Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ekutya

0 bejegyzést írt és 954 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Újra tele a net és az összes létező tévécsatorna a vízautós hülyeséggel, mely mögött egyetlen árva szabadalom létezik csupán. Egy szabadalom és Spanyol úr lázálma a vízautóról. Nem tudni, ki gyújtotta meg ezúttal a hülyeség kanócát, de biztos, hogy hozzáértőket nem…..
ekutya 2011.03.09 21:00:27
@Geza16V:

"Gróf úr nem csaló"

Dehogynem csaló. Áltudományos szarságokkal kuncsorog a pénzért, az adó 1%-át is ki akarja csalni, kérdésekre nem válaszol, nem bizonyít, csak nyomja a demagógiát, ahogy luciferko is a blogon. Amit tett, az kimeríti a csalás fogalmát. Mint írtad, szerinted ezt büntetni is kéne. Hát így lehet büntetni, hogy előtte megállapítja a bíróság, hogy csalás.

"Nem kell vele foglalkozni."

Ezzel nem értek egyet. Megkárosít embereket azzal, hogy átveri őket, és pénzt csal ki belőlük. Nem lenne konzisztens ez a magatartás a mai törvények mellett. Más csalásokat is büntet a Btk., akkor hogyan tehetne kivételt ezzel. Ráadásul már alapítványba lopják a adópénzt. Ez ellentétes az állam-, valamint a közérdekkel. Egy feljelentés kéne, és már indulhatna is az eljárás.

@keletisarok.hu:

Figyi, nincs nagyon értelme elmenni erre. A BME fizika tanszékről is mentek el, és tettek fel kérdéseket. Tudod mi volt a válasz:

index.hu/tudomany/vizenergia/

"Az egyetem nívóját jól érzékelteti a gyűlölettől csepegő internetes anyagsorozat. A szakmai 'bíráskodásuk', ami bűncselekmény, tulajdonképpen az én hazafiságom ellen irányul. A nemzeti öntudatommal van bajuk, nem az egy százalékkal, nem a vízplazma égésével. A 'magas' szakmai hozzáértésükkel akarják ellenem fordítani a plazmafizikában járatlan magyart, hogy ne sikerüljön Magyarországon kezdenem a fogyasztók átépítését. A tudálékos, 'magasröptű' fizikusi végzettségükkel akarnak előadásaimon is a jelenlévőkre hatni, azokat ellenem hangolni. Én ezzel az új tudománnyal azt akarom rendbe hozni, amit ők leromboltak, amit mi lerombolni hagytunk, az iparunkat és a mezőgazdaságot! A rendületlen hazaszeretetem az oka annak, hogy nem tudnak önmagukon uralkodni"

Bazz. A rendőröknek kéne elmenni egy jogásszal, hogy rögzítsék a tényállást, és lecsukják őket. A folyamatábrát láttad?

img.index.hu/cikkepek/0604/tech/vizauto.jpg

Bemegy a tankba a hideg víz, elég, visszacirkulál, kipufog, és még a hűtést is ezzel oldja meg. Hát a víz valóban csodás dolog.
ekutya 2011.03.09 21:07:26
@We make the world a better place:

Figyelj, nem kell ehhez évekig fizikát tanulni, hogy megértsd. A vízautó olyan, mintha feltekernél egy dombra biciklivel, legurulnál tekerés nélkül, és felgurulnál egy magasabb dombra. Ez az energiamegmaradás törvénye. A semmiből keletkezett energia. Elsőfajú örökmozgó.

A gróf úr készüléke x molekula vizet bont, majd kipufog forró gőzként, és ebből szabadul fel az energia. Visszakapod a kiinduló állapotot, és mellette még energia is keletkezik. Én értem, hogy te sok rejtélyes dolgot tapasztaltál, de ha valaki képes a termodinamika I. főtételét átírni, az ISTEN (csupa nagybetűvel), aki teremti a világot. Lehet, hogy isten létezik, csak én nem találkoztam vele, de amikor ő nem teremt folyamatosan dolgokat, akkor a fizika törvényei szerint működik az univerzum. Tehát spanyol zoli (így, csupa kicsivel) vagy egy isten, vagy szimplán egy ordas hazudozó csaló. Szerinted melyik valószínűbb?
ekutya 2011.03.09 21:50:32
@gascan:

Ja, megtalálták a nyugállományba helyezett fizikust is, akinek a szakvéleményére a spanyol hivatkozik.

www.youtube.com/watch?v=F7luOQLBgnU

Elmehetnének már valahova ezek a spanyolok. Az egyik Motogp pályát akar építeni a pénzünkből, a másik meg vízautót.
Lázár komoly fejtörést okozhat a Fidesznek, hiszen a párt az elmúlt években nagyon tudatosan próbálta meg ezt a fajta, méltán közutálatnak örvendő viselkedést a baloldalhoz kötni. (Fotó: Egyenlítő blog) Úgy tűnik, Lázár János luxusautó-bérlésének ügyét egy hamar…..
A Forma-1-re az utóbbi időben sokan sokféle jelzőt aggatnak. Kétségkívül kevésbé látványos már, mint volt, sokszor fordul unalmas körözésbe egy-egy futam, és a tévéképernyőn keresztül lassan nem is tudatosul bennünk, hogy valójában mekkora tempónál zajlik mindez. Ezt…..
ekutya 2011.02.11 00:20:02
@atiz:

Szerintem felesleges a rally-val hasonlítgatni az F1-et. Más műfaj. Az F1 attól annyira izgalmas, hogy kéttucat, hihetetlenül gyors és tehetséges pilóta próbálja legyőzni egymást, de a végén csak egy maradhat. Legközelebb amikor test-test elleni küzdelmet látsz, próbáld magad az üldöző/üldözött helyébe képzelni. Nem sokunk bírná azt a nyomást, és nekem nem tűnik egy cseppet sem unalmasnak. Amit pedig az az 5 ember produkált tavaly, az egyszerűen hihetetlen volt. Ilyen forgatókönyvet csak az élet tud írni. Én ezért szeretem. BBC jóvoltából pedig szerencsére van esélyem némileg belátni a kulisszák mögé, hallani a pilótákat verseny előtt, stb. Ehhez képest számomra a rally tök érdektelen. Már nem is követem. Tavalyi évből is csak a Raikkonen eséseket néztem meg. Az idei szezon pedig még ennyire sem fog érdekelni. Pedig amikor még Burns is tekerte a kilométereket, még én is rendszeresen néztem. Mióta beköpte a gyertyát, már egyre kevésbé érdekel. A rally szerintem a látvány miatt volt jó mindig is, és ott a kihívást leginkább a pálya és az elemek legyőzése jelentette. De stílusban, látványban, autókban (és nem utolsósorban húzónevekben is) szerintem régebben fényévekkel jobb volt a rally. Ha rallyt akarnék nézni, akkor elővennék valami jó kis régi versenyt. A mai F1 mezőny alá viszont ha egy rollert tennél, abból is élvezhető verseny lenne, de 1,6-os turbo WRC? :P Egyáltalán nem izgat fel. Szóval jelenleg ott állunk, hogy a rally nem nagyon tud újat felmutatni, az F1 pedig igen. Utóbbi bajnoksága ezért érdekes, előbbié pedig (legalábbis számomra) érdektelen. Pedig önmagában a rallyt én is szeretem.

