Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Metalka

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Országos kiadás.Budapesti kiadás.ZordA HM cáfolata, melyet ugyanaznap 1842-kor tettek fel a honvedelem.hu-ra:„Cáfolja a Honvédelmi Minisztérium a Magyar Nemzet február 18-i, pénteki híradását arról, hogy üzemanyaghiány miatt veszélybe került a Gripen vadászgépek…..
Metalka 2011.02.23 15:22:27
Air Power Blog Air Power Hírek 4. 2011.01.03 09:54:00
 ..
Metalka 2011.02.11 14:44:58
@stonefort:
Kepes Tanár Úr üzeni, hogy ha van kedv, akkor nyugodtan lehet jönni Csepelre a Bázisra, megnézni pl.: a tablókat (jobb állapotban) a 21-st és a kismillió hajtóművet, meg persze a régi szakikat/oktatókat/mérnököket! :)
Metalka 2011.02.04 16:30:42
@stonefort:
OFF
Németh Béla, Molnár László és természetesen Kepes Tanár Úr üdvözletét küldi! :)

Emellett rendkívül örülnek, a PG-s cikksorozatnak; "...végre valahára valakinek eszébe jutott, hogy nem oly réges-rég létezett ilyen is." by Kepes János
ON
A Csengdu repülőgépgyárban ma (11-1-11) elvégezte első repülését a J-XX prototípus illetve technológia demonstrátor, mely egy majdani ötödik generációs (helyi terminológiával negyedik generációs) kínai harci repülőgép alapja lehet. Hogy mi lesz a sorsa, milyen metamorfózison…..
Metalka 2011.01.13 16:16:13
@stonefort:
Elektronika szinten értettem, de a Griff csak egy egyszerű példa volt. :)
Tegyük fel a lokátor a Gripenben (maradjunk akkor ennél a típusnál) tud X-et, de valójában X + valamit tud/valamiben többet tud.
Elektronikai szempontból elég széles a skála, hogy mit mondunk és mit tud ténylegesen, lehet a zöld valójában sötétzöld csak nem mutatják meg a tényleges árnyalatot.

De akár ez ország szintjén is működhet, azt hisszük, hogy jaj még ők messze járnak a mi szintünktől és majd egyszer csak beérnek, de mi addigra már mesze járunk és az arány megmarad.
J-20 (?) a legjobb példa rá jelenleg.
AS Januári számában a "Lokátorban" a mellékcikkek közül a legelső amiben fel lelhető ez a pár sor és Japánról szól:
"Az F-X program kapcsán több típus felmerült, azonban a beszerzés hosszú távra szól, így ha 10-15 év múlva a térségben megjelennek az ötödik generációs típusok, azok ellenében megfelelő szintű kapacitást kell felmutatni."

Azaz amikor ezt írták (december [?] ) a fenese gondolta, hogy az a 10-15 év pár nap. :)
Az, hogy a J-20 4.-5. vagy 25. generációs-e mindegy a lényeg, hogy nem egy MiG-21 új bundában (legalábbis logikusan gondolkodván), így a térségben lehet emiatt kapkodás, főleg Japán, Dél-Korea és társainál.

USA meg hát a szokásos, kicsit félünk tőle, kicsit lenézzük, mondunk jót rosszat, így biztos nem égünk be. :)
A hét bebizonyította, hogy soha nem lehet tudni, mikor van szükség a légierő közreműködésére. Nincs az a zsenikkel tömött kutatóintézet, mely vizionálhatja a fenyegetés és az alkalmazás várható idejét és módját, így az egyetlen járható út az erők minnél magasabb…..
Air Power Blog Air Power Hírek 2. 2010.05.30 15:20:00
Megnyitom a második hírszekciót, az elsőt berekesztem.Zord..
Metalka 2010.09.20 12:47:38
@JohnTerry:
Vártam már ezt a pillanatot nagyon! :)
Jóóók lettek a vágások. Istenkirály! ;)
PIR tábor 2010. 4. nap:) 2010.07.23 01:49:52
Na hol is kezdjem...Ma reggel lebuktam. K. László oktató a nicknevemen szólítva fedte fel, hogy bizony ő is átfutota a blogot és emlékezett rá, hogy tegnap fájó vállal ültem be mellé. Mit ne mondjak, eléggé meglepett... Mindenesetre ma is lerepültük a kelő óraszámokat a…..
Nem lesz idén nemzetközi repülőnap Kecskeméten a Honvédséget érintő újabb megszorítások miatt – jelentette be tegnap Szekeres Imre honvédelmi miniszter. A LégierőBlogger egyetért a döntéssel. Ennek a légierőnek sokkal fontosabb dolgokra kell…..
Az erdetelieg tervezett 15-e helyett ma ténylegesen átvették a Fegyveres Légtérvédelmi Készültségi Szolgálatot (FLKSz) a MiG-29-es közösségtől a Gripenesek. Amíg fut az orosz típus, 3 hetenként cserélnek: a jelenlegi hivatalos információ szerint a jövő év…..