Adatok
F. T.- (törölt)
0 bejegyzést írt és 992 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Lévén, hogy nem ezen ország határain belül születtem és már 20 éves is elmúltam, mire ideértem, így egy s más kimaradt az életemből. Például itt tanultam meg szeretni a Kádár rendszert (mert az is jobb volt, mint a Gyurcsányé - hallom), és arra is itt döbbentem rá, hogy a…..
F. T.- (törölt)
2009.06.18 02:17:59
@Tikk-Takk:
Nem tudom honnan tetszett előszedni a Szentháromságot, ugyanis szó nem volt róla, hacsak nem ismerem magát régtől fogva jól, hogy most ezen cseszekedjen.
Magának egy undorító, halálra idegesítő, kötekedő stílusa van, és nem értem mi a büdös francot keres itt?
Maga azt csinál a Bibliával amit akar, az senkit nem érdekel, de ez nem az a blog, ahol az undorító, alacsonyabbrendű szektás eszméket kell terjeszteni, arra megvannak a megfelelő oldalak erre, had ne ajánlgassam őket.
Nem tudom honnan tetszett előszedni a Szentháromságot, ugyanis szó nem volt róla, hacsak nem ismerem magát régtől fogva jól, hogy most ezen cseszekedjen.
Magának egy undorító, halálra idegesítő, kötekedő stílusa van, és nem értem mi a büdös francot keres itt?
Maga azt csinál a Bibliával amit akar, az senkit nem érdekel, de ez nem az a blog, ahol az undorító, alacsonyabbrendű szektás eszméket kell terjeszteni, arra megvannak a megfelelő oldalak erre, had ne ajánlgassam őket.
F. T.- (törölt)
2009.06.18 02:46:47
@Tikk-Takk:
A Szentírás egyéni magyarázata
Iz 53,6
Mi mindnyájan, mint a juhok, tévelyegtünk, ki-ki a maga útjára tért, és az Úr mégis az ő vállára rakta mindnyájunk gonoszságát.
Iz 28,8-9
Igen, minden asztal tele van okádékkal, egy csöpp hely sem marad tőlük tisztán. „De kit akar az ilyen tudásra tanítani? Kinek akarja kifejteni a kinyilatkoztatást? A csecsemőknek, akiket éppen elválasztottak, akiket csak most vettek el anyjuk kebelétől.
Iz 56,11
Telhetetlen kutyák, nem lehet őket jóllakatni. Pásztorok, de vigyázni nem tudnak. Mind a maguk útján járnak, ki-ki a saját hasznát lesi.
1Jn 2,27
A tőle kapott kenet maradjon meg bennetek, és akkor nincs szükségetek rá, hogy bárki is tanítson benneteket mindenre, s ez igaz, nem hazugság. Aszerint, ahogy tanított benneteket, maradjatok benne.
Mt 13,10-11
Ekkor odamentek hozzá tanítványai és megkérdezték: „Miért beszélsz nekik példabeszédekben?” „Nektek megadatott, hogy megértsétek a mennyek országának titkait - felelte -, de nekik nem.
Mt 13,36
Akkor elbocsátotta a népet, s bement a házba. Odamentek hozzá tanítványai, és kérték: „Magyarázd meg nekünk a szántóföldről és a konkolyról szóló példabeszédedet!”
Mt 15,15
Péter megkérte: „Magyarázd meg nekünk ezt a példabeszédet!”
Mk 7,17
Amikor a tömeg elől bement a házba, tanítványai megkérdezték tőle, mi a példabeszéd értelme.
Jn 16,17
A tanítványok közül néhányan elkezdtek tanakodni: „Mit akarhat ezzel mondani: Rövid idő, s már nem láttok, ismét rövid idő, és viszontláttok? És hogy: az Atyához megyek?”
Jn 16,18
Így töprengtek: „Mi az, hogy rövid idő? Nem értjük, mit akar vele mondani.”
Lk 24,13
Ketten közülük még aznap elindultak egy Emmausz nevű helységbe, amely Jeruzsálemtől hatvan stádiumnyi távolságra feküdt.
Lk 24,27
Aztán Mózesen elkezdve az összes prófétánál megmagyarázta nekik, amit az Írásokban róla írtak.
Lk 24,32
„Hát nem lángolt a szívünk - mondták -, amikor beszélt az úton és kifejtette az Írásokat?”
Lk 24,35
Erre ők is beszámoltak az úton történtekről, meg arról, hogyan ismerték fel a kenyértöréskor.
Lk 24,44-45
Aztán így szólt hozzájuk: „Ezeket mondtam nektek, amikor még veletek voltam, hogy be kell teljesednie mindannak, amit rólam Mózes törvényében, a prófétákban és a zsoltárokban írtak. Ekkor megnyitotta értelmüket, hogy megértsék az Írásokat, s így folytatta:
Júd 1,8
Ezek az álmodozók is ugyanúgy megfertőzik a testet, a felsőbbséget megvetik, a dicsőítendőket pedig káromolják. (KNV)
Péld 3,5-6
Szíved minden bizalmát Istenbe vesd, saját értelmedre ne igen hagyatkozz. Minden utadon próbáld fölismerni, akkor egyenessé teszi ösvényedet.
Péld 3,7
Ne tartsd magadat bölcsnek, inkább féld az Urat és kerüld a rosszat!
Péld 28,26
Aki a maga eszére hagyatkozik, az bolond; aki bölcsességben él, az biztos úton jár.
Róm 12,16
Egymással egyetértésben legyetek, ne legyetek nagyratörők, hanem az alázatosakhoz tartsátok magatokat. Ne legyetek bölcsek önmagatok szerint. (MBT)
2Pét 1,20-21
Először is azt értsétek meg, hogy az Írásnak egyetlenegy jövendölése sem származik önkényes értelmezésből. Hisz sohasem keletkezett jövendölés emberi akaratból, hanem mindig csak a Szentlélektől sugalmazva beszéltek - Isten megbízottaiként - a szent emberek.
2Pét 3,15-16
Urunk türelmét tartsátok üdvösségnek, ahogy szeretett testvérünk, Pál írta nektek ajándékul kapott bölcsességében minden olyan levélben, amelyben ezekről a dolgokról beszél. Vannak bennük nehezen érthető dolgok, ezeket a tanulatlan és állhatatlan emberek kicsavarják a saját vesztükre, akárcsak a többi Írást is.
1Kor 1,10
Testvérek, Urunk, Jézus Krisztus nevére kérlek titeket, éljetek mindnyájan egyetértésben, ne szakadjatok pártokra, legyetek egyek ugyanabban a lelkületben, ugyanabban a felfogásban.
Iz 11,1-3
Vessző kél majd Izáj törzsökéből, hajtás sarjad gyökeréből. Az Úr lelke nyugszik rajta: a bölcsesség és az értelem lelke; a tanács és az erősség lelke; a tudás és az Úr félelmének lelke, s az Úr félelmében telik öröme. Nem aszerint ítél majd, amit a szem lát, s nem aszerint ítélkezik, amit a fül hall,
Róm 12,3-8
A nekem adott kegyelem segítségével azt mondom mindegyiteknek: Senki ne becsülje magát a kelleténél többre, hanem józanul gondolkodjatok, mindenki az Istentől neki juttatott hit mértéke szerint. Mert ahogy egy testben több tagunk van, s minden tagnak más a szerepe, sokan egy test vagyunk Krisztusban, egyenként azonban tagjai vagyunk egymásnak, s a nekünk juttatott kegyelem szerint adományaink is különböznek: aki a prófétálást kapta, tegyen tanúságot a hit szerint, aki tisztséget kapott, töltse be tisztségét, aki tanító, tanítson, aki a buzdítás ajándékát kapta, buzdítson, aki jótékonykodik, tegye egyszerűségben, aki elöljáró, legyen gondos, aki irgalmasságot gyakorol, tegye örömest.
1Kor 12,4-11
A lelki adományok ugyan különfélék, a Lélek azonban ugyanaz. A szolgálatok is különfélék, de az Úr ugyanaz. Sokfélék a jelek is, de Isten, aki mindenben mindent véghezvisz, ugyanaz. A Lélek megnyilvánulásait mindenki azért kapja, hogy használjon vele. Az egyik ugyanis a bölcsesség ajándékát kapja a Lélektől, a másik a tudás adományát ugyanattól a Lélektől, a harmadik a hitet kapja ugyanabban a Lélekben vagy pedig a gyógyítás adományát szintén ugyanabban a Lélekben. Van, aki csodatevő hatalmat kap, van, akinek a prófétálásnak vagy a szellemek elbírálásának képessége jut osztályrészül. Más különféle nyelveket vagy pedig a nyelvek értelmezését nyeri el ajándékul. Mindezt azonban egy és ugyanaz a Lélek műveli, tetszése szerint osztva kinek-kinek.
1Kor 12,28-30
Ám az Egyházban Isten némelyeket apostollá, másokat prófétává, ismét másokat tanítóvá tett. Adott csodatevő hatalmat, gyógyítóerőt, segítőkészséget, kormányzóképességet, különféle nyelvadományt. Vajon mind apostolok? Mind próféták? Mind tanítók? Valamennyien rendelkeznek csodatevő hatalommal és gyógyítóerővel? Mindnyájan értelmezik a beszédeket?
Ef 4,8-13
Ezért mondja az Írás: Fölment a magasba, magával vitte a foglyokat, s osztott az embereknek ajándékokat. Az pedig, hogy fölment, mi mást jelent, mint hogy előbb le is szállt a lenti földi tájakra? Aki leszállt, az emelkedett minden ég fölé, hogy betöltse a mindenséget. Ő némelyeket apostollá, másokat prófétává, ismét másokatevangélistává, pásztorrá és tanítóvá tett, hogy szolgálatuk betöltésére neveljék a szenteket, és fölépítsék Krisztus testét, amíg mindnyájan el nem jutunk az Isten Fia hitének és megismerésének egységére, és meglett emberré nem leszünk, elérve Krisztus teljessége életkorának mértékére.
ApCsel 13,1
Az antióchiai egyházban volt több próféta és tanító, mint Barnabás, a Nigernek is nevezett Simon, a cirenei Luciusz, Heródes tejtestvére, Manaén és Saul.
ApCsel 8,27-31
Fölkerekedett hát, és elment oda. Egy etiópiai férfi, Kandákének, az etiópiai királynénak magas rangú udvari tisztje és főkincstárosa épp Jeruzsálemben járt imádkozni. Visszatérőben kocsiján ülve Izajás prófétát olvasta. A Lélek indítást adott Fülöpnek: „Menj és szegődj a kocsi mellé!” Fülöp odasietett, és meghallotta, hogy Izajás prófétát olvassa. Megkérdezte: „Érted, amit olvasol?” „Hogyan érthetném - felelte -, ha nincs, aki megmagyarázza nekem?” Aztán arra kérte Fülöpöt, hogy szálljon fel és üljön mellé.
ApCsel 18,24-26
Közben egy alexandriai származású, Apolló nevű zsidó érkezett Efezusba. Ékesszóló és az Írásokban igen jártas ember volt. Már kapott valami oktatást az Úr igazságairól, buzgón és helyesen beszélt és tanított Jézusról, de még csak János keresztségéről tudott. Bátran elkezdett tanítani a zsinagógában. Priszcilla és Aquila meghallották, elhívták magukhoz, és pontosabban elmagyarázták neki az Isten útját.
Jn 14,26
S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek.
Jn 16,13
Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, ő majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek.
Lk 24,44-49
Aztán így szólt hozzájuk: „Ezeket mondtam nektek, amikor még veletek voltam, hogy be kell teljesednie mindannak, amit rólam Mózes törvényében, a prófétákban és a zsoltárokban írtak.” Ekkor megnyitotta értelmüket, hogy megértsék az Írásokat, s így folytatta: „Meg van írva, hogy a Messiásnak szenvednie kell, és harmadnap fel kell támadnia a halálból. Nevében megtérést és bűnbocsánatot kell hirdetni minden népnek Jeruzsálemtől kezdve. Ti tanúi vagytok ezeknek. Én meg kiárasztom rátok Atyám ígéretét. Maradjatok a városban, míg fel nem öltitek a magasságból való erőt.”
Lk 10,16
Aki titeket hallgat, engem hallgat, aki titeket elutasít, engem utasít el, aki pedig engem elutasít, azt utasítja el, aki küldött.
Tit 2,15
Erről beszélj, erre buzdíts és figyelmeztess teljes határozottsággal. Senki meg ne vessen!
Sir 3,21-24
Ami túl nehéz neked, azt ne kutasd, és ami erődön felül van, azt ne vizsgáld. Amit előírtak neked, azzal törődj, ami el van rejtve, azért ne bajlódj. Amihez kevés az erőd, azzal ne kínlódjál; olyan tanítást kaptál, amely meghaladja az ember értelmét. Fennhéjázásukban sokan eltévedtek, nagyzó hóbortjukba belezavarodtak.
1Kor 8,2
Aki tetszeleg tudásában, még nem értette meg, mi a helyes ismeret.
Gal 6,3
Aki beképzeli magának, hogy valaki, holott semmi, önmagát áltatja.
A Szentírás egyéni magyarázata
Iz 53,6
Mi mindnyájan, mint a juhok, tévelyegtünk, ki-ki a maga útjára tért, és az Úr mégis az ő vállára rakta mindnyájunk gonoszságát.
Iz 28,8-9
Igen, minden asztal tele van okádékkal, egy csöpp hely sem marad tőlük tisztán. „De kit akar az ilyen tudásra tanítani? Kinek akarja kifejteni a kinyilatkoztatást? A csecsemőknek, akiket éppen elválasztottak, akiket csak most vettek el anyjuk kebelétől.
Iz 56,11
Telhetetlen kutyák, nem lehet őket jóllakatni. Pásztorok, de vigyázni nem tudnak. Mind a maguk útján járnak, ki-ki a saját hasznát lesi.
1Jn 2,27
A tőle kapott kenet maradjon meg bennetek, és akkor nincs szükségetek rá, hogy bárki is tanítson benneteket mindenre, s ez igaz, nem hazugság. Aszerint, ahogy tanított benneteket, maradjatok benne.
Mt 13,10-11
Ekkor odamentek hozzá tanítványai és megkérdezték: „Miért beszélsz nekik példabeszédekben?” „Nektek megadatott, hogy megértsétek a mennyek országának titkait - felelte -, de nekik nem.
Mt 13,36
Akkor elbocsátotta a népet, s bement a házba. Odamentek hozzá tanítványai, és kérték: „Magyarázd meg nekünk a szántóföldről és a konkolyról szóló példabeszédedet!”
Mt 15,15
Péter megkérte: „Magyarázd meg nekünk ezt a példabeszédet!”
Mk 7,17
Amikor a tömeg elől bement a házba, tanítványai megkérdezték tőle, mi a példabeszéd értelme.
Jn 16,17
A tanítványok közül néhányan elkezdtek tanakodni: „Mit akarhat ezzel mondani: Rövid idő, s már nem láttok, ismét rövid idő, és viszontláttok? És hogy: az Atyához megyek?”
Jn 16,18
Így töprengtek: „Mi az, hogy rövid idő? Nem értjük, mit akar vele mondani.”
Lk 24,13
Ketten közülük még aznap elindultak egy Emmausz nevű helységbe, amely Jeruzsálemtől hatvan stádiumnyi távolságra feküdt.
Lk 24,27
Aztán Mózesen elkezdve az összes prófétánál megmagyarázta nekik, amit az Írásokban róla írtak.
Lk 24,32
„Hát nem lángolt a szívünk - mondták -, amikor beszélt az úton és kifejtette az Írásokat?”
Lk 24,35
Erre ők is beszámoltak az úton történtekről, meg arról, hogyan ismerték fel a kenyértöréskor.
Lk 24,44-45
Aztán így szólt hozzájuk: „Ezeket mondtam nektek, amikor még veletek voltam, hogy be kell teljesednie mindannak, amit rólam Mózes törvényében, a prófétákban és a zsoltárokban írtak. Ekkor megnyitotta értelmüket, hogy megértsék az Írásokat, s így folytatta:
Júd 1,8
Ezek az álmodozók is ugyanúgy megfertőzik a testet, a felsőbbséget megvetik, a dicsőítendőket pedig káromolják. (KNV)
Péld 3,5-6
Szíved minden bizalmát Istenbe vesd, saját értelmedre ne igen hagyatkozz. Minden utadon próbáld fölismerni, akkor egyenessé teszi ösvényedet.
Péld 3,7
Ne tartsd magadat bölcsnek, inkább féld az Urat és kerüld a rosszat!
Péld 28,26
Aki a maga eszére hagyatkozik, az bolond; aki bölcsességben él, az biztos úton jár.
Róm 12,16
Egymással egyetértésben legyetek, ne legyetek nagyratörők, hanem az alázatosakhoz tartsátok magatokat. Ne legyetek bölcsek önmagatok szerint. (MBT)
2Pét 1,20-21
Először is azt értsétek meg, hogy az Írásnak egyetlenegy jövendölése sem származik önkényes értelmezésből. Hisz sohasem keletkezett jövendölés emberi akaratból, hanem mindig csak a Szentlélektől sugalmazva beszéltek - Isten megbízottaiként - a szent emberek.
2Pét 3,15-16
Urunk türelmét tartsátok üdvösségnek, ahogy szeretett testvérünk, Pál írta nektek ajándékul kapott bölcsességében minden olyan levélben, amelyben ezekről a dolgokról beszél. Vannak bennük nehezen érthető dolgok, ezeket a tanulatlan és állhatatlan emberek kicsavarják a saját vesztükre, akárcsak a többi Írást is.
1Kor 1,10
Testvérek, Urunk, Jézus Krisztus nevére kérlek titeket, éljetek mindnyájan egyetértésben, ne szakadjatok pártokra, legyetek egyek ugyanabban a lelkületben, ugyanabban a felfogásban.
Iz 11,1-3
Vessző kél majd Izáj törzsökéből, hajtás sarjad gyökeréből. Az Úr lelke nyugszik rajta: a bölcsesség és az értelem lelke; a tanács és az erősség lelke; a tudás és az Úr félelmének lelke, s az Úr félelmében telik öröme. Nem aszerint ítél majd, amit a szem lát, s nem aszerint ítélkezik, amit a fül hall,
Róm 12,3-8
A nekem adott kegyelem segítségével azt mondom mindegyiteknek: Senki ne becsülje magát a kelleténél többre, hanem józanul gondolkodjatok, mindenki az Istentől neki juttatott hit mértéke szerint. Mert ahogy egy testben több tagunk van, s minden tagnak más a szerepe, sokan egy test vagyunk Krisztusban, egyenként azonban tagjai vagyunk egymásnak, s a nekünk juttatott kegyelem szerint adományaink is különböznek: aki a prófétálást kapta, tegyen tanúságot a hit szerint, aki tisztséget kapott, töltse be tisztségét, aki tanító, tanítson, aki a buzdítás ajándékát kapta, buzdítson, aki jótékonykodik, tegye egyszerűségben, aki elöljáró, legyen gondos, aki irgalmasságot gyakorol, tegye örömest.
1Kor 12,4-11
A lelki adományok ugyan különfélék, a Lélek azonban ugyanaz. A szolgálatok is különfélék, de az Úr ugyanaz. Sokfélék a jelek is, de Isten, aki mindenben mindent véghezvisz, ugyanaz. A Lélek megnyilvánulásait mindenki azért kapja, hogy használjon vele. Az egyik ugyanis a bölcsesség ajándékát kapja a Lélektől, a másik a tudás adományát ugyanattól a Lélektől, a harmadik a hitet kapja ugyanabban a Lélekben vagy pedig a gyógyítás adományát szintén ugyanabban a Lélekben. Van, aki csodatevő hatalmat kap, van, akinek a prófétálásnak vagy a szellemek elbírálásának képessége jut osztályrészül. Más különféle nyelveket vagy pedig a nyelvek értelmezését nyeri el ajándékul. Mindezt azonban egy és ugyanaz a Lélek műveli, tetszése szerint osztva kinek-kinek.
1Kor 12,28-30
Ám az Egyházban Isten némelyeket apostollá, másokat prófétává, ismét másokat tanítóvá tett. Adott csodatevő hatalmat, gyógyítóerőt, segítőkészséget, kormányzóképességet, különféle nyelvadományt. Vajon mind apostolok? Mind próféták? Mind tanítók? Valamennyien rendelkeznek csodatevő hatalommal és gyógyítóerővel? Mindnyájan értelmezik a beszédeket?
Ef 4,8-13
Ezért mondja az Írás: Fölment a magasba, magával vitte a foglyokat, s osztott az embereknek ajándékokat. Az pedig, hogy fölment, mi mást jelent, mint hogy előbb le is szállt a lenti földi tájakra? Aki leszállt, az emelkedett minden ég fölé, hogy betöltse a mindenséget. Ő némelyeket apostollá, másokat prófétává, ismét másokatevangélistává, pásztorrá és tanítóvá tett, hogy szolgálatuk betöltésére neveljék a szenteket, és fölépítsék Krisztus testét, amíg mindnyájan el nem jutunk az Isten Fia hitének és megismerésének egységére, és meglett emberré nem leszünk, elérve Krisztus teljessége életkorának mértékére.
ApCsel 13,1
Az antióchiai egyházban volt több próféta és tanító, mint Barnabás, a Nigernek is nevezett Simon, a cirenei Luciusz, Heródes tejtestvére, Manaén és Saul.
ApCsel 8,27-31
Fölkerekedett hát, és elment oda. Egy etiópiai férfi, Kandákének, az etiópiai királynénak magas rangú udvari tisztje és főkincstárosa épp Jeruzsálemben járt imádkozni. Visszatérőben kocsiján ülve Izajás prófétát olvasta. A Lélek indítást adott Fülöpnek: „Menj és szegődj a kocsi mellé!” Fülöp odasietett, és meghallotta, hogy Izajás prófétát olvassa. Megkérdezte: „Érted, amit olvasol?” „Hogyan érthetném - felelte -, ha nincs, aki megmagyarázza nekem?” Aztán arra kérte Fülöpöt, hogy szálljon fel és üljön mellé.
ApCsel 18,24-26
Közben egy alexandriai származású, Apolló nevű zsidó érkezett Efezusba. Ékesszóló és az Írásokban igen jártas ember volt. Már kapott valami oktatást az Úr igazságairól, buzgón és helyesen beszélt és tanított Jézusról, de még csak János keresztségéről tudott. Bátran elkezdett tanítani a zsinagógában. Priszcilla és Aquila meghallották, elhívták magukhoz, és pontosabban elmagyarázták neki az Isten útját.
Jn 14,26
S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek.
Jn 16,13
Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, ő majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek.
Lk 24,44-49
Aztán így szólt hozzájuk: „Ezeket mondtam nektek, amikor még veletek voltam, hogy be kell teljesednie mindannak, amit rólam Mózes törvényében, a prófétákban és a zsoltárokban írtak.” Ekkor megnyitotta értelmüket, hogy megértsék az Írásokat, s így folytatta: „Meg van írva, hogy a Messiásnak szenvednie kell, és harmadnap fel kell támadnia a halálból. Nevében megtérést és bűnbocsánatot kell hirdetni minden népnek Jeruzsálemtől kezdve. Ti tanúi vagytok ezeknek. Én meg kiárasztom rátok Atyám ígéretét. Maradjatok a városban, míg fel nem öltitek a magasságból való erőt.”
Lk 10,16
Aki titeket hallgat, engem hallgat, aki titeket elutasít, engem utasít el, aki pedig engem elutasít, azt utasítja el, aki küldött.
Tit 2,15
Erről beszélj, erre buzdíts és figyelmeztess teljes határozottsággal. Senki meg ne vessen!
Sir 3,21-24
Ami túl nehéz neked, azt ne kutasd, és ami erődön felül van, azt ne vizsgáld. Amit előírtak neked, azzal törődj, ami el van rejtve, azért ne bajlódj. Amihez kevés az erőd, azzal ne kínlódjál; olyan tanítást kaptál, amely meghaladja az ember értelmét. Fennhéjázásukban sokan eltévedtek, nagyzó hóbortjukba belezavarodtak.
1Kor 8,2
Aki tetszeleg tudásában, még nem értette meg, mi a helyes ismeret.
Gal 6,3
Aki beképzeli magának, hogy valaki, holott semmi, önmagát áltatja.
EP-választás, I. rész - JobbikGyőzött a Jobbik. A harmadik helyhez nekik kellett a legmélyebbről, a legnagyobbat ugrani. A nemlétezésből most végre megszülettek, keserves munkával törték át a kirekesztettség és a megvetés falát. Most már nem úgy fognak megjelenni a médiában,…..
F. T.- (törölt)
2009.06.08 07:31:17
@Tóta W. Árpád:
Akkor az SZDSZ miért sugallja azt, hogy izmos kopasz emberek a fasiszták, hiszen nyilvánvalóan nem mind az.
Gondolom mert ők is toposzokra építenek: ilyen egy tipikus fasiszta, pedig nyilván vannak hosszúhajú, sörösüvegválló fasiszták is.
Toposz az is, amikor egy tipikus bűnözőnek egy tróger cigányt képzelünk el, nem valami tipikus svájci egyetemi professzort.
Akkor az SZDSZ miért sugallja azt, hogy izmos kopasz emberek a fasiszták, hiszen nyilvánvalóan nem mind az.
Gondolom mert ők is toposzokra építenek: ilyen egy tipikus fasiszta, pedig nyilván vannak hosszúhajú, sörösüvegválló fasiszták is.
Toposz az is, amikor egy tipikus bűnözőnek egy tróger cigányt képzelünk el, nem valami tipikus svájci egyetemi professzort.
F. T.- (törölt)
2009.06.08 18:02:48
F. T.- (törölt)
2009.06.16 06:12:09
@teemur:
"A Jobbik jelenlegi szavazótáborának igenis részét képzik szélsőséges nézeteket valló szavazók. Ez perszer nem jelenti azt, hogy minden Jobbik-szavazó szélsőséges, vagy hogy – szerinted – a vezetői azok lennének."
Így van, az MSZP se kommunista attól, hogy szavazóinak igen nagy hányada bevallottan Kádár-nosztalgiás oldschool kommunista...
"A Jobbik jelenlegi szavazótáborának igenis részét képzik szélsőséges nézeteket valló szavazók. Ez perszer nem jelenti azt, hogy minden Jobbik-szavazó szélsőséges, vagy hogy – szerinted – a vezetői azok lennének."
Így van, az MSZP se kommunista attól, hogy szavazóinak igen nagy hányada bevallottan Kádár-nosztalgiás oldschool kommunista...
Tavaly októberben egy csapat ateista kampányt indított a londoni buszokon, amelyek oldalán elhelyezett hirdetéseken azt üzenték az embereknek, hogy talán isten nem is létezik, így aztán mindenki jobban tenné, ha az aggódás helyett elkezdené élvezni az életet. Ez a kezdeményezés…..
F. T.- (törölt)
2009.06.12 16:57:25
@T1GRIS:
De sokan mégis a tudományra hivatkozva, magukt gőgösen okosnak képzeve pocskondiázzák a vallást és a vallásos embereket...
De sokan mégis a tudományra hivatkozva, magukt gőgösen okosnak képzeve pocskondiázzák a vallást és a vallásos embereket...
F. T.- (törölt)
2009.06.12 17:03:41
@lama:
"Amúgy én is katolikus vagyok, mert a nagyanyám erőltette"
Tudok jobba is:
150 érv, hogy miért vagyok katolikus
www.depositum.hu/150.html
"Amúgy én is katolikus vagyok, mert a nagyanyám erőltette"
Tudok jobba is:
150 érv, hogy miért vagyok katolikus
www.depositum.hu/150.html
F. T.- (törölt)
2009.06.13 01:32:08
@őröltbors:
Néhány idézet az iszlámról:
"az iszlám is "felekezetekre" oszlik, komoly ellentétekkel, s az egyes theológiai-bölcseleti-jogi iskolák az egyes "felekezeteken" belül kölcsönösen kizárják a másik felekezetet, azt nem muszlimnak tartva. A két fő felekezet a szunni és a siíta.
Az összehasonlítás így csalóka, bár súlyos tendenciákat mutat. Mutatja egyrészt azt, hogy a kereszténység nem itatja át a "keresztény" társadalmakat, míg az iszlám egyre jobban átitatja a muszlim társadalmakat. Kézzelfogható ez a demográfiai adatokban.
Hozzá teendő, hogy a muszlim országokban (már amelyek konzekvensen azok) nincs vallásszabadság európai, katolikus értelemben, tehát a kitérőkre halál vár.
Mi katolikusok is valljuk, hogy a hitünk igazságvallás, ám a kényszert elvetjük, és a más meggyőződésen lévőket is csak akkor tartjuk az állam részéről korlátozhatónak, ha egyéni vagy közösségi, magán vagy nyilvános gyakorlatuk és hitelveik a természetjoggal ellentétesek; halál csak legvégső esetben alkalmazható, sohasem kollektív jelleggel, ha egy illető személy (mégha közösségben elkövetve, pl. muszlim had részeként) más ember élethez való jogát fenyegeti, és elhárítására csakis az ő életének kioltása által van lehetőség. Ezért lehet jogos - megfelelő keretek között - egy keresztes hadjárat, amely sohasem irányulhat civilek ellen, s alapvetően a kereszténység védelmében, a másik személy természetjogot sértő megnyilvánulása ellen irányulhat.
Mondjuk ezen az alapon az iszlám korlátozható lenne, mivel a természetjognak mond ellent, aminek része a vallásszabadság katolikus értelmezése, mely az ember transzcendens képéből indul ki, s amely a természetes ész fényénél bizonyítható.
A regensburgi beszéd fényében is vallanunk kell azonban, hogy az iszlám nem igazságvallás, fanatikus, akarati (voluntarista) vallás; s mivel nem igaz, így az emberi természettel is ellentétes. A problémát növeli, hogy erősen korlátozza az igazságvallást, ezért nekünk, világi katolikusoknak kötelességünk szellemi fegyverekkel küzdeni, és a természetjog által meghatározott önvédelem körében fizikai fegyverekkel védekezni az iszlám esztelen hazugságon alapuló terrorizmusával szemben.
Számomra világos volt a Szentatya üzenete, a kényszeredett vatikáni kimagyarázások ellenére, ami a világi katolikusok szégyene! Az összes keresztény cégérrel takaródzó európai pártnak (főleg a katolikusoknak) egy emberként kellett volna kiállnia a Szentatya mellett! A Szentatya beszédének igazságát éppen az iszlám primitív, emberellenes, fanatikus, hazug módozatú Isten"szeretete" bizonyította, amellyel reagált a beszédre."
A Qu' uran tele van olyan bődületes ostobaságokkal(például a kereszténységben Szűz Mária a "harmadik isteni személy" az Atya és a Fiú után, etc.)
"ez vakhit, azaz fanatizmus per definitionem.
Erről beszélt a regensburgi beszédében a Szentatya, amire a vakhitből eredő primitivizmussal válaszoltak, s ezzel mintegy igazolták azt, ami ellen erőszakkal, gyilkolással "tiltakoztak".
Voluntarista (akarati) vallás "logika", Logos, Értelem, Bölcsesség nélkül, magyarul "ostobaság".
Az iszlám tehát nem kinyilatkoztatott vallás, mivel ellent mond az emberi természet egyik fő komponensének, az értelemnek.
A szenvedélyekre épít, nem pedig az ember szellemi képességeire.
A szellemi gyávaságot, fizikai erőszakkal kompenzálják...
Egyébként, HA igaz a hitem, akkor nyugodt szívvel vitára bocsátom hittételeit is. A keresztény ember számára szabad a kételkedés, a tagadás bűn. A hit és az értelem összhangja a cél.
HA pedig nem igaz a hitem, akkor elhagyom, hisz szívem szerint az Igazságot keresem.
Az iszlám ezért is egy primitív, erőszakos-akaratos vakhit, hamis-vallás, érzelem-vallás, a katolikus keresztény egyetlen igaz hittel, a katolikus értelem-vallással szemben.
Ezt az állításomat pedig észérvekkel is alá tudom támasztani.
Természetellenes is tehát is iszlám, amire pedig mindig hivatkoznak."
Néhány idézet az iszlámról:
"az iszlám is "felekezetekre" oszlik, komoly ellentétekkel, s az egyes theológiai-bölcseleti-jogi iskolák az egyes "felekezeteken" belül kölcsönösen kizárják a másik felekezetet, azt nem muszlimnak tartva. A két fő felekezet a szunni és a siíta.
Az összehasonlítás így csalóka, bár súlyos tendenciákat mutat. Mutatja egyrészt azt, hogy a kereszténység nem itatja át a "keresztény" társadalmakat, míg az iszlám egyre jobban átitatja a muszlim társadalmakat. Kézzelfogható ez a demográfiai adatokban.
Hozzá teendő, hogy a muszlim országokban (már amelyek konzekvensen azok) nincs vallásszabadság európai, katolikus értelemben, tehát a kitérőkre halál vár.
Mi katolikusok is valljuk, hogy a hitünk igazságvallás, ám a kényszert elvetjük, és a más meggyőződésen lévőket is csak akkor tartjuk az állam részéről korlátozhatónak, ha egyéni vagy közösségi, magán vagy nyilvános gyakorlatuk és hitelveik a természetjoggal ellentétesek; halál csak legvégső esetben alkalmazható, sohasem kollektív jelleggel, ha egy illető személy (mégha közösségben elkövetve, pl. muszlim had részeként) más ember élethez való jogát fenyegeti, és elhárítására csakis az ő életének kioltása által van lehetőség. Ezért lehet jogos - megfelelő keretek között - egy keresztes hadjárat, amely sohasem irányulhat civilek ellen, s alapvetően a kereszténység védelmében, a másik személy természetjogot sértő megnyilvánulása ellen irányulhat.
Mondjuk ezen az alapon az iszlám korlátozható lenne, mivel a természetjognak mond ellent, aminek része a vallásszabadság katolikus értelmezése, mely az ember transzcendens képéből indul ki, s amely a természetes ész fényénél bizonyítható.
A regensburgi beszéd fényében is vallanunk kell azonban, hogy az iszlám nem igazságvallás, fanatikus, akarati (voluntarista) vallás; s mivel nem igaz, így az emberi természettel is ellentétes. A problémát növeli, hogy erősen korlátozza az igazságvallást, ezért nekünk, világi katolikusoknak kötelességünk szellemi fegyverekkel küzdeni, és a természetjog által meghatározott önvédelem körében fizikai fegyverekkel védekezni az iszlám esztelen hazugságon alapuló terrorizmusával szemben.
Számomra világos volt a Szentatya üzenete, a kényszeredett vatikáni kimagyarázások ellenére, ami a világi katolikusok szégyene! Az összes keresztény cégérrel takaródzó európai pártnak (főleg a katolikusoknak) egy emberként kellett volna kiállnia a Szentatya mellett! A Szentatya beszédének igazságát éppen az iszlám primitív, emberellenes, fanatikus, hazug módozatú Isten"szeretete" bizonyította, amellyel reagált a beszédre."
A Qu' uran tele van olyan bődületes ostobaságokkal(például a kereszténységben Szűz Mária a "harmadik isteni személy" az Atya és a Fiú után, etc.)
"ez vakhit, azaz fanatizmus per definitionem.
Erről beszélt a regensburgi beszédében a Szentatya, amire a vakhitből eredő primitivizmussal válaszoltak, s ezzel mintegy igazolták azt, ami ellen erőszakkal, gyilkolással "tiltakoztak".
Voluntarista (akarati) vallás "logika", Logos, Értelem, Bölcsesség nélkül, magyarul "ostobaság".
Az iszlám tehát nem kinyilatkoztatott vallás, mivel ellent mond az emberi természet egyik fő komponensének, az értelemnek.
A szenvedélyekre épít, nem pedig az ember szellemi képességeire.
A szellemi gyávaságot, fizikai erőszakkal kompenzálják...
Egyébként, HA igaz a hitem, akkor nyugodt szívvel vitára bocsátom hittételeit is. A keresztény ember számára szabad a kételkedés, a tagadás bűn. A hit és az értelem összhangja a cél.
HA pedig nem igaz a hitem, akkor elhagyom, hisz szívem szerint az Igazságot keresem.
Az iszlám ezért is egy primitív, erőszakos-akaratos vakhit, hamis-vallás, érzelem-vallás, a katolikus keresztény egyetlen igaz hittel, a katolikus értelem-vallással szemben.
Ezt az állításomat pedig észérvekkel is alá tudom támasztani.
Természetellenes is tehát is iszlám, amire pedig mindig hivatkoznak."
XII. Piusz már bíborosként náciellenes volt: 1935-ös lourdes-i beszédében a nácikat "szerencsétlen plagizátornak" nevezte, akiket "elragadott a faj-és vérkultusz babonája", majd a Vatikánban tevékenyen részt vett annak az 1937-es pápai enciklikának (Mit…..
F. T.- (törölt)
2009.06.13 01:15:36
A kép innenRákerestem a humor, humorérzék szavakra a Bibliában, de nem találtam benne. Rákerestem a jókedv szóra, az benne van többször is, de tiltó vonatkozásban nincs. Fellélegeztem. Tehát a Szentírás nem tiltja a jókedvet, a humorizálást. Helyes. Akkor vajon mi okozza, hogy a…..
F. T.- (törölt)
2009.06.12 16:52:30
F. T.- (törölt)
2009.06.12 16:56:12
Mély megdöbbenéssel olvastuk Tóta W. Árpád istenkáromló pünkösdi írását. Ezer és ezer írás közül is felismerem ezt a hangot. A hangot, mely a feneketlen sötétségből érkezik, hogy megrontsa testvéreink ártatlan, szűzies lelkét. Igen, Tóta W. a sátán hangján szólt! Nem…..
F. T.- (törölt)
2009.06.11 14:14:27
Nem tudom, ismeritek-e a régi egyházi lózungot: extra ecclesiam nulla salus! Diadalmas formula, nem?! De vajon igaz? Szerencsére egyre kevesebben gondolják így – és ez így van az egyházon belül is! Tudtátok ezt, Kedves Ateisták (Agnosztikusok/ Keresők/Még-Csak-Nem-Is-Keresők…..
F. T.- (törölt)
2009.06.10 15:09:18
Ajánlott olvasmány:
Pezenhoffer Antal: A magyar nemzet történelme; A katolikus Egyház és a Habsburg-ház
történelmi szerepe
mek.oszk.hu/04200/04245/index.phtml
Különös tekintettel ajánlott az első könyv "Protestantizmus" c. része.
Pezenhoffer Antal: A magyar nemzet történelme; A katolikus Egyház és a Habsburg-ház
történelmi szerepe
mek.oszk.hu/04200/04245/index.phtml
Különös tekintettel ajánlott az első könyv "Protestantizmus" c. része.
EP-választás, III. rész - MSZP Tavaly nyáron az utolsó nyolc évben először a 100 emberből a Szonda szerint csak 18 mondta, hogy ránk fog szavazni. Tavaly nyáron, gyerekek! Egy évvel később nyertünk. Gyurcsány Ferenc, Ősz 27,1 Ez eddig reménytelien hangzik, a 18 százaléka majdnem…..
F. T.- (törölt)
2009.06.09 21:12:47
Viktor bácsi! Matekozzunk!Az emberek 36,29%-a szavazott.A megjelentek 56,37%-a szavazott a Fidesz-KDNP közös listájára.Ez számításaim szerint ~20,46% os támogatottság, megosztva a Fidesz és a KDNP között, vagyis a tényleges Fidesz szavazatok száma még ennél is…..
F. T.- (törölt)
2009.06.09 19:56:12
@maxt:
"Én nem fenyegettem, csak kértem."
Pedig elég konkrét dilemma elé állítottál: "...vagy szedd ki a linket, vagy ne kommentelj ezen a blogon." Ez azért nem járja.
"A "c" típus mindent elmond, és bár racionálisan szinte lehetetlen fogást találni a dolgon, mindenki pontosan tudja mire utal a film. Nyilván ez volt a cél és nyilván jogtalan emiatt megsértődni."
Igen, tényleg a cigányság demográfiai robbanásáról van benne szó, és ez volt a cél. De én nem azt nehezményeztem, hogy felismerted, hogy miről van benne szó, hanem, hogy:
???MIÓTA CIGÁNYOZÁS A CIGÁNYOK DEMOGRÁFIAI MUTATÓIT KUTATNI???
Cigányokról írni, beszélni = cigányozás?
"még mindig gyűlölöm a moderálást, mert ugyanúgy a szólásszabadság korlátozását látom benne, mint a jobboldal, de van egy - egyébként teljesen szubjektív - határ, ami fölött kénytelen vagyok megtenni... Előre is köszönöm, hogy nem éltek vissza ezzel..."
Ez attól még egy szadis tempó volt.
Igen, elismerem a szólásszabadságot, DE... ezt meg azt, meg amazt be kell tiltani... Innentől meg elrelativizálódik az egész.
Egész egyszerűen arról van szó, hogy míg az egyik vélemény előre dicséretesnek van beállítva, a másikat valami állítólagos szalonképtelenség címén (amit soha, senki nem tud normálisan megindokolni) eltapossák, lehurrogják, letiltják.
Ajánlott olvasmány:
A modern boszorkányper. Rasszizmus: a vád, ami ellen nem lehet védekezni
konzervativok.blogspot.com/2009/06/modern-boszorkanyper-rasszizmus-vad-ami.html
"Én nem fenyegettem, csak kértem."
Pedig elég konkrét dilemma elé állítottál: "...vagy szedd ki a linket, vagy ne kommentelj ezen a blogon." Ez azért nem járja.
"A "c" típus mindent elmond, és bár racionálisan szinte lehetetlen fogást találni a dolgon, mindenki pontosan tudja mire utal a film. Nyilván ez volt a cél és nyilván jogtalan emiatt megsértődni."
Igen, tényleg a cigányság demográfiai robbanásáról van benne szó, és ez volt a cél. De én nem azt nehezményeztem, hogy felismerted, hogy miről van benne szó, hanem, hogy:
???MIÓTA CIGÁNYOZÁS A CIGÁNYOK DEMOGRÁFIAI MUTATÓIT KUTATNI???
Cigányokról írni, beszélni = cigányozás?
"még mindig gyűlölöm a moderálást, mert ugyanúgy a szólásszabadság korlátozását látom benne, mint a jobboldal, de van egy - egyébként teljesen szubjektív - határ, ami fölött kénytelen vagyok megtenni... Előre is köszönöm, hogy nem éltek vissza ezzel..."
Ez attól még egy szadis tempó volt.
Igen, elismerem a szólásszabadságot, DE... ezt meg azt, meg amazt be kell tiltani... Innentől meg elrelativizálódik az egész.
Egész egyszerűen arról van szó, hogy míg az egyik vélemény előre dicséretesnek van beállítva, a másikat valami állítólagos szalonképtelenség címén (amit soha, senki nem tud normálisan megindokolni) eltapossák, lehurrogják, letiltják.
