Regisztráció Blogot indítok
Adatok
komjatius (törölt)

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap este megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy a Kölcsey térből egy körülbelül 30 m-es darabot útszélesítésre valaki kihasított, az akkori gyanúnk beigazolódott. A Concordia Közraktár gabonasilójához érkező kamionok érdekében "van szükség" a három kamiont befogadni…..
komjatius (törölt) 2011.08.05 15:04:20
panorama-online.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2231:parktalanitas&catid=45:olvasoi-levelek&Itemid=99#comment-8033

A természetkárosí tás /Btk. 281. §/ itt nem merülhet fel, hiszen nem védett területről van szó, talán védett fajok egyedei sem kerültek veszélybe.
A környezetkárosí tás /Btk. 280. §/ talán ráhúzható az esetre, de igazából ezt sem hinném. Bár természeti területnek éppen minősülhetne ez az érintett terület /1996. évi LIII. tv. 15. § (1) b)/, csak nem ártott volna ezt az ingatlan-nyilvántartásba n feltüntetni, illetve kérdés, hogy az itt kialakított eredeti állapot mennyire volt természetes, illetve emberi kéz műve.
Persze, nem mondom azt, hogy nem történt semmilyen bűncselekmény... Például közokirat-hamisítás (Btk. 274-275. §§) annak kapcsán, hogy valaki a hivatalos eljárásban okiratba foglalta, hogy az érintett terület nem zöld terület.
A valós megoldás talán nem is büntetőjogi területen mutatkozik... Például felvethet birtokvédelmi aggályokat, hogy a nehézgépjárműve ket a bordó-fehér sorház ablakai alá sorakoztatják fel. Illetve meg lehet vizsgálni, hogy nem hiányzik-e a munkálatokhoz valamilyen engedély. Vagy akár, hogy a kivitelezés során betartanak-e minden jogszabályt (munkaügy, munkavédelem stb.), illetve hogy pontosan milyen gazdasági szempontok szerint vesz a projektben részt az Önkormányzat...
Egy történet a Balkánról Magyarországról:Bontani kezdik az állomástPénzükért demonstrálnak a kifizetetlen alvállalkozókFelvonulnak a vasútállomás bontásához Gárdonyban csütörtök reggel a Tárnok–Székesfehérvár-vasútvonal építésében közreműködő, pénzükre…..
komjatius (törölt) 2011.05.12 20:50:21
Tisztelt Monori Gyula! Kimérős szaloncukor! Többiek!

Csupán véletlen, hogy rábukkantam ezekre a cikkekre, s az érdekes kommentekre.
Lássunk csodát, személyes érintettségemmel voltam kénytelen szembesülni, így megszólítva érzem magam, és reagálnék a felvetésekre. Egyben az egész történetre.
Valóban én képviselem, illetve a mi irodánk képviseli a hoppon maradt beszállítókat. Nyilván nem tehetném ezt, egységesen, valamennyi cég megbízásából, ha a legkisebb gyanú is felmerülne arra, hogy magam is közreműködtem a a probléma generálásában. Ezt a gyanúsítást kikérem magamnak.
A valóság ezzel szemben az, hogy az elmúlt fél évben minden létező megoldást próbáltunk igénybe venni, hogy a pénzünkhöz jussunk, és kivédjük azokat a sunyi trükköket, amikkel próbáltak kijátszani minket. A Hunterép Smaragd Kft. nem szívódott fel, sem fél éve, sem most, tessék megnézni az internetes cégkivonatukat. Igen, valóban megakadályoztuk azt, hogy fél éve, egy ál-beszállító felszámoltassa a nevezett céget, és ezzel örökre elússzon a pénzünk. De ezzel nem az ő szekerüket toltuk, hanem a sajátunkét. Ezzel azokét a dolgozókét, akik több havi fizetést nem kaptak meg, mert nem volt miből.
A beépített kábelcsatornák, védőcsövek és egyebek pedig mind a mai napig a beszállítók tulajdonát képezik. A megkötött szerződések nem hogy kizárnák a tulajdonjog fenntartását a teljes kifizetésig, épp ellenkezőleg, kifejezetten rögzítik azt.
Tehát teljesen jogszerűen járunk el, ha a tulajdonunkat birtokba kívánjuk venni. Vagy visszaadja a MÁV, ami a miénk, vagy valaki tényleg kifizeti a beépített termékek vételárát, és akkor az övé, azt csinál vele, amit akar.
Reméljük, hogy sikerül valamilyen megegyezésre jutni, és nem az lesz a történet vége, hogy a frissen megépült vasútvonal működésképtelenné válik.

