Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kondi2005

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Thomas J. Stanley a "Milliomos agy" című könyvének írása közben különböző kutatásokat végzett és valami szokatlan dolgot talált. Több, mint 500 milliomost kérdezett meg a szokásaikról. Közülük sokan azt mondták neki, hogy ellentétben azzal, amit sokan gondolnak, nem pazarló életet élnek, sőt inkább…..
A világon nem egy, nem két és nem három olyan híd van, amelynek fotóját megnézve nagy bizonyossággal meg tudnánk mondani nem csak a nevét, de azt is, hogy pontosan hol fekszik. Ez köszönhető a panorámának, a híd színének, kialakításának vagy éppen funkciójának. Elágazás a parton: vajon hova…..
A Prága és Brno* közötti autópálya eredetileg csehszlovák terv volt. Európában már a huszas években divatba jött a autópályák építése, a harmincas évekre pedig néhány ország (főleg Német- és Olaszország) már egészen komoly hálózattal rendelkezett, sőt. folyamatosan új szakaszokat épített.   Az…..
A tömegközlekedési eszközökön az ajtók közelében kijelült elsődleges ülőhelyek megléte irtó nagy segítség a speciális igényekkel utazóknak: mozgássérülteknek, kisgyerekeseknek, terhes nőknek, időseknek. Gáz, ha az Elvira nem bírja kezelni ezeket a helyeket a helyjegyvásárlásnál, nem beszélve arról,…..
kondi2005 2018.09.10 20:54:51
kondi2005 2018.09.11 19:13:21
@Terézágyú: mint már írtam, ennek a gyerekszéknek nincsen ülésszáma, így majdnem biztos, hogy a posztoló számozott helyjegye máshová szólt, csak nem találta meg. Nyáron mi is utaztunk ebben a boxban, a rendes székek számán (3db) felüli helyjegyeink a közlekedő túloldalára szóltak. Valószínűleg a kallertől sem azt kérdezte, hogy hol a 43-as szék, hanem pl. hogy miért ezen a kicsin kell ülnie.
Ettől függetlenül a kalauznak
- azzal kellett volna kezdenie, hogy elkéri a jegyet és megnézi hová szól,
- ismernie kellett volna a kocsi székkiosztását, és tájékoztatnia kellett volna az utast, hogy oda nem szólhat helyjegye, és
- meg kellett volna mutatnia az utasnak, hogy hol találja azt a helyet, amit lefoglalt.
A kaller ehelyett lepattintotta, szóval egy büdös paraszt volt.
A magyar vasút sok helyen katasztrofális állapotban van. A vonatok szétrohadnak, az állomásokon le sem lehet ülni, és folyamatosak a késések. És mi történik, ha végre az állam tenné a dolgát, és felújít egy vasútvonalat? Elszórnak egy csomó pénzt, a haveri cégek jól járnak, de a menetidő nem…..
kondi2005 2017.10.19 20:53:07
kedves anonim szerző,
nem ártana ezt a témát egy hozzáértőre bízni a párton belül, ha van ilyen; akkor nem egy hangulatkeltő és tévedésekkel teletűzdelt írás jönne ki róla.
Nem kellene keverni a felújítás és a korszerűsítés fogalmát. A 2-es egy elővárosi vonal Budapest agglomerációjában, kiemelt jelentőségű, HÉV-szerű vonal. Ugyanakkor nem csak a rövid állomásközök miatt nem csökkenthető érdemben a menetidő, hanem azért is mert a domborzat és a beépítettség miatt a pályasebesség emeléséhez - amit az ívek sugara pl. alapvetően meghatároz - nagyságrendekkel több pénz kellett volna. Egyszerűen nincs mód észszerű ívkorrekciókra, és a fenti hozzászóló le is írta, hogy nem is érné meg ezeket áterőltetni. A Pilisen át nem vezet 160-as pálya.
Ugyanakkor a vonal elképesztően leharcolt állapotban volt; ahhoz, hogy - pályás oldalról - megbízhatóan üzemeltethető legyen, egy sor dolgot ki kellett cserélni. A 3-as metrón sem lesz menetidő növekedés, mégis mindenki tisztában van vele, hogy százmilliárdokat kell rá költeni: amit használunk, az amortizálódik. Itt nem csak a pálya, hanem kapcsolódó létesítmények újultak meg, önkormányzatok régi vágyai teljesültek, hiányzó összeköttetések épültek ki stb. persze, közben a haverok is biztosan jól jártak, de a felújítás és a korszerűsítés is szükséges volt. A menetidő csökkenés nem az egyetlen szempont.
kondi2005 2017.10.19 21:20:18
@anyadmajma: nem tudom feltűnt-e, hogy nem a beruházás összegéről szólt a kommentem. A cikk arról szólt, hogy mekkora hülyeség volt pénzt költeni a 2-es vonalra, mert nem csökkent a menetidő (ami egyébként konkrétan nem igaz), ezt pedig vitatom, ez hülyeség. Nem szeretném, ha olyan egybites politikus döntene a fejlesztésekről, aki ilyet le bír írni - sajnos elég sok van így is döntési helyzetben.
Árról javaslom akkor beszéljünk, ha egy ekkora beruházás költségvetési kiírását már mindkettőnknek volt szerencsénk beárazni (nekem még nem volt). Elképzeléseim persze nekem is vannak, de a 2x szorzót is erős túlzásnak gondolom. Laikusok nem tudják, de sajnos a mérnökökre telepedett jogászok és a különböző sóhivatalok sokkal nagyobb költségnövekedésért felelősek mint a pártkasszák.
Elég kemény állítás József állítása, de a helyzete is kemény. Reméljük a Telenor megnyilvánul az ügyben. Sziasztok, Az alábbi eset történik éppen velem: A fejlemények fényében véleményem szerint a Telenor szándékos átveréses megoldást használ új kisvállalati…..
kondi2005 2015.12.21 18:23:48
@atpijkamo: valamit félreértettél. Nem többet szeretnék és főleg nem gyakran változót. Hatékonyabbat, jobbat. A távközlés pont egy olyan szektor, ahol a természetszerűleg kisszámú szolgáltató szereplő miatt a szabályozás leépítése hamar áremelkedést okozna.
kondi2005 2015.12.21 18:27:18
@atpijkamo: ha-ha. Mérnök vagyok, nem jogász. Mégis nekem kell ez esetben felmérnem, hogy megéri-e egyáltalán konzultálni egy jogásszal arról, hogy igazam van-e, és ha igen, van-e esélyem ezt bizonyítani? Már ennek is jelentős költsége van. Egyszerűen nem életszerű és nem racionális amit írsz, bár elméletben természetesen igazad van.
kondi2005 2015.12.21 18:32:17
@atpijkamo: oké, most beírtál egy rossz szabályt. A joganyagok színvonala még mérnökszemmel is katasztrofális. Ezen is kellene változtatni. (amúgy foglalt jelzéssel nem tudnának sorba állítani, így az sem túl igazságos megoldás. Egyes EÜ intézmények működnek így...)
TComment Darwin-díjas útdíjaink 2015.03.18 07:34:52
Öt-hat autósnak kell megszívnia, hogy egyetlen jól járjon.A legnagyobb baj az, hogy ez az egész útdíjasdi rossz irányba visz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Amikor egy cégnél a rendszeresen használt rövidítéseket ismertették a friss belépőkkel, az egyik kolléga így foglalta össze a hallottakat: „Mondj három betűt, azt’ minden el van intézve!” – sokszor valóban a tudományosság és a hozzáértés látszatát adja az embernek, ha…..
kondi2005 2014.02.26 20:48:12
Szeretnék elmesélni egy történetet azok számára, akik különböző rajtuk kívülállókörülmények hatására mostanában jutottak el arra a pontra, hogy jutalékos munkába vágják a fejszéjüket és ennek egy kézenfekvő verzióját készülnek választani, az ingatlanközvetítést,…..
kondi2005 2014.02.25 20:40:50
Korábban ingatlant kerestem. Megnéztem vagy 5-6-ot, mindegyiket ingatlanos hirdette.

Az egyik nem vitt el az ingatlanhoz. Jártunk a háznál, egy idős nénié volt, aki miután ajánlatot tettünk nem mert velünk komolyabban szóba állni, hanem az ingatlanoshoz irányított. Az egy hétig hitegetett, hogy nem ér rá, nem jó sötétben (januárban!) stb., majd a tulajt ismét felkeresve kiderült, hogy két napja eladta. Több millióval kevesebbért. Valószínűleg egy haver vitte el...vagy volt "extra" vevői jutalék.

A másik helyre csak egy ingatlanos jött el, a tulaj sosem. Mivel az ingatlan megfelelt, ajánlatot tettünk amit az ingatlanos(!) elfogadott, írtuk a szerződést. Majd két nap múlva visszamondta. Mint kiderült, jött egy másik vevő, aki egy héttel hamarabb fizetett, csak éppen kevesebbet.

Mindkét esetben közös volt, hogy az ügynök hallani sem akart a vevők megversenyeztetéséről, licitről. Csak az érdekelte, hogy a jutalékához minél hamarabb hozzájusson. Mindezt olyan áron is, hogy az általa képviselt eladó előtt egyszerűen elhallgatta a jobb, de számára macerásabb ajánlatokat.

A többi helyen az ingatlanosok ilyesmit nem tettek, igaz, nem is voltak annyira piacképes ingatlanok. Viszont az értékesítési folyamathoz hozzáadott értékük nagyjából nulla volt. A jogszabálykörnyezetet nem ismerték, az ingatlanokról sem tudtak semmit, műszaki tudás nulla.

Biztosan létezik a "jó" ingatlanos, csak éppen 100-ból egy az, nem több.
Meglehet a szépsége annak, ha az ember a Dubai Marina egy felhőkarcolójának tetején él. A tenger kék vizének látványára ébredni és a város esti fényeit látva zárni a napot olyan kiváltság, ami csak az extrém burzsujoknak jár. A 45 szintes, 179 méter magas Trident Grand…..
Szabálytalan, egyben balesetveszélyes fordulásra kényszerülnek a BKV éjszakai buszjáratai a Móricz Zsigmond körtéren. A Szabadság híd felé vezető oldalon a Bartók Béla úton nincs balra kanyarodási lehetőség. Megoldás lehetne a Lágymányosi utca, de busszal felejtős, egyedül…..
Tisztelt Lakos Imre!Szeretném tájékoztatni, hogy az Ön hívei, természetesen az Ön tudtán kívül, a mai napon megkezdték minden idők legabszurdabb (vagy legsunyibb?) negatív kampányát: teleszórták az újbudai 12. sz. választókörzetet egy színes fénymásolattal, melyen a…..
  Pedig van, amivel ki lehet kergetni a világból az építőmérnököt. Például azzal a turisták és újságírók által előszeretettel feltett kérdéssel, hogy összedőlhet-e a híd? Persze megkérdezzük ezt mi is. A mérnök olyan elszántsággal válaszol, mintha csak…..
Nyerj Asus netbookot a Munkahelyi terror blog nyereményjátékával. Csatlakozz  facebook oldalunkhoz  és automatikusan részt veszel a sorsoláson.   A részletekért kattints ide   2006-ban közös megegyezéssel…..
Karácsony előtt a vásárlási őrület idején az Örs Vezér terén lévő IKEA garázsából jutott ki hasonló nehézségek és fuldoklás közepette egy posztolónk, most Lajos élt meg egy ilyen nem túl felemelő élményt a Művészetek Palotája mélygarázsában. Feltette a kérdést ő…..
  Az ideológiai frontbarátkozás jegyében Révész Máriusz meghívta Böjte Csaba atyához Para-Kovács Imrét és Bakács Tibor Settenkedőt. A két földalatti múltú celebrádiós a minapi műsorukkal sikeresen indított el egy keresztényező hullámot a magyar sajtó arra fogékony…..
Nem tudom, hogy T-csoport anyaországbeli tagjai is ilyen virtuózak kommunikáció terén, mint a magyar leányvállalat, de minden esetre most biztos nagyon büszkék a magyar T-Mobile kríziskezelési módszereire. Az egy dolog, hogy lehal az egész hálózat fél napra, kétségtelenül kínos…..
kondi2005 2009.12.07 21:26:41
@tory_t: azért vannak alkalmazottak, energia stb. fix költségek, a rendszer fenntartása. De a valós percdíjakat meg sem közelítik.
Látványos részéhez érkezett a Margit híd felújítása. Javában zajlik ugyanis a pályalemez bontása a híd északi oldalán. Miután eltávolították a hírhedt oszlopokat és levágták a korlátokat, eltávolították a járda burkolatát és felmarták asz aszfaltot az úttestről.…..
Nekem eddig az osztrákokról az volt a benyomásom, hogy türelmetlen, idegengyűlölő népség, akik Bécsben, ha magyar rendszámot látnak, és a hozzá tartozó autó nem indul el a zöldre két tizedmásodpercen belül, azonnal egy kurvaanyád hosszúságú dudát nyomnak, és még mutogatnak…..
A lenti levél írója szerint a Porsche Buda tizennyolcszoros áron akarta megjavítani azt, amiről később kiderült, hogy el sem romlott. Ráadásnak az ingyenes átvizsgálás, plusz a kamu hiba megállapítása sem került kevésbe. Történt, hogy a skoda fabia típusú autóm (amit azelőtt…..
Mandiner blog Ipoly-híd a ködben 2009.10.01 14:01:00
  Egykor valami negyven híd ívelt a túloldalra az Ipolyon, mikor még nem túloldalnak hívták, hanem legfeljebb szomszédnak. Negyven-valahány, csak a jelenkori országhatárt jelentő szakaszon: fából, kőből, vasból. Rajta vonat, szekér, kocsi, barmok és vadak, meg az emberfia…..
kondi2005 2009.10.01 17:48:47
ime a közeljövőben épülő hidak:

www.nif.hu/hirek/315

Az engtervek készen vannak, folyik a tendereztetés. Kedves Feleim, mindenkit megnyugtatok: nem lesz a töltés nagyobb a kelleténél.
Ha valaki kíváncsi hogyan fognak kinézni, teszek fel néhány képet valahova.