakat simán mellé sorolt és igen nehéz lett volna bizonyítani ki volt ott előbb. Sajnos, mint írtam mások helyzetébe nem igazán gondolunk bele, ahol én elférek elfér más is, gondolják sokan.
Sok kritika éri a BKV-s járművezetőket amiatt, mert időnként a megállókba rosszul vagy egyáltalán nem állnak be. Sokan akkor is szidják őket, amikor az autósok és a rosszul kialakított megálló miatt nem tudnak rendesen megállni. Olvasónk -egy járművezető- most képeken mutatja…..
Pityou
2009.08.28 08:58:21
@Fritzii: Nagyon jó a példád. Ezeket és hasonlókat kellene összegyűjteni és fényképpel dokumentálni ahol már a kialakítással baj van. Ez megfejelve a szabálytalankodókkal= Kész Káosz.
Jut eszembe a legelső fénykép ahol egy Laguna lóg be a tábla vonalában. A belső szabályzat valóban azt mondja ki, hogy elvágólag a megállótábla vonalában kell megállni. Ámbár ha megálló eleve "rosszul van kialakítva én sem viszem fel az "orrát" a tábláig (tolat, kiáll?) hanem előtte állok ahogy biztonságosnak ítélem meg. Jó példa 155-ös autóbusz(régi 28-as) zugligeti út végállomás. Egy kanyarban a külsőíven csatlakozik be a megálló párhuzamosan a kanyarutáni egyenes szakasszal. Úgy kell elképzelni, hogy a kanyar külső ívén túl elhelyezkedő területet, mintha a kanyar előtti és utáni egyenes utakat meghosszabítanánk és ezt a három szög alakú területet lefednénk. A megállóval nem lenne baj. A járdasziget (a megálló) a kanyar végénél az egyenes szakasz kezdeténél ér véget. Ide tették az autóbusz megállóhely táblát. A sárga "fűrészfog" is innen indul félig belógva a sávban. Nem mertem még ott várakozni. Inkább a kanyarívétől hátrább biztonságosabb, csupán 2 méter. Sajnos fotóm nincs róla, de aki járt már ott az biztosan látta. Ez is csak 1 a sok közül.
Jut eszembe a legelső fénykép ahol egy Laguna lóg be a tábla vonalában. A belső szabályzat valóban azt mondja ki, hogy elvágólag a megállótábla vonalában kell megállni. Ámbár ha megálló eleve "rosszul van kialakítva én sem viszem fel az "orrát" a tábláig (tolat, kiáll?) hanem előtte állok ahogy biztonságosnak ítélem meg. Jó példa 155-ös autóbusz(régi 28-as) zugligeti út végállomás. Egy kanyarban a külsőíven csatlakozik be a megálló párhuzamosan a kanyarutáni egyenes szakasszal. Úgy kell elképzelni, hogy a kanyar külső ívén túl elhelyezkedő területet, mintha a kanyar előtti és utáni egyenes utakat meghosszabítanánk és ezt a három szög alakú területet lefednénk. A megállóval nem lenne baj. A járdasziget (a megálló) a kanyar végénél az egyenes szakasz kezdeténél ér véget. Ide tették az autóbusz megállóhely táblát. A sárga "fűrészfog" is innen indul félig belógva a sávban. Nem mertem még ott várakozni. Inkább a kanyarívétől hátrább biztonságosabb, csupán 2 méter. Sajnos fotóm nincs róla, de aki járt már ott az biztosan látta. Ez is csak 1 a sok közül.
Tékozló Homár
Re: Az Auchan szerint Makó Argetínában van - Nem Photoshop, mondja a Naiv Ügyfél
2009.08.11 00:14:43
Egyszerű kis hagymaügyi posztunk komoly kommenthullámokat kavart, annyira, hogy a levélíró Karcsi ekéző levelet írt, meg elküldte a fenti fotót is. Imádjuk, amikor a szenvedély veszi át a terepet, íme az érintett válasza:
látom, a kommentelők között több az eke, mint amennyi a…..
Győri-e a Szlovákiában, Csehországban vagy más helyen előállított keksz vagy piskóta? Lehet mondani, hogy a Győri csak a márkát jelöli, de akkor is bosszantó és szégyen, hogy az ismert márkanév alatt külföldről behozott szarokat forgalmaz a Kraft.Kismackó, Pilóta…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hosszú idők óta nem igazán történt környezettudatos fejlesztés Budapesten, sajnos. Ami az elmúlt években elindult az a források hiánya és a rendelkezésre álló támogatások szűkössége miatt sokszor ad hoc módon történik, ezért érezni azt, hogy egy-egy változtatással rosszabb lett a forgalmi helyzet. Ami jelen formájában igaz is hiszen szűk keresztmetszetek alakultak ki és nem kínálnak járható alternatívát az átmenő forgalomnak. Pedig a nyugat-európai példákból lehetne okulni nem is keveset. Mi a fontosabb a pillanatnyi személyes érdekem vagy a hosszútávú fenntarthatóság? A Közösségi vagy Tömegközlekedést lehet fikázni a Budapesti színvonaláért, de látható e-nélkül nem lehet élhető a város. Abba belegondoltak-e azok akik ilyeneket írtak, hogy fel nem szállnának metróra villamosra stb., mert...., ha mindenki így gondolkodna vajon lehetne-e közlekedni Budapesten és hogyan? A müncheni példa, a prágai jól tükrözi, hogy a város élhető marad és jobb életminőséget kínál az ott élőknek és vonzó hatása van a kereskedelemre, turizmusra is. Hosszú-hosszú évek elmaradt fejlesztéseit nem lehet egy szempillantás alatt pótolni, de kell és égetően fontos. Addig is kellő önmérséklettel erőforrásainkkal a lehető legtakarékosabban bánva, az egymás iránti tisztelettel és szeretettel már sokat tehetünk egy élhetőbb világért. Még valami, az Andrássy út esetében már a 19. században gondoltak az itt élőkre fából készült (kockák) az útburkolat a lovak patái ne csapjanak nagy zajt és a föld alá száműzték a villamost is. Sőt a felszíni villamosközlekedésnél alsó áramszedős megoldást alkalmaztak hosszú időn keresztül a városkép védelme érdekében.