Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lapa

0 bejegyzést írt és 226 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves olvasók, barátaim! Hosszú mérlegelés után úgy döntöttem, hogy a mai napon bezárom a BuheraBlog kapuit. Nem áprilisi tréfa. Ezen a lépésen már hónapok óta rágódom, a hazai szakma utóbbi időben tapasztalt mélyrepülése nem okozója, legfeljebb katalizátora lehetett a…..
Intelligens ház Hőmérő hiba 2010.02.09 16:55:03
... na hát amiről azt hittem, hogy átmeneti probléma, az mégsem az volt... valamit megölhettem szegény hőmérőben a zsugorcsövezés során, mert egy csomószor mutat most is a fasttemp 85 fokot. A scriptben megoldottam, hogy ilyenkor kérjen új értéket (mondtam már hogy nyílt…..
Intelligens ház Hozzávalók #1 2010.02.08 13:37:00
Hozzávalók- 1 db (lehetőleg kis fogyasztású) PC. USB portok és Ethernet is legyen rajta. Én most egy Asrock Nettopot használok, ami mellesleg a szobai médiacenter is. A végleges helyén valószínűleg egy kisebb netbookon lesz majd (10W fogyasztás, képernyő kikapcsolva még…..
Intelligens ház owfs alias 2010.02.08 23:25:00
Mókás dolog. Kell csinálni egy aliases.txt -t (én a /opt/owfs/bin alá raktam), és így kell indítani az owfs-t: ./owfs -u --allow_other -a aliases.txt -m /mnt/1wire Az aliases.txt így néz ki:28.B06F3B020000 = KulsoÉs ettől lesz szép /mnt/1wire/Kulso folder, amiben lesz pl. temperature12…..
Intelligens ház Szoftver #1 2010.02.08 13:52:00
Kedvenc oprendszerünk, természetesen Linux, pontosabban Ubuntu Karmic Koala azaz 9.10. Desktop, 32 bites, nem bonyolítunk holmi 64 bites dolgokkal, pedig a Nettopban 64-bites brutáldurva proci van (4 magosnak látszik). Felraktam rá egy vagon csomagot, nem emlékszem mindre. Ami biztosan…..
          Sok energia és erőforrás árán eljutottunk egy sziget üzemű(elektromos hálózattól független)villamos energia ellátáshoz. Tároló kapacitásunk véges, ezért alaposan át kell gondolni mit és hogyan fogyasszunk. Fontos…..
  Régen írtam, csúnya dolog tőlem…  Óriási érdeklődést nem tudtam kielégíteni, de most pótlom a hiányosságot  :) . Téma nem lett hanyagolva, szó szerint nyakig bele merültem minden téren a témába. Munkahely keresés tekintetében is jó irányba mozdultam,…..
lapa 2011.02.18 22:48:41
@r92i12: ezekkel a dolgokkal sokat küzdöttem mostanában. tán a 24 volt még elmegy, de ez nyilván abszolúte típusfüggő.

ami nehéz, de jó ha sikerül, az az akksi helyére bekötni a 12v-ot. ez inkább régi gépeknél sikerülhet, de cserébe a gép azt hiszi hogy akksiról megy és takarékoskodik. akár 20-30% is lehet a különbség.

az újabb notiknál sajnos inkább az autós táp jöhet szóba, de ott vannak súlyos veszteségek, 70-75% a hatásfok.

ami fontos lehet még, az a standby. a lenovoról tudok nyilatkozni, lehidaltam mikor kiderült: míg a normál táp 0,5w körül eszik kikapcsolt, de bedugott gép mellett, addig a lenovo lapos autós táp 3w fölött evett.

a legfontosabb a minimális fogyasztású noti, ez nagyjából a 12" szubnoteszt (nem feltétlen netbookot) jelenti.

saját noti fogyasztása mérhető: ubuntu cd letölt --> cd-re vagy pendrivera ír --> arról bootol --> nem installál, csak kipróbál --> indítás után táp kihúz --> elem ikon megjelenik --> ráklikk --> az adatok közt ott az aktuális fogyasztás is.

egy jó noti (kicsit meghekkelve) elmegy 8-10w-ból (kis fényerőn). a nagyobbak 15-18w-ot esznek. ez napelemes rendszernél már necces, ha sokat megy.

nyilván más kérdés a kábelezés, ha közvetlen akarod telepről járatni. én a világításra meg a tv / hifi / számítógépre (ami gyak 3 noti meg a router) megcsináltam a 12v rendszert, de komoly kábelek kellenek. meg az se rossz, ha van pár biztosítékod, mert az autóakksira kötött kábel nem egy életbiztosítás. valahol olvastam, hogy "senkise szereti, ha megolvad az órája, miközben épp a karján van".
lapa 2011.02.18 23:03:20
@Felkészülés: nem a bírásról, a jelalakról van szó. elméletileg az ups-nek szinuszhullámot kéne rajzolnia a döglött kukacból, de az olcsóbbak csak olyat tudnak, mintha legóból próbálnád kirakni (azaz lapos-függőleges-lapos-függő.... vonalat rajzol emelkedő helyett). vagy még rosszabb, hogy fűrészfogat is rak bele.

de meg lehet nézni az árkülönséget a valódi szinuszos, meg a "kvázi-szinuszos" inverterek között. a szorzó nagyjából 10x, a 600va-s apc nyilván utóbbi kategória.

én egyébként ellenjavallom a 24 voltot, mert a 12v-tal ellentétben szinte mindenhez kell egy felezés. a 12v meg azt jelenti, hogy a szivargyújtós vízforralótól kezdve az elemtöltőig minden mehet direktben. nem beszélve a szigorú peak oil előtti gondtalan autós nyaralásokról, amikor ugyanezek a készülékek szintén jól jönnek.

persze a 12v-tal komolyabbak a korlátok, de a 2-300 w napelem (ezt gondolom így tél végén jobban érzed, mint én) egyébként sem elég sokkal többre.

egyébként én úgy csináltam meg, hogy ipari kapcsolókkal váltható a 220v meg a 12v. ez annyit jelent, hogy ha lemerült az akksi, akkor átváltok 220v-ra, és egy 20v noti töltő imitálja a napelemet a töltésvezérlőnek. a panelek ilyenkor le vannak választva.
Dreaming Lego Humwee 2008.01.14 19:03:00
Projekt: Humwee Befejezve: 2004 február Méretek (SZxHxM): 25cm x 40cm x ? A legextrémebb 4x4 terepjáró, a legmasszívabb, a legstabilabb ... naná, hisz az…..
A lejjebb taglalt jármű szerencsés tulajdonosa 2 méteres, kopasz, 140 kilós, szállítmányozással és autók adásvételével foglalkozó válllalkozó. Leírt tulajdonsága mellett rettentően jámbor és jóindulatú fiatalember, innen a beceneve is a haveri körben: Jézus. A rossznyelvek…..
  Nálunk - ellentétben például Németországgal - nem az állam támogatja az autósokat, hogy új kocsit vásárolva pörgessék a válságba került gazdaságot, hanem az autósok fizetnek az államnak, mert öreg autóik vannak. Hungarikum.  Vélemények az azonos című…..
Tévedtem. Tudják, még a múltkor. Hogy is fogalmazzak pontosabban – előre ittam a medve bőrére. Akkor azt írtam, hogy kicseréltük Erában a kuplungszerkezetet, -tárcsát, -kinyomócsapágyat, és ezzel meg is szűnt a dobálás, ami kezdett az agyamra menni. Hát egy…..
lapa 2009.07.19 22:27:19
én közben megjártam a kardánjavítás útját trakesszal, de rögös nagyon. búgás továbbra is van. a hátsó kardán a műhely szerint üt, de ezt leginkább esztergába befogva-felkarcolva sikerült szakérteni. jobban örültem volna egy olyasmi műszernek, mint a gumis embereknek van. márcsak azért is, mert józan paraszti ésszel gondolkodva nem ugorhat bele 1 mm ütés csak úgy, közvetlen a keresztek mögött. az összecsúszó elemek patentok, külsérelmi nyom sincs sehol. nem tudom mit gondoljak.

mindenesetre a középső kardán (kicsit) csapágyas volt és ez az egyedüli zégeres, tehát bontható. csapágycsere után annál se sikerült kimérnie a szakinak, hogy üt-e, ezt szintén furcsállom. azóta mintha szolídabb lenne a rezgés, de egyértelműen van. mást mondó szaki szerint difi hézagolás + csapágycsere meggyógyítja. az tény, hogy az első difinek (a kardánt forgatva) elég szép holtjátéka van, de még nem találkoztam olyan másikkal, ami alá befekhettem volna megnézni annak mennyi. ugyebár lehet gyári a játék, hogy ne feszüljön. és ugyanígy lehet "gyári" használat eredménye, hiszen összkeréknél jobb híján feszül a hajtáslánc, mégha ki is egyenlít a talajon.

mindeközben sikerült összejelölés nélkül levennem a böszme tűgörgős regzéscsillapítót, szóval most nem tudom javítottam vagy rontottam a helyzeten. könyv persze nem taglalja van-e valami gyári illesztés, wis-t meg nem küzdöttem fel linuxra még.

külön baj, hogy nem szerelgetik a kardánokat le meg fel, vigyed oda kiszerelve. például Győrbe vagy más huncut helyekre. lehet, hogy ezzel a hátsóval azt még megjátszom, hátha ott van komoly műszer kimérni. anélkül még elgurul hála az égnek, de a csavarokkal ügyeskedni kell, mert nem szedhetők ki csak az osztómű tengely lecsavarásával. az meg olaj kijövéssel jár. elég béna megoldás, és még azt se tudom egy osztrákot vagy egy németet szidjak.

ja, zsírzógomb: előre a gömbökbe 800 g zsír kell gömbönként (igen 0,8 kg), oda fúrtam egy-egy gombot. mondjuk eltart vagy fél órát kipumpálni a két kartucsnit.

gondolkodtam a kerékcsapágyakhoz is gombon, de szerintem kinyomná a szimmerigeket kétoldalt, nem? gondolom a fecskén ott valami nagyobb hézagok voltak, hogy ki tudjon jönni az öreg zsír. meg tárcsára kiszóródás itt is fennáll... kár.

bocs, hogy hosszú lett.
lapa 2009.07.19 22:39:28
@lapa: ja, még annyi, hogy az első-hátsó keresztek is patentnak tűnnek, bár legutóbb frissen zsírozva lettek megrángatva csak.

és persze búgás van első vagy hátsó kardán nélkül is, ez nekem azt sugallná középső kardán. erre megin fejcsóválás volt a difit gyanító szaki válasza, miszerint a difi akkor is búghat, lásd üresjárat.
lapa 2009.07.21 16:54:04
@streetsta: annyira tudtam, hogy kamu a nikk, csak lusta voltam visszanézni kiket vágtak ki a múltkor pontosan. az lejött elég korán, hogy annak a szupercsapatnak az egyik tagja, akik a törhetetlen célszerszámokkal építik az 50 évig hibátlanul csatlakozó mai autókat.
A rendezvényt beharangozó plakát szerint ötszáz autót vártak a felsőtárkányi V. USA autós fesztiválra, ám ottjártunkkor, péntek délután ötvennél is kevesebb amerikai vas ácsorgott a mezőn. A helyszín, a Bükkbe ékelődő falu melletti gondozott zöldterület tágas és…..
lapa 2009.07.21 16:39:39
@jujdejo: gyengénlátó-e vagy? ott a szmájli. de már a felsorolásból is ki lehet sejteni a komolyságot.
Belsőség Árlistaszűz voltam 2009.07.15 17:18:00
Őszintén megvallva, még sosem fordult velem elő, hogy bementem egy prémium autókat árusító szalonba, és ikszelgettem a listát, majd a személyi bankáromat felhívva elutaltam volna az előleget. A használtautó hirdetések a barátaim, olyat veszek, amibe az első tulaj évtizedekkel…..
lapa 2009.07.17 00:09:15
@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: mivel már nem először olvasok erről nem tudom megállni, hogy kicsit piszkáljalak:

dönteni fontos dolgokról úgy, hogy meg sem adod neki a lehetőséget, hogy végül meghunyászkodva behódoljon az érveid hallatán elég férfias szerintem. a bizalom az más.

ettől az apróságtól függetlenül alapvetően a két fél dominanciára való hajlama és ezek páronkénti különbsége a téma. nálad nagy a különbség, másoknál kisebb. pro és kontra lehet érvelni melyik mikor jobb, de fogadd el, hogy nem mindenki szeretne olyan életet élni, mint amilyenről itt írsz.

azt viszont szerintem ne erőltesd, hogy mennyire egyenjogúnak érzed a viszonyotok, legalábbis ne közvetlenül a "márpedig rajtam a nadrág" előtti vagy utáni bekezdésekben.

csak azt kívántam kicsit felvázolni, hogy sok út vezet a boldogsághoz, nem kell szerintem papucsot kiáltani, ha más máshogy éli az életét. ha jól emlékszem valahogy így kezdődött. jóéjt és béke mindenekelőtt.
...jöhet egy erősebb !   ...és persze, ha tetszik a videonk, akkor ne habozz szavazni!  INDAFOTO.slideshow.run({ "feedUrl":"http://feed.indafoto.hu/prokee/barhol_barmikor_barmivel_johet/feed", "width":"500", "height":"550", "orientation":"vertical", "size":"auto", "bgcolor":"#000000",…..
lapa 2009.07.16 23:38:11
@Halálos_fogkefe: nem voltam biztos benne, de magasnak tűnt, úgy sejtettem billencs. hát az. és elég magas, gondolom valami 6x6 vagy nemtom.

az alábbi képeken elég egyértelműen látszik mi maradt a bentülőkből, esetleg a 6-8-9-10 fotókat ugorja át, aki jól szeretne szunyálni.

www.paramedic.cz/fotogalerie/cordoba-scania/slides/P6080659.html

bocs.

vidámításnak itt a nem-billencsekről az ellenanyag:

videos.streetfire.net/video/Crash-Test-Scania-Vs-Saab_151210.htm
lapa 2009.07.17 10:36:03
@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: a válasz rém egyszerű: feleséged-e van?

először én is beikszeltem a "maschinengewehr" opciót a mobile.de-n, de aztán szóltak, hogy nem akarok ilyesmit.

lapanet.hu/div/sus/ksk_agf_4.jpg
lapa 2009.07.17 14:12:32
@a házisárkány: tudom, azért odafigyeltem melyiküknek hagyom, hogy kiválasszon.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese az MTV híradójában jelentette be tegnap este, hogy 2010-tõl összevonják az autók környezetvédelmi vizsgálatát és mûszaki vizsgáját. Véleményük mai hírünkről...
lapa 2009.07.17 13:43:35
@Bandi a vállalkozó: "Mivel azonnal erre élesedett ki a posztolás, már viszakoztak is."

úgyérted a nagy testvér ott tördeli a kezét a lesötétített monitor előtt, hogy mit visszhangzik a nép?
Autófília Föld felett 2009.07.15 13:00:00
Egy T. olvasó, Kifordított Kacagány képei jönnek. Nem értjük, én sem, ő sem. Talán ti. Tippeket, ötleteket,esetleg biológiailag korrekt magyarázatokat várunk a kommentekben. ...mikor ma felnyitottam a szamár motorházfedelét. ez a kép fogadott.....igen, igen, az ott egy vakond. no…..
Egyszerre csak egy irányban lehetne átkelni, max 30-as sebességgel, ha jön egy hajó, egy óra zárás, vízszint-változáskor további barkácsolás. Lenne egyáltalán értelme?Budapest, 2009. július 14., kedd (MTI) - Megkezdődött az egyeztetés az esetleges pontonhídról, amellyel a…..
Az összes papírját, kulcsát, mindenét egy dossziéba zártam, és a fiók mélyére raktam. Az emlékek könnyebben felejtődnek, ha nincs szem előtt rá emlékeztető dolog.Az utolsó pillanatban kaptam még egy papírt a rendőrségtől. Tájékoztatnak hogy lezárják a nyomozást,…..
lapa 2009.07.13 12:57:14
@commenthu:

"mert a tulaja tankolásnál benne hagyta a kulcsot"

na az ilyenre is kiszabnék valami sokjegyű közigazgatási bírságot, amikor a saját ökörsége miatt terheli a szervet.

egyszer valaki véletlen beült a ház előtt parkoló céges ottóba és elhajtott vele. megtörtént a kmb felkeresése, nagyjából vázolta a munkakörülményeket. azóta nagyságrenddel (igen, az tízszeres) költök többet bizonságtechnikára. épphogy nem hagytam nála egy tizest, hogy "biztos jól jön". saját nyomtatóját vitte be ember, mert az se utaltak ki neki pl.

meg olyan is volt, hogy 45 percet álltam kiskéssel a kezemben a saját lakásom előtt, mert nem voltam hajlandó bemenni a lakásba a feltört ajtó láttán. persze akkor már nem volt bent emberünk, de érkezése után szépen betessékeltem a yardot előre, hátha mégis. először le se esett neki miért, aztán egyből átváltott kommandósba.
Bettinek betegsége van. Betti nem eshet teherbe, nem hordhatja ki a magzatot, és nem nevelheti fel. Betti nem láthatja, ahogy a gyermeke felnő, ahogy járni és beszélni tanul. Betti nem kötözheti a horzsolásokat, nem csillapíthatja a lázat csemetéjén. Betti nem láthatja, ahogyan fia,…..
  Subarut venni rémálom, ennél csak eladni rosszabb. Soha többé. Soha többé. Soha többé. Mínusz 800 ezer.  Vélemények az azonos című írásunkról...
lapa 2009.07.08 22:46:35
@akos696: ez meg rendesen jólesett. ezekre a dolgokra nem lehet szavazni? lehet a cikkíró hülyesége csak második helyen kullogott volna...
lapa 2009.07.08 22:57:53
@papptibi: új infó: a subaru egy nagyon-nagyon szomorú gépkocsi. pláne egy turbós benzines automata négykerekes subaru. ebből lesz még vagy ötven picsábaelküldős, nemtom ez volt-e a cél.
lapa 2009.07.09 00:30:28
@gin74tonic: vagyesetleg nyugaton már az ingatlanokat is megkaparintották a bankok a törvények segedelmével. kérdezz meg mondjuk 10 zürichi polgárt van-e hol laknia, vagy csak engedi a bank, hogy lakjon valahol.

fogadjunk a bankkártyát meg a papírpénzt is elhiszed.
Ma reggel történt velem, hogy megpróbáltam munkába jönni. Mondjuk ez minden reggel így van, viszont nincs mindennap árvíz. A múlt héten elővigyázatosságból nem jártam a rakpart közelében sem, hétvégén meg nem követtem a vízállást. Reggel megkérdeztem a feleségemet, nem…..
lapa 2009.07.06 19:23:50
@Grifter: "digitálisan"

"sok pénzből, mert gazdagok"

milenne olyat játszanánk, hogy csak az dobhatna bele "nyugati életszínvonal ötletládába", aki rendesen adózik?
lapa 2009.07.06 20:53:40
@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: nálunk a faluban ki vannak rakva az utcanévtáblák (fehér alapon fekete sztandard betűkészlettel, mert ez se mindehol sikerül) és konkrétan megbüntetik azt, aki nem rak házszámot.

nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget ennek a csekélységnek, míg meg nem kellett keresnem valamit a szomszéd kisvárosban. nem volt jó.