Regisztráció Blogot indítok
Adatok
anti76

0 bejegyzést írt és 148 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
anti76 2012.03.06 07:01:43
@Iza Béla: Bélám, tőled azért nem vártam választ, mert tudtam, hogy TŐLED csak ilyen volánbuszos-vonatos és társai komment telik, arra meg nem vagyok vevő.
anti76 2012.03.06 14:41:16
@SvenH.: oké, értelek van igazság abban amit mondasz, de ez az álláspont elég egyoldalú nem ?

Végülis rá lehet kenni az "agglósra" hogy ő okozza a dugókat (direkt azért költözött ki, hogy jól megfingassa a pestieket), de helyette miért nem az önkormányzatokat szidod? Miért nem bővítették olyan ütemben az úthálózatot, ahogy a hazai gépjárműpark nőtt?
Jaaa, hogy a 30 milliárdos Margit híd -projekt mellett nem jutott rá ? Az amerikaiak 22 mrd -ból építették a Hoover-hidat, ami mellett még a völgyhíd is egy ócska makett.

Meg miből gondolod, hogy azért mert őslakos Bp.-i vagy, bármi előjogod lenne az úthasználatot illetően ? Ha lemész -mondjuk- Kecskemétre, akkor is ehhez tartod magad ?
"mas szivjon ezerrel o meg sose" -Igen, ő valószinűleg kurvára élvezi a dugókat. Micsoda rövidlátás !
Budapest a budapestieké ? oké. Mit szólnál hozzá, ha az lenne a szabály, hogy akinek nincs bp.-i állandó lakcíme, az fizessen útdíjjat, vagy be se jöhessen. Tetszene ? Akkor gondolom az ellen se lenne kifogásod, ha a BKV aktuális deficitjét (ez kb. 40-70 mrd. szokott lenni) a Fővárosi ill. a kerületi önkormányzatok vasalnák be a bp.-ieken. Tudod, aki "A"-t mond, mondjon "B"-t is.
Meg különben is, 20 perces dugón nyafogsz ? pff... tényleg pesti vagy?

Az általad preferált és áhitott, adminisztratív kikényszerítése a tömegközlekedés használatának egy illúzió. Jó lenne visszaforgatni az idő kerekét 1980-ra, de a múltba visszamenni nem lehet. Rendeleti úton meg végképp nem.
Anno azzal a szöveggel vezették be a parkolási díjat, a forgalomkorlátozásokat a belvárosban stb. hogy kevesebb legyen az autó. Kevesebb lett?

Ahol Bp-en jó a tömegközlekedés, az a nagykörúttól befelé eső rész, csak éppen oda el is kéne jutni, meg vhol le is kéne tenni a kocsit.
"emlithetnem a kapmegyer reggelre kiurult parkoloit, vagy az azsiacenter kornyeket vagy az ujpesti uszodat, ahol MINDENHOL le tudna rakni az autojat..."
Jól vagy te ?? hol mindenhol ? a lakótelepi házak között ? Utánaszámoltál már vha hogy ezer autó mennyi heéyen fér el ? Egy parkolóhelyre simán kell egy 5*3 as terület, az 15m2, az ezer autóra 15ezer NETTÓ m2.
Csak összehasonlításul: a campona parkolója 2000 férőhelyes, maga a parkolóház alapterülete 13ezer m2 és ez 3 szintes, és még egy jókora szabadtéri placc is van mellette és így összesen fér el kétezer autó.
Mégegy adat: amikor a 4-es metrót tervezgették (álmodoztak róla), azzal számoltak, hogy kb. 300ezer agglósnak lesz alternatíva dél-buda körzetében. Gondolom ott, észak-pesten is hasonló nagyságrendű tehermentesítés kéne, szóval az ilyen kiürült lakótelepi parkolók, meg az ázsiacenter környékén "MINDENHOL" elég komolytalannak tünik ne is haragudj.

Nem baj, már egészen hozzászoktam, az agylövött elméletekhez, ami mögött még egy hevenyészett számolgatás sincs.

u.i.: szintén Bp.-i vagyok, nem védem az agglóst (meg általában senkit se) csak nem vagyok olyan korlátolt mint Te. Pááááááá !!
anti76 2012.03.07 18:55:03
@SvenH.: hogy te mekkora marha vagy...

mit gondolsz aki a másik irányba megy az hova megy szerinted ? A 2-es, 3-as stb főutakon be se lehet jönni a városba ?

Egy szellemi szinvonalon vagy ezzel a béla gyerekkel, beszélgessetek inkább egymással.
Az Audi megcsinálta a maga szuperdízelét, ki is próbáltuk és kijelentettük, hogya BMW felkötheti a derékszíjat… Nos, a BMW nem kötötte fel, hanem félbehajtotta és odasózott. A csatos végével. Hadd fájjon. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
anti76 2012.03.06 10:48:09
@Shadowbull: gondolom erről van szó:

www.ultimatespecs.com/car-specs/Mitsubishi/1887/Mitsubishi-Lancer-VIII-Evolution-IX.html

azt írja 5,7 alatt van 100-on, az nálam eléggé nem vérszegény...
Bár lehet egy F430-asból átülve az lenne ! :))
anti76 2012.03.06 11:04:53
@Shadowbull: ja, értem...

mondjuk azt igazán megtehetnék a gyártók, vagy legalább az autós ujságírók, hogy a sport(osabb) kocsiknál ne 0-100-ig, hanem 200-ig (is) mérjék le, fékezésnél pedig ne 100-ról 0-ra, hanem 200-ról 100ra írják mekkora a fékút.
anti76 2012.03.06 11:34:45
@Juliusxtreme: na igen ez a másik fele, hogy egy erős autóhoz olyan fék-futómű-hajtáslánc is kell, ami korrektül leviszi az erőt a talajra.

Egy peugeot 206RC,vagy egy Octavia RS az lótúró, aki ilyet vesz az egyszerűen nem ért a kocsikhoz.
TComment Használt BMW? Soha 2012.01.09 06:15:00
Ha ön a címben jelzett mondattal az ajkán alszik el minden este, akkor ne kattintson, ez nem az ön autója. Akinek prémiumtermék kell, az legyen hajlandó áldozni is rá. Mert akkor jó, még így, hétévesen is. Mai cikkünk blogposztja...
anti76 2012.03.04 19:58:49
@SPU: végre, valaki... ezzel maximálisan egyetértek, akinek nem szempont hogy lépjen az autó, az vegyen egy 270 cdi-t, a merci is király kocsi. Az 1-es, X5, X3-as az úgy BMW, ahogy a tyúk madár.
3-asból 2 liter sorhat a belépő a BMW-s klubba, 5ösnél 525i, 7 esnél meg 735i, inkább a 740i.
anti76 2012.03.04 20:06:57
@SPU: Az 1est módjával nézegesd, mert az első széria az E81 az elég szar lett. Szomszédnak ilyenje van 116i -milyen meglepő, és elég sokszor a csaja golfjával mászkál, mindig van valami.
Annyi előnye azért van, hogy tükörből nem látszik hogy kamu-BMW, és pályán utat engednek ugyanúgy, mint az igazinak.
anti76 2012.03.04 21:05:59
@NagyTomi: Biztos lehetsz benne.

Nekem 530iV8 -am van, egyszer Pécsre 72 perc alatt értem le. Az Bp.-től 190 km, kb. 160-170 es átlag.

Ahelyett, hogy hosszan ecsetelném, milyen vezetési stílus kellett ehhez, inkább csak annyit mondok, hogy a 72 perc alatt, a 192 km-en 44 liter benzint szürcsölt be a "kisvényolc".
Erre egy 2 literes dízel nem képes.
Mármint a 72 percre. Meg a 23l/100 km-re sem. :DD
Tény, hogy a szabályok őket védik, a karosszéria viszont az autóst. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
anti76 2012.02.28 19:29:17
@imittto: látod, még le is írod, mégse fogod a lényeget.
A páncélautóddal te direkte zúznál le másokat, míg a Te nyírpalotai sztorid szerint is, a "boyracer" szimplán hülye volt, nem fogta a szitut, kivágott, hogy ő most előz egyet. De nem azért ment ki, hogy akkor most jól elüsse a gyalogost.
Ha tényleg van jogsid, akkor -gyalogosként- még gondolkodhatnál autós fejjel. Márha feltételezzük, hogy reálisan fel tudsz mérni egy-egy forgalmi szituációt.
Ez azonban nehezen hihető, tekintve, hogy egy többsávos úton, azért mert egy autó megállt és mint a vakegér megindulsz. Mintha nem tudnád, hogy kretének is vannak.

Én is megyek gyalog (mint mindenki), mégis akárhogy kutatok az emlékezetemben, egyszer nem volt olyan hogy ne tudjak vhol átmenni, vagy direkt el akarjanak ütni. OLyan már volt, hogy megadták az elsőbbséget, a szélső sávban, a belsőben meg kivágtak és elhúztak ezerrel, csak én nem szoptam ezt be, mint Te. Már bocs de elég amatör szinten lehet a vezetői tudásod, meg a gondolkodásod is, olvasván a páncélautós "hasonlatodat".

Nem is szándékozok mélyebben belemenni Veled semmilyen vitába, biztos találsz jobban hozzád illő "entellektüelt"
anti76 2012.02.29 17:31:39
@imittto: Rendben te hülyegyerek.
Ha neked a külvilág ilyen veszélyeket rejt, akkor helyezd magad gyámság alá.
Évente több mint 2500 gyalogost ütnek el Magyarországon, pedig az EU szerint kevesebbet kellene. A balesetek kétharmadát az autósok okozzák. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
anti76 2012.02.20 23:45:10
@hallari: Mi van, savanyú a szőlő ? Nem telik BMW-re ? Keresd meg rá a pénzt faszikám...

Jó vicc, hogy a 26 éves rozsdaboglya egyhat dezső kormánya mögül beszélsz környezetvédelemről.

Egy BMW vagy egy Merci nem antiszociális, csak a Te csőröd bassza, hogy te abban a fosban ülsz. Ja persze, nyilván úgy szocializálódtál, hogy akinek jó kocsija van, az csak csaló lehet, de minimum bunkó. Nem tudsz besorolni a csoffadt ócskavassal a korszerűbb autók közé ? Vajon miért...

"Társadalomfilozófiai" záró akkordod meg szánalmasan primitív, még belemenni se érdemes.
anti76 2012.02.21 00:43:07
@hallari: Még szép, hogy találva érzem magam, egyrészt mert BMW-m van, amit te lesajnálóan antiszociálisnak, meg környezetszennyezőnek meg túl nagynak(?) titulálsz.
Ja meg környezetszennyező is. Bárcsak nekem is lenne egy 26 éves dízelem. LOL
"szégyenérzés helyett..." magadnál vagy ??? mégis mit kéne szégyelnem ? Hogy keresett és jól megfizetett szaktudásom van ? Neked miért nincs ? Miért nem te szégyelled magad ?

Nekem kéne szerényebb autóval járnom, azért hogy a hozzád hasonló mentalitású debilek jobban érezzék magukat ? Miért nem azon agyalsz, hogyan lehetne Neked is BMW-d ? Elegánsabb lenne, mint fikázni azt, aki elért valamit, és tőle várni hogy legyen szerényebb mert a mimóza lelkedet bántja, hogy egyeseknek telik jó autóra Neked meg nem.
Szegények és gazdagok mindig is voltak és lesznek, és tökéletesen irreleváns, hogy köztársaság v. királyság az államforma, a gazdagnak mindig több kiváltsága lesz, mint a szegényebbeknek.

