Regisztráció Blogot indítok
Adatok
torzi

0 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A méltán népszerű „2011 izéi” sorozatban a legjobb keresőkifejezések és az év játékai után természetesen a kommentválogatás sem maradhat ki, hiszen tavaly is volt ilyen. Azt továbbra is állítjuk, hogy büszkék vagyunk a kommentelőinkre, az esetek többségében nagyon…..
A múltkori, kissé provokatív stílusú posztban sokaktól megkaptam, hogy mit osztom én az észt, hogy kell minimálbérből megélni. Próbáljam csak ki egy hónapig, hogy milyen az. Ilyen típusú felszólítások sokszor elhangoznak egyébként politikusok irányába is. Szóval kapva az…..
Robogó Gyilkos magyar versenygép 2011.12.06 19:57:00
Bence küldött egy mélt, hogy felajánljon egy-két versenyrobogót tesztre. Ahhoz most kicsit hideg van, de addig nézzük, mi vár rám tavasszal. Van videó, van kép, vannak adatok és van lelkesedés - ez tényleg nagyon komoly. Így néz ki a valódi robogóépítés, nem az a húszezer…..
Belsőség Dekormatrica? Langyi! 2011.11.19 16:28:00
  A jó versenydizájn tényleg feldobja az autót. Azonban lássuk be, a rövid életű és könnyen eltávolítható matrica olyan, mint az elhalványuló kozmetikai tetoválás: frankó, frankó, de aki határozott és tudja mit akar, az irharéteg alá nyomatja be a festéket, és viseli…..
Furcsa népek a finnek - talán a nyelvrokonságon kívül ez minden közös vonásuk velünk, magyarokkal - hiszen ott élnek fenn, északon, ahol a madár se jár, 338 145 négyzetkilométeren lézengenek alig több, mint ötmillióan és köszönik, egész jól elvannak. A munkanélküliség…..
Robogó Elmeroggyant robogósok 2011.02.28 00:48:00
Alighogy elindult a robogóblog, máris kaptam egy érdekes üzenetet – kvázi invitációt – valakitől, aki tagja a Mopedrally nevű megmozdulásnak.A Mopedrally nem kisebb dolog, mint nagyjából egy Budapest-Szeged távolság – terepen. Igen, minden civilizált útvonalat…..
torzi 2011.02.28 19:53:20
van bizony élet 100 ccm alatt, pl. javaslom ezt az oldalt: www.robogos.hu
ott is az események fület, érdemes tallózgatni.

amúgy sima robogóval agyhalál a mopedrally, ahol ezek az őrültek járnak oda minimum a váltó + nagykerék
Az amszerdami World Press Photo neve nem csak egy eseményt, hanem egy független, non-profit szervezetet is takar. 56 éve keresik a legjobb sajtófotókat, munkájuk mára ez egyik legrangosabb fotópályázattá nőtte ki magát. Az utóbbi években sajnos egyre több a vér a képeken, de erről…..
Unalmas, hogy minden motoros találkozón zs-kategóriás rockzenekarok aprítják a borntubívájdot? Végre egy friss hang, újító zene és sosem látott vágóképek: Stifter „Stiffler” Balázs megújította a tematikus tánczenét. Nézzék meg Dombóvár büszkeségét,…..
Bebiciklizés címmel indít programot vasárnap délután 2-kor az Arany János utcai metrómegállónál a Magyar Kerékpárosklub azoknak, akik biciklin ülve nem érzik magukat elég felkészültnek ahhoz, hogy bevessék magukat a fővárosi forgalomba.  A jelentkezőket a klub tagjai…..
torzi 2009.09.25 14:58:09
tetszik ez a post vagy cikk vagy akármi.

az első pont szerintem sem ajánlott, főleg nem egy kezdőnek. ha az átlag hazai autósból indulok ki, simán nekimennek, vagy olyan helyzetbe hozzák, amiben magától esik el-áll meg. én úgy vettem észre saját motoros tapasztalat alapján, hogy az autósok sokkal toleránsabbak egy lehúzódó, nekiki is helyet engedő bringással vagy motorossal. természetesen ha a forgalmi helyzet olyan, hogy a kocsi lényegesen gyorsabban tudna haladni mint egy bringás vagy robogós. a dugóban állódekormánytdirektrámhúzó droidokat nem sorolom ide.

a másik, amit mindenkinek saját magának kellene fejben helyre tenni, mielőtt bringára vagy motorra ül, az a saját helyzete.
tetszik vagy sem, 2 keréken te vagy a puhatestü. neked kell vigyáznod magadra, neked kell figyelned a hülyékre, akik figyelmetlenségből vagy rosszindulatból a testi épségedet fenyegetik.
ha valaki van akkora barom, hogy bringával vagy motorral mindenáron érvényesíteni akarja a kreszt a saját javára, annak úgy kell. csak előtte iratkozzon fel valami donorlistára.

ha valaki egy adott közegben lényegesen lassabban v. gyorsabban közlekedik, mint körülötte mindenki, akkor nem része lesz a közlekedésnek, hanem akadálya. ilyen egy bringás vagy robogós , ha meglódul körülötte a sor, és ilyen egy bicikliúton tévelygő gyalogos is. csak viszonyítás kérdése.

