Adatok
P_o_c_a_k_o_s
0 bejegyzést írt és 251 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
"Nem akartak a napszámosok háborúzni, mert ösztönösen sejtették, ha netán a házuk táján ropognak a fegyverek, akkor megvadulnak, bestiák és gyilkosok lesznek, nem ismernek se embert, se istent, se szomszédot, se barátot, a vérbe borult szemű nyomorgóknál nincsenek kegyetlenebb gyilkosok...
Apám…..
P_o_c_a_k_o_s
2022.05.15 21:53:08
rás: Ha Ukrajnára gondolsz, teljesen fals analógia! A történelmet - feltételezem - ennél sokkal jobban ismered.
Vannak szavak, kifejezések, amelyeket k...ra utálok, például azért mert pontatlanok, félrevezetők. Ilyen az Orbán-rendszerrel szembeni ellenzéket - pártokat, más szervezeteket, médiát, független értelmiségieket stb. - "leíró" ballib jelző. Ez a baloldali-liberális rövidítése. Két eltérő politikai és…..
P_o_c_a_k_o_s
2022.04.26 17:06:07
@rás: nem a kérdésemre válaszoltál! Jól sejtettem, hogy nincs magyar megfelelője, nincs definíciója. Ezért gondoltam, valaki csak megnevezi magát, mint „ballib”. De nem, hiszen Te is csak mellébeszélsz: „…A magyar politikai publicisztikában széleskörűen használatos a "ballib" jelző (és főnév), távolról sem csak szitokszóként….”, ergo Te sem ismersz senkit, aki saját magát (büszkén) nevezi „ballib”-nek. A hozzászólók is csak másra használják, senki sem mondja (állítja) saját magára, már pedig ő egy ballib. Furcsa, nagyon fura.
Sokévi szünet után jelentkezett egy régi (ma már blogtalan) blogger vitapartnerem, és szememre vetette, hogy nagyon megritkultak a közéleti témájú bejegyzéseim. Hát legyen! (Let it be!)
Johnnymoore megrögzött fideszes - jobban mondva Orbán-hívő - így egy tavaly októberi bejegyzésemhez három napja…..
Ha valaki megnézi a Partizán tegnap esti páros interjúját Karácsony Gergellyel és Márki-Zay Péterrel, képet kaphat a történtek (szavazatelőny ellenére visszalépés, MZP gyors felívelése) egyik legfőbb okára. Egy szociológus állt szemben egy marketingessel. A tépelődő, gondolkodó Karácsony, a…..
P_o_c_a_k_o_s
2021.10.11 12:39:10
@egy nagyi: egy szót sem értek belőle. Konok komolytalan, ahogy a "baloldal" bulvárja is.
www.szabadeuropa.hu/a/nyugati-feny-ezalenyeg-ellenszel-zsurpubi-bulvar/31497954.html
www.szabadeuropa.hu/a/nyugati-feny-ezalenyeg-ellenszel-zsurpubi-bulvar/31497954.html
Akit érdekel, részletesen tájékozódhatott már, hogy micsoda undort, felhördülést és tiltakozást váltott ki a mainstream (nyugat-) európai politikában az Orbán-kormány abszurd, homofób törvénye. (Ha mégse, itt egy összefoglaló, benne természetesen a Fidesz reakciójával is.) Az Európai Parlament…..
P_o_c_a_k_o_s
2021.07.09 12:16:27
...büdös román!" - visszhangzott München belvárosában az ősi magyar csatakiáltás. Valamint hogy "mocskos buzik" -mármint a müncheniek, akik szivárványszínű zászlókkal árasztották el a bajor fővárost, tiltakozásul a homofób magyar "pedofiltörvény" ellen, amelyet persze a müncheni magyar…..
Nézek a Netflixen egy sorozatot: gyönyörű, 19. századi környezetben, kosztümökkel, enteriőrökkel a londoni arisztokrácia körében - és a családjukra, származásukra büszke, sznob arisztokraták közt négerekkel. Néger hercegek a 19. századi Angliában! Tudatosan használom a ma illetlennek, sértőnek…..
P_o_c_a_k_o_s
2021.01.02 16:12:09
Előrebocsátom: nem láttam (csak hallottam, pontosabban olvastam) erről tv sorozatról.
Ettől függetlenül. Az első amerikai hangosfilm a Sonny Boy volt Al Jolson-nal - nagymamának nagyon szerette.
Ja, és Puskin nagypapája néger volt! Méghozzá orosz arisztokrata, aki úgy került Afrikából a cári udvarba. Erről miért hallgatsz rás ????
www.youtube.com/watch?v=r2cYWxLQW9Y
Ettől függetlenül. Az első amerikai hangosfilm a Sonny Boy volt Al Jolson-nal - nagymamának nagyon szerette.
Ja, és Puskin nagypapája néger volt! Méghozzá orosz arisztokrata, aki úgy került Afrikából a cári udvarba. Erről miért hallgatsz rás ????
www.youtube.com/watch?v=r2cYWxLQW9Y
A munkásosztály helyzete Angliában című szociológiai művének „Nagy-Britannia munkásosztályához” címzett ajánlása:
Munkások!
…[M]inden lehetőségem megvolt arra, hogy ellenfeleteket, a középosztályt is megfigyeljem, igen hamar arra a következtetésre jutottam, hogy igazatok, tökéletesen igazatok…..
P_o_c_a_k_o_s
2020.11.28 23:01:03
rás: a Wikipédiában megtaláltam (igen részletesen) Engels művét, amit 21 hónapos angliai tartózkodása alapján írt meg 24 éves korában németül, és Lipcsében adta ki.
