Adatok
petyag
0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
A szocreál lenyűgöző! Legalábbis az lehetett egy orosz parasztnak, aki 60 éve belépett ide. Meg nekem, aki a múlt héten
2014.02.19 09:30:19
Komszomolszkaja - Martin Deutch/Flickr
Moszkvában előadni egy Futurológus Kongresszuson? Ez már akkor is nagyon nagy élmény lett volna, ha nem azzal fejezhetem be az előadásom, hogy Punk's not Dead! Így még inkább az volt - kösz a Balassi Intézetnek a meghívásért!
Bár a néhány…..
Folytatódik a világváros egy nap alatt sorozatunk. London, Dublin, München, Amszterdam és Lisszabon után most Párizst nézzük meg.Az egyik legjobb város. Amíg nem jártam New Yorkban, el sem tudtam képzelni, hogy lehet valami Párizsnál lenyűgözőbb, vagy szerethetőbb. Azóta persze…..
Európában mára a 100% alacsonypadlós villamos szinte elvárás lett, nagyon kevés olyan új rendelés van, ahol nem ez a követelmény, ráadásul ezeknek sokszor speciális okai vannak. (pl. magaspadlóra kifejlesztett hálózat) Az oroszok azonban ebben a tekintetben még nem érték utol…..
petyag
2011.05.23 16:24:33
Sokat lehet tanulni a játékokból, nyelvet például mindenképp, vagy ezt-azt a második világháborúról, de egyet jegyezzünk meg jól: a földrajz nem minden fejlesztő erőssége.Ezen a képen az Assassin's Creed: Brotherhoodból láthatunk egy részletet, egyrészt a játékból,…..
Erminavet saját blogján már külön posztot szentelt a Google Maps tömegközlekedési fóliájának, jelezve, hogy a Google ismét új utakon halad. Akkor mindössze arról a szolgáltatásról volt szó, mely lehetővé teszi, hogy a - jellemzően a gyorsvasúti - hálózatot mérerarányosan…..
petyag
2010.06.30 13:11:16
Van olyan útvonaltervező, ami kezelni tudja a helyi és a távolsági közlekedést is.
utvonalterv.hu/
-tömegközlekedés fül
Sajnos hiányos a dolog, de egy tetszőleges budapesti címről (Fehérvári úti piac) egy tetszőleges Pécsi helyre (16 órai indulással, térképre bökéssel) szépen leírta az itinert. (41-es villamos, 173E, Tubes IC, 36-os busz.)
Ugyanakkor Salgótarjánban az állomástól gyalogoltat, sőt, Mátraházára is gyalog kell menni: 14 km-t Gyöngyösről :)
Tehát a volánok hiányoznak belőle :-/
utvonalterv.hu/
-tömegközlekedés fül
Sajnos hiányos a dolog, de egy tetszőleges budapesti címről (Fehérvári úti piac) egy tetszőleges Pécsi helyre (16 órai indulással, térképre bökéssel) szépen leírta az itinert. (41-es villamos, 173E, Tubes IC, 36-os busz.)
Ugyanakkor Salgótarjánban az állomástól gyalogoltat, sőt, Mátraházára is gyalog kell menni: 14 km-t Gyöngyösről :)
Tehát a volánok hiányoznak belőle :-/
Míg nyugaton sorra épülnek az új villamosvonalak, és nyílnak az új villamosüzemek, addig keleten mindez ellenkező előjelű tendenciát mutat. Sorra zárják be a városok villamosvonalaikat, rosszabb esetben az egész üzem megszűnik, jobb esetben csak a viszonylatokat ritkítják meg. Az…..
Amszterdam: Február 19-én az Alstom és Amszterdam 23 hatkocsis Metropolis szerelvény leszállítására kötött szerződést, összesen 200 millió euró értékben. A francia cég a Siemens és a Hyundai-Rotem ajánlatát előzte meg. A kontraktus további 12 szerelvény…..
petyag
2010.03.08 09:49:44
@mestska: Gondoltam, beírom, hogy szerintem sokkal jobban néz ki ezzel a homlokfallal a Metropolis, mint a budapestivel, de elkéstem.
:)
:)
Az előző új rovat után ismét újdonsággal jelentkezik a blog. Az új rovat megszületésének legfőbb apropója az volt, hogy a hazai közlekedési cégeknél egyre jobb minőségű, már a nyugati színvonallal összehasonlítható térképeket készítenek a hálózatról, a Volánbusz…..
petyag
2009.11.01 19:29:19
@stvrtok: Köszönöm a gratulációt.
Egyetértek, tényleg te mondtad ;-).
Én is örülök az elővárosi buszokkal kibővített változatnak; már volt is szerencsém látni.