mondom ezt közel 20 két keréken töltött évvel a hátam mögött.
Azt mindenki tudja, sokszor elmondták már, hogy a Margit híd felújításának idején nem szabad biciklizni a hídon, csak a gyalogosok, a BKV járművei és a taxik számára szabályos az átkelés. Látványra egyébként elég meglepő a híd, főként éjszaka, amikor kihaltságával…..
torzi 2009.08.25 09:39:48
@charlie: de azért az baromi érdekes, hogy abban a pillantban, amint a kresz véletlenül nektek adna igazat, azonnal felemlegetitek ezt az egy pontját.

a másik 99 pontot meg, amit keresztül kasul hágtok a mindenapi közlekedésben, azt elegánsan elemellőzitek, ha meg valak ivan olyan botor, hogy figyelmeztet rá, akkor kapja az anyázást. mert nektek lehet egyénileg dönteni, hogy mikor melyik szabály vonatkozik rátok, melyik nem.

megjósolom: az ilyen cirkuszokkal évtizedekkel vetitek vissza a bringások és egyéb közlekedők kapcsolatát, és elég negatív irányba viszitek a bringások megítélését is.
de legyen neked, nem próbállak meggyőzni, így sem látok a pipától, megyek inkább dolgozni.
  Rövidebb, merevebb, erősebb, gyorsabb: már a 350Z is nagy kedvencünk volt, de a 370Z még jobbnak ígérkezik. Sokkal jobbnak. Vélemények az azonos című írásunkról...
A balesetet szenvedett biciklis, ha bizonyíthatóan vétlen az ütközésben, vagyoni és nem vagyoni kártérítésre jogosult. A kerékpáros jogi ügyekre specializálódott ügyvéd, Nagy Péter szerint a biztosítók újabban akár milliós összegeket is hajlanók fizetni, hogy elkerüljék a…..
torzi 2009.07.03 13:37:08
@Kavics: háát, ez nem túl megnyugató egy autós szempontjából :)
de mindegy, ne legyen rá senkinek szüksége, se bringásnak, se autósnak, se motorosnak.

a reakciókon meg ne csodálkozzatok, ahogy ti az autósokat a bennetket leszorítók alapján ítélitek meg, úgy a bringásokat is sokszor a piroson-zebrán-tökön-babon áttekerők alapján minősítik :)
torzi 2009.07.03 16:52:11
@Perillustris:
ezt a kis cikket majd akkor vedd elő, ha a bringákra is kötelező lesz a kresz-vizsga meg a jogsi.
addig meg tartsd a kezed a féken, szemed az úton. ahogy én is. meg mindenki, akinek van csöpp józan esze, és életben akar maradni, akár motorral, akár bringával :)
A rózsaszín pólós nőnek valószínűleg fogalma sem volt, hogy U. miért is fényképezi le és néz rá szúrós szemekkel. És különben is, a parkolósáv közepére melyik hülye festeget mindenféle sárga csíkot?! A képen látható biorobot sajnálattal vette tudomásul,…..
 „Megvan a nap elmebetege!” - kurjantotta Winkler. Láttam szemében az őszinte tiszteletet és lelkesedést, ahogy sorolta a kulcsszavakat: robogó, Magyarország átszelése, terepen. Pillanatokkal később megérkezett Csóka Attila levele a postámba. Olvassák önök is, itt a…..
Itt a jó idő, és vele együtt egyre több veszély leselkedik a biciklisekre, gyalogosokra és autósokra egyaránt. A kétkerekűvel közlekedők sokszor kerülnek összetűzésbe az négykerekűekkel, utóbbiakban pedig sokszor megáll az ütő az öngyilkos hajlamú bátor versenyzőktől. De…..
torzi 2009.05.22 12:53:57
leszögezem még az elején: én motorral közlekedem az úton töltött időm 90%-ában. a többi céges kocsi & bkv.

1. a bringások nagyrésze és a motorosok kb. fele úgy közlekedik, mintha a kresz rájuk nem vonatkozna. pedig bármiféle motor vezetése feltételezi, hogy az illetőnke van jogsija, így az alapfogalmakkal legalább tisztában van.
a bringára viszont - sajnos- nem kell papír. elég ha bemész a hülye haveroddal a boltba, leakasztatok egyet a falról, kicsengetitek és máris ti vagytok a bmx-banditák, aztán lehet fehér bringákat láncolgatni különböző oszlopokhoz, hogy "ez sem teker tovább".

2. motorosként én sem mindig tartom be az összes szabályt, de igyekszem különbséget tenni az elfogadható kockázat és az eszeveszett faszság között. és van néhány tabu, amit minden körülmények között betartok. ilyen pl. hogy piroson ne mmegyek át, stopptáblánaál megállok, stb.
álló sorok között nyugodtan megyek, ha elférek. ha megindul mindkét vagy egyik sor,és én az állóban vagyok, inkább megállok és megnézem, tutira beférek-e a mozgó sávba. én nem sajnálom azt a pár másodpercet :)
3. kocsival is igyekszem odafigyelni a "puhatestűekre", de ehez ők is kellenek, ne várja el egy bringás és egy motoros sem, hogy ő megy mint a kamikáze, és a köcsög bűnöző környezetszennyező autótulajdonos majd tegyen meg mindent a baleset elkerülése érdekében.

összegezve: mindenki fasz, csak én vagyok űrhajó :) ha kint villog az irányjelző, ne akarj mellé beférni még az utolsó öt centin is. motoron bringán is van fék.
ha meg kocsit tekersz, akkor nézz bele abbba a kurva tükörbe, és pakold ki az irányjelzőt, mielőtt átrántod a vasat a másik sávba, kereszteződésbe.

ennyi. minimális odafigyelés. de ez mindenki részéről KELL, nem csak az autós, vagy csak a bringás részéről.