Érdekes a nyelvezete, nem munkásosztályról ír, hanem a "dolgozó" osztályról. És igaza van, ez a megfogalmazás közelebb áll a valósághoz.
de.wikipedia.org/wiki/Die_Lage_der_arbeitenden_Klasse_in_England
Érdekes a nyelvezete, nem munkásosztályról ír, hanem a "dolgozó" osztályról. És igaza van, ez a megfogalmazás közelebb áll a valósághoz.
de.wikipedia.org/wiki/Die_Lage_der_arbeitenden_Klasse_in_England
P_o_c_a_k_o_s
2020.11.29 22:13:27
@rás:
rás: folytatnám az 1845-ös, lipcsei kiadású, német nyelvű Engels könyv körüli gondolatot. Ugye, az eredeti mű címe: „Die Lage der arbeitenden Klasse in England” = ez magyarul (szó szerint)
„A dolgozó osztály helyzete (Lage) Angliában”
Az angol címe:
„….The Condition of the Working Class in England …”
(German: Die Lage der arbeitenden Klasse in England)
Magyarul: „A munkásosztály állapota Angliában”
A cím, a német „arbeitende Klasse”, ami megragadott és elgondolkodtatott. A dolgozó osztály sokkal szélesebb, és pontosabb megfogalmazás számomra, mint a munkásosztály. Ez a kifejezés sokkal jobban utal az alapproblémára a kizsákmányoltakra és a kizsákmányolókra. Mai ésszel a „munkás” sokkal inkább a kétkezű, fizikai munkásra (a proli) utal, mintsem a dolgozó osztályra általában.
A dolgozó osztály (arbeitende Klasse) sokkal tágabb fogalom, jobban fedi a „bérből és fizetésből” élők csoportját, ami napjainkra lényeges eltér a klasszikus fogalomtól, hiszen megjelentek a különféle „függő viszonyok”, pl. a „magánvállalkozók”, a „számlaképes” melósok, stb., vagyis az alapprobléma: az antagonisztikus ellentét ma is fennáll.
Sőt, tovább megyek, Rákosiék nagyon értettek ehhez, amikor a szocdem és a komcsi párt (kényszer)egyesülése után felvették a „Magyar Dolgozók Pártja” nevet, hiszen ezzel kiterjesztették a munkásság (prolik) fogalmát!
Meggyőződésem, hogy 1945 előtt biztos volt magyar fordítás és kiadás, hiszen az akkori szociáldemokraták mindent lefordítottak és terjesztették a munkásság körében. Valszeg antikváriumban kell utánanézni.
Nagy örömmel olvastam Gazsi megemlékezését Engelsre.
merce.hu/2020/11/28/tgm-engels-200/
rás: folytatnám az 1845-ös, lipcsei kiadású, német nyelvű Engels könyv körüli gondolatot. Ugye, az eredeti mű címe: „Die Lage der arbeitenden Klasse in England” = ez magyarul (szó szerint)
„A dolgozó osztály helyzete (Lage) Angliában”
Az angol címe:
„….The Condition of the Working Class in England …”
(German: Die Lage der arbeitenden Klasse in England)
Magyarul: „A munkásosztály állapota Angliában”
A cím, a német „arbeitende Klasse”, ami megragadott és elgondolkodtatott. A dolgozó osztály sokkal szélesebb, és pontosabb megfogalmazás számomra, mint a munkásosztály. Ez a kifejezés sokkal jobban utal az alapproblémára a kizsákmányoltakra és a kizsákmányolókra. Mai ésszel a „munkás” sokkal inkább a kétkezű, fizikai munkásra (a proli) utal, mintsem a dolgozó osztályra általában.
A dolgozó osztály (arbeitende Klasse) sokkal tágabb fogalom, jobban fedi a „bérből és fizetésből” élők csoportját, ami napjainkra lényeges eltér a klasszikus fogalomtól, hiszen megjelentek a különféle „függő viszonyok”, pl. a „magánvállalkozók”, a „számlaképes” melósok, stb., vagyis az alapprobléma: az antagonisztikus ellentét ma is fennáll.
Sőt, tovább megyek, Rákosiék nagyon értettek ehhez, amikor a szocdem és a komcsi párt (kényszer)egyesülése után felvették a „Magyar Dolgozók Pártja” nevet, hiszen ezzel kiterjesztették a munkásság (prolik) fogalmát!
Meggyőződésem, hogy 1945 előtt biztos volt magyar fordítás és kiadás, hiszen az akkori szociáldemokraták mindent lefordítottak és terjesztették a munkásság körében. Valszeg antikváriumban kell utánanézni.
Nagy örömmel olvastam Gazsi megemlékezését Engelsre.
merce.hu/2020/11/28/tgm-engels-200/
Furcsák a brüsszeli tudósítások, elemzések és "elemzések". Mintha mindenkit váratlanul ért volna a magyar és lengyel vétó. Mintha most mindenki fejét vakarva ücsörögne, és csak Orbán tudná mit akar. Mintha ebben csak Magyarország - Orbán - lenne fontos, a 40 milliós Lengyelország csak statiszta…..
P_o_c_a_k_o_s
2020.11.19 13:59:20
@egy nagyi: Nagyon köszönöm és nagyon örülök! Jól esett. Ugyancsak: a legjobbakat!
P_o_c_a_k_o_s
2020.11.20 11:35:38
Cikk a NZZ-ból, mely rás bejegyzesehez kapcsolódva azt magyarázza, hogy itt és most (sokkal) többről van szó, mint (EU-s) pénzekről. Az identitás és a nemzeti szuverenitás a tét, ami 2015 óta, a migráns-válság óta, foglalkoztatja a keleteurópaikat, különösen a lengyeleket és a magyarokat. Tehát , a vétó nem meglepő, hanem annak egyenes következménye, és a lengyel jelszó szerint "vétó vagy halál".
www.nzz.ch/international/eu-streit-mit-dem-veto-geht-es-ungarn-und-polen-um-mehr-als-geld-ld.1587835
www.nzz.ch/international/eu-streit-mit-dem-veto-geht-es-ungarn-und-polen-um-mehr-als-geld-ld.1587835
Választottam. Illetve Magyarország választott – a többség nem azt, amit én.* Tudomásul veszem. Végül is, nem történt semmi váratlan, nem egész két hónapja, amikor megkezdtem a választási sorozatomat, nem kételkedtem a Fidesz győzelmében, legfeljebb a kétharmad megtörését láttam reális célnak. A…..
