Adatok
CzCsilla
1 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Új nap, új esélyek!
Ma friss, új földet kaptam, úgyhogy innentől nincs megállás! Szorítsatok, hogy jó nagyra nőjek!
via GIPHY
..
Az idei statisztikák szerint a háztartások által igénybevett fogyasztási hitelek felvétele nem csökkent az elmúlt évhez viszonyítva. Ez a trend nem igaz a vállalati hitelek felvételére, az jelentősen visszaesett. E két makrogazdasági statisztikákon alapuló kijelentésből…..
A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését. Mi a véleménye a diákhitel intézményéről? Kedves Blogolók! Nagyon örültem, hogy a diákhitel konstrukcióval…..
A tudásalapú gazdaságra vonatkozó egyik állítás, hogy a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodás folyamatos tanulást és a karrierpályán többször is szakmaváltást tesz/tehet szükségessé az egyének számára. Immár legalább 13. éve az iskolapadban ülőként mit gondol erről…..
A hungarikumok olyan márkákat jelölnek, amelyek tradicionális magyar termékekhez kötődnek. Kiknek és milyen marketing tevékenységet kellene kifejteni ahhoz, hogy a hungarikumok fogyasztói keresletre találjanak, a piacon maradjanak? Kedves Blogolók! Érdekességképpen jegyzem…..
CzCsilla
2009.10.28 23:11:21
A többi hozzászólóval egyetértek abban, hogy elsődlegesen a vállalatok feladata saját termékük marketingje, de úgy gondolom, az államnak is érdeke, hogy ezen termékeket megismerje a világ. Itt az elismerten jó minőségű magyar termékekre gondolok, amire az ország büszke lehet, és esetleg amikről egy külföldinek eszébe jut Magyarország neve. Azonban az államnak ezen termékek marketingjének megoldása pénzügyi korlátokba ütközhet. Éppen ezért megegyezhetnének a vállalatokkal, hogy a nyereség bizonyos százalékát az állam kapja. Bár még a profit áthárítása nélkül is lehetséges az állami támogatás, ahogy láthatjuk a legújabb magyarországi promóciós filmben is (www.bbr.hu/hirek/115/Uj_imidzsfilm_budapestrol) például a BMW-t, aminek szerepeltetése nem jelentett túl sok plusz kiadást. Hasonló filmeken és rendezvényeken kellene reklámozni a hungarikumokat, főleg külföldiek számára, hiszen az ő meggyőzésük a cél, mivel a magyar fogyasztók elsődleges szempontja vásárláskor nem a termék származási helye, hanem az ára (árérzékenység). Emiatt a magyar emberek számára nem élveznek előnyt a hungarikumok az importtermékek előtt.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Éppen ezért én elsősorban a vállalati hitelfelvételről szeretnék írni, amiről kevesebb szó esett.
Szinte minden vállalatra hatással van az említett válság, bár főleg az autógyártás és az építőipar van nehéz helyzetben. A hitelfelvétel csökkenésének fő forrása is ez lehet. A vállalatok "óvatosabbak" lettek, sokuknál a túlélés a cél, vagy az, hogy minél kisebb mértékben csökkenjenek bevételeik. Nem fordítanak tőkét például a kutatás-fejlesztésre, az innovációra, mert nincs miből. Hitelt pedig ilyen bizonytalan jövőkép esetén, amivel most rendelkeznek, nem érdemes felvenniük. A hitel a vállalatok számára ugyanis elsődlegesen arra szolgál, hogy egy nagyobb beruházás alaptőkéjét megteremtse, amitől a jövőben megtérülést, magas hasznot várnak. Ez esetben a projekt lefutásától és végrehajtásától függően pár hónap vagy év alatt a hitel-visszafizetés teljes költségének többszörösére tesznek szert. A vállalat pénzügyi stratégiája ráadásul hosszas elemzés és tervezés után születik meg, különböző kimutatásokra építve és a környezet előrejelzéseit figyelembe véve.
Ezzel szemben az egyszerű, hétköznapi ember nem tájékozott kellőképpen pénzügyeit és a hitellehetőségeket tekintve. Számukra az a cél, hogy például a karácsony szép legyen, a gyerek megkapjon mindent, amit szeretne, még akkor is, ha anyagi helyzetük ezt nem teszi lehetővé. Legtöbbször hasonló esetekben vesznek fel hitelt, amit a reklámok kedves és mindig mosolygós színészei oly egyszerűnek és kedvezőnek mutatnak. Az Aviva Életbiztosító felmérése alapján a magyar lakosság mintegy hatvan százaléka nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, azaz napról napra él. És a probléma az, hogy legnagyobb arányban ők folyamodnak hitelhez, sok esetben akkor is, ha az nem létszükséglet kérdése, hanem csak a vágyott, magasabb életszínvonal látszatát akarják megteremteni.