Egyetértek, tényleg te mondtad ;-).
Én is örülök az elővárosi buszokkal kibővített változatnak; már volt is szerencsém látni.
petyag
2009.11.01 19:54:07
@mestska: Nos, bele akartam írni az interjúba, hogy elkövettem azt a hibát, hogy rajtahagytam az Érd-környéki térképen ezeket a "Lásd a melléktérképet" szöveget, pedig ezek még nincsenek is készen(ami azt illeti, éppen most dolgozom rajtuk). Úgyhogy hiába is keresnéd a honlapon.
Sajnos azt kell, hogy mondjam, ezek nem "francia típusúak" lesznek, hanem sematikusak, bár tőlem (is) függ ugye, hogy milyenek legyenek.
Az a probléma ugyanis, hogy kellenének alaptérképek (utcaszintű várostérképek), amelyeket felhasználhatnék. Ezt vagy valakitől - aki rendelkezik ilyennel - meg kellene vásárolni, vagy nekem kell megrajzolnom, ami meg időigényes. Ez utóbbinál ráadásul a szerzői jogok miatt nem lehetne "csak úgy" átrajzolni egy kész térképet.
De most már fel fogom vetni ezt a lehetőséget, hátha áldoznak egy-egy alaptérképre, és a későbbiekben akkor utcaszintű térképek lehetnének.
Sajnos azt kell, hogy mondjam, ezek nem "francia típusúak" lesznek, hanem sematikusak, bár tőlem (is) függ ugye, hogy milyenek legyenek.
Az a probléma ugyanis, hogy kellenének alaptérképek (utcaszintű várostérképek), amelyeket felhasználhatnék. Ezt vagy valakitől - aki rendelkezik ilyennel - meg kellene vásárolni, vagy nekem kell megrajzolnom, ami meg időigényes. Ez utóbbinál ráadásul a szerzői jogok miatt nem lehetne "csak úgy" átrajzolni egy kész térképet.
De most már fel fogom vetni ezt a lehetőséget, hátha áldoznak egy-egy alaptérképre, és a későbbiekben akkor utcaszintű térképek lehetnének.
petyag
2009.11.13 15:33:24
@Jusztasz: Lehet vásárolni olyan vektorgrafikus digitális állományt (minden térkép így készül), amit csak át kell szerkeszteni. (Új színeket, külalakot adni az egyes elemeknek). A legidőigényesebb munka átrajzolni minden utcát (pl. egy légifényképről vagy topográfiai térképről). Ha ezt már valaki más megcsinálta, akkor csak "pár kattintás", és kész az alaptérkép. Tehát ez nem azt jelenti, beszkennelem az autósatlasz egy bizonyos oldalát, majd rárajzolom pl. a buszvonalakat. Az alapot át kell dolgozni, hogy a célnak a lehető legmegfelelőbb legyen: le kell venni a felesleges információkat, és ki kell egészíteni másokkal.
December 13-ától módosul a londoni Circle Line útvonala. Megszűnik a körjárati jellege és ezentúl inkább egy saját farkába harapó kígyóra fog emlékeztetni a vonalvezetése.A másik végállomás az Edgware Road-nál lesz. A vonatok Hammersmith felől érkezve - a meglévő…..
petyag
2009.11.06 10:26:31
Az oroszok már nincsenek a spájzban...
...és nemzetközivé lesz holnapra a világ!
2009.10.17 07:50:00
..
petyag
2009.10.22 11:19:12
@Sakk Matt: No igen. A teaivással nincsen gond, ha kínai elemként bejönne, mert már bejött.
Ha jobban belegondolok, az orosz nyelv amolyan belső globalizáló hatású. Egyébként is nagyon egységes, nincsenek olyan nagyon eltérő helyi nyelvi sajátosságai, tájszólásai, mint pl. a németnek, amit egy porosz is nehezen ért meg, ha Tirolban beszél a helyiekkel...
Bár nem vagyok nyelvész.
Ha jobban belegondolok, az orosz nyelv amolyan belső globalizáló hatású. Egyébként is nagyon egységes, nincsenek olyan nagyon eltérő helyi nyelvi sajátosságai, tájszólásai, mint pl. a németnek, amit egy porosz is nehezen ért meg, ha Tirolban beszél a helyiekkel...
Bár nem vagyok nyelvész.
