Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kotta

185 bejegyzést írt és 1431 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Dionysos Rising Texas: Texas (1973) 2025.02.16 11:28:39
Kiadó:Bell Records Az utóbbi időben igyekeztem új életet lehelni egy régi rovatunkba, amely a "retrospektív" címkét viseli. Némileg háttérbe szorult az "elfeledett jeles mesterremekek" sorozattal szemben, pedig van létjogosultsága, hiszen a múltban számos olyan album jelent meg, amit talán túlzás…..
Kotta 2025.02.18 08:58:29
@Dionysos: a számláló elég csalóka sztem. Azt mutatja csak, ha rákattintasz magára a cikkre.

Alapból erre nincs szükség, mert nálunk a főoldalon teljes terjedelmében megjelennek a cikkek, nincs tördelés. Max mobilon, de ez is beállítás függő.

Ezért van a legnagyobb "nézettség" ott, ahol beindul a komment szekció. Mert a kommenthez mindenképpen bele kell kattintani. Én így tapasztaltam ki.
Kotta 2025.02.18 17:35:00
@Dionysos: én terveztem, de lebetegedtem éppen akkorra :(
Dynazty: Game of Faces (2025) Kiadó:Nuclear Blast Honlapok:www.dynazty.comfacebook.com/dynaztyband‎ Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy Dynazty. Már akkor sem volt egyedi stílusa, hiszen a '80-as évek hajbandáit utánozta, de legalább ízléses, míves módon, kellő stenkkel tisztelegtek a nagy…..
Kotta 2025.02.18 11:00:18
The Night Flight Orchestra: Give Us The Moon (2025) Kiadó:Napalm Records Honlapok:www.thenightflightorchestra.comthenightflightorchestra.bandcamp.comfacebook.com/thenightflightorchestraofficial Szerintem ők álmukból felverve 20 perc alatt hoznak már össze egy frankó kis számot a '70-es, '80-as…..
Kotta 2025.02.15 10:07:03
@Nevem senki.: :)

ízlések és pofonok... de speciel ebből a háromból nekem is az
Kotta 2025.02.18 09:06:13
@Dionysos: hallgatom a lemezt, nem rossz egyáltalán, van benne koncepció és meló. De azért nem TNFO, hiányzik belőle az a megfoghatatlan plusz, ami a svédekben megvolt/megvan. Pl. Strid hangja marha egyéni, a muzsika is változatosabb talán még mindig. Tetszik azért ez is.
A dallal, ami Ted Nugent első szólóalbumának kezdő szerzeménye, először 2011-ben találkoztam, mégpedig a Rocksztár című film egyik betétdalaként. Mint az ismert, a film forgatókönyve Tim "Ripper" Owens Judas Priestbe történő bekerülésének alapjaira épült, ám mivel az egész sztorit a Sunset Strip…..
Kotta 2025.02.14 13:56:05
@Attitudeman: tegnap este láttam egy fickót TNFO-n vonatozni, aki eléggé hasonlított rád. De ezek szerint nem te voltál :)))
Kiadó:Inside Out Music Honlapok:www.dreamtheater.netfacebook.com/dreamtheater Előre szólok, ez hosszú lesz. Nemcsak azért, mert a Dream Theater úttörő, kultstátuszú, Grammy-díjas, és mint ilyen, megkerülhetetlen zenekar, amelyről mindenkinek (is) van sommás véleménye, hanem mert közel 40 éves…..
Kotta 2025.02.12 22:07:45
@garael: Tévedés, a Walls Of Jerichora jobban rá voltam kattanva, mint aztán a Keeperekre :)
A Dark Ride valóban jó, a többi nálam annyira már nem ütött. De azért arra se tudnám azt mondani, hogy hasonló színvonalú (vagy jobb) power metal lemezt egyet se tudok mondani... mert tudnék olyan 20-30-at :)
Teramaze: Desire Colours N Lust EP (2025) Kiadó:Wells Music Honlapok:www.teramaze.com.aufacebook.com/teramazeteramaze.bandcamp.com Eszembe sem jutott annak lehetősége, hogy a tavaly végre egy elejétől végig élvezhető lemezzel előrukkoló Teramaze a 2025-ös évet mindjárt egy öt számos, kb. 27…..
Kotta 2025.02.03 09:35:07
@chandalen: ma hallgattam munkába jövet, tényleg süti
A "Marsbéli Krónikák" azon kevés zenei produktumok egyike, melyek a '80-as években is világszínvonalat képviseltek. Olyannyira, hogy a Solaris együttes respektje alighanem nagyobb volt külföldön, mint idehaza. Úgy tűnik, nincsen ez másképpen jelenleg sem, én például most sem a magyar szaksajtóból…..
Kotta 2025.01.21 18:54:19
@garael: hát pont a Rockinform írt róla (roppant alapos kritikát)

