Adatok
Gugu_m
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Lajos és Marika, már majd' egy éve járnak. Marcsinak tegnap volt a születésnapja, és barátja meglepetésként azt találta ki, hogy kiviszi őt a Szigetre Blabla koncertre. Nem egy nagy etvasz a zenekar, de valamiért a leányzó meg van veszve érte, így kézenfekvőnek látszott az…..
Kommunista kísérlet Münchenben: mindenki egyformán dolgozik és nem pofázik, egy rozsdás vasdarab pedig fényes karriert fut be egy BMW X6M-ben. Vélemények az azonos című írásunkról. Játék: azon kedves Olvasónk, aki először linkel be hivatalos, érvényes kisker árajánlatot az…..
Gugu_m
2010.05.26 16:29:36
@Gulyás G:
Ez a hivatalos német végfelhasználói ár, a majdnem aktuális ETK szerint (áprilisi) 19% áfával. Az itthoni árat kb. úgy lehet ebből megtudni, hogy a 25%-os áfás árat vagyis kb 2020 Eurot, nagyságrendileg 300-320-al kell megszorozni. Sajnos ez a helyzet itthon.
Egyébként nem akarom senkienk a kedvét elvenni, de ha a sima régi szívó N62-es V8-ason mennt szét a leömlő, az se lenne olcsóbb, hiszen az a két oldalra szintén 2200 Euro körül mozog, más kérdés, hogy ebben már benne van a két katalizátor is. Másik oldalról nézve viszont, ha katalizátort kell cserélni, akkor megy a leömlő is a levesbe.
Míg ha a cikkben említett X6 M-ben kéne katalizátort cserélni, akkor azt meg lehetne úszni 1500 Euroból, amenyniben ennek a csoda leömlőnek semmi baja. :) Tehát ha úgy vesszük, az előző szériához képest még költségcsökkentés is. (lévén hogy a katalizátor élettartama 200.000 km körül van)
Az ár különbség akkor látszik ha a sima mondjuk X6 50i-hez nézzük, mert ott a sima leömlő pár ami szintén a hengersor közé megy 800 Euro közül mozog. Másrészről meg valahogyan elő kellett csalni az M dinamikáját a megbízhatóság megtartása mellett (magyarul a chiptuning-al is tud ennyit a sima 50i szöveg nem ér), így valószínüleg kénytelen voltak ezt így megoldani, és a Költségmérnök ezt jóvá is hagyta, tekintve, hogy nem is egy árkategória az X6 50i, és az X6M.
Shadowbull: Pontosan ezt mondom én is, hogy városban teljesen felesleges visszahűteni, sőt, lágy autópályázás után is elég a 15-20 mp, hiszen mire behajtottunk a kútra, a gázok nagyrésze már csak 250 fokos a katnál....
Ez a hivatalos német végfelhasználói ár, a majdnem aktuális ETK szerint (áprilisi) 19% áfával. Az itthoni árat kb. úgy lehet ebből megtudni, hogy a 25%-os áfás árat vagyis kb 2020 Eurot, nagyságrendileg 300-320-al kell megszorozni. Sajnos ez a helyzet itthon.
Egyébként nem akarom senkienk a kedvét elvenni, de ha a sima régi szívó N62-es V8-ason mennt szét a leömlő, az se lenne olcsóbb, hiszen az a két oldalra szintén 2200 Euro körül mozog, más kérdés, hogy ebben már benne van a két katalizátor is. Másik oldalról nézve viszont, ha katalizátort kell cserélni, akkor megy a leömlő is a levesbe.
Míg ha a cikkben említett X6 M-ben kéne katalizátort cserélni, akkor azt meg lehetne úszni 1500 Euroból, amenyniben ennek a csoda leömlőnek semmi baja. :) Tehát ha úgy vesszük, az előző szériához képest még költségcsökkentés is. (lévén hogy a katalizátor élettartama 200.000 km körül van)
Az ár különbség akkor látszik ha a sima mondjuk X6 50i-hez nézzük, mert ott a sima leömlő pár ami szintén a hengersor közé megy 800 Euro közül mozog. Másrészről meg valahogyan elő kellett csalni az M dinamikáját a megbízhatóság megtartása mellett (magyarul a chiptuning-al is tud ennyit a sima 50i szöveg nem ér), így valószínüleg kénytelen voltak ezt így megoldani, és a Költségmérnök ezt jóvá is hagyta, tekintve, hogy nem is egy árkategória az X6 50i, és az X6M.
Shadowbull: Pontosan ezt mondom én is, hogy városban teljesen felesleges visszahűteni, sőt, lágy autópályázás után is elég a 15-20 mp, hiszen mire behajtottunk a kútra, a gázok nagyrésze már csak 250 fokos a katnál....
Belsőség
A finn kamionos összetörte a félig magyar, félig svéd Mercedest - újabb fejlemények!
2010.03.04 21:49:00
Szépen csorogtunk dél felé, csodásan purrogott a Merci motorja, jöttek egymás után a falvak városok, közeledett az evés hely és ideje. Mi mentünk hátul az Insigniával, Zsolték elöl, hogy lássuk ha van valami baj, ne kelljen tolatgatni. Egyszer csak mögénk került egy tartálykocsi, elég közel volt, az…..
A Nagy Népvándorlás utáni pakolgatás közben akadt a kezembe a brit Autocar július végi száma. Nem is emlékszem, hogy a közös szerkesztőségi archívum-kupacból vagy Csikós asztaláról. Akkortájt nyaralhattam, így történhetett, hogy nem olvastam, a hiányt pedig illik bepótolni,…..
