Regisztráció Blogot indítok
Adatok
marius1

0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem ismered a vásárolt autó múltját? Lehet a tréler a végeredmény   Egy tanulmányt olvastam nemrég a Haditechnika folyóiratban az üzembentartás speciális katonai követelményeiről Gyarmati József alezredes tollából. A hadseregek világában nagyon fontos a technikai eszközök hadrafoghatósága, tehát,…..
marius1 2020.01.31 10:58:12
X évesen vettem az autóm, több, mint egy évtizede van nálam, lassan 200 000 km-rel.
Csak néhány dolog. A kötelező kopóalkatrészek cseréjén kívül időnként nézegetem a lemezeket, a csöveket, bilincseket, érintkezéseket, tömítéseket, itt-ott egy kis szilikon, itt-ott egy kis kenés, évente 1 kézi polír, téli szezon után alvázmosás, téli gumik és felnik lecsutakolása elpakolás előtt, stb. Mindennapos használat mellett egy kis odafigyelés hogy minél többet menjen üzemmelegen, ez mind nem nagy szám, ezek filléres dolgok, a legtöbb pénzbe sem kerül, minimális hozzáértés kell hozzá, ami menet közben megragad.
Eredmény: mind külsőleg, mind belsőleg, mind technikai tartalomban az autó állapota több, mint 10 év után szinte nem változott, az autó korát meghazudtoló állapotúnak néz ki, ha valaki benéz a lemezek mögé, megrángatja a futóművet, ugyanezt látja. Kamu műszakin sosem volt.
Szerintem ez az alap. Szerintem.

Látni olyan bontószökevényeket, gyerekülésekkel hátul, ami a műszakin sem menne át. És nem a kosz, meg a foltos huzat a lényeg, meg a szétdobált pelenka, hanem a lyukasra rozsdásodott sárvédő, a csak egy oldalon égő tompított, a szivágró gátlók, a füstölő motor, a salakos olaj, eltömődött szűrők, profil nélküli gumik, stb.

A használtautó kereskedések tele vannak szilikonnal agyonfújt felnijű és műszerfalú, gyári hegesztési pontokat csak előző életében látott sehonnai, friss műszakis guruló koporsókkal. Előéletről a kereskedő sem tud semmit, "megvan a szevrizfüzet, csak most nem találom, majd utánad küldöm", mikor a pótkerék tároló is üresen kong, az autóból minden ki lett rámolva, egy olajat nem cserél, csak filléresen csillogósra polírozza, aztán hadd vigyék el minél előbb.

Sokáig leszünk még a nyugatról levedlett használati cikkek gyűjtőhelye, mert ezzel azt hisszük, miénk a prémium. Sokan még mindig inkább megveszik a németből hozott tízéves, harmincezret futott, nemlétező orvostól vásárolt bmw-t, mint egy itthoni, első tulajos pár éves ceedet vagy astrát, aminek a használatára a családnak szüksége van, és a fenntartását ki tudja fizetni. Mert akkor ő kisebb lesz, mint a másik, aki megvette, és mert megteheti. Megteheti, ahogy mindenkinek joga van hülyének is lenni, és agy nélkül dönteni, fölvenni a hitelt a karácsonyi lapostévére, és karbantartás nélkül használni egy olyan tárgyat, ami a legtöbb változóval amortizálódik, aminek a legnagyobb az igénybevétele valamennyi használati tárgy közül, és amin a család élete és testi épsége áll vagy bukik.
A K-Monitor és román partnerszervezete, a Funky Citizens tavaly májusban kezdte vizsgálni a szülészeti hálapénz jelenségét Magyarországon és Romániában. Tavaly már szerveztünk egy műhelybeszélgetést a témáról, most pedig blogposzt-sorozatba kezdünk, hogy felhívjuk a figyelmet a problémára és…..
marius1 2020.01.14 08:48:16
A gyereked születésekor félsz, fokozott idegi és érzelmi állapotban vagy. Az ember ilyenkor ösztönösen dönt. És mit mond ilyenkor a magyar ösztön? A gyerekem életét nem fogom föltenni százezer forintra, inkább fizetek. De miért is?
Mert az elmúlt X év köztapasztalata olyan ösztönösen a magyar ereinkben van, hogy ilyenkor látod igazán, nem szabadulhatsz tőle. De ilyenkor nem is érdekel, automatikusan, minden PÉNZT megadnál hogy a gyermeked rendben világra jöjjön. Nem bízol meg a szülészben annyira, hogy nem fogja kockáztatni a gyereked életét ha nem kap pénzt.
Korrupt a rendszer, de nem kockáztatsz, fizetsz. És ez nem feltétlenül a te hibád. Senki nem kockáztatná a gyereke életét, egészségét egy havi fizetésért.
És ez a rendszer legundorítóbb vonása, mert ez elemi zsarolás, semmi más. Maga a rendszer zsarol, és nincs egy olyan szervezet, intézmény, amiben megbízhatsz. Alá kell vetned magad, mert a gyerekeddel vagy zsarolva.
Egy szülész-nőgyógyász átlagban havonta alap fizetésből is milliós nettó összeget visz haza, és ebben nincsenek benne a szülés levezetések, ami jobb esetben, átlagban 10-30 perc, csak nézni kell, és 200 000 Ft. Havonta akár 10 millió ft-os nettó bevétel is összejöhet. Anyukák, apukák zsarolásából. És az orvosnak még csak magára sem kell vennie, mert ez is a rendszer hibája, mondhatja és gondolhatja.
Valójában ez is lelkiismereti és emberi kérdés. Megcsapolod-e a halálra rémült, szülő nőt, és apát, akik csak egyre tudnak gondolni 9 hónapja: egészséges gyermekük szülessen. Már a megtakarított pénzüket is rég elköltötték a gyerek érzekésére, a család is összeadta amije van, mindenki csak ezt várja. Ne már százezer forinton múljon. Tehát az apuka perkál, anyuka nyugodtabb, az orvos tárcája gyarapszik. Gratulálok minden gerinces szülésznek, aki ilyenkor helyén tudja kezelni a kérdést!
marius1 2020.01.14 10:08:42
@Haloperidol: ezt komolyan gondolod, hogy: "Mivel piacgazdaság van, ezért a piac arrafelé mozog, hogy a megfelelő színvonalú munkáért megfelelő bért kapja meg az adott dolgozó." Akkor te nem Magyarországon élsz vélhetően, vagy abba az 5%-ba tartozol, ahol az elvégzett munka arányban van a kifizetett munkabérrel. Az emberek túlnyomó többsége még mindig alig él meg (igen, diplomás, szaktudással rendelkező, családot eltartó emberek, akik a hozzáadott értéket megteremtik, a tulajdonosok cégének értékét emelik, a tulajdonos osztalékát megtermelik, és 40 évre vesznek fel lakáshitelt, hogy ne a híd alatt aludjon a család).
Olyan ágazatról beszélünk, ahol az illetményeket egyetlen párt szavazza meg, aminek köze nincs a piacgazdasághoz.
Nézd meg a magánszülészeket és a főorvosokat - nem igen keresnek alapból kevesebbet mint egy miniszter.

A közellátásban dolgozók bére általánosan a fő tisztségeket leszámítva ugyanúgy elfogadható színvonal alatti, mint egy csomó más ágazatban - ahol az emberek nagy része dolgozik. Mégsem kap senki havi átlagfizetésnyi borravalót a munkaidőben elvégzett munkája után. A bérszínvonal egy dolog, de én nem erről beszéltem.

Hanem arról a rendszerről, amire mindenki panaszkodik, de senkinek sem érdeke megváltoztatni. Pénzügyi érdekből, félelemből, berögzültségből. Ez is a piacgazdaság egyik eleme lenne?

Támogatom a közellátásban dolgozók radikális béremelését. Ha közben megszűnik a zsebbe osztás, és eltávolodunk egy kicsit a posztszoci balkántól az általad említett piacgazdaság irányába.

A hálapénz nem a piacban részt vevő pénz, a piaci mutatók szerint az nem is létezik. Szóval némileg önellentmondásos amit leírtál.
1. Háttér A főváros a 4-es metró építése kapcsán elvállalta a dugódíj bevezetését. Ez egyelőre nem történt meg – feltehetően azért, mert egy valódi, ténylegesen visszatartó erejű díj biztos, hogy rendkívül népszerűtlen intézkedés lenne. A főváros által korábban felvetett javaslatok, így pl. az 5000…..
   Magyarország a nemzetközi rangsorok szerint ma még jelentősen elmarad az innovációs teljesítményben a vezető európai országoktól. Az akadémiai kutatóintézetek elmúlt években beadott szabadalmainak száma elenyésző, miközben évente 17 milliárd forintos támogatást kapnak az államtól. A bővülő…..
marius1 2019.02.19 12:53:22
Az innováció szót nem igazán venném számra a ner helyében. Amíg továbbra is felcsúti gázszerelőnek kell lenni ahhoz, hogy forbes listás első helyet érjen el valaki 3 év alatt, nincs miről beszélni. Addig, amíg nincs értelmiségi ellenállás, addig, amíg a konformista fizetett értelmiség nem kényszeríti kompromisszumokra ezt a falusi (elnézést a megfogalmazásért, nem a vidékiek megsértése a célom) szotyiköpködő suttyó paraszt bagázst, addig a kultúra, józan ész nélküli kokainista nerparasztok fogják azokat a döntéseket meghozni, amelyek vagy tudományos, vagy ha nem is tudományos, de szimplán jogszerű megfontolásokat igényelnek. A vezető pozíciókhoz nem kell tudás, tapasztalat, érdemi eredmény, csak haveri viszony valamelyik másik suttyóval. Az MTA nyilván nem működik hibátlanul, de ez az egész nem más, mint egy komoly pszichés problémákkal küzdő drogszippantó, traumatizált miniszterelnök agymenéseinek jogrendszerbe erőltetése. Értsd: fszverés. Én vagyok a nagyobb, szrba döngöllek szrházi. Amíg ez a motiváció a kormányzat részéről, addig egyre közelebb kerülünk a posztszovjet, balkáni oligarchokráciához. Nem lesz bérszínvonal emelkedés, nem lesz életszínvonal emelkedés, valamit majd visszaad az állam, amiért egyesek majd hálálkodnak. Az oligarcha bagázs pedig szépen magánkézre játssza a közvagyont, és sokkal jobban fognak élni a kiszolgáló sggtáji ifjú nerapparátussal együtt, mint az ország többi része. Mindehhez pedig még majd elmondják, hogy keresztény meg családi értékek.
Profigrammer's Pénz beszél… 2018.11.11 21:18:42
A fizetések kapcsán egy dologban mindenki egyetért. Az övé, kevés.   Az elmúlt hetekben egyre több - a magyar dolgozók keresetével foglalkozó elemzés, statisztika – jelent meg.  Mindemellett az év vége felé szokásos gazdasági jelentések is napvilágot láttak, melyek egy része aggodalomra adhat…..
marius1 2018.11.12 10:50:00
@$pi$: Egyszerű, két különböző társadalmi és gazdasági modellt vetettem össze. Az más kérdés, amit említesz, hogy hol mi a tulajdoni modell. Igen, "nyugaton" a bérlet érvényesül, legyen az akár lakás, akár autó, a fiatalok is inkább élményért mint tárgyakért fizetnek, más a gondolkodás.

A magyar tulajdoni modellnek vannak sajátosságai, ahogy a magyar bérleti modellnek is, ami egy hosszú távú folyamat eredménye.
Arról is lehetne beszélni, mi a felelős és mi a felelőtlen gazdálkodás pl a családi bevételből.
marius1 2018.11.12 10:55:20
marius1 2018.11.12 11:17:59
@$pi$: Ne érezzük magunkat szrul, de ne is verjük át magunkat, ahogy tesszük 89 óta. A kormányzati és üzleti szféra minket ver át, mi meg magunkat. Ennek legyen vége, és lehet építkezni. És nem a szőnyeg alá söprésre, maszatolásra, amiből élünk már nagyon régen.
olajszag Dízelek ideje 2018.09.06 22:04:42
Nagyon beijedt az újautópiac. A sorozatos dízelbotrányok, a dízelek egyes városrészekből való kitiltásának felemlegetése, az ehhez szükséges jogszabályi háttér megalapozásának híre mind a dízelvásárlások ellen szólnak. Még ott is, ahol nem terveztek konkrét intézkedést. Ez rögtön kihatott az…..
Szinte a kormányzópárt védjegyévé vált: senkit sem méltat arra, hogy egyenlő feltételek mellett, nyílt vitában védhesse meg álláspontját. Ezért kell számára a médiatúlsúly, ezért csökevényesedett a parlamenti munka törvénygyárrá, ezért vörös posztó a Fidesz számára a fékek és ellensúlyok rendszerére…..
marius1 2018.09.03 09:50:48
@maxval balcán bircaman: Milyen legitimációról beszélsz? A politikai vita demokratikus kommunikációs alapintézmény, ami a választónak szól, a választót tájékoztatja, a választót segíti a véleményformálásban. Tisztelje meg a magyar választópolgárokat azzal, hogy megvédi a saját álláspontját. Az, hogy elmegyek a saját tv stúdiómba, ahol ellenőrzött körülmények között a saját fizetett emberem kérdez tőlem, amire a sajtóosztályom írta a választ, kimeríti a népképviseleti igényed?
marius1 2018.09.03 11:32:08
@Etniez: minden másra ott a boldog karácsonyt.
marius1 2018.09.03 11:49:38
@Trednar: Működik, nem? Évi 1 békemeneten a békemenő nyugdíjasok análisan küldik anyjukba az ellenvéleményen lévőket, a 10 000 Ft-ot utalják, az egybites plakátokat kiteszik, a gulyást megfőzik, Kis Grofót kifizetik, ezzel már megvan a választási győzelem. Minek vitázni? Kijön ez anélkül is, alig néhány száz milliárdból. Jó, hogy van nekünk Viktor, aki megállítja a végén nevető Sorost, jól elküldi a parlamentben melegebb éghajlatra a mocskoslibsikomcsikat, ahova valók, és... ennyi. Nehogy már ne merjünk szabadságszeretők lenni! Erről szól a modern jogállami demokrácia. Magyarországon.
A Fidesz érdemi válasz helyett ellenstatisztikákkal altatja a problémát. A múltkor még az az egy menekült is kimászott a kerítésen. ..
marius1 2018.08.30 11:56:28
@LKerekes: Érthető módon első sorban azok támogatják = szavaznak a fideszre, akik az államból élnek. Párttagok, fizetett értelmiségiek, segélyen élők, közmunkások, nyugdíjasok. Ők nem hozzáadnak, hanem elvesznek a államtól. Az állam emeli a saját kifizetéseit (képviselők, közszféra, polgármesterek, önkormányzati képviselők, stb.). Míg azok körében, akik eltartják az államot, ez az arány már nem a fidesz irányába mutat. A versenyszférában Magyarországon nem divat sem a béremelés, sem a kiszámítható karrierépítés. Sokan 3-5-10 évig dolgoznak ugyanazon a helyen, érdemi hozzáadott értéket teremtenek, fizetik az adót, a régió legmagasabb áfa-ját, fenntartják a régióban legdrágábban fenntartható autójukat, szerencsésebbek vásárolják a régió leginkább adóztatott ingatlanjait, és ezen időszak alatt nem kapnak egy Ft fizetés emelést sem = a reálbérük csökken, miközben a munkáltató jóváírja a profitot, a tulajdonos kiveszi az osztalékot, új autót és új ingatlant vásárol a ki nem fizetett alkalmazotti bérekből. Nem minden cég ilyen, de ez az általános. Nemhogy évente, valaki egy évtized alatt sem kap, még inflációhoz indexált béremelést sem. Ők azok akikből élnek azok akik első sorban támogatják az állampártot. És nem a segélyen élő vidéki segédmunkás, a közmunkás, a nyugdíjas, vagy a kiemelten magasan fizetett állami vagy önkormányzati tisztségviselő fog kimenni külföldre. Vajh miért van ez?
Orbán 2006-ban bírta ezt nyilatkozni. Azóta viszont, úgy tűnik, nagyon belejött...
marius1 2018.08.16 10:02:32
A magyar azt kapja amit megérdemel. És ha az az önsorsrontás, amin nem tud és nem is akar változtatni, akkor azt kapja. 48 % szavazat + gerrymandering = 2/3. Felejtsétek már el ezt a libsi vs keresztény baromságot. Van téma, vannak vélemények, és vannak tények. Beszéljünk erről, és ne arról, hogy ki szerint ki a libsi, ki a komcsi. A kommunisták állami alkotmányos segédlettel váltottak módszert, a 80-as évek végén. Ha a rendszerváltás a papíron kívül nem történt meg, attól hogy itt megy a köpködés, miért változna bármi is? A politika 28 éve ebből él. Én a keresztény te a komcsi, te meg ott a libsi. Hova juttatta ez a közvéleményt? 10 ezerért megvásárolt nyugdíjasok, krumpliért megvett cigányok, újabb kétharmad, az alkotmányos jogrend sajtcetliként való átírogatása, a törvényen kívüli réteg felsőbb jogainak alkotmányos és bírói védelme. Közben hozzáadott érték híján lassan olyan állami gazdaságok húznak el mellettünk mint Lengyelország, Szlovákia, és lassan Románia. Ne értékeljük túl Orbán jelentőségét, mikor mit mondott - mivel a magyar sajtó már egy komédia, semmi ellenőrző funkciója nincs. Tény, hogy a magyar családok túlnyomó többsége itthon havi 100 és 200 ezer forintokból él havonta. Tény, hogy a versenyszférában (tehát ahonnan az adóbevételek és gazdasághoz hozzáadott értékek realizálódnak) a fizetések NEM emelkednek, a reálbér emelkedése csak propagandafogás. A legtöbb ember 3-5-10 éve ugyanazért a nettó bérért dolgozik, tehát a reálbére értéke csökken. Az alkalmazott nem részesül a profitból. Egy állami adatszolgáltató intézmény olyan átlagbért ír a papírra amilyet akar. Az állami média olyan hírt gyárt le amilyet akar. A politikus akkorát hazudik amekkorát akar. A magyar társadalom meg három lábbal a föld alatt hordja az orrát, megelégszik a csöpögtetett morzsával, egymásra köpköd, mert még mindig nem fogja fel, hogy jelen helyzetben teljesen fölösleges, értelmetlen és már szánalmas is libsizni meg konzervatívozni. A fidesz nem keresztény, nem konzervatív párt. A ner minden eddiginél nagyobb tőkét halmoz fel, gőzerővel hízik az új oligarchia, a társadalmi olló minden eddiginél jobban nyílik szét, a fidesz által 15 éve propagált középréteg a legnagyobb ellensége, a leszakadt régiók lakosságára, a szrban hagyott cigányságra és a nyugdíjasok vállára állva (ismerős? mszp-szdsz) kreálja magának az újabb alkotmányozó többséget, hajtja állami irányítás alá a gazdaságot, semmisíti meg a sajtót, lehetetleníti el a független gazdasági tereket, gyilkolja le az ellenfélből ellenséggé avanzsált karaktereket, és közben szőnyeg és indulatra épülő érzelmi politizálás alá söpri a józan észt, gondolkodást és önreflexiót igénylő valós társadalmi, alkotmányos, gazdasági, szociális stb. problémákat. Mi meg majd köpködjük tovább egymást. Ha Gyurcsány lopott - bíróság elé vele. Ha Demszky lopott- detto. Ha kommunista volt - kiszedni azt az aktát, és elbírálni a luxusnyugdíjat. Ha Orbán lopott - ugyanúgy bíróság elé vele. Ja, hogy a pénz csak úgy magától párolog, a szerződések maguktól íródnak alá? Akkor marad a köpködés. Sok értelme továbbra sem lesz, de legalább talán levezet némi feszültséget. Ez lenne a közélet? Egy bokszzsák?
Volt idő, amikor a szakértelem csak egy trükk volt, a legfontosabb állások betöltéséhez nem hozzáértésre, hanem megfelelő - munkás-paraszti – származásra vagy kis, piros könyvre volt szükség. Ma más világot élünk: piros helyett narancssárga párttagsági kell...
marius1 2018.08.10 09:30:01
A magyar kényszeresen köpködős nép. Kényszeresen muszáj köpködnie. Ideje lenne már elfelejteni ezt a műfajt, koncentrálni a tényekre és elkezdeni dolgozni. Magyarország államformája egypárti alkotmányos nerokrácia. Egy beltenyésztett hibrid ex kommunistákból és magukat rendszerváltóknak nevezett módszerváltó privatizőrökből. Orbán kedvenc hazugsága, hogy a magyar szabadságszerető nép. Ez hazugság. A magyarnak a ner kell. Egy kiszámítható, egybites üzenetekkel kommunikáló isten tudja mennyire korrupt kormányzat, amelyik éppen hogy élni hagy, ha nincsenek túl nagy igényeid. És nincsenek. Fel kell már ébredni ebből a csak magamnak akarok jó sok pénzt álomból. Ebből semmi nem lesz, csak az elmúlt szánalmas 28 év szánalmas folytatása. Az államigazgatás minden szeglete rohad, az önkormányzati ás államigazgatási ágazati döntéseknek közük nincs a valós problémamegoldáshoz, kizárólag a saját holdudvar szervezését és a felnyalást mozdítják előre - közpénzen. Akár szoci akár nem szoci kormánya van az országnak, mindkét oldal erre törekszik, az eredmény az intelligenciahányadostól függ. Egy korrupt, szervilisalapú undormány az államigazgatás, a szakmai vagy akár a józan ésszel egyező szempontok nem számítanak, a pofátlan hazudozás, hatalom és pénzbuzéria működteti. Ki és mikor fog ezen változtatni? Magától vagy 4 évente egy iksszel nem fog ez megoldódni.
A gyökérségnek van az a szintje, amit csak direkt lehet elérni. Amihez nem elég a vele született sötétség, a gyerekkori és/vagy felnőttként elszenvedett frusztráció. Amikor az ember rákészül, vesz egy nagy levegőt, és berúgja a taplóságmétert, hogy hadd pörögjön. És ilyenkor jön ki belőle ez…..
marius1 2018.08.07 09:16:41
Ezt úgy hívják: goebbelsi retorika. Az a 2/3-ad, ami valójában 48%, nem is fogja ezt firtatni. Migráncs, fúj merkell, a terroristák már a spájzban vannak. Brutálisan primitív. Ezek direkt húzogatják az ingerküszöböt egyre feljebb és feljebb, mégiscsak formálni kell a közbeszédet. Ezek a kis macsakajancsi origo-sok egyébként ezt kötelességtudatból és mániákus megfelelési kényszerből teszik. Ki tud jobban benyalni a vezér éppen aktuális agymenése alá, kuncsorogtok a csontért. A valóság, tények, jogállami alapelvek, esetleg sajtóetika, ne adj isten becsület, és gerinc - egyik sem jellemző ezekre. Egy alkotmányos jogállamban ilyenkor következik egy közfelháborodás, 1-2 polgári per, és az ilyen kis hülye búcsút is mondhat sajtókarrierjének, tekintve hogy a szakmai szégyen és elutasítottság miatt sehol nem fogják alkalmazni. A portál hasonló sorsra jut. Ja, de ez itt Magyarország. Gratulálok, 28 év elég volt hogy minden eddiginél szánalmasabbak legyünk. Hajrá, Mo jobban teljesít(i a kifizetéseket a kamu szerződések és közlopások tárgyában), a családok erősödnek (a tieitek), a magyar szabadságszerető nép (ne röhögtess), Lengyelország és Szlovákia után már lassan a románok után kullogunk (!!!). értem én, hogy nagyban szrtok ti arra mi lesz a halálotok után, de vajon annak a 48%-nak is tök mindegy, amiből összejogászkodtátok a 2/3-ot? Az értelmiségnek is mindegy, amelyik boldogan asszisztál ehhez a szürrealitáshoz? Az ellenzéknek is mindegy, ami kilóra meg van véve az utolsó emberig?
marius1 2018.08.07 09:34:47
@Trackers: Hol látsz ilyet abban amit leírtam?
marius1 2018.08.07 10:20:43
@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ez is tény, ahogy az is, hogy nem igazán lehet összehasonlítani a két államot semmilyen szempontból. Megpróbálni lehet, mióta tudjuk, hogy a horvát ugyanahhoz a focikultúrához tartozik mint a miénk, illetve 30 év múlva Mo lesz a térség vezető gazdasági hatalma. Jelentkezzen akinek van egy időgépe, mert az a 30 év mindig 30 év, sosem 29, vagy kevesebb.
TComment Darwin-díjas útdíjaink 2015.03.18 07:34:52
Öt-hat autósnak kell megszívnia, hogy egyetlen jól járjon.A legnagyobb baj az, hogy ez az egész útdíjasdi rossz irányba visz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
marius1 2015.03.18 12:13:37
Némileg átfogóan fogalmaznék.