@bardocz:

Az előzést és a versenyt nem keverném össze. Szerintem egész évben hatalmas verseny volt. Én végig jól szórakoztam. Ha te nem, akkor nem szereted az F1-et. Szerintem ez pedig nem a sportág hibája.
ekutya 2011.02.11 07:44:59
@Bambano:

Elhiszem, hogy téged nem köt le, de nekem az elmúlt évek nagyon izgalmasak voltak. Nekem pedig a focivébé, vagy akármilyen lábbal majomkodás unalmas. Nem is nézem. Nem akarom ismételgetni magam. Én a szakértőktől is rengeteg pozitívumot hallottam. Mindenki le volt térdelve, hogy Bahrein után nem várták, hogy ennyire jó lesz a szezon. Többen az F1 legjobb évének hívták. DC pedig azt mondta Abu Dhabi-ban, hogy el sem hiszi, hogy vége van. Legszívesebben már jövő héttől újrakezdené. Alonso utolsó 30 köre pedig nem kicsit volt izgalmas. Előtte a rajtrácson a spanyol királlyal pózoltak, mindenki tutira vette, hogy ő lesz a bajnok. A közelébe sem lehetett férni a nem éppen senki emberektől. Aztán 2 óra múlva koppan. Ilyet nem lát minden nap az ember.

"Idéntől meg a jó kis egységes szabályok..."

A szabályokkal én sem értek gyakran egyet. Már 2009 előtt is szóltam a KERS miatt, de nem hallgattak rám. :P Azért bízom a csapatokban és a pilótákban, mert ők teszik az F1-et azzá, ami.

"Az izgalmas f1-ről meg annyit, hogy itthon a ház előtt 800 köbcentivel több parkol."

De legalább szívó V8-al mennek, és nem is akármilyenekkel. A sor4 Tádé azért engem is mellbe vágna, de azért ne keltsük a műbalhét se. Az F1-ben hoztak már ki 1000ló/litert. Azt pedig még a legutolsó vidéki paraszt is pontosan tudja, hogy a kocsit a ló hajtja.
ekutya 2011.02.11 20:18:07
@GiXXXer:

Én is azt mondom, hogy az F1 más műfaj, mint a rally.

"f1 vb. wrc szereplése szánalmas, a wrc-s pilóták f1-es tesztjei meg valahogy odavernek"

Ez nagyon nem így van. Ugyanúgy esélytelen egy rally versenyző F1-ben nyerni, ahogy egy MTB világbajnok se fog Tourt nyerni. Lehet, hogy pályán tud maradni, de körönként 0,5-1 mp amit kap, az teljesen más dimenzióba teszi. Az F1 a precizitásról szól. Nem az a kihívás, hogy végigmész a pályán, hanem hogy tökéletesen összerakod a kört. Aztán még 50-et. A rally-ban egyáltalán nem a legjobb íveket keresik. Technikailag nagyon el vannak maradva a pilóták egy pályaversenyzőtől. Akárcsak egy MTB versenyző, az országúti versenyen.

"f1 koreográfia és taktika, némi improvizációval, addig a rally színtiszta improvizáció, némi taktikával"

Jah, az mekkora improvizáció volt, amikor az Ausztrál rally-n, csapatutasításra, Mcrae elé beállt a csapattársa, Delecour, hogy letakarítsa előle a pályát. Kapott is érte pár perc büntetést. Vagy amikor a nap végén a céltól pár száz méterre lelassítottak, és stopperral mérték az időveszteséget, nehogy másnap ők induljanak élről. Tudod az a gond, hogy régebben én is néztem a rally-t, és akkor még olyanokat láttál, hogy McRae a Safari rally-n kővel egyenesíti ki az út szélén a Subaru felfüggesztését. De versenynek ott volt Kankkunen, Sainz, vagy Makinen (aki a szar nem WRC Lancer-rel is zsinórban nyerte a címeket), később Burns, Grönholm, stb. Szerintem a legnagyobb különbség az F1 és a rally között a mai napig az, hogy a rally-t megölte a technikai fejlődés, a F1-et pedig nem. A tavalyi ROC pl. izgalmasabb volt, az egész rally szezonnál. Ma már előbb nézem az öreg Aaltonen-t fotelből magyarázni, mint egy élő rally közvetítést. Persze ha versenyeznék a rally-ban, akkor nyilván felizgatna, de nem az esemény, hanem a saját versenyem. Nézőként már nem olyan érdekes.

"Az 1.6 turbók pedig pont meghozták az izgalmakat!"

Igazad van. A WRC akkor halt meg számomra, amikor a Pug206-ot engedték indulni. Annál rosszabb már nem lehet soha.
Hibát-hibára halmoztál Jánosom, pedig látod, én megértelek. Pontosan tudom, miért van szükséged S8-as Audira. De a polgár nem, ezek ilyenek, rá se ránts. Vélemények az azonos című írásunkról...
ekutya 2011.02.10 01:39:22
@ekutya:

Ezt nyugodtan vehetitek olvasói levélnek. Azt azért nem gondoltam volna, hogy ez a Belga szám napról napra aktuálisabb lesz:

www.youtube.com/watch?v=5ASs0paic2g

@szeplabak:

Már bocs, de ezt nem neked kell eldönteni, hanem a választópolgároknak, ugyanis ők fizetik. Képzeld, ez a jelenlegi munkanélküliség mellett több embert képes lenne eltartani. Havi 900, ennek a felét fizeti a frakció, ami azt jelenti, hogy ennyivel többet kell (összelo..) összeszedni havonta a pártnak. Tehát de facto az adófizetők havi 900-at fizetnek, hogy ez az ember közlekedjen. Ennyi pénzből már lehetne helyette egy másik embert alkalmazni Hódmezővásárhelyen, és lehet, hogy a CO kvótánk is jobb lenne. Saját pénzéből persze felőlem olyan V10-est, vagy 12-est vesz, amilyet csak akar.
ekutya 2011.02.10 01:40:37
@ColT:

Fel kell venni a BKV-t is a szavazólistára. :P Vagy Swift esetleg?
Senki nem hiszi, hogy a nagy fekete autó azért tol le, mert így biztonságos és gyors. Vélemények az azonos című írásunkról...
ekutya 2011.02.09 21:13:26
www.origo.hu/itthon/20110209-lazar-janos-szolgalati-autoja.html

Frakció Jánost és társait a következő autók valamelyikében szeretném látni a jövő hónaptól: Volvo S80 1.6D DRIVe, BMW 520d, Skoda Superb Greenline, Audi A6 3.0 TDi. Úgy gondolom ezekkel bőségesen el tudja látni a munkával járó kötelességeit, valamint szolidaritani is hitelesebben tud, mint egy Lambo motoros S8-al.
ekutya 2011.02.09 21:28:44
@Gabo1000: @Mityu:

Magyarázzátok meg, hogy a következő balesetnek miért kellett bekövetkeznie:

"1995. július 17. - A 35-ös számú főúton, Tiszaújváros közelében súlyos balesetet szenvedett a Gál Zoltánt, az Országgyűlés elnökét szállító Mercedes. Egy rendőrmotoros és két kormányőr meghalt, Gál Zoltán könnyű sérülést szenvedett. A Mercedesszel ütköző Trabant vezetője életveszélyesen, két utasa könnyebben megsérült."

