Adatok
Julius Confessor
5 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Mária Jézus anyja. Mit mondott Jézus, amikor arról szóltak neki, hogy anyja jött el érte miközben tanított? Hogy fontosabbak számára azok, akik hallgatják tanítását. Mit mondott, mikor valaki így méltatta anyját: „Áldott a méh mely kihordott és az emlő, melyet szoptál”? Megint önmagára vezette…..

Az utóbbi időben az ember több helyen is szembekerülhet olyan nézetekkel, mint amilyen ez is itt: „Az öszes világvallás még a katolicizmus is azt tanítja, hogy az üdvösséghez (megbékélés Istennel) elegendőek a cselekedeteink.” Ezt egy…..

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, én mostanában elgondolkodtam azon, hogy az életemben gyakori, hogy ugyanazokat a bűnöket követem el újra és újra, és ha eredményt is érek el a visszaszorításukban, előbb-utóbb valamennyire visszaesek a hibáimba. A legutóbbi ilyen elcsüggedésem…..

Mindig nehezemre esett a következő történet megemésztése: Sárának, Ábrahám feleségének nem lehetett gyereke, majd életük vége felé az Úr csodát tesz Sárával és öregségére egy fiúgyermekkel ajándékozza meg. Ő volt Izsák. Ráadásul Isten megígéri, hogy naggyá…..

Beteljesedett próféciák százai bizonyítják Isten létezését, azt, hogy a Biblia az Ő tévedhetetlen Szava, hogy a zsidók az Ő választott népe, és hogy a názáreti Jézus a megígért Messiás, aki meghalt a bűneinkért, aki feltámadt, és aki újra eljön. A legtöbb…..

„Zúgolódás és huzavona nélkül tegyetek meg mindent, hogy kifogástalanok és tiszták legyetek, Istennek ártatlan gyermekei a gonosz és romlott nemzedékben, amelyben úgy kell ragyognotok, mint a csillagoknak a mindenségben.” (Fil 2,14-15)„Nem tudjátok, hogy Isten…..

