Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dalex

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Naiv ügyfél cége folyamatos kapcsolatban állt a NAV-val, ennek ellenére csak az idei adóbevallásnál derült ki, hogy tavaly nyáron törölték az adószámukat, azaz háromnegyed éve nem létezik a cég. Elég kafkai helyzetbe kerültünk, és azért írok, hátha tudtok segíteni a…..
dalex 2013.03.04 02:02:22
Vidám amerikai Homár-hírek reggelire, epigonunkról, a Consumeristről:Beperelte a United légitársaságot a nő, akit négy órán át hagytak aludni a gépen leszállás után. Külön klassz a sztoriban, hogy mindez egy egészen rövid, egy órás repülés után történt, a washingtoni…..
dalex 2010.06.02 00:58:50
@tundrazuzmo: A kitakart részen a Magyar Honvédség Logisztikai Ellátó Központ van. Ha elmész előtte az Újszász utcán busszal, akkor a nyitott kapun keresztül is láthatod mi van bent.

Biztos emiatt takarták ki, nem akarták, hogy látszódjon az égbekiáltó :) korrupció az űrből is.

"Korrupció: előzetesbe helyezték az ezredest
2010. május 4. kedd
Elrendelte T. István előzetes letartóztatását a Fővárosi Bíróság Büntető Kollégiumának Katonai Tanácsa a honvédelmi tárcánál leleplezett korrupciós ügyek miatt, vesztegetés gyanújával indult büntetőügyben.
...
A Fővárosi Bíróság a honlapján kora délután azt közölte: költségvetési szerv önálló intézkedésre jogosult dolgozója által elkövetett vesztegetés miatt O. János és társai ellen a Budapesti Katonai Ügyészségen folyamatban lévő büntetőügyben a katonai tanács április 30-án elrendelte T. István gyanúsított előzetes letartóztatását, 2010. május 30-ig. A végzés nem jogerős, mivel a gyanúsított és védője fellebbezett a döntés ellen."
Nem egészen világos, miért volt büdös Attila üdülési csekkje, az amúgy üdülési csekket elfogadó helynek felmatricázott Párizsi Udvar étteremben Keszthelyen. Mielőtt bementek, direkt kérdezték, hogy ugye tényleg lehet játékpénzzel fizetni, aztán a teljes személyzet, a…..
dalex 2009.07.23 20:30:25
Tavalyelőtt fedeztük fel ezt az éttermet a szokásos keszthelyi kirándulásunk alkalmával.
Két főre megfelelő ár-értékarányban ettük magunkat degeszre, meg is jegyeztük a továbbiakra.
(Volt valami elfelejtett csalamádé, esetleg egy összekevert üdítő is, nagy kerti hangyák is mászkáltak az asztalon, a pincér is felülről súrolta a szalonspicc határát, de kerti étteremben nyáron a balatonon ennyi belefér.)
Tavaly visszamentünk, nem volt üres, de csak két keletnémet család ebédelt, akik már akkor a válság miatti szorult helyzetüket ecsetelték egymásnak.
Viszont egy kivételével minden asztal foglalt volt. Leültünk az egyetlen tűző napon álló asztalhoz, rendeltünk.
Nem akarok prejudikálni, hogy a posztban is szereplő öreg pincértől, de tuti ő volt az. :)
Mattrészegen felvette a rendelést fejbe', ami nagyon menő, illetve klasszikus pincérprofizmusra vall.
Az már kevésbé, hogy utána még háromszor jött vissza egyeztetni. (két üdítő, két főétel, jöhetett volna négyszer is)
Meglepően sokat vártunk, már hegyekben álltak a koszos asztalról késsel lesöpörgetett óriáshangyák, mire a pia megjött, illetve ismét megszomjaztunk, mire a kaját sikerült felszolgálni.
A kaja minőségére nem lehet panasz, a szokásos egész szezont kiszolgáló fáradtolajban sütött hús és krumpli, szóval semmi különös.
Az utolsó falatoknál jártunk, amikor megoldódott a reserviert táblák addigi talánya.
Egy kétgenerációs német nyugdíjascsoport érkezett (71 fő, megszámoltam). A két generáció a 100 éves körüli idősebbek és a 80 körüli gyermekeik.
Koruknak megfelelően lassan haladtak befelé, én viszont rögtön kapcsoltam, hogy innéttől nekünk kevesebb figyelem fog jutni, ezért leintettem egy fiatal pincért, aki az ndk-sok asztalait szedte, le, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Míg az ültetés zajlott, és eltelt már negyed óra, ismét leintettem a fiatal pincért, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Megvártuk míg mindenki előtt volt egy kancsó bor, és eltelt már újabb negyed óra, ismét leintettem a fiatal pincért, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Itt bevallotta, hogy csak az öregnél lehet fizetni.
Vártam még tíz percet, bementem a pulthoz fizetni.
Pultos hölgy a pénztárgép mögül mondta, hogy csak az öregnél lehet fizetni.
Mondtam: megvárom.
Öt perc múlva bejött az öreg, hogy a fehér- és a vörösboros kancsók arányát kéne helyreállítani, mert nem stimmel.
Mondtam neki, hogy fizetnénk.
Azt válaszolta, nem kell türelmetlenkedni, hiszen már itt van, és már indult is kifelé a kancsókkal.
Magam ugyan általában rendkívül kedves és udvarias alaptermészetű vagyok, és ezidáig itt is ez voltam, de be kellett látnom, hogy ez itt nem működik.
Ekkor nyomatékosítottam egy hangos "leszarom"-mal, amivel sikeresen visszafordítottam.
(Kiadóablakon kinézett egy fiatalember: kit kell pofánvágni tekintettel.)
Öreg elővette a bukszát, hevenyészett valami irkafirkát egy fecnire.
Kértem egy blokkot a gépből.
Pultos hölgy önbevallásom alapján blokkolt.
Öreg háromszor állt meg a visszajárónál, hogy innnéttől már jatt, de mindháromszor mondtam, hogy folytassa csak.
A végét csak apróban tudja.
Annyi baj legyen.
Marék apróval távoztunk.
Még mondott valamit, amit nem pontosan értettem, de valami olyasmi lehetett, hogy minek sietek, ha nyaralok, és az ilyen vendégek csak nehezítik az életét.
A kastélykertből tíz perc múlva kizavart egy kósza de látványos és fenyegető zivatarzóna, ami végül a radar szerint elhúzott északon, de ez akkor nem derült ki.
Az üdülési csekkét elkölteni szándékózó család egy keszthelyi étteremben fogyasztotta el ebédjét, miután tisztázta az ott dolgozó pincérekkel, hogy a végén csekkel fognak fizetni, mert azzal is lehet. Az étterem vezetője viszont végül nem így gondolta, és hosszasan…..
dalex 2009.05.13 04:14:43
Tavalyelőtt fedeztük fel ezt az éttermet a szokásos keszthelyi kirándulásunk alkalmával.
Két főre megfelelő ár-értékarányban ettük magunkat degeszre, meg is jegyeztük a továbbiakra.
(Volt valami elfelejtett csalamádé, esetleg egy összekevert üdítő is, nagy kerti hangyák is mászkáltak az asztalon, a pincér is felülről súrolta a szalonspicc határát, de kerti étteremben nyáron a balatonon ennyi belefér.)
Tavaly visszamentünk, nem volt üres, de csak két keletnémet család ebédelt, akik már akkor a válság miatti szorult helyzetüket ecsetelték egymásnak.
Viszont egy kivételével minden asztal foglalt volt. Leültünk az egyetlen tűző napon álló asztalhoz, rendeltünk.
Nem akarok prejudikálni, hogy a posztban is szereplő öreg pincértől, de tuti ő volt az. :)
Mattrészegen felvette a rendelést fejbe', ami nagyon menő, illetve klasszikus pincérprofizmusra vall.
Az már kevésbé, hogy utána még háromszor jött vissza egyeztetni. (két üdítő, két főétel, jöhetett volna négyszer is)
Meglepően sokat vártunk, már hegyekben álltak a koszos asztalról késsel lesöpörgetett óriáshangyák, mire a pia megjött, illetve ismét megszomjaztunk, mire a kaját sikerült felszolgálni.
A kaja minőségére nem lehet panasz, a szokásos egész szezont kiszolgáló fáradtolajban sütött hús és krumpli, szóval semmi különös.
Az utolsó falatoknál jártunk, amikor megoldódott a reserviert táblák addigi talánya.
Egy kétgenerációs német nyugdíjascsoport érkezett (71 fő, megszámoltam). A két generáció a 100 éves körüli idősebbek és a 80 körüli gyermekeik.
Koruknak megfelelően lassan haladtak befelé, én viszont rögtön kapcsoltam, hogy innéttől nekünk kevesebb figyelem fog jutni, ezért leintettem egy fiatal pincért, aki az ndk-sok asztalait szedte, le, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Míg az ültetés zajlott, és eltelt már negyed óra, ismét leintettem a fiatal pincért, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Megvártuk míg mindenki előtt volt egy kancsó bor, és eltelt már újabb negyed óra, ismét leintettem a fiatal pincért, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Itt bevallotta, hogy csak az öregnél lehet fizetni.
Vártam még tíz percet, bementem a pulthoz fizetni.
Pultos hölgy a pénztárgép mögül mondta, hogy csak az öregnél lehet fizetni.
Mondtam: megvárom.
Öt perc múlva bejött az öreg, hogy a fehér- és a vörösboros kancsók arányát kéne helyreállítani, mert nem stimmel.
Mondtam neki, hogy fizetnénk.
Azt válaszolta, nem kell türelmetlenkedni, hiszen már itt van, és már indult is kifelé a kancsókkal.
Magam ugyan általában rendkívül kedves és udvarias alaptermészetű vagyok, és ezidáig itt is ez voltam, de be kellett látnom, hogy ez itt nem működik.
Ekkor nyomatékosítottam egy hangos "leszarom"-mal, amivel sikeresen visszafordítottam.
(Kiadóablakon kinézett egy fiatalember: kit kell pofánvágni tekintettel.)
Öreg elővette a bukszát, hevenyészett valami irkafirkát egy fecnire.
Kértem egy blokkot a gépből.
Pultos hölgy önbevallásom alapján blokkolt.
Öreg háromszor állt meg a visszajárónál, hogy innnéttől már jatt, de mindháromszor mondtam, hogy folytassa csak.
A végét csak apróban tudja.
Annyi baj legyen.
Marék apróval távoztunk.
Még mondott valamit, amit nem pontosan értettem, de valami olyasmi lehetett, hogy minek sietek, ha nyaralok, és az ilyen vendégek csak nehezítik az életét.
A kastélykertből tíz perc múlva kizavart egy kósza de látványos és fenyegető zivatarzóna, ami végül a radar szerint elhúzott északon, de ez akkor nem derült ki.
Update: Bár ezen a héten a feladatválasztás nem bizonyult maradéktalanul jónak (mondhatnám azt is hogy szar volt, de az nem hangzana profinak), azért így is szép számú tipp érkezett. A megfejtők közül a szerencse és a random.org ezúttal Bravo Bateman nevű kedves barátunknak…..
Update: Mindenkitől elnézést kérek a késedelemért. Nem is húznám tovább az időt, jöjjön inkább a megfejtés és a nyertes. A hirdetés eredetileg egy felelős alkoholfogyasztásra buzdító kampányhoz készült. Meglehetősen őszinte, de kétlem, hogy ettől akár csak egy pohárral…..
Ez tényleg egyszerű rablás, ennél az is jobb lenne, ha a az OTP alkalmazottja fegyvert fogna az ügyfélre és elvenné a tárcáját. Abban legalább van izgalom, nemcsak megalázás. A sztori: Vomit barátunknak csekken rótta le tartozását egy francia ügyfele, az OTP pedig hónapokig ült…..
dalex 2009.01.20 02:35:14
Kevés olyan dolog történt a magyar weben idén, mely szót érdemel. Igazából év végére pörögtek fel az események. A Vatera felvásárlását vagy a Netpincér tovább erősödését sikersztorinak mondhatjuk, míg az iWiW Open Social-irányba történő elmozdulását - hazai mérécvel…..
dalex 2008.12.31 04:41:16
@Longhand:
Szívesen alátámasztom a fent említett negatív jelenséget. Én vagyok a júzer. Az egypontnullás netező. A SEO tönkretette a google nevű keresőt. Nem azt kapom találatnak, amit keresek, hanem azokat a béna oldalakat, amik "meg vannak SEOzva". Nem érdekel, ki mit akar eladni, és ennek érdekében hogyan tornássza előre az oldalát a találati listán. Információt akarok szerezni, és ebben a SEO hátráltat. Nem kicsit, nagyon. Át kell rágnom magam az érdektelen hülyeségeken, hogy hozzájussak a tartalomhoz.
Szóval szerintem a netező tömegek számára a SEO csak egy frusztráló marhaság, mint a banner, vagy a spam, és egy kis idő múlva annyit is fog érni. Ha mindenki nekiáll SEOzni kényszerből, akkor elméletileg helyreáll a relevancia szerinti találati sorrend. Legalábbis én nagyon remélem.
Addig is nem tud valaki egy régimódi keresőt?

Cikkhez is szóljak: szerintem a turulmeme ezzel a névvel a potenciális felhasználók kb 90%-át tartja vissza az első kattintástól is. A turul, mint a szélsőjobb által előszeretettel használt (kisajátított?) szimbólum (70%), a meme mint hülye szó, amire nem kattintunk (20%), remek párosítás.

dalex 2008.12.31 17:42:49
Hellósztok!

Igen, atleta.hu és gphilip a belinkelt hozzászólásában talán nálam érthetőbben leírta, amit el szerettem volna mondani a SEO témában, erről van szó. A SEO a felhasználó szemszögéből azt jelenti, hogy a releváns találatok elé furakodnak többen-kevesebben. Felhasználóellenes dolog a találati lista manipulálása.
Az adwords ellen például semmi kifogásom, adják el a szavakat, tűnjön fel a hirdetés a maga visszafogott módján, aki akar, majd kattint.

Longhand. Nem csak a price comparison oldalak SEO-zzák magukat előre, hanem az egyéni kereskedők, a portálok és még a kutya tudja kicsoda is. Második oldal releváns? 6 price comparison a 10 találatból? Jó is lenne. Itt van ez: eos 450d. Ez egy Canon fényképezőgép. A 97. találat mutat a Canon Hungária (valóban informatív) honlapjára. A többi kásahegy, amin át kell rágnom magam.
Ez csak egy példa, de az összes műszaki cikk hasonló nehézségek árán érhető el. Próbálj meg mondjuk 6-8 LCD televíziókészüléket fontos technikai paraméterek alapján összehasonlítani (felbontás, képfrissítés, 24p képesség, stb.) Nem nagyon fog menni, sem itthoni, sem külföldi oldalak alapján. Esetleg mégis, de akkor rengeteg időbe telik. Ennek nem kellene így lennie, lássuk be.

Turulmeme témához. Lelki szegény lennék? Lehet. De hogy jön ez ide? Csak arra próbáltam utalni, hogy vannak szavak, amik a felhasználók egy részét távol tartják, ezek használatát célszerű elkerülni, ha (lehetőség szerint) nem akarunk potenciális felhasználókat eleve kizárni.
Aki közösségi oldalon regisztrált, az az elmúlt két évben átlagosan tucatnyi privát üzenetet, vagy üzenőfalas közlést kapott a legkülönbözőbb körítésben, amik jellemzően a jobboldali radikálisok által készített tartalomhoz vezettek. Erre, ebben a formában sokan nem vevők, természetes, hogy próbálják kerülni az ilyesmit. Ezt a legegyszerűbben úgy tudja megtenni az ember, ha vet egy pillantást az url-re, és ha szélsőjobb hívószót lát, akkor nem kattint. Előítélet ez, de tapasztalati úton alakult ki, szóval lehet lelki szegényezni, de attól ez (pláne) nem fog megváltozni.

Egyébiránt most elmegyek a családhoz, minden webisztán szerzőnek, olvasónak, kommentelőnek kattintásban, tartalomban gazdag új évet kívánok.