P_o_c_a_k_o_s
2018.04.15 21:24:37
P_o_c_a_k_o_s
2018.04.16 09:07:55
@egy nagyi: Kösz. Egyetlen megjegyzés, mert nekem másként forog az agyam. ;-)
Vitatom, hogy a XI. ker.-ben van a legtöbb egyetem. Hogy sok van, az biztos, de a pesti oldalon is szép számmal vannak (jogi kar, közgáz, orvosi kar, klinikák). Esetünkben a kollégiumok a fontosabbak, ezért inkább a kollégiumok számát, létszámát kellene figyelembe venni.
Ettől függetlenül:
"...A tavaszi szünet 2018. március 29-től 2018. április 3-ig tart, vagyis az érettségi előtt egy hónappal kaptok pár nap pihenőt.
A szünet előtti utolsó tanítási nap 2018. március 28. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2018. április 4. (szerda). ..."
Tehát, a diákság április 4-én ment vissza a suliba. Ha a Húsvétot otthon töltötték, akkor az amúgy is "rövid hét"-ből hivatalosan csak szerdán kezdődött a tanítás. Ezért, a fennmaradó 3 napot (szerda, csütörtök, péntek) "el lehet lógni" , hacsak nem tesznek be (szándékosan!) kötelező órát, vizsgát, retorzióval járó budapesti megjelenés elmaradását.
Vitatom, hogy a XI. ker.-ben van a legtöbb egyetem. Hogy sok van, az biztos, de a pesti oldalon is szép számmal vannak (jogi kar, közgáz, orvosi kar, klinikák). Esetünkben a kollégiumok a fontosabbak, ezért inkább a kollégiumok számát, létszámát kellene figyelembe venni.
Ettől függetlenül:
"...A tavaszi szünet 2018. március 29-től 2018. április 3-ig tart, vagyis az érettségi előtt egy hónappal kaptok pár nap pihenőt.
A szünet előtti utolsó tanítási nap 2018. március 28. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2018. április 4. (szerda). ..."
Tehát, a diákság április 4-én ment vissza a suliba. Ha a Húsvétot otthon töltötték, akkor az amúgy is "rövid hét"-ből hivatalosan csak szerdán kezdődött a tanítás. Ezért, a fennmaradó 3 napot (szerda, csütörtök, péntek) "el lehet lógni" , hacsak nem tesznek be (szándékosan!) kötelező órát, vizsgát, retorzióval járó budapesti megjelenés elmaradását.
Gondolom, Orbán tegnapi beszéde után - meg hát egyébként is - senkinek nem lehet kétsége az iránt, hogy ez az ember mindenre, bármire képes hatalma megtartása és az ellenfeleivel való leszámolás érdekében.
Németországban Hitlert 1933. január 30-án nevezték ki kancellárnak, de az NSDAP-nak (Nemzeti…..
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.23 23:01:02
@rás:
Gondolom, ezt a fotót nem mutogatták Mo.-on. Ulbricht és Goebbels (baloldalon) együtt agitálják a berlini (közlekedési) munkásokat egy sztrájkra - a szociáldemokraták ellen 1931. januárjában.
www.alamy.com/stock-photo-ulbricht-walter-3061893-181973-german-politician-kpd-at-manifestastion-24439775.html
Gondolom, ezt a fotót nem mutogatták Mo.-on. Ulbricht és Goebbels (baloldalon) együtt agitálják a berlini (közlekedési) munkásokat egy sztrájkra - a szociáldemokraták ellen 1931. januárjában.
www.alamy.com/stock-photo-ulbricht-walter-3061893-181973-german-politician-kpd-at-manifestastion-24439775.html
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.24 09:19:16
@rás: Lelked rajta, ha így látod, érzed. Egy világégést hoztak össze, no meg népirtást, mert a szociáldemokrácia volt a közös fő ellenség, amiért képesek voltak embermilliókat feláldozni (legyilkolni). Majd képmutatóan (a mai napig) a nácik helyett a fasisztákra kenni. Az a választási eredmény, amiről "megfeledkeztél" jól mutatja, hogy egy baloldali (parlamenti) összefogás (SPD + KPD) sohasem engedte volna H. hatalomra jutását! Ernst Thälmann is életben maradt volna. Az ő "bűne", hogy a júliusi választás után (mint a Komintern Lenin és Sztálin-hű tagja) engedélyt kért Moszkvától, hogy a szocdemekkel közösen lépjenek fel a nácik ellen. E kérése miatt orrolt meg rá Sztálin, és nem kérte kiadatását Németországtól 1939-ben a Paktum részeként. Inkább hagyta, hogy 12 évi magánzárka után agyonlőjék.
Ja, és amiről ugyancsak nem szeretnek beszélni: miért hívják a szociáldemokrata Németországot, "weimari köztársaság"-nak? Segítek: mert Berlinben mindennaposak voltak a merényletek, amiket a kommunisták és szélsőjobboldaliak követtek el. Ezért kellett a parlamentet áttenni Weimarban.
Ja, és amiről ugyancsak nem szeretnek beszélni: miért hívják a szociáldemokrata Németországot, "weimari köztársaság"-nak? Segítek: mert Berlinben mindennaposak voltak a merényletek, amiket a kommunisták és szélsőjobboldaliak követtek el. Ezért kellett a parlamentet áttenni Weimarban.
A 470. oldalon feladtam; a regény 850 oldalas. Az elejétől szenvedtem vele, de kb. a 150. oldalnál mintha elkapott volna - vagy nagyon akartam, hogy elkapjon. Dosztojevszkij-rajongó vagyok, a Félkegyelmű meg a Karamazov testvérek legcsodálatosabb könyvélményeimhez tartoznak, de persze sok minden…..
A hódmezővásárhelyi választásra reflektáló bejegyzésem alatt élénk kommentvita alakult ki api99-cel, amelynek legutóbbi fordulója számomra alapvető kérdéseket érint. Ez a bejegyzés tekinthető akár egy bővített kommentválasznak is. Azt írja:
"... nehéz helyzetben vagytok mint balos…..
