Adatok
zahnstein
5 bejegyzést írt és 81 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Miami repülőtér hat utasvárója közül egyértelműen a D jelzésű a legnagyobb. Az 50 indulási kapuval rendelkező csarnok átépítése a közelmúltban készült el, a repülőtér 1998 óta tartó, 6,4 milliárd dollárba kerülő átépítési-fejlesztési projektje kapcsán.…..
19. rész, Iceland, azaz Ízland fővárosa, Reykjavík Ezt is megéltük. Eljött az a nap, amit március óta várok. Irány Izland.Egy kis ötlet…..
zahnstein
2010.08.13 11:13:55
Pötyi vezetésével ismét útnak indult a női csapat. Legutóbb tízen jártak be négy országot, most nyolcan vágtak neki Olaszországnak. 2010.június 14-17. között megint útra keltünk, most nyolc nő. A csapatban voltak kicserélődések, így az életkorok kicsit változtak.…..
zahnstein
2010.06.21 15:05:22
Brazília kampányol, az MTV-sek hálásak a törődésért. Hesna beáll brazil-szurkernek.
..
zahnstein
2010.06.17 16:34:24
Tegnap letudtunk egy Temesvár-Barcelona utat. Néhány friss élmény. Beszállókártyával és a kézicsomagjainkon kívül (igen, most az egyszer jobbnak láttunk kicsengetni 8 ezret, a 32 kilós keret hazafelé jól jön majd) 1 db feladandó bőrönddel érkeztünk Temesvárra. A csekin…..
zahnstein
2010.06.08 12:02:31
@tg_mak:
Nem olyan nehéz megérteni. Sok spanyol reptéren az érkező utasokat közös térbe eresztik az indulókkal, megkönnyítendő például az átszállást. Viszont a "nem tiszta" indulási pontról érkezőket át kell vizsgálni ehhez. Ez teljesen független az induló utasok átvilágításától, helyileg is máshol történik.
Nem olyan nehéz megérteni. Sok spanyol reptéren az érkező utasokat közös térbe eresztik az indulókkal, megkönnyítendő például az átszállást. Viszont a "nem tiszta" indulási pontról érkezőket át kell vizsgálni ehhez. Ez teljesen független az induló utasok átvilágításától, helyileg is máshol történik.
Mostanában kevés szó esett easyjetes kirándulásról, ezért írtam egy rövid beszámolót. (Történt mindez 2009. júliusában, de mivel sikeresnek bizonyult az archívumunk nyári beszámolóinak újrázása, Nizza is megérdemel egy ismétlést. Én már voltam, menjetek minél többen…..
zahnstein
2009.07.14 13:29:40
@vetinari: Nem túl gagyik, átlagos minőségűek, viszont kb féláron lehet hozzájutni a kombóhoz, máshol egy darabot adnak ennyiért.
Ha közel teszed egymáshoz az A319-t és az A321-t, akkor látszik, hogy kisebb hibák vannak, de egyáltalán nem rossz minőségűek.
Ha közel teszed egymáshoz az A319-t és az A321-t, akkor látszik, hogy kisebb hibák vannak, de egyáltalán nem rossz minőségűek.
zahnstein
2009.07.22 12:28:53
@tompus: Az csak az egyes terminálnál áll meg, és ritkán jár. Aki nem akarja kipróbálni a villamost, és spórolni akar, annak lehet alternatíva az ingyenes T2-T1 shuttle közbeiktatásával
24 milliárd forint eszeveszetten sok pénz. Annyira sok, hogy picinyke országunk büdzséjében is komoly tételnek számít. Hja, melyik minisztérium ne örülne annak, ha idén hozzávágna a kormány + 24.000.000.000 HUF-ot. 24 milliárd volt a MALÉV tavalyi vesztesége,…..
zahnstein
2010.05.13 08:49:24
@Hutchinson:
5. Hidd el, be lenne töltve az űr. Lehet, hogy nem lenne közvetlen Bejrút például, de a nagyon több járattal hordanának rá a saját hubjukra. Lenne mondjuk napi tíz FRA.
