Adatok
tfefe
0 bejegyzést írt és 42 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Azért az kicsit meredek, hogy Webber beszólt a csapatrádión, hogy kissé unatkozik, miközben a Button-Schumacher világbajnoki tagokból álló vonatban kocsikázott Bahreinben. Szintén szemet gyönyörködtető, hogy Hornertől Whitmarshig, sőt Mr. E-ig bezárólag majdnem mindenki…..
Elfogult leszek, meg is mondom, miért. Alapvetően nagyon tisztel(t)em Max Mosley-t azért, mert a hetvenes évektől kezdve Ecclestone és Sir Jackie társaságában tényleg sokat tett a sport biztonságáért. Amit azonban utolsó éveiben tett a Forma 1-gyel, lényegében megbocsáthatatlan a…..
tfefe
2010.02.12 19:29:51
www.motorsportal.hu/f1/a-virgin-elveszett-szarnya---video-c31186.html
Itt látszik mi okozhatja a legtöbb gondot az új csapatok esetében. Tapasztalatlanok, az autóik nem lesznek megfelelően kitesztelve. Szerintem amit írsz hátránynak körönként nekik, igen optimista becslés, ennél több lesz a lemaradásuk szerintem. A régi csapatok tudása körönként ennél sokkal többet jelent, az autók beállítása, megtervezése nem olyasmi amit pár hónap alatt pótolni lehetne. Ehhez évek kellenek szerintem.
Mindemellett kiscsapatokra szükség van, az új pilóta és mérnökgenerációknak valahol meg kell majd mutatnia magát, és erre csak a kiscsapatok képesek. Egy élcsapat sem alkalmaz olyat aki még nem bizonyított, leginkább a mérnökökre, csapattagokra gondolok természetesen.
Itt látszik mi okozhatja a legtöbb gondot az új csapatok esetében. Tapasztalatlanok, az autóik nem lesznek megfelelően kitesztelve. Szerintem amit írsz hátránynak körönként nekik, igen optimista becslés, ennél több lesz a lemaradásuk szerintem. A régi csapatok tudása körönként ennél sokkal többet jelent, az autók beállítása, megtervezése nem olyasmi amit pár hónap alatt pótolni lehetne. Ehhez évek kellenek szerintem.
Mindemellett kiscsapatokra szükség van, az új pilóta és mérnökgenerációknak valahol meg kell majd mutatnia magát, és erre csak a kiscsapatok képesek. Egy élcsapat sem alkalmaz olyat aki még nem bizonyított, leginkább a mérnökökre, csapattagokra gondolok természetesen.
Összesen egy 1 perces összevágott kisfilm - szép táj, havas fák, morgó hang, és egy repkedő őrült. Talán másodszor ül a C4-ben, először van kint havon vele. El kell mondani hamar, hogy semmiféle idők, vagy összehasonlítási alap nincs a többiekhez képest. Még az Arctic Rally…..
Közeledik a 2010-es szezon új autóinak leleplezése, az élcsapatok mind fixen felálltak pilótákkal, érkeznek az első fotók az új színekben, új ruhákban, a gyárakban és műhelyekben pedig 0/24-es műszakban rohannak az első tesztek felé a csapatok.Mind a négy várható élcsapat…..
Legnagyobb pálya, amit a Mercedes művel. Csak a legnagyobbak tudják utána csinálni, ha egyáltalán lehetséges. Izzanak az irodák, egymásnak adják a kilincset a házassági tanácsadók, a kerítőnők, a jósnők, az ügynökök, mindenki csak mondja és mondja. A Mercedes meg ül, mint a…..
Amikor az arab sejkek leintették az Adu Dhabi Nagydíjat, a 2009-es Formula 1-es szezon történelemmé vált, legalábbis elvileg, mivel ezt a kijelentést az elmúlt idők balhéi után illik fenntartással kezelni. Most (egy kis várakozás, és) egy egész hét elteltével viszont úgy néz ki,…..
Ezerkilencszázkilencvennégy szeptemberében (mondhatni „a vég kezdeteként”) a néhai James testvérének, David Hunt-nak a kezébe került az egykoron legendás istálló, a Team Lotus. Az alakulat, amely a szezon (egyik) negatív meglepetését szállította: fennállásuk (1958)…..
A négyhetes nyári szünetben a Forma 1 végre – valahára kezdte visszanyerni a régi arcát, a politikai csatározások (egyenlőre) véget értek a Concorde Egyezmény aláírásával, a sajtó pedig az újabbnál újabb rivális szériák létrehozásának bombabiztos információi…..
Augusztus 17-én, az ígéreteknek megfelelően az FIA bírósága (ICA) megtárgyalta az elhagyott kerék esetét, és estefelé nyilvánosságra is hozták a várva – várt eredményt: A Renault ott lesz Valenciában, miután a fellebbviteli bíróság eltörölte a csapatra kirótt…..
Úgy jön ahogy elment, és úgy ment el ahogy versenyzett, milliók szívébe lopott örömet azzal, hogy autóba pattant, és milliók átkozták azt a pillanatot, amikor a Jordan egykori „balga Belgája” gázspray-vel lefújt egy londoni taxist, utat nyitva ezzel a németek legnagyobb…..
Mint derült égből a villámcsapás úgy érte a hír a Formula 1 világát, főleg azt követően, hogy a télen és a nyár elején lezajlott hatalmi, és „gazdasági” játszmák már el – elcsendesedni látszottak. Ennek ellenére a sajtó képviselői és az igazán…..
SilverMike Forma 1-es blogja
Jött, ment - az új pontrendszer tündöklése és bukása
2009.03.25 21:18:00
A „pontrendszer körüli mizériát”, már mindenki pontról, pontra (hogy praktikus legyek) ismeri. Aki nem annak a kedvéért gyorsan leírom a történetet, és aztán hagyom, hogy helyettem, maguk az érintettek…..
tfefe
2009.04.11 09:31:03
@SilverMike:
Én máig a régi rendszert javasolnám vissza. Hogy miért is? Mert bizonyított... nézd meg légyszi a 86-os év végét. Utolsó futam, Mansell 7 pont előnnyel érkezett (emlékeztet ez egy másik utolsó futamra?), de győznie kellett volna a VB címért, mert csak a legjobb 11 futam számított. Kockáztatott, elrobbant a gumija, Prost VB lett.
A lényeg hogy van egy rendszer ami már bizonyított, nem kellene újakkal kísérletezni sztem... "Járt utat járatlanra ne cserélj!"
Én máig a régi rendszert javasolnám vissza. Hogy miért is? Mert bizonyított... nézd meg légyszi a 86-os év végét. Utolsó futam, Mansell 7 pont előnnyel érkezett (emlékeztet ez egy másik utolsó futamra?), de győznie kellett volna a VB címért, mert csak a legjobb 11 futam számított. Kockáztatott, elrobbant a gumija, Prost VB lett.
A lényeg hogy van egy rendszer ami már bizonyított, nem kellene újakkal kísérletezni sztem... "Járt utat járatlanra ne cserélj!"
"És azt ismeritek, hogy?" "A tanár nincs megelégedve az elsősök szellemi színvonalával, ezért gúnyosan így szól hozzájuk: -Kérem, aki idiótának érzi magát, az álljon fel! Nagy csend, mindenki ülve marad. Egyszer csak egy fiatalember óvatosan feláll. -Nos, maga…..
„Ő volt minden idők legjobb pilótája, aki versenyzői overállt húzott.” Az emberek valamilyen oknál fogna mindig is vonzódtak, a „tragikus sorsú hősökhöz”, és szívesen…..
Ennek az írásnak még valamikor Februárban, a „sereghajtók” címet szántam, az ok egyszerű volt. A 2008-as évben a Force India pontot sem szerzett, a Honda már második éve a padlón volt, majd gyorsan le is léceltek, a lehetséges utódcsapatot meg mindenki leírta, mondván…..
tfefe
2009.03.14 16:19:52
@SilverMike:
Hát hogy ez az új aranykor kezdete? Én remélem! De ezt csak évek múlva tudjuk majd biztosabban, mert egy kor az ugye nem egy évad. Az irány minden esetre jónak tűnik, főleg ha a 2010-es terveket is figyelembe vesszük.
Attól nem tartok hogy kedvenceink komolyan lemaradnának, de az most úgy látszik, hogy a Williams és a Brawn csapatok nincsenek lemaradva behozhatatlanul. Nem úgy néz ki hogy sereghajtók lesznek, vagyis bele tudnak szólni a gyáriak versenyébe remélhetőleg. Az már óriási előrelépés lenne az eddigi helyzethez képest. Főleg ha reális esélyük lesz nekik is a fejlődésre, hogy esetleg megpróbálják tartósan tartani a tempót a gyáriakkal.
Hát hogy ez az új aranykor kezdete? Én remélem! De ezt csak évek múlva tudjuk majd biztosabban, mert egy kor az ugye nem egy évad. Az irány minden esetre jónak tűnik, főleg ha a 2010-es terveket is figyelembe vesszük.
Attól nem tartok hogy kedvenceink komolyan lemaradnának, de az most úgy látszik, hogy a Williams és a Brawn csapatok nincsenek lemaradva behozhatatlanul. Nem úgy néz ki hogy sereghajtók lesznek, vagyis bele tudnak szólni a gyáriak versenyébe remélhetőleg. Az már óriási előrelépés lenne az eddigi helyzethez képest. Főleg ha reális esélyük lesz nekik is a fejlődésre, hogy esetleg megpróbálják tartósan tartani a tempót a gyáriakkal.
Bemutatkozott a Red Bull új autója!Dietrich „Didi” Mateschitz ismertebb nevén Mr. Red Bull…..
Sebastien Bourdais egy igazi autóversenyző, sokoldalú, tapasztalt, és imádja azt, amit csinál. A versenyző mögött a „háttérben” pedig egy rendkívül szimpatikus, szerény, de kellően laza és, agresszív srác áll. Ez akkor vált mindenki számára nyilvánvalóvá mikor…..
Mostanában szinte nem telik el nap anélkül, hogy a Forma 1 rajongói ilyen, vagy olyan formában ne olvasnának a „hibrid”, a fékenergia visszaalakító, a kinetikus energiatároló-rendszerről, vagy egyszerűen csak a KERS-ről. De mit is jelent ez a mozaikszó? És valóban…..
„A világbajnoki cím nem első rangú számomra, hiszen mit ér a trófea, ha olyan nagyság sem szerezte meg, mint Ronnie Peterson.” Mondta Gilles Villeneuve 1978-ban a svéd klasszis halála után. Talán ez az elv vezérelte egész pályafutása során, mert bár sokan minden idők…..
tfefe
2009.01.24 20:59:27
@SilverMike:
Win or Wall... híres kifejezés pedig. Egy pilóta típust jelölnek vele az USA beli szurkolók. Mondták ezt sokukra, de mindannyiukat imádták a sportrajongók, akik a versenyeket szeretik, nem a körülötte zajló felhajtást... amúgy konkrétan ha jól tudom Nascar szurkolói kifejezés... mostanában egy Montoya nevű palira mondogatják ezt... :)
Win or Wall... híres kifejezés pedig. Egy pilóta típust jelölnek vele az USA beli szurkolók. Mondták ezt sokukra, de mindannyiukat imádták a sportrajongók, akik a versenyeket szeretik, nem a körülötte zajló felhajtást... amúgy konkrétan ha jól tudom Nascar szurkolói kifejezés... mostanában egy Montoya nevű palira mondogatják ezt... :)
Szépen lassan, (nagyon lassan) kezdetét veszi a 2009-es Formula 1-es szezon. Igaz még versenyről Március 29-ig nem beszélhetünk, de a „tesztszezon” már elkezdődött! Az első hivatalos gyakorlás helyszínéül a portugáliai Portimao versenypályája szolgált. Az a pálya,…..
tfefe
2009.01.24 20:51:30
@SilverMike:
Én csak azért tartom komoly hiánynak a slick-telemetriai adatok hiányát, ill hiányosságait, mert a következő tesztekre, már ezen adatok alapján kellett volna módosítani az autókat. De adatok hiányában, sajnos nem csak 2-3 nap a lemaradás, mert most sincsenek meg a szükséges adatok, amik alapján az autók véglegesítése felé haladnának. Gyakorlatilag száraz pályára csak részleges adatok alapján tervezhetnek, vagy tovább szimulálnak. vagyis a lemaradás annyi, mint amennyi idő eltelik az eredményes slick tesztek végéig. Ha nem lenne új dolog a slick, ez nem lenne probléma, de új... (Hogy örülök neki! Remélem kanyarokban sokat segít, ha nem ideális íven akar valaki menni valamiért... mondjuk mert előz épp valakit... :) )
Én csak azért tartom komoly hiánynak a slick-telemetriai adatok hiányát, ill hiányosságait, mert a következő tesztekre, már ezen adatok alapján kellett volna módosítani az autókat. De adatok hiányában, sajnos nem csak 2-3 nap a lemaradás, mert most sincsenek meg a szükséges adatok, amik alapján az autók véglegesítése felé haladnának. Gyakorlatilag száraz pályára csak részleges adatok alapján tervezhetnek, vagy tovább szimulálnak. vagyis a lemaradás annyi, mint amennyi idő eltelik az eredményes slick tesztek végéig. Ha nem lenne új dolog a slick, ez nem lenne probléma, de új... (Hogy örülök neki! Remélem kanyarokban sokat segít, ha nem ideális íven akar valaki menni valamiért... mondjuk mert előz épp valakit... :) )
A héten megkezdődött a 2009-es Formula 1-es autók bemutatása. Íme, az első három versenygép bemutatójának összefoglalója,…..
Hamilton 24 éves Michael Schumacher után ismét születésnapját ünnepelte egy Formula 1-es világbajnok. Mégpedig az aktuális, vagyis most már a címvédő. Lewis Hamilton ugyanis január 7-én töltötte be huszonnegyedik életévét. Minden idők legfiatalabb Formula 1-es bajnokának…..
Alonso – Ferrari, tényleg létrejön az „álompáros” ?Az ünnepek ismét véget értek, de a Formula 1…..
tfefe
2009.01.07 19:20:29
tfefe
2009.01.09 18:10:19
A cikkel kapcsolatban, felhívnám figyelmedet erre:
www.f1-live.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=6071&Itemid=82
Csak ha már Alo-Ferrari... meg ilyenek... :)
www.f1-live.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=6071&Itemid=82
Csak ha már Alo-Ferrari... meg ilyenek... :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit hoznak ki ebből, még emlékszem arra a szerelőre aki a tankolás bevezetése utáni első futamon a kerék felé indult meg a tankolócsővel, mert eddig arra kellett mennie... most pedig óvatos volt mindenki.
Ha jól megnézzük, a nagy csapatoknál elég nagy a vesztenivaló, nem csoda ha előbb tapasztalnak, és csak ha megismerték a helyzetet, utána lesznek 100%-osok. Ráadásul az erőviszonyokat is csak tippelgették eddig, most azért tisztább a kép.
Igazad van, adjunk nekik időt és esélyt! :)
/Reméljük nem hiába tesszük.../