Ha már nem emlékeznétek rá, a felvezető rendőr motoros a megkülönböztető jelzést használva hajtott a főútvonalon, forgalommal szemben. A szabályosan közlekedő Trabant már nem tudott előle kitérni. Egy nő vezette a Trabantot, a mellette ülő férje rántotta jobbra a kormányt, de már túl későn. A motor felugratott a Trabanton, és rázuhant Gál Zoltán autójára. A motoros, és a "fekete" autóban elől ülők haltak meg. Miért kellett ennek bekövetkeznie? Kinek volt ez jó? Miért kell indokolatlanul leszorítani és veszélyeztetni a szabályosan közlekedőket? Tudom, hogy akkor még közeli volt a rendszerváltás, de ma már börtönt kéne adni az ilyen politikusoknak. És valóban, a rendőrök ellen is fel kell lépni, tilosban parkolás, gyorshajtás és a megkülönböztető jelzés indokolatlan használata esetén, akárcsak túlkapáskor. Enélkül nincs jogállam. A találkozókat pedig úgy kell megszervezni, hogy mindenhova időben oda tudjanak érkezni. A sok hónapos tervezésnél, azt hiszem beleférne némi biztonsági időtartalék betervezése.
ekutya 2011.02.09 22:58:09
@Gabo1000:

Egy közúti balesetnek vannak felelősei. Amikor te közlekedsz, te is felelősségre vonható vagy, és ugyanezt várjuk el az összes állampolgártól, beleértve a politikusokat is. Ahogyan a szavaidból kiolvasom, úgy te sem feltételezed, hogy a baleset ne lett volna elkerülhető. Lehet, ha lassabban haladnak, akkor nem történik baleset. Lehet, ha nem motorozik a rendőr egy beláthatatlan útszakaszon a szembejövő sávba, akkor is. Számomra akkor is az a lényeg, hogy indokolatlanul veszélybe sodorni nem szabad senkit. Erre a megkülönböztető jelzés sem hatalmaz fel. Az sem elfogadható, hogy mindent elkövetnek, hogy a vétkes fél a civil autós legyen. Egy nyugati országban egy ilyen akció után búcsút lehet inteni a politikai karriertől. Az az irányvonal, amit te támogatsz, az nem méltó a nyugati viselkedéshez.

"Ahhoz képest, hogy hány ilyen konvoj halad, az arányok nem rosszak."

Ahhoz képest, hogy hány autós van az utakon, és hány hajmeresztő akciót látok, a baleseti statisztikák sem rosszak. Ez egyszerűen nem érv a változtatás ellen.

"Épp ezért kell a szabályokat betartani, és elengedni ezeket, hogy Mi biztonságba hazaérjünk"

Én viszont arról beszélek, hogy nem elég csak az egyik félnek betartani. Mindenkinek be kell, és mindenkinek törekednie kell a biztonságos közlekedésre. Ennél egyszerűen nem lehet fontosabb a kilométerenként nyert pár másodperc. Az nem elfogadható, hogy 50-100-al haladnak el egy autósor mellett. Ez balesetveszélyes. Az autók indokolatlanul erőszakos "lekergetése" is az.

"Mégegyszer írom, nem a baleset okozása vagy a leszorítósdi a cél, hanem a konvoj épségbe szállítása"

Szerintem senki nem állítja, hogy baleset okozása lenne a cél. Csak azt, hogy a jelenlegi viselkedés és szokások, gyakran teremtenek balesetveszélyes szituációkat, pedig könnyedén elkerülhetőek lennének. A konvoj közlekedése megoldható kulturáltan is. Szerintem a megengedhető maximális sebesség túllépésére is rendkívül ritkán van szükség. Inkább lustaság, és kényelmi szempontokból teszik ezt. Ez viszont számomra szintén nem elfogadható, ahogyan a kürt indokolatlan használata is. Nagyon sajnálom az urakat. Ez már a 21.szd. Rendszerváltás volt, demokrácia és jogállam van. Én, és sokan mások is, ehhez fogunk ragaszkodni. Nem mi fogunk alkalmazkodni a politikusokhoz. Szeretném ha minél hamarabb felfognák, hogy annak a korszaknak vége van. A szabályok mindenkire vonatkoznak.
Ma nem raliról, de az autósport szempontjából különösen fontos kérdésről lesz szó. Úgy gondolom, hogy szakágtól függetlenül megérdemelt helyén kell kezelnünk az eredményeket, és méltón ünnepelnünk kell a hazai és külföldi sikereket felvonultató sportolóinkat. Ehhez…..
ekutya 2011.01.30 20:52:38
@wrestlerboy:

"Honnan gondolod, hogy nehezebb eredményt elérni az autósportban, csak nem úsztál már életedben 50 métert."

Barátom, erre azután kéne visszatérni, hogy megtanulsz "vezetni". A jogosítvány megszerzése az autóhoz, az azzal egyenértékű, hogy egy gyereket bedobnak a medencébe, és nem merül el. Egyébként meg régebben öttusáztam, és valamiért az az érzésem, hogy jobban úszok, mint ahogyan te vezetsz. Norbiról pedig annyit jegyeznék meg, hogy igencsak ritkaságszámba megy ma, hogy egy tehetség úgy lesz sikeres, hogy nem doppingol/csal, és nincsen mögötte pénzes/befolyásos családi kör. Norbi azon kevesek közé tartozik, aki tényleg tisztán a tehetsége miatt jutott el oda, ahol van. Nem ismerek ma olyan aktív magyar sportolót, akire ennyire büszke lehetne az ország. Szerintem többet érdemelne annál a fröcsögésnél, amit itt előadsz.
Nézek ki aranyvasárnap az ablakomon a kertbe, és a teremtés egyetemességén, a lét hiábavalóságán, továbbá a diós bejgli metszetének és a spirálgalaxisoknak az alaktani hasonlóságán merengek. Szabadidőm eltöltését a felületes szemlélő semmittevésként, a beavatott taoista…..
ekutya 2011.01.27 21:53:02
Megnézném ahogy Dél-Afrikában adja elő ezt a mutatványt:

www.youtube.com/watch?v=fDrzMGdYWZc

Amúgy, le a mopedbűnözőkkel! :P Meg kell szüntetni Magyarországon a mopedterrort, ami megkeseríti a békés polgárok életét! Valaki pártot alapítani rá esetleg?
Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit. Vélemények az azonos című írásunkról...
ekutya 2011.01.23 23:07:11
@ekutya:

Ez a link már működik. Ez az állásfoglalás a mérvadó:

old.nkh.gov.hu/images/stories/Muszaki%20vizsga/gepjarmu%20tulajdonosok/xenon_fnyszrk.pdf
ekutya 2011.01.24 18:34:04
@nick2005: És ez szerintem így is van jól. A KRESZ megfelelően szabályozza a kérdést, és az újabb autók automatikusan ki lesznek világítva. Én amúgy sem támogatom, hogy a tompítottal jelezzük, hogy ott vagyunk. A tompított az úttest megvilágítására lett kitalálva. Ülésmagasságba már nagyon kevés fény jut el. Egy látszódásra kitalált lámpatest sokkal hatékonyabb és jobb tud lenni. Ha már KRESZ-t kéne módosítani, akkor én a DRL-es autókon megengedném a tompított nélkülözését is. Az arra való, hogy te láss, ne pedig téged lássanak. Egyébként pont a fenti képen látható esetben nem túl nagy segítség a fehér lámpa.