Ezen a héten volt szerencsém több misére is ellátogatni és úgy érzem, valami vagy inkább valaki újra és újra megfog engem benne. Az a véleményem, hogy a szentmise felépítése nem hiába olyan, amilyen. Nagyon jól van összerakva. Valahogy mindig felkészít a Jézussal való…..
Julius Confessor
2010.09.17 17:34:44
@Kéry Zsuzsanna:
:)
Lehet, hogy ezért zúgolódtak az emberek, mert idegen volt tőlük a kisbicskával kikanyarítás :)
És ahogy mondtad, a teológiai különbségek az eltérő értelmezésből fakadnak.
Az én elképzelésem ilyesmi:
(a történetet folytatva:)
Jézus tudta, hogy ezen zúgolódnak, és mégis "rátesz egy lapáttal":
"Bizony, bizony mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz élet tibennetek. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Mert az én testem valóságos étel, és az én vérem valóságos ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, az bennem marad, és én őbenne..."
Ez volt az a tanítása, ami megbotránkoztatta a tanítványait. Nem is csoda, hiszen a zsidóknál a emberevés, vérivás bűn volt. De ugyan akkor azt is jelzi számomra, hogy ez valami fontos dolog lehet.
"Hát ha majd látjátok az Emberfiát fölmenni oda, ahol azelőtt volt? A Lélek az, ami éltet, a test nem használ semmit. Az igék, amelyeket én mondtam nektek, Lélek és élet."
Jézus fölülről való, Isten Fia, ezért nem kannibalista emberevésről beszél.Talán ez is olyasmi, mint amikor azon megbotránkoztak, hogy megbocsáthatja a bűnöket. Ezek a szavai igazán az utolsó vacsorán válnak érthetővé. Egy részt, ahogy a szinoptikusoknál és Pálnál le van írva, másrészt Jánosnál ("Azon a napon megtudjátok majd, hogy én Atyámban vagyok, ti pedig énbennem, és én tibennetek...",+szőlőtőves példa)(14-15 rész), ott ahol megígéri a Szentlelket, hiszen mindez a Lélek által megy végbe.
"Ettől fogva a tanítványai közül sokan visszahúzódtak, és már nem jártak vele. Jézus azért így szólt a tizenkettőhöz: "Talán ti is el akartok menni?" Simon Péter azt felelte: "Uram, kihez mennénk? Az örök élet igéi a tieid. Mi hittünk, és megismertük, hogy te vagy az Isten Szentje."
Jézus kérdése annyira ember közeli, és tök jó, ahogy Péter lezárja ezt a dolgot. Sokszor nem értik mesterüket, de nem hagyják el, mert hisznek benne. Hm...
Ez persze az én véleméyemet tükrözi, és a legkevésbé sem kizárólagos, más értelmezést is el tudok képzelni. Talán azon múlhat, hogy hogyan értjük az "élet és Lélek"-et, nem?
:)
Lehet, hogy ezért zúgolódtak az emberek, mert idegen volt tőlük a kisbicskával kikanyarítás :)
És ahogy mondtad, a teológiai különbségek az eltérő értelmezésből fakadnak.
Az én elképzelésem ilyesmi:
(a történetet folytatva:)
Jézus tudta, hogy ezen zúgolódnak, és mégis "rátesz egy lapáttal":
"Bizony, bizony mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz élet tibennetek. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Mert az én testem valóságos étel, és az én vérem valóságos ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, az bennem marad, és én őbenne..."
Ez volt az a tanítása, ami megbotránkoztatta a tanítványait. Nem is csoda, hiszen a zsidóknál a emberevés, vérivás bűn volt. De ugyan akkor azt is jelzi számomra, hogy ez valami fontos dolog lehet.
"Hát ha majd látjátok az Emberfiát fölmenni oda, ahol azelőtt volt? A Lélek az, ami éltet, a test nem használ semmit. Az igék, amelyeket én mondtam nektek, Lélek és élet."
Jézus fölülről való, Isten Fia, ezért nem kannibalista emberevésről beszél.Talán ez is olyasmi, mint amikor azon megbotránkoztak, hogy megbocsáthatja a bűnöket. Ezek a szavai igazán az utolsó vacsorán válnak érthetővé. Egy részt, ahogy a szinoptikusoknál és Pálnál le van írva, másrészt Jánosnál ("Azon a napon megtudjátok majd, hogy én Atyámban vagyok, ti pedig énbennem, és én tibennetek...",+szőlőtőves példa)(14-15 rész), ott ahol megígéri a Szentlelket, hiszen mindez a Lélek által megy végbe.
"Ettől fogva a tanítványai közül sokan visszahúzódtak, és már nem jártak vele. Jézus azért így szólt a tizenkettőhöz: "Talán ti is el akartok menni?" Simon Péter azt felelte: "Uram, kihez mennénk? Az örök élet igéi a tieid. Mi hittünk, és megismertük, hogy te vagy az Isten Szentje."
Jézus kérdése annyira ember közeli, és tök jó, ahogy Péter lezárja ezt a dolgot. Sokszor nem értik mesterüket, de nem hagyják el, mert hisznek benne. Hm...
Ez persze az én véleméyemet tükrözi, és a legkevésbé sem kizárólagos, más értelmezést is el tudok képzelni. Talán azon múlhat, hogy hogyan értjük az "élet és Lélek"-et, nem?