A Wizzair pedig pont hogy nem csökkent, hanem növel.
5. Hidd el, be lenne töltve az űr. Lehet, hogy nem lenne közvetlen Bejrút például, de a nagyon több járattal hordanának rá a saját hubjukra. Lenne mondjuk napi tíz FRA.
A Wizzair pedig pont hogy nem csökkent, hanem növel.
zahnstein
2010.05.13 08:51:04
@strategicmate: Arról megfeledkezték, hogy 26ezer forintos jegyekkel sikerült megtölteni a gépeket. LF növelés mindenáron?
zahnstein
2010.05.13 12:24:24
@Walmer:
Ha a MA bedőlne, tuti bővítenének a nagyok, lehet, hogy nem napi 10 FRA lenne, hanem csak 8, de akkor is bővítenének.
Az utasmennyiség nagyjából megmaradna, csak más útvonalon, nem közvetlenül jutnának el a célpontjukra.
Amikor az Alitalia gyengélkedett, rögtön csinált pl a LH egy LH Italiát.
A MA bedőlése esetén a Wizz is biztosan bővítené a ferihegyi bázisú gépeinek a számát.
Nem állítottam, hogy nem hozna áremelkedést a MA csődje. Nem tudom, honnan vetted.
Értesz máshoz is, mint másokat minősíteni?
@Jákói:
nézd meg a lokoszt.blogot, látni fogod, hogy sokaknak sikerült.
Ha a MA bedőlne, tuti bővítenének a nagyok, lehet, hogy nem napi 10 FRA lenne, hanem csak 8, de akkor is bővítenének.
Az utasmennyiség nagyjából megmaradna, csak más útvonalon, nem közvetlenül jutnának el a célpontjukra.
Amikor az Alitalia gyengélkedett, rögtön csinált pl a LH egy LH Italiát.
A MA bedőlése esetén a Wizz is biztosan bővítené a ferihegyi bázisú gépeinek a számát.
Nem állítottam, hogy nem hozna áremelkedést a MA csődje. Nem tudom, honnan vetted.
Értesz máshoz is, mint másokat minősíteni?
@Jákói:
nézd meg a lokoszt.blogot, látni fogod, hogy sokaknak sikerült.
Kommentelőink is aggódtak amiatt, hogy mi lesz a "humor nagyágyúival" azután, hogy a Fidesz közvetve betette a lábát az RTL Klubba, de nyugi a Heti hetes megmarad, bár nemsokára nyári szabadságra mennek. Kolosi Péter, a csatorna programigazgatója szerint felesleges az…..
zahnstein
2010.05.06 15:27:21
A drága híg cukros kávék és béna sütemények szerelmeseinek, illetve a teraszon műanyagpohárból szürcsölgető fajtájának bizonyára jó hír, hogy mégiscsak lesz Starbucks a Westendben. Pirospontnak azt mondták, hogy május 17.-én nyitnak, szal az érintettek lassan…..
zahnstein
2010.05.05 15:03:32
Nki&b története praktikus figyelmeztetés mindenkinek, aki hónapokkal előre megrendelte a fapados jegyét, és még egy kicsit is hisz a hazug magyar cégeknek. A sztori lényege, hogy az utasokkal való fair bánásmódjáról ismert vállalat bejelentette, április elsejétől…..
Tgabor433 Rómában járt és megtisztelt bennünket egy tartalmas beszámolóval és rengeteg fotóval. Íme. Az egész úgy kezdődött, hogy szüleim (is) nagyon szeretnek utazni, s február utolsó hétvégéjére kitűztünk egy római családi kiruccanást, még tavaly. Akkoriban…..
zahnstein
2010.04.16 14:16:13
@AzUtazó:
Megnézed az általad választott légitársaság menetrendjét, és kiderül. A Ryanair általában 25 perces forulóidőt tervez a menetrendben, a többiek 30 percest. Bizonyos reptereken a fapadosok is akár 40 percet számolnak már a menetrendben.