Ajánlott olvasmány:
A modern boszorkányper. Rasszizmus: a vád, ami ellen nem lehet védekezni
konzervativok.blogspot.com/2009/06/modern-boszorkanyper-rasszizmus-vad-ami.html
F. T.- (törölt)
2009.06.09 20:03:55
@maxt:
Nomeg választ adhatnál emellett arra is, hogy moderátortársad - aki egyébként teljesen egyenes módon cenzúrával fenyegetett meg - miért mondta azt a videóra, hogy "gusztustalan és lélegzetelállítóan ostoba"?
Ha valami a cigányokról szól, akkor az ipso facto "cigányozás", "gusztustalan" és "ostoba"?
Komolyan ennyire csőlátásúak vagytok?
Nomeg választ adhatnál emellett arra is, hogy moderátortársad - aki egyébként teljesen egyenes módon cenzúrával fenyegetett meg - miért mondta azt a videóra, hogy "gusztustalan és lélegzetelállítóan ostoba"?
Ha valami a cigányokról szól, akkor az ipso facto "cigányozás", "gusztustalan" és "ostoba"?
Komolyan ennyire csőlátásúak vagytok?
F. T.- (törölt)
2009.06.09 20:10:43
@Nils. H:
"Mindig önfeledten mosolygok, amikor a külön fajról beszélő, poloskázó, patkányozó Prohászkáról kiderül, hogy áááá, nem is volt antiszemita."
Inkább olvasd el, kérlek, az idézettt könyvet:
www.piar.hu/pazmany/k488.htm
"A helyzet FT által felvázolthoz képest éppen fordítva van. Jön a zsidózás-cigányozás, és utána kikérik maguknak a kirekesztőt (stb.).... Unalmas."
Nem, itt a probléma azzal van, hogy nem értem, hogy attól, hogy a videó a cigányokról (is) szól, miért lenne kirekesztő cigányozás. Meg tudnád nekem magyarázni?
"Mindig önfeledten mosolygok, amikor a külön fajról beszélő, poloskázó, patkányozó Prohászkáról kiderül, hogy áááá, nem is volt antiszemita."
Inkább olvasd el, kérlek, az idézettt könyvet:
www.piar.hu/pazmany/k488.htm
"A helyzet FT által felvázolthoz képest éppen fordítva van. Jön a zsidózás-cigányozás, és utána kikérik maguknak a kirekesztőt (stb.).... Unalmas."
Nem, itt a probléma azzal van, hogy nem értem, hogy attól, hogy a videó a cigányokról (is) szól, miért lenne kirekesztő cigányozás. Meg tudnád nekem magyarázni?
Ha valaki azt gondolná, hogy Franciaország nemzeti mottóját önkényesen buzerálom, annak elárulom, hogy csak bizonyos hagyományokat követek. Mindannyian tudjuk, hogy a mottó eredete visszamegy egy forradalomra (1789), hivatalos mottóvá azonban csak a Harmadik…..
F. T.- (törölt)
2009.06.09 19:20:12
Hamarosan megváltozik a mise egyik legfontosabb imaszövege. Az eucharisztikus imában: „Ez a vér értetek és sokakért kiontatik” lesz. Azaz az eddig használt „mindenkiért” szó helyett a „sokakért” fog szerepelni. „Ennek használata 2009. Pünkösd ünnepétől kötelező” - írja a püspöki kar papokhoz szóló…..
F. T.- (törölt)
2009.06.09 19:17:33
Mi történt a szabad demokraták szövetségével? Mi lett azzal a rendszerváltó párttal, amelyik 1990-ben a négyigenes népszavazást még magabiztosan megnyerte, majd az akkori parlamenti választások során alig pár ezer szavazattal maradt alul a naftalinszagú MDF-fel szemben.…..
„Úristen, de ciki!”, „nem tudom elhinni”, „szégyen magyarnak lenni!”. Ilyesmiket küldözgetnek egymásnak a fészbukon meg sms-ben meg mindenfelé azok, akik most meglepődtek.Pedig sok csodálkoznivaló nincs. Ha a kormánypártnak és főleg külső…..
F. T.- (törölt)
2009.06.09 14:10:33
F. T.- (törölt)
2009.06.09 14:50:50
@Legelő Őse:
"dehogy szarjuk le - a holokauszt tagadás, és a cionistázás, a rohadt cigány orkozás szerintem nem eu konform...szerinted az? - forrás kuruc.info"
Értem, tehát nem az érdemi mondanivaló számít, hanem, hogy mit szól a hatalmas külföld. Igazi szolgalelkű mentalitás.
Ennyi erővel nem tudom mi a francnak magyar szuverenitás, nyugodtan hozzácsatolhatnának minket Hollandiához, elvégre úgyis csak olyan politikai irányzatnak szabad kormányzati pozícióba kerülni, ami az ő szájuk ízének megfelel, amit kineveztek eu konformnak.
"dehogy szarjuk le - a holokauszt tagadás, és a cionistázás, a rohadt cigány orkozás szerintem nem eu konform...szerinted az? - forrás kuruc.info"
Értem, tehát nem az érdemi mondanivaló számít, hanem, hogy mit szól a hatalmas külföld. Igazi szolgalelkű mentalitás.
Ennyi erővel nem tudom mi a francnak magyar szuverenitás, nyugodtan hozzácsatolhatnának minket Hollandiához, elvégre úgyis csak olyan politikai irányzatnak szabad kormányzati pozícióba kerülni, ami az ő szájuk ízének megfelel, amit kineveztek eu konformnak.
Régóta gondoltuk, és fogalmazgattuk magunkban, mi lehet ennek a következménye. Erre még nagyobb meglepetés kopogtat be. A magyar politikai élet ritkán produkál meglepetéseket, de ha igen az általában nagyot szokott ütni. Így volt ez 1994-ben, amikor az MSZP abszolút többséget…..
F. T.- (törölt)
2009.06.08 19:26:35
@Lord_Valdez:
Én inkább csak úgy mondanám, hogy kicsinyes, övön aluli és tahóság, és legfőképp érvelési hiba (reductio ad hitlerum, argumentum ad hominem stb.)
Én inkább csak úgy mondanám, hogy kicsinyes, övön aluli és tahóság, és legfőképp érvelési hiba (reductio ad hitlerum, argumentum ad hominem stb.)
F. T.- (törölt)
2009.06.09 14:24:50
@Shenpen:
"- történelmileg műveletlenek (rosszul látják egy csomó dolog okát)"
Őszintén: ebben az országban melyik párt értelmezi helyesen a történelem menetét?
"- kossuthisták (ebben sok minden benne van, és a legtöbb igen negatív)"
Okos, egy tisztes ultrakonzi az ilyentől fintorog, DE! Ebben az országban mélyen bele van verve a népbe a Kossuth-kultusz, a 48azás (amivel ter. nem értek egyet), ezt felróni a Jobbiknak kicsit igazságtalan. Mentségükre legyen szólva Kossuthot nem úgy értelmezik, mint az szdsz (Kossuth liberális volt, ő rulz, tehát legyen buziházasság), hanem a nemzeti büszkeség jegyében értelmezik (amire szerintem nagy szükség van ebben a kozmopolita mocsárban). Ja és teszem hozzá: ők az egyetlen párt, amelyik felvállalja Horthy Miklós örökségét, és foglalkozik a Szentkorona-tannal (mégha sokszor hülye szinten is, de legalább foglalkozik [vö. Gusztos]).
"- erősen balos elemek vannak a gondolkodásmódjukban (túl sok a szocialistoid elem)"
Hát akkor kapitalistán értelmezzük, hogy miért: erre van piaci igény. Orbán balos retorikáját szerintem ne elemezzük, megjegyzem szerintem ez csak duma, nyilvánvalóan csak a lelki szegény hívek kedvéért megy az ökölrázás a multik ellen, nem kell komolyan venni, ez amolyan brand.
"- ideológusok (normális patriotizmus helyett ideológiává emelt nacionalizmus), az ideológusokra jellemző egyoldalúsággal, kalapácsom-van-és-mindent-szögnek-nézek dologgal"
Ez igaz, de inkább legyen kicsit nacionalista (és nativista), mint ilyen kisebbségbabusgató kozmopolita szar, mint az SZDSZ. :) Majd kinövik, és kiforr ebből valami - megjegyzem a Fideszből soha nem fog kiforrni semmi konzi szempontból komolyan vehető dolog.
Megjegyzem egyik szélsőségre (az elvtelenségre) jött ellensúlyként egy ideológusabb vonal, majd kialakul ebből a szintézis.
Megjegyzem: szerintem még mindig jobb ha kicsit ideológusok (és a legközelebb járnak az Igazsághoz a pártok között), mintha elvtelen, gerinctelen puhatestűek lennének, mint a mostani elit.
