Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_pgpetike

111 bejegyzést írt és 93 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Most raktam ki egy cikket az angol és a magyar oldalra arról, hogy tényleg számítanak-e a 15-30 grammos különbségek két heli között. Itt meg elmondom, hogy mi is volt a háttérben, hogy egyáltalán miért is született meg a cikk...
Írja az Index. És nekünk, mint az RC modellezés képviselőinek most egymás vállát veregetve kellene ujjongjunk. Hát az ujjongás érdeklődés hiányában elmarad, mert ebben nincs minek örülni - nekünk sem...
Még tavaly szeptemberben történt, hogy az Align bejelentette a legújabb modelljét, a TB70-et. Mi tagadás, voltak hasonló vonásai, mint a mostani SAB Goblin Raw sorozatnak, de az SAB fanatikusok egyből másolással vádolták a tajvani gyártót. Azért ez így elég erősre sikerült a részükről, de volt ennek…..
Hát az előző év úgy kompletten kimaradt itt a forgószárny blogon. Az az igazság, hogy nagyon régóta gondolkodom, hogy ezzel a csatornával itt mit csináljak, bezárjam, ne zárjam, vagy hagyjam csak úgy elsüllyedni. Mert tényleg nem vagyok celeb, sem megfizetett influenszer, de beleszakadok. A mostani…..
Az úgy volt, hogy az RC helizés gyakorlatilag alkatrész-ellátás nélkül maradt Magyarországon. Erre csak így pár nappal az új EU-s áfaszabályok bevezetése után csobbantunk rá, miután a hétvégén egyeseknek sikerült gépeket törni, és alkatrészt akartak rendelni. Hát hogy is mondjam, nem volt túl…..
Forgószárny Majd mi megmondjuk... 2021.03.16 21:16:40
...és jöttek a drónszervezetek, majd jól megmondták a szabályalkotóknak, hogyan is kell a pilóta nélküli járművek repülését szabályozni. Mindezt úgy, hogy a legtöbb még csak nem is látott repülőmodellt élőben. A modellrepülés 110 éves múltja, biztonsági mutatói meg pont olyan súlytalanok maradtak,…..
Kezdjük az elején. Kihagytam egy csöppnyi időt. Ennek sok magyarázata van, nem is nagyon részletezném. Ez maradt le mindig. Meg hát két komplett weboldalt futtatni egyet magyarul (rchelicopter.hu), egyet angolul (rchelicopterhub.com) és mindezeket munka és család mellett nem egyszerű. Na de ennyit a…..
Nem kell szeress - PgPetike L'ecsó 2017.07.23 00:46:04
Csapjunk is bele. Ez egy ilyen, jó lenne valamit csinálni, jó volna kiírni magamból, amit gondolok, de mégse, legyen valami stílus vagy mégse, ésatöbbi. Tök sokat gondolkodtam, hogy milyen módon, hogyan is rakjam össze, legyen valami keretsztori, mint egy Stephen King regény, vagy mittudomén, aztán…..
Toncsi már egy ideje szemezget a repüléssel, hát itt volt az ideje elkezdeni. Egy pár gyakorló óra után a függeszkedés szépen megy, kis unaloműzésként elkezdte gyakorolni az egyik vészhelyzeti manővert, amit autorotációs leszállásnak hívnak. Egyszerűnek tűnhet, de nagyon nem az...
Egy jó hete kaptam meg Dave Phipps, a Brit Modellrepülő Szövetség elnökének az EASA szabályozással kapcsolatos publikációját egy e-mail mellékleteként. Sajnos, nem volt időm eddig lefordítani, de végre a végére értem. Nem is szaporítanám a szót, íme az írás Menni vagy maradni? - kép:…..
Egy ideje már küzdök ezzel a géppel. Kicsit talán fel is adtam, kezdek kifogyni az ötletekből. Még előző év elején vettem egy Align T-Rex 250-est használtan csak úgy kedvtelési, gyakorlási célokra. Aki ismeri, az tudja, maga a gép egy kisebb kofferben elfér, nagyjából bárhol repülhető, könnyű. Igaz…..
Alig egy órája futottam bele egy a címben idézett "érdekes", az [origo] nevű sajtóorgánum egy bődületes cikkébe a drónokra vonatkozó szabályokkal kapcsolatban, aminek következtében majdnem belefulladtam a reggelimbe. A cikket szándékosan nem linkelem ide - hülyeséget ne olvassatok. A cikkben…..
Az valószínűleg nem újdonság, hogy holnap Magyarországra érkezik Vlagyimir Putyin és delegációja méghozzá légi úton. Fél Budapest megbénul, egyebek... De ha még nem értesültél volna róla, attól a pillanattól fogva hogy a repülőgépek közül egy is belép Magyarország légterébe, országos légtérzár lesz…..
_pgpetike 2017.02.02 12:40:24
@G. Wolf: Ne haragudj, de most nem értek egyet veled. Egyrészről ez egy magánblog, a tévedés lehetősége fenntartva. Másrészről a lehetőségeimhez képest minden információnak utánajárok, visszaellenőrzöm. Ha nem sikerül, meghagyom a kételyt, hogy nem ellenőrizhető az info. Hiba becsúszhat - ahogy ez a main-stream médiánál mindennapos, és a kutyát nem érdekli - én azért igyekszem. Nem vagyok újságíró, de nézd meg, hogy a média mikor hol és mit torzít az igazságokon. Sokkal durvábban, mint ahogy én nem emeltem ki ELÉGSZER, hogy ez persze csak akkor áll, ha tényleg igaz a légtérzár.