Gyerekkoromtól kezdve nyughatatlanul kerestem az igazságot és vágytam arra, hogy bizonyosságom legyen. Fiatalkori meggyőződésem szerint a papság volt az igazság megtapasztalásának és a lélek üdvösségének a legbiztosabb útja. Egyik tanárom mondta nekem egyszer:…..
Julius Confessor
2010.09.17 22:51:05
@Ráczné: Tetszik a vers!:)
Lehet, nem hétköznapi környezetben vagyok, de katolikusok, akiket korábban megkérdeztem, nem a jó és rossz cselekedetek arányát mondták, ami az üdvösséghez számít.;) A válaszok között előkerült:
-Jézus segítségül hívása,
-Elfogadni az akaratát, segítségét, megbocsátását, amit célszerű itt a földön begyakorolni, mert ha itt nem megy, az ítéletnél sem fog...
-Az a szeret, amiről Pál ír, meg van-e bennünk?(1Kor13; a törvény teljesítése a szeretet)
-Elfogadom-e Jézus megváltó áldozatát, hogy a bűneim meg vannak bocsátva?
Nem állítom, hogy minden katolikus így gondolja, de szerintem a hívő katolikusok (akik komolyan veszik) nagy részének gondolkodás módja nem áll távol a Biblia nézőpontjától.
Lehet, nem hétköznapi környezetben vagyok, de katolikusok, akiket korábban megkérdeztem, nem a jó és rossz cselekedetek arányát mondták, ami az üdvösséghez számít.;) A válaszok között előkerült:
-Jézus segítségül hívása,
-Elfogadni az akaratát, segítségét, megbocsátását, amit célszerű itt a földön begyakorolni, mert ha itt nem megy, az ítéletnél sem fog...
-Az a szeret, amiről Pál ír, meg van-e bennünk?(1Kor13; a törvény teljesítése a szeretet)
-Elfogadom-e Jézus megváltó áldozatát, hogy a bűneim meg vannak bocsátva?
Nem állítom, hogy minden katolikus így gondolja, de szerintem a hívő katolikusok (akik komolyan veszik) nagy részének gondolkodás módja nem áll távol a Biblia nézőpontjától.
Julius Confessor
2010.09.18 15:18:52
@Kéry Zsuzsanna: Én is így látom. És akkor abban is egyetértünk, hogy erre nem árt felhívni embertársaink figyelmét;) .
@Ráczné: A "begyakorolni" alatt arra gondolok, hogy nagyon sokan vannak, akik az életükben elutasítják Istent. Meg vannak elégedve az életükkel, nincs szükségük Istenre. És van az a történet, hogy az utolsó ítéletkor lesznek, akik azt mondják Istennek, hogy legyen meg a te akaratod, és lesznek, akiknek Isten mondja majd, hogy legyen ahogy akarod... Isten nem erőszakolja rá magát senkire, de felajánlja, hogy kövessük Őt, felajánlja a segítségét. És nem csak azok imáját hallgatja meg, akik elfogadták Őt, vagy a Fiát, csak aztán ezek az emberek, ha az életük jobbra fordul, elfordulnak Istentől, saját lábra állnak és nezebben hallják meg a hangját. Azoknak viszont, akik Isten akaratát keresik, egyszerűbb lesz majd Lélekben és igazságban imádni az Atyát. Azt hiszem, amit gyakorolhatunk, az a mellette döntés.
Lehet, hogy nem tudok még eleget, de én úgy látom, hogy az, hogy valaki katolikus és az, hogy valaki a Bibliát követi, számomra nem ellentmondás.
A golgota gyülekezetnek jutott eszembe a mottója: "Lényeges dolgokban egység, egyebekben szabadság, de mindenben szeretet."
Szerintem ez is olyan, ami lehetővé teszi az együttgondolkodást.
@Ráczné: A "begyakorolni" alatt arra gondolok, hogy nagyon sokan vannak, akik az életükben elutasítják Istent. Meg vannak elégedve az életükkel, nincs szükségük Istenre. És van az a történet, hogy az utolsó ítéletkor lesznek, akik azt mondják Istennek, hogy legyen meg a te akaratod, és lesznek, akiknek Isten mondja majd, hogy legyen ahogy akarod... Isten nem erőszakolja rá magát senkire, de felajánlja, hogy kövessük Őt, felajánlja a segítségét. És nem csak azok imáját hallgatja meg, akik elfogadták Őt, vagy a Fiát, csak aztán ezek az emberek, ha az életük jobbra fordul, elfordulnak Istentől, saját lábra állnak és nezebben hallják meg a hangját. Azoknak viszont, akik Isten akaratát keresik, egyszerűbb lesz majd Lélekben és igazságban imádni az Atyát. Azt hiszem, amit gyakorolhatunk, az a mellette döntés.
Lehet, hogy nem tudok még eleget, de én úgy látom, hogy az, hogy valaki katolikus és az, hogy valaki a Bibliát követi, számomra nem ellentmondás.
A golgota gyülekezetnek jutott eszembe a mottója: "Lényeges dolgokban egység, egyebekben szabadság, de mindenben szeretet."
Szerintem ez is olyan, ami lehetővé teszi az együttgondolkodást.

Megosztom Veletek, kedves Olvasóim, mert úgy éreztem, ez most nagyon nekünk szól. Több fordításban bemásolom, mert árnyalatnyi különbségeket látok; engem az angolban a "being like-minded" és a "being one in spirit and purpose" kifejezések fogtak meg…..
Julius Confessor
2010.09.17 11:11:41
Hit: a reménylett dolgok valósága
Egy volt katolikus pap, Simon Kottoor története
2010.09.06 00:03:00

