Adatok
Mézes B. Ödön
0 bejegyzést írt és 40 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Felderítők, kémek, titkosügynökök és gabonabeszerzők
Egy szomszédos blogon, egy kiváló tollú kolléga állandó szófordulata a „30 kilométerrel és 300 évvel odébb” kifejezés. Jelen esetben tegyünk mindkét szám mellé egy-egy nullát, cseréljük fel a…..
Mézes B. Ödön
2011.02.20 00:27:12
Nihil novi sub sole!
„Ölelkező párt temettek a templomban”, „A sólyi Rómeó és Júlia” ilyen és ehhez hasonló címekkel jelentek meg a sajtóhírek 2009 januárjában, egy különös kettős temetkezésről, amelyet a Veszprém megyei Sóly református templom feltárásakor találtunk.…..
Mézes B. Ödön
2011.02.17 20:59:04
Sziasztok!
Van Magyarországon olyan multicég ( Zalában) amely családcentrikusságra hivatkozva bevezette a 12 órás munkaidőt. Reggel 06 - 18 ig tart és 18 -06 ig. Több ezren dolgoznak 12 órát állva. A nagyfőnökök azt mondják, ha nem tetszik, el lehet menni.
Nem…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vendégposzt - Nukleáris repülőgépek 1.0
2010.12.06 07:30:00
Ma a szorgalmas, tehetséges (és roppant türelmes…) szerzők mintapédánya, Jockey11 kétfelvonásos dolgozatának első részét olvashatjátok, amelyben az angolszász nagyhatalmak (de főként az USA) azon próbálkozásait írja körül, amelyek a nukleáris meghajtású repülőgépek…..
Mézes B. Ödön
2010.12.10 23:15:50
@folti_: A Shuttle-Buran kicsit más tészta, konkrétan az oroszok lemásolták a Shuttle külső formáját. Pusztán a természeti törvényekre alapozva teljesen eltérő eredményre is juthattak volna. Azonban ezt nem vetem a szemükre, mert így egy csomó kutatómunkát megspóroltak, tekintettel arra hogy a Shuttle fejlesztése nyíltan folyt, így az oroszok a szakirodalomból megtudhattak sok olyan dolgot (pl. a hővédő pajzsra vonatkozólag) aminek kikutatása egyébként sok időt kellett volna fordítaniuk. Mint mondtam, szerintem emiatt nem lehet neheztelni az oroszokra, mert a hordozó rendszert (Enyergija) és a Buran belső berendezéseit (automatikus leszállítórendszer pl.) így is önállóan kellett megalkotniuk, ez pedig rendkívüli mérnöki teljesítmény volt.
Mézes B. Ödön
2010.12.10 23:39:16
@Jockey11: Kicsit off vicc a 60-as évekből (bocsi):
Visszatér az elő űrhajós a Földre és elmegy látogatóba a főtitkárhoz. Az megkérdezi tőle: -Na és fiam láttad-e ödafönt az Istent? -Persze hogy láttam! –Hú mindjárt gondoltam! Ne szólj róla senkinek! Másodszor a pápát látogatja meg az űrhajós. A pápa is megkérdezi: : -Na és fiam láttad-e ödafönt az Istent? -Persze hogy nem láttam! –Hú mindjárt gondoltam! Ne szólj róla senkinek! Harmadjára az amerikai elnök látja vendégül és ő is felteszi a kérdést: -Na és fiam láttad-e ödafönt az Istent? -Persze hogy láttam! –Na akkor meg vagyok nyugodva. –Én a maga helyében nem lennék olyan nyugodt, mert az Isten néger!
Visszatér az elő űrhajós a Földre és elmegy látogatóba a főtitkárhoz. Az megkérdezi tőle: -Na és fiam láttad-e ödafönt az Istent? -Persze hogy láttam! –Hú mindjárt gondoltam! Ne szólj róla senkinek! Másodszor a pápát látogatja meg az űrhajós. A pápa is megkérdezi: : -Na és fiam láttad-e ödafönt az Istent? -Persze hogy nem láttam! –Hú mindjárt gondoltam! Ne szólj róla senkinek! Harmadjára az amerikai elnök látja vendégül és ő is felteszi a kérdést: -Na és fiam láttad-e ödafönt az Istent? -Persze hogy láttam! –Na akkor meg vagyok nyugodva. –Én a maga helyében nem lennék olyan nyugodt, mert az Isten néger!
Mézes B. Ödön
2010.12.11 11:31:54
@molnibalage: Írd meg! Esküszöm hogy nem offolok többet de szeretném látni a vicc másik változatát!
Ace22 kolléga nem az az idegbajosan kapkodó típus: a lőfegyverekről készült sorozatának nyitódarabját márciusban olvashattátok, s ahogyan ennek legvégén megígérte, elkészült a második rész, amelyben a XVI. század elejétől a napóleoni háborúkig tekinti át a lőporos…..
Mézes B. Ödön
2010.12.11 10:34:48
@krüger: Elképzelhető hogy sok esetben a tonna alatt térfogategységet értettek, mint ahogy a hajóterek nagyságát ma is regisztertonnában mérik, ami térfogat: 1 RT=2,8 m3.
Minden évben szeptember 22-én rendezik meg az autómentes napot, az európai mobilitási hét keretében. Ez a csupa móka és kacagást ígérő rendezvénysorozat ma éri el csúcspontját, ami két részből áll: a Szent István körút Margit híd és Nyugati tér közti szakaszának…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Rendezzünk háborút - A Pacific kulisszái mögött
2010.04.05 13:20:00
A húsvéti sonkamérgezés után hétfő estére már általában csak a TV előtt punnyadás marad (persze csak ha valaki már/még elég józan hozzá). Szorgos Lemil olvasóknak gondolom nem is kérdés, hogy a műsorból az HBO Pacific című sorozatának aktuális része a kötelező választás. Mivel úgy látszik, már az…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Repülőgéphordozó repülőgépek 1916-1956
2010.03.11 08:00:00
Amióta katonai repülés létezik, nagy az igény rá, hogy a harci repülőgépeket az ellenség hasonló masináitól valamiképpen megvédjék. Ennek az igénynek a kielégítésére hadtörténelemben számtalan érdekes próbálkozás született. A haditechnika szakzsargonja parazita…..
Mézes B. Ödön
2010.03.11 18:38:24
@teddybear01: A Burant eredetileg úgy tervezték, hogy a függőleges vezérsík két oldalára beépített gázturbinák segítségével (ezek a Szu-27-esben alkalmazott AL-31 utánégető nélküli változatai voltak), az űrből való visszatérés utáni siklás/leszállás szubszónikus szakaszában képes legyen manőverezni a légkörben. Ez lehetővé tette volna pl. a leszállás megszakítását és új kör megkezdését. A rendszer bonyolultsága és költségei miatt a Buran első és egyetlen űrrepülése során nem építették be a turbinákat (mint ahogy sok más rendszer is hiányzott még ekkor), így a vezérsík két oldalán csak a gázturbinák fészkét letakaró hőálló lemezek voltak láthatóak:
www.buran-energia.com/bourane-buran/bourane-consti-reacteur.php
www.buran-energia.com/bourane-buran/bourane-consti-reacteur.php
Mézes B. Ödön
2010.03.12 11:40:34
@teddybear01: A pontosság kedvéért meg kell jegyezni, hogy a második példány (1.02) csaknem kész volt a program lefújásakor, ebbe már az életfenntartó rendszereket is beépítették. Az 1.02 a tervek szerint automatikus ütemmódban szállt volna fel, majd a Mir-hez csatlakozva átszálltak volna a fedélzetére egy rövid vizitre az ott lakó űrhajósok. A harmadik gép (2.01) már két emberrel a fedélzetén szállt volna fel, ezt kb. 50%-os készültségi fokban hagyták félbe, néhány kép látható róla itt: www.buran-energia.com/bourane-buran/bourane-modele-201-exterieur.php Az tény hogy egyikbe se került gázturbina.
@Cifu78: Legjobb tudomásom szerint az STS és az Energija/Buran is szoborbitális rendszer, azaz a rakéták nem képesek Föld körüli pályára állítani a siklót, hanem a központi üzemanyagtartály/Energija 2. fokozat leválasztása után a siklók minden esetben a saját hajtőművűkkel (Shuttle: OMS, Buran: ODU) gyorsítják magukat tovább, ha úgy tetszik a deltaV rovására.
@Cifu78: Legjobb tudomásom szerint az STS és az Energija/Buran is szoborbitális rendszer, azaz a rakéták nem képesek Föld körüli pályára állítani a siklót, hanem a központi üzemanyagtartály/Energija 2. fokozat leválasztása után a siklók minden esetben a saját hajtőművűkkel (Shuttle: OMS, Buran: ODU) gyorsítják magukat tovább, ha úgy tetszik a deltaV rovására.
Zbigniew Brzezinski nevével szerintem már mindenki találkozott, akit egy kicsit is érdekel a kül- és biztonságpolitika. Jimmy Carter egykori tanácsadója mára a szakma egyik nagy öregjének számít, ezért érdemes odafigyelni mit mond, még ha első hallásra kicsit meredeknek is tűnik.…..
Mézes B. Ödön
2009.09.23 12:00:49
Noha sokáig húzódoztam a téma megérintésétől, számos olvasói komment és levél meggyőzött arról, hogy - az angol amerikai eredeti verzió után a nemzetközi közbeszédben is simán kilenc-tizenegy (Nine-Eleven) néven elhíresült, ma éppen a nyolcadik évfordulóját ülő -…..
Mézes B. Ödön
2009.09.21 18:56:54
Amikor 1983. szeptember elsején, helyi idő szerint hajnali háromkor (GMT szerint még csak augusztus 31-én, 13:00-kor) a dél-koreai légitársaság KAL-007-es járata tankolás után felszállt az alaszkai Anchorage repteréről, minden jel arra utalt, hogy egy eseménytelen (semleges, illetve…..
Mézes B. Ödön
2009.02.13 11:14:11
A Su-15-öst a beépített gépágyú hiánya miatt GS-23-as gépágyúkonténerekkel szerelték fel (lásd itt: www.airliners.net/photo/Russia%20-%20Air%20Force/Sukhoi%20Su-15TM/0367340/L/&width=1000&height=652&sok=keyword_%28%27+%22su-15%22%27_IN_BOOLEAN_MODE%29%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=29&prev_id=0416801&next_id=0318307)
akárcsak az amik az F-4-eket Vietnámban. A készültségi gépek felszereléséről nem tudok semmit, de azért nem zárnám ki hogy azokra is felszerelték a konténert, hiszen alapvető fegyver.
Méreténél és repülési profiljánál fogva a Boeing 747 ideális elektronikai kémkedésre (vö. RC-135: www.militarypictures.info/airplanes/RC-135.jpg.html),
más kérdés, hogy a polgári gépre hova rejtenék a szükséges berendezéseket.
akárcsak az amik az F-4-eket Vietnámban. A készültségi gépek felszereléséről nem tudok semmit, de azért nem zárnám ki hogy azokra is felszerelték a konténert, hiszen alapvető fegyver.
Méreténél és repülési profiljánál fogva a Boeing 747 ideális elektronikai kémkedésre (vö. RC-135: www.militarypictures.info/airplanes/RC-135.jpg.html),
más kérdés, hogy a polgári gépre hova rejtenék a szükséges berendezéseket.
Mézes B. Ödön
2009.02.13 15:49:38
@Walter Melone: A hsz-edből ítélve értesz a témához, na de hogy a 747-esen nincs tehetetlenségi navigációs rendszer, ezt nehezemre esik elképzelni. Akkor hogy repülnek pl. Frankfurtból Fokvárosba? Afrika szegény, elmaradott országai valszeg nincsenek túlzsúfolva VOR/DME adókkal...
Zsófiék Prágától Pozsonyig feszülő hólyaggal, ám reménnyel telve utaztak a buszon, amin nem működött a mosdó. Még egy sört is vettek, hiszen megkapták az ígéretet, hogy Pozsonyban pihenőt tartanak, ahol mindenki elintézheti a dolgát, de erre végül csak a Népligetnél került…..
Dániel története mindenkinek ismerős lehet, aki járt már autószerelőnél. Az eredetileg 15 ezerre kialkudott olajcsere költsége végül majdnem a duplájára nőtt, az autó fizetés után nem indult és még taxizhatott is a benzinkúthoz felesleges üzemanyagért.Kedves Homár! Alább…..
Nem egészen értjük Zoli levelét. A karácsonyi poénos üzeneteinek egy része nem érkezett meg a címzettekhez (akik talán ennek még örültek is), a Pannon ügyfélszolgálatán pedig elmondták, amit eddig is tudtunk: a szolgáltató csak a saját ügyfelei közötti sms-ek megérkezését…..
A UPC naív ügyfele egy egyszerű díjcsomagváltásban reménykedve hívta föl az ügyfélszolgálatot, de egy új kolléganőnek köszönhetően egész máshogy alakult az ügye. Végül az online chat rabolt el az életéből órákat, ráadásul feleslegesen. Hogy üldözzünk el egy 3 éve…..
A főnökasszony félt, hogy könyörögni fognak a bejutásra váró kuncsaftok, ezért, hogy kímélje a pénztárosokat az elképzelt rimánkodástól, inkább a fagyban váratott kisgyerekes anyákat. Akik amúgy fizetni akartak, hogy igénybe vegyék a fürdő szolgáltatásait. Jól hangzik,…..
A Homárnak mindig fogas kérdés, mi legyen a "döglött vombatot találtam a kacsamájkrémben"-jellegű olvasói beszámolókkal. Hogy is állíthatnánk, hogy vombat volt a májasban, ha nem mi magunk vágtuk fel a gyanúsan dudorodó húsipari terméket? Nem is szoktunk ilyet…..
A karácsonyi felárazás már olyannyira közismert tény, hogy a Tesco már arra sem veszi a fáradtságot, hogy kigyomlálja reklámújságjából a bizonyítékokat. TT néhány oldalon belül megtalálta a 203 forintról leárazott ívólevet egy hónappal ezelőtti állapotában, éppen…..
Ritkán kap a Homár olyan levelet, ahol nem az eladókra panaszkodnak, hanem épp az eladókat kizsákmányoló főnökökre. Ilyen körülmények között nem csoda, ha az eladók nem teszik oda magukat és aztán dőlnek hozzánk a felhúzott/átvert/megsértett vevők panaszai.Kedves…..
Most már tuti, hogy a magyar internet legjobb fejei az Eropolis "erotikus közösségi portál" üzemeltetői, akik egy, a regisztráltaknak írott levélben azzal vádolták meg saját potenciális hirdetőiket, hogy miközben szenyó módon nem hajlandók hirdetni, titokban az…..
Peer Chi a fertődi szállására panaszkodott, most megérkezett a vendégház üzemeltetőjének válasza is. A vendég gondja a hideg volt, hogy nem jött be neki a reggeli és a honlapon jelzett ellenére nem volt ingyenes transzfer a pályaudvarra. Most lássuk a másik oldalt.Feltételezem,…..
Mézes B. Ödön
2009.01.06 15:38:50
Egy szivar alakú,enyhén sárgán világító azonosítatlan repülő tárgyat láttam,amely pár másodperc alatt elrepült egy magas torony felett,majd észak-nyugat felé vette az irányt. Nos ez egy UFO észlelését írja le röviden dióhéjban. De vajon mi a teendő miután befejeződött maga a jelenség észlelése ? Mihez kezdjünk miután láttunk egy UFO-t ? A kérdésre ugyan nagyon egyszerű válaszolni,ám a laikus szemtanú számára gondot okozhat az UFO észlelés körülményeinek kezelése. Csupán nagyon alapvető és közérthető momentumokat kell megfogalmazni,amelyek alapján behatárolható,kellő információval rögzíthető az adott jelenség jellemzője.
ja és ufoesparacikkek.gportal.hu/
ja és ufoesparacikkek.gportal.hu/
Nem tudjuk mi kell ahhoz, hogy tömött szórakozóhelyen töltse valaki a szilvesztert, de ezt sosem értettük. Nem kellett ehhez még Anna sztorija sem a Radio Cafe bulijáról, ahol a végtelen számú eladott jegy miatt tömegnyomor és sorbanállás várta a szórakozni vágyókat, mosdó…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz