Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MC_Pite

0 bejegyzést írt és 91 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kisautó blog Halálos iramban 1/10 2015.04.16 10:42:35
Lehetne nyavalyogni egy sort a Fast and Furious szériáról, de több okból sem teszem. Az egyik, hogy láttam, tizen- huszonéves autóbuziknak mennyire fontosak ezek a nekem csak blődli filmek. És ha ilyen bárgyú akciófilmek a kapudrogok a jövő/mostani generációnak, hogy autófüggővé…..
MC_Pite 2015.04.16 12:04:46
Kétezres évjárat, négy légzsák, ABS. Csikós hetekig büntetett verbálisan, jól célzott mérgezett nyilakkal, mert elhagytam a közös egyházunkat, és meg mertem venni a szerkesztőség legfiatalabb autóját: egy olcsó, lepukkant, elárvult cápa Galantot. Ám egy autóvásárlásnál…..
Belsőség - azmegb*ssza!- 2015.01.26 12:51:28
A címben szereplő szó volt az egyedüli, amit sokéves újságírói múlttal a hátam mögött képes voltam kommentben kiizzadni magamból e videó láttán. Szerintem egész jól kifejezi a látottakat. Andreas Martinsson kis műhelye csinálta a gépet és ő maga is vezeti. Szeretgeti,…..
MC_Pite 2015.01.27 18:15:15
@Adammer: Ugye ugye, öv, hátul is. Videóznom kéne lassan hátsó utasaim arcát mikor indulás helyet annyit mondok csak hogy 'öv'. Nem esik le... majd néznek nagyon hülyén: 'Hátul is?'
Erre vissza szoktam kérdezni hogy szerintük az autó hátulja lassabban, vagy máshova megy? Haveroknak még hozzá teszem hogy nem akarok vért súrolni a huzatból, marha nehezen jön ki belőle...

Engem is kövezhettek, tetszene a hangja, ha nem folyamatosan tiltásig tolná, ez már inkább fáj mint jó...
A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a Totalcaron nincs is ilyen hír. Akkor mégis, hogyan? Így. Tessék megnézni a böngésző címsorát, meg alul azt a fekete sávot! A SHRTURL.com egy tipikus prank-oldal,…..
MC_Pite 2015.01.25 15:31:08
Az lehet, de meglepődnél mennyin hasalnának el az első egyenrangú kereszteződésnél vagy tolatásos parkolásnál... Vagy hogy a háziorvos még kiknek és hányszor adja meg a jogsit. Ők egy rutin/városi vizsgán _simán_ elhasalnának és nem az ismerősöknek kéne velük veszekedni hogy nem kéne ezt a közveszélyokozást erőltetni. (Szerintem mind ismerünk egy pár ilyet a környezetünkből.)

Ha csak agresszív közlekedésről lenne szó (pl románok, makedónok, görögök, olaszok) azzal nem lenne baj. De az értelmetlen tötymörgést, gyorsulni nem tudást(lámpánál álló helyzetben 6× előrébb csorgunk mert az q..a fontos, de mire elindul az átlag juzer, egy pótos ifa már rég beférne elé!), állni kereszteződésben miközben 4 irányból van benne autó és nézni a riadt tekinteteteket hogy most akkor mi van, minden -mondom MINDEN- sz@rért a féket nyomkodni állandóan, előzékenységet/cipzár-elvet nem ismerni, elnyomni/'nem látni' minden autósnál könnyebben sérülő közlekedőt, lámpát semmiképpen sem beállítani*, irányjelző használatának a mellőzése (főként körforgalmaknál nem jellemző), vagy szuper extrém közlekedési szituációk mint kétsávos körforgalom használni nem tudása, és még rengeteg szomorú/siralmas dolog van ami itthon nem nagyon szokott működni.

*Kétféle autós van: A kétcsíkos -aki maximum két elválasztó csíkot világít meg, azaz nem lát szinte semmi- aki előtted tötymörög, és jellemzően a refit sem érzi hogy fel kéne kapcsolnia, jó lesz lakotton kívül az a hatvan.
Másik a helyből levilágítom a holdat típus. Ezek egy része még gagyixenont is rakott az autójába, tehát foglalkozott a világítással, és remek, mert most már mindenhova megy fény - csak az útra, elé nem sok. Na, ő jön általában mögötted, hogy a tükrökben lehetőség szerint vakítson. Gondolkozni szoktam hogy egy nagy fényvisszaverő középső ujjat kirakok a hátsó ablakba, szintén fényvisszaverő VAKÍTASZ felirattal. De rájöttem hogy fölösleges, 10ből 8 ember rohadtul nem értené miről van szó, a maradék kettő meg leszarná. Azt sem értik sosem amikor az előző havi köd után (akkor is tuti szabálytalanul kapcsolta be!) úgy maradt zárófény vagy éppen refi miatt villogsz. Majd ha esetleg pirosnál udvarisan megkéred hogy kapcsolja már le, még a sofőr van megsértődve.

Ígérték a rendőrök hogy ellenőriznek világítást, de ennek semmi nyomát nem láttam a környéken sajna. Nyugodtan álljanak kint minden nap, és intsék ki a szarul világító autóst, adjanak neki 10.000es csekket, hogy amennyiben 3 héten belül egy fényszóró beállítási számlával besétál az örsre, akkor megússza kétezerrel.

Teszem hozzá én kiállnék a helyükben a nagy áruházak parkolóiba is ahol elég tré a beton/aszfalt, és akinek nagyon csikorog a gumija, félreinteni, ellenőrizni, figyelmeztetni (nagyon szar gumi esetén 3 hónapon belül újra kéne műszakira -ahol ezt végre figyelnék is rendesen- mennie). Jééé, lenne csodálkozás hogy bizony a 8-10(-15...)éves gumik visítanak mint a fába szorult féreg, a normális gumik meg csöndben vannak. De ez akkora tabu téma mint az évszaknak megfelelő abroncs használata...
MC_Pite 2015.01.25 17:58:43
@Emmanuel Goldstein: Ha valaki vmiért elbambul, az is dolog (az autóban is fb olvasásról inkább nem mondok semmit) - de amikor elindul a sor, a második akkor veszi le a lábát a fékről (mert álló helyzetben sík úton is, este is, nyomni KELL a féket, had vakuljon a mögöttünk álló) amikor már egy személyautónyi hely van előtte. Kuplung, egyes, elindás (sima vagy pótos IFA már beférne) - majd a következő autós ugyanígy, a következő szintén... A hülye németek/osztrákok/szlovének vezzeg annyira bénák, hogy már sárgára szúrják az egyest, egyszerre, és elindul zöldre az egész kocsisor. Nem úgy néz ki az egész mintha autókkal szeretnénk lemodellezni a tangóharmonika működését...
MC_Pite 2015.01.26 04:33:53
@Erdei osonó: De, szerintem is feküdne nekem :)
Ha az északi félteke fagyos segglukát keresed, a Ferenc József-földön megtalálod. A 80. és 82. szélességi kör között található szigetcsoport havas, kopár, de mindenek előtt rideg és távolságtartó, csak úgy, mint az ott felejtett rozsdahalom, több száz tonnányi katonai…..
MC_Pite 2014.12.10 18:04:53
@h.pityu: Az év legmelegebb része alkalmatlan arra, hogy onnan bármit kimentsenek. Ha leolvadt már a jég egy része(nyáron), és nappal sem olvad már fel a talaj(ősz eleje), akkor lehet onnan bármit mozdítani.
Minden évszakban belekóstoltam a tájba szibériában, nyáron elképesztő mocsár/láp az egész(!) tajga(6-10méteres cölöpökre építenek mindent, mert az már szilárd, fagyott talajba ér le), plusz elképzelhetetlen mennyiségű (és méretű) moszkitók uralják az ilyesmi helyeket.
Azaz a 12ből 1, max 2 hónap alkalmas igazán erre a feladatra, nem csoda hogy nem nagyon hordják el onnan a roncsokat. Meg azért se, mert szinte értéktelen számukra fémhulladékként ami ott van.
Ember és gép tökéletes szimbiózisát emlegetni mára talán kicsit elcsépeltnek hat. Látjuk a versenyzőket, akik a végletekig gyorsított mozdulatokkal terelik az autót homokon, aszfalton, és ki tudja még merre. Csodáljuk őket, főleg azért, mert annyira könnyednek hat az egész,…..
MC_Pite 2014.11.05 15:31:59
Simson Marci posztolta legfrissebb fejlesztését a garázsba állást segítő rendszerről: ...amiről nekem meg eszembe jutott számtalan egyéb megoldás is, a szépemlékű Ezermester barkácsmagazin olvasói ötleteit megszégyenítő kreativitással. Az Autófílián is lőttünk már…..
Ha megnéznék ezt  a kisfilmet, talán a H. Péter-féle megélhetési taplók is megértenék, miért nem állunk rokkantparkolóba. Ezt még az olyan szánalmas alakok is felfogják talán, mint azok, akik azzal védekeznek, hogy csak két percre álltak meg. Meg hogy egyébként sincs annyi…..
MC_Pite 2014.08.12 18:31:21
@Gyurma73: A toló... lényeg hogy nem szeretik.
Belsőség Hazavágtam az autómat 2013.12.14 06:48:39
Még a jogosítvány kézhez kapása előtt, 2008-ban vettünk egy új SX4-et. Tudom, rohadjak meg. Édesanyámmal ketten élünk, ő már nem vezet (azért vagyunk még életben), két hozzá nem értő nő pedig gyilkos kombináció egy autónak. De nagy volt az öröm, csak sajnos nem tartott…..
MC_Pite 2013.12.19 12:37:33
Tyű mi van itt :)

