Adatok
jun85or
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Mekkora hülye, aki repjegyár alapján választ úti célt?
2014.07.20 05:31:00
Korábbi posztunkban, ahol Gusztáv sorba vette a tízezer forint alatt vagy a körül elérhető városokat, kaptunk kritikát azzal kapcsolatban, hogy nyilván csak idióta lehet, aki a jegyár alapján választ úti célt. Pedig csak abból indultunk ki, hogy átlag magyar pár nem tud…..
A címbeli mondat a jobbik választási plakátjáról származik, és mivel én a Jobbik szavazóival való párbeszéd elkötelezett híve vagyok, a következőket fűzném ehhez.
1. Ún. európai bérek sosem lesznek olyan országban, ahol a Jobbik nevű párt 20%-ot szerezhet egy…..
jun85or
2014.05.04 16:36:47
@wallenberg8805: Próbáljunk tovább menni a tévedések gyökere felé:
Két komoly hibádat még korábban nem emelték ki, az egyik:
"A bankhoz, biztosítóhoz, kereskedelemhez nem kell [...] technológia"
Egy kívülállónak valóban nehéz lehet elképzelni, milyen elképesztő technológiai szintet képvisel egy nagyvállalat egységes ügyviteli rendszere. A Tesco azért (is) tudja olcsóbban kínálni ugyanazt az árut, mert az általa alkalmazott rendszerek kb. feleakkora élőmunka-felhasználással teszik lehetővé, hogy minden egyes árubeszerzés el legyen indítva, be legyen vételezve, a szállítmány ellenőrizve, a raktárkészlet nyilvántartva, a pénz elutalva, és mindez lekönyvelve (P2P). Ugyanez az eladási oldalon is. És mindehhez még a HR és egyéb dolgok támogatása. Nem véletlen, hogy max. fél tucat olyan IT cég van, aki akár csak pár ezer fős cégnek jól működő ügyvitelt tud szállítani. És a licenszdíjaik is olyanok. Ehhez képest átlag magyar középvállalatnál (akár 500M árbevételnél is) félórás excel (vagy rosszabb esetben kockásfüzet-) túrást igényel egy olyan egyszerű kérdés megválaszolása, hogy x vevőnknek mikor és mennyiért szállítottunk utoljára?
Vannak persze szép számmal magyar programok is, de nagyvállalatot egyik sem tud kiszolgálni (amik összefüggnek pl. a MÁV vagy a Posta pocsék működésével ugye, merthogy oda ilyesmi még nem jutott)
Ennyit arról, hogy a kereskedelemhez nem kell technológia...
A másik:
"A Tesco először behozott pénzt, hogy felépítsen épületeket, utána jövedelmet szerez a lakosságtól [...] és amint visszaszerezte az először behozott pénzt, onnantól már az ő jövedelme tiszta veszteség a nemzetgazdaságnak."
Tévedés. Bárminek, ami állóeszköz (épület, gép) van elhasználódása, amit a számvitel az értékcsökkenés fogalmával kezel, ami viszont arra való, hogy az így képződött megtakarítás felhasználható legyen az eszköz felújítására vagy kicserélésére. (bár kérdés, mit értesz jövedelem alatt, az écs. pénzáram nélküli kiadásnak számít, tehát csökkenti a társasági adó alapját)
Viszont a nagy különbség a Tesco meg a magyar állam között az, hogy előbbi pótolja az elhasználódást (azaz kifesti az épületet és kicseréli a szalagot a pénztár előtt), míg utóbbi erre mostanában csak akkor képes, ha van rá uniós pénz. És még akkor sem számol a fenntartással (vö. letérköveztük 'oszt jóvan). Példa az országos közúthálózat, ami ~31600 km, elhasználódási ideje mondjuk 20 év, tehát fel kellene belőle újítani minden évben 1600km-t, csak hogy az elért szintet tartani tudjuk. Mennyi újítunk föl mostanában? Max. évi 6-800-at.
Azaz az messze nem úgy van, hogy a külföldiek egyszer beruháztak, és onnantól élik világukat, mert úgymond az már megtérült, hanem költenek is folyamatosan az itteni tulajdonukra. És csarnokfestő vállalkozóból nem fog külföldit hozni...