Persze szived-jogod nyafogni ezen nyugdíjaskorodig, de pl. tehetnél is azért, hogy az élet "naposabb" oldalára kerülj.
Jaa, azért geci sokat kell tanulni, meg gürizni ? Igazad van, inkább nyafogj csak, különben se érsz rá, vár Rád Berényi Miki legújabb kalandja, utána meg kiszavazás. :D
anti76 2012.02.21 02:38:42
@hallari: Na ide figyelj te "nagyon kis arc". Mégis milyen stílust vársz, amikor a százhuszonhetedik hsz-t olvasom, amiben azt fejtegetik, hogy bezzeg az Audis, meg a bunkó béemwés... egyik közhely a másik után.
Ilyeneket honnan veszel ? Vagy kör-emailben jár körbe miket kell mondani a Mercikről ? Csak mercik meg lexus terepjárók előznek meg ? Vagy csak az zavar ? Ha egy peugeot boxer előz le az rendben van ?
Jó pár hsz-t lehet itt olvasni, hogy az audis majdnem elcsapta a gyalogost, meg az újgazdag a mercivel stb... Tudsz olyan statisztikát, hogy a prémiumkocsik ütik el a legtöbb gyalogost ? Akkor meg ? Saját fusztrációdat minek kevered bele ? az ilyen és ehhez hasonló kommentektől durran el az agyam, amiben azt boncolgatják egy BMW tulajdonosnak mi járhat az eszében. Ne magadból indulj ki, nincs itt semmi rosszindulat a "KISEMBER" iránt, csak éppen nem tetszik, ha egy 50 lóerős autó épp akkor akarja a csuklós buszt gyökketővel előzni, mikor épp egy 200 lóerős akármi megy belül. Mert ugye azt nem gondolod komolyan hogy úgy vezetem mintha egy ezres swift lenne? Attól eltiporva érzed magad mert nem egy BMW előtt, hanem utána sorolsz be ? És amikor egy gyalogos előtt megállsz a zebránál, azt hogy viseled ?

Amikor pályán megyek a belsőben 150-el, és a seggembe beleáll egy dízel kombi mondeo, mert a gazdája keveri a nyomatékot, meg a teljesítményt az nem olyan érdekes, itt nem lehet "bunkóbéemwésezni" igaz ? De ha én csinálom ugyanezt az már botrány ugye ? Egyébként mit tudsz mondani az ilyen autók tulajdonosairól, mint a téma szakértője ?

Empátiát vársz a tehetősebbektől, hogy igenis legyenek méltányosak a kőkorból ittmaradt 50 lóerős autók tulajaival szemben, amikor önérzeti kérdést csinálnak egy előzésből, miközben egy mai átlagautó kb 100 LE-s.
De Te (vagy Ti) szemrebbenés nélkül kettős mércével mértek ha BMW-ről v. hasonlóról van szó, és ténykérdésként kezelitek, hogy igenis a Mercist egy cél vezérel : 1, minél több gyalogost elütni, és 2, minél több tragacsot leelőzni (mintha ez akkora fegyvertény lenne)

És még észre se veszed. Döbbenet.
TComment Útdíj? Észnél vagytok? 2012.02.01 11:10:47
Imádkozzatok, hogy ne szálljon minden autós BKV-ra, mert a gatyátokat is ráfizetitek. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
anti76 2012.02.20 08:47:32
Amikor előszőr hallottam róla, már akkor se vettem komolyan, mert totálisan irreális.

Mindazonáltal jól jellemzi a közgondolkodást, jobban mondva azt, hogy az állam milyen réteget vesz elő mindig, ha elfogy a pénz (=túl sokat loptak). Mert ugye, akinek autója van, annak van pénze ugye? Sőt, egyenesen gazdag. Nem számít se a benzin adótartalma, se a súlyadó, se a baleseti adó, mi az a plussz 10 rugó havonta ? Eleve mi az, hogy baleseti adó ?? Ilyen erővel minden 18. évét betöltő állampolgár kaphatna félév börtönt, mert hát bűncselekmények is történnek, csakúgy mint balesetek. Agyatlan barmok.
Maga, a jogcím több mint sértő, az állam eleve rosszhiszemű a polgáraival, mert olyanért vet ki adót, ami meg se történt. De ha pl. nem adok meg egy jobbkezet, az mennyiben érinti pénzügyileg az államot ? Az anyagi kár rendezésére ott a biztosító vagy nem? Meg külömben is B A L E S E T ami nem szándékos, hanem emberi hiba, ami mindig is lesz. Ha meg ittasvezetés, gyorshajtás stb. miatt van baleset, sőt még emberi sérülés, akkor meg a Btk. szerint járnak el, ahogy eddig is nem ? Rohadékok.
Még az is jobb lett volna, ha pl. a súlyadót emelik ilyen mértékben. Jó vicc, hogy az aktuális garnitúra folyton a középosztályról, meg annak a megerősítéséről beszél, miközben pont ezekkel az autós-szopató-pénzbehajtó magatartással vágják a középosztály alatt a fát.
Mert akinek van kocsija, az magyar viszonyok között ide tartozik. Akinek meg nincs, az meg szegény, ha tetszik ha nem. Ne áltassuk magunkat, az állami közlekedési vállalatok (BKV, MÁV, MALÉV stb.) szolgáltatási szinvonala egy kalap szar, aki ezekkel megy az vagy diák, nyugdíjas vagy kerek perec -kimondom újra- szegény. Ja igen, van egy ezrelék grínpíszes-biciklis ürge, aki meggyőződésből szopatja magát, azt hiszi a vezeklésétől majd jobban "érzi magát" az ózonpajzs. A középkorban is megvolt ez a mártír mentalitás, flagellánsok, így hívták őket, korbáccsal verték a saját hátukat "az emberiség bűneiért"... mindegy.

Szóval sokkal egyszerűbb a "szemét gazdagtól" lehúzni az X-edik bőrt, mint pl. kevesebbet lopni. Ne is várjuk el, hogy semmit ne lopjanak, csak annyit mint pl. a németek. Ott 1,5 mrd egy km autópálya itt 3 mrd. Ott ingyen van az autobahn, itt meg fizetni kell. Itt 66 mrd egy völgyhíd, ami világviszonylatban egy NULLA, nem úgy mint pl. a Hoover-bridge, ami harmadannyiba került:
index.hu/tech/2010/10/19/elkeszult_a_hoover-hid/
Ez a híd -átszámítva- 22 mrd Ft volt, a margit híd felújítása meg 30 mrd. Hogy a büdös kurva retek geci életbe ???????

3 millió autó van Mo.-n (KSH adat), ha csak mindegyikre 5 ezer km-t veszünk évente, továbbá 7 literes fogyasztást, és a benzinár felét adónak, akkor az 210 mrd. évente. Egy adóból. És hol van még a reg.adó, a súlyadó stb...
Most akkor hogy van ez ? Nekem (nekünk) ki kell kompenzálni a BKV-MÁV-MALÉV pénzügyi feketelyukjait, de az autósok semmit nem kapnak a pénzükért, csak hitvány minőségben összekókányolt utakat, meg fizetős autópályát ? Aminek a minőségét ne firtassuk (lásd M6)

Még ezt a szar nullás elkerülőt is ilyen faszul fejezték be, hogy hencidától boncidáig ki kell menni a francba, mert isten ments, hogy a "civil szervezetek" -jelentsen ez bármit- jogai ne érvényesüljenek. Itt a fővárosban egyetlen olyan főút felújítás/rekonstrukció nem volt, ami az autósok szempontjait bármennyire is figyelembe vette volna. Konkrétan közlekedési szempontból szarabb lett. Bartók B. út, Haller u., Tétényi út, Móricz Zs. körtér - Fehérvári u. - Karinthy u. környéke, Orczy u. és hosszan lehetne sorolni. Ami rossz minőségű macskaköves szar út volt, de amúgy kétsávos, abból az egyiket kurvahétszentség hogy busz sávvá alakították. Ami meg volt parkolóhely, annak a felét beparkosították, vagy szimplán komplett utcarészeket telibasztak ezekkel a köcsög oszlopokkal. Hogy ne jöjjön ide az a szemét autós. Fizessen, de nehogy idejöjjön.

Nincs bajom se a nyugdíjassal se a minimálbéressel, sőt méltányolom a szempontjaikat, csak éppen visszafelé nem nagyon működik a dolog, mintha szemlesütve kéne járkálnom, mert van autóm, sőt a feleségemnek is van (kész botrány!), sőt még örülnöm kéne hogy a súlyadó csekk mellé nem kapok két pofont.

Magyarország, én így szeretlek !
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet. Mai cikkünk blogposztja...
anti76 2012.02.20 05:56:58
A kommenteket olvasva, azért sokan a Kedves Vevők mentségére felhozzák, hogy ha csak csalással(=tekergetéssel) lehet autót eladni, akkor inkább mást csináljon, akkor megmarad a gerince, a becsülete stb. Ja persze.
Akkor a népek simán megvennének 3-400 ezer km-t futott kocsikat ugye ?

Az autó olyan, mint a politika meg a foci, mindenki ért hozzá. Legalábbis ezt hiszik, csak azért mert tudják mi a 4 ütem, meg mi a common-rail és az "adagolós-dízel" közt a külömbség. Ez kb. olyan, mintha azt mondanám, értek a focihoz, mert tudom mikor jár 11-es, és ha én lennék a válogatott szövetségi kapitánya, akkor megint lenne foci az országban. Az autókkal is kb. így vagyunk.
A szomorú az, hogy akinek értenie kéne hozzá -autószerelő, az se ért hozzá, az átlag polgár meg kitől mástól kérne tanácsot mint egy autószerelőtől, elvégre ez a szakmája neem? De. Elvileg. Gyakorlatilag alkatrész-cserélgető az összes. Írhatnám sietve, hogy tisztelet a kivételnek, de nem írom, mert szerintem nincs is olyan, aki nem ebbe a kategóriába esne, meg a legnagyobb orbitális baromságokat pont ezektől az úgynevezett szakemberektől hallottam.
Példa: Munkahelyemen az ex-autószerelő kollégám azt fejtegette vkinek, hogy ezek a CR-dízelek micsoda komoly szerkezetek, nem is igazán figyeltem a locsogására, mígnem megütötte a fülemet, "hogy ezekbe' már ezer bar az olajnyomás" -mármint a motorolajé ? -Szóltam közbe. "Igen azé." -Ezt honnét veszed ? "Hát mert a nagynyomású szivattyúból két cső ment a karterhez, ahol az olajpumpa van" -nem lehet, hogy az esetleg a kenését biztosította? Meg az ezer bar az szétb@szná nemhogy a kartert, de magát a blokkot is ? " NEM, az nem úgy van, ő autószerelő, ne magyarázzam meg, én nem érthetek hozzá. Oké. Ugyanez a gyökér később kifejtette, hogy aki nem ért a kocsikhoz, azt kvázi, kötelező átbaszni, és meg is érdemli.
- Értesz a plazmatévékhez ? - kérdem én.
- Nem.
- Akkor végülis korrekt lenne, ha kicsomagolván az új TV-t, egy 107 cm-es, feketére festett gipszkartonlapot találnál nem ?- Azóta nem vagyunk beszélő viszonyban :)
Az unalomig anekdotázhatnék, autószerelők "aranyköpéseiről", de a téma nem ez, pusztán rá szeretnék világítani, hogy laikusként mennyire könnyű bedőlni az alkatrész-cserélgetők (=autószerelő), öntömjénező, rátarti kinyilatkoztatásainak. Amúgy ez az atitűd mindre jellemző. Mintha a világ legnagyobb dolga volna az autós témakőr mélyebb ismerete. Számtalan olyan téma van, ami érdekesebb is, meg bonyolultabb is mint az autó a genetikától kezdve -mondjuk- a porcelánfestésig. Az más kérdés, hogy engem nem túlzottan érdekel, de a porcelánfestőt, aki az autót csak használni akarja miért kell átbaszni ? Akár szerelőnek, akár neppernek ?
Én az a fajta autóbuzi vagyok, aki nem (csak) a neten néz alaposan utána műszaki részletkérdéseknek, hanem egyetemi-főiskolai könyvekből is tanulok, amiket évfolyamtársaimtól kérek kölcsön, és emellett marha sok projekt-jellegű autószerelést csináltam (kiégett autó helyreállítása donorral, motorgenerálok, adagolóbeállítás stb.).

Én ennek fényében mondom azt, hogy az alkatrész-cserélgetők nem értenek hozzá. Emlékszem, 8.-után a kettessel bukdácsoló, gyakorlatilag a funkcionális analfabéta osztálytársaimat vagy autószerelőnek vagy kőművesnek vették fel. És ezek akarják megitélni 6-8 éve gyártott autókról, hogy melyik milyen konstrukció ? Na ne már.
Ha azt mondom CAN-busz, azt se tudja milyen halmazállapotú ill. tárgy, személy vagy fogalom-e.
Ha veszek egy házat, nem egy kőműves "szakvéleményére" vagyok kíváncsi, hanem egy épitészére.

Ha vki laikus műszaki kérdésekben -ami egyáltalán nem bűn-, az vagy újautót vegyen, vagy vmi Weltautó -szerű autót, ha meg pár százezre van csak, abból mindenképpen olyat lehet venni csak, amit bizony szerelgetni kell. Ha meg vkinek mindössze ennyi pénze van, az meg igenis tanulja meg az alapokat autodidakta módon, egy fék v. futóműszerelés abszolúte nem kunszt, még a lakótelepi parkolóban is simán bevállalható. "de nincs szerszámom" -tipikus kifogás a lustaság önigazolására. Egy német dugókulcs készlet kb. 15 ezer ft (1/2 és 1/4"-os), 8-10 ezer egy villáskulcskészlet, meg kb. kell még egy kalapács meg két seeger-fogó (csapról ill. lyukból kiszedő), kb 30ezerből megvan egy alap készlet, ez kb. az első fékbetét-gömbfejes szerelésnél visszajön, amit a szerelő kér kb., azt kell beruházni szerszámra.

A másik téveszme, hogy a laikus azzal az elvárással néz autót, hogy a magyar használtautó-kínálat fortyogó, kénköves, bűzölgő szarkupacában ő majd kifogja a tutit. Aha. Ilyen erővel műkincs kereskedésbe is kezdhetne, hátha megtalálja az öreg bácsi padlásán a milliós ingóságot, amit senki más nem. Inkább lottózzon, arra nagyobb az esély.

Még én se támasztok ilyen grandiózus elvárásokat, mindössze azt a szerény célt, hogy REÁLIS állapotért, REÁLIS pénzt fizessek. Ne olcsón, ne drágán, hanem árában.
Például tavaly húsvétkor vettem egy '93-as E34-es 530iV8-t, 700 ezerért, amit nem neveznék az "évszázad fogásának", annyi történt mindössze, hogy 700 ért vettem egy 700 ezret érő BMW-t. Ennyi.
Annyin múlt az egész, hogy nem támasztottam irreális elvárásokat.
Pl. aki egy 10 évnél idősebb - pláne nagymotoros - sérülésmentes BMW-t kíván venni, az nemhogy fordítva ül a lovon, hanem le is esett róla.
Ennek a kocsinak a segge kissé meg volt törve, a hátsó telók szarok voltak, meg a fékek, gumik is, utóbbiak olyan szinten, hogy ahogy megvettem, útban hazafelé egy gumisnál vettem is egyből 4 új gumit. De az alváz ill. a futómű bekötési pontok nagyon jó állapotban voltak, a motorban meg minden hengerben gyári a kompresszió, a nyolcadikban meg van 5% veszteség, és még így télen se fogyaszt semennyi olajat a 0W-40 esből.
Ha ez a kocsi -mondjuk- 500 ezer lett volna, vagy ha a fenti hibák (fék, futómű, gumi) nem lettek volna 700 -ért, akkor lett volna "kifogott aranyhal".
A kilométert meg se néztem, most 286 ezer körül jár, gondolom valamikor tekergették, de amúgy leszarom.

Ha a "mi volt előbb a tyúk vagy a tojás" aspektusból nézzük, akkor a "becsületes neppernek" az oldalán állnék inkább, egyrészt mert mindig a kereslet határozza meg a kínálatot és nem fordítva, elvégre saválló zárbetétet is kapni, pedig egy f@szság. Másrészt, ha a Kedves Vevő 100ezer km alatti autót akar venni, akkor azt fog venni. Arról nem a kereskedő tehet, hogy a "zemberek" nem hajlandóak reálisan felmérni, mennyit mennek egy átlagautóval. Napi 50 km az sok ? Mert szerintem simán átlagos, ez kb. 1500 km-re jön ki havonta, ami 10 évre 180 ezer. Aki dízelt vesz, az simán kalkulálhat havi 2-2500 km-el. Alsóhangon. Az 10 év alatt 300 ezer. Egy új-dízel felára kb. félmillió, kmenként kb. 10 forinttal olcsóbb az üzemanyag, akkor a felár kb. 2 év alatt visszajöhet, 1-2 évet spórol az üzemanyagon, utána meg 4 évesen eladja 120 ezer km-el. Jaa, hogy így már a kutyának se kell ? Mert az átlagpolgár azt hiszi akkor már vége is az autónak ? Mert az alkatrészcserélgetők "szakértelmét" készpénznek veszik.
Szél ellen lehet éppen hugyozni, csak nem érdemes. Ha majd végre felfogják az emberek hogy egy átlagos motor simán elmegy 5-600 ezer km-t, akkor majd leszoknak a tekergetésről.

És ezen az se változtat, hogy vannak köcsög, szarházi kereskedők, sőt szerintem a többség inkább ilyen.
Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?Mai cikkünk blogposztja...
anti76 2012.02.20 01:19:57
@Möff CAT a Torcsvúdos gyerek: Tippelhetek ? BMW E34 530iV8 ? Nekem is ilyen van. Zsíír . :))
Megdöbbentő, amikor már a visszafogott, racionális hangok is arra a következtetésre jutnak, hogy Magyarország felejtse el az önrendelkezést és a demokráciát. Ráadásul mindezt a demokrácia nevében... Mire asszociál az Európai Unió alapelveiről az átlagpolgár: demokrácia,…..
anti76 2012.01.13 17:11:41
@dez01: turizmus pfff... másik kedvelt közhely.
Szerinted hányan hallottak erről az országról ?

Vagy itt szted mi olyan van, ami vonzaná a külföldit ?
Az Alföld, a Budai, vagy az Egri vár csak nekünk kedves, ilyen várak bőven vannak európa-szerte.
A túristák másik fele meg lesz@rja a templomokat meg az ilyen "kultur-izéket", csak szimplán szórakozni akar, meg strandolni, ezekből a szolgáltatásokból is többet kap -mondjuk- az olasz tengerparton mint itt.
Görögországon se segített a turizmus, pedig azért a hellén kultura meg a magyar között van egy kis különbség. Vagy ha esetleg lenne egy olyan kaliberű városunk mint las vegas, amiről mindenki hallott japántól izlandig, vagy ha esetleg "feltaláltunk" volna egy művészeti irányzatot mint pl. az olaszok a reneszánszt. Mégis mi a francnak jönne ide egy kanadai reneszánsz épületeket nézegetni, ha ezt olaszországban is megteheti ?

Ami meg a másfélmilliárdot illeti meg a kétszer másfélmilliárdot, kb. ilyen nagyságrendű lyukak vannak félévente a költségvetésben, a manyup-pénz meg kb 10 milliárd volt, mégis elment fél év alatt.

Ez a baj, nem érezzük az arányokat. "másféld milliárd euro. " kurva nagy pénz -neked vagy nekem. de a magyar államnak csak jelentős, de semmi esetre sem kurvanagy.
anti76 2012.01.13 20:33:17
@Rothstein: de MIVEL kussoltatták be ? Mi volt a győzteseknek, ami 30 éve nem volt ?

@umad?: az ipari forradalom munkás tömegeit nem a mezőgazdasági forradalom, hanem a bekerítés adta. Az lényegében azt jelentette, hogy földeket sajátítottak ki a birkáknak, és az addigi jobbágynak nem volt mit művelnie, és ezek lettek később az első munkások. Fontos látni, hogy ebben semmi forradalmi nem volt, annyi csak, hogy a birkákból befolyó pénzt másba tették.
A haszonkulcs azért volt nagyobb, mert szövőgéppel csinálták a gyapjút, nem pedig azért mert birkákat legeltettek. Ha a paraszt teszi ugyanezt szövőgép nélkül, semmi egetverő nem lett volna.

Oké, erre rá lehet csapni, hogy ugye -ugye a szövőgép a feldolgozóiparban van és mégiscsak köze van a mezőgazdasághoz. De azért azt látni kell, hogy a feudalizmusban nem is nagyon volt más csak a mezőgazdaság, meg a bányászat. Nyilván ezekhez találnak ki technikai újításokat.

A római példa is azt támasztja alá, amit mondok. Ja rá volt szorulva... aha.. és szardínia meg egyiptom ? ők vajon "minden bokorban" találtak olyan várost mint róma ? Rómának volt pénze, ha nem innen akkor onnan vette a gabonát. Szted ki volt kiszolgáltatva kinek ?

Szerinted svájc vagy mi vagyunk kiszolgáltatobbak, ezzel a híres neves minőségi mezőgazdasággal ?

A mindez természetesen nem azt jelenti, hogy az ágazatot le kell írni, vagy marginális lenne, épp ellenkezőleg, stratégiai szerepe van, mégpedig örökre. A mostani trendeket látva, az ivóvíz meg a termőföld föl fog értékelődni, gondolok itt a világnépességre meg a környezetszennyezésre amivel szátbasszák szisztematikusan ezt a bolygót. Akkor már nem lesz mindegy hogy pénzért van csak kaja, vagy mi magunk állítjuk elő, akkor a svájci bankár baszhatja a frankját, jó étvágyat hozzá. De szerintem ekkora felértékelődése nem lesz ezeknek a dolgoknak az én életemben, és ha nemharagszol, én még a kitörés után is szeretnék éldegélni.
Mégha megtörténik ez a felértékelődés akkor is csak az akkori piaci árakon tudjuk eladni ha pofátlanul sokat mondunk nem veszik meg és kész. Ha meg még a mi iciny-piciny termésünk is kéne, akkor egyszerűen elvennék, mint manapság az araboktól az olajat.
anti76 2012.01.14 13:43:02
@Rothstein: Na jó, akkor elmondom, mert magadtól nem találtad meg az igazi okot.
A németek (és ezáltal európa) azért ilyen békés, mert a háborúknak addig kellett tartani, amíg európában voltak a nagyhatalmak. A II. Világháborúnak 3 vesztese volt, Németország, Franciaország, és Nagy Britannia, a két győztes meg az USA meg a Szovjetunió volt.

A lelkiismeretnek semmi, de semmi köze nincs a politikához, az első vh. után meg mint agresszort akarták megbélyegezni a németeket, ha bárki is elhitte volna ezt a német politikusok közül akkor a média ezt a szart lökte volna már a 20as, 30as években. De amíg létezett az illuzió hogy a két közeli (aránylag)kis országot kell mindössze legyőzni addig tartott itt a kontinensen a nagy államok erőpróbája. Ha -tegyük fel- az oroszok vagy az amerikaiak eltünnének, újra kezdődne minden.
Ha -megint csak tegyük fel- az USA meg a Szovjetunio nem létezett volna soha, és valahogy legyőzik a zsidókat ölő németeket, ezzel a "zsidókártyával" biztos nem veszik elejét a harmadik vh.-nak, mert akkor a belföldi média se ilyeneket irogatna a németeknek, mintahogy a két vh. között is leszarta, hogy állítólag ők okozták a "Nagy Háborút".
Ez a történelemben mindig is így volt, a világhatalomra esélyes országok mindig egymást ölték, franciák -spanyolok, később az angol spanyol vetélkedés a gyarmatokért meg persze a hatalomért, utána meg az angol-francia szembenállásról lehetett hallani, ami gyakorlatilag a németek 1871 es egyesüléséig tartott, utána már csak a "németkérdés" volt, amit nem is tudtak megoldani az európai hatalmak, mindkétszer az Amerikai ill. a szovjet hadsereg győzte le a németeket.
Manapság divat a "megbékéltetés" politikáját elitélni, mint a "politikai vakság" szinonímájaként emlegetni, de azt elfelejtik elmondani, chamberlain helyében mégis mi a picsát lehetett volna csinálni ? Ha bemennek a fegyvertelen németországba -mint '23ban- na, akkor mi van ? lesz egy újabb szaros papírjuk a németektől jó magaviseletüket illetően. Amikor '23-ban a franciák ezt meglépték két következménye volt, elszállt a márka, a francia tőzsdén meg felugrottak az árfolyamok, meg a frank hihetetlent gyengült, mert a piacok azt gondolták, ha a franciáknak ENNYIRE fontos a jóvátétel kicsikarása, akkor nagy szarban vannak. Nem csoda, ha utána a franciáknak elment a kedve az akciózgatástól. Amikor chamberlain megkérdezte churchill-től ha európában harc lesz a végén orosz vagy német hegemónia legyen-e akkor persze az az okostojás churchill kussolt. EZ volt a döntéshelyzet a két vh. között, ezért volt münchen, ezért volt a furcsa háború, nem gyávaságból, hanem számításból. Chamberlain jól tudta, ha itt háború lesz a németekkel csak a franciák nem tudják megállítani, mintahpgy az első vh. ban is az oroszok osztották meg a németek erejét. Vagy német v. orosz dominancia Európában. Mégcsak bele se akartak gondolni egyikbe se. Churchill meg azt hitte a retorikát át lehet hadosztályra konvertálni. Sztálin meg megmutatta hogy kurvára nem.
Az atlanti chartában van vmi olyan szöveg, hogy a világ népei egyenlő esélyekkel férhessenek hozzá a világ nyersanyagkészletéhez, ami ellen churchill élesen kikelt, mert burkolt támadást látott a brit gyarmatok ellen, miközben roosevelt "szerelmes pillantásokat vetett" a brit kézen lévő olajmezőkre.
Nem véletlen, hogy kihirdetésekor egyik angolszász vezető aláírása sem volt a papíron, ami még a kortársaknak is feltünt.

Mit is akartak a Németek a II. vh előtt? Hegemóniát Kelet európa felett, meg hogy nemzetközi szinten se kezeljék háborús bűnösnek őket. Kelet-Európai tőkebefektetések hány %-a német ? A kelet Európai exportnak mi a legfőbb célországa ? Hitler erővel szétverte csehszlovákiát, meg elvette a skoda gyárat, és jééé, most már nincs is csehszlovákia, meg a skoda is a németeké. Majd hülyék lesznek háborúzni olyanért amit már meg is kaptak.

Amióta 4 évenként a pórnép szavazhat az ország vezetőit illetően, azóta vannak ilyen és hasonló "okok" mint a zsidókártya, mert a zembereknek rövid, plakátszerű okokat lehet a legjobban "eladni", de attól függetlenül az igazi okok ugyanazok mint 500 éve vagy ami mindig is volt. Pénz, Hatalom, Befolyás.
Ma nekem semmivel sincs nagyobb befolyásom az ország ügyire mint egy XII.századi jobbágynak. Annyival jobb mégis, hogy nincs pallosjog, meg tárgyalás nélkül nem vetnek tömlöcbe. De LÉNYEGILEG az átlagpolgárnak köze nincs az ország irányításához. Régen a feudális arisztokrácia kezében volt minden, most meg a pénzarisztokraták kezében van minden.
Mi csak arról szavazhatunk, hogy melyik marionett bábút szeretnénk a tévében látni 4 évig. De a bábukat is ők jelölik, szóval nincs igazi választás. Gondolod Obama 600 millió dolláros kampányát a két szép szeméért rakták össze ?

Ami a mezőgazdaságot illeti, nincs itt semmi ellentmondás. Nálam a kitörési pont az vmi olyasmi mint dubainak a kőolaj, vagy az oroszoknak a földgáz ill. a gazprom. Szerintem nálunk a mezőgazdaság nem ilyen. De ebből nem következik, hogy írjuk le, vagy nincs stratégiai jelentősége. Van, és számításba is kell venni. Egy országnak 100 évre is előre kell néznie, nem csak 20-30 évre, pláne nem csak 4 évre. A világban -főleg a politikában- semmi nem fekete vagy fehér, kicsit közelebbről jobban megnézve majdnem mindenről kiderül, hogy szürke.

A hadsereggel kapcsolatos felvetésed is érdekfeszítő, nem is ördögtől való, de ahhoz iszonyú pénzek kellenek. Egy ilyen kis ország csak légierőre támaszkodva érhet el számottevő ütőerőt, pl. az izraeli hadsereg az 5. a világon, a légierőnek köszönhetően. Az F-16os 20 millió, a raptor meg 200 millió dollár. Kb. ezer ilyen gép kellene, meg ezer apache, meg sok minden más is, pl. abrams tankok. Csak 100 db F-16-os 2 milliárd dollár, és még itt a fenntartás, a repülések (amiket intenzíven erőltetni kéne, hogy a mi pilótáink legyenek a legjobbak), szerinted ezt a mezőgazdaság kitermeli? Arról nem beszélve, hogy politikai irányváltás is kéne, nyalni az USA seggét ezerrel, kb. mint most Nagy-Britannia.
Vagy pl. A Nato missziókat nem elszabotálni, sőt, amikor azt a szerepet szánják nekünk hogy konvojokat kisérgessünk, meg pár orvos dekkoljon ott az isten háta mögött egy szanitéc sátorban, akkor beinteni, hogy lófaszt, nem azért vettük a grippeneket, meg a mig-29 eseket, hogy nézegessük őket, mi harcolni jöttünk, nem amerika szoknyája mögül verni a mellünket, na, annak már lenne ázsiója.
TComment A BMW ezt is megteheti 2011.12.12 10:22:15
 Vajon hol húzódik a sportosság az alsó határa? Vagy ez csak egy ál-BMW felkapaszkodott golfosoknak?..
anti76 2011.12.16 21:10:45
@Shadowbull: "". Ki beszélt itt működési elvről ? pláne gyártástechnológiáról ? "

En beszelek rola, ugyanis a motor gepeszeti megitelesehez kenytelen vagy a mukodesi elvet es a gyartastechnologiat is ertekelni."

Ha beszélsz róla, hát beszélj. de ne úgy hogy a sokat emlegetett mondatomat akarod cáfolni, gyártástechnológiai példákkal. NEM A MONDATRA VÁLASZOLTÁL !
Mondtál kettő példát? Mit is? lézerhónolás meg lds- bevonatolás ?
És ez BENNE VAN A MOTORBAN ?? a lézerhónolást meg se néztem, az megmunkálás -tehát GYÁRTÁSTECHNOLÓGIA- az lds-t guglizni kellett, azt se tudtam eszik vagy isszák, de kb. az első oldalból kiderült, hogy ezt öntésnél használják -tehát GYÁRTÁSTECHNOLÓGIA.
Akkor most mondj kettőt. A motorra is.
anti76 2011.12.16 21:53:23
@Kopi3.14:
Figyu, a kompetenciádat senki nem firtatja. Csak ti vagytok úgy ezzel, hogy más gondolatmenetét leszoljátok, nem észérvekkel, vagy adatokkal, hogy pl. egy 20 éve általános hajtókar ebből és ebből készült, és young modulusa ennyi és ennyi egy mainak, pedig ennyi és ennyi, hanem félszavakat odavettek, hogy lézerhónólás, meg 2Gpa szakítószilárdságú acél.
Ha normálisan vitatkozol, meg érvelsz, akkor nem is kellett volna az autómérnöki diplomád mögül védekezned, mikor eleve senki nem támadott.

Örülök hogy megkérdezted, így alábbi irományom eklatáns példája lesz, mire utaltam fentebb.

A Ti stilusotokban:
- Hogy mondhatsz ilyet ? elárulnám tévedni méltóztatól, mondanék is két példát: fröccsöntés, meg servo-syringe.
Ebből is látszik egy laikus hülyegyerek nem tudja mi történt az utóbbi 30 évben.
-Ránéztél a lencsére és szerinted ugyanaz? Remélem érted miért gondolunk komolytalannak.

Ahogy meg én válaszolok:
szóval. Régebben a kontaktlencse üvegből volt, és kézzel csiszolták, egy merev valami volt, kényelmetlen a viselése, később metafilcon anyagú lágy ún. hidrogél lencséket forgalmaztak, ezek víztartalma 40-60% is lehetett, egy kocsonyás anyag, jól illeszkedik a szemre, ám alacsony, 20-30% az áteresztő képessége, a cornea nem jut elég oxigénhez, emiatt 12-14 óra után diszkomfort érzést vált ki. A legújabb fejlesztésű lencsék alapanyaga szilikon, konkrét anyaga titkos, hozzánk az anyacég küld két komponenst, a laborban csak összekeverik ill. magát a hidratáló folyadékot állítják itt elő.
Szóval ennek az új szilikon lencsének az oxigénáteresztő képessége 80%-os nagyságrendű, emiatt gyakorlatilag még aludni is lehet benne. Víztartalma nem változott jelentősen.
Maga a gyártástechnológia jóval többet fejlődött, csak éppen nem erre irányult a kérdésed.

Remélem szemléletes példa volt.
anti76 2011.12.18 02:04:03
@Shadowbull:

Mármint a hónolás ? érdekes, azt hittem, egy motorban konkrét tárgyak, alkatrészek vannak. Jaa, hónolt felületre gondolsz? az benne van.
eleve, a hónolás, mint szófaj, főnévi igenév, ami cselekvést, fogalmakat jelöl, nem tárgyakat. Az a főnév.

Nem magyarázom tovább, mert az már korábbi irományaidból is kiderült, hogy szövegértésben egy ötödikes leiskoláz, neked a rövid kommentek valók, a hosszabakat nem tudod követni láthatólag.

Mivel eddig se montál semmi érdemlegeset, meg érdekeset se, kurvára nagy veszteség fog érni. :)
Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd gyorsan menni? Mai cikkünk blogposztja...
anti76 2011.09.13 23:00:13
Érdekes 10 éve, még mindenki leszarta, hogy ki mennyivel megy, nagyítóval kellett keresni az itt burjánzó buzgómócsingokat, akik csak a sztereotípiákat tudják felköhögni. pl. "és ha a te gyerekedet ütnék el?" "fúú a sok fittipaldi, mit képzel magáról?? más nem siet?" -hát nem úgy tünik... A legjobb amikor a fékút meg a sebesség viszonyáról tartanak kiselőadást, mintha ezt nem is tudná, aki gyorsan megy. Gondoljátok, a dohányosok nem tudják, hogy káros ?

Mert azt csak szomorúan konstatálnám, ha a többség olyanokat írna, hogy sok a bünti, és nincs pénzem erre, szivem szerint mennék gyors(abb)an, de nem lehet az emberszabásúak miatt. De nem. A többség azzal jön, hogy az EU így meg úgy. Majdnem lehányom a klaviatúrát, ahányszor ez szóba kerül, mint hivatkozási alap.

Nekem van egy jó kis ötletem:
Tiltsák be a 20kg/Le alatti teljesítményű kocsikat. ez kábé egy 50 lovas egy tonnás kocsit jelent. Nincs többé M5, meg AudiR8, meg clio-sport, mégis mi a francnak ? elvégre mindenki 50el akar menni, nem ? azt még a trabi is tudta.
Sőt, továbbmegyek, az Eu-szabvány agymosott médiaalkalmazottak (ne nevezzük őket újságíróknak, mert akik AZOK, megsértődnek), bélyegezzék meg az Audit, BMW-t stb. mint tömeggyilkost, az emberiség rákfenéit, hogy jönnek ők ahhoz, hogy ilyen tömegpusztító fegyvert, mint az M5 rászabadítanak az emberiségre??

A totalcar is kurvajó lenne, megnyugodhatna a sok lassan vezetni vágyó polgár (érted, csak úgy EU-san), végre nem kéne a motorokról meg gyorsulásról hallani/olvasni, majd a teszteket kitöltik ilyesmikkel, hogy pl. ebben itt a kesztyűtartó, abban meg kissé magasabban, az jobb kocsi mert abban kettővel több pohártartó van, de nem igaz, mert ennek nagyobb az ajtózsebe... LOL :))
Belsőség A villanyautó halála 2011.09.08 09:19:15
Már régen kíváncsiak voltunk arra, hogyan hal meg egy villanyautó reális körülmények között, nem a laborban szépen kivéreztetve. Hirtelen beáll, mint a szög, vagy lassan, fogyasztót-fogyasztóra lekapcsolva kimúlik? Csik vállalkozott a tesztpilóta hálátlan szerepére. Íme.Mai…..
anti76 2011.09.13 03:21:45
@Index Elek: oké, abban egyetértünk, hogy a hibrid lesz a közeljövőben az irány, esetleg a kis lökettérfogatú turbós benzinesek.

Nem tudtam, hogy ezek angol szakkifejezések. Legalábbis nagyon nem annak hangzanak.

ui.: de miért range extender a főmotor ????
anti76 2011.09.13 03:37:11
@PSD: "belsőégésű motoros jármű esetén ugyanígy számolva azok hatótávolsága NULLA! (behúzod a kéziféket, üresbe teszed, padlógázt nyomsz, és megvárod míg vagy felrobban az a szar vagy kifogy az üzemanyag)."

Miért a villanyautót ha üresbe teszik nem NULLA a hatótávolsága ?? Hogy te mekkora ökör vagy !!

És mond csak a homloklebeny műtétedet állta a TB, vagy fizetős volt ?
anti76 2011.09.13 22:25:06
@Index Elek: őőő.. na várj...

Most egy belsőégésű motorral azért simán el lehet menni 6-700 km-t egy elektromos hajtással meg 50et, legalábbis én ezt olvastam erről az Audiról.
A dízelverziónál 50 km-t mondtak 60km/h-val, egy másik cikkben 42 kilowattóra energiát tárolnak az akksik, ami a cikkíró szerint 248 km hatótávra elég... Na, ezt már azért eléggé tamáskodva olvastam, de még az is a harmada a belsőégésű hatótávának.

Oké, értem én, hogy sokkal kevesebbet fogyaszt így a kocsi, de ez a belsőégésű motor hatótávát növeli meg nem?

Amúgy tényleg pöpec kis gép ez az Audi :)
mi is ez a soros hybrid? hogy nagyságrendileg 100 km-enként -gyakorlatilag csak akkutültésre- indítják be a belsőégésűt, jól értem?
Ez olyan nagy etvasz? nem lehet megcsinálni bármelyik hibriddel, aminek van legalább egy 30-40 kW-os elektromotorja?
Az elején elmondom: nem túlzás az ország legjobb, legmozgalmasabb, legváltozatosabb autós eseményének nevezni a nyíregyházi KGST Partyt. A Múzeumfaluban vártuk a díjátadót Idén először sikerült megoldanunk - bár csak egy éjszakára - az ottalvást is, így azt gondoltuk,…..
anti76 2011.09.06 04:35:24
@Alhazred:
Na ez pontosan így van.
Nekem két ladám, egy trabim volt, öcskösnek meg egy trabija, meg egy skodája.
Állandóan szereltük ezeket a kotvány fosokat.
Mert igenis azok voltak. Az, hogy műszakilag elavult volt a maga korában az is tény, bár ez annyira nem gond, ha jó a gyártás minősége. Csak az egy kalap szar volt.
A ladáimon állandó szilent-gömbfej és gyújtás, izzók egyéb elektromos ügyek voltak, a Trabin fék, gyújtás, motorgenerál 20-30 ezer km-enként, plussz mindhárom Trabi valahol vmilyen mértékben beázott, meg a hattyúnyak. Mindegy volt milyen háklisan csinálod meg pl. a féket, rövid időn belűl mindenképp félrehúzott. Egyszer rászántam magam, egyszerre cseréltem mindent, német (mármint éérted, az a német) alkatrészből, dobok, munkahengerek, betétek, flexicsövek, még a főfékmunkahengert is újrakarmantyúztuk. Vmit használt, utána nem húzott félre olyan látványosan, legalábbis ezt hittük, az első hóig. Ja, kifelejtettem még az erőátvitelt, konkrétan a féltengelycsuklókat.
'86-ig kardáncsuklós volt, a csuklót a tengelycsonkhoz, ill. a féltengelyhez egy csap kötötte, végükön egy-egy seger-gyűrűvel, igen ám, de a hatalmas 26 lóerő kiverte a csuklók pofáit, azok lassan szétnyíltak, elnyírták a zégereket, és vagy kicsúszott a csap, vagy eltört a csukló. Ez olyan gyakran előfordult, hogy a végén egy 8.8-as csavart raktam be, önzáró anyákkal, épp annyira meghúzva, hogy az eleve meglévő játék a csukló pofái és a tengelycsonk között eltünjön, még a csavarokból is reszelgetni kellett, hogy a csukló teljesen ki tudjon fordulni. A gyujtáselosztó, mégha zárt is rendesen, valahogy mindig bepárásodott belül, ide vágtam egy kör alakú hullámpapírt + azokból a kis zacsikból -amiket az új cipőkbe raknak, hogy beszívják a nedvességet- beraktam vagy 3at, utána viszonylag stabil lett. A másik, rettentő karbantartásigényes volt, ezer km-enként zsírozni a függőcsapszegeket, laprugót kiszedni, minden lapot ledrótkefézni+zsírozni stb...
És még elsumákolni se lehetett, mert maga a függőcsapszeg vmi szar acélból volt, reszelővel egy húzással leszedtél belőle 5 tizedet, nagyon szeretett kiverődni.
Ezeket csak azért írtam le ilyen részletesen, mert sokan a megszépült emlékek hatása alatt elfelejtik ezeket a -minden bizonnyal- nem csak velem előforduló happeningeket.
Amúgy, maga az elv, nem lett volna rossz, ejtőtartály-no AC pumpesz, kétütemű motor-kevés alkatrész, nincs szelep, vezérlés, csakhát az anyag ill. a gyártásminőség...
Amikor megvettem életem első nyugati kocsiját, egy 15 éves Mazda 626 2,0D-t még két évig hurcolásztam a szerszámaimat, mire elhittem, hogy igenis létezik autó, amiben nem fingik ki, bármi, bármikor.

Szépek a kocsik, az egyöcsit még ma is szépnek látom, tetszik, 2-3éve akartam is venni egy tipi-topi állapotút, el is mentem, kipróbáltam, és... kurva nagy csalódás volt. Évekeig nyugati kocsikat vezetve, és utána beülni egy ilyenbe... Pedig nem erre a feelingre emlékeztem.

Újfent figyelmeztettem magam: Vigyázz!! Az emlékek megszépülnek.
anti76 2011.09.06 22:44:42
@geegee: inkább ez tartsa fel őket, mint egy politikai rendezvény
Teszik fel a kérdést ezen a kampány-plakáton.Nos, a választ az autósok maguk odaírták. Itt jelölje ki, ha nem értené: Segíteni nektek korcsok, fizetni a fánkokért...
anti76 2011.09.06 22:29:09
@cso zsi: Ja igen, azzal, azért ki kell egészíteni a tükrös kisérletet, hogy aki hátra is sandít, lefedendő a holttere(ke)t, annál nem működik, ugyanis az agy egészen másképp dolgoz fel egy valódi képet, mint egy látszólagost. Ha pl. a tükör helyére nézel, nem látsz autót, elkezdesz menni, mert ez egy reflex, ellenben, ha kitekered a nyakad, és hátranézel, akkor az egy konkrét akaratlagos cselekvés. Aki máig így vezet (azért -őszintén- ebből nem sok van), annál nem alakul ki ilyen féle szubrutin.
Igen, kis tulzással azt lehetne mondani, már túl jók a kocsik, tul elkényeztetnek minket.
Van már automataváltó, hifi, 50gigás háttértár zenének, filmeknek, mert ugye már TV is van, van piperetükör világítással (a hölgyek legnagyobb örömére).
Nem éppen a vezetés figyelésére ösztönöz.
Ami legújabban dívik ez a hangzatos pre-safe rendszer. Hogy majd előre fékez, meg figyelmeztet a sávelhagyásra stb. Szép, szép, de mi van, ha rosszul programozták fel? Azzal érvelnek az emberi irányítást mindinkább háttérbe szorítani szándékozó számitógépesítés mellett, hogy a balesetek 99,9% -át emberi hiba okozza, míg a gép tévedhetetlen. Ez így igaz. A gép mindig és minden körülmények között végrehajtja a programot. Hogy mi van a programban, az a nem mindegy. Vajon a tervezők TÉNYLEG mindenre gondoltak, még a legextrémebb szituációra is? Egy gép robotpilóta programozóinak ez nem sikerült, meghalt több mint 400 ember.
Reptér felett hajtóműleállás felszállás után, nem lehetett újraindítani, a pilóta meredeken lefelé vitte, hogy majd "behuzatja", csak a gép minduntalan korrigált, mert úgy itélte ilyen magasságban nem állhatnak így a vezérsíkok. fel le mentek ember és gép egymás ellen egyre veszítve a magasságból és kampec.
Ezek az irányítást/döntést átvevő rendszerek méginkább betompítják a sofört.
anti76 2011.09.06 22:30:33
@cso zsi: igen, kösz a kiegészítést, így gondoltam
az emberek ELŐBB fékeznek majd indexelnek, majd kanyarodnak.
anti76 2011.09.06 22:42:51
@speed2006: Ne haragudj, de szerintem picit leoltod magad, ezzel a "nem veszélyeztetek senkit" dologgal.
Jó persze melletted nem ülnek, de forgalom, legyen bármilyen gyér is, mindenképp van, hacsak nem versenypályára gondoltál. A másik meg, gondolom azért lépegetsz oda mert élvezed nem? mitől olyan biztos, hogy az utasodnak nem tetszene? Azért az ember szereti megosztani az élményeit nem?
Hivatalos választ többszöri megkeresésünk ellenére sem kaptunk, de információink szerint az ORFK-nál még nem tudják pontosan, mekkora erőket mozgósítanak az ominózus szigorított jogszabály betartatására.Mai cikkünk blogposztja...
anti76 2011.09.02 09:29:03
@monyon le: Igen, ez így van.
Marx fejtegette a Tőkében, hogy a munkás tulajdonképpen annyit kap, hogy újratudja termelni a munkaerejét.
Magyarán ne dögöljön éhen, no nem éppen humanitárius megfontolásból, hanem akkor kiemgy másnap a gyárba? :D
Az állam is épp' annyi adót vet ki, hogy hóvégéig kifusson a fizu. Jaaa, neked még autóra is telik ?? Te szemét burzsuj?? Autózgatunk, autózgatunk? Akkor biztos megenged az eklézsia pár 10ezrest az állambácsinak.
Tulajdonképp nincs mit csodálkozni, a sok autós-adón, a "pénzes" polgárokat így könnyen felderíthetik, tudják jól egy autó eredőben havi 100ezer Ft (benzin, szervíz, részlet, ha nincs részlet, akkor régebbi kocsi, akkor meg a szervíz a több és amiatt százezer), tehát simán kivetik a súlyadót reg.adót meg a sok szart amit kitaláltak, vagy ki fognak találni.
Közbe meg orrba-szájba építik a bicikli-utakat-többnyire az autóutak rovására, miközben a közutakat nem fejlesztik, jó esetben felújjítják csigatempoban, a minőséget-árat ne feszegessük...

Szemét aljas társaság, mind aki a parlamentben ül. Mind. Nincs kivétel. Sajnos. Ha lenne, azt meg kicsinálnák. Széllel szemben ugye...
anti76 2011.09.03 00:18:56
@Németh András: Jaj ne fárasszál már. Ezt komolyan gondolod? drágább Opel, mint BMW ??
Egy 116i 5,999 millió az Insignia meg 6,37 milla újjan, listaáron. Erre gondoltál?
Hogy az opel csúcsmodelje komoly 4 kilóval drágább mint a BMW legalapabb szarja, ami (szerintem) nem is igazi BMW. Vagy esetleg felfedezted, hogy a 25 éves kiscápa olcsóbb mint egy 10 éves F astra? Baromi jó megfigyelő vagy.
De nem is az számít, hogy kikukázol két adatot, agylövésed alátámasztására, ugyanis az emberek 99,99% úgy tudja a BMW egy drága kocsi. Aki azzal jár gazdag. Legalábbis több pénze van mint egy opelesnek. Közhely, nem feltétlenül így van, de akkor is így gondolják, ez a lényeg. Nem az, hogy neked van egy kőgazdag ismerősöd, aki bezzeg opellal jár, és mennyire nem igaz amit irkáltam.
Legközelebb értelmezd is amit olvasol, ne kapj lelkesen a klaviatúrához, csakhogy írj valamit.
Az ilyen szar lényeget nem-látó, kötözködő kommentektől ledobom az ékszíjjat.
anti76 2011.09.06 01:22:20
@Németh András:
Ki kesereg ezen ? Idézd már melyik része a hsz-emnek "kesereg" ezen. Mintha azt írtam volna, "érdekes megfigyelni a bunkó béemvés, járdán parkoló x6os meg ehhez hasonló sztereotípiákat.
EZ kesergés?
Akkor lapozd fel az értelmező kéziszótárat, mert nem tudod mit jelent ez a szó.
A számokat a Te kedvedért vettem elő, mert a kis nyúlfarknyi, mélyenszántó irományodból nem derült ki, tulajdonképpen milyen opelre és milyen bmw-re gondoltál.
Továbbá az se, hogy akkor szted mi miatt vörös posztó az emberek szemében a béemvés.
Ha ezt a témát fejtetted volna ki, mindjárt egy érdekfeszítő eszmecsere alakult volna ki.
Ehelyett belöksz egy tényt, hogy van drágább opel mint BMW. Pff... ezt egy ötödikes is tudja.
Belsőség Kultúra úton-útfélen 2011.08.31 07:00:00
Pedig elhihetik, ilyenkor szeretnénk mindannyian a rendőrt, aki egy pihenőhelybe intené le az egész karavánt és mondjuk indítana százezerről per autó, alkudni pedig csak felfelé lehet. Mai publikációnk blogposztja...
anti76 2011.09.02 09:06:54
@visszakettopadlogaz:
Ez aztán az adekvált válasz.
Vagy ezt amerikában vmi önismereti tréningen tanítják, hogy így kell nyugtatni az őrülteket?
anti76 2011.09.02 23:55:25
@augustiener:
Máris szimpatikus vagy.

@visszakettopadlogaz: Te meg egy gyökér.
Karomkodni senki nem akar, különben is az embernek körme van nem karma. Jó ez csak egy szójáték, hogy lásd mennyire szar az ékezet nélküli irományaidat olvasni.
Ezt a pszicho-blablát honnét vetted? A pszihiátered mondta, aki gyógykezel? Analizálni én is tudok.
Tehát: Szerintem egy bukott szar vagy, aki azért ment ki innen, mert itthon szart se keresett, és most nagyra vagy a 300ezer Ft-nak megfelelő fizetéseddel- persze arról udvariasan hallgatsz hogy egy wetback is keres ennyit. Átszámítva szép pénz, ott meg körberöhögnek. Mert ott is valami tetű melót csinálsz tetű pénzért. Ezért is irkálsz ide. Tőled 20ezer kilométerre lévő forgalmi ügyekkel bajlódsz. Mégis mi a picsának??
Ha nem így lenne, hanem vmi über-hiper top szakember lennél (amit a riposztodban minden bizonnyal hevesen bizonygatni fogsz) leszarnád mi van tőled többezer kilométerre, és pláne nem menőznél ezekkel az angol kifejezésekkel, mintegy demonstrálandó milyen kibebaszottul szofisztikált és kvalifikált hazánkfia szánt meg minket, és ossza meg velünk, szerencsétlen hülyékkel "értékes" tapasztalatait. A VALÓDI tudás meg a szerénység fordítottan arányosak egymással. Ezt ragyogóan demonstráltad. Nem is tudsz mást, csak angolul. Ezt egy borsodi analfabéta cigány is villantja, csak ki kell tenni amerikába és fél év múlva elég jól fog beszélni.
Nnaa, ez az analízis hogy tetszett dr. Freud?
-Lazíts
-Nyugi van
-minek káromkodni.
pfff... kurva jó beszélgetőpartner vagy mondták már? egy 3éves gyerek kellemesebb társaság.

ui.: és tanuld meg bazdmeg, hogy a magyar az káromkodik, mert nekünk így jó a kurva életbe !
anti76 2011.09.03 00:25:26
@visszakettopadlogaz: Hallod ezt Augustiener ??

Végre elértük !!
Kussba marad !
Mi magyarok nem vagyunk a legjobb karbantartók, és különösen igaz ez az autóinkra. Az átkosban a csehek, endékások, de még a szlovákok öreg Skodái, Trabantjai is milliószor jobb állapotban voltak, mint a mi hasonló korú, vagy még fiatalabb Zsigulijaink. Nálunk össznépi sport…..
anti76 2011.09.02 04:27:35
@BOSCHtechnikus:
Ja, még annyit kiegészítésként, hogy a becsületes korrekt szerelő/szervíz csődbe menne, mivel ugye, árverseny van.
Mintahogy pl. a vendéglátó v. az épitőiparban feketén dolgoznak. Ezt a két szektort nem igazán lehet automatizálni, nehéz munkák, sok pénzért hajlandók dolgozni (nettó 8-10ezer), ha felbruttósítod nem tudod 1000 Ft-körüli áron adni a pizzát. Például. Tudom, üzeltvezető-helyettes (is) voltam pizzériában, ha korrektűl, vagy legalább megközelítően korrektül bevallanál mindent 4ezer lenne egy 32 cm-es pizza. A vendégek nem azt gondolnák: "Aha, lám-lám, itt nem az árral, hanem a minőséggel akarnak piacot szerezni, ezek becsületesek innen rendelek." Hát nagyon nem.
Mintahogy azt a műhelyt amelyik nem 5-6ezer, hanem pl.8-10ezer Ft-os rezsióradíjjal dolgozik, lehúzós, köcsög bandának elkönyvelik és kész.
Nekem volt pizza-szakács alkalmazottam, aki azért mondott fel, mert nem lehetett lopni. 4éve netto ezer Ft-os bér mellett. "nem engednek pénzt csinálni" Tipikus vendéglátós duma.
Mogyorórszág én így szeretlek!
anti76 2011.09.02 08:57:15
@BOSCHtechnikus: Bár igazad lenne !!!
Talán azt gondolod olyan jó móka télen -20C°-ban kuplungot cserélni, parkolóban? Próbáld ki. Fincsi.
Dél-Budán, Csepelen majd' mindegyik szervíznek/szerelőnek kibukott a dilettanciája, vagy azért nem derült ki mert szimplán átb@szott, és nem is cserélt ki semmit, így nem volt mit megitélni.
Pár autószerelővel találkoztam "civilben" is, kollega, alkalmi ismerős stb. Az arcuk meg a tudásuk mindig fordítottan arányos egymással. Azt, hogy mi egy motronic, vagy K-jetronic mi, azt egyik se tudja, mert ő nem villamossági, hanem autószerelő (mintha a K-jetronic számitógép-vezérlésű lenne), oké, akkor karburátoros autókhoz értesz ? Mi indítja a 2. torkot ? Miért két torok van, nem egy nagy? Mi a keverőcső ? Mi a duplex-dobfék? 120 bar-os üzemi nyomásnál hány N a kerékfékhenger ereje? Szted tudnak ezekre válaszolni ?
Az egyik kijelentette, a fékolajat nem is kell cserélni, ő 6 éve jár ugyanazzal a fékolajjal, és semmi baja :DD
Egy másik, 97-es opel corsán nem tudta a fékpofákat kicserélni. "nem sikerült" így mondta. Szószerint.
Tudod, ha 10szer belenyúlok a konnektorba és megráz, a 11.-ről már belenyúlás nélkül is tudom hogy egy büdös kurva :DDD

Az a fehér úti szervízbérlés érdekelne !
Hobbiszervíz? Ez a neve? ráguglizzak így?
anti76 2011.09.03 00:20:50
@BOSCHtechnikus: okok, megnézem azért én is.
Azért kössz :)
Olyan ez a sarc, mint egy benyögött mentőhazugság, amiből már nem lehet kikeveredni. Pedig lenne tuti megoldás. Mai cikkünk blogposztja...
anti76 2011.07.12 21:59:16
Az egész regadó egy humbug. El ne higgye már valaki, hogy ez az egész cécó a környezetszennyezés leküzdésének eszköze.
Csak a pénzről szól a dolog. Van autód? Akkor gazdag vagy. Legalábbis van pénzed. Ergo tudsz miből fizetni.
Olybá' tünik mintha az emberek úri passzióból járnának régi "fospisztolyokkal", legalábbis ebből az alaptézisből indul ki a kormányzat.
Nem azért mert nincs pénzük egy új(abb) autóra.
Csak az újautó-lobbi miatt találnak ki ilyen szemétségeket.
Egy autó nem csak használati tárgy, mint pl. egy vasaló, miért bűn, ha vki ragaszkodik a kocsijához?
Mert állítólag környezetszennyező?
Az való igaz, egy euro1-es kocsinak magasabb a CH, NOx, stb értéke, de ha abszolúte tökéletes az égés, akkor is van CO2 kibocsátás ami az üvegházhatás legfőbb okozója. Erről kussolnak. Persze gond, ha a sok SOx-től a savasesők helyileg kinyírnak egy erdőt, de a klímaváltozásba, amit a CO2 okoz, abba mindannyian beledöglünk. Ja, és amikor az én autóim a boldog vadászmezőkre költöznek (egy 18 éves BMW és egy 14 éves opel), könnyedén újrahasznosítják majd mivel gyakorlatilag vasból van nagyrészt mind2. Egy modern kocsiban nagyon sok nyák meg mikrovezérlő meg kompjuter van. Azokkal mi lesz?
Az a trendi meg az EU-komform, ha max. 8 éves korukig használjuk a kocsit, igaz? Na akkor aktív autós életemben (kb. 50 év) kb hat autót használok el, amik tele vannak elektronikai hulladékkal, amiket nem túl egyszerű újrahasznosítani.
Ha ellenben 20 évig használok egyet akkor kettőt, esetleg hármat kell utánam elbontani.
Biztos az új környezetbarátabb?

Amúgymeg Németországban is büntetik a régiautó-tulajokat-ahogy a cikk írja- lám, ott is vannak "őrültek" akik meg akjarják tartani a "fospisztolyukat" és nem akarják a döntéseiket a fogyasztói társadalom igényeinek alárendelve meghozni.
Tartsanak velünk az egyik legextrémebb sportfajtába – az újautó-fenntartás izgalmas, bugyogó, zűrös poklába! Kommentelje az azonos című írásunkat!..
anti76 2011.04.01 12:54:59
@Shadowbull: konkrétan a nyúlványra gondoltam nem elemcserére, de köszi a választ.
anti76 2011.04.01 14:25:25
@APT: A BMW-s "meséről":
"Előző munkahelyemen a főnöknek E60 as BMWje van (530d) másfélévesen egy csavar elszabadult a turbóban, beszívta a motor, kész, kuka motorcsere (persze gariba), mostmeg el akarja adni mert már nagyon sokszor kell szervízbe vinni...
-De Laci mégis mennyire gyakran? negyedévente egyszer?
-Mondjuk inkább havonta 4szer-5ször."
A kedvedért beraktam ide, amikor előszőr beszéltem az elromolhatatlan BMW-ről. Ez már a második hsz-ed ahol lerobbanást írsz, pedig én annyit írtam hogy szervízbe viszi. Az nem feltétlenül lerobbanás, bár az is lehet. Olyanokat mesélgetett, hogy a kocsitelefon csörgött azután is hogy már rég kiszállt, meghogy a klíma nem ment, egyszer lentmaradt az ablak, a GPS-el is volt vmi meg ehhez hasonlók. Olyan nemnagyon volt hogy de facto nem tudott elindulni, vagy félre kellett állni, vagy csak nem mesélte.
Ami meg a EXfőnökömet illeti... pfff. emberileg egy NULLA. Egy nárcisztikus egoista barom, végzettségére nézve liftszerelő, pont ő AZ, akinek csak szerencséje volt, amúgy hülye szegényke mint a segg. (mielőtt azt kezdenéd el firtatni hogy lett egy ilyen marha cégvezető, meg hogy kapott egy német multi magyar leányvállalatában 30% ot, leírom de csak ha azért kérdezed mert fogást remélsz találni, ne fáradj) Na, szóval ez a cég '91 óta van itt, most előszőr fordult elő hogy a munkabéreket nem tudták kifizetni (öcsém még mindig ott dolgozik, azért tudok ilyeneket), ez a seggarc mégis kurvára megvan győződve, hogy neki a BMW JÁR. A röhej az, hogy simán megvehetné, de az nem ugyanaz. Mert akkor a "munkája" nincs elismerve. Teccik érteni?
Most - szerintem - arra játszik, hogy előbb utóbb a németek megunják a sok számlát, és végül belemennek a Bömösbe. ez csak az én spekulációm.

Érdekes megközelítés ez a cicerós vonal értem a párhuzamot (legalábbis remélem), látom nagyon gyözni akarsz ebben a vitában :)

20 évvel ezelőtt nyugateurópában sem volt ilyen hitelbőség, mint mostanság ebbe remélem megegyezhetünk.
Nagybátyám az NSZK-ban élt (mostmár ugye Németország) kb 15 évig volt meg az Asconájuk, sokáig ez volt náluk az AUTÓ, nem cserélgették nemhogy 3 de még 6 évente se jellemzően a kocsikat. Nyilván volt aki igen, de nem volt jellemző. A gyárak meg a "mainstream"-nek gyártanak kocsikat. 20 éve is, meg ma is. Akkor az volt a vásárlói preferencia, hogy egy autó azért legyen tartós, jó nincs benne annyi extra mint az akkori hasonló amerikai kocsikba de legalább fenntartható volt az akkori viszonyok között az autótartás. Ma más a helyzet. Nagybátyám egy Alfára cserélte a kocsit az még megvolt neki 6-7 évig, utána szépen belátta, hogy ezeket nem éri meg megtartani, azóta 3 évente új kocsija van, megteheti mert mérnök, ráadásul németországban.

A technikai fejlődéssel nincs semmi baj, csak azt nem akarom elfogadni hogy a tartósságot/megbízhatóságot fel kell érte adni, legalábbis engedni belőle. Még az se mentség hogy ebbe bezzeg mennyi elektronika van, az elektronikai cuccok elég megbízhatók, legalábbis az elektromos kütyüim nem szoktak randomban elromlani, nem kell velük szervízbe rohangálni. A kocsiknál miért nincs így?

Ami meg a szerelést illeti, senki nem úgy születik, hogy ért hozzá. Ha nem akar szerelni, az más. Akkor vigye szerelőhöz, de az szerintem kurva nagy lutri, megdöbbentő milyen inkompetens barmok címeztetik magukat "mesternek". A legtöbb 45-50 éves muki a '80 évek beli szakmunkásbizonyítványukkal, meg merkúros tapasztalatukkal, kábé 4-5szoci autón szerzett rutinnal, meg begyakorolt mozdulatsorokkal. Emlékszem a 90es években a leggyengébb eredménnyel két helyre lehetett jelentkezni, kőművesnek, meg autószerelőnek.
Ilyenekhez vigye el az ember a kocsiját ?
Bizony a történelemtanár Józsibácsi jobb ha szembesül ezzel, a tanári fizetésből úgyse futja újra, hiába "megigérték" nekünk a nyugati nívót az még sehol nincs. Szerintem Józsibácsi, az internet korában kb. egy óra alatt felszedheti azt az ismeretet ami -mondjuk- egy lengőkar cseréhez kell, a rutint meg kompenzálja az eszével, elvégre tanárember, csak meg tud csinálni egy olyat amit egy funkcionális analfabéta (kis túlzás) rutinból megold.
Jó erre mondhatnád mi van, ha józsibácsi 90 éves, hiányzik az egyik lába, na ekkor már tényleg csak a szerelő marad, azt meg úgyse tudja kifizetni.
Legjobb ha buszozik. meg kb. mindenki aki 100-120e Ft.-ot keres és nem tud/akar szerelni.

Ez ma magyarországon a realitás ha tetszik ha nem (mármint a 100-120 átlag), ebből csak használtat lehet venni, ebben remélem egyetértünk.
anti76 2011.04.01 20:18:12
@APT: fárasszuk :D

Megnéztem az ADAC statisztikát, nem tudom ezt nézted-e te is :www.autovalaszto.hu/stat.php?azon=834&page=1

Konkrétan az 5ös BMW-t emelném ki, ami a 2009 dec.-i cikk szerint a legmegbízhatóbb amikor új, vagy 1éves, viszont a 2003-as évjáratú BMW már utolsó helyre esik vissza a kategóriájában (az opel signum még szarabb, nem is értem miért vették a prémiumkocsikkal egy kalap alá) újan 1,8 sárgaangyal-riasztás volt a 2003asnál meg 41,8 esett 1000 5ös BMW-re. És ez nyilván nem mutatja meg hány soronkívüli szervíz volt különféle bizgentyűk miatt. Szerintem ez inkább megerősíti azt, amiről beszéltem. mármint a BMW-s mesét.
Az hogy a főnököm ezt kitalálta vagy sem... passz. Tény, elég sokszor jött csereautóval, de erről nem vezettem statisztikát.
Biztos tovább lehetne túrni különböző összevetéseket, sajna erre nincs nekem most időm, inkább elhiszem neked (nem rádhagyom, elhiszem) de ha te ezeket megnézted/megtaláltad és a linket berakod azt szivesen megnézem. Mondjuk egy pont ilyen összevetésre -mint amit belinkeltem- azért kíváncsi lennék a 90 es évekből. Amikor még e34 volt, meg az igaz barátunk az opel astra.
Olvastam vhol, hogy anno. amikor a dacia logant bevezették, hezitáltak, hogy a régi 1,9 szívó, vagy az 1,5 commonrail legyen-e a dízel verzió. Előbbi mellett az volt az érv hogy koncepcionálisan egy strapabíró gépet szerettek volna ami a 3. világ (egyiptom, bulgária, töröko. nem tudom ez már annak számít-e) piacain is használható, meg relatíve könnyen karbantartható. Végül mégis a modern dízel mellett döntöttek, hogy európában jobbak legyenek az esélyek. Csak azt nem tudom, a renault-nál miért vetődött fel a régi dízel, ha az új eleve jobb, megbízhatóbb ? Szerinted nekünk magyaroknak inkább a bolgár vagy a német autotartás az elérhetőbb? Nem a kívánatosabb. Az elérhtő ill. a megvalósítható.

Nekem nem probléma a modern autó. Ezekben CAN-bus van, a munkahelyemen meg PROFI-bus soros komunikáció mindkettő csak a protokoll más.
Nekem az a bajom, hogy ezeket az elektronikákat nagy beszállítók gyártják, már egységes OBD csatlakozó van mindegyiken, a szoftver miért tipusspecifikus? mert költséghatékonysági oka aligha lehet ugyanazokhoz a motorvezérlőkhöz százféle szoftvert csinálni. Én nem feltétlenül akarok szerelni. szerelési hajlamaimat egy projektautón szivesebben kiélném, mint a napi használatban lévő kocsin. De ha egyszer nem csinálják meg normálisan ? Még drágáért se.

Én nem nézegetek statisztikákat Churchill megmondta a tutit a statisztikákról, és az sztem igaz. Mindent be lehet bizonyítani, meg az ellenkezőjét is. Inkább a körülnézek és abból indulok ki. sztem az mérvadóbb. Te is nyilván körülnézel, csak Te más körökben mozogsz. Barátaid, ismerőseid -gondolom- hasonló "élethelyzetben" lehetnek, mint te, nyilván új kocsijuk van, ezért te mást látsz, mint amit én. Az én ismerőseim barátaim, átlagszerű jövedelemmel rendelkeznek. amelyiknek zsírúj van/volt az mind hitelre tudta megvenni jellemzően 6 évre. A garis időben valóban minden rózsaszin volt, de aztán hamar borúsra fordultak a dolgok. Nekm is volt egy peugeot HDI-m új, 33e km-nél ellopták, de utólag egyáltalán nem bánom. Akkor és ott nagyon szívenütött, de már nem bánom. Mégis 6800 km-nél sikerült lerobbani vele. Lehet hogy összeségében nem igaz amit írok (azt hiszem így mondtad), de akkor is megtörtént, kénytelen vagyok ezeket mérvadónak elfogadni, mint egy német statisztikát, amikor ott totálisan mások a viszonyok. Más az emberek mentalitása, a jövedelmük, az utak, meg kábé minden. Mintha egy másik bolygó lenne.

Ami Józsibácsit illeti: se nem elvárható se nem normális. Mintahogy az se, hogy 400 EURO-t kapjunk ugyanazért a munkáért, amiért a német 1800-at.
Ha le kell menni kutyába, akkor le kell menni kutyába.
Sokan moralizálnak azon, hogy mennyire drága dolog az autótartás "pedig a 21. században ez már nem luxus" és ki mondta, hogy mi magyarok a 21. századba vagyunk??

"-2012-ben jön a világvége, hallottad?
-Pfúú, akkor egy csomó ember jön ide !
-???
-Mi ugyanis 50évvel le vagyunk maradva."
Hallottam olyat Fidesz-közeli szürke eminenciástól, hogy miért bántják ezt a Stohlt, amikor olyan rendes magyar ember, úgyhogy a felfüggesztetten sem csodálkoztam volna. Vélemények az azonos című írásunkról...
anti76 2011.03.31 20:50:41
@szalai: lehet... mintha ilyenről szó lett volna akkor.
Mindegy, sajna nem fog kapni semmit. mert ő VALAKI.
@Kora Délutáni Kornél: sok? miért lenne sok? eleve semmilyen enyhítő körülmény nincs, csak súlyosbító. Egy hét alatt észhez tér? remek. akkor a többi 4-5 évben tiszta fejjel gondolkodhat.
A többiben igazad van, de ennyi erővel a fél (vagy az egész) parlamentet felsorolhattad volna.
Belsőség A visszatekerés vége? 2011.03.22 16:00:00
Az óravisszatekergetés lassan nemzeti sport. Hétvégi hírünk és az azt megelőző publikáció eléggé felkavarta az állóvizet, de valahol ez is volt a cél. Semmi nem véletlen, rajta vagyunk a témán, ahogy azt az ATV reggeli műsorában is láthatták. (A képre kattintva az ATV…..
anti76 2011.03.27 11:41:43
Sziasztok !

Szerintem teljesen irreleváns adat, hogy mit mutat a számláló, aki csak ez alapján tudja felmérni, hogy milyen kondicióban van az adott kocsi, azt simán meg lehet vezetni még ezerféle képpen.
Számoljunk egy picit...
egy kis benzinessel, vagy kis dízellel (corsa, punto stb) 20-35e km-t mennek egy évben, nyilván a benzinessel inkább a 20-hoz közelebbit. egy limuzin dízellel, lecsavarnak 50e-t is egy évben autópálya meg hasonlók... na ebből kiindulva egy 10éves átlag benzinesben nagyságrendileg 200ezer van már, dízelekben meg ugye mégtöbb. Ha - tegyük fel - valahogy sikerülne a manipulációt kizárni, akkor senki nem találna 100e km alattit max 5éves korig, az meg ugye nem jó annak, aki a forgalmi "évjárat" rublika tartalmára van rágörcsölve (végüli a mikulásban se kötelező hinni, csak olyan jó érzés)
Egy motor simán elmegy 6-800e km-t, (benzines nyilván kevesebbet mint a dízel), illetve elmenne, ha arra használnák és úgy ahogy kéne. Meg az olaj víz ami még kurvára számít, de magyarországon olyanok is vesznek autót, (lehetőleg a legmenőbbet amit fenntarthatónak vél) akinek a bérletre is alig futotta. egy 10 éves kocsi ha csak 3 évre egy sóherhez került, aki leszarta az olajcsereperiódust, vagy ne adj isten tescós szart öntött bele, azzal kurvára kinyírta a motort, csak nem nála jelentkezik majd ez hanem a kettővel későbbi tulajnál, aki boldogan veszi meg az alig 100 ezer km-t futott kocsit.
anti76 2011.03.27 12:08:02
@Fedayn: értelek, tudom miről beszélsz.
Nekem egy 14 éves isuzu-opelem van, óra szerint 277e km van benne, télen pöci-röfi, a 170 et még most is megfutja (1,7 szívó), ha ezt korrektül beírnám alig lenne akit érdekelne, az emberek többsége még mindig a KGST-ótvar kocsikból indul ki, na azok tényleg 100ezer, és kuka a motorjuk. Amíg a "vásárlói preferenciák" között előkelő helyen szerepel a kevés km. addig muszály tekergetni...
A kamionok előzési tilalmát a legkorlátoltabb, legostobább döntésnek tartom. És ami még rosszabb: ezzel gyakorlatilag az országutak, lakott területek közlekedésbiztonságát rontják. Hogy miért? Kommentelje az azonos című írásunkat és ennek ellenvéleményét!..
anti76 2011.03.18 10:49:26
@kisvagány: mindenki általánosít neem?
minden hsz ilyen-olyan szempontból, a szerző által többször megélt dolgokat írja le. Mégis mit kéne tenni ? kamerás sisakkal mászkálni, és strigulázni, ki mikor hogy vezetett, rendszámmal dátummal ? Te talán nem általánosítasz?? Elárulom a KRESZ is általánosít. a sebességek a leggyengébb láncszemhez vannak "belőve" pl. aki nő 55évesen szerez jogsit, 60 évesen vesz saját autót stb. Inkább azon gondolkozz el, miért hoznak ilyen törvényeket ? Ha inkább a kivétel lenne a "bunkó" kamionos nem pedig általános "civil" autós meggyőződés akkor fel se vetődött ilyen javaslat. Vagy pl. a tachográf... néhányan közületek 20 órákat vezettek (persze sietni kell pénz, teljesítmény stb) elaludtak nekisodródtak vminek vagy urambocsá' meghalt vki, ezután hozták be.
Értékitéletről meg az erkölcsről:
Hogy van az, hogy itten mindenki olyan kurvára jogkövető, csak éppen az utakon nem köszön ez vissza ? Én csak leírom az igazat nem játszom a szentet. Te 50es táblánál 50 el mész? vagy egy kanyarnál - ahová nem is értem miért - kiraknak egy 30as táblát annyival mész? Ja, persze ide mindenki azt írja... na mindegy.
Ki beszél itt erkölcsről ?? Egyáltalán a KRESZ be vagy be nem-tartása miért tesz vkit erkölcsössé ?
Attól hogy a KRESZ- nek betű szerint eleget téve, SZABÁLYOS 90 el előzöd (persze nem Te, hanem a bunkó kollégáid, akinek ezt a törvényt köszönhetitek) a 85 el menő másikat csak éppen kivágsz egy 160al (persze, persze nem szabályos) menő kocsi elé, az jobban megmutatja az ember erkölcsét. Én se állok a seggébe egy pöcsnek aki 50 el megy, ahol én 70 el mennék, ha majd lehet előzni megelőzöm és kész, ha meg a szembeforgalom is sűrű, akkor meg belenyugszom, hogy most nem az a szitu. Nem túrom le az útról, nem "népnevelek" arra ott a rendörség.
anti76 2011.03.18 11:11:28
@butyfuty: és 100x több autó van mint kamion...
statisztikávak meg azt bizonyít be az ember amit akar. Pl. azt mondom naponta 50km.-t vezetek eközben 10 jobbkezet kell adnom az egy évben 3650 jobbkéz és -mondjuk- kettőt nem adok meg akkor 0,54 ezrelék a hibaarány jól hangzik nem? és ha azt mondom évente két balesetet okozok?
"Csak abban a statisztikában hiszek amit én hamisítottam"-Winston Churchill
A másik: nem ebben a hsz-edben volt, de más is ezen lovagol, hogy árut hoztok NEKÜNK és ez micsoda nagy dolog. Vki meg legyártja az árút, amiről neked fingod nincs, te csak vezetni tudsz és kész. én 3 és 6tengelyes robotokat, meg PLC-t programozok, meg automata gyártósorokat felügyelek, amihez kicsit többet kellet tanulni mint egy kamionosvizsgához. Nem nézem én le se a kamionost, se a pizzafutárt, mindenki csinálja amihez ért, de ne helyezze magát a másik elé, egy ilyen összehasonlítás eleve szubjektív.
anti76 2011.03.19 01:45:38
@butyfuty: külföldi cégnél kamionozol ? legalábbis úgy tünt az irásodból...

Akkor te vagy a fehér holló, mint diplomás kamionos, ez azért nagyon nem jellemző, lássuk be. Nem mintha a diploma eleve determinálná, hogy vki normális és fordítva.
Az, hogy több személyautós baleset van, valószinűleg igaz, aminek több oka is van/lehet, az egyik hogy valóban nem tudunk mi "civilek" annyira vezetni mint Ti. Legyen. Amúgy megfigyelted, hogy magyarországon a vezetés olyan mint a foci, mindenki kurvára ért hozzá, csak éppen vezetni/focizni nem tudunk :)
Amit a morálról írsz szintén igaz, ezt megam is tapasztaltam EU vs. Magyarország viszonylatban. De miért lenne pont a közlekedési morál jó, amikor minden más is szar. Amikor a "vezetőink" (polizikusok) egy erkölcsi NULLÁK, akkor a társadalom tagjai miért lennének jogkövetők ? ez már tényleg TG blogjára tartozik...
Ez a buzeráns magyar állam az elmult 20 évben egy normális törvényt nem tudott kiszenvedni magából, mindenki utálja az államot, naná, hogy nem tartjuk be a törvényeiket, pláne nem a KRESZT...
Ezért is furcsa, hogy sokan a KRESZ-re hivatkoznak, idézgetnek vélt vagy valós paragrafusokat, mintha számítana.
Ha elfogadjuk, hogy jobban tudtok vezetni - fogadjuk el -, akkor nektek nagyobb a felelőségetek is,nem ? Nem csak azért mert ha egy 30 tonnás autóval benéztek vmit nagyobb gáz lesz, hanem - mert ti jobban fel tudjátok mérni a helyzetet, mikor lehet előzni. Azt meg, ne haragudj, nem hiszem el, hogy vagy így (ahogy már többen ecsetelték), vagy sehogy nem lehet előzni, hogy nincs olyan, hogy nekem motorféknél meg esetleg enyhe féknél jobban ne kelljen lassítani. Mert azt aláírom, ha pl. motor jön 270 el, egy széleslátószögű tükörből, nehezebb észrevenni, pláne a sebességét korrektül felbecsülni. Aki ennyit bevállal az számítson a vészfékezés-jellegű manőverekre.
De hogy egy autót, ami kb. 150 méterre van, nem észrevenni, vagy sebességét nem helyesen felbecsülni... nehezen hihető egy profi soförtől.
Tehát a: vagy profik vagytok, akkor némely kamionos igencsak rosszindulatú
vagy b: esetleg mégse tudtok annyira vezetni és esetleg mégse tudjátok jól felmérni, mikor lehet biztonságosan ( másokra nézve is!!) előzni.

Ha az a; eset áll fenn akkor jogos a törvény, ha a b; akkor is.

A törvények már csak ilyenek. Általánosítanak.
Sziasztok!Lassan közeledünk a szerver végéhez, és még mindig nem tudjuk a választ az Élet, a Világmindenség, meg Minden nagy kérdésére. Kénytelenek voltunk hát meglátogatni Vogon barátainkat, abban reménykedve, hogy (némi papírmunkát követően) majd segítenek nekünk eme…..
Sziasztok!Bár nem szoktuk a BORG-gal egymás akcióit reklámozni, most kivételt teszünk. A mai napon hatalmas bravúrral (és egy ügyes trükkel) cabal elhozta az AHA egyetlen tekercsét.http://travilog.org.ua/hu/7461520/2795789f00f3d9d24e540a705fdb8b20A trükk lényege annyi, hogy a sereget az…..
anti76 2009.01.13 15:44:50
Tisztelt Mindenki!

Tegnap a GO! vezetése úgy döntött, hogy nem kíván tovább az AHA-kláncsalád részeként, tovább játszani, A tegnapi (és részben az idei) történések miatt.

Az AHA vezetése folyamatosan hitegetett minket, hogy minden rendben lesz a csodával/tekercsekkel kapcsolatban, mi nyugodtan támadhatunk, nusy adta is a célpontokat (pl. Csabee a fairway miatt), mi meg csak ezzekkel foglalkozva bízván az AHA-ban, hogy mások meg csak a csodával meg a tekercsekkel fognak törődni.
Nem az a baj, hogy hibáztak, az mindenkivel előfordul, de simán be akarták, adni, hogy mi erkölcsösebbek vagyunk mindenkinél, és ezért NEM kötünk szövit senkivel mert seggnyalás, még akkor is ha ÉSZ keresett meg minket egy ajánlattal, amit szerintem a jan. 2.-ai helyzet után, simán el lehetett volna fogadni. Amikor erélyesen érveltem emellett (durván, ha úgytetszik)letorkoltak, hogy milyen elvtelen vagyok, mert mindenáron nyerni akarok, és hogy az elv fontosabb mint a csoda különben is ez csak játék. (erre még visszatérek). Nem igaz. Ha mindenáron nyerni akarnék, akkor nem ÉSZ, hanem Fremen mellé állnék (lehet nem is fogadnák el), de nem nyerni, hanem VERSENYEZNI, akarunk és játszani, mi itt a GO! ban (azthiszem nem túlzás a többesszám), ami ugye csoda nélkül elég nehéz. A másodikai fiaskó után, volt sok tekercsszerzési próbálkozás (és lesz is biztos), sokban részt is vettem, ötletet is mondtam, hogy lehetne reálisan megcsinálni, de az se volt jó.

Hétfőn arra jöttem haza, hogy a borg az első (kétségkívül ügyes) próbálkozásra elvitte az egyszem tekercset, pitiáner védőt kiütve, és ezzel az AHA esélyei 1% ról NULLÁRA csökkentek. Aki ezek után nem gondolkodik el, hogy milyen a szövetség vezetése, az egész egyszerűen NEM HAJLANDÓ gondolkodni!

A végső lökést Nusy zsaroló levele adta meg, amit mint fővezér, ez egész AHA nevében tette, tehát minden AHA -tag nevében. Én ezt mégse az AHA vezetéstől tudtam meg, hanem az ÉSZ mutatta meg, és amikor be mertem tenni a skype-szobánkba és kommentet is fűztem hozzá, kiraktak a vezetőiből (ahova ugyan később visszahívtak), és lázítónak meg ki tudja minek neveztek, és közben folyamatosan arról folyt a diskurzus, hogy a zsarolás egyenes dolog (ja persze, azért van benne a Btk.-ban), az ő erkölcsi magasságaikba nem érhet fel senki a szerveren, de még a travianban se. Nagyon éles, kemény vitában (de lehet a veszekedés jobb szó), fújták továbba mondókájukat, én meg a fentebb leírtakat mondtam, és újra és újra azzal intézték el, hogy csak játék, minek görcsölök.
Amikor kfa a villámaival imposztorkodott, felkeltem 1kor, 3kor, meg 5kor, hogy nehogy meglepjen, sok álmatlan éjszaka van (nem csak) mögöttem, nem akartam leégni, és úgy beköszönni a vezetőibe, hogy:"hali buktam a sereget, na mindegy csak játék, kit érdekel"
(kb minden rossz hírt ennyivel elintéztek).
Nem csak én, sokan mások is komoly erőfeszítéseket tettek az AHA-ért, nem fér a fejembe hogy lehet lerázni őket egy ilyen játék-dumával.Nekem nincsennek a szerveren ellenségeim, csak ellenfeleim, mégis a vezetés - akik szerint ez csak játék - szájából nemegyszer elhangzott, hogy ellenség, meghogy X szövetséget jobban utálom mint Y-t.

Archconanra mindenki emlékszik, nálunk is hozzájutott egy acc-hoz, amit szépen ki is törölt, kettőt zároltatott (erre nem térnék ki), én akkor egyből szóltam victóriának vigyázzanak vele, mert veszélyes ember, habár akkor még nem tudtam, pontosan mit tervez, vagyhogy tervez-e valamit egyáltalán. Legközelebb november végén jelentkezett, hogy ő biza csv-vel rendelkezik, és ÉSz csodára megy tűzszünet után, és kérte hozzam össze nusyval, amit meg is tettem. Nusy azt mondta nem foglalkozunk kavarógépekkel, az AHA nem épít rá semmit. Annyiban maradt a dolog, egészen szilveszterig, amikor archconan közölte, Fremenre megy mert nusy odaküldte, és bemásolta a levelét (ahhoz nusynak nem volt köze), és mondta, reméli ezért felbomlik a TM. Edy a blogon elszólta magát, és már megindult a kavarás/magyarázkodás, és ÉN kerestem meg winesack-et, hogy elmondjam ugyanezt, hogy ne a kémekkel meg ehhez hasonlókkal szarakodjunk, hanem öntsünk tiszta vizet a pohárba végre.

Szóval konkrétan a következőképpen fog kinézni a dolog:
A (O_o) ezentúl GO! lesz, és elfogadja ÉSZ ajánlatát a közös játékra. Minden AHA klán MNT-t kap természetesen, és a Fremen-Borg szövetséget továbbra is ellenfeleinknek tekintjük, és az ÉSz csodáit támogatjuk.
Nem azért ellenfelek ők, mert utáljuk őket, hanem mert versenyezni és játszani akarunk.
hogy ÉSz nem a legesélyesebb szövetség? Lehet. Hogy jobb lett volna AHA csodát támogatni? Jobb lett volna. Sokkal jobb. Az AHA esetleg nem akar MNT-t kötni? Lehet. Ész nem bízik bennünk? Természetes.
Több hónap háborúját nem lehet meg nem történté tenni. Bízom benne azonban, hogy a közös akciók, megmutatják, igenis lehet velük játszani, és azok az AHA tagok, akik a törlésen kívül még bármi értelmes dolgot szeretnének találni arra a rövidke időre, amíg a szerver tart, az játszon velünk.

Az AHAnak további jó játékot kívánok, remélem találnak vmi értelmes célt.

ogre
anti76 2009.01.13 17:21:31
@Winesack: most mit mondjak...?
ez volt, nem szépítettem semmit.
gondolom arra gondoltok Edy nélkül nem szóltam volna. Lehet. Tényleg nem tudom. Abban viszont Biztos voltam, hogy eme agyszülemény hatására nem fog bomlani a TM. Sztem azért bomlott (most csak tippelek), mert versenyt akartok nem sim-ezni a végére...
Ha már az AHA-val nem lehet...