Gugu_m
2009.09.09 16:31:42
@Psziho:
siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_uzemanyagellatas/GUB2008_13EA.pdf
41. oldal-on ott a táblázat,
44 MJ/kg benzin, 42,7 MJ/kg a diesel.
siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_uzemanyagellatas/GUB2008_13EA.pdf
41. oldal-on ott a táblázat,
44 MJ/kg benzin, 42,7 MJ/kg a diesel.
Gugu_m
2009.09.09 16:55:09
@Psziho:
Na látod, ezért járok ide röhögni az ilyen faszokon. Ha tudnád mit jelent a fajhő akkor nem írnál ilyen idiótaságokat... A fajhőnak a kinyerhető energiához semmi köze nincsen... A fajhő az az érték, amennyi hő hatására az adott anyag hőmérséklete 1 C fokkal megemelkedik.
Nem baj ha nem értesz valamihez, csak ne okoskodjál...
Na látod, ezért járok ide röhögni az ilyen faszokon. Ha tudnád mit jelent a fajhő akkor nem írnál ilyen idiótaságokat... A fajhőnak a kinyerhető energiához semmi köze nincsen... A fajhő az az érték, amennyi hő hatására az adott anyag hőmérséklete 1 C fokkal megemelkedik.
Nem baj ha nem értesz valamihez, csak ne okoskodjál...
A gazdasági válság ellenére jó évet zárt a BMW M GmbH, hiszen 2008 novemberéig bezárólag 22 340 autót adott el, ami az egy évvel korábbi eredményhez képest (14 092) több, mint 58 százalékos NÖVEKEDÉS.Az új E90 M3-nak köszönhető a siker javarésze, hiszen viszik,…..
Gugu_m
2009.01.07 00:45:10
@Shadowbull: Erről van szó. Ez legalább ugyanolyan élmény, hogy a mai BMW-k kb. az űrhajózás szintjén vannak. Amikor a klienseinknek ezt mondom mindig csak néznek, mikor elmagyarázom, hogy akár csak az IHKA (Klima computer) milyen összetetten dolgozik, és hogy üvegszálon programozom az autót, akkor rájönnek hogy igazam van.(BMW-kkel foglalkozom egy privát szervízben) Csodálatos gépek, és véletlenül sem puhányak.
És érdekes hogy a Lambo és Ferrarit meg sem emliti senki, pedig a Fifth Gearesek még csináltak is egy ilyen poént, hogy Vicky mamáját Murcielago-val autóztatták, és a végére egész jó köröket ment a versenypályán. Ugyanezt egy Countach-al nem igazán csinálta volna meg, kb. el sem indul :D
És hogy drága volna ? Mindenkinek ajánlom figyelmébe a neten fellelhető (torrent) Discovery Ch. Birth of a Sports Car a 6os BMW tervezését, gyártását bemutató sorozatot. Ha megnézed ők mennyit dolgoznak azért, hogy ezek ilyen különlegesek legyenek, és mindenki utánaolvasna, hogy milyen komplex Lan hálózat van 20, nem ritkán 32 külön Computerrel, akik mind az én kényelmemért dolgoznak, és csak azon jár a fejük hogy nekem hogy lehetne jobb, nos akkor én azt mondom, nagyonis olcsóak ezek az autók, csak mi keresünk keveset.
PistonHead tudásáról nemtom mindenki mit van úgy oda, amit itt olvastam tőle, az kb. wikipediából, és az a5.hu-ról összeszedhető "bulvár tudás". Persze lehet hogy többet is tud, csak nekem "ez így nem jött át..."
És érdekes hogy a Lambo és Ferrarit meg sem emliti senki, pedig a Fifth Gearesek még csináltak is egy ilyen poént, hogy Vicky mamáját Murcielago-val autóztatták, és a végére egész jó köröket ment a versenypályán. Ugyanezt egy Countach-al nem igazán csinálta volna meg, kb. el sem indul :D
És hogy drága volna ? Mindenkinek ajánlom figyelmébe a neten fellelhető (torrent) Discovery Ch. Birth of a Sports Car a 6os BMW tervezését, gyártását bemutató sorozatot. Ha megnézed ők mennyit dolgoznak azért, hogy ezek ilyen különlegesek legyenek, és mindenki utánaolvasna, hogy milyen komplex Lan hálózat van 20, nem ritkán 32 külön Computerrel, akik mind az én kényelmemért dolgoznak, és csak azon jár a fejük hogy nekem hogy lehetne jobb, nos akkor én azt mondom, nagyonis olcsóak ezek az autók, csak mi keresünk keveset.
PistonHead tudásáról nemtom mindenki mit van úgy oda, amit itt olvastam tőle, az kb. wikipediából, és az a5.hu-ról összeszedhető "bulvár tudás". Persze lehet hogy többet is tud, csak nekem "ez így nem jött át..."
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én minden nap otthon alszom, bérletem van 4000, 3-4 szigorúan üditő (kb 1200), és egy kaja 1000 meg a 40 ezres hetijegy, 5 napon keresztül, az kb. 55000 az 5 napra, úgy hogy nagyon puritánul költöttem, vagyis napi 11, két főnek 22k/nap. Ennek ellenére az összes külföldi akivel beszéltem, szinte röhögött, hogy itt minden harmada/negyede az otthoni áraknak, és ők ezért is jönnek.
De ha durvábbat akartok hallani, novemberi Diana Krall koncert, 20 ezres jegy, üditő-rágcsa 1500, parkolás 1000, szal 23000/fő, és a koncert 1 óra 36 percet tartott! Ha így vesszük, ingyen van a Sziget...