Megnézed az általad választott légitársaság menetrendjét, és kiderül. A Ryanair általában 25 perces forulóidőt tervez a menetrendben, a többiek 30 percest. Bizonyos reptereken a fapadosok is akár 40 percet számolnak már a menetrendben.
Avagy: 6 GB fotó, 5 ország, 4 nap, 3 repülés, 2 cserkész, 1,64ft/km, 1 elmaradt ZH
Első megjelenés ideje: 2010-04-12 12:02
Aktualizált beszámoló, hasznos linkekkel kiegészítve - 2012. január 7-én.
Az ötlet év végén jött, s röviden úgy hangzott, hogy Dublinba repülünk…..
zahnstein
2010.04.16 14:11:23
@tg_mak:
-Számomra az is élvezhetetlenül hosszú volt. Csak megemlítettem, hogy ez a véleményem, nem sértésnek szántam.
-Félreértesz, nem az utazás fapadosságát vontam kétségbe, hanem az utazás fapadosságának részletesebb kifejtését hiányoltam.
-Az először megjelent verzióból számomra csak indirekt módon derült ki a pontos útvonal, a javítás után már világos.
-Nem, nem ezekre a hibákra gondoltam.
Ja, és ajánlom figyelmedbe az ICAO betűzésre használt ábécéjét.
-Számomra az is élvezhetetlenül hosszú volt. Csak megemlítettem, hogy ez a véleményem, nem sértésnek szántam.
-Félreértesz, nem az utazás fapadosságát vontam kétségbe, hanem az utazás fapadosságának részletesebb kifejtését hiányoltam.
-Az először megjelent verzióból számomra csak indirekt módon derült ki a pontos útvonal, a javítás után már világos.
-Nem, nem ezekre a hibákra gondoltam.
Ja, és ajánlom figyelmedbe az ICAO betűzésre használt ábécéjét.
1. Az ünnepi beszédek szövegíróit valószínűleg szöges ostorral vernék, ha vinnének némi újítást is az egészbe, úgyhogy meg sem próbálkoznak vele.2. Az oké, hogy mindenáron kampányolni kell, de az azért kicsit kemény, hogy 1848-ról abszolúte csak érintőlegesen esik szó,…..
zahnstein
2010.03.16 01:47:58
Bencének igazából tök nagy mázlija volt, mert százezreket veszíthetett volna. A Naiv Ügyfél Milánóban lekéste a budapesti járatot, aztán amikor szállt volna fel visszafelé, kiderült, hogy elbukta a teljes retúrjegyet. Végül mégis felengedték, de a sztori hasznos lehet minden…..
zahnstein
2010.03.02 10:51:48
zahnstein
2010.03.02 14:16:30
@VilMarci:
Ha nem tartod fairnek a feltételeket, ne vedd meg a jegyet.
Vagy vegyél teljes árú Y foglalási osztályú jegyet a T osztály helyett.
Mivel nem csak a Malévnál működik így, hanem ez IATA szabály, így tényleg nem értem, miért kell ezen fennakadni. Hogy csak néhány példát említsek: Lufthansa, Swiss, Iberia, Austrian, CSA mind ugyanígy szabályoz.
Egyébként MXP-n elintézhette volna, hogy ne NOSHOW legyen.
Ha nem tartod fairnek a feltételeket, ne vedd meg a jegyet.
Vagy vegyél teljes árú Y foglalási osztályú jegyet a T osztály helyett.
Mivel nem csak a Malévnál működik így, hanem ez IATA szabály, így tényleg nem értem, miért kell ezen fennakadni. Hogy csak néhány példát említsek: Lufthansa, Swiss, Iberia, Austrian, CSA mind ugyanígy szabályoz.
Egyébként MXP-n elintézhette volna, hogy ne NOSHOW legyen.
Pitta az eddigi legdurvább "sajtnak látszó sárga anyag"-elnevezést találta meg a Tesconál: Reggel kaptam egy pompás hírlevelet a Teszkótól. A címlapon hirdetnek egy sajtnak látszó élelmiszert, amire persze a sajt szót nem merték ráírni. Remélem nem szaladnak bele túl…..
zahnstein
2010.02.19 19:42:25
Nem annyira meglepő, mint amennyire szánalmas fordulattal igyekszik költségeit tovább csökkenteni a Wizzair. Mi mást is tehetne a 150%-os hatékonysággal működő társaság, minthogy április 1-i tréfaként bevezetik az utasfelvételi díjat. Tehát a foglalási díj, majd a poggyászdíj…..
zahnstein
2010.02.01 14:58:31
@don't:
Ez magyarul azt jelenti, hogy online check-in esetén is tudsz pogyászt feladni (szerepel is az otthon kinyomtatott beszállókártyádon), ha megvásároltad a foglaláskor a feladás lehetőségét.
Ez magyarul azt jelenti, hogy online check-in esetén is tudsz pogyászt feladni (szerepel is az otthon kinyomtatott beszállókártyádon), ha megvásároltad a foglaláskor a feladás lehetőségét.
zahnstein
2010.02.01 15:00:38
@spring:
Nagyjából összefoglaltad a lényeget.
Aki lusta magát becsekkolni otthon, és kinyomtatni a beszállókártyát, az fizet.
Nagyjából összefoglaltad a lényeget.
Aki lusta magát becsekkolni otthon, és kinyomtatni a beszállókártyát, az fizet.
zahnstein
2010.02.01 17:18:31
@lokoszt: Ennél is több!
@don't: Ha onnan idézted, és el is olvastad a teljes szöveget akkor nem írtál volna olyan valótlan állítást, hogy "bocsi de ha feladandó csomagod van /nem csak kézipoggyász/akkor már nem tudsz neten csekkolni tehát fizetned kell. "
Feladandó pogyóval is ugyanúgy be lehet online csekkolni. És még fizetni sem kell ezért. Egyszerű, és nem is külföldiül van leírva. Próbáld meg megérteni.
@don't: Ha onnan idézted, és el is olvastad a teljes szöveget akkor nem írtál volna olyan valótlan állítást, hogy "bocsi de ha feladandó csomagod van /nem csak kézipoggyász/akkor már nem tudsz neten csekkolni tehát fizetned kell. "
Feladandó pogyóval is ugyanúgy be lehet online csekkolni. És még fizetni sem kell ezért. Egyszerű, és nem is külföldiül van leírva. Próbáld meg megérteni.
Köszönet "tompus"-nak a remek leírásért! Már a foglalás elején meg kell gondolni, hogy miként szeretnénk becsekkolni a járatunkra. Ez a Ryanair-nél azért is lényeges kérdés, mert van képük a reptéri check-in-ért 5€-t elkérni, ami egy akciós jegynél…..
zahnstein
2010.01.06 21:18:01
@neander:
Ja, az itt leírtakhoz képest változott néhány dolog, ugye eltelt egy év azóta.
Például már a check'n'go felirat sem szerepel a beszállókártyán.
Ja, az itt leírtakhoz képest változott néhány dolog, ugye eltelt egy év azóta.
Például már a check'n'go felirat sem szerepel a beszállókártyán.
zahnstein
2010.01.29 09:32:13
@lokoszt:
Nem akarod esetleg aktualizálni az információkat?
Pár dolog megváltozott ugye 2008 óta. Bele lehetne venni a W6-t is.
Nem akarod esetleg aktualizálni az információkat?
Pár dolog megváltozott ugye 2008 óta. Bele lehetne venni a W6-t is.
zahnstein
2010.01.29 09:32:54
RE még novemberben, mielőtt a Wizz Air bejelentette volna a párizsi járat megszüntetését, nagy boldogan megvette a jegyét januárra, nyilván nem egyedül. Aztán mivel kiderült, velük mégsem utazhat, próbálta visszakapni a pénzét, de az azóta sem sikerült. Erre ugyan többször…..
zahnstein
2010.01.21 12:15:47
@hagyma:
Ámerókában adnak vissza pénzt az ingyen osztogatott utalványból? (Újságból kivágott kuponból?)
Ha pénzért vett utalvány volt, akkor a vásárló elfogadta a feltételeket, miszerint ebből pénz vissza nem jár. Mi a kérdés???
Ha veszel a teszkóban egy ajándékutalványt valakinek ajándékba, hogy vegyen rajta teszkógazdaságos bármit, ami a vásárlás pillanatában nincs, akkor sem fognak neki visszaadni egy fillért sem. És neked sem. Levásárolhatja másra, ahogy itt is.
Ámerókában adnak vissza pénzt az ingyen osztogatott utalványból? (Újságból kivágott kuponból?)
Ha pénzért vett utalvány volt, akkor a vásárló elfogadta a feltételeket, miszerint ebből pénz vissza nem jár. Mi a kérdés???
Ha veszel a teszkóban egy ajándékutalványt valakinek ajándékba, hogy vegyen rajta teszkógazdaságos bármit, ami a vásárlás pillanatában nincs, akkor sem fognak neki visszaadni egy fillért sem. És neked sem. Levásárolhatja másra, ahogy itt is.
A fapados utasok sem szeretik, ha valami miatt törlik a járatukat. A legrosszabb, ha az időjárás szól közbe, mert akkor akár napokra is a reptéren ragadhatunk. (dokizsuzsa egyszer írt is egy hasonló sztorit) Egy fokkal barátiabb a divertálás, amikor egy kitérő…..
zahnstein
2010.01.06 13:31:22
Fapadossal okosan
Matus kalandozásai 1. - Katowice, Sandefjord, Oslo, Trondheim, Bodo, Krakkó
2009.11.21 11:00:00
Matus megtisztelt bennünket néhány útleírással. Hibák előfordulhatnak a szövegben, de kérlek, ne arra fókuszáljatok. Ha bárkinek bármilyen kérdése, kérése van az olvasottakkal kapcsolatban, mindenképpen kommentelje be, ez a szerző kérése. Az igazat…..
Korábbi írásában lokoszt barátunk megemlékezett a Wizzair légitársaság által alkalmazott csomagtúlsúly tarifáról, ami bizony kilónként a 4000 forintot is meghaladja a megengedett 15 kg súlyhatár fölött. Az intézkedés egyáltalán nem egyedi, mivel a légitársaságok –…..
Ejtsd: olá előtt olá :) Azaz a spanyol földre lépes előtt még el kell vegyülnünk a román utastársaink között. Idén másodszor is nekivágtunk egy romániai útnak, a végcélunk most is Spanyolország volt, a szomszédoknál csak a budapestinél olcsóbb Váradis jegyeket…..
zahnstein
2009.10.18 11:43:18
@Pirandellus:
Minden járaton ott ülsz?
Mert az állításod ebben a formában egészen biztosan nem igaz.
Minden járaton ott ülsz?
Mert az állításod ebben a formában egészen biztosan nem igaz.
Egy kellemes októberi oda-vissza repülő út Temesvárról Barcelonába, szerencsére különösebb fennakadás nélkül. Nyaralás ősszel Santa Susannában, 70 percre a reptértől. október 3. TSR-BCN W6 721 HA-LP? LF kb. 85-90% A márciusi temesvári földön maradás miatt…..
zahnstein
2009.10.18 11:38:03
Busszal elég könnyű embereket ölni úgy is, ha azok egy épp útban lévő autóban ülnek. Brigi egy ámokfutó buszsofőrtől ijedt meg, aki azt hitte, hogy versenyautót vezet és életveszélyesen előzgette az előle pánikszerűen menekülőket. Barátommal a hétvégén volt szerencsére…..
Következzék egy beszámoló a februári malajziai és indonéziai kirándulásom fapadosokat érintő részéről. Az útvonal: a szárazföldi Malajziából Borneóba, ott egy párnapos kirándulás a civilizációtól meglehetősen elzárt dzsungelben, majd át Szingapúrba. Onnan tovább…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha jól emlékszem, úgy volt kiírva, hogy "Concourse D".