@Solct: A halogének nem érik el általában a 2000-es értéket. De ha el is érik, akkor is szebb a fényük. Az utólagos xenont pedig nem csak ezért nem illik használni. Szerencse, hogy már nem is legális.
ekutya 2011.01.24 21:24:20
@Solct: Nem csak az alapszínnel van a gond. Illetve azzal van a legkevesebb. Az utólagos xenonok ahogy fáradnak, úgy kékülnek. A színspektrumuk kiegyensúlyozatlan, a fényük vibráló. Ehhez jön még a koszos lámpabúra, a nem megfelelő vetítési kép, és a magasság. Nem véletlenül vannak ezek betiltva. Ha valaki xenont akar, akkor válasszon gyárilag kiépítettet. Az nem csak neked fog jól világítani, de a többieket is kevésbé zavarja.
Az empátia azonban nem korlátozódhat a családosokra, kisgyermekesekre. Sokan szeretnének együttérezni, hiszen valamiben mindenki sorstársa valakinek. Ennek érdekében, és a közúti köznyugalom, az általános szeretet, békesség és megelégedettség érdekében javasolnék néhány…..
ekutya 2011.01.12 22:00:35
@ekutya:

Jaj, már megint buta vagyok. A BMW-nél ez a matrica szériatartozék!
Amióta Dél-Amerikában rendezik a Dakart, azóta már csak megszokásból nézem az esti összefoglalót. Nem titkoltan már gyerekkorom óta a kamionok versenye érdekelt leginkább, hiszen Csehszlovákiában a Tatra volt az isten, az öreg Loprais pedig földi helytartója. Sajnos azonban a…..
ekutya 2011.01.08 01:09:28
@ommm:

Régebbről emlékszem belsőkamerás kamionos Dakar felvételekre. Egyébként nem hiszem, hogy egyedül lennél ezzel a kamionos dologgal. Szerintem a népszerűségét ez a magyar-olasz koprodukció bizonyítja leginkább:

www.youtube.com/watch?v=KzgbeatdGpI

Még versenyeztek is a géppel az egyik részben. :P

@Rekspa:

Ha már quattro, és ha már hang:

www.youtube.com/watch?v=vhBqdiGCipE

ROC 2010. Szép hangja van kipörgetve. :P
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
ekutya 2011.01.05 22:06:53
@Bende Tibor:

Figyu Tibi, szerintem nem érted mit akart mondani. Egyszer azt mondod, hogy a furgonos a hibás, de aztán pedig a levélírón felbátorodva elkezded fejtegetni, hogy a csaj mennyire tehet a dologról, hogy nem nézett körbe, stb. Ahogy pár kommentből ez ki is derült, ez egy önellentmondás, és ezért van akinek az jött le, hogy 50-50 volt az eset. A kolléga azt próbálja elmondani, hogy igazad van, tényleg el lehetne egy gyalogosnak kerülnie az ilyen balesetek túlnyomó többségét, de ez nem a jogi kategória. Jogilag sem a gyalogos, sem a lámpa üzemeltetője nem volt egy fikarcnyit sem felelős. Ők teljesítették az elvárhatót. A furgonos volt a felelős a balesetért 100%-ban, és ez nem hangzik így el a cikkben. Félreérthető.
ekutya 2011.01.05 22:12:02
@ekutya:

Megjegyzem ugyanez a képzavar volt a probléma a tötymörgős és a bringás cikkeddel is. A közéleti problémákat kevered a jogi és egyéb szakmai problémákkal. Ráadásul szerintem egyáltalán nem kéne neked személyesen rámutatni a felelősökre. Ha jól írod meg a cikket, akkor ezt minden értelmes ember képes maga is megtenni. Ez nálad egy visszatérő hiba. Tudom, hogy ez a vélemény rovat, de a témáknál fogva szerintem ez nem lehet mentség, és nagyon gyengíti a cikkeket.
ekutya 2011.01.06 00:49:30
@Bende Tibor: :)

"S nem érzéd-e eszméid közt az űrt,
Mely minden létnek gátjaul vala,
S teremtni kényszerültél általa?"

"félreérthető, amennyiben keverjük a felelős, a hülye, a hibás és a figyelmetlen szavakat."

A "felelős" szó el sem hangzik a cikkben, a "hibás" csak az ismerősöd példája része, ami itt nem játszik. Marad a "hülye", amit csak az FKF-re használtál, és a "figyelmetlen" ami pedig nagyjából mindenkivel kapcsolatban előkerült, csak a furgonosnál nem.

Ha még mindig nem sikerült megmozgatni benned semmit, akkor hadd világítsak rá valamire. Nem mindig a kommentelő a hülye, és ha éppen annak is tűnik, akkor is érdemes végiggondolni, hogy miért akadt fenn valamin. Nem elég leanalfabétázni. Hidd el, ha találsz valami hibát a gondolkodásodban, akkor abból a jövőben jobb cikkek fognak születni, ez pedig neked is érdeked. Különösen érdemes lenne megfontolni ezt egy olyan cikk után, ahol te magad hülyézted le a kereszteződés üzemeltetőjét. Ha szerinted a kereszteződéssel van a gond mert balesetveszélyes, akkor hogy lehet, hogy a cikket nem okolod a félreérthetőség miatt ugyanezzel a logikával? Persze lehetne hiperokos és körültekintő minden olvasó, a magyar nyelv is lehetne érthetőbb és egyszerűbb, de nyakamat rá, hogy legközelebb egy hasonló cikknél, hasonlóan félre fogják érteni a szándékaidat, és hasonlóan tragikus kommentbalesetek lesznek (megeszi őket a moderátor). Csak legalább ne lepődnél ezen meg, ha egyszer saját magad is hajlamos vagy a kereszteződésre kenni a problémát (merthogy mást nem hülyéztél).

Továbbá nem kerek a cikk. Ezt javító szándékkal mondom. Egyszerűen nem mutatja be áttekinthetően a nézőpontokat, kiegyensúlyozatlan. Ezt hívhatjuk demagógiának is. Burkoltan ugyanis azt sugallja, hogy a gyalogosnak valamit máshogy kellett volna tennie, miközben arra még példát is hozol, hogy az autóban mennyire könnyű véletlenül elütni valakit: "Biztosan van az olvasók között, aki ütött már el szabályos vagy szabálytalan gyalogost..."

Képzeld, nekem meg van olyan ismerősöm (komolyan mondom), aki egyszer nem volt éppen jó hangulatban. Elindult otthonról, és egy óra múlva azon kapta magát, hogy a város másik oldalán van. Azt se tudta, hogy jutott oda. Én körültekintő gyalogosnak tartom magam, de hidegben, hajnalban, másnaposan, fáradtan egyáltalán nem biztos, hogy észnél vagyok annyira, hogy felmérjem a zebra körül kialakult forgalmi szituációt. Mindezt úgy, hogy nincs is egyéb pszichés teher a fejemben.

A másik amit szegény csajnak felrósz, az az öltözködése. Többek között a sötét szín. Szerintem te is tudod nagyon jól, hogy egy nőnek a divat és az öltözködés szinte mindennél fontosabb. Nem fogja buli után előcsomagolni a láthatósági mellényt a zsebéből, és a hideg jobban zavarja mindennél.

Most pedig kifejtem én is a véleményem, hogy látszódjon kettőnk szemlélete között a különbség. Én azt látom rajtad, hogy hajlamos vagy olyan álláspontokat képviselni, ami az átlagautós problémáit csökkentené. Jelen esetben burkoltan, de azért láthatóan próbálod növelni a megértést az "autóssal" szemben. Próbálod hangsúlyozni a gyalogosok egyszerű megelőző képességét, valamint az FKF felelősségét, miközben próbálsz szolidaritani a vezetőkkel szemben, a gázoló pedig inkább valami kivételes jómadárnak tűnik, aki hibázott. Itt tér el erősen a véleményünk. Szerintem egyáltalán nem kell sem a gyalogosokra, sem a kereszteződésre mutogatni. Egész egyszerűen nem tanultak meg jól közlekedni az autósok. Ismét azt látom, hogy a KRESZ-hez való ragaszkodás megoldotta volna az összes ilyen problémát. Először is, ha az út kanyarodik (ha főúton megyünk, ha lefordulunk), akkor elsőbbségadási kötelezettségünk van a gyalogosokkal szemben, hacsak nem a lámpa irányítja a forgalmat. Erre fel kel készülni. Egy ilyen elmulasztásáért buktatnának a vizsgán. Másodszor, az elsőbbség megadása nem azt a népi anekdotát jelenti, hogy "takarodj az utamból, különben jövök, és te leszel a hibás". Ha a forgalmi helyzet indokolja, akkor a biztos távolba levő szemből jövő autók elé is betolakodhatok, akár megállásra is kényszeríthetem őket. Nekem az a kötelességem, hogy a gyalogátkelőt és a kereszteződést biztonságos sebességgel közelítsem meg. Pesten ez tapasztalataim szerint úgy működik, hogy mindenki nyomja mint az állat, nehogy ledudálják, vagy körbeautózzák. Nem egyszer láttam már hasonló fuvarozókat kanyarodó sávból előzni. Amit te javasolsz, az azt jelenti (gondold csak végig mégegyszer), hogy a gyalogosok és a kereszteződések legyenek olyan jók, hogy elbírják baleset nélkül is ezt a száguldozást. Holott a jogalkotók nagyon bölcsen pont a közúti forgalom résztvevőit kényszerítik alkalmazkodásra, és ha ezt betartanák, akkor nem lenne baleset. Szimbolikusan a veszélyes kereszteződés a leggyengébb láncszem. Tényleg nem szakadna a lánc, ha egyforma erős mindenhol, de az autósok feszítik ezt a bizonyos láncot, és ez a jelenlegi szabályozás szerint az ő felelősségük.

Szóval a véleményem a cikkről, hogy nem kiegyensúlyozott, tévesen következtetéseket levonó és felesleges. Pedig maga a téma nagyon fontos lenne, és ha lenne rá igény, akkor utána is lehetne járni neki. Most nem szeretném azt a hatalmas közhelynek számító következtetést levonni, hogy a totalcar-on csak a kattintás számít, azt pedig úgyis a szubjektív és ehhez hasonló cikkekből jön össze. Úgyis elküldenétek valahova. Viszont tényleg azt látom, hogy van a szerkesztőségben egy ember (nevezzük most Papp Tibinek), aki megpróbál általában elfogulatlanul véleményt alkotni, a többiekre meg néha ragad belőle valami. Szerintem amíg autóról írtok, addig nincs ezzel különösebb baj. Azok a témák amiket te feszegettél az utóbbi időkben, viszont meglehetősen komolyak, és a természetüknél fogva követelnének némi objektivitást és oknyomozást. Enélkül hiába fontos a téma, nem lesz értelme a cikknek (max. kattintás). Nem mondom, hogy legyen az összes ilyen cikk olyan mintha a BBC készítené, de ha megpróbálnátok, ha a minőség lenne a cél, akkor szerintem sokkal jobbak lennének ezek a cikkek. Ez pedig azért fontos, mert hiába takaróztok azzal, hogy internetes oldal, nem fizet érte egyik olvasó sem. Ti magatok is a legolvasottabb/legjobb ilyen magazinnak hívjátok a totalcart, és mint ilyen, felelősséggel tartoztok az olvasók iránt. Adnak a szavaitokra. Vagy talán nem olvastátok az új médiatörvényt? :P
Nem, nem hagylak titeket ma sem rendes poszt nélkül. Dinyus a karácsonyi bevásárlási verseny hajrájában egy idegbeteggel találkozott össze, de becsületére legyen mondva, hogy megpróbálta tisztázni a félreértést. Persze van, akivel nem lehet mit kezdeni...A mai díjnyertes hülye az…..
Belsőség Kálmán és a tahó 2010.11.28 09:15:00
Úgy gondoljuk, több szóra nincs is itt szükség, talán csak egy kis segítségre az olvasók részéről. Kálmán levele azért kicsit mellbevágott minket is. Szervusztok! Hétfő este, Kodály körönd. Szinyei Merse u. felől közelítve állok az Andrássy út előtti lámpánál,…..
ekutya 2010.12.05 02:45:43
@Shadowbull:

"A partkozpont kiadja a hivoszavakat, ti letoltitek, aztan kongo femhangon ismetelgetitek."

Most őszintén. Melyik párt, vagy nyugati ország a kivétel ez alól? :P

Az a helyzet, hogy a németeknél pár sikeres ember kitalálta ezt már a 30-as években, és a nagy sikerre való tekintettel, átvette az egész nyugati világ. Azóta még a konkrét tudományos, pszichológiai alapját is kidolgozták. Vagy talán azt hiszed, hogy az amerikaiak azért támogatták az iraki háborút, mert annyira megtanultak gondolkodni? :) Ugyanmár!

www.dailymotion.com/video/x96eh3_know-your-enemy_news

Addig nézd amíg el nem távolítják valami mondvacsinált indokkal, mint ahogy a Youtube-ról.
ekutya 2010.12.06 20:45:46
@Shadowbull:

Ha autókhoz kéne hasonlítanom a különböző nyugdíjrendszereket, akkor a TB nyugdíj lenne a robbanómotoros, a pénztári az elektromos, a jelenlegi TB + MNYP a hibrid, és a TB + önkéntes rendszer pedig a plugin hibrid. Úgy látom, hogy a hibrideknek szerinted sincs értelme. A kezdeti beruházás talán sosem térülne meg. Plugin hibrid viszont továbbra is lesz, bár egyelőre még a benzinmotor élvezi a prioritást, bár a kormány adókedvezménnyel még támogatja is az akksi többletének áttöltését a régi hibridből.

A demográfiával való érvelésed nem tudom pontosan mennyire helytálló, de szerintem 6% feletti munkanélküliségnél felesleges beszélni róla. Az országos gazdasági teljesítmény sokkal többet számít. Szerintem nem is igazán az aránnyal van a gond, hanem a nyugdíjasok számával, akik ráadásul az államra vannak utalva, és nincsenek saját megtakarításaik. De ezzel mit tudunk kezdeni? Nyírjuk ki őket? :P Vagy legyünk szolidárisak, és tartsuk el őket is.

Továbbá csinálhatnánk azt is, hogy számlaként kezeljük az állami befizetéseket is, de ez megköti valamelyest az állam kezét, aminek többletköltsége van, és szerintem tök felesleges. Ökölszabályként mondhatnánk azt is, hogy a pénztári rendszer a módosabb embereknek kedvez (valamint az adóelkerülőknek természetesen). Az 1997-es törvény arra volt jó, hogy a viszonylag sok pénzt kereső emberek ki tudják menekíteni az államból a vagyonuk, és a többiek pedig emiatt szívjanak kicsit mélyebbet. Illetve az MNYP-s profittermelést és az MSZP mutyi bevételét is ide tehetnénk. Az állami nyugdíjrendszerben egy bizonyos határ felett ugyanis nem érvényesül a többletbefizetés, ami szerintem azért nem igazságtalan, mert a nyugdíj az alapvetően egy szociális természetű juttatásként látott napvilágot, nem pedig befektetésnek van kitalálva. Azaz az időskori megélhetést kell biztosítania. Ha valaki annyira jól élt aktív korában, az pedig maga is félre tudott tenni bőven az időskori jólétéhez. Én ezért nem támogatom az MNYP-ket semmilyen formában. Ha túl erős a szociális rendszer, akkor el kell vékonyítani, nem pedig privatizálni kell. Én az MSZP-SZDSZ-es privatizálós akciókat egytől-egyig kiárusító mutyinak érzem. A korrupció felszámolásához hozzátartozik ezek és következményeik megszüntetése.

"a MANYUPokba kabe 350 milliard ment, a kassza folyo hianya meg valami 900 milliard."

Utánanéztem ezeknek az adatoknak. Hitel és betétadatok.

index.hu/gazdasag/blog/2010/09/30/900_milliarddal_nott_a_lakossagi_hitelallomany/

"a lakossági hitelállomány 902 milliárd forinttal nőtt az első nyolc hónapban"
"A lakossági betétállomány nyolc hónap alatt 350 milliárd forinttal csökkent"

Szerintem ez az átlagos fogyasztási trend változása a pánik elülése után. Inkább ez a durva adat:

index.hu/gazdasag/blog/2009/12/11/tudatosabban_kellene_bannunk_a_penzzel/

"a lakossági hitelállomány eléri a 7000 milliárd forintot, ebből 2500 milliárd a fogyasztási hitelek összege"

De mondjuk erről nem csak az állam tehet.

"Viktorek kitalaltak, hogy el akarjak szamolni a MANYUPokba fizetett penzt mint bevetelt, hogy a masik oldalon elengedhessek a hianyt"

Megnéztem a törvényjavaslatot. Az áll benne, hogy ugyebár a visszalépők kifizetéseit egy alapba fizetik. Továbbá:
2.§ (6) Az Alap eszközei nem vonhatók el, azok kizárólag az e törvényben meghatározott célokra
használhatók fel.
"Az Alap eszközei nem vonhatók el, azok kizárólag törvényben meghatározott célokra használhatók
fel, azaz csak a költségvetési törvényben meghatározott mértékig, az ott meghatározott előirányzat
javára történő befizetésre illetve az államadósság csökkentésére fordítható."
10.§ (2) Az ÁKK honlapján közzé kell tenni
a) az Alap vagyonának összetételét, értékét,
b) a központi költségvetés javára teljesített befizetések összegét,
c) az államadósság csökkentésére fordított összeget

Nem tűnik vészesnek, és a látható lesz, hogy a pénzek melyik irányba indulnak el. Ha jól költik majd el, akkor szerintem nincs ezzel probléma.

"Bar ha jol remlik az elmult par honapban igencsak megugrott a hitelfelvetel. Attol tartok, ebbol a szempontbol Viktorek is ugyanabbol a kottabol jatszanak."

Azért a helyzet nem ugyanaz. Ebből a válságból most mindenki tanult egy kicsit, a devizahitelezés korlátozva van, bankadó van bevezetve. Nem tud olyan könnyen az az eladósodó helyzet létrejönni, hogy a jegybank leviszi a tartalékrátát -2%-ra, a bankok meg közben szórják az ingyenhitelt a plazmatévékre, miközben az Európában korrektül és nagyjából nulla profittal teljesítő anyavállalatok leányai, itthon rekordprofitot realizálnak, és szívatják az ügyfeleket.

"5. Lehetett volna egyeb modon takarekoskodni is. Persze az fajdalmas dolog: leepites a kozszferaban, rokkantnyugdijazas felulvizsgalata, korrupcio csokkentese, es meg ezer egyeb lehetoseg. A MANYUPpkat einstandolni sokkal egyszerubb."

Szerintem az MNYP-k megszorongatása önmagában is megfelel a korrupció csökkentésének. :) A másik oldala, hogy szerintem mostanára kezdi belátni a nagy vezér és udvartartása, hogy nem kéne a hülye németek szigorú fiskális politikáját erőltetni. A megszorításokkal annyit érnénk csak el, hogy a szívás közben nem teszünk lépéseket a javulás irányába. Ezért kéne egy lazább monetáris politika és a gazdaságélénkítés, ami Merkeléknek nem tetszik. Mi viszont sokkal inkább a saját hasznunkat tartjuk most fontosnak. Simornak sem jósolok hosszú karriert. :) Ha a nyugdíjból nem is, majd valahogy eltengődik az offshore megtakarításaiból.

"mindig Nemetorszaggal peldalozok, ugyhogy most is ezt tennem: A politikai kultura messze a magyar folott van."

Szerintem viszont a politika mindenhol egy nagy szar. Csak egyesek nagyon profin és fogyasztható formában tudják szervírozni. Onnan tudhatod biztosra, hogy már megint a néphülyítés és a levegőbe beszélés van napirenden, hogy liberális, konzervatív, baloldali, jobboldali, stb. nézetek megoldásait próbálják népszerűsíteni. Nekem a hazai politika még jobban is tetszik, hiszen van benne valami bájos egyszerűség és közvetlenség. Néha hatalmasat is lehet rajta nevetni. Ehhez képest a német/angol politikában a tökéletesen érdektelen, semmitmondó érveléseket kell végighallgatnia a választópolgárnak, aki annyit sem tud megállapítani magáról, hogy tökéletesen döntésképtelen. Legjobb ha van valami prekoncepciója, és ezzel megmenekül a gondolkodás terhe elől. Bezzeg itthon mekkora öröm már nézni, ahogyan jól befűt a volt kormánypártoknak az aktuális. :)

Szerintem azért szereted az ottani szokásokat jobban, mert az itteniek zavarnak. Itthon viszont csak hátradőlök és élvezem az ingyen cirkuszt. Megoldani az ottani politika sem old meg többet. Németország az emberek miatt vitte többre. Pontosan ez hiányzik itthonról. Gipsz Kálmánt üldöző tahók mindenhol vannak, Németországban is. Csak ott ha valaki ilyet csinál (mint pl. volt az a motorosokat leszorítós eset), akkor ott terem pár honfitárs, aki hajlandó segíteni. A németek okosak. Tanultak a vadlibáktól, akik bevárják és segítik egymást, mert együtt többre lehet vinni. Itthon a tahók érvényesülnek, és az emberek rájöttek, hogy egyszerűbb lehúzni a feltörekvőket maguk közé, minthogy önerőből felemelkedni. A magyarok nem szeretnének jól élni. Nekik az kell, hogy megmondhassák mennyire szar az ő életük. Még örülnek is neki ha másoknak is szar. Én ilyen mentalitás mellett azon lennék meglepődve, ha nem ilyen lenne az ország. Viszont ha a másik oldalát nézem, akkor baromi szórakoztatóak itthon az emberek. Pl. Csikóson jókat lehet nevetni. Ehhez képest a németek élete dögunalom. ;)
ekutya 2010.12.07 00:33:34
@Shadowbull:

"Az a baj, hogy az eloregedo tarsadalomban a gazdasag sem fog teljesiteni...."

Jelenleg globalizált gazdaságban élünk. Az ország nem tudja eltartani magát önállóan, és nem is áll jól erőforrások, vagy más eladható értékek terén. Magyarországon a világgazdaságban elvégzett munka jelenti a felemelkedést. Azaz az országnak dolgoznia kell, és minél többet eladnia ebből a külföld számára. A hazai belső fogyasztás aligha húzná ki ilyen körülmények között az országot a bajból. Nekünk most Európa Kínájának kell lennünk. Egyik fő termékünk a szakmailag felkészült munkaerő lehetne, de sajnos sokan inkább külföldön kamatoztatják ezt a tudást. Azt hiszem ezt te is meg tudod erősíteni, és azt hiszem inkább ennek van egyfajta káros demográfiai hatása.

Egyébként megértem a német kormányt is, de ez válságkezelő politika naiv volt részükről. Nálunk meg egyenesen nem működne a belső élénkítés, demográfiától függetlenül.

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2010/12/03/a_nyul_mar_megint_nem_birta_el_a_vadaszpuskat/

"ez engem elszomorit, es nem szorakoztat."

Szerintem ez csak addig van így, amíg az ember része ennek. Vagy esetleg lehet, hogy még nem dolgoztad fel. Utána már nagyon szórakoztató tud lenni. Borzasztóan ironikus. Egyébként sem tudnál semmit tenni értük, ha ők ezt nem akarják.
Belsőség Mi az, hogy torlódás? 2010.11.27 16:02:00
Csütörtök este voltam olyan szerencsés, hogy az M1-esen jöhettem Budapest felé. A navigáció azt jelezte, hogy fél tízre otthon leszek, ha minden így megy tovább. Ekkor az autópálya feletti elektronikus tájékoztató táblán olvasom, hogy: Baleset, torlódás. Ja, ha csak torlódás,…..
  Friss sajtóközleményt kaptunk, még szinte forró. Autós Critical Mass?! Jó vicc. Eltekintve attól, hogy már a név sem túl eredeti, nem ártana, ha valaki végre betöltené azt a szerepet, amire a Magyar Autóklub orvosilag alkalmatlan. A sajtóközlemény nyelvezete nem…..
Belsőség Bazi nagy magyar lagzi 2010.11.24 06:40:00
Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé. Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt,…..
ekutya 2010.11.25 01:19:51
Az azért mindenképp megnyugtat, hogy a Totalcar-os szerzők is ugyanúgy viselkednek, mint a belsőség kommentelőkből vett reprezentatív minta. :) Hogy is van az a mondás? Amilyen a kutya, olyan a g...

@Érdekes: "Ha te szabályosan közlekedsz 90nel és 70nel mennek előtted, akkor az a valaki téged kényszerít..."

Hadd kérdezzek valamit. Ha nem adom a bicskás rablónak át az értékeimet felszólításra, akkor azzal én kényszerítem őt, hogy megkéseljen?

u.i. Bende Tibinek még üzenem, hogy nincs annál kínosabb, mint amikor hülyék imádják az embert. :P Remélem megérti.
A sebesség oltára Gój robogós 2010.09.30 10:21:00
Érdekes új fajt lőttem itt a szerkesztőségünk előtt a motoros faunából. Szenzációs hír a biológusok számára, hogy a gój motoros után megjelent a faj különleges, összeérő bokájú mutációja, a gój robogós. A kisköbcentis turbómagyarok részére nagyszerű lehetőség, hogy…..
ekutya 2010.09.30 23:32:16
@plephyl:

"nem azzal van baj, aki ezen nem nevet, hanem azzal, aki igen."

Ez pedig tudományos tény, hogy nem így van. A humorérzék hiánya az egy dolog, de hogy valaki besértődjön ezen, és még azt állítsa, hogy ő a normális, és hogy nem vele, hanem a többiekkel van baj, az már kicsit sok. Én is magyar vagyok, ennek ellenére jót nevettem rajta. Ez a Winkler-féle kisállathatározó humor. Egyébként szerintem az a nemzet amelyik nem ismeri az iróniát, el van veszve. Inkább azon gondolkodjon el a sok nagytérképes matricás, hogy tényleg érdemes lesüllyedni más népcsoportok szintjére?
ekutya 2010.09.30 23:38:43
@Csumpi Hálidéj:

Nem az a vicces, hanem ahogy ezt Winkler biológiai szempontból elemezi. :)
ekutya 2010.10.01 01:27:38
@tibita:

Hát én pont fordítva látom. Nincsenek országok és népek. Ma már globalizált kapitalista társadalomban élünk, pénzzel szinte mindent és mindenkit meg lehet venni. Ha a lakosság elveszti az irónia iránti képességét, akkor szerintem onnantól elveszti az ítélőképességét is. A legnagyobb csapás ami egy népet érhet, ha az ítélőképességét teszik tönkre. Ítélőképesség nélkül bármibe bele lehet őket rángatni. Nem véletlen, hogy az EU országok lakosságát nehezebb beetetni. Az amerikai állampolgároknak már nincs hatalma, irányítják őket. Hiába erős az országod, ha a háttérből irányítják. Szóval én maradnék az iróniánál. Ez az egyetlen módja, hogy nem tudják érvényesíteni az akaratuk. Szerintem egyáltalán nem kéne hagyni, hogy ráugrasszák az embereket egymásra. Az, hogy Winkler írása sokakat zavar, azt jelzi, hogy ők állnak nyerésre. Gondolkodni is kell néha. Indulatokkal teli fejjel nem lehet.
Rengeteg kritika érte és éri továbbra is az idei évben visszatérő Michael Schumachert. Az élő legenda teljesítménye az idei évben igen csak csalódást keltő, csapattársától Nico Rosbergtől majdnem 80 pontos lemaradása van. Ross Brawn a csapat irányítója elárulta, hogy …..
ekutya 2010.09.29 21:17:58
@DrSzolon:

Pont a média hozzá nem értő része aki leszólja most Schumachert. Nem kedveltem a stílusát sosem különösebben, de én nem írnám le egy év után. Tudni kell hogy az F1 is egy a sok autósport közül, és a versenyzők stílusához jobban fekszik egyfajta autó, más fajták pedig nem. Schumacher a gokartos autókat tudja jól vezetni. Az ROC-ben is nagyon jól látszott, hogy a hátsókerekes együléses gépekkel verhetetlen volt, elsőkerekessel meg csak szenvedett. Tavaly és előtte Raikkonen is csak szenvedett, Bourdais pedig sosem ment igazán jól az F1-ben. Ennek ellenére hihetetlenül jó versenyzők mindketten. Bourdais 4-szeres Champ Car bajnok, és az F1 utáni első versenyét is egyből megnyerte. Az idei szabályok szerint gyártott Forma1-es autóval Schumacher sem nyert volna egy vb. címet sem. Ennek fényében kéne leszólni a teljesítményét.
ekutya 2010.09.29 21:39:04
@DrSzolon:

"Akkor most azt mondod, hogy az idei autók elsőkerekesek?"

Nem, de ugyanúgy alulkormányzottak, és tolják az orrukat. Főleg a Mercedes. És azt sem kéne figyelmen kívül hagyni, hogy Schumacher gyakran nem is az eredményre hajt, és igen gyakran kockáztatnak vele. Néha taktikában, néha a versenybeállításokkal is (pl. a Hungaroringen azért volt annyira lassú, mert direkt másik irányba vitték el a beállításait, ami nem jött be.).

"A tudásához nem fér kétség, ezt elismerem, de a stílusához igen."

Hát nem érdemelne egy fair play díjat, az biztos. De azt se felejtsük el, hogy az F1-ben a pilóták nem éppen kedvesek amikor az eredményről van szó, Barichello pedig egy hisztis ribanc. Tulajdonképpen Button az egyetlen az élmenők közül, akire nem lehet egy rossz szót szólni. Nagyon korrekten és tisztán vezet. Ezért külön riszpekt neki.
ekutya 2010.09.29 22:53:28
@đanieł: Nem akarok sorrendet felállítani a pilóták között, szerintem mind Alonso, mind Schumacher nagyon jó, de azért a "megállította" az erős csúsztatás. 2005-ben a Ferrari a pontokért harcolt, a Mclaren és a Renault pedig a vb-ért. 2006-ban pedig ha nem füstöl el a Ferrari Suzukában, akkor 8:1 lenne az állás. Alonso sosem volt egyértelműen jobb Schumachernél.
A 2011-es lesz Sébastien Loeb utolsó szezonja a rali-világbajnokságon. Ezt maga a zsinórban hetedik világbajnoki címének begyűjtésére készülő Citroën-pilóta jelentette be egy francia lapnak adott interjúban.A Paris Match riporterének kérdésére, hogy valóban visszavonul-e…..
Én még soha nem húztam fel magam annyira, hogy telefonon tegyek panaszt, email formájában viszont kétszer is csináltam ilyet. A Zóna taxi válaszra sem méltatott, a Tele5taxi meg lerendezte annyival, hogy elvileg kapott egy ejnye-bejnyét a sofőr. A reggeli motoros egy harmadik céget…..
ekutya 2010.08.26 18:54:10
@belakis:

Feljelenteni mi alapján? Rendszám alapján simán lehet. Ha baleset volt és perre kell vinni a dolgot, akkor nem árt két tanú (akiket rendszám alapján szintén beidézhetnek). Szóval én nem ámokfutnék nyugodt lelkiismerettel a taxisok, fuvarosok helyében. Ha senki nem csinálhatja, akkor nem lehet őket rákényszeríteni. Amúgy személy szerint én nem hiszem, hogy időben sokat lehet ezzel nyerni.
Nem nagyon hatja meg a vezetés közben telefonálókat, hogy ezért büntetés járhat, mert kicsi a lebukás esélye. Pedig veszélyes is lehet a dolog, mint ahogy Réka újdönsült kedvence is kacsázott össze-vissza majdnem balesetet is okozva, ráadásul amikor dudaszót kapott jutalmul a…..
ekutya 2010.07.29 01:17:46
@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Tévedés! Csak egyfajta. Akinek nem szabad vezetés közben telefonálni.
Most, az esőverte szerkesztőségben ülve éppen eszembe jutott, mekkora mázlijuk is volt a rendezőknek a múlt hétvégi AlfaCity100 találkozóval. Mintha a Jóisten is kegyeibe fogadta volna a tisztaszívű alfásokat: hétágra sütött a nap, kellemes szellő fújdogált. A komáromi…..
ekutya 2010.06.06 20:37:40
@ommm: Szerintem a videó simán jobb, mint az Avatar. Az operatőri, és a hangmérnöki munka azért még messze van az Oscar jelöléstől.
ekutya 2010.06.06 20:45:19
@zolihgt: "2. Az olasz autók az érzelmekre hatnak, tehát aki racionális érvek alapján vizsgálja, annak a nemi érdeklődése erősen vitatható."

aki racionális érvek alapján vizsgálja, az NÉMET. :P Ennyi. Kérem kapcsojja ki!

Egyébként meddő vita. Hogy magyarázod meg egy replicant-nak, hogy ő csak egy robot? Nem fogja érteni mitől több az olasz autó, mert az ő szintjén azok a fogalmak nem léteznek.
ekutya 2010.06.07 01:04:03
@kultúrpesszimista: A Lancia gyártotta a legtöbb nagyon jó autót. :) Csak sajnos mára nem a legjobb állapotban vannak, és jelenleg nem gyárt egyet sem. A Lancia is a globális elszaródás áldozata lett. Ez viszont ugyanúgy érinti a németeket, de az amerikaiakat, az angolokat, a franciákat és a svédeket is. Viszont Japánnak jó volt a 80-as évek, és a mai koreai gyártást is ez a folyamat hozta fel. Persze nem csak a fogyasztói társadalom teszi tönkre az autógyártást. Ebben segédkeznek az unió, és más országok szabályozó szervei is, akik lelkén ilyen dolgok száradnak:

en.wikipedia.org/wiki/File:308_euro_us.jpg

Ezt érdemelnék :P

www.youtube.com/watch?v=m4Zzp30ctiU

Persze mit is várunk egy olyan világtól, ami az Avatar szerű, koppintott gagyit értékeli. Ilyen embereknek, ilyen terméket lehet eladni. Az autógyártás már sosem lesz olyan, mint régen volt. A szomorú az, hogy nem is akarnák sokan.