Adatok
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
0 bejegyzést írt és 88 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Háát, ahogy nézem, már nagyon régen írtam a blogba. Valamivel több, mint két éve. Nem tudom, van-e még valaki, aki követi a blogot, de ha van, szerintem régen az a meggyőződése, hogy feladtam a projectet.
Pedig nem, nem adtam fel. De az igaz, hogy leült, sokszor hónapokra. Igazából sok minden nem…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2017.03.02 08:31:33
ja, ja
Most jutottam oda, hogy megnézzem a Totalcar-on a Karmann-os epizódot. Meg sem lepődtem, hogy az én lakatolásom, szőnyegezésem, és még (már) nem is tudom milyen munkám köszönt vissza.
Itt még a műhelyben volt..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2016.10.17 15:28:29
Előzmények: Az elmúlt egy év, Az elmúlt egy év II., Az elmúlt egy év III., Az elmúlt egy év IV., Az elmúlt egy év V., Az elmúlt egy év VI.
Eltelt megint egy év, megint nem a megszokott októberi időpontban írom ezt az összefoglalót. Igazából húztam az időt, gondolkoztam, mit…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2015.01.12 22:33:25
hadd rakjak be neked én is két csodás videót (csak remélem, hogy pont ezek nem voltak már pont itt, de úgy emlékszem, hogy nézelődés közben bukkantam rájuk eredetileg ) egy kis kedvcsinálónak a folytatáshoz:
a Jaguar V12 motor kifejlesztésől
www.youtube.com/watch?v=pPxpPYLW4kw
ez pedig egy korabeli reklámfilféleség
www.youtube.com/watch?v=lKJPFRNO344
a Jaguar V12 motor kifejlesztésől
www.youtube.com/watch?v=pPxpPYLW4kw
ez pedig egy korabeli reklámfilféleség
www.youtube.com/watch?v=lKJPFRNO344
Előzmények: Az elmúlt egy év, Az elmúlt egy év II., Az elmúlt egy év III., Az elmúlt egy év IV., Az elmúlt egy év V.
Hát az ez évi éves összefoglalóval alaposan megcsúsztam. Általában októberben szoktam megírni, a kocsi megvásárlásának az évfordulóján. Ebben az évben…..
Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II, Futó---művek III, Futó---művekIV
Legutóbb ott hagytam abba, hogy elakadtam mint az első, mint a hátsó futómű összeállításában.
Lementem Szolnokra az első hídért, amint a hóhelyzet megengedte, hogy útnak induljak. Ha már úgy is…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2013.09.22 14:37:54
Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II, Futó---művek III
Tudom, nem valami frappáns a címválasztás, de most jobb nem jut eszembe. Késő is van, fáradt is vagyok, és amilyen régen írtam bejegyzést, örülök, hogy van időm meg kedven nekiülni egy újabbnak.
Életemben…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2013.03.29 19:32:23
A műhelyben sokkal kevesebb érdekes dolog történik, mint az utcán. Sajgó körömágyakkal verem a billentyűzetet, mert olyan ablak, és ajtótömítéseket próbálok meg be erőltetni a Karmannba, ami csak funkciójában emlékeztet az eredetire, kinézetben, és sajnos méretben nem…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2013.02.14 18:03:06
Az Égéstér 2013/3-as adásának kommentposztja...
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2013.01.21 14:16:43
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja...
2000. december 11-én tengerészgyalogos katonák tartottak vissza a bázisukra, az Észak-Karolinában lévő New Riveri tengerészgyalogos-támaszpontra. Egy kimerítő gyakorlaton voltak túl, ám aznapra még hátra volt számukra egy eléggé megterhelő túlélő-program: a…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2012.06.08 14:48:53
@Rosszindulatú Vászka:
a tudomány (vagyishogy a publikációk) pontosan ettől elfelé fejlődik. régen ugyanis pont hogy egyértelműbb volt minden. ma viszont minden botcsinálta "szakértő", sőt még a tényleg komoly szakértők is mindent angolból leforditva szakértenek. hiányoznak azok, akik nativ forditóként tudnák terjeszteni az igét.
egy másik bosszantó dolog, hogy ezzel gyakran átveszik az angolszász szemléletet is, nagyban torzitva a dolgokat.
bocsi, ez csak úgy kikivánkozott :-)))
a poszt meg tetszett :-)))
a tudomány (vagyishogy a publikációk) pontosan ettől elfelé fejlődik. régen ugyanis pont hogy egyértelműbb volt minden. ma viszont minden botcsinálta "szakértő", sőt még a tényleg komoly szakértők is mindent angolból leforditva szakértenek. hiányoznak azok, akik nativ forditóként tudnák terjeszteni az igét.
egy másik bosszantó dolog, hogy ezzel gyakran átveszik az angolszász szemléletet is, nagyban torzitva a dolgokat.
bocsi, ez csak úgy kikivánkozott :-)))
a poszt meg tetszett :-)))
Belsőség
A leggonoszabb autó visszavág, az istennő simogat. Dodge Viper SRT-10 2005, Citroën DS 1971
2012.05.23 00:04:00
Karotta nem mert elmenni Winklerrel a reptérre, ami érthető, hiszen annak idején közösen borzongtak a Viper csapnivalóan durva és kezelhetetlen viselkedésén. Csaknem tíz év kellett ahhoz, hogy behegedjenek a sebek, de most a michigani tulok kapott még egy esélyt. Illetve annak harmadik…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2012.05.24 13:42:23
Mit szólnának hozzá, ha Angelina Jolie-val tölthetnének egy éjszakát? Fel tudnák-e izgatni?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2012.05.24 13:38:08
Karotta Közlöny
Hangyász hétfő 20 – A világ legnagyobb autóépítő projektmenedzsment táblázata
2012.05.21 22:29:00
Az utolsó 100 napot alaposan be kell osztani. Ezt erősítette meg bennem a múlt péntek, amikor először – és egészen biztosan utoljára – veszekedtünk egy kicsit Adorjánnal. A helyzet az, hogy a dicsőséges áprilisi hadjárat meglehetősen lehangolóan alakult. Ezt a keserű…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2012.05.22 23:48:26
@Nínó Karotta:
nézd, az első lépést megtetted - tetszik a diagram. DE:
a projekthez tartozik az erőforrások tervezése és a kiértékelés is.
tehát most vegyél egy mély levegőt és dőlj hátra. vedd szépen sorban az elejétől, menj végig minden egyes feladaton újra, és gondold át, hogy mennyi idő is kell hozzá. annyi tapasztalatod mindenesetre már van, hogy egy durva saccod legyen róla (ami persze lehet, hogy köszönő viszonyban sem lesz a realitással, de kezdetnek megfelel), vedd figyelembe az esetleges buktatókat is.
szóval jegyezd fel szépen a munkaórákat, és gondolj arra is, hogy ha valami kétemberes munka, akkor automatikusan szorozd be kettővel.
ha megvan, összegezd heti lebontásban. ne naponként, mert annak semmi értelme. majd vesd össze az egy emberre számítandó heti 40 órával (esetleg vond le bizonyos százalékát ha mást is dolgoznak mellette).
ha ez így meglesz, akkor nagyon lehangoló lesz az eredmény, mert az fog kijönni, hogy még tíz évre való munka van vele, vagy pedig még legalább 5 másik embert kell foglalkoztatni teljes munkaidőben.
ilyenkor kell csomagokra felbontani az egészet (amit nagyjából meg is tettél), és ezeket külön, de egy egészként kezelni.
minden ilyen egység számára definiálni kell a függőségeket, milyen részeredményeknek kell elkészülniük ahhoz, hogy egy másik csomagot párhuzamosan el lehessen indítani. ez fontos lesz akkor, mikor a többi külsőst fogod tervezni - mindent nem fognak tudni megcsinálni időben a műhelyben sem. esetleg rájössz majd arra is, hogy mely dolgokat tudod még kiszervezni, ezzel felszabadítani kicsit a legjobban leterhelt embereket.
szóval a lényeg, hogy a projekt ellenőrzésére ezt az egyszerűsített grafikont használd, jobban áttekinthető. ez alapján aztán át lehet venni minden csomag vagy részegységen belül a kritikus pontokat.
ha ezt megcsinálod, még mindig nem a tényleges munkával jutsz előbbre, hanem csak a tervezéssel. viszont legalább lesz áttekintésed a dolgok állásáról (természetesen tudom hogy azt hiszed, hogy neked az most is megvan :)).
ez a módszer nem segít a technikai kérdésekben, amikről pizo írt, de segít felismerni, ha valahol ilyenek miatt elakadsz. nem előre, de legalább valós időben, és ezzel meg tudod tenni a szükséges változtatásokat.
és minden heti kiértékelésnél fel kell jegyezni azt is, hogy az egyes munkafolyamatok miért csúsznak - hanyagságból, vagy technikai nehézségek miatt.
nem kell félni számon kérni a beígért teljesítményt, ez teljesen normális dolog. a dolgokat tisztába kell tenni:
az igaz barátság alapja a pontos elszámolás.
nézd, az első lépést megtetted - tetszik a diagram. DE:
a projekthez tartozik az erőforrások tervezése és a kiértékelés is.
tehát most vegyél egy mély levegőt és dőlj hátra. vedd szépen sorban az elejétől, menj végig minden egyes feladaton újra, és gondold át, hogy mennyi idő is kell hozzá. annyi tapasztalatod mindenesetre már van, hogy egy durva saccod legyen róla (ami persze lehet, hogy köszönő viszonyban sem lesz a realitással, de kezdetnek megfelel), vedd figyelembe az esetleges buktatókat is.
szóval jegyezd fel szépen a munkaórákat, és gondolj arra is, hogy ha valami kétemberes munka, akkor automatikusan szorozd be kettővel.
ha megvan, összegezd heti lebontásban. ne naponként, mert annak semmi értelme. majd vesd össze az egy emberre számítandó heti 40 órával (esetleg vond le bizonyos százalékát ha mást is dolgoznak mellette).
ha ez így meglesz, akkor nagyon lehangoló lesz az eredmény, mert az fog kijönni, hogy még tíz évre való munka van vele, vagy pedig még legalább 5 másik embert kell foglalkoztatni teljes munkaidőben.
ilyenkor kell csomagokra felbontani az egészet (amit nagyjából meg is tettél), és ezeket külön, de egy egészként kezelni.
minden ilyen egység számára definiálni kell a függőségeket, milyen részeredményeknek kell elkészülniük ahhoz, hogy egy másik csomagot párhuzamosan el lehessen indítani. ez fontos lesz akkor, mikor a többi külsőst fogod tervezni - mindent nem fognak tudni megcsinálni időben a műhelyben sem. esetleg rájössz majd arra is, hogy mely dolgokat tudod még kiszervezni, ezzel felszabadítani kicsit a legjobban leterhelt embereket.
szóval a lényeg, hogy a projekt ellenőrzésére ezt az egyszerűsített grafikont használd, jobban áttekinthető. ez alapján aztán át lehet venni minden csomag vagy részegységen belül a kritikus pontokat.
ha ezt megcsinálod, még mindig nem a tényleges munkával jutsz előbbre, hanem csak a tervezéssel. viszont legalább lesz áttekintésed a dolgok állásáról (természetesen tudom hogy azt hiszed, hogy neked az most is megvan :)).
ez a módszer nem segít a technikai kérdésekben, amikről pizo írt, de segít felismerni, ha valahol ilyenek miatt elakadsz. nem előre, de legalább valós időben, és ezzel meg tudod tenni a szükséges változtatásokat.
és minden heti kiértékelésnél fel kell jegyezni azt is, hogy az egyes munkafolyamatok miért csúsznak - hanyagságból, vagy technikai nehézségek miatt.
nem kell félni számon kérni a beígért teljesítményt, ez teljesen normális dolog. a dolgokat tisztába kell tenni:
az igaz barátság alapja a pontos elszámolás.
Belsőség
Tankoljon el kéthavi fizetést vagy hajtson pöckölt Opeleket - TCTV S12E01
2012.05.09 00:01:00
"Ennyi volt a TCTV idei 10 epizódja. A jelek szerint leszünk jövőre is, sőt, állítólag talán olyan idősávban, amikor ébren is vagytok. Én szerettem a közös, klubhangulatú virrasztásainkat, de ha nappal kell dolgozni, azt is elviselem valahogy. Ha addig nem találkoznánk,…..
Ez hosszú lesz. Csak szóltam. A cégnél az év végi szabadságolások előtti utolsó rohamot éltük éppen, az Andrássy már teljes díszbe öltözött, az utcákon mindenhonnan a „Last Christmas” zengett, már émelygett a gyomrom. A távolban felderengett a Szenteste, az…..
A Josefov erőd egy hangulatos, bár a régi ragyogását elveszett védelmi létesítmény, mely Jaromer városka szélén terül el Csehországban. Annak idején 1780. és 1787. között II. József osztrák császár építtette Kelet-Morvaország védelmére a poroszok ellen. Köszönhetően…..
Még a múlt héten tűnt fel belső levlistánkon is (ahogy az ismert internet 90 százalékán) ez a nyilvánvalóan kamu-videó, amit egy unatkozó CGI-s készíthetett. Nem is tudom, ki küldte be először hitetlenkedve, a lényegen mit sem változtat: kapásból kiszúrtunk pár orbitális…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2011.10.05 20:58:01
Mit mondhatnék? Negyedik lettem. A krumpli-díj nekem jutott, elméletileg szomorúnak kellene lennem, hiszen a legerősebb autóval ez minden bizonnyal nem az az eredmény, amit más elképzelt volna. De ez nem az én esetem. Én tulajdonképpen szopni mentem oda, mint az ominózus vadász.…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2011.09.09 10:10:13
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2011.09.09 10:11:10
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2011.09.09 10:22:12
@ommm:
a volvo tényleg 5 sebességes ? én eddig úgy tudtam, hogy az automaták 4 sebességesek voltak , sőt még az S80 T sorozata is négysebességű automatával jött ki először (nem tudom változtattak-e rajta később).
a volvok nagyon tetszenek, egyszer majdnem meg is vettem egy T5-öst - illetve 2x, először úgy mentem, hogy el is hozom, de sajna túl roncs volt, olaj nélkül járták, stb., a másiknál pedig nem értem el a tulajt.
mindegy, a papirok (és katalógusok) szerint a 2.3-as T5 is csak 4 sebességű automatával volt szerelve
a volvo tényleg 5 sebességes ? én eddig úgy tudtam, hogy az automaták 4 sebességesek voltak , sőt még az S80 T sorozata is négysebességű automatával jött ki először (nem tudom változtattak-e rajta később).
a volvok nagyon tetszenek, egyszer majdnem meg is vettem egy T5-öst - illetve 2x, először úgy mentem, hogy el is hozom, de sajna túl roncs volt, olaj nélkül járták, stb., a másiknál pedig nem értem el a tulajt.
mindegy, a papirok (és katalógusok) szerint a 2.3-as T5 is csak 4 sebességű automatával volt szerelve
Sokszor ütközök abba a problémába, hogy a németek nem akarnak, illetve nem szeretnek Németországon kívülre szállítani. Emiatt, ha lenne valaki, aki tudna segíteni ebben, aki Németországban lakik, lehetőleg a svájci határ közelében, az sokszor nagy könnyebbség lenne nekem.…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2011.08.01 12:59:40
nem tudom mennyire aktuális még a dolog ( jó háromnegyed éve nem jártam erre :-)) ):
A Hermes szállít külföldre is, nekem most küldtek egy Range Rover alkatrészt Németországból Szlovákiába. Az árakat tudod megnézni:
www.hermespaketshop.de/paketeversenden_preise.php#international
amúgy meg kitartás, alakulgat a kocsi.
A Hermes szállít külföldre is, nekem most küldtek egy Range Rover alkatrészt Németországból Szlovákiába. Az árakat tudod megnézni:
www.hermespaketshop.de/paketeversenden_preise.php#international
amúgy meg kitartás, alakulgat a kocsi.
Alapjában véve gazdasági-pénzügyi kérdésről lesz szó, az már csak véletlen, hogy érintjük a nácikat és a francia kémeket, afrikai diktátorokat, gazdasági szabadságharcot, pénzügyi magánéletet, Obama elnök köreit, a magyar vez és persze Da Vinci-kód vagy a Moszad sem…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2011.03.28 19:49:41
@tucano: ha még két részt tervezel, akkor minden ok :-)
Pénteken volt épp egy hete, hogy lemondott Hosni Mubarak elnök, sokak szerint ekkor győzött az egyiptomi forradalom. Ezt ünnepelte a sokszázezres, talán néhánymilliós tömeg aznap este Kairó utcáin, leginkább a Tahrir téren. Nem kérdés, hogy történelmi pillanatok ezek, nagyon…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2011.02.20 21:31:32
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2011.02.20 21:33:17
Ez egy vitaposzt lesz - talán először a blog történetében. Sajnálatos módon válság van, nekünk meg termelni kell a GDP-t, és mint azt megfigyelhettétek, időnként kimarad egy - egy frissülés. Igyekszünk, hogy ez ne így legyen. Mi a f.. van? Ma egy hajmeresztő interjút olvastam…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2010.06.11 23:05:53
Tegnap elment a Dög. Franciaországba. Mi van?? Sajnos ez van. Hirtelen felindulásból vettem és alapos megfontolás után adtam el. Hogy miért? Bizony itt csak egy sablonos válasz következik: megváltozott körülmények, idő- és erőforráshiány. Tényleg így van; a hétköznapi…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2010.04.12 22:13:48
Avagy a Schnee Klasse kalandjai... Az utóbbi időben megmutatta nekünk a tél a keményebbik pofáját. Iszonyat nagyokat lehetett autózni. Igaz ez már elmúlt, de jól esik visszagondolni. Történt azonban két sajnálatos eset. Illetve több is de kettőt emelnék ki. A…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2010.02.28 14:03:58
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2010.02.28 14:05:34
Kedden, összekötve a kellemeset a még kellemesebbel, felugrottam Székes Fővárosunkba az elkészült vödör felnikért és a szokásos keddi klubtalálkozóra az Aréna Plázába. Nem mellékesen így autókáztam egy jót a MiamiWeissal is, bár éjjel hazafelé már nem voltam egészen…..
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2010.01.25 23:16:50
@nem kéne...:
pedig már azt hittem, lecsaphatok egy jó minőségű beltérre.
Ez egyáltalán nem vicc. Amit eddig néztem, annak mind rom volt a belseje. Ha lenne egy igazán ütős belső, akkor hamarabb vennék egy akár rosszabb állapotú kocsit, amiben a helyrepofozás után kicsrélném a belsőt.
Az eddigi autóimat én is el-elnézegettem, gyönyörködtem a formájukban, de nekem ugyanilyen fontos az érzés, amikor beleülök.
Én vezetni szeretném az autót, nem ponyva alatt tartani, mert ezzel teljes az élmény. Ekkor viszont fontos, hogy hogyan érzed magad benne.
Ezért nem is nézem azokat, ahol ha bőr, akkor nem fekete. Nem hiszem el, hogy képes lennék úgy helyrehozni egy bézs bőr ülést, hogy az szép legyen.
Ja, izé..., a W126-ról beszélek mellesleg.... :-)))
pedig már azt hittem, lecsaphatok egy jó minőségű beltérre.
Ez egyáltalán nem vicc. Amit eddig néztem, annak mind rom volt a belseje. Ha lenne egy igazán ütős belső, akkor hamarabb vennék egy akár rosszabb állapotú kocsit, amiben a helyrepofozás után kicsrélném a belsőt.
Az eddigi autóimat én is el-elnézegettem, gyönyörködtem a formájukban, de nekem ugyanilyen fontos az érzés, amikor beleülök.
Én vezetni szeretném az autót, nem ponyva alatt tartani, mert ezzel teljes az élmény. Ekkor viszont fontos, hogy hogyan érzed magad benne.
Ezért nem is nézem azokat, ahol ha bőr, akkor nem fekete. Nem hiszem el, hogy képes lennék úgy helyrehozni egy bézs bőr ülést, hogy az szép legyen.
Ja, izé..., a W126-ról beszélek mellesleg.... :-)))
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2010.01.26 00:24:03
@nem kéne...:
egész jól néz ki. fényképről sosem szabad megitélni, de ez olyannak tűnik, ami nem öregszig, csak patinás lesz.
amúgy ez egy MB? nagyon béemvésnek néz ki....
egész jól néz ki. fényképről sosem szabad megitélni, de ez olyannak tűnik, ami nem öregszig, csak patinás lesz.
amúgy ez egy MB? nagyon béemvésnek néz ki....
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott
2010.01.26 00:25:00
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz