Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hogykelltörölni

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem tudom, hogy Anna az olvasóinkat akarja meggyőzni, avagy saját magát meggyugtatni, hogy jól döntött, mikor eladta az autóját. Az általa bemutatott okfejtés könnyen lehet, hogy teljesen reális saját magára nézve, de általánosságban már nem feltétlenül értenék vele egyet,…..
hogykelltörölni 2009.01.27 12:17:08
@lr: A komment első fele elég jól megfogalmazott, objektív és szerintem egyértelműen igaz. Az antiszocializálódás egy érdekes érv. Saját érdek: ez van, de én ebből próbálom itt kihozni a legtöbbet, és ezért írom mindig hogyan lehetne a legjobban közelíteni az egyén saját érdekéhez a környezettudatosságot. Itt nem az a baj, hogy az egyéni érdekkel ellentétes (mert szerintem amiket írtam az egyik sem számottevő kompromisszum), hanem _filozófiával_. Az emberek megszokták az autó vélt vagy valós kényelmét. Az természetes, hogy ha az autózás nekik "bevált" és év(-tized-)ek óta csinálják akkor nehezen tesznek le róla.

A tömegközlekedési kínálatról még valamit ne felejtsünk el: írták hogy leromlott a színvonala például a vasútnak. De miért? Szerintük a politikusok korrupciója miatt? Nem, hanem mert az utóbbi évtizedekben drasztikusan emelkedett az _autósok_ száma, és nem maradt rá elég igény (és emiatt haszon)! Ezért sok amerikai városban fel is szedték a villamossíneket is például egy időben, most meg telepítenék vissza a zöld-ség miatt. Én ezen csak mosolygok.

@cso zsi: Bocsánat, a végére elfelejtettem válaszolni. Vidéken ki ne...? :) Ott is rengeteg "kényelmes" ember van aki toalettre is autóval jár, de ott (még) ebből nincsenek dugók. Mondjuk az tény, hogy csak főútvonalon van akkora forgalom mint a fővárosban. ;) Ha van értelme, ha nincs, én már pár éve mindig kerékpáron járok a fővárosban, mostanában napi 20km-t. Járok pedig mindenfele: Duna parti csendes és szép környéken, belvárosban rendszeresen, néha Kőbányán, Budán kirándulva és az Árpád híd fele is ritkán. Kellemetlen menni például a Rákóczin (buszsáv miatt), Kerepesin (sebesség), Üllőin (forgalom), Lehelen (őrület) és társain, de el lehet azt kerülni ha egyszer leül térképészni otthon az ember. Eddigi pályafutásom alatt fővárosi negatív élményeim összesen: dugók (az _autók_ feltartanak ha nincs bringautam!) és amikor először mentem a Rákóczin (csak ijesztő volt). Kell venni biciklit a családnak? Persze, hát ruhát is kellett venni, vagy nem? Azért ha minden gyerekemnek biciklit veszek (akár újonnan) az nem ugyanaz, mintha minden gyerekemnek autót vennék! :-D

Érdekes, hogy egy komán mesélte, hogy az egyetem mellett tanult meg biciklizni és előtte még nem is ült kétkerekűn (mondjuk utána se sokat :) ). Természetesen fővárosi. Ezen vidéken csak mosolyognak.
hogykelltörölni 2009.01.27 17:18:12
@TheFishy: Jogos az idővel kapcsolatos kritika (és 1:15 az 75 perc :-p)! Valójában az 'elveszett' idő a következőből áll: 4 percet vár a vonatra (ez nem elhagyható), lesétál a metróhoz, megvárja a következőt, majd miután megérkezik fel is sétál, és a munkahelyén is talán lépcsőzik. Lehet, hogy még beugrik kávéra vagy újságért is valahova (úgy értette, hogy 8:20-ig biztosan beér). Tehát a sok gyaloglás és várakozás rontja az amúgy elég barátságos képet. A saját megfigyeléseim szerint is ezek rontják a tömegközlekedés átlagát. Emiatt gyakorlatilag nem érdemes a tömeget (vagy autót) választani a fővárosban ha nem kell messzire menni (és józan a visszaérkezés ;->).

Írok egy barátságosabbat (otthon 20km/h, városban 15km/h-val számolva):
* tekerés házkapuból - Kismaros MÁV állomásra (0.7km): 2 perc (7:10-7:12)
* várakozni Kismaros MÁV állomáson (újságot vesz, kávé?): ~4 perc (7:12-7:16)
* vonatút Kismaros MÁV állomás - BP Nyugati: 38 perc (7:16-7:54)
* séta BP Nyugatinál: 2 perc (7:54-7:56)
* tekerés BP Nyugatiból - munkahelyre (2.7km): ~11 perc (7:56-8:07)
Ha jól jönnek ki a lámpák vagy ha valamivel közelebb van, akkor ez már tényleg meglehet 56 percből, bár még nem próbáltam ki ezt konkrétan!

Rendszeresen jártam régen péntek este (sőt, vasárnap is) a keletiből és míg igaz, hogy eléggé zsúfolt ilyenkor, de ha ilyen panaszokat hallok, hogy x órával előbb kellene odamenni elfog a röhögőgörcs. 10-ből 9 esetben még akkor is volt ülőhelyem ha az indulás előtt 5 perccel érkeztem, csak udvariasan odébb kellett lökdösni az álló szerencsétleneket a folyosóról. Sokszor választottam ezt a stratégiát hogy a lehető legtöbb rászoruló ülhessen le, de általában nekem is jutott. Természetesen minden vonal más, így könnyen lehet, hogy egy másikon már csak 10-ből 6-szor sikerült volna.

Nem akarom bemásolni újra a linket, de ha valaki sokat autózik az még nem jelenti azt, hogy van autója. Egy benzinessel versengő (tehát amit az emberek vennének) elektromos-hibrid autó az előállításhoz szükséges erőforrások miatt előfordulhat, hogy több szennyezést okoz bizonyos tekintetben mint egy benzines. Vö.: elektromos kisautó, elektromos bicikli/motor. Általában is egy drágább valami előállításához több erőforrás (és több szennyezés) kell. A többire most nem válaszolok, mert már így is hosszú lettem.

És még egy kiegészítés az előzők kommentemmel kapcsolatban: Lehel helyett Váci utat akartam írni, a Lehellel nincs probléma.
hogykelltörölni 2009.01.29 13:42:55
@cso zsi: Ha nem lett volna világos csak a súly miatt kérdeztem. A bringám egy 160kg-os komámat is megbírja pedig én fele annyi se vagyok. Van hátsón kívül kisebb súlyra még első kosár, oldalsó zsákok (kerékpáros táska), illetve a hátul kétoldalt lógó zsákok igen jól terhelhetők. Mármint ha az volt a baj azzal amit írtam, hogy a gyerekkel kell eljárni bevásárolni.

Én azt hittem, hogy az autókat is lopják. A személygépjármű pótlása _kicsit_ költségesebb mint a kerékpáré. Ha összeszorozzuk szerintem (bár nem néztem után) jóval több kárt szenved átlagosan egy ember évente az előbbi miatt mint az utóbbi miatt. És megkérdezhetem, hogy mivel volt lezárva? Egy biciklilakat 5 ezer forintnál kezdődik. Az autóba sem 500 forintért vesznek zárat és riasztót úgy tudom. És tök mindegy milyen nyilvános helyen van lelakatolva (bár a csendes, biztonságosnak tűnő helyek hátrányban), lásd a videón. Igaz, ha nem panelről van szó és akkora nagyértékű kerékpárokról beszélünk (50-100e fölött) akkor a lakásban is lehetne neki helyet találni felakasztva... Az aranyközépút: olcsó vagy másodkezű, de megbízható bringa direkt ilyen megfontolásból. Most inkább nem ismétlen a cm.hu-t tovább.
www.youtube.com/watch?v=5rKMZnM5s4o Budapest
www.youtube.com/watch?v=J7zb8YXrmIA New York

Szomorú hogy a biciklit nehéz felvinni, ezek szerint a mozgássérülteknek esélye sincs azon a környéken. :( Most mondanám, hogy hívni kellene a férjet ha segíteni kell pakolni (testmozgás!), de néha gondolom este is dolgozik. Végső soron ezekben a ritka esetekben le lehet zárni a bringát a bejáratnál amíg felmegyünk a sok csomaggal és vissza.

Mi a lutri az ételfutáron (és hol írtam másra bízott bevásárlást)? Úgy tudom a helyszínen szokás fizetni. A második komment alapján elég messze lehetnek azok a városszéli áruházak. Számoljunk csak 50km-t egy körútra, városi viszonyok mellett legyen 7l/100km: ~850Ft. És ehhez még nem számoltuk hozzá a használattól függő és az attól nem függő plusz költségeket amiket itt már írtak egy tucatszor (ami miatt a gyakorlatban a benzinár többszöröse a tényleges költség). Lehet, hogy a végén még olcsóbb lenne inkább azt a párszor tíz forintot kifizetni amit a "pofátlan" sarki kisbolt rátesz. Természetesen még mindig nem számoltam bele az órabért: ha én beugrom ide a sarki kisboltba venni 1-2 dolgot akkor a keresgélés, sorban állás és közlekedés miatt akár fél óra lesz a teljes kiesett időm amit fordíthattam volna plusz munkára, szórakozásra, családra vagy bármire - de a lényeg, hogy ezek mindegyikét jobban élveztem volna mint a boltot. Mennyibe is kerül fél (vagy akár negyed) óra egy tipikus órabéren? Akkor miről is beszélünk? Aztán ez eddig még mind csak tényszerűség volt, de most jöjjön egy elméleti síkú megjegyzés: szerintem párszáz forintból megoldható lenne egy rendszeres bevásárlós kiszállítós rendszer ami bármely (környező) boltból vállalhatna beszerzést. Lenne erre kereslet?

Viszont most nem teljesen értem a helyzetet. A cégautóval nem sikerül bevásárolni, saját autó nincs 1 éve, bicikligyűlölet, házhozszállítás idegen, minden messze, városon belül tömegközlekedés, de akkor most hogy jár haza az a 2 karton tej és 6 zsák víz?! Ezt most értsem úgy, hogy csak apránként van vásárolva autó nélkül a sarki kisboltból az áru és az viszi el a költségvetést? Végül is most miben nem értünk egyet?! :-D Ebben az esetben a csomagtartózás-utánfutózás a messzebbi boltból csak megoldás lehetne. ;) Én úgy pontosítanám ezt a témát (és a címet), hogy váltsuk ki az egyéni magánautó-használatot az élet lehető legtöbb területén! Az autó jó találmány, de nem kell mindig mindenkinek mindenhova saját és egyéni belőle.

Aztán a költségvetés-különbséget egyébként is nehéz észrevenni, lásd a fenti dohányos megjegyzést! :) Főleg hogy az autóvásárlás költségét is 'hamar' elfelejteheti az ember (ha nem részletre ment). Végül ha csak a pénzről lenne szó akkor a megoldás az, hogy mindenhova elektromos biciklivel kell járni, mivel az a legolcsóbb! (Hosszú távokra még a biciklinél is!)

Nem szeretem a 'csak és kizárólag' hozzáálást, főleg ha semmi indoklás nem szerepel. 20km kevés a biciklihez? Másnak meg sok. Ez amolyan 'ha van rajta sapka akkor azért, ha nincs akkor pedig azért' nem-biciklizés. Hogy csak vidéken van értelme? Szerintem ha napi minimum 30km-t kellene mennem emberi körülmények közt akkor azt is bevállalnám. Természetesen ha mennem is kell valahova vagy csinálok valamit akkor az növeli a távot, szinte hetente előfordul az egy nap 35-40km, kirándulásokkor >50km megtétele. Legyen elég annyi, hogy biztos forrással rendelkezem arról, hogy vidéken 4-5km távról betekerés már igen nagy számnak számítana (ahol a városok átmérője jobbára 10km alatt van és a forgalom szinte sehol sem jelentős). Tehát itt is mindenki autózik. Persze az tény, hogy én szerencsés helyzetben vagyok mert csak 10km és közel a 'multi' is.

Viszont mennyi az átlagos napi utazás a fővárosban? Szerintem nem kell mindenkinek órákat autóznia. A kommentek kicsit egyhangúnak látszanak, mert aki simán megtehetné az alternatív út választását az behúzta fülét-farkát! Ez amolyan torz statisztikai reprezentáció. Én persze próbálok a lehető legtöbb alternatív javaslatot tenni amivel sokan jobbá tehetnék sokan a sorukat, de természetesen nem mindegyik vonatkozik mindenkire.
Leplezzük le a pasikat és vessünk véget a "nagyromantikus" női álmoknak! Merjük kimondani: a férfiak bizony szexelni akarnak! Azért jelentkeznek fel a társkereső oldalakra, azért mennek el a szórakozóhelyekre, azért szólítanak le nőket az utcán avagy a könyvtárakban,…..
hogykelltörölni 2009.01.24 01:59:48
@algi: +1
hogykelltörölni 2009.01.24 02:03:23
@D=M=C: Talán. XD Bár mint írja virtuális párkereső, azért ne legyünk vele ennyire kegyetlenek! Lehet, hogy átolvassa amit írtunk és jobban átgondolja, illetve innentől kezdve máshogy áll a férfihoz, ne adj Isten talán még meg is kérdezi ezeket élőben. Kíváncsi leszek mit válaszol. Szerintem sok lány gondolkodik még hasonlóan, csak nem mer róla beszélni. Na jóc'cakát!
Egykor még mosolyogtunk a száz dolláros laptopokon. Közben kiderült, hogy a nyugati világnak van a legnagyobb szüksége az olcsó kisgépekre.Régi-új probléma köszönt a szájjtervezőkre és dizájnerekre azzal, hogy egyre jobban fogynak a netbookok. Egyetlen év leforgása alatt közel…..
hogykelltörölni 2009.01.19 19:43:19
@hírbehozó: Én általában az 1. asztalra teszem a böngészőt és a többire elosztom a megfelelő alkalmazásokat, mindegyikre néhányat, majd ALT-Fx gombnyomásra váltok (vagy valaki kockát forgat)! :-D 5 van most felkapcsolva, de a tapasztalat szerint 3-nál kevesebbel már rosszul érzem magam. Hát igen, ez (vagy egy ehhez hasonló mechanizmus) már pár évtizede alapnak számít a legtöbb X-es ablakkezelőben! en.wikipedia.org/wiki/Virtual_desktop