Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mounty (törölt)

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tisztelt MÁV-figyelő! 1991. V-hó óta vezették be az Intercity forgalmat, először Budapest-Keleti-Miskolc-Tiszai pu. között, majd a későbbiekben a többi fő, nagyobb forgalmú vonalakon is. Kérdésem: a 80-as vonalon közlekedő, valamint a kör Intercity-knek nem-e lenne a MÁV…..
Mounty (törölt) 2009.03.11 22:39:16
@vanek ur: A közvetlenül Budapest és Miskolc között közlekedő vonat létezhetne, a neve Inter City Rapid lenne. Amúgy ha szerinted joga van megállni az IC-nek Cegléden, akkor pont ugyanannyi joga lenne megállni Hatvanban is. A többivel egyet értek Veled.
Mounty (törölt) 2009.03.10 21:02:40
Miért vannak úgy oda azért a szabadjegyért a hozzászólók? Nézzetek körül! Minden közlekedési cégnél kapnak a dolgozók utazási igazolványt. Ezzel így van például a MÁV és a BKV is. Sőt, még a közeli hozzátartozók is megkapják ezt a kedvezményt (férj/feleség, gyermek).

És mivel ismerem én is valamelyest ezt a vonalat, ezért támogatom az írót álláspontjában, hogy az Inter City vonatok álljanak meg Hatvanban. Ez egy nagyobb féle átszálló állomás, ahová több vonal is becsatlakozik. IC-k több kisebb helyen is megállnak, itt is beleférne. Ha megteheti némely Nyugati pályaudvarról induló IC azt, hogy gyorsvonati menetrendben közlekedjen, hozzárakott gyorsvonati kocsikkal (az IC részen a helyjegybiztosításon felül tényleg csupán a légkondicionálásért és a nagyobb tisztaságért kell pluszban fizetni, ami ugyanúgy elvárható lenne minden vonaton, sőt, ahol Desiro, Talent vagy Flirt motorvonatok közlekednek személyvonatként, ott ezt "alapáron" megkapják az utasok), akkor a hatvani csatlakozó megállás is bele kell, hogy férjen. Ha a menetrenden akarnak spórolni, akkor ne azt a 2-3 percet nézzék, amibe egy megállás kerül, hanem lehessen nagy sebességgel közlekedni a pályán. Az lenne igazi idő és energiaspórolás. A 120km/h-s sebességre engedélyezett pályákon sokba kerül ám egy egész szerelvényt a 40km/h-s lassújelre lefékezni, majd visszagyorsítani 120km/h-ra! Energia! Mintha Neked kellene ugyanezt megtenned autóddal az autópályán, csak a vasútnál számolj legalább 1000x-er akkora tömegekkel és fogyasztással!
Mounty (törölt) 2009.03.11 22:33:55
@vanek ur: Amiről Te írsz (Budapest-Miskolc közvetlenül) az egy ma is létező vonatforma lenne: Inter City Rapid. És ha már Te szerinted a Nyugatiból induló IC-nek joga van megállni Cegléden, akkor szólok, hogy Hatvanban ugyanannyi joga lenne megállni. Ugyanolyan átszállóhely, több vonal csatlakozásával. Viszont a többivel egyetértek Veled: IC-k csak a legnagyobb városokban és a legkomolyabb csatlakozási helyeken álljanak meg, a többi helyre ott kellene, hogy legyenek a gyorsvonatok és a személyvonatok.
Tisztelt MÁV-START Ügyfélszolgálat! Szombaton a 17.07-kor induló zónázó vonattal szerettem volna Szobig eljutni. A Nyugati pályaudvarra a főbejáraton 16.55-kor léptem be, és szokásom szerint elindultam a jegyautomaták felé. Sajnos csak az automatánál vettem észre, hogy…..
Mounty (törölt) 2009.03.10 21:55:46
Nos, szerintem a témával kapcsolatban minden tiszta.

Egy apróbb dolog, amit pontatlanul tud:
Gondolom, hogy a vonalon egy V43-2xxx-es mozdonnyal közlekedő csíkos Bhv-s + a végén egy BDt-4xx-as vezérlőkocsival ellátott szerelvényről van szó. Ezek ajtóműködtetés szerint kétféle módon tudnak üzemelni:
1. Teljes távvezérlés: a mozdonyvezető adja ki a parancsot a szerelvényre, hogy a jobb vagy a bal oldalon (egyszerre mindkét oldalon nem!) nyithatóak legyenek az ajtók.
2. Egyedi ajtóvezérlés: ha a kocsi úgy érzékeli, hogy a sebessége kevesebb, mint 6km/h, akkor engedi az ajtónyitást mindkét oldalon. Bár a két szemben lévő ajtók nem nyithatók egyszerre (ami alól kivétel a vezérlőkocsi dupla ajtaja), csak azután nyitható ki a másik, ha a korábban nyitott ajtó elérte a végállását. Ha ilyen esetben megnyomod a gombot mindkét oldalon (szükséged lesz segítőre, mert nem fogod elérni egyszerre a bal és jobb oldali ajtók nyitógombját), akkor a később kinyíló ajtó gombjai villogással jelzik, hogy felfogta a rendszer, hogy ott is nyitni szeretnék az ajtót, csak várj egy kicsit, mindjárt azt is kinyitja. Kipróbálható: egyszerre becsukni sem tudja 6km/h felett.
3. Mindkét vezérlési formában a mozdonyvezető ajtót csukhat, csak az utóbbi esetben miután becsukódott, ismét nyitható az ajtó, hacsak közben nem gyorsul 6km/h fölé a kocsi.
Azért írtam mindig kocsit (bár minden kocsi ugyanakkora sebességgel halad, mint a szerelvényben a többi - vagyis a vonat), mert minden kocsinak saját érzékelője van, amik pontatlansága miatt valamelyik már 4km/h-nál csuk, míg a másik csak 6km/h-nál.
A 6km/h a legmagasabb sebesség, ahol az ajtó csukódásának normál esetben (például utasszállításkor) meg kell történnie automatikusan.
Tisztelt MÁV! Péntekenként lemegyek Pécsre egy IC járattal és vasárnap visszajövök Budapestre. Az elmúlt 2 hónapban nem volt olyan hétvége, hogy pontosan indult volna, és pontosan be is ért volna az önök üzemeltetésében lévő InterCity járat. Levitték a menetidőt 3 óráról…..
Mounty (törölt) 2009.02.12 21:16:09
@Ákibard!: Igen, a PFT-s alkatrészkitermelés is bejött: a Keleti pályaudvar első váltócsoportjához is onnan szerezték a feltűnően jó állapotú váltókat (vagy hozzájuk alkatrészeket), engedélyezték rajta a közlekedést minden irányban 40km/h-s sebességgel. Meg is volt az eredménye: a javítás után néhány nappal kiborult ott egy csíkos Bhv szerelvény, teljesen elzárva a Keleti forgalmát. Fasza...
A másik: azt hallottam én is, hogy akármennyire szeretnék, nem tudják a táblára kiírni a vágányszámokat - vagy mégis? Inkább az az igaz, hogy tényleg fogalmuk sincs, hogy melyik vonat hova érkezik / honnan indul! Az, hogy a tábla mit írjon ki csupán szoftver kérdése lenne, vagy manuálisan is bepötyöghető a vágányszám. Amúgy a Nyugatiban mindenhez ki van írva a vágányszám, bár ott sem mindig találják el. Olyankor bemondják, hogy bocs, nem onnan indul. Ennyi. Ez jobb? Másik: a vágányok között ugyebár átjárni tilos. A Keleti közepéből viszont hiányzik egy aluljáró! Mennyi idő alatt lehet a postai bejárattól eljutni mondjuk a 11. vágányhoz szabályosan? Ez csak egy dolog, mint ahogy az is, hogy nem képesek kitenni minden bejárathoz egy összesítő táblát, mint a Nyugatiban. Csak mindenhová el kéne vinni a kábelt, s felszerelni egy-egy táblát. Még két ilyen hely van: a postánál és a 13. vágánynál.
Mit csinál az utas, ha esik az eső és a megállóban ahol áll, van utasváró pavilon? Normálisabb utasok beállnak, hogy ne ázzanak szét, többiek esernyőt nyitnak, vagy állnak az esőben. Olvasónk szemtanúja volt egy eseménynek, ahol a buszvezető majdnem a megállóban hagyta az…..
A BKV Figyelő blogon olvastam egy panaszt, hogy az utasok nem tudják, hogy milyen jegyeket lehet használni Budapesten kívül.Erre akkor reagálok egy saját poszttal, hogy megkönnyítsem a helyzetet.Vonaljegy, gyűjtőjegy, napijegy, hetijegy, turistajegy, családi jegy:Alapvetően budapesti…..
A mai napon civil utasként szemléltem az emberi butaságot. Az még csak egy dolog az emberek képesek szaladni (!) a másfél percenként járó metróhoz, (bár ezen is jót mosolyogtam), de azt a futóversenyt, amit a HÉV felé zavartak le délutáni csúcsban, azon kiakadtam. Nem mondom, én…..