Sok evvégi listán azért nem láttam, pedig tényleg kiemelkedő minőség.
Kotta 2025.01.26 08:54:55
@beardfish: a Huis valóban kellemes, az Infringement pedig egészen zseniális, bejön. Az énekes először nekem is fura volt, de még lehet szokni, sőt, most már azt gondolom jó ez így, ettől (is) egyedi. :)
Kotta 2025.01.29 23:43:25
@SaviourMachine: szia, én a Progradio oldalán láttam először, de a progarchives olvasói pontozáson alapuló listáján is első lett.
Ugyan én lettem az oldschool arc (plusz thrash-felelős) a csapatban, így alakult a munkamegosztás, de amikor komolyra (értsd éves lista) fordul a dolog, csak előkerül a progos énem. Garael így általában hátrányba kerül a Tartuffe-Kotta tandemmel szemben. Legalábbis eddig így volt, idén viszont éppen…..
Kotta 2025.01.09 21:01:41
@Dionysos: én is azt a lemezét szeretem igazán/legjobban (még a Balls is tetszett anno), mégis a Chemical Wedding lett valamiért klasszikus az idők során. A Mandrake szerintem utóbbi vonalát követi, azzal lenne érdemes összehasonlítani inkább.

Akinek az Accident az etalon, az szerintem sem ezt, sem a Weddinget nem igazán érti/szereti. De láthatóan vannak, akik igen. :)
Kotta 2025.01.10 10:47:47
@turisas: ízlések és pofonok... én a Chemical Wedding hangzását kifejezetten nem csipázom
Kotta 2025.01.16 10:54:51
@Styxusa: üdv, a Beardfish későn érkezett hozzám, de mindenképpen érdemes lenne írni róla, tervezem is. Riot V-ről szerintem írtam valamelyik Ballroom Blitzben.
Dionysos Rising Daliás Idők 2025.01.04 20:12:59
Íme, a Metal Hammer H(ungarica) 1990-es évfolyamának 7. száma. Nem igazán akarok ehhez semmit hozzáfűzni, főleg nem szándékom triumfálni, hogy lám-lám, mondom én, sekélyesek számomra a kurrens megjelenések, hiszen zenei szocializációm kb. erre az időszakra esik, tehát lássátok csak, akkoriban a léc…..
Kotta 2025.01.04 22:08:18
@turisas: tudom, hogy nem ez a lényeg, de nem tudtam megállni :))

OK, persze, a klasszikusok megjelenésekor voltunk fiatalok. A szüleink pedig a még ennél is klasszikusabbak idején :)

A gyerekeink 35 év múlva pedig lehet, párás szemmel mutogatják majd, hogy 2024-ben micsoda zenék voltak még, mielőtt elcsesződtek volna a dolgok :))) Lehet ez már csak ilyen, és ez a dolgok normál rendje...
Kotta 2025.01.05 13:13:00
@Dionysos: Igen, nyilván, egy műfajnak is megvan az életciklusa, és a legnagyobb klasszikusok az elején születnek meg, de ha máshonnan nézem, akkor pedig minden generációnak megvannak a maga "klasszikusai".

Csak arra a jelenségre utaltam, hogy szüleink generációja, aki a Purple/Zep/Sabbath/Pink Floyd stb érában hallgatta a rockzenét, ezek az albumok..., hogy is mondjam :) kicsit sem klasszikusok, na.

Mi most úgy nézzük le a mai termést (Turisas legalábbis :))), ahogy ők a Maident, Strypert és a Testamentet. Egy mai fiatalnak meg simán lehet, hogy az FFDP, a Slipknot és Ghost lesz a klasszikus, 30 év múlva ezeket sírja vissza.

Más példa: klasszikus zenével most ismerkedő fiatal ugyanazzal a füllel hallgatja Dvorák 9-ediket, mint bármelyik Mozart szimfóniát, pedig 100 év telt el köztük, és kicsit sem érdekli, melyik volt előbb. És nem lehetetlen, hogy az Új Világ tetszik neki jobban. Kicsit távolabbról már ez a ki volt előbb nem különösebben érdekes, csak a minőség önmagában számít. Aki benne van, annak persze nem, mi is érzelmileg kötődünk egy adott korszakhoz, utána következőkben már általában "semmi új" nincsen benne, ezt már hallottuk ezerszer stb. :)))

Vagy nem?
Az évértékelők során rendre szóba kerül röviden a közélet is, néhány szóban szoktam reflektálni az időszak történéseire. Most nincs kedvem ehhez, olyannyira beleuntam a körülöttem zajló posványba, ami húz lefelé mindent. Azt sem fogom elmondani, hogy már megint az egyik legsz@rabb évem volt,…..
Kotta 2024.12.26 18:54:58
@garael: a tizenötben végül is benne van (a Whom Gods) :))
Kotta 2024.12.29 11:16:51
@JohnyMclaine: köszönöm a kérdést :)))

Myrath: őket elengedtem már korábban, nekem giccses nagyon, amit manapság csinálnak. Alapvetően belefér nálam a giccs, nem arról van szó, de rájuk haragszom, mert a korai lemezeik nagy kedvencek, nem tetszik, hogy elmentek hatásvadászba. Dragonforce még ugyanez a kategória idén.

Opeth: sosem voltak a látókörömben, death metalt nem szeretem, a 60-as, 70-es évek progját igen, de arra egyrészt ott vannak az eredeti előadók és egy tonna újabb banda is, amik hitelesen, megjelenésüktől fogva ezt a zenei hagyományt ápolják. Még utóbbiak nagy részét sem tudom behúzni sajnos, ezért nem hatott meg annyira egy volt death banda stílusváltása, egyszerűen volt elég más a zsánerben, kimaradtak na. De az új lemez meg van jelölve Spotin, ha lesz időm rá mostanában meghallgatom. És láttam, van új Beardfish is, azt is megjelöltem.

Ami ennél sokkal jobban felzaklat: ma futottam bele egy Solaris dupla lemez hírébe, 2024-es! Mostanában jelent meg a fű alatt..., Spotin nincs is még fent. Megrendeltem természetesen, ha megjön meghallgatom és valszeg be is számolok róla.
Tartuffe ugyan nem instruált, hogy ne idétlenkedjem az idén (is) el a listámat, de bármennyire is igyekszem, már képtelen vagyok az elvárások szerinti listát összeállítani. Visszaolvastam, az elmúlt 10-15 évben alapvetően arról szóltak a toplistáim, hogy egy-két aktuális kedvencet kivéve (pl.…..
Kotta 2024.12.30 12:49:56
Én ezt a ma minden szarul/szarabbul szól toposzt sem fogadom el, erősen megkérdőjelezhető a valóságtartalma. Kezdjük azzal, hogy

1. Az ősidőkben (hard és progresszív rock) az LP volt az uralkodó formátum. Cikkek tömegei foglalkoznak avval, hogy technikailag az egy borzalmasan szar megoldás, hatalmas trükkökre volt szükség, hogy a basszus és a magasak is jók legyenek, sztereo hangzás ok legyen. Torzítás magas volt (már csak a mechanikai érintkezés miatt is), más kérdés, hogy évtizedek alatt nyilván kiismerték, mi pedig megszoktuk a csöves hangzást, az analóg rögzítést és az LP-k hangzásvilágát.

2. Heavy metal, '80-as évek: legyünk őszinték, a legtöbb klasszikus metal lemez borzalmasan szarul szól :) Bakeliten is, analóg rögzítéssel. Pénz sem volt talán beletéve ekkor még, a zene is túl "sűrű" volt stb. A korszak végére, amikor már nagy zseton volt benne, készültek jó hangzású lemezek (de ma is készülnek).

3. CD: először csak a bakelitet váltotta le, mint hordozó, aztán digitalizálódott már a fölvétel és a keverés is. Ezt is ki kellett ismerni, mi szól jól, de közben jött a "trutyi", igény sem volt az igazán jó hangzásra.

Ergo, ha a stílus teljes időszakát nézzük, rövid időszak az, és relatíve alacsony %-a a lemezeknek, amik nagyot dörrentek. Csak a '90-es évek második fele és a stadion rock. Összességében a metal lemezek nagy része szarul szólt, az összkép - ha a teljes időszakot nézed - szerintem rosszabb, mint manapság.

4. Elmúlt 20 év: kettős a kép. Ha rászánod a pénzt, ma is tudsz piszok jó hangzású lemezt csinálni, Készülnek is. Más kérdés, hogy ma már otthon összedobsz egy albumot, nem kell stúdióba menni, és ebből oly sok van, hogy ez okozhatja azt a képzetet, hogy az átlag hangzás szar, műanyag, nem egyedi. De állítom, még ezek a lemezek is megugorják, sőt meghaladják a 80-as évek első felének a színvonalát.

Ha már itt tartunk, ha valamelyik bandának tonna pénze van/volt stúdióra, az a Metallica. Pályafutásuk alatt mégsem tudtak egy igazán jó hangzású lemezt összehozni egészen mostanáig (utolsó 2 OK).

Koncert hangzás ugyanez. Mondjon bárki bármit, ma sokkal jobb az élő hangosítás egy közepes helyen is, mint egyik-másik stadion koncert a 80-as, 90-es években. A technikai fejlődés itt látványos és előnyös szerintem.
Amennyiben blogunk nem titkolt – sikeres vagy sikertelen – másodcéljától, a zenéhez kapcsolódó kulturális tartalmiság megosztásától eltérnénk, és a bulvár eszköztárjával küzdenénk a népszerűségért, a lassan elmúló év fő szalagcímei a következőképpen alakulnának: "a gonosz mibenléte a zenében, avagy…..
Kotta 2024.12.30 10:31:34
@Dionysos: OK, boomer

:)))
Jó hír, hogy a 2024-es év végül mégiscsak kiizzadta magából a top 15-ös listához elegendő színvonalas megjelenést. Ezzel a kemény műfajok becsületén esett tavalyi csorbát sikerült nálam kiköszörülni. Előre szólok, hogy a Myrath "Karma" című lemezét hiába keresi az olvasó a fölsorolásban. Nem azért,…..
Roa's Ark: Roa's Ark (2024) Kiadó:Rocode Records Honlapok:roasark.bandcamp.comfacebook.com/RoasArk Ez aztán az olvasócsalogató (újmagyarul úgy mondanánk: clickbait) bejegyzés! Ide a rozsdás bökőt, hogy Carl Roa nevét még a mi olvasóink sem ismerik hallomásból sem! Pedig elvileg - de nagyon-nagyon…..
Kotta 2024.12.20 16:14:47
@Régi Olvasó: nahát, Delta... a Like a man fentvan a házi válogatásomon. Nem is gondoltam, hogy még léteznek. Majd ráfülelek.

Inner wish: hallgatom éppen az új lemezt. Hát nem hiszem, hogy ennél profibban lehet nyomni a bombasztikus powert...
Kotta 2024.12.22 08:41:38
@Régi Olvasó: upsz, van itt azért változás... női énekes. Megfogadták Tartuffe tanácsát ezek szerint..., bár szerintem ő nem teljesen erre gondolt :)
The New Roses: Attracted To Danger (2024) A The Dead Daises előzenekaraként jöttek, láttak, győztek, azóta hallgatom ezt az atipikus német brigádot. Azért atipikus, mert ezt a fajta whisky-áztatta, enyhén country beütésű, ámde tökös rockzenét (valahonnan a "New Jersey" – "Keep The Faith"…..
Kotta 2024.12.04 19:25:40
@Dionysos: be akartam kamuzni valamit, de ennél kacifántosabbat úgyse tudtam volna kitalálni :)
Kotta 2024.12.04 21:30:45
@garael: :) hát ezt nem...
Kiadó:ViciSolum ProductionsHonlap:facebook.com/dieformysinsMilyen csodálatos dolog is a kukaturkálás: nem, most nem valamelyik politikus kampányszövegét olvashatjátok, amivel a hajléktalanok pártájból szeretne választókat elcsaklizni, hanem a Dionysos Rising csapatának motivációs mondatát a…..
Opeth: The Last Will And Testament (2024) Kiadó:Reigning Phoenix Music Honlapok:www.opeth.comfacebook.com/Opeth Az Opeth 14. lemez sorlemeze kétségkívül megérdemelne egy önálló bejegyzést, de besűrűsödött elfoglaltságaim közepette most csak erre futja. Több körülmény miatt is érdekes a kiadvány:…..
Kiadó:MCA RecordsHonlapok:www.hardlinerocks.comfacebook.com/hardlineofficialTőlünk nem idegen, hogy időről-időre nosztalgiázunk egyet, ilyenkor előveszünk a néhai tehetségek, vagy jobb napokat látott előadók közül egyet, leporoljuk a lemezeiket abban a reményben, hogy megkopott…..
Kotta 2024.11.21 09:05:56
@Dionysos: aligha. nem.

Kollégák mostani ajánlásai között is van néhány, ameddig egyszerűen nem fogok eljutni idén, muszáj szelektálni valamelyeset. Mindjárt itt az év vége, és van 5-6 lemez, amit illene megírni, de még csak egyszer pörgött, vagy egyszer sem, plusz jön majd még 3-4 ehhez decemberben, ezeket próbálom hallgatni első sorban, aztán belefér még, ami belefér...

szóval nem személyes :)
Cloven Hoof: Heathen Cross (2024) Paul Di'Anno halála miatt éppen az első két Maiden albumot pörgettem, úgyhogy hangulatilag megfelelően megágyazott közegbe érkezett az új Cloven Hoof. Az egykoron rövid életű banda ('84-'89) 2006 óta ad ki lemezeket újra, nagyjából háromévente. Nem mondom, hogy…..
Kotta 2024.11.19 08:22:17
@garael: igen, a közeptempós nóták Dio/Sabbath, a gyorsak pedig a Maiden/Judas/King Diamond vonalon mozognak. Kíváncsi vagyok, tetszik-e majd :)
Blitzkrieg: Blitzkrieg (2024) Nem gyenge hónap volt ez a feketeöves metal rajongóknak: kb. egyszerre jött ki Brian Ross két bandájának az új lemeze, és még itt a Flotsam & Jetsam is. Kezdve a Blitzkrieggel: nem egy alapbanda, azt tudjuk, de azért tudnak kellemes perceket okozni. A mostani etap…..
Kotta 2024.10.15 07:58:06
@Styxusa: Raven játszott még Európában több helyen a nyáron, most már Ausztráliában vannak azt hiszem.
De ha lesznek még hasonlók, dobok majd egy kommentet :)
Kotta 2024.10.18 07:19:08
@Styxusa: januárban Pozsonyban Manowar. Batioval :)
Arra szerintem még van jegy. Én megyek, egyszer még megnézem őket, amíg lehet.
Kotta 2024.11.11 22:38:16
@beardfish: úgy-úgy. Pontosan :)
A koncert előtti bemelegítéskor egy engem már régóta nyomasztó dilemmát tártam a kocsma-társaim elé: vajon meddig engedheti még meg magának ez a kétségkívül vezető, etalon rockzenekar, hogy a frontembere már évtizednyi távlatokban nyújt szinten aluli teljesítményt? Egy olyan perfekcionista…..
Kotta 2024.11.05 19:04:39
@beardfish: nem tudok mit mondani, mert idén 3x voltam a Papp Laciban ugyan, de mindig a kiemelt állón, viszonylag közel a keverő pulthoz. Ebből egyszer se volt szar a hangzás, sőt a Scorpions is kifejezetten jó volt. Sting pedig mondjuk átlagos.

Mondjuk a Maidentől kicsit előre félek, az volt már ott pár éve és nem volt combos... ja, és ez, hogy n3m lesz kiemelt rész, fene tudja honnan tudom majd nézni. Alighanem a sörpulltól, ott hátul...
Kiadó:Inverse Records Honlapok:adamantra.bandcamp.comfacebook.com/Adamantra 15 év alatt ez a harmadik lemez (10 csöndes év után!). Az Adamantra úgy tűnik, nem rohambrigád, minden hírverés nélkül, komótos tempóban alkotnak, gondolom a család, civil munkahely, házimunka, kocsimosás és…..
Kotta 2024.10.25 15:04:19
@Dionysos: keresem, de Spotin nem találom

Egy banda van ezzel a névvel, de 2002-es és '12-es albumokkal.
Kotta 2024.10.25 18:33:21
@beardfish: na jó, csak így nem kerestem, hogy TOC. :))
Blue Öyster Cult: Ghost Stories (2024) Ha az új D-A-D-re azt írom (mindjárt alább), hogy némileg lityi-lötyire sikeredett, akkor mit mondjunk erről a veterán bandáról, akik tényleg a lazaság csimborasszóját képviselik a kemény műfajon belül? Haragudni mégsem lehet és érdemes rájuk, mert olyan…..
Kotta 2024.10.24 19:54:52
@garael: mondanám, hogy Soros bácsinak köszönhetően, de nem :) Erasmus. Jó volt, élőben is sikerült elkapnom őket, épp a csúcson.

És persze akkor ott olyan bandákat tudtam megnézni, amiket itthon nem. Mr, Big, Malmsteen stb.
Kotta 2024.10.25 19:13:08
@garael: én még politikai gazdaságtanból vizsgáztam, de a tanársegéd szemináriumon már Samuelsont nyomta. Kaptunk mi mindenből, egy kis szocializmus, egy kis demokrácia, egy kis illiberalizmus... igazán változatos és gazdag életünk van, nem panaszkodhatunk :)))
Dionysos Rising DGM: Endless (2024) 2024.10.16 23:00:47
Kiadó:Frontiers Honlapok:www.dgmsite.comfacebook.com/dgmprog Igen, igen, igen!!! És még vagy százszor igen! Úristen az égben, te látod, tudod, hogy évek óta erre várok! Mindvégig bíztam benne, sőt tudtam, hogy képesek rá, hogy bennük van a potenciál, a dzsúz, a kraft, az umpf, a véna, az ihlet, a…..
Kotta 2024.10.17 19:30:59
@garael: a Kingdom Come milyen fasza kis zenekar volt, nem?
Anno könnyedén elkönyveltem őket Zep (Led) klónnak (lásd még Gary Moore és Ozzy), mostanában fedeztem fel újra én is.
Kotta 2024.10.17 19:42:04
@garael: úgy helyes, hogy mostanában fedeztem fel újra a korai lemezeiket. Messze azért nem jutottam, érdemes a többit is? Van vagy egy tucat, nem?