Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tfefe

0 bejegyzést írt és 42 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Elfogult leszek, meg is mondom, miért. Alapvetően nagyon tisztel(t)em Max Mosley-t azért, mert a hetvenes évektől kezdve Ecclestone és Sir Jackie társaságában tényleg sokat tett a sport biztonságáért. Amit azonban utolsó éveiben tett a Forma 1-gyel, lényegében megbocsáthatatlan a…..
tfefe 2010.02.12 19:29:51
www.motorsportal.hu/f1/a-virgin-elveszett-szarnya---video-c31186.html

Itt látszik mi okozhatja a legtöbb gondot az új csapatok esetében. Tapasztalatlanok, az autóik nem lesznek megfelelően kitesztelve. Szerintem amit írsz hátránynak körönként nekik, igen optimista becslés, ennél több lesz a lemaradásuk szerintem. A régi csapatok tudása körönként ennél sokkal többet jelent, az autók beállítása, megtervezése nem olyasmi amit pár hónap alatt pótolni lehetne. Ehhez évek kellenek szerintem.
Mindemellett kiscsapatokra szükség van, az új pilóta és mérnökgenerációknak valahol meg kell majd mutatnia magát, és erre csak a kiscsapatok képesek. Egy élcsapat sem alkalmaz olyat aki még nem bizonyított, leginkább a mérnökökre, csapattagokra gondolok természetesen.
Összesen egy 1 perces összevágott kisfilm - szép táj, havas fák, morgó hang, és egy repkedő őrült. Talán másodszor ül a C4-ben, először van kint havon vele. El kell mondani hamar, hogy semmiféle idők, vagy összehasonlítási alap nincs a többiekhez képest. Még az Arctic Rally…..
Közeledik a 2010-es szezon új autóinak leleplezése, az élcsapatok mind fixen felálltak pilótákkal, érkeznek az első fotók az új színekben, új ruhákban, a gyárakban és műhelyekben pedig 0/24-es műszakban rohannak az első tesztek felé a csapatok.Mind a négy várható élcsapat…..
Amikor az arab sejkek leintették az Adu Dhabi Nagydíjat, a 2009-es Formula 1-es szezon történelemmé vált, legalábbis elvileg, mivel ezt a kijelentést az elmúlt idők balhéi után illik fenntartással kezelni. Most (egy kis várakozás, és) egy egész hét elteltével viszont úgy néz ki,…..
tfefe 2009.11.07 19:55:39
Sikerült jól összefoglalnod szokás szerint.

Nekem egy dolog a futam nézése közben azért még eszembe jutott, amikor még Hamilton vezette a versenyt, mégpedig a betonozott bukóterek hatása a versenyek izgalmának csökkenésére. Mindez akkor jutott eszembe, amikor Vettel 2 mp-re üldözte őt, és Hamilton hibázott, elhagyta a pályát, és ezzel kb 0.8 mp-et vesztett. A régi, még izgalmas F1-ben pont az ilyen hibák döntöttek futamgyőzelmekről, bajnokságokról, hiszen kavicságy esetén örül ha vissza tud térni a versenybe. Ez ma már szinte csak Suzukában van így, remélem legalább ott így is marad. Persze a verseny végeredményét ez az eset nem befolyásolta, de mégis szemléletesen mutatta a mai F1 és a régi közti különbség egyik látványos részét.
Emlékszem amikor a magyar nagydíjat tervezték, először (pálya hiányában) a népligetben akarták rendezni, és Bernie-t megkérdezték a sok fa nem balesetveszélyes-e? Mire azt válaszolta: a Forma1-ben a világ legjobb pilótái versenyeznek, ebben a sportban nem lehet hibázni! (Biztos szó szerint nem ezt mondta, de a lényeg ez volt.) Ma már sajnos nem ez a helyzet teljesen...