Ha azonban mondjuk igaz, és csak egy is megsérti a szabályokat közülünk, lesz kire mutogatni.

Megfordítom: nézd meg, hány hivatal, hány szervezet állítja, hogy ma Magyarországon NEM lehet légtér igénylése nélkül modellel repülni legálisan. Még a minisztérium maga is. Félelemkeltés/hamis információk terjesztése. Azonban elég sokan mondják, hogy igaznak tűnjön. ÉS SENKI NEM JÁRT UTÁNA az igazságnak. Kivéve mi, így tudjuk hogy van legális, abszolút törvényes lehetőség is - nem is kevés. Vagyis akik az ellenkezőjét állítják, pont azt teszik, amit nálam hibának tekintesz. Arrafelé reklamáltál már?
_pgpetike 2017.02.02 13:45:53
@G. Wolf: Az országos légtérzárról a 24.hu, a 444.hu, a nepszava.hu és a blikk számolt be. (Amit én találtam). Az utóbbit nem tartom mérvadónak, a többiben sem bízom politikailag, de azért egy ilyen hírt nem gondoltam, hogy a levegőből vesznek.
Igen a téma már megint ez. Most olyan következik, amit normálisan nem tennék, olyan témáról fogok írni, amihez szakmailag nem, csak laikusként tudok hozzáállni, de a józan paraszti ész mentén nyilvánvaló, hogy akik igazán a két szék közé estek a szabályozás menetében, azok az FPV versenyzők. NCS…..
Hát akkor a végére értem. ÉRTELMEZTEM A MÓDOSÍTOTT TÖRVÉNYT. Sokadik összefésülés és hatezredik értelmezés után van azért egy-két meredek pont a dologban, de akár túl is élhető.... Annak ellenére, hogy kegyetlenül komplex és nehezen érthető - pont ebből rengeteg félreértés is adódott. Lássuk az én…..
_pgpetike 2017.01.16 15:59:22
@DemoJoe: Eddig nem mondasz mást, mint amikre a fenti blogposzt jutott. Hidd el, sokan és sokat dolgoztunk azon, hogy mindezt kivesézzük.

Ahogy ebből is kitűnik, tele van a törvény hibás megfogalmazásokkal, lyukakkal, pont ezért veszélyes. Ugyanis innentől kezdve csak a fogalmak kicsavarása szükséges, és máris megbüntethetnek azért, mert a kerted végében a mikro Hubsan multikoptereddel repültél, vagy eszedbe jutott a semmi közepén röppeni egyet egy T-Rex 450-nel.

