Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hegylako01

0 bejegyzést írt és 191 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt néhány évben jócskán felpezsdítette a miskolci tömegközlekedést mind a Zöld Nyíl projekt, mind az ezt övező menetrendi, járatbeli változások. Lassacskán már én sem tudom követni, pedig az esetek nagy többségében kihasználom a tömegközlekedés adta lehetőségeket. Ám nyilván nem ezek az első…..
Régen minden jobb volt, de főleg a Traubisoda, a Skála és a Müszi reklámja? Az Index és a Bistro Reklámügynökség most kultúrforradalmat hirdetett a tévéket, a rádiókat, az újságokat és az utcákat elárasztó, gyatra minőségű reklámok ellen, és Aranydisznó-díjjal jutalmazza…..
PTinfo Ganz-Skoda Miskolcon? 2011.11.26 14:19:00
A miskolci városvezetés a csütörtöki közgyűlésén meglepetés döntést hozott. A döntés alapján ugyanis a  Ganz-Skodát jelölték meg, mint aki leszállíthatja a miskolci villamosfejlesztéshez kapcsolódó 31 villamost. Nem véletlenül használom a meglepetés szót, hiszen…..
hegylako01 2011.11.26 20:00:21
@KissGecihuszár: Hivatalosan van első ajtózás a villamoson is. A vezetőtől függ, hogy betartja e.
A Siemens vezére biztos a haját tépné, ha azt látná, hogy az általuk szállított Desiro vonatok már most rohadásnak indultak. A kérdés jó, vajon ez a Siemens hibája, vagy a MÁV nem bír rendesen karban tartani? Zoltán a levelében arról ír, hogy felszállva egy esős napon a…..
hegylako01 2011.08.07 16:16:55
@Mozvez: Azért az nevetséges, hogy a takarítóknak nincs egy falakon hígítójuk, le szedjék a taget az üvegről. Ebből látszik, hogy akik a vasutat irányítják még éltünkben vonat közelében se voltak.
hegylako01 2011.08.07 19:10:58
@zozo6296: "A mozdonyvezető NEM kapcsolhatja ki a klímát, mivel azt a START szolgáltatja." => Ez hogy folyik?"
Ugye olyan, hogy MÁV elvileg már nem létezik. Van Start, Trakció stb.
Maga a Desiro a Start tulajdona és "bérel" egy Trakciós munkatársat, hogy valaki irányítsa is a szerelvényt.
Az más kérdés, hogy normális helyeken nem ettől függenek a dolgok.
A legfrissebb Magyar Közlönyben tették közzé a 1269/2011. (VIII. 4.)-es Kormányhatározatot az egyes közösségi közlekedési vállalatok adóssága átvállalásának és a PPP-projektek felülvizsgálatának elveiről. A Határozat utasítást ad a nemzeti fejlesztési miniszternek,…..
hegylako01 2011.08.05 13:56:15
@Le_Penseur: Amit mondasz jó. Csak egy baj van. Hogy ezt nem először játsszuk el. Ha jól emlékszem a 2000 évek környékén egyszer már lenullázták a BKV adósságát.
ÉS tudod mi a pofátlanság? Hogy a BKV-nak és a Mávnak mindent lehet. Miskolcon, Debrecenbe nem lehet adóssága a közlekedési cégnek, mert nem lesz aki kifizeti.
hegylako01 2011.08.05 13:59:17
@makacshalacska: Évről évre kevesebb pénz jut a helyi közösségi közlekedés támogatására. A költségek meg folyamatosan nőnek (pl.: gázolaj).
hegylako01 2011.08.05 14:04:31
@newtehen: Azért még mindig BP termeli meg az ország GPD-jének nagy részét. A völgyhídnak meg annyi értelme van mint az M6-os alagútjainak.

@Tapogatott Kukorica:
Nem kell privatizálni semmit. Meg kell szüntetni a párhuzamosságokat. Ahol a volán éri meg jobban ott járjon az ahol a vasút jön ki jobban akkor az.
Továbbá be kell engedni az országba a magán szférát. Legyen tender aki jobb feltételekkel tudja csinálni az kapja meg.
Új MÁV blog Új magyar IC kocsik? 2011.08.02 04:16:00
Két saját tervezésű IC kocsija prototípusának legyártására kapott engedélyt a MÁV-tól az egyik leányvállalata, melyek a tervek szerint 50 millió forinttal kevesebbe kerülnének a külföldi ellenlábasaiknál. Fontos előny még az is, hogy az alkatrészek 80%-át hazai…..
hegylako01 2011.08.04 10:31:13
@Kopi3.14:
Jobb helyeken minden apró cseprő paramétert megadnak a tendernél, hogy amikor átadás van ne legyen probléma. (Ugye emlékszel a négyes metróra)
hegylako01 2011.08.04 13:09:38
@SomyTomy: Egyetértek veled. Én sokkal szívesebben utazok illetve utaznék halbertsadti kocsikon, mint a kohószökevény régi Bhv marhavagonokban. De sajnos az ország keleti felén csak Bhv jár. nagy ritkán jönn erre egykét szolnoki posta-Bhv az is jó egy minőségi ugrás a környéken.
Tavaly év végén a MÁV Zrt. pályázatot írt ki 10 darab Bombardier Talent vonat karbantartására, melynek győztesét most hirdették ki. A nyertes a Stadler lett, mely mérföldkőnek nevezte a győzelmet: eddig még sohasem szerezték meg olyan vonatok karbantartását, melyet más cég…..
hegylako01 2011.08.04 10:18:27
@Labzo: A szerelvény a MÁV-é neki kell szervizelni. Amire vagy nem képes vagy nem akarja (talán jobb is). A jelenlegi jogszabályok szerint, ha ezt a tevékenységet ki akarja adni külső cégnek. Akkor közbeszerzést kell folytatni. A pályázati anyagot akárki megveheti illetve megpályázhatja.
Meg van adva egy súlyozási pont rendszer ami alapján döntés születik.
Általában MO-n az ár számít a legjobban, a döntésben.
Számos levél ül még a postaládánkban, melyben a hőségriadó alatt a nyílt pályán veszteglő kocsikban utazó utasok írtak. Mindegyik sorra fog kerülni. Sok látogató azonban nem olvassa a kommenteket, hozzászólásokat, így most az utóbbi napok bejegyzései alól kiválogattam ide…..
hegylako01 2011.07.13 14:01:52
@lyken: Nagyon is igazad van! Most van kapott a cég új marketing igazgatót ahol dolgozom és az új főnök szépen elkezdte végig látogatni a vidéki kirendeltségeket, hogy megnézze kikkel és hogyan dolgozik.
Új MÁV blog Késéscsinálás 2011.06.28 14:06:00
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
hegylako01 2011.06.29 15:54:51
www.youtube.com/watch?v=ogXwPntIgho
(Így működik a Keleti pályaudvar)

mintha a technikai felszereltség a keletiben kőkorszaki lenne...
hegylako01 2011.06.29 16:24:03
@Circus: Amíg nagy állami mamut vállalat marad a Máv addig nem is fog ez változni.
A (névtelen) feljelentés, avagy vamzerkedés története egyidős lehet az emberiséggel, már az ősemberek is bemószerolhatták egymást egy-egy szőrén-szálán eltűnő kőbalta vagy szakóca miatt rejtett barlangfeliratokon, Samu, bazdmeg, az Ötzi vitte el, láttam, itt ökleljen fel egy…..
hegylako01 2011.01.19 14:24:35
@benkoo: Ilyen bonyolult dolgot, mint az elkapcsolás a magyar társadalom 80%-a nem tud végre hajtani. Sajnos...
Általában azok sikítoznak a gyerekek védelme érdekében, akik pont lesz*rjak őket, csak lerakja a tv elé.
hegylako01 2011.01.19 14:36:33
@Attila 73: Sőt kérem szépen mán egy hónapja az Univerzum teremtesérűl mennek a műsorok. Minden egyes alakalommal azt hazudják, hogy valami ősrobbanás, miatt élünk meg valami csillagporból keletkezet az ember. Hát mi ez ha nem szintsíita tudományos hablaty. Én kérem nem vagyok csillámpóni engem isten teremtet. Kérem tíccsák be ezeket a csatornákat. Inkább legyen helyette a Rozalinda abból nem lehet baj....
hegylako01 2011.01.19 22:01:29
@benkoo: Akkor te azon kevesek egyike vagy akik tudnak önállóan döntést hozni.
Továbbá észrevették, hogy nem 2 csatornából tudnak választani:)

Én pl. egyáltalán nem értem a felháborodást. Akinek nem tetszik valami ne nézze. Akinek nincs előfizetése sehova csak MINDITV- je az is 6 magyar csatornából tud válogatni, ha egyik se tetszik lehet olvasni egy könyvet.
Ha nem lenne a VV szintű műsoroknak nézettsége akkor levennék a műsorról, de láthatóan van igény rá. Sajnos...
Lyonban augusztus 9-én új villamosvonal nyílt, ami azonban jelentősen különbözik a korábban megvalósult vonalaktól - bár részben azok pályáját használja. Eltérő az üzemeltető, eltérő a jegyár, az új villamosok lényegében expresszjáratként közlekednek, más típusúak a…..
hegylako01 2010.12.05 07:27:26
@kszabo: Ferihegy már nagyon régen nem a Magyar Államé. Gyakorlatilag a Malév se. A Malévet most "kaptuk" vissza, de annyi rendezetlen számlája van, hogy inkább a bankoké az is mint az államé.
Néha belefut az ember olyanba, amikor tapasztalt rutinos mérnökök olyat tárnak a nagyvilág elé, amit a mai világban, a mai szemlélettel kitágult szemmel hallgat vagy olvas az ember. Biztos megvan ez minden szakmában amúgy, afelől nincs kétségem. Csakhogy a tömegközlekedés és…..
hegylako01 2010.11.22 22:55:59
@BPO654: A Begáli merev vázas már akkor elavult volt amikor készült. Az E1 legalább forgóvázas.
Mint napi használója mondom, hogy magasabb komfortfokozatot üt meg mint a bengáli.

Miskolc eredetileg nem akart E1-t venni KCSV6 volt tervben. Csak hát kevés volt a pénz kb. 2 db KCSV6 ot lehetett volna venni, ezért inkább vettek kilóra bécsi villamost ideiglenes megoldásnak.
Mert egyszer talán soha, ha megjön a 31 db új villamos. A Tátrák mennek eladásra az E1-esk meg a kohóba.
hegylako01 2010.11.23 17:52:32
@sanche: Annak kell karbantartania akié. Az út (egyszerűség kedvért) az államé a sínpálya a vállalkozóé BKV-é, tehát neki kell karbantartania.

Pénze akkor lenne a BKV-nak a legegyszerűbb és legális módon, ha a szegedi példát követnék. Vagyis a parkolópénzt a közlekedési vállalat kapja. Ha van forrás (és nincs koropció!) akkor rövid időn belül rendeződhetnének a dolgok. Ez minden városra igaz.
hegylako01 2010.11.25 13:43:57
@kubana: Lehet hülyeség, de ez jutott eszembe erről
"Pont annyira és pont olyan jogon, mint ahogy a buszok után is a BKV-nak lenne feladata az út finanszírozása."
Ez valamilyen szinten igaz. A buszok után is fizetik a súly adót és egyéb költségeket.
PTinfo Magyar Nemzeti Villamos 2010.11.18 12:09:00
Miskolcon áll a bál a villamosbeszerzés körül. A Közbeszerzési Döntőbizottság a negyedik villamostender esetén is úgy döntött, hogy Miskolc nem megfelelően írta ki a közbeszerzési eljárást, a dokumentációban egymásnak ellentmondó meghatározások vannak. A tender ugyan befejezhető a döntés alapján,…..
hegylako01 2010.11.20 11:17:01
@kamarawood: A helyes megfogalmazás az, hogy részben fizetjük mi. Miskolcon és Dercenben a sajt erő szinte semmi az összköltséget nézve.
hegylako01 2010.11.22 16:41:14
@Labzo: A Skoda megvette pénzért a Ganz-ot pénzért. Akkor kellet volna a mindenkori magyar kormánynak közbe avatkozni amikor tönkrement/tönkretették a Ganz-ot. Ez a hajó meg már elment. Nem gondolom, hogy a magyar kormánynak tevékenyen részt kéne venni a gyártásban. Van elég potenciális hazai tőke egy ilyen jellegű vállalat alapításához. A magyar államnak csak adminisztratív lépéseket kell tenni (adókedvezmények, támogatások stb.) illetve egy hosszútávú Budapestre illetve a vidéki városokra kiterjedő közlekedési koncepciót kell létrehozni. Aminek az anyagi oldal garantált, megteremtve a gyárnak potenciális piacot.

Jelenleg van egy komoly gyár az országban ez a Stadler. Velük lehet kooperálni, gyáruk van, komoly berendezéseik vannak "minimális" fejlesztéssel maholnap áttudnak állni a szolnoki üzemben villamos illetve hév gyártásra is.
PTinfo Meglepő induló Miskolcon 2010.09.21 19:37:00
A magyar villamostender sagában kevés dolog tudott volna valódi meglepetést okozni már, azt hiszem, de az aktuális miskolci járműtender esetén mégis ez történt. A negyedik tenderen (emlékezzünk: a harmadik tenderen tarolt a Közbeszerzési Döntőbizottság) a korábbi miskolci és…..
hegylako01 2010.11.16 17:33:14
minap.hu/news.php?extend.31755.4

tovább folytatódik a színdarab.
hegylako01 2010.11.20 16:49:38
www.boon.hu/lakohelyem/miskolc/cikk/zold-nyil-ne-majlathra/cn/news-20101120-03121028

szíven szúrom magam.... Értem én, hogy új városvezetés van meg mind1, de kezd átmenni az egész projekt kabaréba.
hegylako01 2010.11.21 09:42:11
www.boon.hu/lakohelyem/miskolc/cikk/merre-megy-majd-a-villamos/cn/news-20101120-11280707

csodálatos....
A villamos a végén nem is egy lakóövezetbe fog menni, hanem a semmi közepén, aztán meg a perem kerületben.
PTinfo Zarándokmetró Mekkában 2010.11.16 06:59:00
November 13-án megnyitották Mekka első metróját, ami egyben egész Szaúd-Arábia első ilyen jellegű vasútja. A vonalnak egyetlen szerepe van, kiszolgálni azokat a zarándokokat, akik a Haddzsra, a mekkai zarándoklatra érkeznek, mely idén november 14. és 18. közé esik. Az új…..
hegylako01 2010.11.16 16:14:02
@mestska: Köszi:) Tehát ez egy erősen megtérülő beruházás. Tudnak valamit ezek az arabok.
hegylako01 2010.11.16 16:51:09
@mestska: Így már nem is olyan drága.
hegylako01 2010.11.17 17:11:29
@mestska: A Ferihegyi Reptérben iszonyatos potenciál van csak nem sikerült kihasználni még és szerintem nem is fogjuk soha.
PTinfo Hol a vége? 2010.11.12 14:04:00
Ahogy korábban írtam, a CAF Miskolcon tulajdonképpen már az aktuális villamostender lefolytatása előtt a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult. Érvelése szerint a közbeszerzést kiíró Miskolc az egyik kérdésre adott válasz alapvető kihatással van a műszaki tartalomra. Mivel…..
hegylako01 2010.11.15 06:50:33
@Daniel M.: Sajnos én azt is el tudom képzelni, hogy ezek az emberek még jutalmat is fognak kapni.
Brüsszel: Brüsszel újabb opciót hívott le az eredetileg a Bombardierrel 2003-ban kötött szerződésből, így immár 220-ra nőtt a belga főváros által a kanadai cégtől rendelt villamosok száma. A mostani 65 darabos rendelés keretében két típus fog érkezni, 46 darab az…..
hegylako01 2010.11.02 21:10:49
PTinfo The show must go on 2010.10.29 08:05:00
Jelentem, a tippem bejött. Szeptember 9-én, a Ki nyerhet Debrecenben című bejegyzésben azt írtam: biztos vagyok benne, hogy látunk még itt jogi csatákat. Tessék, itt van. A mindössze két indulót felmutatni képes ötös számú debreceni villamostenderen október 7-én…..
hegylako01 2010.10.30 10:20:15
@MHD: Az XLL-es változatot simán eltudnám képzelni Pesten, egy kicsit más ülés elrendezéssel.
hegylako01 2010.10.30 13:02:47
@MHD: Fel is akarták újítani Miskolcon csak nem volt pénz. Új villamost is akartak (KCSV6) venni csak arra se volt elég pénz. Vettek helyette leselejtezett bécsit.

Ez az XXL es konstrukció jó ajtó elöl kidobálni az üléseket vagy elhajthatóra cserélni és kaptunk egy mindenkinek jó villamost.
Nem találsz kedvenc filmedhez feliratot? Esetleg van egy új filmelőzetes, amit meg szeretnél nézni, de nem tudsz jól angolul?Írj bátran kommentet ide és ígérem válaszolok!..
Az AnsaldoBreda a nyertes ajánlattevő az aktuális, sorrendben ötös számú debreceni villamostenderen, derült ki a tegnapi eredményhirdetéskor.  A mindössze két indulót felvonultató pályázaton az Ansaldo ellenfele a spanyol CAF volt, ahogy az már tenderek óta megszokottnak…..
hegylako01 2010.10.20 17:06:37
@premium salmon: Köszi én ma legalább egy 20 percet kerestem a KDB honlapján a határozatot vagy valamilyen anyagot, de csak az iktatását találtam meg semmi konkrétat.

Miskolcon sajnos nincs értékelhető tájékoztató.
hegylako01 2010.10.20 21:28:14
@premium salmon: a közbeszerzési nyilvánosságról és a közbeszerzésekre fordított pénzek sorsáról van egy remek indexes videó
index.hu/video/2010/10/19/margit_hid_per/

Ahogy a írtad a Zöldnyil.hu egy 0. A helyi sajtó kicsit jobb. De azt se írták meg, hogy kik pályáztak és ki támadta meg. Ez is az országos sajtóból tudtam meg.
Az a legnagyobb baj, hogy a kevés tájékoztatás miatt a lakosok bizalmatlanok a tenderrel kapcsolatban, sőt nem is értik, hogy miért is kell ez.
hegylako01 2010.10.21 06:29:56
@chezcecherserge: Szavazok:) Miskolci villamos lesz hamarabb. Sőt hamarabb érkezik meg az 100 új busz (2015 a szállítási határidő), mint hogy legyen M4.
Svájc: Hegyek, hó, csoki, békésen kérődző lila tehenek. Idilli, nem? :) A prospektusokban azonban nem tüntetik fel, hogy Svájc bizony kőkeményen a tranzitforgalom országa is. Nem is csoda, az alpesi ország Európa legiparosodottabb régiói közül kettő, Németország és…..
hegylako01 2010.10.20 14:18:50
@Comandante en Jefe: Ha a megnövekvő kamion fogalom ellen csinálták akkor gondolom inkább tehervonatokat fognak preferálni.
Bár a három induló közül a spanyol CAF adta a legalacsonyabb árat, mások szerint pedig a Skoda - Vagonmas konzorcium volt a fő esélyes, végül mégis a "nevető harmadik", a Siemens és a Newag csapata nyerte a varsói metrótendert. Ezzel eldőlt, hogy ők szállíthatnak 35…..
hegylako01 2010.10.19 15:55:13
@Izo: A szabályok lehet, hogy elavultak, de már a tender kiírásakor is ezek voltak érvényben.
Ha nem tudja valaki betartani minek pályázik?
hegylako01 2010.10.19 16:49:40
@somlói galuska: Mikor is lesz nálunk Olimpia 23xx? :D
hegylako01 2010.10.19 19:09:50
@Izo: Elvileg visszaküldjük őket. A pénzt valószínűleg bukjunk. Ami a 4es metrónál a teljes költséget jelenti.
Ha így lesz akkor talán képbe jöhetnek az oroszok. Akik talán még vállalnák, hogy az államadósság fejében hoznak metrót.
Az eddigi értesülésekben nem bedobott vezetőt neveznek ki a héten a Magyar Rádió élére. Biztosan azt tudni, hogy újonc lesz, és gyorsan leszámol az MR2 eddigi koncepciójával.Ahogy jeleztük is pénteken, hogy ingatag az infónk, úgy az Antagonhoz azóta eljutottak is azt támasztják…..
hegylako01 2010.10.18 11:26:12
@midnight coder: A közszolgálatiságnak az is feladata, hogy közvetítse a kultúránk értékeit. lsd. MR3 komolyzenék, irodalom.
hegylako01 2010.10.18 11:42:23
@bóbitás lótetűfing:
A hivatalos elnevezés nem
MR1-Kossuth Rádió
MR2-Petőfi Rádió
MR3-Bartók Rádió
?
Csak kérdezem.
hegylako01 2010.10.18 11:50:43
@bóbitás lótetűfing: Egy nemzetközi cég kb ennyiért dolgozik.
Az egy másik kérdés, hogy szükség volt e rá.
De azt ne felejtsük el, hogy a Magyar Rádiónak van egy felügyelő testülete. Aminek a tagjait a politikai pártok adják. 2007-ben Mszp, Szdsz, Fidesz, Mdf.
Egyik delegált te feljelentést... Vajon miért?
Subba Heti Tetkó: Hello Kitty 2010.10.16 11:00:00
Ki gondolta volna, hogy az Olaszország-Szerbia selejtezőt botrányba fullasztó szerb vendégszurkolók egyik vezérének ilyen cuki tetkója van?..
globalicum Készülj:) 2010.10.08 18:56:00
A PI viágnapja, márc 14. természetesen, de hogy készülhess eme nagyon fontos napra, meg kell tanulnod mi az a PI!próbáld Te is énekelni:) ..