Mindkét oldalnak igaza van.
Szívesen olvasok a szebbik nem irományaiból, elsőre semmilyen nemű újonc kedvét ne vegyük el; de az is igaz hogy picikét több felelőssége van, mintha haveri körben mesélné.
Jól látja hogy nem a leghelyesebben csinálja, jól ismerünk hasonló embereket, sőt, sokan talán magukra ismernek.

Persze, többen máshogy reagálnának ha srác írta volna ezeket, bajnak ez azért nem akkora baj, ezen ne rágódjunk már.

A saját hibáiból amikre ráébred, megosztja - pl talán így a 'célcsoportnak' jobban betalál az öreg gumi veszélye, mint egy hirdetés a rádióban. Persze mindenkinek sok okosság jut eszébe mit hogy kellett volna, normális stílusban meg is oszthatjuk.
Azok közé tartozom akik igen neheztelve nézik ha valaki nem megfelelő állapotú járművel (bármilyen, autótól a bringáig!) közlekedik, ismerősöknek inkább segítek alkatrészt keresni és segítek cserélni mert egyszerűen zavar és idegesít. Ettől függetlenül rengetegen vannak az utakon, nagyjuk tudja is hogy nem a legjobban csinálja, és elsősorban (de nem kizárólag) anyagi okai vannak ennek.

Csomó okosságot írhatnék karbantartásról, kutyát sem érdekli. Akár arról is hogy kispénzű elhanyagolt autós ismerősök egy része félmegoldásokat talált. Például? (Miután rendberaktuk) bringával jár rövid távokra. Olcsóbb, kevésbé nyüstöli az autót. Nem, nem is akkora bénaság mint elsőre tűnik. Meg persze próbáljuk kerülni az értelmetlenebb ideiglenes javításokat(max az út mentén), és rendesen megcsinálni ha már nekiesünk egyszer.

Na, hajrá, popcornt bekészítem, írjatok, savazzatok/védjetek tovább - ki tudja, lehet a következő post arról szól hogy részben a felajánlások révén részben egyéb úton összeszögelték a kis mazdát :).
[Az autónak könyörgős rész aranyos volt, csajos :).]
TComment Rossz neked, ha letolsz 2013.12.18 06:34:04
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Kaptam egy meghívást Hevesre, mármint Heves városba. Az Eötvös József szakközépiskola és gimnázium, amit valamiért ma már oktatási központnak hívnak hívott, hogy utazzak már oda, és meséljek a Totalcarról. Fizetik az útiköltséget. Azt mondtam, oké, viszont spóroljuk meg az…..
MC_Pite 2013.10.31 15:47:11
Belsőség Heti merítés 2013.08.11 08:45:23
Focus ST170 Természetesen érinti az összes hülye focus-os típushiba: gyújtótrafó, központi zár stb... utóbbiból gyakorlatilag már semmi nem működik, random nyitja zárja magát, se jobb se bal előről nem nyitja belülről a központit stb. Otthon guggolnak az első…..
MC_Pite 2013.08.12 16:15:31
@Scaleo: Azért itthon nem nagyon szokott azzal probléma lenni hogy felfelé is haladjon - igaz, bőven akadnak olyan autók amik le tudnának gyorsulni fölfele ha akarnának (kb a turdóbízelek 80%a, és a benzinesek negyede megint), csak azt igen kevesen vállalják be, az már feszes tempó lenne. Néha van olyan aki siet, és a sofőr meg az autó is magasabb ligában játszik, az megy is tovább, de ilyen minden 100. úton akad kb.

Annyi, hogy egy (számomra) kellemes ritmust (kissé forgatva) fel lehet vele venni, és sajna ez az átlagnál magasabb - versenyezni, előzgetni viszont nem szeretek. Tuti vannak olyanok akik ennél gyorsabban mennek, de 1-1 sietős ember tempója ami kb nekem is fekszik, és ettől gyorsabban nem igen mennek - féktávon túl igyekszem lenni, de szeretem ha valaki van előttem és inkább az ő féklámpájából látom ha valami gáz van, mintha sötétben menne az ember :).

[Rossz szokásom (inkább volt) néha 1-1 olyan emberrel aki k..a kicentizi az előzéseket és tolja a népeket amikor b***tt sok hely lenne nekik; hogy kicsit ráálok és tolom hogy akkor menjél bazzeg ha annyira fontos volt már úgy előzni hogy karcolni kell a másik lökhárítóját! A Pilis és a Bükk azon útjain amiken sűrűbben járok általában tartom a lépést és ha egy-egy egyenesben kicsit ha távolodnak is, általában kanyarokban visszajön a különbség. Autóbuziként általában látom mivel lehet, és mivel nem érdemes cicázni, de általában nem is az erős autókkal közlekednek ilyen bicskanyitogatóan hanem inkább erősnek tűnő járművekkel (1,6-2,0os alfák, vw, opelek elsősorban, sportkipofogó és sztrítrészer kiegészítőkkel tarkítva).
A felismerés fél gyógyulás, és sokkal kevesebbet és rövidebben művelem ezt ahogy kezd benőlni a fejem lágya. Tudom, akármennyire is figyelem feszülten a féklámpájukat hogy nem egy túl biztonságos módja a közlekedésnek, de hát elő-előfordult hogy azért kicsit leszállt a vörös köd.

Imádom az (hegyvidéken lakó) osztrákok lendületét, ott kapaszkodok kicsit a kormányba és kellemesen fűzi az ember az egyik kanyart a másikba, ennyi és semmi más ami elég ahhoz hogy vigyorogjak és élvezzem :).

Igaz, arrafelé (Salzkammergut régióba járunk főként) elég kevés olyan autó van amiben ne lenne csiga, ott meg kell a váltóval dolgoznom ahhoz hogy lépést tartsak (3000-5000es tartomány) ahol nem elég a sebesség tartás :).

Mivel a 'játszós' utak száma a megtett km-ek tekintetében nem jelentősek, és nemsokára ebből is vissza kell venni (nem szeretnénk a bébiételt az ülésem hátulján látni), ezért is csak az 1,6 benzinest vettem (és nem a 110 lovas HDi-t, vagy inkább egy valamilyen kétezres 307SW-t ami inkább való szerpentinvadászatra).
MC_Pite 2013.08.12 21:42:55
@Scaleo: Röviden amúgy igazad van, akik megtehetnék hogy ellépnek, azok azért nem teszik mert nem akarnak. :)
A Mazda legújabb bátor vállalkozása, hogy a frankfurti autószalonra lábon viszik az új 3-asokat. A 2013-as Mazda3-nak volt már statikus bemutatója és előzetes tesztje is, tehát ezek a tesztautók már nem tekinthetők előszériásoknak, ennek ellenére Hiroshimától Frankfurtig lábon…..
Félmillió forintos bírság jár, ha a rohadó autó megkapja a műszakit. Kétszázezres, ha üvölt a kipufogó. Kemény idők jönnek. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
MC_Pite 2013.08.07 17:49:18
@Schütii: Miről beszélsz?
Szóforgatásból jeles, gratulálok.