Tisztelettel,
Dr. Komjáti Péter
Miközben az index címlap meghozta a 15 ezredik nézőt is, a blogon most a kommentek közül szemezgetünk. Ezúttal csak a negatívakat soroljuk.detoxxx: erre még gyúrni kell srácok putyuli: A figura jól játszik, de a csaj nemcsak tehetségtelen, ronda disznó…..
A tegnapi post-ra érkezett kommentek között kiderült, hogy egy sima izzócsere is 25-30 ezer forintba kerül a MÁV-nak. Hogy miért? Ákibard! kommentje: "Kérlekszépen. Kiég az izzó. Te vagy az állfőnök, bejelented a forródróton. Felveszik, majd kapsz egy hibaelőjegyzési…..
komjatius (törölt) 2009.06.20 08:06:09
@Lips:
Jó neked... És csak még jobb lesz!
Már kb 2 hónapja minden reggel majd' hasraesek a képen látható két csőben. Ennek a két csőnek persze van párja, kb másfél méterrel arrébb. Vélhetően korábban egy tábla lába lehetett, de az okosak úgy döntöttek nyugdíjazzák. Mivel a kőcségvetés nagyon szűkös volt,…..
komjatius (törölt) 2009.06.18 18:34:16
@Adani:
A térségi (regionális) vasút felvetés abszolút jogos, és ezt tartanám követendő útnak.
Pl. Budapest-Cegléd, Budapest-Lajosmizse, Budapest-Újszász, Kecskemét-Cegléd-Szolnok, Lajosmizse-Kecskemét-Kiskunfélegyháza, Kecskemét-Lakitelek-Szolnok, Szolnok-Újszász-Hatvan, Szolnok-Mezőtúr, valamint az ezekhez kapcsolódó kisebb viszonylatok képezhetnének egy régiót.
(Azért ezt a régiót ragadtam ki, mert ezt ismerem.)
Ekkora területen lehet normális ütemes menetrendet tervezni, persze lyukakat hagyva a távolsági forgalomnak. Mondjuk ez három vonal (82, 100, 120) felújítását és három vonal (140, 142, 145/146) teljes átépítését igényelné, de élettel telítené az egész területet.
Elgondolkodtató még az ehhez felhordó buszos kapcsolatok hozzákapcsolása, egy szervezeti egységen belül.
Magyarország egy időben (pl. Kandó kora) élen járt a vasút fejlesztésében. Most is ott lehetnénk. Pl. a méregdrága felsővezetékek helyett napelemes-üzemanyagcellás-akkumulátoros motorvonati rendszer kifejlesztésével...
Az alábbi cikket ajánlották ma a figyelmembe. Az azért már tényleg szánalmasnak sem nevezhető, hogy a vasút különvonatra olyan vonóerőt rendel, ami a kaptatókon lefele sokkal bátrabb mint felfelé, azaz fel már nem tud menni. És az über: mindezt pénzért egy iskolának...…..
komjatius (törölt) 2009.06.18 01:16:43
@Ákibard!:
Lebontom én szakmailag... Száz vasutat, ezeret! Kéne ugye építeni, átépíteni, felújítani. Mondjuk akkor ez 2-es vonal is elbírná a forgalmat, meg a különvonatokat is.
Viszont gyakran a meglévő infrastruktúra ki- és felhasználása is hagy maga után kivánnivalót. Bürokratikus, rugalmatlan szervezés (menetrend, probléma-megoldás), példának okáért.
Az első nyilván pénzkérdés, az utóbbi aligha.
És azért kell foglalkozni a dologgal, mert itt az ország tudatos leépítése zajlik. Verjük szét a menetrendet, és egyébként is mindenkit minden lehetséges eszközzel riasszunk el a vasúttól, majd az érthetetlen módon visszaesett forgalom miatt ritkítsunk tovább, a még érthetetlenebb módon, még inkább visszaesett forgalom miatt az adott vonalat zárjuk be, és voilá, máris sikerült ellehetetleníteni egy fél megyét... Innen majd szépen elvándorol a nép, aki marad, lecsórósodik, ergo nem vállal gyereket...
Nem véletlenül volt az ipari forradalom és a polgárosodás szükséges velejárója a vasútépítés. A dolog visszafelé is működik...
komjatius (törölt) 2009.06.17 22:08:08
@Ákibard!:
Ebben teljesen igazad van.
Csak engem momentán nem érdekel, hogy hol a nyilvánvalóan abnormális helyzet forrása. Hogy a sok MÁV közül melyik a hibás. Vagy a tulajdonos magyar állam úgy általában. Mindből drága, szeretett politikusaink és családtagjaik, barátaik, meg a külföldi hitelezők lopják a pénzt, amiből vasúti pálya vagy új vonat lehetne. És akkor ahhoz képest, hogy az oktatási tárca már lassan milliárdos szinten van eladósodva, a vasútnál nem is olyan vészes a helyzet... Időnként megy valami, ami évtizedekkel ezelőtt vonat volt.
De ne legyünk idealisták... Egy gyakorlatilag már az államcsőd szélén álló országban ez is nagy szó.
De most komolyan, ezt magyarázza meg valaki... Trianonban szétverték a vasúti hálózatunkat, a románok ellopták a gördülőállományt, az iparilag legfejlettebb részeket elcsatolták, csillagászati összegű háborús jóvátételt kellett fizetni, nagy világgazdasági válság jött, és mégis, a 30-as években világszínvonalú vasutunk és vasúti iparunk volt, amely jobban működött, mint ma, az elvben lezajlott óriási technikai és technológiai fejlődés dacára...
Szerkesztő kommentje alant... Egy pár nappal ezelőtt a Vasutasok Szakszervezete és más szakszervezetek megállapodást kötöttek a MÁV jogutód Kft-ékben dolgozók leépítésének szabályairól. A szakszervezetek megígérték, hogy konstruktívak lesznek és úgymond a többi dolgozó…..
Vasúti késés esetén kártalanítania kell az utasokat a MÁV-nak, ha életbe lépnek az Európai Unió utasbarát rendelkezései. A várhatóan decembertől hatályos szabályok értelmében a jegyár felét kell visszafizetni, ha két óránál később fut be a vonat.Idén rákényszerülhet a…..
Igen mint sokan mások én is az utolsó pillanatra hagytam ezt a jómókát. Persze azt nem számoltam, hogy az évek óta segítő hölgy lebetegszik. Sebaj, gondoltam túlélem ezt is valahogy. Csak nem lehet az olyan bonyolult.... Az első problémát maga a telepítés jelentette, hiszen…..