Két komoly hibádat még korábban nem emelték ki, az egyik:
"A bankhoz, biztosítóhoz, kereskedelemhez nem kell [...] technológia"
Egy kívülállónak valóban nehéz lehet elképzelni, milyen elképesztő technológiai szintet képvisel egy nagyvállalat egységes ügyviteli rendszere. A Tesco azért (is) tudja olcsóbban kínálni ugyanazt az árut, mert az általa alkalmazott rendszerek kb. feleakkora élőmunka-felhasználással teszik lehetővé, hogy minden egyes árubeszerzés el legyen indítva, be legyen vételezve, a szállítmány ellenőrizve, a raktárkészlet nyilvántartva, a pénz elutalva, és mindez lekönyvelve (P2P). Ugyanez az eladási oldalon is. És mindehhez még a HR és egyéb dolgok támogatása. Nem véletlen, hogy max. fél tucat olyan IT cég van, aki akár csak pár ezer fős cégnek jól működő ügyvitelt tud szállítani. És a licenszdíjaik is olyanok. Ehhez képest átlag magyar középvállalatnál (akár 500M árbevételnél is) félórás excel (vagy rosszabb esetben kockásfüzet-) túrást igényel egy olyan egyszerű kérdés megválaszolása, hogy x vevőnknek mikor és mennyiért szállítottunk utoljára?
Vannak persze szép számmal magyar programok is, de nagyvállalatot egyik sem tud kiszolgálni (amik összefüggnek pl. a MÁV vagy a Posta pocsék működésével ugye, merthogy oda ilyesmi még nem jutott)
Ennyit arról, hogy a kereskedelemhez nem kell technológia...
A másik:
"A Tesco először behozott pénzt, hogy felépítsen épületeket, utána jövedelmet szerez a lakosságtól [...] és amint visszaszerezte az először behozott pénzt, onnantól már az ő jövedelme tiszta veszteség a nemzetgazdaságnak."
Tévedés. Bárminek, ami állóeszköz (épület, gép) van elhasználódása, amit a számvitel az értékcsökkenés fogalmával kezel, ami viszont arra való, hogy az így képződött megtakarítás felhasználható legyen az eszköz felújítására vagy kicserélésére. (bár kérdés, mit értesz jövedelem alatt, az écs. pénzáram nélküli kiadásnak számít, tehát csökkenti a társasági adó alapját)
Viszont a nagy különbség a Tesco meg a magyar állam között az, hogy előbbi pótolja az elhasználódást (azaz kifesti az épületet és kicseréli a szalagot a pénztár előtt), míg utóbbi erre mostanában csak akkor képes, ha van rá uniós pénz. És még akkor sem számol a fenntartással (vö. letérköveztük 'oszt jóvan). Példa az országos közúthálózat, ami ~31600 km, elhasználódási ideje mondjuk 20 év, tehát fel kellene belőle újítani minden évben 1600km-t, csak hogy az elért szintet tartani tudjuk. Mennyi újítunk föl mostanában? Max. évi 6-800-at.
Azaz az messze nem úgy van, hogy a külföldiek egyszer beruháztak, és onnantól élik világukat, mert úgymond az már megtérült, hanem költenek is folyamatosan az itteni tulajdonukra. És csarnokfestő vállalkozóból nem fog külföldit hozni...
jun85or
2014.05.04 16:39:34
@Moin Moin: Csatlakozom a felajánláshoz, hátha ketten többre megyünk, és még a sör ára is megoszlik. :)
Vagy lehetne önkéntes munkában alapszintről induló oktatási anyagokat gyártani a témában. (Csak kár hogy nem tudom, mi az alapszint. A szorzótábla általában még megy?)
Vagy lehetne önkéntes munkában alapszintről induló oktatási anyagokat gyártani a témában. (Csak kár hogy nem tudom, mi az alapszint. A szorzótábla általában még megy?)
jun85or
2014.05.04 21:43:56
@unionista: Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy függetlenül attól, hogy mit árul a Tesco, az ügymenetét adminisztrálnia kell, és ezt (a többi "idegen" nagycéghez hasonlóan gyorsabban és kevesebb élőmunkával képes megtenni.
Ez mindössze arra volt ellenérv, hogy a kereskedelemhez nem kell technológia.
Ez mindössze arra volt ellenérv, hogy a kereskedelemhez nem kell technológia.
Tanár úr, kérem, én készültem és csak egy törzskönyvért jöttem. És fizetni. Baj?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Egy ideje már őrizgetem ezt a fórumlinket, de most ellövöm, mert éppen vasárnap délutáni könnyed szórakozásnak való kis marhaság. A NeoGaf olvasói viccelődtek azon, hogy ismert videojátékok címéből kivettek egy-egy betűt úgy, hogy a cím továbbra is értelmes maradjon, majd…..
jun85or
2013.01.14 09:33:43
A jó társadalom (alább egy picit még kifejtendő) alapja az én szememben, hogy a társadalom minden tagja a képességeinek megfelelő legnagyobb hozzáadott értéket nyújtja, amely még nem rontja a boldogságát.
Ez egy kellően homályos, de távolról sem értelmetlen meghatározása a…..
Többször megkapjuk, hogy a kormányellenes kül- vagy belföldi vélemények tulajdonképpen az országot támadják. Ugyanezt a logikát propagálja a kormány erejét az ország erejévé stilizáló enyhén militáns propaganda. Mindkettő nyilvánvaló hazugság. Magyarország ereje, ha…..
Miből derül, hogy kié a szajré? Meg ki jött nekem? És ki fog kártalanítani? Ki ütötte el a babakocsis feleségemet? Hát a rendszám! Vélemények az azonos című írásunkról...
jun85or
2010.08.11 12:43:49
Még le se ment a választás, és máris a jobbos ciklusok örökzöld poénján röhögünk: a teleszart szentfazékon. Vagyis azon, amikor valaki, aki amúgy féltéglával veri a mellét a kereszténységére, kurvára tököncsapja magát, pedig próbált úgy tenni, mint akinek nincs is.…..
Éppen három éve indult ez a blog, eddig körülbelül kétszázötvenezer komment született, ezek kábé kétharmada az előzetes moderálás bevezetése (2008 augusztus), avagy a rendkívüli állapot előtt. Máshol ennél sokkal több közvélemény gyűlt össze, ez a negyedmillió…..
Magyarország nem keresztény ország, de a rendszerváltás óta – a két forradalmi ünnepet és a tűzijátékosat kivéve – a pirosbetűsök az egyházi hagyomány szerint alakulnak: karácsony, húsvét, pünkösd. Az első kettő nem okoz zavart, a keresztények megülik a maguk…..
Kötött pálya
Hat után ne menj haza Halasra! - Visszásságok vasutunk világából 43.
2009.01.12 23:00:00
Megszünt az esti 7-es vonat, nem lehet hazautazni a műszakból. Vizsgáljuk most meg a 150-es számú, Budapest-Kelebia vasútvonal idei menetrendjét! A legfájóbb változás a december közepéig érvényes menetrendhez képest, hogy a Kunszentmiklós-Tasstól távolabbi településekre…..
jun85or
2009.01.13 16:07:39
@zebda1: Azt árulja már el a sok hasonló módon számoló (rengeteget láttam már a különböző blogok kommentjei között), hogy miért csak üzemanyag-költséget számol az autózás költségének? Vagy ez mind cégautó?
"Guruló költség" néven szokás emlegetni az autóhasználat (tehát amikor az ember megy vele, és nem csak otthon áll, ami fix költséget jelent: kfb, telj. adó stb.).
Ebben számolni kell: az üzemanyaggal (valóban ez a legnagyobb tétel), szervizköltséggel, az összes kopó alkatrész cseréjével (gumitól az olajon át a fékbetétig).
Számold át, és mindjárt nem 47k Ft lesz az.
"Guruló költség" néven szokás emlegetni az autóhasználat (tehát amikor az ember megy vele, és nem csak otthon áll, ami fix költséget jelent: kfb, telj. adó stb.).
Ebben számolni kell: az üzemanyaggal (valóban ez a legnagyobb tétel), szervizköltséggel, az összes kopó alkatrész cseréjével (gumitól az olajon át a fékbetétig).
Számold át, és mindjárt nem 47k Ft lesz az.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Vagy autóbérléssel Rajna-parti út, Lorelei, Koblenz
Ha már Köln, oda Aachen sincs túl messze, a katedrális lenyűgöző, érdemes megnézni. Maastrichthoz amúgy még közelebb van, ha már valaki ott jár.