Adatok
xhalapex
3 bejegyzést írt és 318 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Családi drámát készíteni hálás dolog és hálátlan is egyszerre. Hálás, mert egy olyan téma, amit újra és újra elő lehet ráncigálni a fiókból, emellett pedig a néző bevonása nem a témaválasztáson múlik, így a felvezetés sem igényel megfeszített virtuozitást. A…..
Az őseink által gyakorolt klasszikus családmodell, ami az élethosszig tartó házasság szentségét foglalta magában, egyre nagyobb válságát éli napjainkban, és ez a folyamat nem ma kezdődött. Rengeteg Magyarországon köttetett házasság végződik válással és a statisztikáinkat, a nálunk szerencsésebb…..
Sziasztok, xhalapex vagyok és ez az első írásom a blogon. Ha minden jól megy lesz még folytatása és várom az értelmes diskurzusra a lehetőséget, a hozzászólások között. (Tudom, a nevemnek semmi értelme nincsen, de legalább kimondani sem lehet. Szokjátok meg!)
Debütáló irományomat töredelmes…..
xhalapex
2018.03.13 11:55:41
@Terézágyú: A csendőr kérdésben valóban hibáztam, rokon értelmű szóként használtam a katonával. Gyorsan utánaolvastam, ezek időben valamennyire elkülönültek egymástól, ezt javítottam.
Bajban lehet az Oscar-díj: meglepően kevesen nézték mind a gálát, mind a jelölt filmeket. Noha néhány éve éppen azért bővítették a fő kategóriát 5 filmről 9-10-re, hogy a népszerűbb alkotások is bekerülhessenek, ez egyre kevésbé látszik megvalósulni, a közönséget pedig egyre kevésbé foglalkoztatja,…..
xhalapex
2018.03.11 16:53:29
@danialves: Na jó, ide beleíratta saját magát, ne csak producerkednie kelljen. Ha jól emlékszem pont ennél a filmnél volt valami kisebb botrány, hogy bizonyos országokban, a palátokon kizárólag a fehér ismertebb színészekkel promózták a filmet. Mindezek fényében különösen vicces ez a szívünkre tesszük a kezünket, aztán #afeketékkelvagyunk és mehet is neki a legjobb film díja. Tehát egyszerre akarnak profitábilisek és a tömeg igényeit kielégítők lenni és emellett fontos a PR, hogy továbbra is humánus, demokrata celebek maradjanak.
Idén lesz a nyolcadik alkalommal, hogy írásosan követem végig az Oscar gála fejleményeit. Remélhetően idén is sokan velem tartanak és leadják saját kommentárjukat is a hozzászólásoknál. Itt a tavalyi élőblogolás, ha valaki kérne egy referenciát.
Jimmy Kimmel visszatér műsorvezetőként, aminek…..
Az Atomszőkét sokan a John Wick női változataként definiálják, ami egyrészt az előzetesekből is fakadhat; másrészt pedig abból, hogy a filmet a fent említett mű egyik rendezője, David Leitch dirigálta. Anthony Johnston-féle A leghidegebb város c. képregény alapján készült alkotás erős jelenettel…..
Charlie McDowell (és írótársa, Justin Lader) három évvel ezelőtt robbant be a köztudatba (vagy annak legalábbis egy kis szegletébe) a The One I Love-val. Amely egy iskolapéldája annak, hogyan lehet fillérekből, elsősorban a kreativitásra alapozva egy figyelemre méltó produkcióval…..
Stephen King művei híresek arról, hogy legalább annyi jó adaptációt tudhatnak magukénak, mint amennyi kínosan gyengét. Sajnos utóbbiak közé vonul be majd A setét torony is, amely (The Man Who Laughs kollégám fogalmazásával élve) King magnum opusának számít, ehhez képest olyan adaptáció született…..
xhalapex
2017.08.04 13:48:06
Idén lesz hetedik alkalommal, hogy veletek együtt végigblogolkodom a leghíresebb filmátadót. A recept ezúttal sem változik, brutál sebességben frissítgetem ezt a bejegyzést itten úgy 2 órától, remélem idén is minél többen lesztek jelen. Reklámszünetekben mindig átfutom amit ti is írtok és a…..
xhalapex
2017.02.27 06:06:25
@scal: Na és Michelle Williams?
xhalapex
2017.02.27 06:43:23
@dobi100: Na ez jó :D Lelki szemeim előtt látom is a jelenetet.
FilmBaráth kritikáját itt olvashatjátok
A Szellemirtók 2016-ig a többség szemében egy aranyos klasszikus volt a 80-as évekből, idén viszont végérvényesen azzá a filmmé vált, amely ezreket inspirált arra, hogy internetes gyűlöletkampányok részeiként alacsonyodjanak le a…..
A független filmekre ritkán jellemző, hogy nagy ötletekkel próbálnak lenyűgözni, megkülönböztető jellegüket általában éppen az adja, hogy hétköznapi embereket mutatnak meg hétköznapi helyzetekben, és mindenféle filmes túlzás nélkül próbálnak egy hatásos alkotást kihozni. Ehhez képest pedig itt van…..
xhalapex
2016.06.21 13:04:51
@AldoWinnfield: Nem volt a koncepció része?
A sorozatok egyre inkább terjedő népszerűsége magával hozta azt is, hogy számos olyan ember ismerkedett meg a műfajjal, aki erre nem igazán volt felkészülve. Ez elsősorban nyilvánvalóan az egyik legnépszerűbb darabon, a Trónok harcát, és az azt övező közbeszéden érhető tetten: úgy tűnik, számos…..
xhalapex
2016.06.13 22:57:10
@danialves: A Walking Dead nálam is átkerült a nem érdekel kategóriába. Annyival jobb dolgokat kezdhet az ember az életével, hogy már a megszokás miatti nézésével is leálltam az ötödik évadnál.
Amúgy az jutott eszembe, milyen groteszk módon nézne ki hogy ha a filmeknél is (arányosan a sorozatokéhoz képest) ilyen kényszeresen mondjuk 10 percenként kötelező lenne valami hogy ne menj ki vetítésről :)
A spoiler mániát úgy gondoltam ide kapcsolni, hogy ha egy nézőnek csak a filmekben található 2-3 váratlan momentum egy sorozat epizódban pedig a rész végén lévő cliffhanger az ami kizárólag mérvadó, akkor rettenetesen fél és szorong, hogy az a pár érték számára ismeretlen maradjon így adott esetben kijelenti, hogy lespoilerezve már nem is érdekli a dolog (ez a halálom). Álszent viszont nem akarok lenni én is tartom magam, a közmegegyezéshez és nem spoilerezek, valamint hogy darálva nézem a Trónok harcát, így kerülöm a róla szóló cikkeket, de annyi más értéke van a fordulatokon kívül, kár csavar halomnak nyilvánítani. Tehát a csavar fontos, de nem kizárólagos szórakoztatási faktor a jó sorozatokban. Egy töltelék epizód vagy momentum, a nagy egész szempontjából lehet igenis hasznos.
A House of Cards nekem annyira egyben lévő sztori, hogy semelyik részt nem tudom elkülöníteni, de valószínűleg úgy van ahogy írod, hogy jelen van ott is, de természetesebben illeszkednek a nagy egészbe.
Amúgy az jutott eszembe, milyen groteszk módon nézne ki hogy ha a filmeknél is (arányosan a sorozatokéhoz képest) ilyen kényszeresen mondjuk 10 percenként kötelező lenne valami hogy ne menj ki vetítésről :)
A spoiler mániát úgy gondoltam ide kapcsolni, hogy ha egy nézőnek csak a filmekben található 2-3 váratlan momentum egy sorozat epizódban pedig a rész végén lévő cliffhanger az ami kizárólag mérvadó, akkor rettenetesen fél és szorong, hogy az a pár érték számára ismeretlen maradjon így adott esetben kijelenti, hogy lespoilerezve már nem is érdekli a dolog (ez a halálom). Álszent viszont nem akarok lenni én is tartom magam, a közmegegyezéshez és nem spoilerezek, valamint hogy darálva nézem a Trónok harcát, így kerülöm a róla szóló cikkeket, de annyi más értéke van a fordulatokon kívül, kár csavar halomnak nyilvánítani. Tehát a csavar fontos, de nem kizárólagos szórakoztatási faktor a jó sorozatokban. Egy töltelék epizód vagy momentum, a nagy egész szempontjából lehet igenis hasznos.
A House of Cards nekem annyira egyben lévő sztori, hogy semelyik részt nem tudom elkülöníteni, de valószínűleg úgy van ahogy írod, hogy jelen van ott is, de természetesebben illeszkednek a nagy egészbe.
Utólag visszagondolva, eleinte a High-Rise kapcsán leginkább az keltette fel az érdeklődésemet, hogy fogalmam sem volt, mire számítsak tőle. Ha valaki hozzám hasonlóan napi szinten néz előzeteseket, követi akár évekre előre is a készülő alkotások híreit, az már egy 2 perces…..
Számos toplista látott már napvilágot blogunkon, azonban egyértelműen kijelenthetem, ennyi munka még nem volt egyet sem összeállítani. Éjszakákon át kutattam a kevésbé ismert darabokat, szelektáltam, próbáltam összehasonlítani őket, és utána még sok órányi fejtörésbe…..
A Pocahontas-történet mindenképpen a rendszeresen feldolgozott elbeszélések közé tartozik (főleg az USA-ban), azt azonban egyáltalán nem volt magától értetődő, hogy egy Terrence Malick-jellegű alkotó is feldolgozza. Nagyon kíváncsi voltam tehát, hogy egy ennyire egyszerű, és kalandfilmes elemeket…..
xhalapex
2016.03.11 15:40:27
@danialves: Sok olyan film van aminek egyszerű a sztorija, ellenben kihasználják a film teljes hosszát. Én azt éreztem, hogy ez a film kizárólag azért ilyen hosszú, hogy Lubezki még elkapjon pár jó beállítást.
xhalapex
2016.03.11 16:44:19
@danialves: Ezért írtam, azt hogy csak beugrik róla a Revenant és nem a filmről, hanem erről a kritikáról, annak is leginkább a végéről. Nem állítom hogy ugyanolyan a két film, vagy ugyanazért hosszú a két film. Legfeljebb akkor állíthatnám ha láttam volna "Az új világ"ot. Ezért sem írtam róla eredetileg hosszan, csak egy mondatot tettem ide. Úgy gondoltam abból kiderül ez mind, amit azóta írtam. A többi annak az egy mondatnak a magyarázata. A Revenantban is volt ötletbörze, ezek az álom jelenetek, meg azok a részek amiket művészieskedésnek nevezek. Valamint láttam, hogy szeretnének foglalkozni a természettel szimbiózisban élő indiánokkal és a lélektelen ipari mértékeket öltő fehér ember által elkövetett pusztítással, de a teljes filmnek olyan szűk hányadát teszik ki ezek a részek a Bear Grylls showhoz képest, hogy egyszerűen nem tudom többnek látni a filmet mint egy esztétikus bosszúmozinak. Ez nekem kevés. Továbbra is fenntartom, hogy a leírásod alapján nekem vmennyire összevág a két film, de nekem a Revenant is idő pazarlás volt, úgy hogy kizárt, hogy megnézzek egy félresiklott Malick filmet.
xhalapex
2016.03.11 18:33:45
@danialves: Én nem értem hol beszélünk el egymás mellett. Neked tetszett a Revenant, nekem nem. Az nem belemagyarázás, hogy én több dologban hasonlónak láttam a Revenantot, mint te az Új világot.
Ez csak egy hasonlat amit látok, nem ugyanaz a két film, de a 45 percenkénti új film kezdést leszámítva, szinte ilyennek láttam a Revenantot mint te a Malick filmet.
Álom szerű történet mesélés van mindkettőben. Kaland filmes narratíva helyett ez egy bosszúfilmként kategorizálható álom jelenetekkel. Amit középtájon írsz arról, hogy hosszú, hiányos, zaklatott, Lubezki magára hagyása a természetben, utólagos rámondott gondolatok, ezeket a Visszatérőnél is így éreztem.