Amúgy ez a kevés pénzből vb címet nyerni, tetszik nekem, kár hogy a jövőre debütáló csapatok, akik valóban kevés pénzből építenek és versenyeztetnek majd autót, erre képtelenek lesznek... talán egy nagy gyártó ha adna nekik egy full-extrás F1 központot, és esetleg egy autót amibe kb 700 milliót már bele fejlesztettek, összejöhetne. Igaz egy F1 zseni sem ártana hozzá mint Brawn...
Ezerkilencszázkilencvennégy szeptemberében (mondhatni „a vég kezdeteként”) a néhai James testvérének, David Hunt-nak a kezébe került az egykoron legendás istálló, a Team Lotus. Az alakulat, amely a szezon (egyik) negatív meglepetését szállította: fennállásuk (1958)…..
A négyhetes nyári szünetben a Forma 1 végre – valahára kezdte visszanyerni a régi arcát, a politikai csatározások (egyenlőre) véget értek a Concorde Egyezmény aláírásával, a sajtó pedig az újabbnál újabb rivális szériák létrehozásának bombabiztos információi…..
Augusztus 17-én, az ígéreteknek megfelelően az FIA bírósága (ICA) megtárgyalta az elhagyott kerék esetét, és estefelé nyilvánosságra is hozták a várva – várt eredményt: A Renault ott lesz Valenciában, miután a fellebbviteli bíróság eltörölte a csapatra kirótt…..
Úgy jön ahogy elment, és úgy ment el ahogy versenyzett, milliók szívébe lopott örömet azzal, hogy autóba pattant, és milliók átkozták azt a pillanatot, amikor a Jordan egykori „balga Belgája” gázspray-vel lefújt egy londoni taxist, utat nyitva ezzel a németek legnagyobb…..
Mint derült égből a villámcsapás úgy érte a hír a Formula 1 világát, főleg azt követően, hogy a télen és a nyár elején lezajlott hatalmi, és „gazdasági” játszmák már el – elcsendesedni látszottak. Ennek ellenére a sajtó képviselői és az igazán…..
A „pontrendszer körüli mizériát”, már mindenki pontról, pontra (hogy praktikus legyek) ismeri. Aki nem annak a kedvéért gyorsan leírom a történetet, és aztán hagyom, hogy helyettem, maguk az érintettek…..
tfefe 2009.04.11 09:31:03
@SilverMike:

Én máig a régi rendszert javasolnám vissza. Hogy miért is? Mert bizonyított... nézd meg légyszi a 86-os év végét. Utolsó futam, Mansell 7 pont előnnyel érkezett (emlékeztet ez egy másik utolsó futamra?), de győznie kellett volna a VB címért, mert csak a legjobb 11 futam számított. Kockáztatott, elrobbant a gumija, Prost VB lett.

A lényeg hogy van egy rendszer ami már bizonyított, nem kellene újakkal kísérletezni sztem... "Járt utat járatlanra ne cserélj!"
               „Ő volt minden idők legjobb pilótája, aki versenyzői overállt húzott.” Az emberek valamilyen oknál fogna mindig is vonzódtak, a „tragikus sorsú hősökhöz”, és szívesen…..
Ennek az írásnak még valamikor Februárban, a „sereghajtók” címet szántam, az ok egyszerű volt. A 2008-as évben a Force India pontot sem szerzett, a Honda már második éve a padlón volt, majd gyorsan le is léceltek, a lehetséges utódcsapatot meg mindenki leírta, mondván…..
tfefe 2009.03.14 10:24:43
Hát ez is jó lett Mike, most végre van is mit hozzáfűznöm... persze hogy a meglepi csapat, a Brawn GP okán. Ki nem lepődött meg rajtuk? Még ők maguk is... :)
A "nagy csapatok" valljuk be a szabálymódosításban is kényszerítettek ki szerepet maguknak, mondhatnék a flexi szárnyaktól a KERS-ig néhány példát... mégis, vezetőik szinte minden nap találnak okot minimum 1 új panaszra. Ekkor megjelenik az esélytelenség ködéből az ex-Honda Brawn GP, és minden szabályhoz alkalmazkodva, szerényen, egyszerűen gyorsak... a leggyorsabbak. Érdekes hogy a tempót igazán az egyik edzésnapon, sokáig csak a hasonló cipőben járó Williams bírta, pedig akkor már leszerelték róla a kiegészítő szarvacskákat.

Lehet hogy hatásosabb a szabályokhoz inkább alkalmazkodni, mint azokat alakítani próbálni? Lehet hogy a diffúzorokat nem lesni, és betiltatni kell, hanem jobbat csinálni? Én értem a nagy csapatok kémkedését, jelentgetését stb, de az FIA a verseny előtt úgy sem engedné a dolgokat ha azok szabálytalanok. Ezt tudják a nagy csapatok is, és ha biztosak lennének a szabálytalanságokban, azokat nem is jelentenék, mert ugye akkor a verseny előtt pár nappal derülne csak ki, és nem tudna az érintett újat fejleszteni helyette. Ez nekik előnyösebb lenne... De nem tudják biztosan hogy a látott dolgok szabályosak-e, és hatásfokát nem tudják utánozni sem. Vagyis félnek... ismét a kreatív megoldásoktól rettegnek, és ez ha így marad, akkor az általunk remélt f1 új aranykor kezdetén vagyunk! Nem lehet pénzzel dobogóra menni, csak versenyképes autóval, és jó pilótával... lehet hogy kedvenceink kicsit visszaesnek egy időre, de ismét jó f1-et láthatunk! Nincs ezen mit sajnálnunk, csak reméljük hogy kedvenceink is képesek lesznek ehhez alkalmazkodni. Nem először tennék... :) Ők is ilyen f1-ben lettek nagyok, ezt ne felejtsük... :)
tfefe 2009.03.14 16:19:52
@SilverMike:

Hát hogy ez az új aranykor kezdete? Én remélem! De ezt csak évek múlva tudjuk majd biztosabban, mert egy kor az ugye nem egy évad. Az irány minden esetre jónak tűnik, főleg ha a 2010-es terveket is figyelembe vesszük.
Attól nem tartok hogy kedvenceink komolyan lemaradnának, de az most úgy látszik, hogy a Williams és a Brawn csapatok nincsenek lemaradva behozhatatlanul. Nem úgy néz ki hogy sereghajtók lesznek, vagyis bele tudnak szólni a gyáriak versenyébe remélhetőleg. Az már óriási előrelépés lenne az eddigi helyzethez képest. Főleg ha reális esélyük lesz nekik is a fejlődésre, hogy esetleg megpróbálják tartósan tartani a tempót a gyáriakkal.
                                Bemutatkozott a Red Bull új autója!Dietrich „Didi” Mateschitz ismertebb nevén Mr. Red Bull…..
tfefe 2009.02.15 18:21:51
Hát nekem megmondom őszintén, nem 100% hogy mi is a helyzet a csapatoknál a mostani tesztek után... Sztem nagyon maszatolják az információkat, és ez a Toyota és a Renault esetében fokozottan igaz. Ugye ők tagadták azt is hogy KERS-sel foglalkoznának, miközben sajátot fejlesztettek... a Renault pedig csak szenved, de Hamilton is csak a tavalyi hátsó szárnnyal tudott gyorsabb lenni Alonso-nál, így lehet hogy Nelsinho mondta az igazat, hogy a beállításokat kell finomítani. Mert ugye Alonso ahogy egyre több kört tett meg, és egyre többet állítottak az autón, egyre csak gyorsult. Azért ez nem egyértelmű szenvedés számomra...
Bahrein... hát nem jött be, de nagyon pozitívan nyilatkoztak, főleg a Ferrari pilóták, de lehet hogy ez csak PR... nem lehet biztosra mondani, minden esetre a 3 autó (BMW, Toyota, Ferrari) nagyon közeli időket mentek, ami vagy a Toyota óriási fejlődése, vagy a BMW és a Ferrari nagy lemaradása, fejlesztéseinek a kiforratlansága. Ez nem fog egyhamar kiderülni, minden esetre legalább meleg aszfalton mehettek, amikor az idő engedte, ez sztem nagy előny, mert az európai teszten, a versenyeken nem jellemző aszfalthőmérséklet van, és az új slick gumik másképp viselkednek majd versenyeken mint most a teszteken. Aki Bahrein-be ment, kb a versenyeken is jellemző aszfalthőmérsékleten tesztelt, sz sztem előny, de nem tudom pontosan mekkora, majd a versenyeken talán kiderül hogy egyáltalán valóban előny volt e ez, vagy csak én hiszem.
A Red Bull a váltóval még mindig nincs teljesen jóban, igaz ha kell a Renault azt is adhat nekik, de a Renault-tól kapott KERS tesztje sem tudni hogy áll igazán. Számomra ez is nyitott kérdés még...
Sebastien Bourdais egy igazi autóversenyző, sokoldalú, tapasztalt, és imádja azt, amit csinál. A versenyző mögött a „háttérben” pedig egy rendkívül szimpatikus, szerény, de kellően laza és, agresszív srác áll. Ez akkor vált mindenki számára nyilvánvalóvá mikor…..
SilverMike Forma 1-es blogja A KERS 2009.01.28 18:44:00
Mostanában szinte nem telik el nap anélkül, hogy a Forma 1 rajongói ilyen, vagy olyan formában ne olvasnának a „hibrid”, a fékenergia visszaalakító, a kinetikus energiatároló-rendszerről, vagy egyszerűen csak a KERS-ről. De mit is jelent ez a mozaikszó? És valóban…..
„A világbajnoki cím nem első rangú számomra, hiszen mit ér a trófea, ha olyan nagyság sem szerezte meg, mint Ronnie Peterson.” Mondta Gilles Villeneuve 1978-ban a svéd klasszis halála után. Talán ez az elv vezérelte egész pályafutása során, mert bár sokan minden idők…..
tfefe 2009.01.24 20:59:27
@SilverMike:

Win or Wall... híres kifejezés pedig. Egy pilóta típust jelölnek vele az USA beli szurkolók. Mondták ezt sokukra, de mindannyiukat imádták a sportrajongók, akik a versenyeket szeretik, nem a körülötte zajló felhajtást... amúgy konkrétan ha jól tudom Nascar szurkolói kifejezés... mostanában egy Montoya nevű palira mondogatják ezt... :)
Szépen lassan, (nagyon lassan) kezdetét veszi a 2009-es Formula 1-es szezon. Igaz még versenyről Március 29-ig nem beszélhetünk, de a „tesztszezon” már elkezdődött! Az első hivatalos gyakorlás helyszínéül a portugáliai Portimao versenypályája szolgált. Az a pálya,…..
tfefe 2009.01.24 20:51:30
@SilverMike:

Én csak azért tartom komoly hiánynak a slick-telemetriai adatok hiányát, ill hiányosságait, mert a következő tesztekre, már ezen adatok alapján kellett volna módosítani az autókat. De adatok hiányában, sajnos nem csak 2-3 nap a lemaradás, mert most sincsenek meg a szükséges adatok, amik alapján az autók véglegesítése felé haladnának. Gyakorlatilag száraz pályára csak részleges adatok alapján tervezhetnek, vagy tovább szimulálnak. vagyis a lemaradás annyi, mint amennyi idő eltelik az eredményes slick tesztek végéig. Ha nem lenne új dolog a slick, ez nem lenne probléma, de új... (Hogy örülök neki! Remélem kanyarokban sokat segít, ha nem ideális íven akar valaki menni valamiért... mondjuk mert előz épp valakit... :) )
A héten megkezdődött a 2009-es Formula 1-es autók bemutatása. Íme, az első három versenygép bemutatójának összefoglalója,…..
Hamilton 24 éves Michael Schumacher után ismét születésnapját ünnepelte egy Formula 1-es világbajnok. Mégpedig az aktuális, vagyis most már a címvédő. Lewis Hamilton ugyanis január 7-én töltötte be huszonnegyedik életévét. Minden idők legfiatalabb Formula 1-es bajnokának…..
tfefe 2009.01.11 07:11:32
Hát előkerült a szülinapi cikk is... :) Gartula! Lewis sztem is idén nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb lesz, majd meglátjuk mire lesz ez elég. Pár éve nem volt jelentősebb szabályváltozás az f1-ben, ezért kicsit tömörödött a mezőny (lásd pl. STR győzelem...) de idén jelentősek a változások... ha valamelyik csapat úgymond talál valamit, a tesztek hiánya miatt, szinte behozhatatlan lesz az előnye a többiekkel szemben. Az erejét, felkészültségét pedig mindenki titkolja ahogy csak tudja, ill. ködösítenek ahogy csak lehet... A motorok visszafogása is fontos technikai tényező, mert egyrészt várhatóan jól fogják bírni üzembiztonság terén a strapát, de nagyon fontos hogy a tervezőgárda, hogyan tudja a nyomatékot optimalizálni az új fordulatra.
Az aero és felfüggesztés elemek pedig szinte teljesen újak lesznek, ezen a téren alakulhatnak ki sztem a legnagyobb különbségek, amelyek meghatározhatják a 2009-es VB-t is. A KERS pedig egyenlőre ismeretlen tényező a csapatok részére is, főleg versenyképesség terén, az pedig hogy a többiekhez képest mennyire versenyképes végképp relytély egyenlőre.
Összefoglalva: Lewis jól mondta hogy nehéz dolga lesz a címvédéssel. Reálisan látja, azaz nem látja Ő sem hogy a McLaren mire lesz képes a többiekhez képest, ahogy a többiek sem látják a valós leendő erőviszonyokat. Vagyis minden f1-es csapat és pilóta számára egyenlőre csak remény a 2009-es versenyképesség.

Honda... ha valóban Fry kap az anyacégtől 70 millió segítséget (hitelt) az induláshoz, van esély, de akár a Super Aguri sorsára is juthatnak, mivel nincs biztosítva az egész éves szereplés, és szponzorok... pedig egyenlőre ez a legbiztosabb lehetőség, amiben sajnos nincs benne az hogy be is fejezik az évadot, csak az évad megkezdése. Én személy szerint szurkolok nekik a túlélésért, de nem látom biztosítottnak az egész éves szereplésüket ha ez a variáció valósul meg. Nem vagyok kishitű, de láttam én is hogy mire is képes Fry egy csapattal... sztem csak a távozása menthetné meg a csapatot, és ha Brawn venné át az Ő helyét is. Talán B. Senna és a szponzori pénzei is sokat segíthetnének, a motorköltségeket legalábbis fedezné...
                              Alonso – Ferrari, tényleg létrejön az „álompáros” ?Az ünnepek ismét véget értek, de a Formula 1…..