Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vulpion

0 bejegyzést írt és 90 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ahogy már akos999 jelezte a blogon, megkezdődött az első háború. A térképen pirossal az Imperium Romanum, sárgával a The Galaxy Fighters. Az X-ek jelzik az összecsapásokat. 2009-08-23 22:48 az Imperium Romanum hadat üzen a The Galaxy Fighters-nek 2009-08-23 23:00 csata a D 4341, K…..
A péntek reggeli indulás óta túl vagyunk az 500. regisztráción, és folyamatosan érkeznek az újak. Eddig egy játékos érte el a 3. tech-szintet, és több, mint 50-en a másodikat. Hat komolyabb szövetség alakult, melyek a játékosoknak majdnem a felét lefedik. Változások…..
Vulpion 2009.08.05 17:44:12
@Never shit the Grass: Nem fogok a saját szövim ellen beszélni, de ha valaki egy kicsit is konyít a stratégiához, annak nem kell sokat magyarázni a következő mondatot: a nagy létszám legalább olyan rossz, mint amennyire jó.
Látom, sokan várják már türelmetlenül a játék indulását. Ezzel én is így vagyok, de a körülmények továbbra is rendesen beleszólnak. Reálisan június 15 után lesz időm komolyabban foglalkozni vele, igaz, akkor várhatóan pár hét alatt meglesznek a végső szükséges…..
Mindenki kezdjen el teleportokat építeni, ha eddig nem tette, ezentúl ugyanis működni fognak, vagyis csak ezek segítségével lehet szállítani és tőzsdézni. Minden teleport 100-ra tud feltöltődni, termelési körönként 10-zel nő a töltése. A bolygó adatai közt látható a…..
Legjobb tudásunk szerint a Tejútrendszer egy küllős spirálgalaxis két nagy karral (Perseus, Scutum-Centaurus), két kicsivel (Sagittarius, Norma), és néhány részlegessel (Orion, Közeli 3kpc, Távoli 3kpc). Az átmérője kb 100 000 fényév, ebből a küllőé 27 000, a spirál…..
Az egyes hajótípusok paramétereit lásd ITT. Kezdő flotta kisorsolása Ha R[0 ; 2*támadó kezdeményezés] > R[0 ; védő kezdeményezés], akkor a támadó flotta kezd (vagyis azt tekintjük támadónak). Ha nem, akkor védő (vagyis azt tekintjük támadónak). R[x;y] egy x és y közötti…..
4 aktív kőbányád van, és 1 inaktív. Erőforráshiány miatt pedig a 4-ből csak 3 üzemel...
Vulpion 2009.02.10 13:17:35
@nEjmEd: Abszolút értében értettem.:)
Egyébként mint mondtam már, tényleg elég fura, hogy a néhány milliós bolygókon én is rendszeresen tapasztalom a felvetett problémát, 50 millió fölött viszont mintha megszűnne.
Érdemes nekiállni hírszerző központokat építeni, mert mostantól működnek is. Minden ilyen intézmény 100 ügynöknek ad helyet, és körönként 10-et képez ki. A bolygó adatai közt az ügynökök száma ezt jelzi: az első szám mutatja, hogy hány ügynökünk van, a második, hogy…..
Elkészültek az űrhajók képei: A help pedig kissé átalakult: popup-os lett. Így ezentúl kényelmesebb a navigáció a játék felülete és a help között, illetve a helpen belül is. Plusz kibővült a bolygó osztályokkal és az űrhajókkal. Időhiány miatt sajnos most lassabban…..
Vulpion 2009.01.27 11:52:40
@nEjmEd: a rejtőzködés levonódik a látótávból, ezért mondta Ákos, hogy relatív mindkettő. Ezért is nincs igazán értelme "látókört" adni a flottáknak és a bolygóknak (bár ezt még meg lehetne tenni, max. a radarkör belsejében bukkannának fel a lopakodó hajók). A távolságok megbecslésére több mód is van. Az egyik a vonalzó: leméred két térképkoordináta távolságát (250 pc), aztán egyenes arányosság. A másik lehetőség, hogy rámész a saját flottára és a célobjektumra, mindkettőnek kiírja a koordinátáit, a többit pedig rábízhatod Pitagorasz bácsira.;) A harmadik pedig a becslés. Ha eleget mozgattad már a flottáidat, egy idő után szemre is egész jól meg tudod majd mondani (a térképvonalak segítségével), mennyi az annyi. A flották távolsági mozgatására jelenleg egy kulturált mód van. Kijelölöd a flottát bal gombbal, a távoli bolygó fölé mész, jobb klikk, kijelölt flottát ide. Sajna ezzel támadni nem tudsz, csak mozogni. És egyébként se feltétlenül jó ötlet, mert volt már olyan, hogy valaki a flottáját a kijelöltet ide gombbal egyszerűen át akarta húzni a birodalmamon, csak pechjére a pályája keresztezte a főbolygómat, a már akkor is több tízezres flottám pedig automatikusan csillagporrá aprította. Élesben elvileg lesznek jobb mozgatási lehetőségek.
Az űrhajógyár ugyanúgy működik, mint az összes többi, azzal a különbséggel, hogy a választott üzemmód nem a felhasznált nyersanyagot határozza meg, hanem a terméket: vagyis hogy milyen űrhajót gyártson. Tehát ha beindítasz egy űrhajógyárat, és van elég nyersanyag, akkor…..
Paul Krugman, a mai naptól Nobel-díjas amerikai közgazdász 1978-ban a fenti címmel írt egy rövid kis tanulmányt arról, hogy a speciális relativitáselmélet mennyiben módosítja a csillagközi kereskedelmet. Maga Krugman úgy jellemzi az írást, hogy "egy nevetséges téma komoly…..
Egyrészt más élőlények nem azért vannak a világon, hogy nekünk jó (vagy épp rossz) legyen. Persze képzelhetjük azt, hogy mindennek a célja az ember, csak ennek meglesznek a következményei. Vagyis megvannak. Másrészt - mint a tapasztalat mutatja - nem is vagyunk alkalmasak arra,…..
Vulpion 2009.01.16 03:20:34
Esetleg be lehetne rakni olyan létesítményeket is, amik egy adott fajt nem irtanak, hanem termelnek.

Pl: búzatábla
input 500 munkaerő, 5 k energia, output 5000 búza. Így megnőne az egész ökoszféra eltartóképessége, ahogyan a domesztikáció által mi is megnöveltük. A lényeg, hogy a termelő létesítmény kevesebb embert fogyasszon, mint amennyinek közvetve helyet ad. Ugyanilyen alapon magasabb K+F mellett lehetne egy "génbank", ami kihalt fajokat termelhet újra (persze nem olcsón).

Hogy mi a trükk? Nos, így szinte a végtelenségig lehetne így növelni a népességet. Ha viszont bejön a terület, mint keretszám, akkor nem lehet akármennyi termelő létesítményt építeni, mindenképp lesz egy határ. Másrészt, ha én pl. csinálok 50 búzatáblát és valamiért leállnak a kenyérgyáraim, az körönként +250 ezer búza. Ugye nem kell ecsetelni, mi fog történni a szőlővel?:)
Lenne hát értelme.

A másik, ami a húsüzemekről szól: tudom, már írtad, hogy a fogyasztókból sose lesz annyi kaja, amennyi a termelőkből, stb. Igen, tudom. De nézd már meg a világ kajafogyasztását, mint példát. Nagyon nincs egyensőlyban az, hogy 5 húsüzem gyakorlatilag BÁRMIT kiirt, de némelyik fajta (pl. panda) üzemből már kettő is. És mit termel? 10 ezer kaja. Nevetséges, már bocs.:(
A húsüzemek inputját nyugodtan lehetne tizedelni, vagy az outputot tízszerezni, és még akkor is nagylelkű voltam a jelenlegi (irreális) koncepcióval, amiért nem 20 vagy 30-szoros szorzót javasoltam. A húsgondokon tovább segítenének a már említett termesztő (ez esetben állattenyésztő) létesítmények.

Következő téma: fa. Már többen említettük, hogy az a 40 fa baromira kevés input egy fűrészmalomnak, senki se akar több ezret felhúzni a bolygóján. Nyugodtan meg lehetne tízszerezni a fűrészmalmok inputját, de ötszörözni mindenképp. Ez egyébként a gazdaságnak is jót tenne, mert úgy nem zuhanna le a fa ára pár hét alatt 1-2 SHYre.

Egyéb a gyárakról: hasznos lenne egy olyan gomb, ami nem csak erőforráshiány esetén engedne törtszámú gyárakat, hanem parancsra is. Pl. hadd mondjam én is azt akár, hogy a gomba-vegagyáramból most csak 199,63 db üzemeljen. Ez ugye az ökoszféra minél pontosabb belövése miatt lehet fontos, de akár a nyersanyagok elosztásának is jót tehet.

A végére még egy ökoszférás kérdés/javaslat:
miért van az, hogy a legtöbb A-B-C ökoszféra durván el van tolva a sáska/fű/macchia vonal felé? Erre megint csak a kaszáló/DDT-szóró épületeket tudom javasolni, még ha K+F-hez is kötöd. Rendben van és tisztelendő, hogy a realitásra törekedsz, éppen annak a jegyében mondom ezeket. A sáskák, fűfélék és a macchia ritkítására már ma is van módszer, hát még 1000 év múlva!
1926-ban Umberto D'Ancona biológus észrevette, hogy az I. világháború idején az Adrián jóval magasabb volt a ragadozók (cápák, ráják) aránya, mint előtte vagy utána. Mivel nem értette, mi lehet az oka, megkérdezte matematikus és szenátor apósát, Vito Volterrát, aki felírt…..
Összeállt a hajókészlet. 18 űrhajó van benne, nagyrészt a ti ötleteitekből összegyúrva, amiért hálás köszönet! Kipróbálható a csataszimulátorban: Cirkálók A cirkálók a legalapvetőbb űrhajók. Egyszerű lézerágyúiknak és titán páncélzatuknak köszönhetően…..
Ezen az ábrán van négy szürkével jelölt erőforrás: nyers kő, nyers homok, titánérc, uránérc. Ezeknek van néhány speciális tulajdonsága, amik mind abból következnek, hogy ezek a kibányászatalan, még a földben lévő természeti erőforrások (és amik csak most lettek rendesen…..
Vulpion 2008.12.27 11:03:07
Üdv újra itt!:)

Na akkor néhány javaslat tőlem is, ami azóta jutott eszembe.

Először is, energia: lehet, hogy a környezetszennyezés bevezetése után másképp lesz, de per pillanat csak a következő erőműveket éri meg építeni: eleinte bioetanol, később fúziós, SPS (E bolygókon még geotermikus, HDR), esetleg atom, de már az is necces. A többi gyakorlatilag hiába van ott, ezen nem ártana változtatni.

Másodszor, nyersanyagok: ha már atomenergia, jó lenne uránkutatót is bevezetni a játékba (apropó, uránkutató: Cucu, megkaptad a játékbeli leveleimet a javaslatokkal?).

Harmadszor, kaja: szerintem célszerű lenne átgondolni a húsüzemek működését, mert pofátlanul sok inputért cserébe feleannyi outputot adnak, mint egy vegagyár, ráadásul alig néhány húsüzemet bír el egy ökoszisztéma.

Negyedszer, megint kaja: szerintem célszerű lenne élelmezésügyi K+F-et bevezetni és magas szinten új táplálékforrásokat adni, pl. 500 KP után a mediterránon nyulat vagy mókust, 1000 KP után a másikat, stb.

Ötödször, ökoszisztéma: láthatóan minden bolygón más az ökoszisztéma, és ebbe belenyúlni a kajagyárakon kívül nincs más mód. Namost ami pl. a mediterrán bolygón a macchiát illeti, az általában túlontúl sok, kajagyár pedig nincs belőle (csekély biológiai ismereteim fényében azt mondom, ne is legyen semmilyen tudományos fejlettségi szinten), viszont talán jól jönne egy olyan opció, hogy macchiából vagy pl. fűből bioetanol! Ezzel termelnénk energiát és a macchia is irtható lenne. Ugyanilyen alapon az elszaporodott csúcsragadozók levadászását is meg lehetne oldani egy "vadászházzal", cserébe lehetne kapni mondjuk egy kevés "műanyagot" (enyv), szenet (csontszén, hússzén), vagy kaját (nem sokat, mert elsődleges cél itt nem az élelmezés). Ezzel sokat segítenél azokon a játékosokon, akik tényleg törődnek a bolygójukkal és szeretnék kihozni belőle a legtöbbet. Ráadásul ha reálisan megnézzük, az emberi természet is ilyen: ha pl. sok a macchia, talál módot a ritkítására. Találjunk hát mi is!:)