Pontosan az a célunk, hogy ezeket a lehetőségeket és szabályokat értelmezzük, és segítsünk eltájékozódni a káoszban.
_pgpetike 2017.01.16 16:02:24
@DemoJoe: Na erről lesz itt egy poszt egy-két napon belül, mert - sajnos - folyamatban és NAGYON NEM JÓ az irány.
_pgpetike 2017.01.16 16:22:33
@DemoJoe: Ne haragudj, de mi RC modellezők nem véletlenül nem beszélünk velük. Sajnos az egész szabályozás az ő oldalukról van előkészítve, figyelmen kívül hagyva az egész RC-s és nem RC-s modellező társadalmat. Nem akarom idecitálni, hogy miért és hogyan van mindez, de mi nem akarunk és fogunk velük közösködni. Mi nem drónpilóták vagyunk. Mi már akkor hódoltunk ennek a sportnak/hobbinak, amikor multikopter még gondolatban sem létezett, ezek meg átléptek a fejünk felett. Ha többet akarsz tudni a dologról, javaslom keresd fel ezt a csoportot a Facebookon: "EGYÜTT A LÉGI MODELLEZÉSÉRT POLGÁRI MOZGALOM": www.facebook.com/groups/1785928088291295/?fref=ts
Forgószárny Magánvélemény 2017.01.13 14:38:52
Tisztelt Jogalkotó!  A Légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 2016. december 31-vel hatályos változatának (továbbiakban LT) és a vitára bocsátott JEF/16356/2016 NFM Inditvány alapján 2017. Július 1-én hatályba lépő rendelettervezetének (továbbiakban Drónszabályozás) áttanulmányozását…..
Nagyjából így néz ki az én olvasatomban a dolog. Történt ugyanis, hogy mintegy ajándékként megkaptuk december 23-án a tervezetet, mellesleg boldog karácsonyt!  Hát elkezdtem olvasgatni e remekművet, a várva várt csodát a Magna Carta 2016-os változatát, népünk új Aranybulláját. És leesett az…..
_pgpetike 2016.12.29 09:40:40
@NemTetszik Változtass: Köszi a minősítést, a jelek szerint nem én vagyok a tipikus magyar "gyökér", hanem az, akinek az értelmi képesége nem terjedt el odáig, hogy észrevegye, a kerékpárosokkal összehasonlítottam a modellezést, pont azért, mert a modellezés a repülésben olyan, mint a kerékpárosok a közlekedésben, csak sokkal jobb baleseti mutatókkal, mégis minket akarnak agyonszabályozni. Hogy a kerékpárosokkal ki és mit tesz, nem az én dolgom. De ha ezt nem sikerült megérteni, akkor kérlek keress magadnak más blogot, mert nem fogunk tudni egy nyelvet beszélni.
_pgpetike 2016.12.29 18:27:43
@NemTetszik Változtass: Megkövetés elfogadva, a részemről is áll, nem célom senkit sértegetni.

Hogy értsd, semmi közöm a kerékpározáshoz, de pont a nagyobb számú kerékpáros miatt a hülyékből is sok van. Én Londonban élek, itt nagyon sok van, és még több az utakra nem való. Ennek ellenére itt sem szabályozzák, de ez a poszt nem is erről szól.

A lényege: az RC repülés és a nem RC modellrepülés (olyan is van) sose volt engedélyhez kötve, kiemelkedők a biztonsági mutatói, nincs olyan probléma amit szabályozni kellene ilyen mélyrehatóan. Amit szabályozni kell és kellett volna, az a drón repülés, amit összekevertek a modellrepüléssel és ez a gond.
Forgószárny Hát itt a vége... 2016.12.04 10:05:49
Pár perce jelent meg egy nagyon furcsa poszt itt. Igen, a dátum nem hibás 2012. Akkor írtam, sose jelent meg - kivéve most. Látszik, hogy a szabályozás, annak hiánya milyen gondokat okozott, miért is ütöttük akkor, hogy legyen NORMÁLIS szabályozás. Aztán lett, nem normális de alakul...
Lassan kezdek félni, amikor ilyen bejegyzéseket teszek közzé ahelyett, hogy abban a kevés időmben, amikor ezzel tudnék foglalkozni, tényleg hasznos dolgokról értekeznék. Majd ezért is kapok hideget-meleget, meg telefonhívásokat, de azért megpróbálom kicsit kifejteni a - szigorúan - magánvéleményem...
_pgpetike 2016.12.04 10:07:09
@Tibi !: Kedves Tibi... És most?
Budaörs 2012 őszeMég ezekben a percekben is zajlik a Budaörsi Reptéri Napok című rendezvény. Az eredetileg is nagyszabású rendezvény, ahol a repülés számos formája bemutathatta volna magát, azonban igen komoly csapásokat szenvedett el - egészen konkrétan az illetékes hatóság részéről. Ennek ellenére…..
Nem nagyon ragoznám túl, David Phipps a BMFA elnöke, a EAS (European Air Sports) légimodellezési technikai igazgatója a BMFA oldalán kifejtette véleményét a tervezetről, a tervezet megalkotása körüli anomáliákról, és az EU ismételt és nagyszerű jogalkotási folyamatairól. Alább az ő véleménye…..
Többen megkerestek e-mail-ben, telefonon, skype-on, hogy nem tartanánk-e valamiféle ismerkedési lehetőséget, egy olyan alkalmat, amikor az érdeklődők megnézhetik, hogy mi is az a helikoptermodellezés, mi az az rc helikopter. Eljött a pillanat, amikor erre most lehetőség van: 2011.…..
_pgpetike 2016.06.22 11:07:56
@veszting: Kedves Veszting!

Ez egy kis koax helikopter, ezzel bátran el lehet kezdeni tanulni szimulátorozás nélkül, de ez nagyon nem ugyanaz, mint az igazi RC helikopterek, de majd meglátod szimulátorban. Ugyanakkor a legalapabb dolgokat meg lehet tanulni rajta, és kíváló szórakozás.

Ezekhez igazából nem kell szinte semmi, mert a méretükből és teljesítményükből adódóan nem sérülékenyek. Ha nagyon tartanék valamit hozzá, az leginkább egy garnitúra rotorlapát (alsó felső, de a felső inkább törik, mint az alsó). Nagyon más bajuk nem tud lenni. A legsérülékenyebb pontjuk az akkumulátor, arra oda kell figyelni, hogy ne nyírjuk ki villámgyorsan. Általában a leírások 7-9 perc repülési időt határoznak meg, ezt nem szabad komolyan venni, 5 perc után érdemes újratölteni. Hosszabb tárolás esetén félig lemerült állapotban kell hagyni, akkor pár évet kihúz az akkumulátor.
Ezen a hétvégén volt - talán nem túlzás - Angliában a legnagyobb szabású RC modell esemény, a Weston Park Model Airshow, és ami számunkra fontosabb, ennek keretén belül a Helifest is. A rendezvény háromnapos, de ugye pénteken a legtöbben dolgozunk, így a hétvégét szántuk a rendezvényre...
Idézet a mai The Telegraph-ból: A pilóták arra figyelmeztetnek, hogy a drónok majdnem heti egyszeri közeli elhaladása "elfogadhatatlanul magas" baleseti kockázatot jelent. A cikk továbbá leszögezi, hogy az év első négy hónapjában 15 olyan esetet jelentettek a pilóták, amikor a drónok közel kerültek…..
Ahogy nézegettem a tartalmat a blogon, rájöttem, hogy már ezer téma meg lett említve, de egy ilyen alapvető dolog még sosem került igazán szóba - hogyan is vegyünk helikoptert? Nos röviden, összefoglalva: kezdőként egyedül sehogy, sokkal bonyolultabb mint autót venni. De persze ott a kisördög, ezért…..