1. a motorkerékpáros útdíj (no comment) Miért 5000 Ft??? A motoros autópályadíj a fele az autósénak.
Az útdíjat csak egy évre lehet megvenni, miközben éves autópályadíj motorra nem létezik, azon egyszerű okból kifolyólag hogy a motort ált max 8-9 hónapon keresztül lehet használni egy évben. A motor átlagsúlya 200kg, míg egy autóé 1200 kg, a motor átlagmérete 0,8m x 2,5m, míg egy autóé 1,6m x 4,5m. A motor gyakorlatilag nem foglal helyet az útból, futófelülete 2 db 20 forintos érme nagyságával egyezik meg, így sokkal kisebb mértékben koptatja az aszfalt kopórétegét. A pókhálót mintázó úthálózat miatt elkerülhetetlen hogy egy-egy rövidebb autópályaszakaszt be kelljen iktatni. Sokan azért vesznek motort mert kevesebbet fogyaszt, károsanyag kibocsátása kisebb, nem okoz közlekedési dugót, ergo az állam részéről az adókedvezmény/ támogatás lenne indokolt.
Miért is kell 5000 Ft-os megyei matricát venni motorra?

2. egyfajta társadalmi konszenzusként szerepel, miszerint az agglomerációban gazdagok élnek (ld. Budaörs), fizessenek is. Elárulom, ez az elv sántít, ugyanis ezekre a területekre valóban jellemző hogy sok a kitelepülő "gazdag", ám azok akik már akkor is itt laktak mikor a település falu volt, földutakkal - és még mindig ők vannak többségben semmiben nem különböznek vagyoni, vagy társadalmi helyzetben mint a városiak.
Csak közben 365 napon keresztül hallgatják a kivezető autópályaszakaszok forgalmát, szívják a kibocsátott károsanyagot, baleset v dugó esetén nézik a városukon áthaladó többtízezer autópályát kerülő autót, ha a fővárosban dolgoznak, több pénzt kell havonta a benzinkúton vagy a bkk jegypénztárában hagyni, mivel többet kell utazniuk. Mindennek van pozitívuma és negatívuma.

Az útdíjat egy dilettáns "szabályozásnak" látom, kicsit is a forgalomszervezéshez értő avatott ember biztosan nem látta ezt a tervezetet.
marius1 2015.03.18 13:25:14
@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: 700 kiló a swift, de autó, 4 kereke van, 1 autónyi helyet elfoglal, belefér 5 ember, összterhelése lehet kb 1200 kg.

Értem a felvetésed, de a motor az motor, az autó meg autó akármit csinálsz. Motorral elmész buszsávon, sorok között, leteszed a járdán. Nem foglal sávnyi helyet az úton, nem foglal parkolóhelyet stb. Nagyságrendekkel kisebb az út és forgalomterhelése mint bármilyen autónak.
marius1 2015.03.18 14:21:23
@GG81:
1: motoroztál már életedben?
2: nálad mindig tele van az autó (5 fő)?
3: szted átlagban hány db autó van tele?

A motor egy teljesen más kategória fizikailag, besorolásban is. Jelenleg nincs olyan közlekedési kultúra Magyarországon ami a kétkerekűeket preferálná, átlagban nagyon kevés a motor, de ha a sok magányos autós mind 2 kerékre váltana, nem lenne ekkora dugó. Ez viszont egy elméleti kérdés, ami esetünkben teljesen irreleváns.

Hozzá nem értés és hülyeség a motoros díjszabást az autós szintre belőni. Ez soha nem volt így, most sem látok ebben értelmet.
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Meggyőződéssel állítom, hogy ma Magyarországon Budaörs a legélhetőbb, legrugalmasabb és legkellemesebb város. Nem akarom körbenyalogatni az érintetteket, döntéshozókat ez ügyben, de kétségtelen, hogy az elmúlt 25 évben volt valami a levegőben, aminek köszönhetően az…..
Belsőség Kiszorítás 2008.12.28 00:43:57
  Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszolképző anyag már egészen kis mennyiségben is nagyon káros lehet. Vélemények az azonos című cikkünkről...
marius1 2008.12.28 23:30:39
Kedves posztolók!

Véleményem szerint az összes korlátozás ismerve jelenlegi helyzetünket- egy nagy röhej.
Először is, a legtöbb ember nem poénból száll autóba és kel át adott esetben a városon.Van számos olyan ember, akinek nincs más lehetősége, és azokat megsarcolni szemétség. Én személy szerint napi 90-100km-t teszek meg(személyautóval) a városban, de főleg a vonzáskörzetben, ez elkerülhetetlen, a munkámmal jár, szükséges a megélhetésemhez.
Következő tényező: igazán remek, hogy minden más pöföghet csak a személyautók nem. Ugyanis azzal, hogy a tömegközlekedés, célforgalom nincs korlátozva, már itt kitörölheti a seggét a szabályzattal a vezetőség. Az ebben résztvevő járműpark ugyanis vén roncsokból áll nagyrészt, és a szmog nagy részéért bizony ezek a felelősek. Tehát, amég ilyen tetves korrupt az önkormányzat_egy metró megépítése évtizedekig tart_, illetve az ország a sz*r közepében totyog, és nincs pénz modern haszonjárművekre, addig mindenki fogja csak be a száját.
Továbbá: milyen alapon zárnák ki a dízeleseket a városból? Na ne haragudjon már a sok fejes: és az euro4-5 kategória? Nézzenek csak szépen utána, és rájönnek, hogy egy modern dízelüzemű személyautó sokkalta kevésbé szennyezi a levegőt mint egy jól megtermett 10 körül zabáló benzines.
És ha már a sárga plakett is szóba jött, a buszok és a teherautók zöme pont ebben a kategóriában van.

Egy olyan tetves fővárosban, ahol nem épült 20 év alatt használható elkerülő gyorsforgalmi út, hogy van bőr a pofáján bárkinek is dugódíjat követelni, vagy hídpénzt. Hol, a Margit- hídon, amit már csak a rozsda tart össze?Vagy száz éve ugyanolyan szűk szakaszokba belekényszerített főútvonalak állandó bedugulásáért?

Ilyen adók és a jelenlegi minősíthetetlen útburkolati tényezők mellett? Van bárkinek is pofája még több pénzt kicsavarni a nép zsebéből?

Majd ha egyszer egy messzi messzi galaxisban európai színvonalú ország leszünk, majd akkor el lehet kezdeni tárgyalni róla.
Páros, páratlan rendszámos napi beosztás? Szerintem az átlagember heti 5 napot dolgozik nem? Egymás utáni napokról van szó.
És aki nem tehet mást, fizessen a szarért? Hogy órákat veszít csak mert át kénytelen autózni egy olyan városon, ahol egy pszichopata a polgármester 18 éve, és olyannyira jól végzi a munkáját, hogy ennyi idő alatt sikerült beszaratnia a várost és eloszogatni a baráti körnek többszázmilliárd forint adópénzt?

Nem tudom, ki hogy érez, de én dolgozni fogok, mert élni akarok.
Majd onnantól lépjenek hatályba az ilyen állatságok, ha a demszky meg a bandája- először is beköltözik a városába- aztán 20 éves, sárgaplakettes koromokádó dízelautóba ül át a Q7-ből(ami aztán baromira kíméli a környezetet), miután elkoboztuk a vagyonát, és rákényszerítjük, hogy végig kelljen járnia azokat a távolságokat- bkv-val, vagy autóval ,nekem mindegy- amiket a dolgozó embernek.

De amég az emberek bele vannak kényszerítve a jelenlegi szarba, ne is halljak ilyen tervezetekről.

Szépen leülnek, visszadobják az ellopott pénzt, végignézik a budapesti teljes közlekedési struktúrát, és végre megpróbálnak valami konstruktívat kitalálni a város közlekedésének megoldására.

(egyébként 5 literes fogyasztású, kipufogógáz- visszavezetős, katalizátoros, euro4-es dízelautóval közlekedek)
marius1 2008.12.28 23:55:23
@mcal:
Konyítok a dologhoz, világos a dízel és a benzin közti különbség.
Akkor is jobb megoldás volna ha az adóból- vagy állják a futóműjavításokat, vagy befoltozzák az utakat, illetve a témához kapcsolódóan- vegysznek nekem szűrőt az autóhoz, és kész.
A város problémáinak a megoldása nem az én dolgom, azért kapják a temérdek fizetésüket az adóból, és nem azért, hogy zéró szakértelemmel újabb pénzbehajtási, semmire sem jó módszereket varrjanak az ember nyakába.