(Részlet a Far from Rome, Near to God c. könyvből, amely 50 megtért katolikus pap bizonyságtételét tartalmazza, Richard Bennett és Martin Buckingham szerkesztésében.) Krisztus szeretete indít arra, hogy bizonyságot tegyek róla, hogyan lettem római katolikus papból Jézus…..
Julius Confessor
2010.09.11 20:12:13
@Kéry Zsuzsanna: Kedves Zsuzsanna!
Istenhez már eljutottam és megélem az Ő kegyelmét, de még nem vagyok olyan, mint Jézus. Isten kegyelme formál engem olyanná, de addig az esendőségeim miatt csak botladozom, és ezt nevezem én törekvésnek.
A keresztény élet számomra aktív befogadást jelent, Isten kegyelme csak úgy tud formálni, ha hagyom; ez, és az emberi természet okozza a botladozást.
Személyes tapasztalatom, hogy nehéz hagyni, hogy az legyen, amit ő akar és ne az én görcsös ragaszkodásom az elképzeléseimhez a dolgokról. Meg kell halnom önmagamnak, hogy neki élhessek, nap, mint nap lemondani az önzőségemről, hogy az ő kegyelme akadálytalanul működhessen, de valahogy mindig könnyebb, ha elég időt töltök vele.
Ebben az esetben az, hogy imádkozom, vele töltöm az időmet, és az, hogy lemondok azokról a dolgokról, amik gátolják a nyitottságomat felé, mind olyan dolgok, amit helyettem nem tesz meg az Úr, de ez mind olyan, amelyeknek forrása az ő kegyelme.
Tehát az ő kegyelméből eltakarítok mindent, ami közte (az ő kegyelme) és köztem van.
Azt hiszem, ez az aktív befogadás.
És a végére eszembe jutott, hogy csak fogalmi kérdés volt talán, de nem volt kétséges számomra az üdvössége; Viszont az életünknek, mint megváltottaknak, nem az a célja, hogy folyamatosan közeledjünk Istenhez? Nem az, hogy hiteles keresztény életet éljünk? Ez Isten kegyelme nélkül lehetetlen. Pál hasonlatával élve futni a kitűzött cél felé.
Huh, nem akartam ilyen hosszú postot írni!
Bocsi, hogy ha túl ragoztam, remélem nem értettelek félre.
Istenhez már eljutottam és megélem az Ő kegyelmét, de még nem vagyok olyan, mint Jézus. Isten kegyelme formál engem olyanná, de addig az esendőségeim miatt csak botladozom, és ezt nevezem én törekvésnek.
A keresztény élet számomra aktív befogadást jelent, Isten kegyelme csak úgy tud formálni, ha hagyom; ez, és az emberi természet okozza a botladozást.
Személyes tapasztalatom, hogy nehéz hagyni, hogy az legyen, amit ő akar és ne az én görcsös ragaszkodásom az elképzeléseimhez a dolgokról. Meg kell halnom önmagamnak, hogy neki élhessek, nap, mint nap lemondani az önzőségemről, hogy az ő kegyelme akadálytalanul működhessen, de valahogy mindig könnyebb, ha elég időt töltök vele.
Ebben az esetben az, hogy imádkozom, vele töltöm az időmet, és az, hogy lemondok azokról a dolgokról, amik gátolják a nyitottságomat felé, mind olyan dolgok, amit helyettem nem tesz meg az Úr, de ez mind olyan, amelyeknek forrása az ő kegyelme.
Tehát az ő kegyelméből eltakarítok mindent, ami közte (az ő kegyelme) és köztem van.
Azt hiszem, ez az aktív befogadás.
És a végére eszembe jutott, hogy csak fogalmi kérdés volt talán, de nem volt kétséges számomra az üdvössége; Viszont az életünknek, mint megváltottaknak, nem az a célja, hogy folyamatosan közeledjünk Istenhez? Nem az, hogy hiteles keresztény életet éljünk? Ez Isten kegyelme nélkül lehetetlen. Pál hasonlatával élve futni a kitűzött cél felé.
Huh, nem akartam ilyen hosszú postot írni!
Bocsi, hogy ha túl ragoztam, remélem nem értettelek félre.
Julius Confessor
2010.09.17 10:46:49
Á, igen! A megigazulás és a megszentelődés! Ha eszembe jutottak volna a szavak, egyszerűbben fogalmazok :) . Igen, Wesleynek igaza volt.
@Ráczné: Jó vicc. ;) Picit a székely-viccekre emlékeztet...
@Ráczné: Jó vicc. ;) Picit a székely-viccekre emlékeztet...