Harry Beck. Azt hiszem, Magyarországon kevésssé ismert ez a név, holott elég fontos szerepet töltött be a tömegközlekedésben. Henry Charles Beck volt az atyja a londoni metrótérkép mai változatának, annak, amely a metróvonalakat földrajzilag pontos nyomvonalvezetés helyett…..
petyag
2009.09.25 16:08:11
@Szolnoki: Én is pont ebből írtam! :)
..
petyag
2009.05.08 09:28:15
A Solaris gyár neve nem ismeretlen Magyarországon, találunk Solaris trolit Budapesten, és Debrecenben, buszokat pedig több vidéki városunkban is.Azt, hogy a zöld tacskó fémjelezte járművek Lengyelországból, Poznanból származnak, már kevesebben tudják, s hogy az első saját buszát…..
petyag
2009.03.11 21:14:29
@maestro1: Szerintem tükrözve van a kép.
A közlekedési cég gazdái megijedtek az eredménytelenül szörfölő újságtól.
A Kötött pálya információi szerint elhalasztotta csütörtöki brüsszeli útját az a BKV-delegáció, amely a 32 eladó használt csuklós buszt nézte volna meg. A döntés oka bizonyára a…..
Az "átkosra" emlékezve, nehéz olyan dolgot találnunk, amire nosztalgiával lehet gondolni. Ha mégis mondanunk valamit – kis időre túllépve az ideológiai színezeten – talán az Úttörőmozgalmat és az állami üdültetéseket említhetnénk. Ezt a két intézményt…..
petyag
2009.01.27 18:07:23
@retix: Annyira nem háklisak erre arrafelé, mert ott pont nem, illetve elenyésző számban élnek ukránok/ukrán anyanyelvűek. Élnek ott oroszok és tatárok (a Krím-félszigeten).
Volgográd az egyik legismertebb villamosüzem Oroszországban, köszönhetően elsősorban a gyorsvillamosának, mely a Németországban megszokott módon - de Kelet-Európában már kevésbé - a városközpontban földalatti szakaszokkal rendelkezik. A teljes vonal 13,5 km hosszú, az állomások…..
Orszk, (nem összetévesztendő a szibériai nagyvárossal, Omszkkal!) az Urál déli részén fekvő 250000-s, az Urál folyó mentén fekvő város két kontinens határán fekszik, hiszen a geográfusok zöme azt tartja, az Urál folyót lehet és kell földrajzi határnak tekinteni. Persze a…..
petyag
2009.01.18 12:36:17
@VitézyDávid: Már miért lenne utópia? Van már Budapesten is, bár sajnos csak az interneten (és a metrókocsikban hibás) és nem a villamosokban. De van.
Szegedi_kozlekedes véleményével tökéletesen egyetértek, nagyon szuper ez a blog!
Szegedi_kozlekedes véleményével tökéletesen egyetértek, nagyon szuper ez a blog!
petyag
2009.01.18 17:01:12
@airdace: (off) Igen, túl sok van belőlük, ezért a buszok városrészenként vannak megcsinálva, de jelenleg nincsenek fent a bkv honlapján. De remélem hamarosan - talán a jövő héten - már fent lesznek, bár még nincs lefedve egész Budapest.
Valenciennes, a belga határ melletti, alig több, mint 40 ezres francia kisváros az egyik legérdekesebb helyszíne volt az elmúlt években zajló francia villamosépítési reneszánsznak. Más, francia nagyvárosokkal ellentétben a 2006-ben indult valenciennes-i villamos elsősorban nem a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Itt látszik egyébként, hogyan fejlődött a moszkvai metró:
www.theatlanticcities.com/design/2013/05/moscows-subway-maps-through-history/5679/
Az első vonalat még egyáltalán nem mélyre építették. Talán a budapesti 3-as metró Nagyvárad téri szakasza hasonló (na nem építészetileg). Ebből ágazott ki a mai 4-es (Filjovszkaja linyija) vonal a Kijevi pályaudvarig, amit később, a kiágazástól kelet felé tovább vezettek, teljes értékű vonallá előléptetve (3-as, Arbatszko-Pokrovszkaja linyija). Az legelső állomások az alig pár évvel korábban épült berlini metróállomásokra nagyon hasonlítanak, csak minden nagyobb. A mélyebben futó alagutakat az 50-es években építették meg biztonsági okokból, a párhuzamosan. Ekkor valóban lezárták a régi szakaszt (1953). Még az '50-es években (1958-ban) nyitották újra, és hosszabbították meg a felszínen, mint Filjovszkaja vonal.
A 3-as vonal (ami a mélyebb alagútban a Kijevi pályaudvarig ment) csak a '90-es években lett meghosszabbítva a 4-es gyors változataként. A 2008-ban a 4-es külső, újabb állomásait átvette az addigra odaérő 3-as metró (Kuncevszkaja állomáson találkoznak).
A 4-es metró nagyobb részben a felszínen fut, és elágazik - ezzel egyedi Moszkvában.
A 3-as pedig ma a leghosszabb vonal, és itt van a legnagyobb állomástávolság is.
engl.mosmetro.ru/pages/page_5.php?id_page=44