Adatok
1Ember
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Itt a tavasz, és örülnek a tolvajok is, hogy nagyon sok naív bringás járja az utakat. Még sokan nem tudják, hogy a tömegével kapható, erősnek tűnő sodrony és gerinclakatok semmit sem érnek. Ilyen megoldást viszont még nem láttunk, ezért köszi Koboldnak a képért, a többieknek…..

Éppen a márciusi Critical Mass napján történt, egy napos kora délutánon. Magam sem értem, miért voltam annyira bolond és figyelmetlen, bár meglehet, éppen az volt a baj, hogy tavasz volt, a fene sem érti, hogy ez a tény ilyen idős korára még bármit is jelentsen az embernek,…..
1Ember
2009.01.22 17:22:35
@Joe Forster/STA: "Radikális biciklisként az a véleményem, hogy a post írójának annyiban mindenképpen igaza van, hogy gyalogosok - főképp össze-vissza rohangáló kisgyerekek és kisállatok - közelében igencsak javasolt megfontoltan elhaladni biciklivel, bicikliúton is"
Nem tudom volt-e róla szó korábban, - én nem láttam, - de az sem derült ki hogy a biciklis gépén volt-e csengő, és/vagy használta-e is azt és/vagy a blog gazadája hallotta-e/hallhatta-e azt...
Nekem mindig az első az volt, hogy feltettem egy olyan BBB bimbamot a biciklire, ami elég hangos. Egy olyan szakaszon, ahol az eset megesett, s a biciklis közlekedett jogosan elvárható lett volna hogy van csengője és használja is a biciklis. Vagy ha nem hallja valaki pl. egy süket öreg, akkor jó hangosan szól neki. Viszont azt én is megfigyeltem hogy sok biciklis úgy gondolja nem való, vagy nem mutat jól a gépén az ilyen ósdi dolog. Pedig ha jól rémlik még a KRESZ szerint is kötelező (és nem kell rekedtre kiabálnia magát az embernek a gyalogosok között... :-) )
Nem tudom volt-e róla szó korábban, - én nem láttam, - de az sem derült ki hogy a biciklis gépén volt-e csengő, és/vagy használta-e is azt és/vagy a blog gazadája hallotta-e/hallhatta-e azt...
Nekem mindig az első az volt, hogy feltettem egy olyan BBB bimbamot a biciklire, ami elég hangos. Egy olyan szakaszon, ahol az eset megesett, s a biciklis közlekedett jogosan elvárható lett volna hogy van csengője és használja is a biciklis. Vagy ha nem hallja valaki pl. egy süket öreg, akkor jó hangosan szól neki. Viszont azt én is megfigyeltem hogy sok biciklis úgy gondolja nem való, vagy nem mutat jól a gépén az ilyen ósdi dolog. Pedig ha jól rémlik még a KRESZ szerint is kötelező (és nem kell rekedtre kiabálnia magát az embernek a gyalogosok között... :-) )
1Ember
2009.01.25 15:15:30
@Joe Forster/STA:
Én zömében hidakon áthaladva (Árpád, Margit) keveredem gyalogosok közé, akkor úgy szoktam, hogy a meresztem a csengőt először meszebbről, aztán a hátamögül, ha ez sem hallja marad a fék, és a verbális kommunikáció... :-)
De 10-ből 9 ember reagál a csengőre.
Én zömében hidakon áthaladva (Árpád, Margit) keveredem gyalogosok közé, akkor úgy szoktam, hogy a meresztem a csengőt először meszebbről, aztán a hátamögül, ha ez sem hallja marad a fék, és a verbális kommunikáció... :-)
De 10-ből 9 ember reagál a csengőre.
1Ember
2009.01.25 15:21:23
@Thyb: Teljesen igazd van...
Nekem a Hűvösvölgyi kerékpárúton Szénatéren, a gyalgosátkelő után volt előszörre döbbenetes, hogy milyen birka módon közledenek a népek.
Aztán másütt is megfigyeltem, hogy a gyalogos valójában NEM közlekedik, ő csak megy. Elábrándozik, mereng, van aki még magában is beszél, és semmire sem figyel!
Ezért szar a biciklisforgalmat a gyalogosok közé terelni...
Nekem a Hűvösvölgyi kerékpárúton Szénatéren, a gyalgosátkelő után volt előszörre döbbenetes, hogy milyen birka módon közledenek a népek.
Aztán másütt is megfigyeltem, hogy a gyalogos valójában NEM közlekedik, ő csak megy. Elábrándozik, mereng, van aki még magában is beszél, és semmire sem figyel!
Ezért szar a biciklisforgalmat a gyalogosok közé terelni...

Számtalan olyan olvasó is akad, aki gyűlöletet lát egy ilyen blogon is, mint ez, nekik mondom, a következő sorok egyértelműsítik, hogy a bringások sem angyalok. Ugyanis a bringásokról nem csak az derült ki, hogy gyakran nem tartják be a közlekedési szabályokat, de mint az a…..

Az alábbi történetcsokrot Ztf bocsátotta a rendelkezésünkre. A kvázi balesetekből azt látni, hogy a biciklisek gyakran nem tudják elképzelni a közlekedési szituációt az autós/gyalogos szemszögéből, hogy amíg ők begurulnak valahova, és átlátják a helyzetet, a közlekedő…..
1Ember
2009.01.22 06:57:08
@Alf: Szerintem sem... azért, ha valaki Bp-n biciklivel akar közlekedni egyvalamit nagyon gyorsan megtanul: azt hogy az autósok helyett is nézzen. Soha sem számíthat hogy bárhol elsőbséget megadnak neki, s igyekeznie kell kitalálnia hol és mivel, mikor mehetnek neki. Nem szándékosan bunkóságból, hanem figyelmetlenségből, türelmetlenségből stb. És ha a közlekedési állapotokat túl akarja élni az ember, akkor kénytelen kicsit módosítania a szabályokat (álló autóktól való távolság, buszsáv stb.)
Aztán ha valaki rendszeresen akar biciklivel közlekedni akkor fel kell készülni a hidegebb időre, az esőre és a tolvajokra is...
1x volt egy kisebb esésem még a legelején - s mindjárt rá is jöttem, hogy egy sisakot is be kéne szerezni... :-)
Amúgy most kerültek először talán az autósok szembe olyasmivel, hogy szmogriadó, dugódíj, ócskakocsi korlátozás a megszokott közlekedési állpotokon túl nem csodálom, hogy kicsit idegesebbek. Valahol szerintemmi ndenki érzi (biciklis, autós, gyalogos, bkv utas), hogy ami van az nem jó és változtatni kellene, de a véltoztatás és a változások megélése nehéz. Az egyéni lehetőségek elég behatároltak az az autós aki még hétvégén sem ül biciklire me, tudja hogy a biciklivel lehet közlekedni is, akik hétvégente bicikliznek azok kezdenek el inkább bicikliben gondolkozni. A tömegközlekedés nem alternatíva, kényszer, ahol mindenki tudja, hogy a szolgáltató a minimális követelményeket sem teljesíti túlzó árakon, s a bevételek pedig mások zsebébe kerülnek: a kevesen élősködnek és használják ki a tömegeket, akik amúgy is muszájból vannak ott.
Nem csoda ha ez nem dob fel különösebben senkit...
A városvezetés pedig nemnagyon akar és/vagy tud változtatni.
Valahogy ebben az országban és különösen ebben a városban mindenkinek különösen fontos a saját külön élete, kényelme, hogy maximálisan el legyen szigetelve mindentől ami zavarja, hogy lehetőleg még rá se kelljen gondolnia.
pedig ez jól látszik hogy nem így működik. Az autók egyéni zárt világa becsődölt, vagy be fog csődölni. Az embereknek legalább valami kisérletet kellene tenni, hogy megértsék a másikat, mert a (a nagyon ritka kivételtől eltekintve) nem rosszat akar, csak megélni a vad viszonyok között, és ugyanolyan ember mint mi, az is csak el akar jutni A-ból B pontba, lehetőleg minél egyszerübben. A másik fél nem ellenség, aki le kell győzni, hogy hamrabb a célba érjek, mert akkor senki sem ér sose célba. Közös problémát pedig csak együtt lehet(ne) megoldani... mert szerintem nincs külön autós, biciklis, bkv-s probléma, függetlenül attól hogy ki milyen eszközt használ épp ahhoz, hogy eljusson oda ahova akar. Ez egy kérdés és nem lehet részeiben gondolkozni róla.
Aztán ha valaki rendszeresen akar biciklivel közlekedni akkor fel kell készülni a hidegebb időre, az esőre és a tolvajokra is...
1x volt egy kisebb esésem még a legelején - s mindjárt rá is jöttem, hogy egy sisakot is be kéne szerezni... :-)
Amúgy most kerültek először talán az autósok szembe olyasmivel, hogy szmogriadó, dugódíj, ócskakocsi korlátozás a megszokott közlekedési állpotokon túl nem csodálom, hogy kicsit idegesebbek. Valahol szerintemmi ndenki érzi (biciklis, autós, gyalogos, bkv utas), hogy ami van az nem jó és változtatni kellene, de a véltoztatás és a változások megélése nehéz. Az egyéni lehetőségek elég behatároltak az az autós aki még hétvégén sem ül biciklire me, tudja hogy a biciklivel lehet közlekedni is, akik hétvégente bicikliznek azok kezdenek el inkább bicikliben gondolkozni. A tömegközlekedés nem alternatíva, kényszer, ahol mindenki tudja, hogy a szolgáltató a minimális követelményeket sem teljesíti túlzó árakon, s a bevételek pedig mások zsebébe kerülnek: a kevesen élősködnek és használják ki a tömegeket, akik amúgy is muszájból vannak ott.
Nem csoda ha ez nem dob fel különösebben senkit...
A városvezetés pedig nemnagyon akar és/vagy tud változtatni.
Valahogy ebben az országban és különösen ebben a városban mindenkinek különösen fontos a saját külön élete, kényelme, hogy maximálisan el legyen szigetelve mindentől ami zavarja, hogy lehetőleg még rá se kelljen gondolnia.
pedig ez jól látszik hogy nem így működik. Az autók egyéni zárt világa becsődölt, vagy be fog csődölni. Az embereknek legalább valami kisérletet kellene tenni, hogy megértsék a másikat, mert a (a nagyon ritka kivételtől eltekintve) nem rosszat akar, csak megélni a vad viszonyok között, és ugyanolyan ember mint mi, az is csak el akar jutni A-ból B pontba, lehetőleg minél egyszerübben. A másik fél nem ellenség, aki le kell győzni, hogy hamrabb a célba érjek, mert akkor senki sem ér sose célba. Közös problémát pedig csak együtt lehet(ne) megoldani... mert szerintem nincs külön autós, biciklis, bkv-s probléma, függetlenül attól hogy ki milyen eszközt használ épp ahhoz, hogy eljusson oda ahova akar. Ez egy kérdés és nem lehet részeiben gondolkozni róla.
1Ember
2009.01.22 17:02:31
@Devil: Én a a bevárosban dolgozom, ahol szinte csak egyirányú utcák vannak. Mindennapos dolog, hogy a kedves autós megáll az egyirányú utca közepén kiteszi a vészvillógót, sz@rik mindenre és mindenkire, és bemegy vásárolni... a blog gazdája ezzel az erővel nyithatott volna egy olyan témát is, hogy az autósok nem ismerik a KRESZ-t... :-)))
Télen, mivel mozogsz kevésbé kell felöltöznöd, mintha gyalogosan közlekednél. Kell jó kesztű, fontos a térdmelegítő, meg (bokavédő) bélelt cipő, vagy olyan neoprén biciklis kamásli. Az arcod elé sál, ha nagyon hideg van (de mégjobb szerintem a légszűrő maszk). Én a biciklit féltem inkább, a só tönkremar mindent. A jövő télre akarok összerakni valami egyszerű vázra, egy egysebességés váltó nélküli gépet, amiben lehet a sós latyakban is járni, és olcsó...
Ha esik az eső kell egy biciklis ponchó, vagy esőkabát+nadrág. Ennyi.
Legalábbis nekem kell túl sokat járnom a városban, és ez így jó nekem.
A BKV-val nem tudom mit kéne csinálni... Egyre roszabb minden, s emiatt még kevesebb a bevétele, hiába emeli az árat, és csökkenti a járatszámot egyre többen bliccelnek (szemmel látható), ha egyáltalán utaznak rajta. Engem a bliccelés már nem érdekel, egyszerüen ha ingyen lehetne utazni (buszon, villamoson) akkor sem utaznék, vagy csak ha nagyon muszáj (mint pl. a -10 foknál most) A BKV játai lassan már egy vasúti klozett szinvonalán vannak...
De van egy tippem, hogy totál lezüllesztik az egészet, s aztán valaki bagóért megveszi... az se lepne meg, ha az egész már rég le lenne zsírozva...
A politikusok alapból korruptak, és haszonlesők. a Társadalom csak akkor tudná ellenük az érdekét érvényesteni, egy normális közelkedés elérni, ha összefogna. Az autós , a biciklis, a gyalogos, meg aki a bkv-n utazik. (micsoda erő lenne belőle, ha összefognának a civil autós, kerékpáros szervezetek s együttesen terjesztenének be valami tervezetet Demszky elé... akár tetszik neki, akár nem negyon nehéz lenne figyelmen kívül hagynia...) Ám míg egymásra mutogatunk, addig a politikus a jól ismert "oszd meg és uralkodj" elv alkalmazásával jót röhög a markába, és tovább lop szabadon... Az egséges fellépésben erő van, és tuti el lehetne érni vele egy mindenkinek élhető várost, autóval, biciklivel, tömegközlekedéssel és gyalog. De úgy tűnik a magyar ember még nem nőtt fel ehhez.
Amúgy ugyanez megy mindenhol, a politika viszályt szít ellentéteket gerjeszt, megosztja az embereket, és közben a zavarosban halászik... míg nincs egység az emberek között, addig lehetetlenség fellépni ellenük.
Ez mindig egy választás; az egyén, minden ember választása hogy ő ellenséget lát-e a sorstársában (pl az autós a biciklisben - vagy fordítva) vagy összefog és az igazi ellenség a politika, a korrupció ellen, ami mindezt létrehozta...
Bocs érte, de valahol nevetségesnek érzem ezt az autós biciklis szembenállást. Mindenkinek vannak vélt, vagy valós sérelmei, de a taplókat leszámítva a tényeleges oka maga a közlekedés egészének az állapota, s nem az hogy X ártani akart Y-nak... X és Y valójában ugyanazt akarja: eljutni az uticéljához, csak ez épp egyre nehezebb neki, mindenki megpróbál valahogy ügyeskedni, s a baj nem igazán az ügyeskedésben van, hanem abban, hogy erre rákényszerülnek az emberek... Lehet persze szabályokra hivatkozni, a megnem adott előnyöket számonkérni - mindig fognak sérelmek esni az embereken, amíg ilyen a helyzet, de igaza sosem lesz egyik félnek sem...
No persze lehet az is, hogy én látom rosszul a dolgokat...
Télen, mivel mozogsz kevésbé kell felöltöznöd, mintha gyalogosan közlekednél. Kell jó kesztű, fontos a térdmelegítő, meg (bokavédő) bélelt cipő, vagy olyan neoprén biciklis kamásli. Az arcod elé sál, ha nagyon hideg van (de mégjobb szerintem a légszűrő maszk). Én a biciklit féltem inkább, a só tönkremar mindent. A jövő télre akarok összerakni valami egyszerű vázra, egy egysebességés váltó nélküli gépet, amiben lehet a sós latyakban is járni, és olcsó...
Ha esik az eső kell egy biciklis ponchó, vagy esőkabát+nadrág. Ennyi.
Legalábbis nekem kell túl sokat járnom a városban, és ez így jó nekem.
A BKV-val nem tudom mit kéne csinálni... Egyre roszabb minden, s emiatt még kevesebb a bevétele, hiába emeli az árat, és csökkenti a járatszámot egyre többen bliccelnek (szemmel látható), ha egyáltalán utaznak rajta. Engem a bliccelés már nem érdekel, egyszerüen ha ingyen lehetne utazni (buszon, villamoson) akkor sem utaznék, vagy csak ha nagyon muszáj (mint pl. a -10 foknál most) A BKV játai lassan már egy vasúti klozett szinvonalán vannak...
De van egy tippem, hogy totál lezüllesztik az egészet, s aztán valaki bagóért megveszi... az se lepne meg, ha az egész már rég le lenne zsírozva...
A politikusok alapból korruptak, és haszonlesők. a Társadalom csak akkor tudná ellenük az érdekét érvényesteni, egy normális közelkedés elérni, ha összefogna. Az autós , a biciklis, a gyalogos, meg aki a bkv-n utazik. (micsoda erő lenne belőle, ha összefognának a civil autós, kerékpáros szervezetek s együttesen terjesztenének be valami tervezetet Demszky elé... akár tetszik neki, akár nem negyon nehéz lenne figyelmen kívül hagynia...) Ám míg egymásra mutogatunk, addig a politikus a jól ismert "oszd meg és uralkodj" elv alkalmazásával jót röhög a markába, és tovább lop szabadon... Az egséges fellépésben erő van, és tuti el lehetne érni vele egy mindenkinek élhető várost, autóval, biciklivel, tömegközlekedéssel és gyalog. De úgy tűnik a magyar ember még nem nőtt fel ehhez.
Amúgy ugyanez megy mindenhol, a politika viszályt szít ellentéteket gerjeszt, megosztja az embereket, és közben a zavarosban halászik... míg nincs egység az emberek között, addig lehetetlenség fellépni ellenük.
Ez mindig egy választás; az egyén, minden ember választása hogy ő ellenséget lát-e a sorstársában (pl az autós a biciklisben - vagy fordítva) vagy összefog és az igazi ellenség a politika, a korrupció ellen, ami mindezt létrehozta...
Bocs érte, de valahol nevetségesnek érzem ezt az autós biciklis szembenállást. Mindenkinek vannak vélt, vagy valós sérelmei, de a taplókat leszámítva a tényeleges oka maga a közlekedés egészének az állapota, s nem az hogy X ártani akart Y-nak... X és Y valójában ugyanazt akarja: eljutni az uticéljához, csak ez épp egyre nehezebb neki, mindenki megpróbál valahogy ügyeskedni, s a baj nem igazán az ügyeskedésben van, hanem abban, hogy erre rákényszerülnek az emberek... Lehet persze szabályokra hivatkozni, a megnem adott előnyöket számonkérni - mindig fognak sérelmek esni az embereken, amíg ilyen a helyzet, de igaza sosem lesz egyik félnek sem...
No persze lehet az is, hogy én látom rosszul a dolgokat...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hol működik, hol meg nem s kiirja azt a "No input file specified" üzenetet.