Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Taxina

100 bejegyzést írt és 54 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Gergely tudatos fogyasztó és nem hagyja magát, ám a szálláshely és a Bónusz Brigád egymásra mutogatnak. Hogy lesz ebből romantikus hétvége? Történt hogy feleségemmel a házassági évfordulónkra készültünk, amikor is nagyon megörültem egy remek BónuszBrigádos ajánlatnak. Kapcsolatunk hajnalán első…..
Taxina 2019.08.29 16:32:54
@Kaoraku: A gvizé sokadik alkalommal tesz tanúbizonyságot arról, hogy nem ismeri vagy nem kellő mértékben a választott szakterülete és/vagy szolgáltatása szerinti jogot.
Itt egy valaki nem "sérülhetett" volna, az pedig a vevő. Így vagy úgy, igénybevéve a szállást, vagy visszafizetve, netán jóváírva valamit, de illő lett volna megoldani a vevő inzultálása nélkül.
... és valszeg pont azért lett poszt az ügyből, mert a vevő is jobban tudja a gvizénél, hogy ez így sehogy sem stimmel.

Nézz utána Te is, Kispajti.
A magad érdekében.
... mert azok szokták leszólni a "helyes megfejtést", akik csak hiszik, h ismerik a dolgot, miközben lényeges elemek hiányoznak a tudásukból.
Hidd el, nem jó ebbe a csoportba tartozni :)
Taxina 2019.08.29 16:35:02
@Darth Revan: így van. Külföldön ezeket többnyire korrekten és elegánsan lekezelik, akár több megoldási alternatívát is lehetővé téve.
Berlin szegény, de szexi, vagy gazdag, de sivár? Saját szemünkkel néztük meg, melyik igaz! Berlin szegény, de szexi – hangzott el Klaus Wowereit berlini polgármester szájából a híres mondat csaknem 16 évvel ezelőtt. Ma pedig már helyenként arról cikkeznek a német újságok, hogy Berlin gazdag, de…..
Kissé háttérbe szorult mostanában, pedig egészséges és finom, laktató, jól melegíthető és nem kerül sokba - ritkaság ennyi előny egy ételben! Tehát ha van egy szép fej friss karfiolunk, meg egy kis főtt rizsünk, már csak egy kis darált húst kell kerítenünk, hogy hamar összeüssük a klasszikus rakott…..
Taxina 2018.12.12 14:24:09
@Kovacs Nocraft Jozsefne: így, így! :) Én annyira töményen imádom a kafiolt, hogy nem csak rizst, de még húst sem teszek bele :) :) :)
Amikor az alábbi levél subjectjében megláttam, hogy telekomos történet, arra tippeltem, hogy egy sokadik számlázással kapcsolatos ügy lesz, amik rém idegesítőek és kimerítőek, de egy Telekom méretű cégnél nyilván előfordulnak, és ráadásul rendszerint végül valahogy megoldódnak. Nem is tévedhettem…..
Taxina 2018.08.10 11:57:29
Sajnálattal adom át a "T legnagyobb szívatása" címet kiérdemlő esetért járó "koronát", remélve, hogy hamarosan véget ér a sztorid számodra kedvező eredménnye. Az enyém már a Tied nyomába se ér. ... és sajna nem tudok hasznos ötletekkel szolgálni az esetedhez. Kitartást.

Az én kálváriám sok évvel ezelőtti. Nekem vadiújként adtak el egy akkor épp szervizben lévő telefont. Valszeg javítás előtti, mert én is szervizbe kényszerültem hamar, ahol pedig meg akarták tagadni a garanciát, mivel nem stimmeltek a szerződésem és a telefonom adatai. Kicsit több, mint egy évembe, rengeteg levélbe, személyes ügyintézésbe, töménytelen mellébeszélés hárításába és időnként ordításba került, mire sikerült olyan helyzetet teremteni, hogy további jogi eljárás helyett jobbnak látták egy vadiúj, valóban megfelelően működő készülékre a cserét. Semmi hibáztunk, bocsi, és még az eladást végző tisztességtelen kollégát sem kirúgták, hanem csak áthelyezték egy másik ügyfélszolgálatra.