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.12 19:27:14
@api99:
Imádom az olyan kulturált vitapartnert, aki kizárólag a saját élettapasztalata alapján érvel. Csak így tovább! Adjon Isten! ;-))))))
Imádom az olyan kulturált vitapartnert, aki kizárólag a saját élettapasztalata alapján érvel. Csak így tovább! Adjon Isten! ;-))))))
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.13 10:32:58
@rás:
rás:
„…egy ember sokféle okból szavazhat valamely pártra, nem tarthatom automatikusan nácinak azt, aki egy általam nácinak tartott pártra szavaz….”
Kiegészíteném az általad már felvázolt „náci” szó, jelző, fogalom eredetét. Talán a legviccesebb, hogy az Ignác beceneve (Ignác – Náci) – a Semmelweis filmben is többször elhangzik! Viszont, napjainkban nem egy divatnév az Ignác=Náci, éppúgy, mint az Adolf sem. Ugyanez a helyzet a Judás-sal is. ;-))))
A náci (Nazi) a nemzetiszocialista = Naziolnalsozialen rövidítése. Állítólag először 1887-ben az egyik újságban megjelent cikk Bismarck-ot nevezte „az első nemzetiszocialistának”. A náci (Nazi) rövidítés pedig Kurt Tucholsky-tól származik 1923-ből (sörpuccs).
A német politikában ekkor tájt jelent meg a náci (Nazi) kifejezés, majd valamivel később (1930) a szocdemeket kezdték szocinak (Sozi) (Sozialist = SPD = osztrák SPÖ) nevezni magukat.
Később a „nemzetiszocializmus” elnevezés kínos lett (a sztálini) Moszkvának, mivel benne volt a „szocializmus”, ezért a Komintern-en keresztül elterjesztették a szovjet ideológiával sokkal nehezebben azonosítható „fasizmus”, „fasiszta” szót, kifejezést, jelzőt. Manapság is előszeretettel (szándékosan) keverik a „baloldaliak”.
Egy életre megjegyeztem, egy idősebb német munkásember kifakadását: „Igen, én 1932-ben Hitlerre szavaztam, mert munkát ígért, az infláció megszüntetését, valamint általános jólétet. Viszont arra nem szavaztam, hogy öt év múlva behívjon katonának és kiküldjön a frontra!”
Ezt a mély (emberi) őszinte igazságot és tapasztalatot mintha elfelejtették volna, ha egyáltalán felfogták, napjaink hazai „balosai”.
rás:
„…egy ember sokféle okból szavazhat valamely pártra, nem tarthatom automatikusan nácinak azt, aki egy általam nácinak tartott pártra szavaz….”
Kiegészíteném az általad már felvázolt „náci” szó, jelző, fogalom eredetét. Talán a legviccesebb, hogy az Ignác beceneve (Ignác – Náci) – a Semmelweis filmben is többször elhangzik! Viszont, napjainkban nem egy divatnév az Ignác=Náci, éppúgy, mint az Adolf sem. Ugyanez a helyzet a Judás-sal is. ;-))))
A náci (Nazi) a nemzetiszocialista = Naziolnalsozialen rövidítése. Állítólag először 1887-ben az egyik újságban megjelent cikk Bismarck-ot nevezte „az első nemzetiszocialistának”. A náci (Nazi) rövidítés pedig Kurt Tucholsky-tól származik 1923-ből (sörpuccs).
A német politikában ekkor tájt jelent meg a náci (Nazi) kifejezés, majd valamivel később (1930) a szocdemeket kezdték szocinak (Sozi) (Sozialist = SPD = osztrák SPÖ) nevezni magukat.
Később a „nemzetiszocializmus” elnevezés kínos lett (a sztálini) Moszkvának, mivel benne volt a „szocializmus”, ezért a Komintern-en keresztül elterjesztették a szovjet ideológiával sokkal nehezebben azonosítható „fasizmus”, „fasiszta” szót, kifejezést, jelzőt. Manapság is előszeretettel (szándékosan) keverik a „baloldaliak”.
Egy életre megjegyeztem, egy idősebb német munkásember kifakadását: „Igen, én 1932-ben Hitlerre szavaztam, mert munkát ígért, az infláció megszüntetését, valamint általános jólétet. Viszont arra nem szavaztam, hogy öt év múlva behívjon katonának és kiküldjön a frontra!”
Ezt a mély (emberi) őszinte igazságot és tapasztalatot mintha elfelejtették volna, ha egyáltalán felfogták, napjaink hazai „balosai”.
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.13 18:38:20
@egy nagyi:
kár volt belemenni ebbe a „fasiszta” témába, amely valójában sokkal bonyolultabb, mint ahogy ezek a címszavak próbálják sugallani, főleg a hitlerizmussal azonosítani. Csak azért írok, mert ez így NEM igaz! Ez Moszkva és a Komintern vonal. Néhány történelmi háttér: már 1914-ben, az akkor még szocialista Mussolini alapította pártját, melyet a radikális autoriter nacionalizmus jellemzett, azaz diktatórikus hatalom, az ellenzék erőszakos elnyomása és az ipar és kereskedelem kontrollja, ellenőrzése jellemzett. A bolsevikokhoz hasonlóan úgy gondolták, hogy itt a forradalmak ideje. Ők is, akárcsak Leninék, ellenezték a liberalizmust, marxizmust és az anarchizmust. Ugyanazok voltak a szélsőjobbon, mint a forradalmi szélsőbal. A fasiszták abban hittek, hogy az egész népet mozgósítani lehet (tudják) egy egypártú államban, ahol (a haza védelmében) akár a teljes (katonai) mobilizációt végre lehet hajtani, éppúgy, mint túltenni magukat a gazdasági nehézségeken.
Az irredentizmus is Mussolini „találmánya” volt, ahol a területeket a népesség összetétele határozza meg. Ja, Olaszország 1915-ben átállt az entente oldalára, mert mindenképpen el akart szakadni az Osztrák-Magyar Monarchiától. Ezért győztesként érte a háború vége, amiért („jutalomból”) megkapta Dél-Tirolt! Így Mussolini Olaszországa az első perctől a jó oldalon állt. Mussolini Olaszországát a világ csodálta. Gondolj csak arra, hogy a 20-30-as években sikk volt ott nyaralni. (Pl. Thomas Mann – bármennyire kritikus volt) De a magyar (gazdag) zsidók is odajártak (pl. Szenes Hanna, aki naplójában agyon dicséri a rendet, amit ott talált) Igen, antiszemitizmus ismeretlen volt! A numerus clausus elől oda menekültek, ahol ösztöndíjat is kaptak! A Mussolini-féle fasizmus nem volt antiszemita! Hallottál (a szocialista) Margherita Sarfatti-ról? Mussolini szeretője volt, és a „fasizmus zsidó anyjának” nevezték. Miután az Etiópia elleni hadjáratát a világ elítélte, Mussolini 1938-ban Hitlerhez kezdett közeledni Hitlerhez, és hozott (rasszista) zsidó ellenes törvényeket, de előbb Argentínába küldte Sarfattit, aki túlélte a háborút, és visszatért Olaszországba.
A felsorolásodból „kifelejtették”, hogy 1943-ban volt a szicíliai partraszállás, amikor a király megadta magát az amerikaiaknak, és letartóztatta Mussolinit. Majd a nácik egy bravúrral kiszabadították és a nácik által megszállt Észak-Olaszországban kikiáltotta az „Olasz szocialista köztársaságot”. Hatalma nem volt. A háború végén a partizánok elfogták és kivégezték, de nem politikai nézetei miatt, hanem mert kollaborált a nácikkal. Ha Olaszországban jársz, megfigyelheted, hogy az emléktáblák többségén a nácik által kivégzettek, a partizán ellenállás miatt megtorolt áldozatok neve olvasható. Fasisztákról alig van szó!
Befejezem, csak kis ízelítőt akartam adni a történelemhamisításból.
kár volt belemenni ebbe a „fasiszta” témába, amely valójában sokkal bonyolultabb, mint ahogy ezek a címszavak próbálják sugallani, főleg a hitlerizmussal azonosítani. Csak azért írok, mert ez így NEM igaz! Ez Moszkva és a Komintern vonal. Néhány történelmi háttér: már 1914-ben, az akkor még szocialista Mussolini alapította pártját, melyet a radikális autoriter nacionalizmus jellemzett, azaz diktatórikus hatalom, az ellenzék erőszakos elnyomása és az ipar és kereskedelem kontrollja, ellenőrzése jellemzett. A bolsevikokhoz hasonlóan úgy gondolták, hogy itt a forradalmak ideje. Ők is, akárcsak Leninék, ellenezték a liberalizmust, marxizmust és az anarchizmust. Ugyanazok voltak a szélsőjobbon, mint a forradalmi szélsőbal. A fasiszták abban hittek, hogy az egész népet mozgósítani lehet (tudják) egy egypártú államban, ahol (a haza védelmében) akár a teljes (katonai) mobilizációt végre lehet hajtani, éppúgy, mint túltenni magukat a gazdasági nehézségeken.
Az irredentizmus is Mussolini „találmánya” volt, ahol a területeket a népesség összetétele határozza meg. Ja, Olaszország 1915-ben átállt az entente oldalára, mert mindenképpen el akart szakadni az Osztrák-Magyar Monarchiától. Ezért győztesként érte a háború vége, amiért („jutalomból”) megkapta Dél-Tirolt! Így Mussolini Olaszországa az első perctől a jó oldalon állt. Mussolini Olaszországát a világ csodálta. Gondolj csak arra, hogy a 20-30-as években sikk volt ott nyaralni. (Pl. Thomas Mann – bármennyire kritikus volt) De a magyar (gazdag) zsidók is odajártak (pl. Szenes Hanna, aki naplójában agyon dicséri a rendet, amit ott talált) Igen, antiszemitizmus ismeretlen volt! A numerus clausus elől oda menekültek, ahol ösztöndíjat is kaptak! A Mussolini-féle fasizmus nem volt antiszemita! Hallottál (a szocialista) Margherita Sarfatti-ról? Mussolini szeretője volt, és a „fasizmus zsidó anyjának” nevezték. Miután az Etiópia elleni hadjáratát a világ elítélte, Mussolini 1938-ban Hitlerhez kezdett közeledni Hitlerhez, és hozott (rasszista) zsidó ellenes törvényeket, de előbb Argentínába küldte Sarfattit, aki túlélte a háborút, és visszatért Olaszországba.
A felsorolásodból „kifelejtették”, hogy 1943-ban volt a szicíliai partraszállás, amikor a király megadta magát az amerikaiaknak, és letartóztatta Mussolinit. Majd a nácik egy bravúrral kiszabadították és a nácik által megszállt Észak-Olaszországban kikiáltotta az „Olasz szocialista köztársaságot”. Hatalma nem volt. A háború végén a partizánok elfogták és kivégezték, de nem politikai nézetei miatt, hanem mert kollaborált a nácikkal. Ha Olaszországban jársz, megfigyelheted, hogy az emléktáblák többségén a nácik által kivégzettek, a partizán ellenállás miatt megtorolt áldozatok neve olvasható. Fasisztákról alig van szó!
Befejezem, csak kis ízelítőt akartam adni a történelemhamisításból.
E. barátnőnk több mint négy évtizede ment férjhez Bécsbe, lényegében azóta él abban a kerületben - Favoriten - ahonnan Lázár János jelentkezett tegnap. Vérlázítóan pimasz kampányvideója Ausztriában nagy port vert fel, erre reagált barátnőnk (nyugdíjas tanárnő) az alábbi, barátainak küldött…..
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.10 18:03:22
A die Presse szerint:
Daher ist es rechtens, dass man beispielsweise in **manchen** McDonald's-Filialen nur mit einem Code Zutritt zur Toilette hat.
Tehát, *** néhány *** bécsi McDonald's valóban kér számlakódot.
Eszerint egy nagyi rossz helyen jártál ;-)))
diepresse.com/home/panorama/oesterreich/1432453/Service-zum-Nulltarif_Was-es-doch-nicht-gratis-gibt
Daher ist es rechtens, dass man beispielsweise in **manchen** McDonald's-Filialen nur mit einem Code Zutritt zur Toilette hat.
Tehát, *** néhány *** bécsi McDonald's valóban kér számlakódot.
Eszerint egy nagyi rossz helyen jártál ;-)))
diepresse.com/home/panorama/oesterreich/1432453/Service-zum-Nulltarif_Was-es-doch-nicht-gratis-gibt
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.11 06:42:35
@egy nagyi:
írod: „…Nem akarlak kiábrándítani, de a bécsi gyorséttermekbe is csak a fogyasztási számlán levő kóddal használhatod az illemhelyet….”
Majd mikor (részben) megcáfollak, hiszen saját tapasztalatomat írtam le (mint mindig!), akkor jön a mentegetőző mellébeszélés:
„…való igaz, hogy nem ezekben jártam, hanem a városházán túl, ahogy a Ringen kifelé megy a villamos, az unokáim ettek ott valamit/én utálom ezt a kaját/. …”
Csakhogy én a mellékhelyiség használatát tettem szóvá (és hasonlítottam össze pesti tapasztalatommal), nem pedig az amerikai gyorsbüféket. De úgy látom, ezt sem érted, máskülönben tudnád, hogy ez egy franchise rendszer, azaz minden üzletnek más a tulajdonosa, csak ugyanazt a csomagolású (szabvány) kaját kell árulniuk. Ezért előfordulhat, hogy a WC használat „egyéni” – ezt tette szóvá a die Presse cikk is. Különben ez a kódrendszer (előbb fizetni, venni valamit, majd csak utána használni) épp az általad említett higiénia ellen szól. Hiszen, ha kajálás előtt kezet akarok mosni, azt a rendszer nem engedi meg!
írod: „…Nem akarlak kiábrándítani, de a bécsi gyorséttermekbe is csak a fogyasztási számlán levő kóddal használhatod az illemhelyet….”
Majd mikor (részben) megcáfollak, hiszen saját tapasztalatomat írtam le (mint mindig!), akkor jön a mentegetőző mellébeszélés:
„…való igaz, hogy nem ezekben jártam, hanem a városházán túl, ahogy a Ringen kifelé megy a villamos, az unokáim ettek ott valamit/én utálom ezt a kaját/. …”
Csakhogy én a mellékhelyiség használatát tettem szóvá (és hasonlítottam össze pesti tapasztalatommal), nem pedig az amerikai gyorsbüféket. De úgy látom, ezt sem érted, máskülönben tudnád, hogy ez egy franchise rendszer, azaz minden üzletnek más a tulajdonosa, csak ugyanazt a csomagolású (szabvány) kaját kell árulniuk. Ezért előfordulhat, hogy a WC használat „egyéni” – ezt tette szóvá a die Presse cikk is. Különben ez a kódrendszer (előbb fizetni, venni valamit, majd csak utána használni) épp az általad említett higiénia ellen szól. Hiszen, ha kajálás előtt kezet akarok mosni, azt a rendszer nem engedi meg!
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.12 17:19:30
@egy nagyi:
írod: „…ha nem egyedül vagy, akkor miután a blokkot megkaptad evés előtt is kezet moshatsz….”
Kösz! Eszerint a „kódolt” pesti gyorsbüféket valszeg egy orbáni oligarchia működteti, melynek jelszava: vigyél magaddal még egy embert! ;-))))
írod: „…ha nem egyedül vagy, akkor miután a blokkot megkaptad evés előtt is kezet moshatsz….”
Kösz! Eszerint a „kódolt” pesti gyorsbüféket valszeg egy orbáni oligarchia működteti, melynek jelszava: vigyél magaddal még egy embert! ;-))))
Értetlen és/vagy hisztérikus barátaimnak, ismerőseimnek, vitapartnereimnek – vagy ahogy egy 99 évvel ezelőtti kiáltvány (pár nap múlva évforduló!) fogalmazott: „Mindenkihez!”
Április 8-án egyéni körzetemben valószínűleg egy általam megvetett jobbikosra (Gyöngyösi Márton) fogok szavazni, és nem az…..
P_o_c_a_k_o_s
2018.03.12 13:07:45
Valószínűleg csupa olyan dolgot fogok most írni, amit ezekben a percekben ezernyi más hírmagyarázó. De muszáj, ha már egyszer belefogtam a választási sorozatba.
Szóval, az ellenzéki jelölt fölényes győzelme óriási dolog. Vásárhelyt mindenki fixen fideszes helynek tekintette, a politikai elemzők…..
P_o_c_a_k_o_s
2018.02.25 22:26:36
P_o_c_a_k_o_s
2018.02.26 12:35:18
Most, hogy hivatalosan is megkezdődött a kampány, rákényszerítem magam, hogy a szinte kulturálissá vált blogomat visszatérítsem a politikához – legalábbis egyelőre. Sőt, sorozatot kezdek, amibe az is belefér, hogy időnként esetleg máshonnan veszek át írásokat, kampányszövegeket.
Mindenekelőtt…..
P_o_c_a_k_o_s
2018.02.23 17:04:28
@látjátok feleim szümtükkel:
„Talán puskával állnak a hátad mögött a fülkébe, és megmondják mit kell beikszelni?”
Pontosan, ezt csinálják az elvtelen ellenzéki pártok (puska nélkül)! Olyan szavazólapot dugnak az ember orra elé, amelyen a választás lehetőségét sem adják meg! Hiszen, csak az ellenzéki pártok által *előre* „lezsírozott”, - reményeik szerint - „befutó” jelölt indul. Ez rosszabb (és aljasabb), mint a puskával kényszerítő ikszelés.
Magyarán: mindenkinek jogában áll hülyének lenni, de az ellenzék (a kormánypártokhoz hasonlóan) bántóan visszaél a lehetőségekkel.
„Talán puskával állnak a hátad mögött a fülkébe, és megmondják mit kell beikszelni?”
Pontosan, ezt csinálják az elvtelen ellenzéki pártok (puska nélkül)! Olyan szavazólapot dugnak az ember orra elé, amelyen a választás lehetőségét sem adják meg! Hiszen, csak az ellenzéki pártok által *előre* „lezsírozott”, - reményeik szerint - „befutó” jelölt indul. Ez rosszabb (és aljasabb), mint a puskával kényszerítő ikszelés.
Magyarán: mindenkinek jogában áll hülyének lenni, de az ellenzék (a kormánypártokhoz hasonlóan) bántóan visszaél a lehetőségekkel.
P_o_c_a_k_o_s
2018.02.26 09:00:28
@látjátok feleim szümtükkel:
„…Te ne menj a lóversenypálya közelébe ….”
Aki a demokratikus választást puskával kényszerítéshez, meg lóversenypályához hasonlítja, az egy idétlen barom. Tipikus Fidesz holdudvar, aki a befutótól remél minél nagyobb nyereséget. Befejeztem. Részemről a továbbiakban semmilyen reakció nem lesz.
„…Te ne menj a lóversenypálya közelébe ….”
Aki a demokratikus választást puskával kényszerítéshez, meg lóversenypályához hasonlítja, az egy idétlen barom. Tipikus Fidesz holdudvar, aki a befutótól remél minél nagyobb nyereséget. Befejeztem. Részemről a továbbiakban semmilyen reakció nem lesz.
Április 8-ára írta ki Áder János köztársasági elnök az idei országgyűlési választásokat, ennek jegyében tákoltam össze ezt a kis felmérést. Az eredmény természetesen semmiképpen nem lesz releváns, hiszen csupán egy blog közönsége, illetve az idetévedt olvasók pillanatnyi álláspontját tükrözi. Ettől…..
P_o_c_a_k_o_s
2018.01.15 11:11:06
@P_o_c_a_k_o_s: A véletlenek (időbeni) összeesése :D
fuhu.hu/partok-elfelejtettek-politizalni-es-dolgozni/
fuhu.hu/partok-elfelejtettek-politizalni-es-dolgozni/
Nem tudok nem írni róla. Végül is, mert történelemtanár vagyok, meg politika iránt érdeklődő, néha azzal foglalkozó ember, zoon politikon. És elsősorban, mert az életem lényeges részévé vált az, amit 1917. november 7. jelent. Jelentett.
A kommunista eszme – nevezzük inkább hitnek, ez közelebb áll…..
P_o_c_a_k_o_s
2017.11.08 16:11:56
@beszélő név:
Mivel megszólítottál. Vendée (környékén) felkelés volt jóval (kb. 4 év!) a párizsi forradalom után , és forrásaim sehol sem nevezik "polgárháború"-nak, sőt francia források "Genocide" is nevezik! ;-) Különben paraszt felkelés volt (annak indult) az adóemelés miatt, no meg az általános hadkötelesség bevezetése miatt. Aztán volt "vallásháború" jellege is. Mindegy. Kösz.
Ugyancsak nem éppen a legjobb ajánlás a lengyel származás Pipes sem, akit ugyancsak rendesen bírálnak Lenin könyve miatt.
Csak néhány észrevétel. A bolsevik "forradalom" (puccs) után Lenin már 1918-ban feloszlatta a parlamentet, kirúgta az eszereket, pontosabban betiltotta, majd megalapította a Kommunista Pártot. Azaz az egypárt rendszert. Ugyancsak még '18 elején megkötötte a brest-litovski különbékét. Majd látva a fehérek (monarchia, császár-pártiak) előretörését, kivégeztette az amúgy háziőrizetben tartott cári családot. Ugyancsak '18-ban a betiltott eszer párt tagja (az ukrán-zsidó) Fanny Kaplan rálőtt Leninre, majd három nap múlva kivégezték, és ismét bevezették a halálbüntetést, amit a forradalom után két nappal (október 28) eltöröltek, mint "forradalmi" vívmányt. Ennyit Leninről. Így hirtelen. (Pipes nélkül)
Mivel megszólítottál. Vendée (környékén) felkelés volt jóval (kb. 4 év!) a párizsi forradalom után , és forrásaim sehol sem nevezik "polgárháború"-nak, sőt francia források "Genocide" is nevezik! ;-) Különben paraszt felkelés volt (annak indult) az adóemelés miatt, no meg az általános hadkötelesség bevezetése miatt. Aztán volt "vallásháború" jellege is. Mindegy. Kösz.
Ugyancsak nem éppen a legjobb ajánlás a lengyel származás Pipes sem, akit ugyancsak rendesen bírálnak Lenin könyve miatt.
Csak néhány észrevétel. A bolsevik "forradalom" (puccs) után Lenin már 1918-ban feloszlatta a parlamentet, kirúgta az eszereket, pontosabban betiltotta, majd megalapította a Kommunista Pártot. Azaz az egypárt rendszert. Ugyancsak még '18 elején megkötötte a brest-litovski különbékét. Majd látva a fehérek (monarchia, császár-pártiak) előretörését, kivégeztette az amúgy háziőrizetben tartott cári családot. Ugyancsak '18-ban a betiltott eszer párt tagja (az ukrán-zsidó) Fanny Kaplan rálőtt Leninre, majd három nap múlva kivégezték, és ismét bevezették a halálbüntetést, amit a forradalom után két nappal (október 28) eltöröltek, mint "forradalmi" vívmányt. Ennyit Leninről. Így hirtelen. (Pipes nélkül)
P_o_c_a_k_o_s
2017.11.09 09:56:35
@beszélő név:
Nem vitatkozom! Hanem vitatom, a „polgárháború” megnevezést, hiszen ezt (eddig) sehol sem olvastam Vendée-vel kapcsolatban. Ha figyelmesen olvastál volna, akkor ezt írtam: „…Különben paraszt felkelés volt (annak indult) az adóemelés miatt, no meg az általános hadkötelesség bevezetése miatt. Aztán volt "vallásháború" jellege is. Mindegy. Kösz. ..” Erről ennyit.
Ajánlom a wikipedia tanulmányozását (néhány nyelven) sehol sem említik a „polgárháborút”.
hu.wikipedia.org/wiki/Vend%C3%A9e-i_h%C3%A1bor%C3%BA
Ami Pipes-t illeti. Politikailag elkötelezett történész, Reagan alatt vált orosz-szovjet szakértővé. A „gonosz birodalma” kifejezés állítólag tőle ered, ami igencsak a hidegháború idejére utal, miközben Reagan alatt (Detente) már a „csillagok háborúja” volt a mottó. Ugyanakkor Pipes mondta azt is, „…nincs olyan, hogy általános fasizmus, a totalitárius rezsimek a demokráciával szembeni antipatikusságukban egyesülnek. ..”
„….there is no such thing as generic fascism: the Third Reich, the Soviet Union, and Fascist Italy were all totalitarian regimes united by their antipathy to democracy ….”
Ja, és bírálói, pl. a The Russian Review.
en.wikipedia.org/wiki/The_Russian_Review
Nem vitatkozom! Hanem vitatom, a „polgárháború” megnevezést, hiszen ezt (eddig) sehol sem olvastam Vendée-vel kapcsolatban. Ha figyelmesen olvastál volna, akkor ezt írtam: „…Különben paraszt felkelés volt (annak indult) az adóemelés miatt, no meg az általános hadkötelesség bevezetése miatt. Aztán volt "vallásháború" jellege is. Mindegy. Kösz. ..” Erről ennyit.
Ajánlom a wikipedia tanulmányozását (néhány nyelven) sehol sem említik a „polgárháborút”.
hu.wikipedia.org/wiki/Vend%C3%A9e-i_h%C3%A1bor%C3%BA
Ami Pipes-t illeti. Politikailag elkötelezett történész, Reagan alatt vált orosz-szovjet szakértővé. A „gonosz birodalma” kifejezés állítólag tőle ered, ami igencsak a hidegháború idejére utal, miközben Reagan alatt (Detente) már a „csillagok háborúja” volt a mottó. Ugyanakkor Pipes mondta azt is, „…nincs olyan, hogy általános fasizmus, a totalitárius rezsimek a demokráciával szembeni antipatikusságukban egyesülnek. ..”
„….there is no such thing as generic fascism: the Third Reich, the Soviet Union, and Fascist Italy were all totalitarian regimes united by their antipathy to democracy ….”
Ja, és bírálói, pl. a The Russian Review.
en.wikipedia.org/wiki/The_Russian_Review
P_o_c_a_k_o_s
2017.11.09 10:47:20
@beszélő név: Kiegészítésként
Vajon a szaktekintély R. Pipes miért Sch. Mariska és K. Miklós vendégeként járt Mo.-on? Tudom, előítéleteim vannak.
archiv.terrorhaza.hu/en/museum/gallery/gallery/events/richard_pipes_in_the_hous.html
Vajon a szaktekintély R. Pipes miért Sch. Mariska és K. Miklós vendégeként járt Mo.-on? Tudom, előítéleteim vannak.
archiv.terrorhaza.hu/en/museum/gallery/gallery/events/richard_pipes_in_the_hous.html
Nincs sok kedvem ehhez a bejegyzéshez, a témához. No nem azért, mintha - sok Facebook-ismerőshöz hasonlóan - én is letargiába süllyednék, a baloldal (ugyan már!) végzetes kudarcát látnám Botka László visszalépésében. Valójában nincsenek érzelmeim az üggyel kapcsolatban. Lehet elemezgetni, hogy…..
P_o_c_a_k_o_s
2017.10.04 08:00:39
@rás: Ezt írod, mondod: ".... (MSZP)Nincs világnézete, nincs víziója a jövőről, ezért képtelen alternatívát nyújtani. Plusz vezetőinek tehetetlensége. ...."
Visszakérdezek: OV-nek és a Fidesznek van? Arra próbálok rájönni, hogy mi a fennálló rendszer titka, ami miatt (egyelőre) nincs "ellenszerük". (én a nacionalizmust sejtem emögött)
Visszakérdezek: OV-nek és a Fidesznek van? Arra próbálok rájönni, hogy mi a fennálló rendszer titka, ami miatt (egyelőre) nincs "ellenszerük". (én a nacionalizmust sejtem emögött)
Nem szeretem Putyint és a rendszerét, de - személyes tapasztalatok, barátságok, irodalmi, filmes stb. élmények alapján - szeretem az oroszokat, Oroszországot, ezért aztán borzasztóan zavar az az alpári, ostoba "oroszozás", amit mindenfajta ellenzékiek a mai Putyin-látogatás kapcsán eleresztettek.…..
P_o_c_a_k_o_s
2017.08.29 10:27:51
"Mig megvilágosúl gyönyörûképességünk, a rend,mellyel az elme tudomásul veszia véges végtelent,a termelési erõket odakint s azösztönöket idebent..."
Ez az ünnepi - vagy "ünnepi"? - bejegyzés József Attila versével fog befejeződni. Természetesen. Természetesen, még akkor is, ha A város peremén írása…..
Hosszan tipródtam azon, hogy az „Életcserepek” sorozatba illesztve írom meg ezt a bejegyzést, talán Politika 1. címmel, végül is életemből mindent összevetve kb. három évtizedet újságíró voltam – sőt, vagyok most is, ezzel a bloggal. Aztán úgy döntöttem, mégse, mert nem én vagyok fontos ebben a…..
Britannia bukása címmel jelent meg a Népszabadságban a talán leghíresebb ma élő francia értelmiségi, Bernard-Henri Lévy filozófus írása, amely azonban valójában a demokrácia csődjéről szól.
„A Brexit nem a nép, hanem a populizmus győzelme. Nem a demokráciáé, hanem a demagógiáé. A jobbszél győzelme…..
P_o_c_a_k_o_s
2016.07.02 00:31:08
Az angolok (többsége) épp olyan ostoba nacionalisták, mint a magyarok (többsége). Ez volt az első gondolatom ma reggel, amikor meghallottam a brit népszavazás eredményét. Meg hogy a népszavazást egy választási kampányígérettel elindító David Cameron épp oly felelőtlen demagóg, mint Orbán. Nincs…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz