Regisztráció Blogot indítok
Adatok
stonefort

0 bejegyzést írt és 723 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Air Power Blog Air Power News 13. 2013.07.24 21:34:28
Ezennel megnyitom a Légierő Blog híreinek tizenharmadik kiadását. Stílszerűen egy múlt héten, Újmajorban készült képpel, egy Kub SzPU-ról és a lengyelországi lövészeten céljának szánt Meteor-3M drónról. Kívánom a Honvédség idei legjelentősebb külföldi gyakorlatára…..
stonefort 2013.09.23 10:39:40
@molnibalage: Azért ez így némi túlzás. Az F-4 BVR képességeivel vastagon összemérhető a MiG-25-ösé.
stonefort 2013.09.23 10:41:02
@molnibalage: Ja, és olvasgass szaksajtót. Éppen mostanában jelent meg egy iráni cikk az iráni 14-esekről, kb harmada volt igaz a jelentett légi győzelmeknek
stonefort 2013.10.20 21:39:48
@Allesmor Obranna: Vazzeee... lelőtted a poént, a Sasba beterveztem a fotót.
A modern magyar légierő-történet meghatározó típuscsaládja volt, 39 év szolgálati idővel. Bő 13 éve, hogy kivonták. Mint minden VSZ, illetve szovjet haditechnikai témának, a MiG-21-esnek (és közösségének) is a mellőzés, elhallgatás jutott osztályrészül az…..
stonefort 2013.10.17 13:14:02
@wape: Ha én, Macska János meghívok egy sor neves szakértőt, nem jönnek el. Nem ismernek, nem adják a nevüket kétes (?) rendezvényekhez. Egyszerűen arról van szó, hogy mi nem rendelkezünk azzal a kapcsolat rendszerrel és ismeretségi körrel, ami ehhez szükséges lenne.
stonefort 2013.10.17 16:30:23
@wape: Néhány dologban változatlanul nem értek egyet, de a feljaánlást köszönöm. És ismeretlenül is tegeződjünk!
Több évnyi hiátus után ismét szárnyát bontogatja a Magyar Hadtudományi Társaság Légierő Szekciója (Szakosztálya). A LégierőBlogger néhány közösségbeli ismerőssel együtt még részt vett a korábbi erőfeszítésben is a maga szerény eszközeivel, így most is igent mondott…..
stonefort 2013.02.15 22:02:38
@Open Skies: Ezt Phoeinx kollégára bízom, mivel Ő volt az előadó.
stonefort 2013.10.16 13:30:38
@Liverbird: No problem, a 21-es konferencia a tervek szerint 13 óráig tart, van idő ebédre, aztán irány a Hungária körút.
HamPLÓ Harci kályhacső a fűben 2013.10.07 16:00:00
A MiG-21-es volt gyerek- és ifjúkorom legtöbbet látott vadászgépe: mindig ott volt a repülőnapokon (Budaörs, Kecskemét, Taszár, Kecskemét megint, Szentkirályszabadja, Hradec Králové, Pozsony, Hradec Králové megint, Kecskemét megint, Kecskemét ismét, Kecskemét sokadszorra,…..
stonefort 2013.10.11 08:57:33
@áasdklfjáasn: Pedig igaz. Az USA-ban még volt magyar (!) MiG-21-es is repül magántulajdonban, pl. a 4418-as számú 66-os. Fegyverzet nélkül engedélyezik, mint ahogy repül amerikai civil lajstrommal 23-as, 29-es sőt, Szu-27-es is.
Három év elteltével ismét repülőnap Kecskeméten! Ha a 2010-es maximum elérése idén nem is lehetett reális célkitűzés, a szervezők kezdők, a környezet kedvezőtlen (megszorítások Európában és Amerikában), alighanem mégis egy sikeres rendezvény előtt állunk - főként, hogy…..
Miközben az orosz haditechnika a napokban talán ismét megméretik Szíriában, Moszkvában a szokásos rend szerint zajlik az Aviaszalon, érdekes újdonságokkal úgy a légierő, mint a légvédelem terén. Az idei MAKSz egyik igazi újdonsága, az Sz-350 Vityáz légvédelmi…..
stonefort 2013.09.10 14:35:54
@toth.tomi: Messze dinamikusabbat repült az öreg, mint a többi tesztpilóta, beleértve Bogdant is.
A haderő rekord alulfinanszírozottsága, a koncepciótlanság, a politikai fóbiák, vagy egyszerűen a rossz gazdaként viselkedés meghozta eredményét. A Magyar Honvédség "helikopterflottája" év elején megszűnt létezni, mint honvédelmi illetve katasztrófavédelmi eszközrendszer,…..
stonefort 2013.07.09 21:58:33
@Open Skies: Nyílt nap lesz, de hogy repülés?.... azt még nem tudom.
stonefort 2013.07.20 12:55:28
www.youtube.com/watch?v=2xTYOwtepAc#at=125

Nagyon elgurult a gyóccere.
stonefort 2013.07.23 16:23:23
@zord: Nem a platformmal van baj, az teljesen rendben van, hanem a fedélzetre integrált spec avionikával.
Az aranyosgyéresi 71. légibázis nyílt napján, a Román Légierő 100. születésnapján ma mindenki megtalálhatta a számítását. Hidegfront utáni tiszta időben, dinamikus programot lehetett fotózni, vagy csak szájat tátani, ahogy a sokezer vendég többsége is tette. Keleti…..
stonefort 2013.07.21 19:27:10
Mint az várható volt, Hende-féle parlamenti egyeztetés, jópofizás ide vagy oda, az ellenzék zsigerből belekötött a nemzeti légiszállító képesség fejlesztésébe. „A Zorbán luxusban akar utazni” – mondják a primitív hazaárulók. A kérdést azonban érdemes inkább szakmai…..
stonefort 2013.07.02 21:51:56
@elgabi: Én nem éreztem nagynak a vibrációt, amikor repültem vele.
stonefort 2013.07.03 15:06:23
@Zordabb: Volak itt érvek pro és kontra. de könyörgöm mi a bánatos lószersztámtól "optimális" neked a 146-os jelzésű romhalmaz???
stonefort 2013.07.08 22:07:10
@zord: Augusztusi indulás? Csak éppen senki sem hallott hatósági engedélyekről, slotokról, hajózó és műszaki toborzásról, stb. Véletlenül nem kéne már árulni a jegyeket reklámkampány közepette? Kamu az egész.
Nemrégiben a kommentekben szó esett a korszakalkotó repülőgépekről. Azt hiszem az F-4-es ilyen gép volt, sajnos a múlt idő egyre jobban indokolttá válik a típus folyamatos kivonásával az azt még repülő légierők részéről. Ilyen a Luftwaffe is, mely példaértékűen (nem úgy…..
stonefort 2013.07.04 15:43:19
@zord: Igen.
Bármerre keveredjen is a LégierőBlogger, prioritást élvez minden, ami releváns lehet a magyar légierő és légvédelem számára. Ilyenben volt ma része a norbotteni F21 repülőezrednél, a Lulea-Kallax légibázison, ahol az északi országok határon átívelő…..
stonefort 2013.05.25 19:32:45
@Allesmor Obranna: Csak részben gondoltam erre, a NIR szerintem főleg helikopter fegyver, ott megvan a létjogosultsága. Ugyan az utóbbi időben több légierő is alkalmazta Afgániában, de azok más kategóriát képvisletek, mint az oroszok Sz-25-ösei. Én főleg ezekre gondolom, hogy feleslegesek. Pontatlanok, nehezek, és kicsi a hatékonyságuk.
stonefort 2013.06.01 16:45:09
@molnibalage: Szinte minden ország végfelhasználói szerződést is köt. Nem lehet tovább exportálni a fegyvert, mert az sérti a gyártó üzleti érdekeit. Illegálisan nehéz, mert többnyire kiderül.
stonefort 2013.06.02 14:08:59
@zord: Természetesen a háborús és politikai érdekek néha felülírják a pénzügyi szempontokat. Békeidőben, szövetségesek között azonban nem nagyon van re-export.
A LégierőBlogger ma dalmáciai Zárában (Zadar) járt, ahol az idei második AAT PTC kurzus második, valós repülést is tartalmazó fázisán részt vevő magyar (horvát, cseh) hajózókkal és műszakiakkal találkozhatott. A riportút ugyan ezúttal nem sikerült száz százalékosra, ám…..
stonefort 2013.05.18 08:35:25
@Hpasp: A tököli bázison a nyolcvanas években már négyes indítók voltak. Láttam, néha elmentem mellettük.
Miközben folyik a komoly konkurencia harc a Boeing és az Airbus között, így a 787-es Dreamliner és az A380-asok között, az eredeti Jumbo, a búbos Boeing 747-es története már több mint 40 évre tekint vissza, és az újak, a még nagyobbak mögött lassan háttérbe…..
stonefort 2013.04.07 08:56:15
@odamondó: Nem volt hülyeség a felvetés. 100%-os pilótahiba??? Csak részben, az Airbus sara a rosz kiképzési filozófia is a technikai problémák mellett.
45 éve, 1968. március 27.-én távozott végleg a Földről és a földi életből Jurij Alekszejevics Gagarin, az első ember, aki utazást tett a világűrben. Halálát részletességeiben máig tisztázatlan repülőgép-szerencsétlenség okozta. A fellelhető verziók közül az emberi…..
stonefort 2013.03.27 13:56:59
@HgGina: Kb olyan hitelesek ezek az infók, mint az, hogy a jenkik nem voltak a Holdon.
Air Power Blog Air Power News 11. 2013.01.05 05:41:54
Iramodjunk neki a 11-esnek! Időszerűen, egy "sebhelyes arcúval" illusztrálva. Zord..
stonefort 2013.03.02 21:34:36
@molnibalage: Aspide dettó, a németek és svédek belekezdtek saját AAM fejlesztésbe, de nem tudták befejezni.
stonefort 2013.03.05 14:09:56
@Z69: Én úgy szoktam használni, hogy "közeledő rakétákra figyelmeztető rendszer". Kissé nyakatekert, talán egyszerűbb és rövidebb a "rakétaszenzor".
Amint azt a mai Magyar Nemzetben (itt az mno-s link) megírtam, a HM a december 6-i határidőig nem válaszolt az UH-1N ajánlatra. Az IkerHuey történetnek itt mégsincs vége, mert a SECNAV tett egy szóbeli ígéretet arra, hogy kapunk mi még jobb ajánlatot. Különben is, a budapesti COM-nak…..
stonefort 2013.02.01 14:41:55
@Z69: A "sasos" hír ha jól emlékszem, a JDW-ben volt. Az avionikai korszerűsítés széles spektrumú lehet, a fegyver-elektronika tényleg marad, de el tudod képzelni, hogy legalább egy GPS-t és 8.25 KHz-s léptetésű rádiót ne kapnának?
Végre vége a több napos össznemzeti gyásznak, a hét végi sírás-rívás után ma már kevesebben rinyálnak a Malév egy éve bekövetkezett csődje miatt. Megdöbbentő, hogy mennyien ítélik meg kizárólag érzelmi alapon a légitársaság eltűnését. Hiába volt törvényszerű a…..
stonefort 2013.02.07 21:46:07
@Hakapeszi Miki: Te ostobább vagy, mint a nevedet adó majom. A reptér össz utaslétszáma csökkent a 2011-eshez képest. Az átszálló utasokból nem volt haszon? Többnyire MALÉV-al mentek tovább.
Bombasztikus a hír, írja mindenki, a tévé is bemondta, hamarosan indulhat a Malév utódja. Dobbanhat a szív, szinte hihetetlen, hogy kibírtuk majd egy évig nemzeti légitársaság nélkül. Egy apró bökkenő van csak: a Hungarian World Airways nem több néhány idióta vágyálmánál és…..
stonefort 2013.01.26 12:44:46
@madandcrazybird: Ostobácska. A cég, valamint az ott dolgozók járulékai, adója több volt, mint a teljes éves veszteség. Már régen megbánta a kormány, hogy értelmes átszervezés helyett hagyta bedőlni. Igaz, hogy kádertemető, mutyihely volt a MALÉV, de ezen könnyen lehetett volna segíteni. Van fogalmad róla, hogy a kétezres években mennyi értelmetlen "átvilgáítást" végeztek pl. SZDSZ közeli cégek, mindegyik milliárdos tételért teljsen értelmetlenül, és szakszerűtlenül? A hozzád hasonló ballibek tették a legtöbbet a cég ellen.
Zord..
stonefort 2013.01.01 19:22:02
jets.hu/gallery?cat=300
Boldog Új Évet a tisztelt kommentelő társaságnak. Hadd ajánljam figyelmetekbe a honlapom 300. fotógalériáját, amelyben egy kevés katonai téma (magyar An-26-os) azért van.
Air Power Blog Air Power News 10. 2012.08.02 20:34:33
Légierő-hírek, tizedik iteráció. Időszerűen egy Mi-24-es képpel, így emlékezve meg a típusról, melyet a szociálliberálisok siralomházba küldtek, a második Orbán-kormány pedig a vesztőhelyre kísért... Zord..
A blog egy személyes műfaj, így a bejegyzéseken keresztül tulajdonképpen nyomon követhető tevékenységem, (röp)pályám. Ezért a LégierőBlog közössége talán nem veszi túlzott önfényezésnek, ha egy bejegyzést itt megeresztek arról, hogy szombaton a Magyar Nemzet Aranytollával…..
stonefort 2012.12.18 14:28:30
Győrben ma ünnepelték miniszterestül, vkf-estül a lérak fegyvernem napját. A LégierőBlogger sajnos egyéb elfoglaltsága miatt nem lehetett jelen a rendezvényen, de engedjétek meg, hogy az egyik lehetséges jövőképet felvillantsam itt, egy éppen ma kapott hír apropóján. Az MBDA…..
stonefort 2012.12.05 11:48:14
@zord: Az a jó pár ezer az pár ezer. A franciák is leváltják a légierejükben, a VL Mica rendszeresítését tudtommal nem tervezik.
A repülőgépeken használt rakéták captive carriage élettartama 200 óra, Kétségtelen, hogy vannak előnyei is, de én inkább más megoldást favorizálnék, pl. a MEADS-t, rövidebb távra pedig a SLAMRAAM valamilyen vezióját. Persze tudom, hogy kétféle új nem lesz. Visszatérve a franszia teknikára. Élettartam!!! A Mistral-ok lassan kikoppannak, ha jól hallottam.
Ma a Gripen-program történetében első ízben egyszerre volt levegőben a Magyar Honvédség mind a 14 példánya – a két Ancsával megspékelve. A példátlan kötelék Szolnoky Tamás videójából kikockázva. Mint azt Kilián Nándor dandártábornok, bázisparancsnok a…..
stonefort 2012.11.17 10:06:41
@zord: Defenzív????? Az oroszok???? A VSZ légvédelem szerintem is túldimenzionált volt. Irdatlan anyagi és humán erőforrást kötött le, messze nem arányos hatékonyság mellett.
Három éve működik a Nehéz Szállító Ezred (HAW) Pápán. Mindenki örül és büszke. Sajnos, én nem tartozom közéjük, mert egy olyan protoprojektet látok benne, ami: 1. a haderők nemzetköziesítését célozza (brrrrr), 2: a gyakorlati tartalom mellett és felett politikai célú a…..
stonefort 2012.10.15 09:24:58
@Open Skies: Azok nem MRTT-k hanem többnyire kórházgépek, és innen nem visznek rakományt, hanem tankolnak, valamint a személyzetet váltják.
stonefort 2012.10.15 16:24:58
@Zordabb: Ha már precízkedünk, akkor legyen. A Ferihegyen utóbbi időben megfordult Lufi A310-esek pontos típusjelzése A310-304MRT egy T-vel, mivel a tanker funkciójuk hiányzott.
stonefort 2012.10.16 08:44:28
en.wikipedia.org/wiki/File:Airbus_A310_MRT_MedEvac_-_ILA2002-03.jpg

A típusjelzés a pillanatnyi konfigtól függ, mindannyiunknak igaza van egy kicsit.