Én is úgy gondoltam, hogy soha többet T.
Azóta is maradtam, mert arra jutottam, h itt tudom leginkább hasznosítani a történtek tanulságait. A T rendszere az, amelynek hibáit, hiányosságait egyes pontokon jobban ismerem, mint a saját alkalmazottaik, ezért itt tudom a leghatékonyabban kezelni a visszásságokat, itt tudom legrövidebb idő alatt érdemi ügyintézésbe fordítani a szolgáltatói packázást.
Taxina 2018.08.10 13:45:41
@szopoklész: köszönjük, Emese.
Taxina 2018.08.11 17:18:20
@véleményM:
Az alkalmazottak, munkatársak az ügykezelések, panaszkezelések, sb. során a munkaadó cég képviselői az igénybevevőkkel szemben. Az igénybevevőknek SEMMILYEN tekintetben nem kell tekintettel lenni arra, hogy a cég által kialakított rendszer miatt nem csak ők, hanem a munkavállalóik is szenvednek. Az igénybevevőknek már csak azért sem kell megértőnek lenniük hasonló esetben - még amiatt sem, h a cég aktuális képviselője maga is csak ember, mert egyes cégeknél - és ilyen a T is - az ügyfélszolgálat tudatosan beépített része a felelősség kerülése és az ügyfél hülyítése. Amelyik munkavállalónak túlzott szenvedést okoz munkáltatója kialakított rendszere, jogában áll felmondani és máshol keresni és találni a boldogulását. Egynek nincs értelme, hogy megértést várjon az ügyféltől a munkáltatója miatt.
A blogomon általában olyan bejegyzéseket közlök, amelyek több napon át, néha hetekig érlelődnek bennem. Mai bejegyzésem más, ma dühös lettem. A dühös lettem, mert elkövettem azt a hibát, hogy belenéztem a 8. évfolyamosok számára összeállított Magyar nyelvi feladatlapba, és az alábbi (4.) feladatot…..
Amióta a januári megváltozott szabályozásnak köszönhetően a várva várt csomag helyett  jellemzően egy postai értesítő árválkodik csak a levélszekrényben, számtalan email érkezett hozzánk a témában. A helyzet az, hogy hiába a sok káromkodás, morgolódás, hőbörgés, ez van, új szelek fújnak a kézbesítés…..
Bizonyára sokunk kedvencei a kizárólag ismeretlen számról jelentkező üzletkötők, aki valami szuper biztosítási vagy egyéb ajánlat miatt keresnek, de mielőtt mesélni kezdenének nekünk a soha vissza nem térő lehetőségről, kérik, hogy azonosítsuk be magunkat. "Éééééén azonosítsam magam??? Dehát te…..
Taxina 2017.07.19 19:13:54
@NemodaBuda: így van. a biztosító felelőssége mindenképpen fennáll, nem tud mentesülni alóla
Taxina 2017.07.20 12:30:25
@berber10: nem csak gondolom. Tapasztalatból írtam. Saját tapasztalatból. Két esetből kétszer változtatták meg az érintett a jogsértő adatkezelési gyakorlatukat - anélkül, hogy a NAIH vizsgálatot folytatott volna le az ügyben.
A poszter leírása pedig némileg különbözik egy megadott kört megillető kedvezmények érvényesítésének esetétől.
Fontos és lényeges különbség.
Aki viszont minden esetben szó nélkül tudomásul veszi, ha boldog-boldogtalan személyes adatait kéri, egyezteti, igazolványt mutogat, másoltatni engedi, az megérdemli.
via GIPHY Létezik, hogy az ember hiába taszítja magát némi kedvezmény fejében önként szolgasorba, ha kinyúvad a készüléke, furán számít a garancia rá? Kedves Homár! 2015 januárjában vásároltam a Telenornál egy Huawei Ascend Y550 telefont dolgozói számlás előfizetéshez (az előfizetésmár rég óta…..
Taxina 2017.03.28 20:12:27
Kedves Á,

A kapott GVTI válasz szerintem egészen bizonyosan, hogy nem helytálló.
Ha az elemek, köztük a telefon is csomagban lettek kezelve (akként lett) értékesítéskor, akkor csomagként kell értelmezni akkor is, ha probléma jelenik meg a kötelmi időszak alatt. Annál is inkább, mivel a termékek, szolgáltatások ilyen csomagkénti értékesítésénél és pl. a telefon 20 Ft-os - piacinak nem tekinthető, jelentős kedvezményt magában rejtő - árazásánál éppen az a koncepció, hogy a 20Ft-os telefonon elszenvedett veszteséget a többi kapcsolt termék/szolgáltatáson elérhető nyereség fedezi. ... és ez a másik két kulcsszó: kapcsolt termék és a kedvezmény. Kedvezményesen vásárolt termékre ugyanúgy jár a garancia, mint a nem kedvezményesre. Ha meghibásodás és csereszükséglet esetén még kapható a termék, de magasabb áron, az indifferens. Csere - ugyanolyan jár. Innen elég könnyen el lehet jutni oda is, hogy ha nem lehet már ekkor kapni a terméket, akkor ugyanazon, de nem csomagba foglalt termék ára - itt pll. a listaár - az irányadó. Ha helytálló lenne a GVTI válasza, vagyis egyedileg kellene (lehetne) tekinteni a csomag elemeit szerződésszegés esetén, akkor az azt is jelentené, hogy értékesítéskor árukapcsolás történt, ami pedig tilos. (Ráadásul mint jelezted, a csomagban lévő internetre egyébként nem is lett volna szükséged. )
A külön vagy egybe kérdéskörnek az esetek többségében egy viszonylag egyszerű döntési szempontja is akad: hány szerződést kellett aláírnod, amikor a csomagot megvásároltad? Egyet - egyben kezelendő a csomag probléma esetén is, nem lehet szeparálni az elemeket. Többet? Annyit, ahány elemből a csomag állt? - Lehet egyedileg vizsgálni az elemeket.
1 szó, mint 100 - ne fogadd el a 20Ft-os dumát.
Már négyezer forintért vannak repjegyek Londonba, az igazán ügyesek bő tízezerből összehozhatják az egy napos kalandot reptéri transzferrel együtt. Indulás hajnalban, hazaérkezés éjfélkor, transzfertől függően akár 6-8 óránk is lehet London belvárosában és nem dobunk ki…..
Így futok én Rózsafüzér 2013.10.29 15:31:44
Imádságra, Istennel való kapcsolatunk ápolására időt találni nem is olyan egyszerű feladat. Összekapcsolni mindezt a futással, furcsa lehet azoknak, akik a sportban csak a szenvedést látják, de ha képesek vagyunk ilyenkor is egyfajta meditatív állapotba kerülni, akkor sok mindent…..
Időzavar. Ennyi. Már, ha egy szóval akarnám leírni az elmúlt négy hetet. Ha bővebben, akkor olyanokat sorolnék fel, hogy 145 kilométer, legalább öt elmaradt blogbejegyzés, mert futni még csak-csak volt időm, de írni... se idő, se késztetés. Meg egy fájós térd...
Kellett hozzá három nap, hogy nyugodt szívvel azt mondjam, hogy jó ez így! Igen, a kilencedik félmaratonomról, a hétvégi siófoki 9. Balaton maratonról van szó...
Byblos Sportpszichológia 2012.11.04 16:05:04
Az élet számos területén hangzik el egyre gyakrabban a mondat: „Minden fejben dől el!” … és ez így is van. Ahol pedig folyamatosan saját korlátaink feszegetése, a mindig jobb és jobb legyek van műsoron, ott ez fokozottan igaz. A sport pedig ilyen. Gyömbér Noémi - Kovács…..
Byblos Irracionalitás 2012.11.04 16:04:38
Mi lenne, ha az orvosod regresszió analízist végezne, s annak eredménye alapján döntené el, hogy milyen gyógyszert írjon fel a betegségedre, milyen kezelést rendeljen neked? Mit szólnál, ha a jövőben a munkatársak keresése és kiválasztása kizárólag informatikailag támogatott…..
Kezdetben vala az utazó könyv, aztán jött a Nyitott Könyvespolc és a Rukkola. Nem értem, ha van két jó kezdeményezés, akkor azok miért nem tudnak egymás mellett megélni. Miért van az az érzésem, hogy a Nyitott Könyvespolcot, a Könyvmegállókat megöli a Rukkola? Az utazó…..
Taxina 2012.10.23 09:08:41
Futok. Hova tűnt egy poszt? 2012.10.15 21:50:40
Nem bírok nem szólni. Ma egy futótársunk írt egy hozzászólást a fészbukon a futótársak csoportba, meg a DKTeam-csoportba is. A hozzászólást mindkét helyről kimoderálták. (FRISSÍTÉS: 2012. 10.16., 2:40: A futótársak csoportból a szerző kérésére törölték a posztot. A…..
Taxina 2012.10.22 09:28:32
Most, egy hét távlatából szemlélve a történteket, iszonyatosan szeretném azt mondani (írni), hogy mea culpa, tévedtem és elnézést kérek mindenkitől, de nincs okok ilyet tenni.
Elfogadom, amit egykori DKT tagtársaim leírtak, hogyan látták ők a dolgokat, a gond mindössze az, hogy ezt elfogadva egyre több ellenmondásra vezetnek a szálak, s a felmerülő kérdések száma is növekszik.
Szeretném azt gondolni, hogy ott a DKT-ben senkinek semmi baja a másikkal, és senkinek nem volt velem sem, de akkor bejön a képbe az, hogy akkor néhányan csak passzióból szólnak be másoknak. Nem vicceset, és viccként nem értelmezhető megjegyzéseket. A DKT-jelenség a jövőben is mindig érzelmeket fog felkorbácsolni, ám az, hogy a szimpatizánsok, tagok hogyan fognak rá reagálni, az egyéni vérmérséklet függvénye. A tagságom alatt egynehány belső balhét megéltem. Iszonyatosan tiszteltem m.Erát azért, hogy a legtüzesebb vita közepette is higgadt maradt és mindvégig érvelt. Még akkor is tiszteltem, hogy abban a vitában nem értettem egyet az álláspontjával és néhány másikkal sem; de a kommentcsatákba mégsem álltam be, pedig ez akkor sokkal kulturáltabb volt, mint a mostani.

Annyira szeretném azt leírni, hogy elhamarkodtam az ítéletalkotást az egyesület ügyében, de ez a gondolatmenet is vakvágányra vezet. Kétségtelen, hogy az egyesületről többet kellett volna beszélni. E tekintetben, amit lehet, megtettem a magam részéről. Az alapítónak és Fb tagnak felkértek szinte mindegyike egy vagy több diplomával rendelkezik, s rajtam kívül is több közgazdász, illetve egy jogvégzett is volt közöttünk. Józan ésszel úgy gondolom, hogy céget/egyesületet/alapítványt úgy hoznak¸ hogy áttekintik, átgondolják, milyen tevékenységet szeretnének végezni, azt milyen jogi környezetben kell/lehet végezni és milyen gazdasági kihatásai vannak. Ha valóban csak a jogi előkészület történt az első és egyben alakuló ülésig, akkor viszont az a helyzet, hogy hűbelebalázs módjára ugrott neki a kiscsapat az egyesületnek. Nehéz elfogadnom, hogy tanult emberek ezt tették volna, s így állnak neki egyesületet alapítani. Az egyszer találkozó már egyben az alakuló ülés volt, ami akként zárult, hogy a következő munkanapon már beadásra kerülnek a papírok az illetékes bíróságra. Az ülésen még csak napirendi pont sem volt az egyesület gazdálkodása, csak az én okvetetlenségemre kezdtünk beszélni róla, ami számomra még most is elég furcsa. Már a következő munkanapon kiderülhetett a többiek számára is, hogy a gazdálkodás lényegi pont lehet, hisz a többiek által kiválasztott könyvelő észrevételei az alakuló ülésen tőlem el nem fogadott álláspontot erősítette. Ekkor ismét felajánlottam, hogy írják össze, hogy milyen jellegű bevételekre, költségekre, ráfordításokra számít az SE, s besorolgatom alaptevékenység – vállalkozási tevékenység kategóriába. Az alakuló ülés e tekintetben velem egyet nem értő volta miatt pedig javasoltam, hogy legyen egy gyors összeülés, hogy a kérdések tisztázhatók legyenek. Erre a levelemre válasz sem érkezett, mindössze később az infó, hogy egyelőre csúszik a SE bejegyeztetése.
Nehéz racionális gondolkodásnak elfogadni, ha úgy alapítunk egyesületet, ha a kapcsolódó gazdálkodási elképzelések nincsenek átgondolva, pedig bukhat rajta szinte minden tervezett elképzelés. Az alakuló ülésen előadott elképzelések pedig egyértelműen for profit jelleget tükröznek.

For profit, illetve haszon tekintetében másról beszélünk Ulrik és én másról beszélünk. Ami nekem csak azért furcsa, mert Ulrik is közgazdász. A tagoknak külső szolgáltatóktól „megszerzendő” kedvezmény pusztán marketing, semmi köze az egyesülethez. Egész egyszerűen azért, mert az ilyen kedvezményekkel kapcsolatban semmilyen elszámolás nem jelenik meg az egyesület könyvelésében, a gazdálkodására nincs hatása. Amiről én beszélek, azok azok a tételek, amelyek bekerülnek az egyesület könyveibe, amiket nála könyvelni kell. Ennek van for profit jellege…
(A DKT-ban eddig megjelent kedvezmények egyébként is megérnének egy hasonló konzultációt, különösen az Europoliszosok.)

Az, hogy kinek mi az üzlet, az sok mindennek lehet az függvénye. Egy biztos, nem csak az az üzlet, ami profitot termel. Ráadásul ennek eléggé egzakt meghatározása van az adójogban.
Ami – akárcsak a pólórendelések kapcsán – a DKT-ben történik, az üzlet.
Talán 2-2,5 hónapja történt, hogy egy DKT-tag hozzám fordult, hogy neki aggályai vannak a pólórendelések megfelelőségét illetően, szerinte az adóhatóság ezt kifogásolná. Sajnos csak megerősíteni tudtam az aggályait, és a nav-ot nem igen érdekelné, hogy senki nem realizál rajta hasznot.
… és úgy tűnik, minél több információ kerül elő, annál bizonyosabb, hogy a DKT egy üzlet.
Akkor ekként kell kezelni, és senkinek semmi köze nem lesz hozzá.
Ha egy non-profit szervezet alá akarják mindezt betolni, akkor mindenkinek köze lesz hozzá, még annak is, aki csak kíváncsiskodik, akármilyen nemes is a cél..

Szerintem is kell még a jövőben is támadásokra számítani újabb és újabb emberektől. Viszont egyre inkább úgy látom, hogy az éppen aktuális NKE (nagy közös edzés helyett most Nagy Közös Ellenség) kollektív szidása helyett Dk és a DKT helyzetének alapos elemzésére és rendezésére lenne szükség.
A botrányokkor ugyanis nem történik más, mint a rendezetlen és tisztázatlan alapokra felépített ház/vár/stb. összeomlik.
Nos, lehet ismét jönni a nyuszikás vagy malackás stílust emlegető és a „nem tudjuk miről beszélsz” kommunikációval, ma nekem, holnap másnak, de ettől még Dk és a DKT ügyei nem lesznek rendezettebbek.
… és sajnos az eredeti posztom minden egyes észrevétele továbbra is érvényes, nincs okom megváltoztatni azokat.
Taxina 2012.10.22 11:26:02
@almare: nem a Te bejegyzésednek, nem Neked szól, hanem a helyzetnek.

@csiripiszli12: Köszönöm.
De a futók élete nem csak játék és mese!Hallottál már a gonoszról, a csúf, hosszú maratonról?             2009. június 3. Felhúztam a cipőt. Este 9-kor. Úgy, hogy az ezt megelőző hónapokban jó ha 4-5 alkalommal futottam egy-egy kört az erdő…..
Futóblog Lehajtott fejjel 2012.07.20 11:37:00
Csütörtökönként már kezdtem érteni, hogy mire gondolhatott Bitliszbá, amikor azt mondta, hogy a maratoni felkészülés lehajtott fejet kíván. Van ez az őrület nálam, hogy futva járok dolgozni, aztán meg munkahelyről a Szigetre. Amikor kitaláltam, hogy de jó is lenne ez így…..