Gondolatok Sajnálatos módon a hívő keresztények közül is nagyon sok olyan akad, aki magát a keresztény szót a kereszthez, mint tárgyhoz köti. Erre egyszerű a magyarázat, hiszen a templomokba belépve elénktáruló keresztek, vagy akár - a keresztény mivoltot hirdető - nyakláncok…..
Julius Confessor
2010.09.11 23:21:41
@Rojo: A válasz a kérdésedre a www.apologia.hu címen olvasható, de lényegében azért, mert a rabszolgáknak és gonosztevőknek számító legsúlyosabb büntetés volt, és mert annyira sokkoló volt. Csak mikor Constantinus császár eltörölte, és kezdett halványodi a keresztre feszítés iszonyata, akkor terjedhetett igazán a 4. sz közepétől.

1981 óta a "medjugorjei történet" megosztja a vallási közösségeket; folyik a vita a világ katolikusai körében arról, hogy vajon Mária állítólagos "megjelenései", a hat "látnokkal" állandóan közölt "üzenetei" hitelesek-e. A háttérben…..
Julius Confessor
2010.09.11 20:45:28

„Pál azt tanácsolta Timóteusnak, hogy ha hűségesen akarja hirdetni az Igét, akkor intenie, feddenie és buzdítania kell a hallgatóit (2Tim 4,2). Miért? Mert ilyen az üzenet, és így működik Isten Igéje. A gondolkodásmódunk és az életvitelünk folyamatosan korrekcióra…..

Talán most arra gondolsz, hogy ez megint valami elrugaszkodott Mátrix-elmélet, vagy hasonló. Neeem, nem! A Menny nem nyírkos templomok mennyezetén, vagy bekattant fazonok elméjében van, hanem a legvalóságosabb módon létezik, ahogy létezik Isten is, aki Mennynek és Földnek…..
Julius Confessor
2010.08.10 14:50:41
@Zálog: Kedves Zálog!
Amit az első hozzászólásodban kérdeztél, azt egy másik blogon valaki szintén megkérdezte, és az az igazság, hogy a Bibliában is fölmerült ez a dolog, és egy Pál nevű ember válaszolt rá: (megpróbálom lefordítani mai nyelvezetre)
Amikor egy olyan ember, aki életében nem ismerte meg azokat a törvényeket, amikben Isten tudatta az emberekkel, hogy mi a bűn, de életében úgy cselekszik, hogy természetes számára, hogy nem tesz meg bizonyos dolgokat, (pl. nem öl embert, meg ilyesmi), ez arról árulkodik, hogy az Isten a szívébe írta ezeket a törvényeket. Erről lelkiismerete és önítélete tanúskodik, amely hol vádolja, hol menti őt azon a napon, amelyen Isten majd Jézus által ítélni fog az emberek rejtett dolgai felett.
Vagyis Isten figyelembe veszi a körülményeidet. Viszont, jó, ha tisztában vagy bizonyos dolgokkal.
A magad erejéből nem tudsz bűn mentes életet élni. Nincs a földön egy ember sem, aki ne követne el bűnt.
Jézus azért halt meg a kereszten, hogy kifizesse a bűneinkért járó büntetést, mert a bűn büntetése a halál.
Van választásod:
Vagy elutasítod azt, hogy Isten meg akar menteni, és folytatod az eddigi életed, mindent a magad erejéből, és kizárod Isten gondoskodó szeretetét,
Vagy elfogadod az ajándékot, hogy Jézus eltörölte minden bűnödet, és ezért nem esel majd ítélet alá, és elfogadod amiket Isten még ajándékozni akar neked, és új életet kezdesz Isten ingyenes szeretetéből, amit legjobban Jézuson keresztül ismerhetsz meg. ;)
Szerintem, amíg tart ez az akciós ajánlat, érdemes élni vele, mert ki tudja, mit hoz a holnap... ;)
Minden jót! :)
//Amúgy itt került elő a dolog:
jezsuita.blog.hu/2010/07/30/egyenes_labirintus_avagy_gondolatok_a_tulvilagrol#comments
//
Amit az első hozzászólásodban kérdeztél, azt egy másik blogon valaki szintén megkérdezte, és az az igazság, hogy a Bibliában is fölmerült ez a dolog, és egy Pál nevű ember válaszolt rá: (megpróbálom lefordítani mai nyelvezetre)
Amikor egy olyan ember, aki életében nem ismerte meg azokat a törvényeket, amikben Isten tudatta az emberekkel, hogy mi a bűn, de életében úgy cselekszik, hogy természetes számára, hogy nem tesz meg bizonyos dolgokat, (pl. nem öl embert, meg ilyesmi), ez arról árulkodik, hogy az Isten a szívébe írta ezeket a törvényeket. Erről lelkiismerete és önítélete tanúskodik, amely hol vádolja, hol menti őt azon a napon, amelyen Isten majd Jézus által ítélni fog az emberek rejtett dolgai felett.
Vagyis Isten figyelembe veszi a körülményeidet. Viszont, jó, ha tisztában vagy bizonyos dolgokkal.
A magad erejéből nem tudsz bűn mentes életet élni. Nincs a földön egy ember sem, aki ne követne el bűnt.
Jézus azért halt meg a kereszten, hogy kifizesse a bűneinkért járó büntetést, mert a bűn büntetése a halál.
Van választásod:
Vagy elutasítod azt, hogy Isten meg akar menteni, és folytatod az eddigi életed, mindent a magad erejéből, és kizárod Isten gondoskodó szeretetét,
Vagy elfogadod az ajándékot, hogy Jézus eltörölte minden bűnödet, és ezért nem esel majd ítélet alá, és elfogadod amiket Isten még ajándékozni akar neked, és új életet kezdesz Isten ingyenes szeretetéből, amit legjobban Jézuson keresztül ismerhetsz meg. ;)
Szerintem, amíg tart ez az akciós ajánlat, érdemes élni vele, mert ki tudja, mit hoz a holnap... ;)
Minden jót! :)
//Amúgy itt került elő a dolog:
jezsuita.blog.hu/2010/07/30/egyenes_labirintus_avagy_gondolatok_a_tulvilagrol#comments
//

1 millió forintot fizetek* annak, aki a tudományos módszertannal létrehozott, Általános Isten meghatározása istenérvemet, rövidebben IGe istenérvét, cáfolni tudja. Következetes érvekkel írásban, vagy akár bemutatással, demonstrációval hogy az alapjaiban hibás. Mert a hibás istenérveket könnyű…..
Julius Confessor
2010.08.09 23:07:30
@IGe: Így van. Isten fiának kellett meghalnia érted és értem. Igen, a mi bűneinkért szúrták át, a mi gonoszságunkért törték össze; a mi békességünkért érte utol a büntetés. Nevezheted gyilkosnak, de nem nevezhetnéd igazságosnak, ha a bűnt nem büntetné meg. És mivel Isten fia magára vette a bűneinket, hogy megmentsen bennünket az ítélettől, őt sújtotta az, amit mi érdemelnénk meg, mert a bűn büntetése a halál. Még mindig nevezheted gyilkosnak, de választhatod azt is, hogy elfogadod a megváltást, és nem esel ítélet alá.
Hit: a reménylett dolgok valósága
Hans Kristian, dán misszionárius és bibliacsempész története
2010.08.04 15:21:00

Részlet Dave Hunt: To Russia with Love c. könyvéből
Kisgyermekkoromtól kezdve az a meggyőződés élt bennem, hogy azért vagyok keresztény, mert templomba járok. Hittem Istenben, és komolyan vettem a lutheránus vallást, amiben neveltek. A barátaim előtt azonban…..
Julius Confessor
2010.08.09 22:21:14

Nem tudom, titeket is foglalkoztat-e a „túlvilág” kérdése. Tudatosan kerülöm az „örök élet” kifejezést. Keresztényként ugyanis nem az eddigiek folytatását várjuk, hanem valami gyökeresen új dolog eljöttét. A fizikai életünk örökké tartó folytatása…..
Julius Confessor
2010.08.02 15:42:22
@Tilikov:
Nem tudom mások hogy vannak vele, de Pál és János szerint nem a jó és rossz tettek aránya dönti el, hogy ki hova jut, hanem hogy elfogadja-e, hogy Jézus megváltotta, ezért nem esik ítélet alá.
/Róm 8,1; Jn 3,18/
Nem tudom mások hogy vannak vele, de Pál és János szerint nem a jó és rossz tettek aránya dönti el, hogy ki hova jut, hanem hogy elfogadja-e, hogy Jézus megváltotta, ezért nem esik ítélet alá.
/Róm 8,1; Jn 3,18/
Julius Confessor
2010.08.07 16:39:34
@Tilikov: Nincs egyetlen olyan ember sem a földön, aki nem követne el bűnt./Róm 3,10/
Ha valaki elfogadta, hogy Jézus megváltotta és megértette ennek a súlyát, akkor tudja, hogy le van kötelezve Istennek. Ha ennek tudatában tudatosan elfordul Isten követésétől és inkább a saját gyönyöreinek szenteli az életét, az félredobta Isten mentőövét.
Más az, ha akarod követni Istent, de az esendőséged miatt képtelen vagy a bűnt kizárni az életedből. Ha ezt felismerted, akkor értetted meg, hogy mekkora az értéke a megváltásnak.
A példás életű bangkoki családnak üzeni Pál:
"Amikor a pogány törvény híján a természet szavára jár el a törvény szerint, törvény híján saját magának a törvénye. Ezzel igazolja, hogy a törvény szabta cselekedet a szívébe van írva. Erről lelkiismerete tanúskodik és önítélete, amely hol vádolja, hol menti majd azon a napon, amelyen evangéliumom szerint Isten Krisztus által ítélkezik az emberek rejtett dolgai fölött." /Róm 2,14-16/
Itt a törvény alatt azt érti, amiben Isten az embereknek tudtára adta, hogy mi számít bűnnek.
Isten igazságos, de komolyan! :)
Ha valaki elfogadta, hogy Jézus megváltotta és megértette ennek a súlyát, akkor tudja, hogy le van kötelezve Istennek. Ha ennek tudatában tudatosan elfordul Isten követésétől és inkább a saját gyönyöreinek szenteli az életét, az félredobta Isten mentőövét.
Más az, ha akarod követni Istent, de az esendőséged miatt képtelen vagy a bűnt kizárni az életedből. Ha ezt felismerted, akkor értetted meg, hogy mekkora az értéke a megváltásnak.
A példás életű bangkoki családnak üzeni Pál:
"Amikor a pogány törvény híján a természet szavára jár el a törvény szerint, törvény híján saját magának a törvénye. Ezzel igazolja, hogy a törvény szabta cselekedet a szívébe van írva. Erről lelkiismerete tanúskodik és önítélete, amely hol vádolja, hol menti majd azon a napon, amelyen evangéliumom szerint Isten Krisztus által ítélkezik az emberek rejtett dolgai fölött." /Róm 2,14-16/
Itt a törvény alatt azt érti, amiben Isten az embereknek tudtára adta, hogy mi számít bűnnek.
Isten igazságos, de komolyan! :)

Az Egyházfórum legutóbbi száma (2010/2) Hans Küng német teológusnak 2010. április 12-én kelt “Történelmi Bizalomvesztés” című nyílt levelét közli, amelyet a világ püspökeihez intéz. “Kemény beszéd ez, ki hallgathatja.” Bizonyságul álljon itt pár…..
Julius Confessor
2010.07.07 10:24:01
@Glis glis: A hozzászólásoddal egyetértek, és én is fontosnak tartom, hogy megoldást keressünk ezekre a problémákra. De nem mindegy, hogy ezt hogyan tesszük. Az, ahogy te megfogalmaztad sokkal inkább elgondolkozásra buzdít.
1.Ilyen fórumok megszervezése jó ötlet, de a tapasztalat szerint az emberek kis része jönne el, és még kisebb hányada tenne valamit is a változásokért (helyi példákból kiindulva). Legalábbis alsóbb szinten. Az a tapasztalatom, hogy nagyon kevés embernek van motivációja erre, és ezért lehetne imádkozni, hogy a Jóisten hívjon el alkalmas embereket (Mt 9,38), akik egységben dolgoznának ezért, ideális esetben minden szinten. Ez a többi probléma kiindulási pontja is szerintem.
@og-zol: Azt írtam csak le, amiről tudomásom volt.
Hallottam például nálunk olyanról, hogy a házaspár evangélikus fele püspöki engedéllyel áldozhatott közösen a férjével. De tisztában vagyok azzal, hogy ebben a témában sem vagyok képzett.
"Most hol vannak hithű katolikus kommentezőink ?"
Nem tudom, de szívesen segítek megkeresni őket!:)
1.Ilyen fórumok megszervezése jó ötlet, de a tapasztalat szerint az emberek kis része jönne el, és még kisebb hányada tenne valamit is a változásokért (helyi példákból kiindulva). Legalábbis alsóbb szinten. Az a tapasztalatom, hogy nagyon kevés embernek van motivációja erre, és ezért lehetne imádkozni, hogy a Jóisten hívjon el alkalmas embereket (Mt 9,38), akik egységben dolgoznának ezért, ideális esetben minden szinten. Ez a többi probléma kiindulási pontja is szerintem.
@og-zol: Azt írtam csak le, amiről tudomásom volt.
Hallottam például nálunk olyanról, hogy a házaspár evangélikus fele püspöki engedéllyel áldozhatott közösen a férjével. De tisztában vagyok azzal, hogy ebben a témában sem vagyok képzett.
"Most hol vannak hithű katolikus kommentezőink ?"
Nem tudom, de szívesen segítek megkeresni őket!:)
Julius Confessor
2010.07.07 11:02:20
@jan: Bár tudom, hogy nem hozzám intézted a kérdést, de én szívemen viselem az ökumené sorsát, és az a véleményem, hogy nagyon sokat ront a kapcsolatokon, ha az a felfuvalkodottság jellemez bennünket a párbeszédekben, hogy az igazság csak nálunk van. Most sem azt mondom, hogy fel kéne adni a ragaszkodásunkat a megismert igazságokhoz, hanem hogy ne ez határozza meg a kommunikációnkat, hogy tudjunk alázatosak maradni. És tisztelni a másikat.
A másik meg a nyitottság kérdése. Ha kiváncsiak vagyunk a másikra, sok mindent tanulhatunk tőle. És van mit tanulnunk, szerintem.
A másik meg a nyitottság kérdése. Ha kiváncsiak vagyunk a másikra, sok mindent tanulhatunk tőle. És van mit tanulnunk, szerintem.

Eucharisztia, szentmise vagy oltáriszentség mind olyan katolikus szakszavak, amelyek protestáns testvéreinket (és másokat) egy csapásra padlóra terítenek. Nem is csoda. Csakhogy ezt az esési technikát nem ők gyakorolták elsőnek. Már az első századokban az híresült el a…..
Julius Confessor
2009.02.25 00:02:28
Julius Confessor
2009.02.25 23:44:56
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Kedves Levi! :)
Teljesen egyetértek veled, az a fajta közbenjárás, ami Jézushoz tartozik, nevezetesen, hogy lehetővé teszi, hogy az Atyához jussunk, az egyedül az övé.
Amiről a cikkben szó van, az arra vonatkozik, amit talán már te is megtapasztaltál, hogy megkérted egy barátodat, vagy a lelkészedet, hogy imádkozzanak érted, és az ő imáik révén Isten valamit cselekedett. Ebben az értelemben ők jártak közben érted az imáikkal. Máriát is ilyen értelemben kérjük meg, hogy imádkozzon értünk. Ennyi az egész!
Abban is egyetértünk, hogy Isten mindig volt, nem született, így szülői sincsenek. :)
Az "Isten anyja" kifejezés egy összetett fogalmat rövidít le, mint egy betűszó, vagy monogram.
Ami mögötte van, lényegében azt mondja el, hogy hogyan értendő, hogy Jézus egyszerre Isten és ember.
Isten Fia sokféleképpen beléphetett volna a világunkba, ő mégis azt választotta, hogy teljesen hasonlóvá lesz hozzánk. Nem csak látszat teste lesz, és egyből felnőttként tűnik fel, és rögtön kezdi a karrierjét, hogy ne fecséreljen fölöslegesen semmi időt. Ehelyett Jézus-Isten ránk szánja emberi életének egész 33 évét, vállalja az emberként levés minden cikis, gázos kényelmetlenségét, hogy teljesen egy lehessen velünk. Eközben viszont nem lesz kevesebb, mint Isten. Az, hogy neki is volt gyermekkora, Istenről árul el dolgokat, például, hogy Isten szeret pepecselni. Lehet hogy ez csak nekem jut eszembe erről elsőre? ;)
Máriát valóban nem szabad imádni, az imádás egyedül Istent illeti meg. Hadd idézzek ezzel kapcsolatban a Katolikus Egyház egyik tanító hivatali megnyilatkozásából:
"Nincs ugyanis teremtmény, akit a megtestesült Igével és Megváltóval egy sorba lehetne állítani; hanem miként Krisztus papságában másképpen részesednek a fölszentelt szolgák, mint a hívő nép, s miként Isten egyetlen jósága valóban sokféleképpen árad szét a teremtményekben, úgy a Megváltó egyedülálló közvetítése sem zárja ki, hanem életre hívja a teremtményekben az egy forrásból merítő változatos részvételt.
Máriának ezt az alárendelt szerepét az Egyház kétkedés nélkül vallja, szüntelenül tapasztalja, és a hívők szívének ajánlja, hogy ennek az anyai oltalomnak támogatásával bensőségesebben ragaszkodjanak a Közvetítőhöz és Üdvözítőhöz."/Lumen Gentium 62./
"Ez a tisztelet, ahogyan az Egyházban mindig él, teljesen egyedülálló ugyan, mégis lényege szerint más, mint az imádás, mellyel a megtestesült Igét, valamint az Atyát és a Szentlelket imádjuk" /u.o. 66./
Mindaz amit írsz összekapcsol bennünket. ;)