Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KurtiGabor

0 bejegyzést írt és 145 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
KurtiGabor 2011.01.05 11:50:42
@oszi1113:
"a nagy többség eszetlenül használja az úttestet. jé zebra felkiáltással se jobbra se balra nézéssel átrohan rajta, mert zebra van, "
Hát én Budapesten azt látom, hogy a gyalogosok nagy többsége úgy be van parázva/fenyítve, hogy már nézni sem mer oldalra, mert abból csak baj lehet. Ott álldogálnak pl. a Béke út minden zebráján, és várják hogy 5-6 zebrán átgyorsító autó után üres úton átkeljenek. Majd csinálok is egyszer egy videót erről, mert hónapok óta ezen szörnyülködök.
Mi az egyház? És mi a gyülekezet? Szétválasztható a két fogalom egymástól? Létezik egyháztól független gyülekezet? Az egyház és a gyülekezet szerintem csak nagyon nehezen elkülöníthető fogalmak, ha egyáltalán ez lehetséges. Lehet agyamra ment a PR, a marketing és a…..
KurtiGabor 2010.11.08 01:54:39
@Zolika1979:
Bocs, elnéztem a nem csak nekem NEM jön be-t. :)
KurtiGabor 2010.11.08 02:03:21
@Ленина:
Ezt érdemes árnyalni.
Jézus még az őt kergető farizeusokkal kapcsolatban is helyeselte a tanításaik betartását (bólogatás):
"Annakokáért a mit parancsolnak nektek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de az õ cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert õk mondják, de nem cselekszik."
A demokrácia utolsó bizonyítási lehetőségét kapta Kaliforniában, a bennszülöttek ezekben az órákban saját kezűleg dönthetnek a marihuána legalizációjáról. Holnap reggelre kiderül, lesz-e forradalom a szavazófülkékben, sikerülhet-e erőszak nélkül aláaknázni beteg…..
Mindeközben Budapesten... Vitézy Dávidot fogják kinevezni a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. élére. Az Örülünk, Vincent blog egy emberként esett seggre a láthatóan senkit meg nem lepő hír hallatán. Úgy vagyunk ezzel, mint az egyszeri parasztbácsi a műrepülőbemutatóval:…..
Biciklis-aktivisták másztak be a budapesti városháza parkolójába a kerítésen keresztül, tiltakozva az ellen, hogy Budapest szívében nem park, hanem városházi park(oló) van, na meg hogy a tegnapi Critical Mass előtt jól felhívják magukra a figyelmet. Jól van, megszokhattuk már a…..
KurtiGabor 2010.09.23 12:12:28
Szia,

