Adatok
Mounty (törölt)
0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tisztelt MÁV-figyelő! 1991. V-hó óta vezették be az Intercity forgalmat, először Budapest-Keleti-Miskolc-Tiszai pu. között, majd a későbbiekben a többi fő, nagyobb forgalmú vonalakon is. Kérdésem: a 80-as vonalon közlekedő, valamint a kör Intercity-knek nem-e lenne a MÁV…..
Mounty (törölt)
2009.03.11 22:33:55
@vanek ur: Amiről Te írsz (Budapest-Miskolc közvetlenül) az egy ma is létező vonatforma lenne: Inter City Rapid. És ha már Te szerinted a Nyugatiból induló IC-nek joga van megállni Cegléden, akkor szólok, hogy Hatvanban ugyanannyi joga lenne megállni. Ugyanolyan átszállóhely, több vonal csatlakozásával. Viszont a többivel egyetértek Veled: IC-k csak a legnagyobb városokban és a legkomolyabb csatlakozási helyeken álljanak meg, a többi helyre ott kellene, hogy legyenek a gyorsvonatok és a személyvonatok.
Mounty (törölt)
2009.03.11 22:39:16
@vanek ur: A közvetlenül Budapest és Miskolc között közlekedő vonat létezhetne, a neve Inter City Rapid lenne. Amúgy ha szerinted joga van megállni az IC-nek Cegléden, akkor pont ugyanannyi joga lenne megállni Hatvanban is. A többivel egyet értek Veled.
Tisztelt MÁV-START Ügyfélszolgálat!
Szombaton a 17.07-kor induló zónázó vonattal szerettem volna Szobig eljutni.
A Nyugati pályaudvarra a főbejáraton 16.55-kor léptem be, és szokásom szerint elindultam a jegyautomaták felé. Sajnos csak az automatánál vettem észre, hogy…..
Tisztelt MÁV! Péntekenként lemegyek Pécsre egy IC járattal és vasárnap visszajövök Budapestre. Az elmúlt 2 hónapban nem volt olyan hétvége, hogy pontosan indult volna, és pontosan be is ért volna az önök üzemeltetésében lévő InterCity járat. Levitték a menetidőt 3 óráról…..
Mounty (törölt)
2009.02.12 21:16:09
@Ákibard!: Igen, a PFT-s alkatrészkitermelés is bejött: a Keleti pályaudvar első váltócsoportjához is onnan szerezték a feltűnően jó állapotú váltókat (vagy hozzájuk alkatrészeket), engedélyezték rajta a közlekedést minden irányban 40km/h-s sebességgel. Meg is volt az eredménye: a javítás után néhány nappal kiborult ott egy csíkos Bhv szerelvény, teljesen elzárva a Keleti forgalmát. Fasza...
A másik: azt hallottam én is, hogy akármennyire szeretnék, nem tudják a táblára kiírni a vágányszámokat - vagy mégis? Inkább az az igaz, hogy tényleg fogalmuk sincs, hogy melyik vonat hova érkezik / honnan indul! Az, hogy a tábla mit írjon ki csupán szoftver kérdése lenne, vagy manuálisan is bepötyöghető a vágányszám. Amúgy a Nyugatiban mindenhez ki van írva a vágányszám, bár ott sem mindig találják el. Olyankor bemondják, hogy bocs, nem onnan indul. Ennyi. Ez jobb? Másik: a vágányok között ugyebár átjárni tilos. A Keleti közepéből viszont hiányzik egy aluljáró! Mennyi idő alatt lehet a postai bejárattól eljutni mondjuk a 11. vágányhoz szabályosan? Ez csak egy dolog, mint ahogy az is, hogy nem képesek kitenni minden bejárathoz egy összesítő táblát, mint a Nyugatiban. Csak mindenhová el kéne vinni a kábelt, s felszerelni egy-egy táblát. Még két ilyen hely van: a postánál és a 13. vágánynál.
A másik: azt hallottam én is, hogy akármennyire szeretnék, nem tudják a táblára kiírni a vágányszámokat - vagy mégis? Inkább az az igaz, hogy tényleg fogalmuk sincs, hogy melyik vonat hova érkezik / honnan indul! Az, hogy a tábla mit írjon ki csupán szoftver kérdése lenne, vagy manuálisan is bepötyöghető a vágányszám. Amúgy a Nyugatiban mindenhez ki van írva a vágányszám, bár ott sem mindig találják el. Olyankor bemondják, hogy bocs, nem onnan indul. Ennyi. Ez jobb? Másik: a vágányok között ugyebár átjárni tilos. A Keleti közepéből viszont hiányzik egy aluljáró! Mennyi idő alatt lehet a postai bejárattól eljutni mondjuk a 11. vágányhoz szabályosan? Ez csak egy dolog, mint ahogy az is, hogy nem képesek kitenni minden bejárathoz egy összesítő táblát, mint a Nyugatiban. Csak mindenhová el kéne vinni a kábelt, s felszerelni egy-egy táblát. Még két ilyen hely van: a postánál és a 13. vágánynál.
Mit csinál az utas, ha esik az eső és a megállóban ahol áll, van utasváró pavilon? Normálisabb utasok beállnak, hogy ne ázzanak szét, többiek esernyőt nyitnak, vagy állnak az esőben. Olvasónk szemtanúja volt egy eseménynek, ahol a buszvezető majdnem a megállóban hagyta az…..
A BKV Figyelő blogon olvastam egy panaszt, hogy az utasok nem tudják, hogy milyen jegyeket lehet használni Budapesten kívül.Erre akkor reagálok egy saját poszttal, hogy megkönnyítsem a helyzetet.Vonaljegy, gyűjtőjegy, napijegy, hetijegy, turistajegy, családi jegy:Alapvetően budapesti…..
A mai napon civil utasként szemléltem az emberi butaságot. Az még csak egy dolog az emberek képesek szaladni (!) a másfél percenként járó metróhoz, (bár ezen is jót mosolyogtam), de azt a futóversenyt, amit a HÉV felé zavartak le délutáni csúcsban, azon kiakadtam. Nem mondom, én…..
Mounty (törölt)
2009.01.18 23:36:15
..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
És mivel ismerem én is valamelyest ezt a vonalat, ezért támogatom az írót álláspontjában, hogy az Inter City vonatok álljanak meg Hatvanban. Ez egy nagyobb féle átszálló állomás, ahová több vonal is becsatlakozik. IC-k több kisebb helyen is megállnak, itt is beleférne. Ha megteheti némely Nyugati pályaudvarról induló IC azt, hogy gyorsvonati menetrendben közlekedjen, hozzárakott gyorsvonati kocsikkal (az IC részen a helyjegybiztosításon felül tényleg csupán a légkondicionálásért és a nagyobb tisztaságért kell pluszban fizetni, ami ugyanúgy elvárható lenne minden vonaton, sőt, ahol Desiro, Talent vagy Flirt motorvonatok közlekednek személyvonatként, ott ezt "alapáron" megkapják az utasok), akkor a hatvani csatlakozó megállás is bele kell, hogy férjen. Ha a menetrenden akarnak spórolni, akkor ne azt a 2-3 percet nézzék, amibe egy megállás kerül, hanem lehessen nagy sebességgel közlekedni a pályán. Az lenne igazi idő és energiaspórolás. A 120km/h-s sebességre engedélyezett pályákon sokba kerül ám egy egész szerelvényt a 40km/h-s lassújelre lefékezni, majd visszagyorsítani 120km/h-ra! Energia! Mintha Neked kellene ugyanezt megtenned autóddal az autópályán, csak a vasútnál számolj legalább 1000x-er akkora tömegekkel és fogyasztással!