Adatok
Pálinkás Albert
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amióta bioetanol van az üzemanyagban körülbelül ezerszer elmondtam, hogy nem lesz ám ez így jó, hogy az a rózsaszín köd, amit el akarnak adni valóságként nekem valahogy gyanúsnak tűnik. Vagyis gyanús a csodákat, egész biztos nem okés.
A folyamat részint összetett, más szempontból viszont egyszerű.…..
Pálinkás Albert
2022.04.08 09:51:08
@midnightcoder2: Tök igazad van, az elcsépelt ősi egyiptomi közmondás szerint a legtisztább energia, a fel nem használt energia. A gondot én ott látom, hogy az "embereknek kéne változni" főleg "gyorsan", irányzatok nem igazán működnek, sőt a társadalom-mérnökösködés az elmúlt 1-200 évben elég negatív eredményeket hozott pl hullahegyeket. Pazarlás csökkentését vagy kevesebb autóhasználatot csak finom, mézesmadzag módszerekkel lehetne elősegíteni, de itt nem csak fogyasztókkal, hanem az érintett iparágakkal is meg kell akkor küzdeni, vagyis magukkal az emberekkel.
Azt is látni kell, hogy éppen az energiabőség az, ami az világ jelentős részén a viszonylagos békét jelenti, mert kevés ember sok élelmiszert tud termelni, lehet ivóvizet szivattyúzni, árukat messzire szállítani stb. Szóval ez elég nehéz téma, az energiából, élelmiszerből is van sok, csak egyenlőtlen a hozzávárás a világon, és az emberi tényezők sokszor erősebbek, mint. technikai korlátok.
Azt is látni kell, hogy éppen az energiabőség az, ami az világ jelentős részén a viszonylagos békét jelenti, mert kevés ember sok élelmiszert tud termelni, lehet ivóvizet szivattyúzni, árukat messzire szállítani stb. Szóval ez elég nehéz téma, az energiából, élelmiszerből is van sok, csak egyenlőtlen a hozzávárás a világon, és az emberi tényezők sokszor erősebbek, mint. technikai korlátok.
Ebben a részben az A-10 gépágyújának eredetéről lesz szó részletesen, valamint, hogy hogyan dőlt el az erre, és a magára a repülőgépre vonatkozó verseny. Ennek örvén kerül sor a Northrop (Y)A-9 rövid bemutatására is. A sorozat előző része ITT, az első pedig ITT olvasható.
Út a GAU-8/A…..
Pálinkás Albert
2020.04.11 08:45:10
@Maga Lenin: Mondjuk abban van legalább némi igazság, hiszen a Lockheed Martin dolgozott a Jakovlevvel a 90'es évek elején, és pénzügyileg is beszállt a Jak-141 programba, így hozzájutott a dokumentációhoz. Ez annyira nem titkos, hogy sajtóközleményt is adtak ki róla, még 1995-ben.
www.flightglobal.com/lockheed/yakovlev-discuss-astovl/15621.article
AKkor másképp nézett ki a viszony az oroszokkal, és a szovjet fejlesztésekből fillérekért lehetett profitálni.
www.flightglobal.com/lockheed/yakovlev-discuss-astovl/15621.article
AKkor másképp nézett ki a viszony az oroszokkal, és a szovjet fejlesztésekből fillérekért lehetett profitálni.
Központi befecskendezésű autók E85-ös átalakításával kapcsolatban gyakran teljes tudatlansággal találkozom. Előfordul, hogy ész nélkül avatkoznak az injektorok vezérlésébe; nem megfelelő elektronikával alakítják E85-re a járművet, aztán csak széttárják kezüket amikor…..
Pálinkás Albert
2010.06.26 20:13:30
@martinov: Normál eljárás, hogy az injektor tápjáról vesznek le az etanol elektronikákhoz tápot, már ahol az már gyújtásra megy. Van olyan rendszer ahol csak akkor kap az injektor tápot, amikor már indítózol, az ugye nem jó.
Nálam alaphelyzet volt, az alkoholos üzem, ehhez szerettem volna illeszteni a nitrót. Ahogy rendesen, a nitrósítást is az internet böngészésével kezdtem. Az áldozat egy kétezres klasszikus Saab 900 turbo, megpróbáltam hát az összes fórumon végignézni, mi ezzel az autóval a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Vagy nézhetem napergiával hajtott belsőégésű motoros autóként is.