a Crtical Mass talán főszervezője, a városházás akció értelmi szerzője, és a videóban téged megnevettető biciklisfutár.
Az írásod jól kidomborítja a bringás aktivizmus nehézségét. Hiába hangsúlyozom minden interjúban, hogy autótulajdonosként vagyok bringás aktivista, hogy szerintem a tömegközlekedés jóval fontosabb mint a kerékpáros, hogy olyan városok a példaképek nálam ahol az intermodalitás mindennek az alapja.
criticalmass.hu/blog-cimkek/empamo
Ez egyszerűen nem megy át a tömegmédiába, vagy csak töredékesen. Mindenki jobban tudja hogy mire gondolok amikor demonstrációt szervezek mint én, vagy amikor 10 perces interjúból 15 másodpercet bevágnak. 50-ből egy alkalommal mondhatod el igazán miért dolgozol a szabadidődben annyira "erőszakosan".
Városháza park:
Nem mehetsz be a Városházára, csak a hivatal nyitott, azaz ügyintézhetsz a folyosókon sétálva. Minket ez nem zavar, sőt. Az zavar, hogy 5 éve 3 méter magas fallal lekerített murvás parkoló Budapest legértékesebb telke, egy 400 forintos parkolási díjú zónában, 3 metró találkozási pontján. Hogy van ott egy zajos, kutyakakás park, ami kétszer akkora lehet ne úgy, hogy akár még a parkolók száma sem csökkenne (mi is zöld felületre ugráltunk be). És nem számítottunk arra hogy a biztonsági őrök nekünk esnek. Az előzetes megállapodás az volt, hogy a várhatóan 2 percen belül érkező őrök első felszólítására kimegyünk. Semmilyen érdekünk nem fűződött ahhoz hogy feszültség legyen, hiszen a médiás dokumentáláshoz 1 perc ugyanolyan mint 1 óra, a kordontbontok rontombontom médiafelütés pedig minden civil kezdeményezésnek visszaüt.
A Critical Mass 2006 óta tartja "követelései" listáján az 12 éves korban történő, iskolai tanterv részét képező KRESZ oktatást (azért akkor mert ettől a kortól bringázhatnak főútvonalon a KRESZ szerint).
Ezenkívül kis színesként:
Tegnap az M1 reggeli műsora előtt a szerkesztő, ahogy az autóklub jogászával épp beléptünk a stúdióba ezt mondta:
Mindenképpen vitatkozzanak, direkt 13 percet adtam, nem lesz bejátszás sem.
Természetesen itt sem akartam felvenni a kesztyűt, de a vitapartnerem örömmel megtette, ezután kommunikációs öngól lett volna csak pislogva állni ott.
És mindig ez van. Mindig ez az érdekes, ettől nézik a műsort, ettől olvassák az újságot. Pedig minden interjúra úgy megyek, hogy reggel megfogadom hogy arról akarok beszélni hogy bringázni jó, olcsó, élvezetes, kiszámítható a menetidő, hogy én tudom utánfutóval hordani a két ovis gyerekem, hogy jó ruháim vannak eső esetére, hogy jobb lesz a városnak ha az aki teheti bringázik, vagy ha aki szeretné meg merné tenni. De ez nem érdekes, ettől nem áll meg a reggeli vajaskenyér a néző szájában, így a kérdések eleve olyanok, hogy az interjúk 80% védekezéssel telik. És ha sikeres a manőver, már jön is a lekonf.
A vicc az egészben pedig az, hogy amikor bringázok az utcán, egyre több pozitív gesztus ér. Dugóban félrehúzódnak, megadják már az elsőbbséget, sőt sokszor lemondanak róla. Nincsenek már a mindennapi nagy dudálós veszekedések mert nem használom a félretervezett bicikliutat ahol több barátomat elütötték a beláthatatlansága miatt. Szóval bringázni egyre jobb, de a bulvár pankráció borzasztó.
Köszönöm ha elolvastál.
Kürti Gábor
KurtiGabor 2010.09.23 12:15:32
autózz! Kiakasztott az EMPAMO 2010.09.21 18:45:00
Még most, a poszt elején felhívom a kedves olvasó figyelmét, hogy szigorúan az én saját szubjektív magánvéleményem az, amiről most írni fogok. Többször is terveztem már, de most jutottam el oda, hogy meg is teszem. Sosem rejtettem véka alá, hogy vagyok olyan lusta és kényelmes,…..
A rendes őszi biciklis felvonulás az idén szeptember 22-én, szerdán lesz. A Critical Mass résztvevői 18:30 és 19:30 között a pesti Nagykörúton, a Jászai Mari tér és a Petőfi híd budai hídfője között fognak együtt kerekezni. Pontos kezdés nincs, mindenki ott csatlakozhat a…..
KurtiGabor 2010.09.20 22:46:11
Ahogy mindig, most is szempont volt, hogy a város közlekedését ne bénítsuk meg. A mód, az időpont és a helyválasztásnál egyaránt.
200 önkéntes ügyel arra, hogy a forgalom együtt haladhasson a menettel, és így ne kelljen útlezárásokkal szétvágni a városrészeket.
Nem vagyunk bicikli vallásúak sem. Én úgy szervezem a Critical Mass-t, hogy autóm is van (annak minden adójával együtt). Ugyanakkor hétköznap nem használom, mert sikerült kiváltanom. Két gyereket hordok 5 km-re oviba bringás utánfutóval, kerülőúton, mert sajnos a környékemen biciklisávok még nincsenek.
Láttam sok európai nagyvárost, mindenhol az a tendencia hogy egyre többen teszik le az autójukat, egyre több utat kiváltva a biciklijükkel. Budapesten is menni fog. A végeredmény mindenkinek jobb lesz. Talán az agglomerációban lehetnek olyanok akik rosszul járnak, de nekik is sokat segíthet majd a bicikli az ingázásban, ha kombinálják a vasúti, vagy buszos tömegközlekedéssel. A kettő együtt minden szóló megoldást üthet nagyon sok agglomerációs településen.
Kérek mindenkit, hogy ne tekintsen elfogultan a bringásokra. A demonstrálókra sem. A számok ezt nem támasztanák alá. Évről évre nő a számuk, csökken az egy főre jutó baleseteik száma, egyre több eredménye van a közösségünk kiállásának. Ami természetesen a céljainkért történik és nem bárki ellen. Az jár autóval aki akar, de mi pedig azt győzünk meg az alternatíváról akit akarunk.
A hétköznapokban egyébként éppen a fórumlégkör ellenkezőjét látom. Egyre előzékenyebb autóvezetők, egyre jobban együtt közlekedő bringások. Ez a netdüh szerencsére az utcákon nem látszik, és jellemzően minden közlekedési mód pillanatnyi képviselője türelmesen nézi el a másik szabálytalanságát, vagy körülményességét.
Bár magam inkább sétapárti vagyok, de ez nem jelenti, azt, hogy ne érteném meg az autósok problémáit. Sőt, ha olykor mégsem értem meg, a hangjuknak még akkor is szívesen helyt adok. Hogy mennyire van igaza Péternek, és hogy mennyire megnyugtató az alpolgármester válasza, azt a…..
KurtiGabor 2010.08.26 08:17:45
@pityumatyi:
A felvetésed már hibás. Azt írod, egy tisztább, nyugodtabb élet reményében költöznek ki. Ugyanakkor egy szennyezettebb, stresszesebb életet okoznak vele az itt maradóknak. Ezzel a folyamattal is csak annyit kellene tenni, hogy kiszámlázzák a valós költségeit dugódíjban, parkolási díjban, stb. És a befolyt összeget az agglomerációs tömegközlekedésre fordítják. Nem P+R-re, mert az nem megoldás a városhatáron belül, legfeljebb a települési pályaudvaroknál.
Nagyon tartok a P+R építési láztól, mert felzabálná a közlekedési csomópontok értékes területeit, növeli a hőszigetek nagyságát, elképesztően sokba kerül. Gyakorlatilag az autós közlekedés költségeinek az adófizetőkre hárítása. Szóval ha lesz P+R akkor az legyen szintén fizetős.
KurtiGabor 2010.08.26 10:15:02
@shwarcz:
"minden kerületnek ez az agylövése.csak,mondjuk nem ártana parkolóházakat is építeni az ott lakó emberek gépjárműveinek"
Én a kinőtt szobanövényeimnek kérek télen fűtött üvegházat. Természetesen közterületen, vagy közpénzből vásárolt ingatlanon közpénzből felépítve.

"meg egyébként is.gyalogoljon az ember 1-2km t egy bevásárlásból,v ami pl aktuális probléma,ha egy költözés,v szállítás van a parkolóhelyek hiánya miatt megbénul a környék közlekedése"
Egyrészt a budapestiek felének ez megoldható autó nélkül is. Másrészt az érvelésed alapján a Váci utca évtizedek óta egy börtön, ahonnan nem tudnak kiköltözni az emberek.
Az ember nem egy kiborg. Nem a testrésze az autó.
A Magyar Kerékpárosklub tavasszal kezdett gyűjteni, péntekig 1103827 forint jött össze, amiből fel tudták állítani Budapest első kerékpáros forgalomszámlálóját a Múzeum körúti kerékpársávon. A számlálót pénteken adták át, a forgalom alakulása a helyszínen és…..
Subba Subba Életvezetés: Facepalm 2010.06.30 15:05:00
..
KurtiGabor 2010.06.30 23:31:57
@dmm:
Na a jobbkéz-szabály egy nagyon menő dolog. Az utolsó helyzetek egyike amikor egymás szemébe nézünk autót vezetve. Valamelyik párt nemrég el akarta törölni pár éve, jó hogy nem tették. A macisajtos kereszteződések sokkal zűrösebbek. A kereszteződéstől 4 méterre felfestett stop vonalakról ne is beszéljünk.
KurtiGabor 2010.07.01 00:06:04
@Adriennnn:
Elmondom mi minden van ami veszélyesebb mint ez:
- emeleteságyon alszik
- fára mászik
- nyakamba ül
- uszodába jár, stb.
Ez pedig itt semennyire sem veszélyes. Ha az lenne nem csináltam volna.
KurtiGabor 2010.07.01 00:55:56
@vangogh?:
Én és az érzékszerveim ott voltunk. Ők nem.
Alapvetően nagyon óvatos apuka vagyok, nem teszek olyat ami ciki. Ez nem volt az.
Kerékagy Zsákban gyerek 2010.06.30 15:34:00
Vagyis hogyan jut el az óvodába egy hajtipajtigyerek. ..
KurtiGabor 2010.06.30 23:58:12
@kovácske:
Az a bukósisak a legjobb amit gyerek verzióban láttam eddig. A BMW bringájához adták, amúgy nem spóroltak a gyártói, pl. a teljes felülete fényvisszaverő anyaggal van festve.
KurtiGabor 2010.07.01 00:01:05
@Ghunner:
Mutass már egy mozgó autót ezen a videón légyszives. Na jó, egy van rajta, de az is épp 10-el csorog és leparkol.
Szerintem a kiber depresszió sokkal veszélyesebb. :)
KurtiGabor 2010.07.01 00:52:08
@kolbászoszsömle:
nincs két méter magasan.
kb. 20 centivel van feljebb mint egy gyerekülésnél. Az hogy nem lóg ki keze lába épp arra jó hogy ne törhessen el. Teljesen biztonságos lenne még elesni is, ha valakinek lehetne baja tőle az én vagyok (hasra esnék).
Túlparázod.
1:05-nél jön a lényeg, a nap idiótája, akik gumimatraccal kívántak közlekedni (?) az áradó Dunán, Budapesten. Darwin-díjat neki! (Forrás: RTL Klub) Könyörgöm, javítsuk már az ország génállományát azzal, hogy az ilyen idiótákkal nem foglalkozunk ... És csak…..
"Mi toljuk a babáinkat kis babakocsikba szíjazottan a dübörgés és hömpölygés közepette, amelyben minden egyes olajüzemű motorizált-páncélozott test életveszélyes minden egyes szív-tüdő és vérüzemű puhatestűre... Mi emeljük a kerékpárokat a fejünk fölé, csillognak…..
KurtiGabor 2010.04.26 00:44:36
@Agent Midnite Cooper:

Sajnálom hogy ennyire zártan érvelsz. Részeiben jókat is írsz, de a java egyszerűen az információhiány, felületes diagnózis, téma ismeret hiányáról árulkodik.

Igazad van abban hogy Budapesten bringázás van és nem kerékpározás. Ugyanakkor 10 éve bringázás sem volt, és ami most van az egy állomás. A biciklizést népszerűsítő közeg folyamatosan változik, és közben konformizálódik. Azonban szükséges a radikális indulás a célba éréshez. A téged zavaró szubkulturális elemek el fognak maradni, ahogy ez zajlik is évek óta. A critical masst pl. futárok kezdték Budapesten. Első lépcsőként egy idő múlva bejelentették és nagyra, a szubkultúrájukon kívülről is behívtak embereket. Ezután megjelent egy futárokra hasonlító, már nem futár de még igen radikális réteg, majd lassan ők is feloldódtak az újabb, egyre inkább kategorizálhatatlanabb hullámokban érkezők között. Ma már minden hónappal erősődik a biciklizés kitörése a szubkultúrából, és halad a főáram felé. Egyre több városi közlekedésre tervezett biciklit láthatsz, egyre kevesebb lycrát, és egyre kevesebb kétkerekű utcai harcost.

Aggodalmaid kb. olyanok, mintha egy hernyót nézegetve méltatlankodnál, hogy a múltkor vidéken láttál szép lepkéket, de ennek még szárnya sincs. Amszterdamban ma "kerékpáros" a kultúra és a botmixerhez hasonlóan egy eszköz a bicikli. Ugyanakkor 30-40 éve füstbombákat dobáltak a városházára és a rendőrségre az ottani radikális bringások.

A többire nem reagálnék. Ez a vita színvonalas és izgalmas, de csak szóban lenne élvezetes, mert először a kezdetben leírtakat kellene helyretenni nálad plusz infokal, utána megérthetnénk egymást.
KurtiGabor 2010.04.26 00:50:18
@KurtiGabor:

Bocs a hanyag fogalmazásért, lusta voltam átolvasni, de remélem érthető azért.
A parkolás a Homár-olvasók egyik kedvenc témája, ami nem is csoda egy Centrum Parkoló nevű pénzbányász céggel és kevés szabad hellyel megvert országban. Amikor először hallottunk róluk, azt hittük, hogy az EMPAMO, vagyis az Emberibb Parkolásért Mozgalom az egyik új kedvencünk…..
KurtiGabor 2010.03.29 13:06:20
@Közöd??:
Nem sejtem, hanem tudom. ;)
KurtiGabor 2010.03.29 13:11:56
@Közöd??:
Igen, így mennek csődbe a kiskörúti üzletek az átalakítástól:
criticalmass.hu/files/kiskoruticsod.JPG
Ez sztori egyre jobb, máris egy jóízű autós-bringás balhé közepén érzem magam, de én motoros vagyok, úgyhogy önfeledten kacagok. Úgy kezdődött minden, hogy írtam egy posztot "Kurvaanyázó leveleket küldtek a Critical Mass szervezőjének az Emberibb Parkolásért mozgalom…..
KurtiGabor 2010.03.30 09:50:59
"Ami a konkrét esetet illeti, az egyik – általában az alelnök által használt – számítógépet egyelőre ismeretlenek személyek feltörték."

Általában általa használt, mert az övé. Hacsak nem van egy irodájuk, és onnan rendszeresen éjfél után levelezik az alelnök. De ez talán mindegy is.

"Vagyis IP-cím alapján a dinamikus címzés miatt sem a gépet, sem a levelező rendszert azonosítani nem lehet."

A dinamikus IP általában azt jelenti hogy a szolgáltató megváltoztathatja ha épp úgy van kedve, de általában ezt ritkán teszi, és akkor sem olyannak adja aki épp az előző felhasználó nézeteit osztja. Egyébként mindenki maga is megnézheti ezt otthon. Úgy lehet, hogy a levelezőben a nézet menüben az üzenet forrása pontra klikkel. Itt látható, hogy ugyanazoktól az embertől általában hosszú ideig ugyanarról az IP-ről szoktunk levelet kapni, pedig fix IP-t magánemberek nem nagyon szoktak venni többezerért.
A levelező rendszert sem kell "azonosítani", illetve azt olvasással lehet (xyz@freemail.hu).

"A mozgalom egy egyszerű freemail-es címet használ, melynek user-nevét és password-jét sokan ismerik, egyébként triviális, hogy egy ügyes hakker pár perc alatt feltör egy ilyen rendszert."

Itt nem kellett az írónak feltörni semmilyen rendszert, hiszen a névtelen levél attól névtelen hogy nem az empamo freemail fiókjából jött, hanem egy másikból, csak a gépet azonosító X-originating IP, azaz a küldő internet előfizető volt azonos. És ez a lényeg!

"Sajnos a vulgáris stílus – amióta lehetőség van az anonim vélemény-nyilvánításra – bizony terjed, mi ettől elhatárolódunk, és természetesen megtesszük azokat a jogi és egyéb lépéseket, amelyek tisztázzák ártatlanságunkat az ügyben."

Ez viszont jó hír, remélem így lesz. Sőt érdeklődni fogok ezügyben, mert ha mégsem tennék, én szívesen megteszem. A teljes levelezésünk megvan, szeretném felajánlani a jogi lépésekhez. Felhívtam a T-home-ot és ők is azt mondták, hogy rendőrségi feljelentés kell hozzá, de akkor minden kétséget kizárólag meg tudják mondani kinek a gépéről származnak a levelek. A szervereik szerencsére mindent loggolnak.
KurtiGabor 2010.03.30 10:15:37
@Poll:

"Az ip cimek maximum napokig nem változnak, dinamikus ip esetén. A szolgáltatónak nem érdeke ugyanazt adni, neki az az érdeke, hogy akinek fix ip-re van szüksége az vegye meg plusz havi 3-4 ezerért."

fix IP-ben nem az a lényeg hogy valószínűleg változatlan, hanem az hogy tutira az. Ez biztosítja pl. egy szerver távoli elérhetőségét, ami egy vállalatnál ciki lehet ha havonta megváltozik.

2. A levelekben tucatnyi ip cim van, belekerül az összes szerver amin keresztül megy és az is amiről kiment a levél, ami lehet egy proxy is, de jellemzőbb, hogy egy rakás gép osztozik rajta a NAT miatt.

X-originating IP egy van. Lehet több is, amiken átjött a levél, de az X direkt erre van.

3. A saját levelei forrásában az életben nem találja meg a saját ip cimét, mivel azt mail szerverek fűzik hozzá a headerekhez, igy amikor bekerül az elküldött

A aját IP-t sok weblapon is megnézheti, de pl. ha küld valakinek egy levelet akkor attól is megkérdezheti.

A magabiztosságról annyit, hogy ha ugyanaz az x-originating IP, és ugyanabban az ügyben kapsz levelet, ráadásul nyilvánvalóan álnévről (bár jelentkezhet bármikor a Csalános János nevű kiskörúti bolttulajdonos), akkor azért szerintem nyugodtan lehetek magabiztos, mert a T nem civil érdeklődési kör szerint osztaná újra a dinamikus IP-ket ha egyáltalán újraosztaná. De nem osztja csak nagyon ritkán. Megnéztem, és nekem is egy éve ugyanaz az IP-m, és előtte is másfél évig volt rám osztva egy másik.
Majdnem egy év telt el azóta, hogy a főpolgármesteri kabinet úgy határozott, Budapesten bevezetik a bérbicikli-rendszert. Elvileg az ügy sínen van, vagyis kéne lennie: léteznek konkrét tervek, megvannak a források, most mégis veszélybe került a megvalósítás. Az 1,3 milliárdos…..
KurtiGabor 2010.03.26 22:07:43
@roli101:
Miért nem vált be a párizsi rendszer? Én úgy tudom rengetegen használják.
Kivételesen semmit nem kell tennünk ahhoz, hogy okosabbak legyünk, csak várni: mához három hétre sokkal többet tudunk majd a magyar politika jövőjéről. A parlamenti választás legfontosabb kérdései április 11-én eldőlnek: (1) kiderül, hogy van-e esélye a Fidesznek a kétharmadra,…..
Nem épül meg a kerékpárút a Külső-Szilágyi úton, határozott szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A döntés a Kerékpáros Klub hároméves küzdelmének volt az eredménye.   Az ügyet nem ismerők számára meglepő lehet, hogy a civilszervezet egy bicikliút ellen foglalt…..
KurtiGabor 2010.03.12 15:58:30
@veny:
Koppenhágában nem esnek az emberek biciklivel? Nem jobbhorgozzák le őket? Nincsenek holtterei az autóknak? Nem csúszik a hó? Az autóforgalom egy része a kockázatoknak, de az is van ott is. Sőt van helyette sok bringás, ami kiszámíthatatlanabb forgalmi tényező, mint az általában kiszámítható nyomú autók.
Sok tapasztalatom van, a cégünk évente kb. 2 millió kilométert teker tizenix éve. Hidd el hogy nem hasbeszélek. A három barátoddal pedig szívesen beszélek, megtettem már rengeteg balesetes emberrel, mert nagyon érdekel, és hasznomra válik. Nekem sosem volt sérüléssel járó balesetem vagy esésem 200 ezer kilométer alatt és részben épp azért, mert igyekszem mindenki esetéből tanulni, és nem rögzítem az álláspontomat. De szerintem tanácsot is tudok már adni épp emiatt.
KurtiGabor 2010.03.15 20:31:45
@soldat:
Kérlek vedd észre, hogy nem erről beszélek. A fő mondanivalóm, hogy a bukósisakos, láthatósági mellényes biciklis növeli a kívülállókban a veszélyesség érzetét. Így lehet hogy valóban megmentenek néhány biciklist, de meghal miatta egy nagyságrenddel több nem biciklis.
KurtiGabor 2010.03.15 20:35:37
@Levi71:
A neten megtalálható történetek szubjektívek. Én pl. egyszer megreccsentettem a csigolyámat egy alacsony ajtóban, mert bukó volt rajtam. Ugyanez a jelenség (többek közt) csökkenti a bukósisak előnyeit is. De még mindig hordom, mert több az előnye. Ugyanakkor azzal hogy hordom, a magam biztonságát növelem, mások életéveit pedig csökkentem.
Demszky Gábor és Molnár Gyula mosolyogva tandembiciklizik valamelyik választás előtti időszakban. Többek közt ez a kép is felvillant a Fidelitas mai településkonferenciáján, amelyik a két évvel ezelőtti Városálom 2010 folytatása volt, ezúttal "2 kerék - 4 kerék"…..
KurtiGabor 2010.02.07 03:30:05
@OscarKo:

Én megyek szunyálni. Házi feladatnak te is kapsz a totalcarnal egy fokkal minőségibb linket:
hu.wikipedia.org/wiki/Olajhozam-cs%C3%BAcs

Minden jót mindenkinek.
KurtiGabor 2010.02.07 17:28:23
@városjáró:
Két éve nyomjuk az Andrássyt. Nagyon nehéz olcsó dolgokat elérni. Ugye sejted miért...
KurtiGabor 2010.02.07 17:55:12
@OscarKo:

Az olajcsúcs nem az olaj elfogyásáról szól, hanem a kitermelési kapacitások tetőzéséről. A tényezői a következők:
- stagnáló, majd lassan csökkenő kitermelés
- népesedés és gépesedés miatti igénynövekedés
- egyre nagyobb energiaigényű kitermelés
- egyre nagyobb technikai költség igényű kitermelés
- egyre több olajszármazék felhasználási terület

Mindez egyirányba hat. Kereslet/kínálat arány elcsúszása. pár %-os olajhiány 100+ %-os áremelkedést generál.
Az olajcsúcs tehát nem az olaj elfogyásáról szól, hanem a kínálat bővíthetetlenségéről. Szinte közömbös hogy hány évre elég az olaj ami a földben van.
Nem olvastad el, az látszik. Szóval az olajcsúcs mai probléma, és az elkerüléséhez tegnap kellett volna tenni. Ahelyett hogy csökkentették volna a felhasználást, fokozták a termelést. Ezzel a platót ugyan kitolódott, de a zuhanás meredekebb lesz. Olvasd már el, tényleg hasznos tudás:
hu.wikipedia.org/wiki/Olajhozam-cs%C3%BAcs
Az UTV kamerája előtt vágott át az M1-M7-es beveztő szakaszán egy kerékpáros szombat reggel. Boylepke, az autostat blog szerzője éppen a szakadó hó miatt várható közlekedési akadályokat kereste, amikor a képeken feltűnt a kétszer négy sávos úton kerekező ismeretlen. Az ön-…..
KurtiGabor 2010.01.30 22:58:26
@thebigben:
"Csúszkáltam téli gumival, hólánccal, mint egy részeg."
Ilyen alapon veszélyes autóba is ülnöd, de felelőtlen vagy...
KurtiGabor 2010.01.30 23:04:01
Búcsúzóul itt egy videó a világ egyik legöngyilkosabb, legélhetetlenebb városából Koppenhágából:

vimeo.com/8597651

Jó vitatkozást. Mi bringázunk, nemsokára lehet hogy ti is fogtok. Budapesten sok az új bringás, és mindegyikük olyan ember aki valamilyen okból nem biciklizett addig, majd az addigi ellenérv olyan picire zsugorodott hogy átugorhatóvá vált. Szépen és biztosan haladunk Koppenhága és Berlin útján mi is.
KurtiGabor 2010.01.31 00:07:15
@boylepke:
Pedig már csak visszalestem, erre írsz. :)
Szóval ez egy ember, nem állat.
Csak ennyit akartam mondani. Jó bringázást.
 Hazudjunk lápot, avagy az emberi gátlástalanság története! Internetes web oldalakon a közelmúltban megjelent egy hír, amely felkeltette az érdeklődésemet. 2009. november 24-i dátummal az aláírók tiltakoztak a természeti és környezeti értékek semmibe vétele, a…..
Lőrincz Áron újabb pompás videót rakott fel a blogjába. Nem húzom az időt, tessék megnézni! Támpontként: a SOTE tornya, ma is a legmagasabb "felhőkarcoló" hazánkban...