Adatok
marius1
0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem ismered a vásárolt autó múltját? Lehet a tréler a végeredmény
Egy tanulmányt olvastam nemrég a Haditechnika folyóiratban az üzembentartás speciális katonai követelményeiről Gyarmati József alezredes tollából. A hadseregek világában nagyon fontos a technikai eszközök hadrafoghatósága, tehát,…..
A K-Monitor és román partnerszervezete, a Funky Citizens tavaly májusban kezdte vizsgálni a szülészeti hálapénz jelenségét Magyarországon és Romániában. Tavaly már szerveztünk egy műhelybeszélgetést a témáról, most pedig blogposzt-sorozatba kezdünk, hogy felhívjuk a figyelmet a problémára és…..
marius1
2020.01.14 10:08:42
@Haloperidol: ezt komolyan gondolod, hogy: "Mivel piacgazdaság van, ezért a piac arrafelé mozog, hogy a megfelelő színvonalú munkáért megfelelő bért kapja meg az adott dolgozó." Akkor te nem Magyarországon élsz vélhetően, vagy abba az 5%-ba tartozol, ahol az elvégzett munka arányban van a kifizetett munkabérrel. Az emberek túlnyomó többsége még mindig alig él meg (igen, diplomás, szaktudással rendelkező, családot eltartó emberek, akik a hozzáadott értéket megteremtik, a tulajdonosok cégének értékét emelik, a tulajdonos osztalékát megtermelik, és 40 évre vesznek fel lakáshitelt, hogy ne a híd alatt aludjon a család).
Olyan ágazatról beszélünk, ahol az illetményeket egyetlen párt szavazza meg, aminek köze nincs a piacgazdasághoz.
Nézd meg a magánszülészeket és a főorvosokat - nem igen keresnek alapból kevesebbet mint egy miniszter.
A közellátásban dolgozók bére általánosan a fő tisztségeket leszámítva ugyanúgy elfogadható színvonal alatti, mint egy csomó más ágazatban - ahol az emberek nagy része dolgozik. Mégsem kap senki havi átlagfizetésnyi borravalót a munkaidőben elvégzett munkája után. A bérszínvonal egy dolog, de én nem erről beszéltem.
Hanem arról a rendszerről, amire mindenki panaszkodik, de senkinek sem érdeke megváltoztatni. Pénzügyi érdekből, félelemből, berögzültségből. Ez is a piacgazdaság egyik eleme lenne?
Támogatom a közellátásban dolgozók radikális béremelését. Ha közben megszűnik a zsebbe osztás, és eltávolodunk egy kicsit a posztszoci balkántól az általad említett piacgazdaság irányába.
A hálapénz nem a piacban részt vevő pénz, a piaci mutatók szerint az nem is létezik. Szóval némileg önellentmondásos amit leírtál.
Olyan ágazatról beszélünk, ahol az illetményeket egyetlen párt szavazza meg, aminek köze nincs a piacgazdasághoz.
Nézd meg a magánszülészeket és a főorvosokat - nem igen keresnek alapból kevesebbet mint egy miniszter.
A közellátásban dolgozók bére általánosan a fő tisztségeket leszámítva ugyanúgy elfogadható színvonal alatti, mint egy csomó más ágazatban - ahol az emberek nagy része dolgozik. Mégsem kap senki havi átlagfizetésnyi borravalót a munkaidőben elvégzett munkája után. A bérszínvonal egy dolog, de én nem erről beszéltem.
Hanem arról a rendszerről, amire mindenki panaszkodik, de senkinek sem érdeke megváltoztatni. Pénzügyi érdekből, félelemből, berögzültségből. Ez is a piacgazdaság egyik eleme lenne?
Támogatom a közellátásban dolgozók radikális béremelését. Ha közben megszűnik a zsebbe osztás, és eltávolodunk egy kicsit a posztszoci balkántól az általad említett piacgazdaság irányába.
A hálapénz nem a piacban részt vevő pénz, a piaci mutatók szerint az nem is létezik. Szóval némileg önellentmondásos amit leírtál.
2019-ben a karácsonyi és újévi ünnepek különösen hosszúra nyúltak: a munkaszüneti és áthelyezett pihenőnapokkal együtt gyakorlatilag egy teljes hétig tartott az időszak, melyben a hagyományos munkarendben dolgozóknak nem kellett munkahelyükre utazniuk, az építkezések leálltak, és az üzletek,…..
1. Háttér
A főváros a 4-es metró építése kapcsán elvállalta a dugódíj bevezetését. Ez egyelőre nem történt meg – feltehetően azért, mert egy valódi, ténylegesen visszatartó erejű díj biztos, hogy rendkívül népszerűtlen intézkedés lenne. A főváros által korábban felvetett javaslatok, így pl. az 5000…..
marius1
2019.12.13 11:28:27
@Kivlov: drasztikus benzinár emelés - kinek? Mindenkinek? Akkor vissza a lovaskocsira? Az üzemanyag adótartalma így is jelentős. Zsákutca.
Magyarország a nemzetközi rangsorok szerint ma még jelentősen elmarad az innovációs teljesítményben a vezető európai országoktól. Az akadémiai kutatóintézetek elmúlt években beadott szabadalmainak száma elenyésző, miközben évente 17 milliárd forintos támogatást kapnak az államtól. A bővülő…..
A fizetések kapcsán egy dologban mindenki egyetért. Az övé, kevés.
Az elmúlt hetekben egyre több - a magyar dolgozók keresetével foglalkozó elemzés, statisztika – jelent meg. Mindemellett az év vége felé szokásos gazdasági jelentések is napvilágot láttak, melyek egy része aggodalomra adhat…..
marius1
2018.11.12 10:50:00
@$pi$: Egyszerű, két különböző társadalmi és gazdasági modellt vetettem össze. Az más kérdés, amit említesz, hogy hol mi a tulajdoni modell. Igen, "nyugaton" a bérlet érvényesül, legyen az akár lakás, akár autó, a fiatalok is inkább élményért mint tárgyakért fizetnek, más a gondolkodás.
A magyar tulajdoni modellnek vannak sajátosságai, ahogy a magyar bérleti modellnek is, ami egy hosszú távú folyamat eredménye.
Arról is lehetne beszélni, mi a felelős és mi a felelőtlen gazdálkodás pl a családi bevételből.
A magyar tulajdoni modellnek vannak sajátosságai, ahogy a magyar bérleti modellnek is, ami egy hosszú távú folyamat eredménye.
Arról is lehetne beszélni, mi a felelős és mi a felelőtlen gazdálkodás pl a családi bevételből.
marius1
2018.11.12 10:55:20
@Borondot jol pakoljatok be lippsik: ugye viccelsz :)
marius1
2018.11.12 11:17:59
@$pi$: Ne érezzük magunkat szrul, de ne is verjük át magunkat, ahogy tesszük 89 óta. A kormányzati és üzleti szféra minket ver át, mi meg magunkat. Ennek legyen vége, és lehet építkezni. És nem a szőnyeg alá söprésre, maszatolásra, amiből élünk már nagyon régen.
Nagyon beijedt az újautópiac. A sorozatos dízelbotrányok, a dízelek egyes városrészekből való kitiltásának felemlegetése, az ehhez szükséges jogszabályi háttér megalapozásának híre mind a dízelvásárlások ellen szólnak. Még ott is, ahol nem terveztek konkrét intézkedést. Ez rögtön kihatott az…..
Szinte a kormányzópárt védjegyévé vált: senkit sem méltat arra, hogy egyenlő feltételek mellett, nyílt vitában védhesse meg álláspontját. Ezért kell számára a médiatúlsúly, ezért csökevényesedett a parlamenti munka törvénygyárrá, ezért vörös posztó a Fidesz számára a fékek és ellensúlyok rendszerére…..
marius1
2018.09.03 09:50:48
@maxval balcán bircaman: Milyen legitimációról beszélsz? A politikai vita demokratikus kommunikációs alapintézmény, ami a választónak szól, a választót tájékoztatja, a választót segíti a véleményformálásban. Tisztelje meg a magyar választópolgárokat azzal, hogy megvédi a saját álláspontját. Az, hogy elmegyek a saját tv stúdiómba, ahol ellenőrzött körülmények között a saját fizetett emberem kérdez tőlem, amire a sajtóosztályom írta a választ, kimeríti a népképviseleti igényed?
marius1
2018.09.03 11:32:08
@Etniez: minden másra ott a boldog karácsonyt.
marius1
2018.09.03 11:49:38
@Trednar: Működik, nem? Évi 1 békemeneten a békemenő nyugdíjasok análisan küldik anyjukba az ellenvéleményen lévőket, a 10 000 Ft-ot utalják, az egybites plakátokat kiteszik, a gulyást megfőzik, Kis Grofót kifizetik, ezzel már megvan a választási győzelem. Minek vitázni? Kijön ez anélkül is, alig néhány száz milliárdból. Jó, hogy van nekünk Viktor, aki megállítja a végén nevető Sorost, jól elküldi a parlamentben melegebb éghajlatra a mocskoslibsikomcsikat, ahova valók, és... ennyi. Nehogy már ne merjünk szabadságszeretők lenni! Erről szól a modern jogállami demokrácia. Magyarországon.
B1 BLOGCSALÁD
Menekül, aki csak tud: több mint egymillió fő menne el Magyarországról és Orbánékat teszik felelőssé
2018.08.29 13:44:06
A Fidesz érdemi válasz helyett ellenstatisztikákkal altatja a problémát. A múltkor még az az egy menekült is kimászott a kerítésen. ..
marius1
2018.08.30 11:56:28
@LKerekes: Érthető módon első sorban azok támogatják = szavaznak a fideszre, akik az államból élnek. Párttagok, fizetett értelmiségiek, segélyen élők, közmunkások, nyugdíjasok. Ők nem hozzáadnak, hanem elvesznek a államtól. Az állam emeli a saját kifizetéseit (képviselők, közszféra, polgármesterek, önkormányzati képviselők, stb.). Míg azok körében, akik eltartják az államot, ez az arány már nem a fidesz irányába mutat. A versenyszférában Magyarországon nem divat sem a béremelés, sem a kiszámítható karrierépítés. Sokan 3-5-10 évig dolgoznak ugyanazon a helyen, érdemi hozzáadott értéket teremtenek, fizetik az adót, a régió legmagasabb áfa-ját, fenntartják a régióban legdrágábban fenntartható autójukat, szerencsésebbek vásárolják a régió leginkább adóztatott ingatlanjait, és ezen időszak alatt nem kapnak egy Ft fizetés emelést sem = a reálbérük csökken, miközben a munkáltató jóváírja a profitot, a tulajdonos kiveszi az osztalékot, új autót és új ingatlant vásárol a ki nem fizetett alkalmazotti bérekből. Nem minden cég ilyen, de ez az általános. Nemhogy évente, valaki egy évtized alatt sem kap, még inflációhoz indexált béremelést sem. Ők azok akikből élnek azok akik első sorban támogatják az állampártot. És nem a segélyen élő vidéki segédmunkás, a közmunkás, a nyugdíjas, vagy a kiemelten magasan fizetett állami vagy önkormányzati tisztségviselő fog kimenni külföldre. Vajh miért van ez?
B1 BLOGCSALÁD
Elképesztően pofátlan hazugsággal bukott le az ember, aki még soha nem hazudott
2018.08.15 09:04:14
Orbán 2006-ban bírta ezt nyilatkozni. Azóta viszont, úgy tűnik, nagyon belejött...
B1 BLOGCSALÁD
A NER működésének iskolapéldája - a politikai lojalitás mindent felülír
2018.08.09 15:13:54
Volt idő, amikor a szakértelem csak egy trükk volt, a legfontosabb állások betöltéséhez nem hozzáértésre, hanem megfelelő - munkás-paraszti – származásra vagy kis, piros könyvre volt szükség. Ma más világot élünk: piros helyett narancssárga párttagsági kell...
A gyökérségnek van az a szintje, amit csak direkt lehet elérni. Amihez nem elég a vele született sötétség, a gyerekkori és/vagy felnőttként elszenvedett frusztráció. Amikor az ember rákészül, vesz egy nagy levegőt, és berúgja a taplóságmétert, hogy hadd pörögjön. És ilyenkor jön ki belőle ez…..
marius1
2018.08.07 09:34:47
@Trackers: Hol látsz ilyet abban amit leírtam?
marius1
2018.08.07 10:20:43
@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ez is tény, ahogy az is, hogy nem igazán lehet összehasonlítani a két államot semmilyen szempontból. Megpróbálni lehet, mióta tudjuk, hogy a horvát ugyanahhoz a focikultúrához tartozik mint a miénk, illetve 30 év múlva Mo lesz a térség vezető gazdasági hatalma. Jelentkezzen akinek van egy időgépe, mert az a 30 év mindig 30 év, sosem 29, vagy kevesebb.
Öt-hat autósnak kell megszívnia, hogy egyetlen jól járjon.A legnagyobb baj az, hogy ez az egész útdíjasdi rossz irányba visz.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
marius1
2015.03.18 13:25:14
@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: 700 kiló a swift, de autó, 4 kereke van, 1 autónyi helyet elfoglal, belefér 5 ember, összterhelése lehet kb 1200 kg.
Értem a felvetésed, de a motor az motor, az autó meg autó akármit csinálsz. Motorral elmész buszsávon, sorok között, leteszed a járdán. Nem foglal sávnyi helyet az úton, nem foglal parkolóhelyet stb. Nagyságrendekkel kisebb az út és forgalomterhelése mint bármilyen autónak.
Értem a felvetésed, de a motor az motor, az autó meg autó akármit csinálsz. Motorral elmész buszsávon, sorok között, leteszed a járdán. Nem foglal sávnyi helyet az úton, nem foglal parkolóhelyet stb. Nagyságrendekkel kisebb az út és forgalomterhelése mint bármilyen autónak.
marius1
2015.03.18 14:21:23
@GG81:
1: motoroztál már életedben?
2: nálad mindig tele van az autó (5 fő)?
3: szted átlagban hány db autó van tele?
A motor egy teljesen más kategória fizikailag, besorolásban is. Jelenleg nincs olyan közlekedési kultúra Magyarországon ami a kétkerekűeket preferálná, átlagban nagyon kevés a motor, de ha a sok magányos autós mind 2 kerékre váltana, nem lenne ekkora dugó. Ez viszont egy elméleti kérdés, ami esetünkben teljesen irreleváns.
Hozzá nem értés és hülyeség a motoros díjszabást az autós szintre belőni. Ez soha nem volt így, most sem látok ebben értelmet.
1: motoroztál már életedben?
2: nálad mindig tele van az autó (5 fő)?
3: szted átlagban hány db autó van tele?
A motor egy teljesen más kategória fizikailag, besorolásban is. Jelenleg nincs olyan közlekedési kultúra Magyarországon ami a kétkerekűeket preferálná, átlagban nagyon kevés a motor, de ha a sok magányos autós mind 2 kerékre váltana, nem lenne ekkora dugó. Ez viszont egy elméleti kérdés, ami esetünkben teljesen irreleváns.
Hozzá nem értés és hülyeség a motoros díjszabást az autós szintre belőni. Ez soha nem volt így, most sem látok ebben értelmet.
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Meggyőződéssel állítom, hogy ma Magyarországon Budaörs a legélhetőbb, legrugalmasabb és legkellemesebb város. Nem akarom körbenyalogatni az érintetteket, döntéshozókat ez ügyben, de kétségtelen, hogy az elmúlt 25 évben volt valami a levegőben, aminek köszönhetően az…..
Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszolképző anyag már egészen kis mennyiségben is nagyon káros lehet. Vélemények az azonos című cikkünkről...
marius1
2008.12.28 23:55:23
@mcal:
Konyítok a dologhoz, világos a dízel és a benzin közti különbség.
Akkor is jobb megoldás volna ha az adóból- vagy állják a futóműjavításokat, vagy befoltozzák az utakat, illetve a témához kapcsolódóan- vegysznek nekem szűrőt az autóhoz, és kész.
A város problémáinak a megoldása nem az én dolgom, azért kapják a temérdek fizetésüket az adóból, és nem azért, hogy zéró szakértelemmel újabb pénzbehajtási, semmire sem jó módszereket varrjanak az ember nyakába.
Konyítok a dologhoz, világos a dízel és a benzin közti különbség.
Akkor is jobb megoldás volna ha az adóból- vagy állják a futóműjavításokat, vagy befoltozzák az utakat, illetve a témához kapcsolódóan- vegysznek nekem szűrőt az autóhoz, és kész.
A város problémáinak a megoldása nem az én dolgom, azért kapják a temérdek fizetésüket az adóból, és nem azért, hogy zéró szakértelemmel újabb pénzbehajtási, semmire sem jó módszereket varrjanak az ember nyakába.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Csak néhány dolog. A kötelező kopóalkatrészek cseréjén kívül időnként nézegetem a lemezeket, a csöveket, bilincseket, érintkezéseket, tömítéseket, itt-ott egy kis szilikon, itt-ott egy kis kenés, évente 1 kézi polír, téli szezon után alvázmosás, téli gumik és felnik lecsutakolása elpakolás előtt, stb. Mindennapos használat mellett egy kis odafigyelés hogy minél többet menjen üzemmelegen, ez mind nem nagy szám, ezek filléres dolgok, a legtöbb pénzbe sem kerül, minimális hozzáértés kell hozzá, ami menet közben megragad.
Eredmény: mind külsőleg, mind belsőleg, mind technikai tartalomban az autó állapota több, mint 10 év után szinte nem változott, az autó korát meghazudtoló állapotúnak néz ki, ha valaki benéz a lemezek mögé, megrángatja a futóművet, ugyanezt látja. Kamu műszakin sosem volt.
Szerintem ez az alap. Szerintem.
Látni olyan bontószökevényeket, gyerekülésekkel hátul, ami a műszakin sem menne át. És nem a kosz, meg a foltos huzat a lényeg, meg a szétdobált pelenka, hanem a lyukasra rozsdásodott sárvédő, a csak egy oldalon égő tompított, a szivágró gátlók, a füstölő motor, a salakos olaj, eltömődött szűrők, profil nélküli gumik, stb.
A használtautó kereskedések tele vannak szilikonnal agyonfújt felnijű és műszerfalú, gyári hegesztési pontokat csak előző életében látott sehonnai, friss műszakis guruló koporsókkal. Előéletről a kereskedő sem tud semmit, "megvan a szevrizfüzet, csak most nem találom, majd utánad küldöm", mikor a pótkerék tároló is üresen kong, az autóból minden ki lett rámolva, egy olajat nem cserél, csak filléresen csillogósra polírozza, aztán hadd vigyék el minél előbb.
Sokáig leszünk még a nyugatról levedlett használati cikkek gyűjtőhelye, mert ezzel azt hisszük, miénk a prémium. Sokan még mindig inkább megveszik a németből hozott tízéves, harmincezret futott, nemlétező orvostól vásárolt bmw-t, mint egy itthoni, első tulajos pár éves ceedet vagy astrát, aminek a használatára a családnak szüksége van, és a fenntartását ki tudja fizetni. Mert akkor ő kisebb lesz, mint a másik, aki megvette, és mert megteheti. Megteheti, ahogy mindenkinek joga van hülyének is lenni, és agy nélkül dönteni, fölvenni a hitelt a karácsonyi lapostévére, és karbantartás nélkül használni egy olyan tárgyat, ami a legtöbb változóval amortizálódik, aminek a legnagyobb az igénybevétele valamennyi használati tárgy közül, és amin a család élete és testi épsége áll vagy bukik.