Szerintem rajtad kívül mindenki más megértette, hogy bár papíron lehetséges, olyan értékeket határoztak meg amivel gyakorlatban lehetetlen legálisan kivitelezni. (Hitel van, ha elkísérnek a szüleid is és elmúltál 90 éves.) Ebben is forgass ki valamit, pls.

@Solct: Én már inkább helyzetjelzőre kötöm, mert vannak barmok akik drl+hj+ködlámpával mennek...
MC_Pite 2013.08.08 06:02:12
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Vicces mekkora hülye vagy :)
Azt gondolom fölös mondanom hogy a 35ös fólián hátul (így olyan mint a gyári) a trollokon kívül senki nem akad fenn ;) Például ha egyszer te is eljutnál a családalapításig lehet meggondolnád a hátsó rész hővédelmét...
Miután a harmadik Nikon-tele döglött be másfél év alatt a cégnél, úgy döntöttem, beadom a derekamat, megnézem, mit lehet kezdeni a saját, ősrégi szettemmel. Van egy Canon 350D-m, egy japán úton vettem valamikor közel nyolc éve, amikor Európában még nem is lehetett ilyet kapni,…..
A Mulholland Highwayről igazából ki kéne tiltani az embereket, hagyni a sziklákat békésen erodálni. A motorosokkal meg amúgy is csak baj van – nem véletlen, hogy a youtube teli van a kaliforniai hegyi úton készült balesetes videókkal.Tudjuk, Amerikában a kanyar csak kísérleti…..
MC_Pite 2013.05.09 12:02:08
@kecskebeka: +1
Pár ezer km-t lenyomtam erdőben az utóbbi pár évben, nem keveset aszfalton - de ezerszer összetörtem volna magam az oda megyek ahova nézek alapján. Ha meglátok valamit, akkor k..a gyorsan ki akarom kerülni. Igaz, összes motoros ismerős ugyanezt a nézős dolgot mondja, nem tudom.
És aki szerint bringával más, mert lassan megyünk, az nézegessen dh-s videókat egy kicsikét.

Talán -nem tudom- a leblokkolás (fejben) ami megmagyarázza ezt az ahova nézel oda mész-t, más ötletem nincs. Amikor kitolnak elém valami, gyalogos megy át a bringaúton körbenézés nélkül/kanyarodik be autó ugyanígy, mindig a menekülési lehetőséget nézem, nem annak a jóképességűnek a fejét aki ezt meglépi.
MC_Pite 2013.05.09 12:07:31
@mement: És ha lejtőzés közben egy kanyarban a bringás csap el gyalogost? Hobbiból lejtőzik? Ha a hülye barom anyuka kitolja elém a babakocsit az útra mert nem jön autó -csak egy országutis- akkor azzal mit csináljunk? Szerencséjére ki tudtam kerülni némi gumi radírozással mert szerencsémre nem jött autó. De ha jön?

Soha senki nem akarja a baleseteket... Az meg hogy valaki besokal... akár gyalog is előfordul :(
Miket kotyvasztanak a motorolajba? És miért kell lecserélni? Jó az olcsóbb is? Minden, amit tudni akarsz az olajról. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
MC_Pite 2012.11.21 11:11:03
@Knorbi: 40e+20e km, 6,5es fogyasztással számolva (nagy + kisautót feltételezve) 410es üzemanyagárral 1,6 millió forint. Ha második autó 30ezret megy vagy valamelyik többet eszik, vagy tavalyi/idei átlag üzemanyagárral számolva máris 2.000.000 Ft csak üzemanyagban. Ha jól számolom. Nyilván biztosítás, szervizelés, gumi, és még elég sok kiadás van még, nem is becsülök inkább.
Persze, 12-15ezer is pénz, de én az éves fenntartás esetén azokról beszéltem akik noname olajat választanak inkább pici difivel- nem tudom amit te veszel mennyire van közel az előírthoz, gondolom nem gagyit mert tisztában vagy vele hogy megkéri a motor/turbó a normális olajat.
MC_Pite 2012.11.21 11:27:30
@Knorbi: Nem is a csúcsolajakról beszél(t)ünk, én sem azt használok (Edge), 'csak' normális Magnatecet. Nem a tetejétől számított 2-3000, hanem a kínálat aljától számított 2-3000ről beszéltem, ha így kerekebb. Csúcsolaj átlagon felüli kondícióknál 'kell', vagy aki megteheti.
A piros sokak szerint a zöld egy árnyalata. Kétféle gyökér van: az egyik nem veszi észre a piros lámpát, a másik meg leszarja. Itt nem csak azokról a vagány robogósokról, biciklisekről, autósokról beszélek, akik nem várják meg, amíg zöld lesz, és elindulnak előbb, mert úgy…..
MC_Pite 2012.05.14 17:25:32
@Neurotoxin: Én ilyenkor fékezek, lassan kezdve majd egy picit intenzívebbre veszem a végét. Leszarom hogy le akar tolni ha sárgára vált. HA már nem férnék át sárgán. Ha meg még igen, akkor nincs miről beszélni.

Szerintem is a relatív hosszú sárga idők miatt állnak neki sokan még tiporni a pedált, hogy még átférnek...
TComment Ha kocsival megy a bicikli 2012.05.10 06:10:00
Bringaszállítási kiskáté, főleg kezdőknek. Mennyivel szabad menni, mennyi bicajt bír el a kocsi és hasonló kérdések. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
MC_Pite 2012.05.10 14:53:35
@1kutya: Pözsónál is van integrált bringatartó?! Opelről tudom... (belső van a több egyterűhöz, az vszínű 307/308hoz is jó, de gondolom másra gondolsz)
MC_Pite 2012.05.10 15:16:04
@klarky: Én egyszer béreltem... Hagytam magam rábeszélni, hogy minek a Balcsira bringa. A végén ott béreltünk, hulladék, cantifékes, kőnehéz, brutál vacak bringákat.
Azóta úgy vagyok vele hogy minek fizessek a ***ért, ha ingyen vihetem a jót is? Azóta az aszfaltos és a hegyi kecskét is mindig berakom :)
De tény hogy unalmas lenne ha mindenki ugyanazt csinálná.
TComment Kis pénz, nagy autó 2012.01.13 06:28:36
Lehet ennek jó vége? Meg szabad venni egy millió alatt kínált tizenéves, soküléses dízel VW-t? Mai cikkünk blogposztja...
MC_Pite 2012.01.13 09:26:33
Hátizé.
Cégnél van Sharan, faternak C8, nekem Picasso.

Jók tudnak lenni a nagy egyterűek, de hogy a sharan praktikus? Tágas? Hátul úgy ülünk, hogy a comb nem ér az ülőlaphoz,(sajnos a nagy egyterűek nagyja ilyen) és szélen beverem a fejem a középső sorban - 174cm vagyok!
Rohad a csomagtér ajtó, díszlécek, a motor so-so. 1,95ös ismerősöm és 1,98as testvére sokkal jobban szeret nálam hátul utazni mint ebben (ha már hátra szorulnak). Arasznyi területet kihagy az ablaktörlő, erősen látszik a fűtőszál, a fékek harmatosak, hátul a kerékdobok között meglepően keskeny a csomagtartó.
Ilyen kocsikra tolóajtó kell, ahogy a konkurencia felén is így van.

Pakoló hely gyakorlatilag nincs, a pohártartó semmire sem jó; egy mai kisautó praktikusabb mint ez. Amúgy nincs vele baj, nem rossz; csak praktikumnak nyoma sincs, és ekkora külmérethez képest belül kicsi. Alulról súrolja a kategória átlagát szerintem. 6-7-8 ülésesből nem ezt venném; de akinek elég 5 (nem négy és fél mint átlag autókban) ülés az olcsóban fenntartható, megbízhatóbb, praktikusabb autót is vehet ennyiért; sőt, a kistesója (Touran) sok szempontból jobb.

Én túrázok, lakásfelújítok, hegyikerékpározunk; ritkán nem érem el a megengedett terhelést, úgyhogy a nagyobb kompakt és nagy egyterűek jöhettek csak szóba, és szinte minden itthon kaphatót kipróbáltam, utánajártam.

Szal egyterű oké, Sharan a többiekhez képest nem egy nyertes választás. Bár kinek a pap, kinek a papné! Písz!