"- sokkal többször kínálnak az embereknek indulatokra levezetési lehetőséget, mint megoldásokat, és vajon ez-e a politika feladata? mert szerintem erre a rockkoncert való"
Ez olyan gusztospetis volt. Tény, hogy van egy ilyen rétege is a bázisnak, de kérem: na és? Az MSZP kommunista párt lett azért, mert a szavazótáboruk tele van kádárnosztalgiás nénikékkel?
Egyébként szerintem ezek az állapotok joggal nyitják ki az ember zsebébena bicskát, még akkor is ha nem értek egyet az indulati politizálással.
Nomeg még mindig jobb indulatból az Igazság környékén járni, mint megfontoltan rombolni az országot (ld. ballib).
"- történelmileg műveletlenek (rosszul látják egy csomó dolog okát)"
Őszintén: ebben az országban melyik párt értelmezi helyesen a történelem menetét?
"- kossuthisták (ebben sok minden benne van, és a legtöbb igen negatív)"
Okos, egy tisztes ultrakonzi az ilyentől fintorog, DE! Ebben az országban mélyen bele van verve a népbe a Kossuth-kultusz, a 48azás (amivel ter. nem értek egyet), ezt felróni a Jobbiknak kicsit igazságtalan. Mentségükre legyen szólva Kossuthot nem úgy értelmezik, mint az szdsz (Kossuth liberális volt, ő rulz, tehát legyen buziházasság), hanem a nemzeti büszkeség jegyében értelmezik (amire szerintem nagy szükség van ebben a kozmopolita mocsárban). Ja és teszem hozzá: ők az egyetlen párt, amelyik felvállalja Horthy Miklós örökségét, és foglalkozik a Szentkorona-tannal (mégha sokszor hülye szinten is, de legalább foglalkozik [vö. Gusztos]).
"- erősen balos elemek vannak a gondolkodásmódjukban (túl sok a szocialistoid elem)"
Hát akkor kapitalistán értelmezzük, hogy miért: erre van piaci igény. Orbán balos retorikáját szerintem ne elemezzük, megjegyzem szerintem ez csak duma, nyilvánvalóan csak a lelki szegény hívek kedvéért megy az ökölrázás a multik ellen, nem kell komolyan venni, ez amolyan brand.
"- ideológusok (normális patriotizmus helyett ideológiává emelt nacionalizmus), az ideológusokra jellemző egyoldalúsággal, kalapácsom-van-és-mindent-szögnek-nézek dologgal"
Ez igaz, de inkább legyen kicsit nacionalista (és nativista), mint ilyen kisebbségbabusgató kozmopolita szar, mint az SZDSZ. :) Majd kinövik, és kiforr ebből valami - megjegyzem a Fideszből soha nem fog kiforrni semmi konzi szempontból komolyan vehető dolog.
Megjegyzem egyik szélsőségre (az elvtelenségre) jött ellensúlyként egy ideológusabb vonal, majd kialakul ebből a szintézis.
Megjegyzem: szerintem még mindig jobb ha kicsit ideológusok (és a legközelebb járnak az Igazsághoz a pártok között), mintha elvtelen, gerinctelen puhatestűek lennének, mint a mostani elit.
"- sokkal többször kínálnak az embereknek indulatokra levezetési lehetőséget, mint megoldásokat, és vajon ez-e a politika feladata? mert szerintem erre a rockkoncert való"
Ez olyan gusztospetis volt. Tény, hogy van egy ilyen rétege is a bázisnak, de kérem: na és? Az MSZP kommunista párt lett azért, mert a szavazótáboruk tele van kádárnosztalgiás nénikékkel?
Egyébként szerintem ezek az állapotok joggal nyitják ki az ember zsebébena bicskát, még akkor is ha nem értek egyet az indulati politizálással.
Nomeg még mindig jobb indulatból az Igazság környékén járni, mint megfontoltan rombolni az országot (ld. ballib).
F. T.- (törölt)
2009.06.09 14:27:26
@Shenpen:
Őőő... én nem tudom, hogy az országot a szakadék felé bőszen tologató ballib elit milyen etnikai összetételű, és nem is kívánok feltételezésekbe bocsátkozni, de remélem nem azért mondta, hogy magyarok mert a francia típusú (politikai) nemzetfelfogást vallja, amelynek értelmében milyen magyar állampolgár az magyar és kész?
Megjegyzem: ne tessék csomagokban gondolkodni, és berakni engem a kocsmában zsidózó alakokra.
Őőő... én nem tudom, hogy az országot a szakadék felé bőszen tologató ballib elit milyen etnikai összetételű, és nem is kívánok feltételezésekbe bocsátkozni, de remélem nem azért mondta, hogy magyarok mert a francia típusú (politikai) nemzetfelfogást vallja, amelynek értelmében milyen magyar állampolgár az magyar és kész?
Megjegyzem: ne tessék csomagokban gondolkodni, és berakni engem a kocsmában zsidózó alakokra.
EP-választás, II. rész – SZDSZ és MDF Mikor kiszívta már szegény csontom velőjét, s arcához lankatag hajoltam én előrébb egy csókot nyomni rá: nem láttam semmi mást, csak izzadt bőrcsomót és tele rothadást. Bezártam szemem nagy hideg borzadályban, s amint az eleven…..
F. T.- (törölt)
2009.06.08 22:58:11
F. T.- (törölt)
2009.06.08 23:32:24
Ajánlott olvasmány alternatívát keresőknek:
* Molnár Tamás - Liberális hegemónia: www.freeweb.hu/katolikus-honlap/0801/molnar.htm
* C. S. Lewis - Szigorúan demokratikusan a pokolba: www.freeweb.hu/katolikus-honlap/0801/lewis.htm
* Molnár Tamás - Liberális hegemónia: www.freeweb.hu/katolikus-honlap/0801/molnar.htm
* C. S. Lewis - Szigorúan demokratikusan a pokolba: www.freeweb.hu/katolikus-honlap/0801/lewis.htm
Akármit is mond Pozsgay Imre, a többpártrendszer legnagyobb magyarországi híve (hiszen már több pártot is megjárt a kedélyes reformkommunista), a hálának mégiscsak a politikai kategóriának kell lennie.A Jobbik sikere ugyanis sok-sok a párttól független ember együttes segítsége…..
F. T.- (törölt)
2009.06.08 21:25:27
@changebug:
Igazad van, de ezzel a tempóval én is nevezhetlek téged egy primkó fasisztázó fasznak...
Mondjuk azt elmagyarázhatnád nekem, hogy te, mint szélsővadliberális, aki elvileg az ember önmeghatározását tekinti alapnak ("az a magyar, aki annak tartja magát"), akkor miért nem ismered el ezt a Jobbikkal kapcsolatban? Mivelhogy tán csak nem úgy van, hogy aki a kisebbséget kritizálja, az automatikus egy eltaposandó náci.
Igazad van, de ezzel a tempóval én is nevezhetlek téged egy primkó fasisztázó fasznak...
Mondjuk azt elmagyarázhatnád nekem, hogy te, mint szélsővadliberális, aki elvileg az ember önmeghatározását tekinti alapnak ("az a magyar, aki annak tartja magát"), akkor miért nem ismered el ezt a Jobbikkal kapcsolatban? Mivelhogy tán csak nem úgy van, hogy aki a kisebbséget kritizálja, az automatikus egy eltaposandó náci.
Szerintetek is minden férfi gyáva és hazug és csak a címben szereplő triumvirátus érdekli őket? Sziasztok!A házasság a jó magyar felfogás szerint a nő és gyerekei számára megaláztatások és sérelmek sorozata.Én ebben nőttem fel mint gyermek és az én házasságom is ilyen…..
Ha a Habsburg Monarchia nem szenved háborús vereséget, s nem omlik össze az ország, akkor nincs Trianon. De az országot a történelmi határai között valószínűleg akkor sem lehetett volna fenntartani, a korábbi - 1914 előtti - viszonyai között pedig egész biztos, hogy nem. Ha a…..
F. T.- (törölt)
2009.06.06 13:10:05
Magyarország nem keresztény ország, de a rendszerváltás óta – a két forradalmi ünnepet és a tűzijátékosat kivéve – a pirosbetűsök az egyházi hagyomány szerint alakulnak: karácsony, húsvét, pünkösd. Az első kettő nem okoz zavart, a keresztények megülik a maguk…..
F. T.- (törölt)
2009.06.01 14:22:25
Kényes (hogy ne mondjam: nagyon kényes) témát melegítünk fel mai posztunkban. Egy kétezer éves konteó pár vetületét villantjuk fel, kockáztatva a kiátkoztatást. És elöljáróban azt is elmondjuk, hogy ilyesmiért bizony máglya jár. Azaz járt, úgy 400 évvel ezelőtt, de akkor…..
F. T.- (törölt)
2009.04.20 23:42:18
@Noir23:
"Ők a szentekre nem úgy tekintenek, mint Istenre, hanem mint közbenjáróra. Bár a Bibliában benne van, hogy csak egy közbenjáró van, még pedig Jézus."
www.depositum.hu/szentekhez.html - Imádkozni a szentekhez
"Ők a szentekre nem úgy tekintenek, mint Istenre, hanem mint közbenjáróra. Bár a Bibliában benne van, hogy csak egy közbenjáró van, még pedig Jézus."
www.depositum.hu/szentekhez.html - Imádkozni a szentekhez
F. T.- (törölt)
2009.04.29 00:10:58
1. Mert segget mosok szarás után.2. Mert voltam már külföldön.3. Mert tudok írni-olvasni.4. Beszélek idegen nyelveket.5. Késsel és villával eszem.6. A nyálamat nem kifelé, hanem a nyelőcsövön át vezetem el.7. Nem szoktam megenni az orrváladékomat.8. Két lábon, felegyenesedve…..
F. T.- (törölt)
2009.06.01 14:30:18
@Madnezz:
"Ezek a Jobbikosok... azt hajtogatják, ők nem antiszemiták, csak éppen aki nem ért velük egyet az zsidó... hm!? Hogy is van ez?"
A Jobbik nem antiszemita párt, de attól még a legelvetemültebb ellenségei és támadói - éppen azért mert ők minden hazaszerető megnyilvánulásában fenyegető antiszemitizmust látnak - azok kőkeményen zsidók.
Tudod ahogy Horthy mondta az 1919-es bulitok kapcsán, hogy: azt, hogy a harmincnemtudomhány népbiztosból 29 zsidó, azt nem mi hoztuk létre...
"Ezek a Jobbikosok... azt hajtogatják, ők nem antiszemiták, csak éppen aki nem ért velük egyet az zsidó... hm!? Hogy is van ez?"
A Jobbik nem antiszemita párt, de attól még a legelvetemültebb ellenségei és támadói - éppen azért mert ők minden hazaszerető megnyilvánulásában fenyegető antiszemitizmust látnak - azok kőkeményen zsidók.
Tudod ahogy Horthy mondta az 1919-es bulitok kapcsán, hogy: azt, hogy a harmincnemtudomhány népbiztosból 29 zsidó, azt nem mi hoztuk létre...
F. T.- (törölt)
2009.06.01 14:40:15
@Nils. H:
""A Jobbik nem antiszemita párt" csak a tagjai, meg a mondanivalója. Voltál már gyűlésen? Elfelejtettél figyelni, vagy mi van?"
Ennyi erővel az MSZP kommunista párt, mert a tagjaik között rengeteg Kádár nosztalgiás öregasszony van. Menny ki egy gyűlésükre és kérdezd meg tőlük, hogy jó volt-e a szocialista rendszer.
""A Jobbik nem antiszemita párt" csak a tagjai, meg a mondanivalója. Voltál már gyűlésen? Elfelejtettél figyelni, vagy mi van?"
Ennyi erővel az MSZP kommunista párt, mert a tagjaik között rengeteg Kádár nosztalgiás öregasszony van. Menny ki egy gyűlésükre és kérdezd meg tőlük, hogy jó volt-e a szocialista rendszer.
F. T.- (törölt)
2009.06.01 14:42:33
Egy oldalon ajánlják a JOBBIK-ot, a neonácik kedvenc ruhamárkáját, és a Mein Kampfot. Ez a képernyőkép mindent elmond a kurucról, és a mögöttük álló pártról. Nagyításhoz katt a képre Persze több kérdés is felmerül:Hogy lehet, hogy ez a Mein Kampf-ot dicsőítő cikk már…..
F. T.- (törölt)
2009.06.01 14:15:03
@idelle:
"a meinkapmf ideológiája és szerzője elég látványosan és csúfosan bukott meg. aki arra az ideológiára esküszik, az lúzer. ezt a világon nagyrészt mindenki tudja."
"Mindenki tudja, hogy..." = Argumentum ad populum
"a meinkapmf ideológiája és szerzője elég látványosan és csúfosan bukott meg. aki arra az ideológiára esküszik, az lúzer. ezt a világon nagyrészt mindenki tudja."
"Mindenki tudja, hogy..." = Argumentum ad populum
A gazdasági válság az egész világon háttérbe szoríthatja az emberi jogokat - áll az Amnesty International jelentésében. A jelentés Magyarországot is vizsgálta, melyből kiderül, hogy nem jó a cigányok, a nők és a szexuális kisebbségek helyzete. Kifejezetten pozitívan értékeli…..
F. T.- (törölt)
2009.05.30 11:19:16
Ma reggel a postaládámban színes, nyomtatott üzenetet találtam, mely a Jobbik Magyarországért Mozgalomtól érkezett. Mondanám, hogy egyszerű szórólap volt, de hát megszólított, beszélgetést folytatott le velem. Még azt is előre megmondta, melyik kérdésre mit kell válaszolni.…..
F. T.- (törölt)
2009.05.29 14:35:05
F. T.- (törölt)
2009.05.29 14:55:11
@Terror Dzsoni:
Csak bizonyos pártokban kissé felülprezentáltak az ilyen emberek, talán mert a párt maga erről szól... :)
Csak bizonyos pártokban kissé felülprezentáltak az ilyen emberek, talán mert a párt maga erről szól... :)
F. T.- (törölt)
2009.05.29 15:33:38
Valakik folyton kettős mércét alkalmaznak. A strasbourgi bíróság szerint szabad vörös csillagot viselni, de a horogkereszt felszabadításáról nincs szó. Nyugati lapok magyar szélsőjobboldali veszéllyel riogatnak, ám egy szavuk sincs a kommunisták túlélőtechnikái ellen. Néhány…..
F. T.- (törölt)
2009.05.29 13:30:47
@ralf:
"A magyarországi jobboldal alapvetően egy divatjamúlt antiliberális nemzeti hagyományon nyugszik, alig van nyoma a nyugati típusú modern liberális individualista konzervativizmusnak. Annyira így van, hogy az sem biztos, hogy ma egy ilyen szemléletű embert a jobboldalhoz sorolnának."
A jobboldal számára nincs olyan, hogy "divatjamúlt", meg "elavult" meg "reakciós". A jobboldali értékek örökre szólnak, nem úgy mint a ballib elvtársaknál, akik ugye először nacionalisták voltak, aztán kozmopoliták aztán meg internacionlisták.
Mellesleg az individualista, hedonista az nem jobboldali, hanem szdsz-es! Mert egy jobboldali szereti a hazáját és nem a kozmopolita mocsárban fetreng.
"A magyarországi jobboldal alapvetően egy divatjamúlt antiliberális nemzeti hagyományon nyugszik, alig van nyoma a nyugati típusú modern liberális individualista konzervativizmusnak. Annyira így van, hogy az sem biztos, hogy ma egy ilyen szemléletű embert a jobboldalhoz sorolnának."
A jobboldal számára nincs olyan, hogy "divatjamúlt", meg "elavult" meg "reakciós". A jobboldali értékek örökre szólnak, nem úgy mint a ballib elvtársaknál, akik ugye először nacionalisták voltak, aztán kozmopoliták aztán meg internacionlisták.
Mellesleg az individualista, hedonista az nem jobboldali, hanem szdsz-es! Mert egy jobboldali szereti a hazáját és nem a kozmopolita mocsárban fetreng.
F. T.- (törölt)
2009.05.29 13:48:40
@ralf:
"Nemzeti szemszögből a dolog úgy fest, hogy Magyarország (azaz mi, teis és én is) az utolsó pillanatig kitartott a németek oldalán. Ezt nehéz felfogni, hiszen nem szimpatizálunk a nácikkal"
Igen, valóban nehéz felfogni, hogy mi az becsület és hűség. Mi pl. nem olyan ország vagyunk, mint a románok, akik mindkét világháború során gyakorolták az átállás művészetét. Becstelennek, hitszegőnek lenni sajnos kifizetődőbb...
"Nemzeti szemszögből a dolog úgy fest, hogy Magyarország (azaz mi, teis és én is) az utolsó pillanatig kitartott a németek oldalán. Ezt nehéz felfogni, hiszen nem szimpatizálunk a nácikkal"
Igen, valóban nehéz felfogni, hogy mi az becsület és hűség. Mi pl. nem olyan ország vagyunk, mint a románok, akik mindkét világháború során gyakorolták az átállás művészetét. Becstelennek, hitszegőnek lenni sajnos kifizetődőbb...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mi a francot akarsz te, úgy őszintén?
Beidézel 3 bibliaverset, majd megállapítod, hogy nincs ez, nincs az, nincs katolikus egyház, neoprotestáns szekták vannak. Ugyan, menjél már el a francba...