A revenantot rendezői útkeresés helyett, inkább Oscar keresésnek hívnám. És a művészieskedő jeleneteket nevezném az itteni Malick ötletbörzének, amiket Hugh Glass sztori kapcsán szeretett volna a rendező kifejezésre juttatni.
Én tökre így látom a Visszatérőt, ez egy vélemény nem egy belemagyarázás. Ettől neked semelyik kritikád, nem kevésbé érvényes, de még is azt látom, hogy úgy véded, hogy a két filmnek semmi köze egymáshoz, mintha múlna rajta bármi is.
Szerintem egy magasztos stílussal elmesélni kívánt bosszú mozi, ami abszolút 2 dimenziós, unalmas és érdektelen. Tehát ilyen szempontból még az is lehet, hogy Malick filmjében kevesebb öncélú és több a saját jogán létező gondolatot találnék.
Ez csak egy hasonlat amit látok, nem ugyanaz a két film, de a 45 percenkénti új film kezdést leszámítva, szinte ilyennek láttam a Revenantot mint te a Malick filmet.
Álom szerű történet mesélés van mindkettőben. Kaland filmes narratíva helyett ez egy bosszúfilmként kategorizálható álom jelenetekkel. Amit középtájon írsz arról, hogy hosszú, hiányos, zaklatott, Lubezki magára hagyása a természetben, utólagos rámondott gondolatok, ezeket a Visszatérőnél is így éreztem.
A revenantot rendezői útkeresés helyett, inkább Oscar keresésnek hívnám. És a művészieskedő jeleneteket nevezném az itteni Malick ötletbörzének, amiket Hugh Glass sztori kapcsán szeretett volna a rendező kifejezésre juttatni.
Én tökre így látom a Visszatérőt, ez egy vélemény nem egy belemagyarázás. Ettől neked semelyik kritikád, nem kevésbé érvényes, de még is azt látom, hogy úgy véded, hogy a két filmnek semmi köze egymáshoz, mintha múlna rajta bármi is.
Szerintem egy magasztos stílussal elmesélni kívánt bosszú mozi, ami abszolút 2 dimenziós, unalmas és érdektelen. Tehát ilyen szempontból még az is lehet, hogy Malick filmjében kevesebb öncélú és több a saját jogán létező gondolatot találnék.
Már a sokadik éve blogolom végig a ti társaságotokban a hajnali Oscar gálát. Idén ráadásul magyar vonatkozása is van a dolognak, mert ősidők óta először izgulhatunk egy magyar díjnak a legjobb külföldi film kategóriájában. Jó lenne elmondani, hogy "Hát igen unokácskám, én ezt anno élőben láttam!…..
xhalapex
2016.02.29 05:54:15
xhalapex
2016.02.29 05:54:50
xhalapex
2016.02.29 06:02:22
A Saul fia az Oscar-jelöltek között, annyi év után reális esély van arra, hogy újra magyar alkotás érjen el óriási nemzetközi sikert. Eddig egyetlen hazai játékfilm nyerte el a szobrocskát, Szabó István Mephistója. Elkövettem azt a hatalmas hibát, hogy gyerekfejjel megnéztem ezt a művet, és mivel…..
xhalapex
2016.01.31 08:58:30
@Látens Inszinuáció: Minden náci fasiszta, de nem minden fasiszta náci. (Akár az általános iskolai környezet ismeret órákon :D)
Megnyitunk egy posztot, elkezdjük olvasni, már a második mondatnál felforr az agyvizünk, és egyből ugrunk a kommentszekcióba, hogy jó alaposan elküldjük a szerzőt az anyjába, de nem tudjuk, mit írjunk... Ismerős az érzés? Ugye? Pontosan ezért vagyok itt, hogy segítsek, melyek azok a megfelelő…..
xhalapex
2016.01.19 15:34:08
Spike Jonze mindig is a képzelet és valóság határmezsgyéjén mozgó filmeket készített, amelyekben egészen cinikus bátorsággal mosta össze a kettőt. A John Malkovich fejébe vezető…..
Az összes írásom itt olvasható
(Félkövér: 2016-os filmek, Dőlt: újranézések, Sárgával kiemelt: kívánságlistás filmek)
The Diary of a Teenage Girl - Kritika
Mistress America - Kritika
Efterskalv - Kritika
Kill Bill - Kritika
Sangaile nyara - Művészieskedő, de egyébként dögunalmas…..
xhalapex
2016.01.04 20:08:11
Miközben a Filmalap felemás sikerrel gyártja a mozifilmeket, a tévéfilmek esetében sokkal egysíkúbb a kép a magyar piacon. Igaz, ez főként két ember, Szász Attila és főleg Köbli Norbert érdeme, utóbbi ugyanis A vizsga óta nagyjából éves szinten szállít egy-egy remek tévés…..
xhalapex
2015.12.31 13:40:17
@danialves: Mindenki csak kizárólag neked akar beugatni, mi? :D
Atmoszféra ügyben akkor továbbra sem értünk egyet. Köbli 4. filmjéről még csak nem is hallottam, ezek szerint okkal. De azért is tettem biztonságért idézőjelbe, mert egyrészt sok filmbe írt már, másrészt meg amúgy sem kapcsolódnak össze különösebben. Így próbáltam bevédeni magam. :D Ezért jobb az írásnál a beszéd, mert utólag mindent lehet idézőjelbe rakni. Írásban csak a nyamvadt smileyk állnak rendelkezésre. :D
Atmoszféra ügyben akkor továbbra sem értünk egyet. Köbli 4. filmjéről még csak nem is hallottam, ezek szerint okkal. De azért is tettem biztonságért idézőjelbe, mert egyrészt sok filmbe írt már, másrészt meg amúgy sem kapcsolódnak össze különösebben. Így próbáltam bevédeni magam. :D Ezért jobb az írásnál a beszéd, mert utólag mindent lehet idézőjelbe rakni. Írásban csak a nyamvadt smileyk állnak rendelkezésre. :D
Őszinte leszek, kicsit félresikerültnek érzem a tavalyi listát, elnézve azt, hogy mélységes felháborodásuk helyett főként egyetértésüket fejezték ki viszonylag sokan. (De ha valaki szeretne változtatni ezen az arányon, még nyitva áll a lehetőség!) Úgyhogy visszatérő…..
xhalapex
2015.12.22 12:26:29
xhalapex
2015.12.22 13:56:10
@danialves: Ha kisbetűvel írod, akkor egy erősebb jelenetét emeled ki :D
Amiket még mindenképp az oroszlánok elé vetnék:
Az U.N.C.L.E. embere, Agymanók, Mission: Impossible - Titkos nemzet, Mélyütés, Victoria, Macbeth, A kém
Amiket csak félve piszkálgatok meg e célból: Sicario, Mad Max: A harag útja
Amiket még mindenképp az oroszlánok elé vetnék:
Az U.N.C.L.E. embere, Agymanók, Mission: Impossible - Titkos nemzet, Mélyütés, Victoria, Macbeth, A kém
Amiket csak félve piszkálgatok meg e célból: Sicario, Mad Max: A harag útja
Az írás spoilermentes!
Tök fölösleges lenne elpofázni, hogy a Star Wars univerzum milyen meghatározó szegmensét képezi/képezte a popkultúrának évtizedeken keresztül, hiszen úgyis tudja mindenki. A Star Trek-et is felélesztő, és új köntösbe helyező JJ Abrams-en tehát nagy…..
xhalapex
2015.12.21 11:29:39
A nagy szépségnél túlértékeltebb filmet nehezemre esett találni a 2013-as termésből, így nem túlzok, ha azt állítom, Paolo Sorrentino nem kifejezetten lopta be magát a szívembe rendezőként. Természetesen ahhoz túlságosan is mazochista vagyok, hogy ennek fényében örökre…..
Amikor elkezdtem utána nézni a Legújabb testamentum című francia bohózatnak, egy kifejezetten mókás, a maga módján egyedi alkotásnak tűnt. A sajátos stílus meg is van, de ehhez szórakoztató tartalom nem igazán társul. Ami már csak azért is csalódás, mert a film belga rendezője dirigálta többek…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz