Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tornado86

0 bejegyzést írt és 896 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szívesen locsolna fél liter vizet az autóban? Nagyjából ennyi párát gyűjtöttünk össze két hét alatt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. ..
Tornado86 2013.11.22 10:47:35
@Agr3ssor:
"Bár azt nem értem, ha kint párás-nyálkás-esős idő van, akkor az miért jobb, mint a benti, ennek ellenére valószínűleg a cikk írja jól."
Szerintem ugy szamol a cikkiro hogy a benti levego pont olyan paras, mivel a tuzfal felett kicserelodik a levego az ej leple alatt.
Az elmúlt hetekben láthattátok, hogy a Michelin szervezésében téli abroncs teszteléssel kapcsolatos játék indult, aminek résztvevője blogunk is és ezúttal nem csak szerkesztőségi részről, hanem bekerült egy szerencsés olvasónk, Hammer is. A program szerint október utolsó…..
Tornado86 2012.11.06 17:25:31
@1kutya:
Most nem azért, mert Michelin, de nekem az Energy Saver bevált a nehéz lábam mellett, igaz ami igaz, van még 1 darabka, amíg lejárom :)
Sebastian Vettel idei harmadik generátorhibája után a Red Bull igyekszik nyomást gyakorolni a Renault-ra, hogy a francia gyártó váljon meg olasz beszállítójától. A bikások a vb-cím megnyerése érdekében akár a rivális McLaren elektronikai rendszeréért is hajlandóak lennének…..
Tornado86 2012.09.19 11:22:46
Tornado86 2012.09.19 14:01:06
@froton:
Lehet rosszul tudom, de szerintem a KERS onmagaban 1 kettos hatasu elektromagneses tekercs, ami fekezeskor aramot fejleszt, majd gyorsitaskor (ha a pilota ugy akarja) meghajtja a hatso kerekeket. A motorok sulya 90kg-ban van minimizalva, igy konnyen elkepzelheto valami turpissag, mint pl. hogy a generatort vagy akar a vizmpumpat is direktben a motor fotengelyere helyezik, csokkentve ezzel a motor es a segedberendezesei sulyat. Valamint szerintem nincs semmi garancia arra, hogy pl. Monzaban kibirja 1-1 szabadedzesen a motorvezerles azt az energiat, amennyivel beforgatjak a motort (gondolok itt a hosszu egyenesre + a teljesen hideg motor melegitesere 6-7-8.000es fordulaton).
Tornado86 2012.09.19 14:02:34
@karlmann:
Konnyen meglehet, am ne felejtsuk el, hogy mivel itt ki kell elezni a teljesitmenyre is a vasat, sok esetben bajosan lehet tulmeretezni a hutest az utcai autokkal ellentetben, szoval siman elkepzelheto hogy ami 10-15 fokban jol mukodik, 30 fokban mar kevesbe.
Fogalmunk sincs, pontosan mi történt ma reggel a Budai rakparton, amikor Varga Endre kerékpárjával át akart kelni egy kereszteződésnél. Az eddig mintegy hatezer Facebook-felhasználó által megosztott üzenetében ugyanis azt írja, egy szürke Suzuki Swift, melynek rendszáma 666-ra…..
Tornado86 2012.09.05 16:00:38
@//VV//:
Belinkeled pontosan hol keszult a kep?
Tornado86 2012.09.05 16:01:55
@PiBá:
Azert csinalja ezt, mert nem tortent semmi, igy tudna hogy ot vinnek el a rendorok 1 jo kis birsag kisereteben.
Tornado86 2012.09.05 16:04:10
@//VV//:
Koszi elore is!
Nem rémlik, hogy láttam volna már olyat, amit Sam. Joe fotózott le nekünk, mégpedig azt, hogy a halszálkás parkolásnál a szokásossal ellentétes irányban állnak a felfestett vonalak az aszfalton. Szerinte ez sok autósnak problémát okoz és valahogy nem akar sikeredni a két csík…..
Tornado86 2012.05.16 08:26:50
Érdekes megoldás, akárhogy is nézem.
@bonifac:
Van benne valami, hisz a tükör nem sminkelésre való. Mondjuk engem is néznek sokan, amikor nem hátrafele bambumlok, hanem egész egyszerûen a tükröket figyelem, pedig sose voltam furgonos vagy kamionos.
@"streetfighter":
Ezt a bambán nézelõdõs dolgot velem is eljátszotta 1 ismerõsöm (le akartam parkolni, és pont õ jött mögöttem) nem sokkal azután, hogy képes volt lefulladás ellen arra gondolni, hogy fel kell kapcsolni 1 jó 10%os emelkedõn 5 emberrel 2esbõl 3asba kb. 15km/h-nál, szóval már csak a neve alapján is megkérdeztem tõle:"Róóóóland! Akarsz körszakállt?"
Milyen olajat tegyek a nagy fordulatú motoromba? Majdnem mindegy, mert nem a fordulat számít. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Íme nyolc tipp, amikre ha odafigyelsz, akár egy szezonnal is meghosszabbíthatod az autódon lévő gumik élettartamát. Némelyik talán evidens, de sokat lehet velük spórolni! 1. TIPPTartsd be a megfelelő nyomást Rendszeresen ellenőrizd az abroncsnyomást. A túl alacsony nyomás…..
Tornado86 2012.05.13 20:33:50
@nagyzee:
Amíg jól tapad és nem ereszd, ki ne dobd! Marketing az 5-6 év, ahogy télieknél is a 4, a valóságban 3-4 évet minimum hozzá lehet adni 1 minõségi abroncsnál.
Sajnos léteznek olyan alakok, akik mindenáron bele akarnak valakibe kötni, egy ilyet fogott ki imitto is. Lehet, hogy máshol felidegesítették vagy csak rossz napja volt, de ez abszolút nem menti fel az alól, hogy ő nem tartotta be a szabályokat és még ő kötözködik. Ráadásul, ha…..
Tornado86 2012.05.02 08:16:59
Nincs azzal baj, ha valaki sportosan vezet, mint teszi és vallja ezt Gab is, bizonyos határok között szerintem is belefér. De ez utóbbi ilyenkor a legfontosabb, tudni kell, hol van az igazi határ. Mert mások veszélyeztetése már túl van ezen és valahol átérzem a posztíró indulatát.…..
Tornado86 2012.03.08 11:24:06
@nagyzee:
"szerintem itt a baj: "gondoltam megelőzöm mert unom a hülyeségét." Ez a "gondoltam", egy kicsit kevés, máskor próbáld meg irányjelzéssel tudatni a szándékodat, akkor tudni fogja, hogy előzöl, és biztosan nem gyorsít rá akarattal." - alapjában véve értem a gondolatmenetet, viszont találkoztam már olyannal, akit index nélküli rajtaütéssel utasítottam magam mögé, és mint olyan, rendre.
@alfagumi:
"Kedves Posztoló! Te játszottál a családod életével és csak találkoztál egy ugyanolyan majommal, mint te. Sem te nem tudod elviselni a többi autóst, sem ő. Ne csodálkozz, valóban sok hozzátok hasonló van az utakon." - mutasd meg a KRESZ-ben a megelõzött jármû sofõrének vissza 2, padlógáz kötelettséget!
@Pityubácsi:
"lendületből kell előzni, akkor nyomhatja, ahogy akarja." - sõt hegynek felfele is lendületbõl kell autózni, bár az 1 másik fejezet :)
@tsc666:
"Egyébként nem az a kellemetlen helyzet, mikor az előzött direkt rágyorsít előzés közben (legfeljebb fékezel és visszasorolsz, ha úgy érzed nem bírsz el vele), hanem ha még rá is lassít, mikor vissza akarsz sorolni." - ilyennel is találkoztam már.
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Kár volt leírni ezt a posztot. Most te leszel az életveszélyes paraszt, aki veszélybe sodorta a családját, mert 90-felett mertél közlekedni. A seatost meg az istenek közé emelik, mert az normális viselkedés, hogy rágyorsítunk az előzőre. Ez Magyarország, és az autózz blog :)

u.i.: itt mindenki a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedik, és még senki nem ment gyorsabban, szóval sok szép szót ne várj tőlük." - tudod te azt nagyon jól, hogy miért nem posztolgatok ide már egy jó ideje :D
Tornado86 2012.03.08 11:43:15
@Gabx:
Egyébként pedig 1-2 jó arcot leszámítva az egész blog 1 képmutató "tanár a volánnal" szintû brigád. Ami valljuk be nem a legideálisabb, fõleg az alapján a teszt alapján, amit szerintem illene kitöltetni már egyszer velük.
Állandó a vita, bemelegíteni álló helyzetben vagy elindulni? Mi a jobb a motornak és mi a jobb a környezetnek? És a pénztárcánknak? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Tornado86 2012.02.17 09:08:51
Ha már hidegindítás, lefilmeztem hogy én miként oldom meg, -10 alatt még rázavarok 1 újabb izzítást: www.youtube.com/watch?v=vXG0xYkpIgw&list=UUoQZFTHu2rn1vD5x_AXnhEw&index=1&feature=plcp . Még mielõtt erre is kiterjedne valakinek a figyelme, kb. 1 héttel és 200 km-rel azelõtt kapott friss olajat, egész egyszerûen lemaradt a számítógép resetelése. Hagyni pedig addig hagyom járni, amíg jól hallhatóan "betörik" benne az összes folyadék, ami után jellemzõen kis gázon 1600 és 2200 között melegítem be.
A baleseteknél nagyon gyakori, hogy a felek vitatják a felelősséget, ahogy Mikk is teszi. Mert a KRESZ-ben szépen le van írva, kinek mikor van elsőbbsége, mi az elindulás, de hogy meddig az és honnantól folyamatos haladás, azt ki mondja meg? A posztíró volt figyelmetlen szerintetek…..
Tornado86 2012.02.08 20:16:29
@Tibi88:
Legyen az a 10-15m 5 mp, akkor meg 70/5*3.6 = 50,4. Szerintem egyébként a skodás azért vágott be a posztoló elé, mert jött valaki szembõl. Mindenesetre a biztosító vagy adott esetben a rendõr helyében én is ugyanarra kentem volna, akire te.
autózz! Vinné a bank az autómat 2012.01.14 08:42:00
Gabriella helyzete nem egyedi, a svájci frank alapú autóhitelekkel sokan elúsztak az utóbbi években. Különösen nagy gondot jelent az ilyesmi akkor, ha valakinek munkaeszköze is egyben a kocsi és azzal keresi a kenyerét. Közületek van, aki hasonló szituációba sodródott? Ti mit…..
Családi okokból viszonylag gyakran utazunk Romániába, egészen pontosan annak Partium nevű szegletébe, Szatmárnémetibe. Előrebocsátom, a napi érintkezés szintjén nekem az égvilágon semmilyen gondom nem volt a románokkal, soha nem büntettek meg, nem szívattak, egyáltalán, rendőr…..
Tornado86 2012.01.06 09:25:13
@1kutya:
Tudtommal a városok metropolisz övezetében nem kötelezõ, márpedig ahogy átjössz - ahogy az biztos beugrik - ott a "Zona metropolitana Oradea" tábla. Azonkívül pedig csak országútra (pirossal jelölt a tájékoztató táblán és a kilóméterkövön) és annál magasabb rangú útra kell, a kékkel jelölt megyei valamint a sárgával jelölt községi utakra nem szükséges. Valamint ott van, amit Papp Tibinek is írtam.
Tornado86 2012.01.06 17:40:11
@kicsidio:
Érdekes, hogy mentem 1310essel 150et és nem volt az még padlógáz. Pedig nem V-Power volt benne :)
Tornado86 2012.01.06 17:50:02
@kicsidio:
Ha az elektronika adja helyett a gázt, megeshet hogy nem megy 140nél többet :)
Először is boldog karácsonyt kívánok nektek, mert az valahogy kimaradt itt a blogon eddig! És ha már karácsony másnapja van, egy olyan posztot küldött Majki, amiben szerepet kap a szeretet (hm, ez milyen jól hangzott!). Azt persze gondolhatjátok, hogy nem olyan formában, ahogy az…..
Tornado86 2011.12.27 10:00:43
@petteri57:
Attól függ, melyik üzemanyag mennyire habzik tankolás közben.
likeyou Ilyenkor 2011.12.17 11:28:57
 ..
Tornado86 2011.12.17 11:32:52
Régen sok cikket olvashattunk arról, hogy mozgássérült engedéllyel rendelkezőket büntettek meg a parkolóőrök. Miután értelmetlen próbálkozás az egész, mintha csökkent volna ez a jelenség. Ám ezúttal törzsolvasónk,  Ganyager számára okozott meglepetést és nem tervezett…..
autózz! A záróvonal nem fal 2011.12.10 18:15:00
Ha nem is az, mégis úgy kellene venni, mert nem szabad rajta áthajtani. Úgy látszik egy folyamatos fehér csík mégsem tántorítja el a türelmetlen autósokat az ilyesmitől. Persze nyilván más a helyzet, ha egyértelmű akadály (lerobbant autó, baleset, stb.) miatt a záróvonalon…..
Tornado86 2011.12.10 18:44:04
@''autónepper.'':
Ahogy én mondom: folytonos nem betonfal (szerintem jobban hangzik). Alkalmazom is, amikor sietek vagy meguntam pl. a Királyhágó 1-1 szakaszán, ahol lehet biztonságosan elõzni csak épp tilos :) Bár máshol se tisztelem :D Na mind1, sokaknak elárulhatná pl. 1 Juan Pablo Montoya vagy épp 1 Lewis Hamilton nevû uriember a bátorsága titkát. Aki szerint meg ezek a helyzetek meredekek, azzal közlöm paliklacisan, hol kell 40-50nel cammogni:"És a FÜVÖÖN, A FÜVÖÖN" :D
Amikor tegnap olvastam, hogy megszűnik a 4 napos matrica, már meg sem lepődtem igazán, újabb lehúzás a burzsuj autósokról, róluk még mindig van mit. Nem is értem, mit tökölnek ezen ennyit az okosok a kupolás házban, miért nem csak éveset lehet kapni? És legyen kötelező is…..
Tornado86 2011.12.09 11:10:48
@kolompár szmélgol:
"Az M6-rol meg annyit, az egyik mernök nyilatkozta, hogy ha par kilometerrel odebb epül az autopalya, akkor nem kellett volna alagutat furni, es nincs ott környezetvedelmi terület se, es meg olcsobb is lett volna..." - osztom a véleményt, elég megnézni pl. Ausztriában az A2est.
Örülhet, aki jövőre szerezne autójogosítványt, hiszen a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium november végén kiadott rendelete szerint január 1-től megszűnik a rettegett rutinvizsga. De lesz még egyáltalán, aki ki tudja fizetni a tanfolyam árát, vagy ki tudja várni a hivatali…..
Tornado86 2011.12.09 00:39:30
@Red shield representative:
Felénk, Romániában is hasonló a rendszer, emlékszem is rá, hogy vezettem anno' 2004 októberében vagy 200m-t :) Azután bemutattam a rendõrnek 1 profi parkolást (sréhen járdára fel), kitöltötte a papírokat, oszt megvoltunk. Ami pedig az elméleti vizsgát illeti, kell tenni 1x a sofõrsuliban, hogy mehess a rendõrségre vizsgázni (2 kérdõives, mindkettõ sikeres kell legyen), valamint a gyakorlat napján reggel a rendõrségen egyet, azt 1 kérdõívvel, minden esetben 26 kérdésbõl 22re kell jól válaszolni fél óra alatt, viszont a 3 lehetõségbõl akárhány lehet jó, valamint ez a 26 kérdés tartalmazza az elsõsegélyt is. Aztán csak úgy az összehasonlítás kedvéért érdekelne, hogy mi a rendszer felétek.
A motoros szabálysértőket nehezebb elkapni, nemcsak gyorsaságuk miatt, hanem mert csak hátul van rendszám és egyesek annak vízszintesbe hajtásával érik el, hogy még azt sem lehet beazonosítani. Utóbbi időkben olyat is láttam (főleg choppereken), hogy a rendszám 90 fokkal…..
Tornado86 2011.12.08 11:22:38
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Vagy inkább ahol megmondja, mi a különbség a tengerész, a tûzoltó és a nõ között. Elõbb megvárom a válaszát, utána lelövöm :)
Tibor fotósorozataiból egy újabb adag következik. Bár ezúttal sem villamossín, sem vasúti átjáró nem állt rendelkezésre a trükkös megoldásokhoz, így is bőven talált olyan autósokat, akik nem bírták kivárni a sorukat és szabálytalan módon, pofátlanul kerülték ki a…..
Tornado86 2011.12.05 21:05:51
Én bizom akár ki is szálltam volna elállva az audis útját. Igaz ami igaz, vagyok 185 magas és úgy 105 kg, hogy a 75-80 kilókat mondókat kiokosíton: ez nekem nem lenne épp optimális, mivel közelítenék a csontváz kinézethez ezzel a testsúllyal :)
@Valamokka:
"Apumon szoktam szétröhögni magam, az ilyen sietős idegbajos Audikat sosem hagyja ki, hogy megszívassa:) Ebben a helyzetben biztos, hogy centire rááll az Audira, és mosolyogva széttárja a karját, hogy azt csinálsz, amit akarsz, de én innen nem mozdulok :D" - fiatal korában nem volt véletlenül nagy nõcsábász? :D
@''autónepper.'':
"ilyet mint az audi vagy a bmws már ezerszer csináltam . bár volt olyan is hogy szemből is jöttek az én sorom meg gurult elezdtem előzni a sort és büdös BORÁS direkt középre állt h ne férjek el csak rábaszott mert volt egy kamion ami lemaradt a szembe sávba és hát a lehetőséget kihasználva elé kerültem :DDD de látni kellet volna a fejét ahogy vigyorgott hogy azt hitte keresztbe tett nekem hogy úgy húzodott hogy ne férjek el csak hát aki ügyes megoldja az ilyen helyzeteket :)

az opelesnek meg igaza van nem fogok körbe menni a fél kerületen csak azért hogy hogy amit onnan is megtudok közeliteni kb 20métere plusba keringjek 5km ez teljesen elismert helyzet sztem" - na erre felénk 1-1 megszivatott valószinüleg rávágná:"Ó, hogy eszem azt a smekker (szó jelentése: agyafúrt) fejedet!"
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"A posztoló középvezető-beosztású, és szivatja az embereket, vagy csak az szeretne lenni, mert most őt szivatják? :)" - mondhatni Palik ügyesebben kompenzál :D
@D4D:
"Tibor! Te még nem jártál Olaszországban.

Monzában a zárt pályás, kavicságyon közlekedő villamos sínjén ugratnak át az autók, és célozzák be a napozóréten keresztül toronyiránt a saját paneltömbjüket." - na ezzel megmondtad a tutit, elvégre hogy máshogy mûködhetne egy férfi agya, mint célirányosan :)
Volt már alkalmam elképedni olyasmin, amire Tibor hozott fel két példát is. Az én esetemben az idióta hülyegyerek szépen ki is kerülte a félsorompókat a kispesti Derkovits Gyula utcát keresztező vasúti átjáróban, ami egyébként is tipikus abszolút beláthatatlan fajta. Vajon…..
Tornado86 2011.12.03 22:11:52
@''autónepper.'':
"pl én személy szerint azért megyek előre sorompónál ha nincs rendőr a sorba MERT nincs kekdvem végig előzni 25-30 autót ha az utolsó vok .... fogom előre megyek és senkit nem zavarok mert egy pillanat alatt tova száguldok ha szabad utat kapok :))) ilyen pl a sárospataki sorompó akárhányszor ott voltam mindig kaptam pirosat... na szépen előre megyek ha sorompó felemelekedik el is tünök nem látattok semmi sehol... MINEK előzem végig 15 balfaszt ha egyszere le is tudhatom őket??

ÉS TITEKET MI A FASZT ZAVAR EZ? NA HALLJAM AZ OKOSOKAT:)" - az az érzésem, azoknak az okosaknak alacsonyabb az IQ-ja az enyémnél, egyébként nekem is ismerõs a technika. Azt sajnálom ilyenkor, hogy nincs megafon a kocsik tetején, másképp elbeszélgetnék 1-1 dudáló komplexusossal :D
Tornado86 2011.12.03 22:18:18
@''autónepper.'':
1-1 esetben akár beszólva, hogy "Koma! Ez volt eddig a lassú tempó!"
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
És van ember: a suzukis, aki helyett az elektronika adja a gázt :D
Mai poszt mellé óvatosan fogyasszatok kávét, mert a kettő együtt sok lehet a vérnyomásnak. A történet szép példája annak, hogy egyesek külföldi rendszám mögé rejtőzve bármit megtehetnek, legalábbis azt hiszik. Jó lenne, ha nem így lenne és előkerülne a vétkes, elismerné a…..
Tornado86 2011.12.01 13:16:19
@pengusz:
@Ahamm:
Mindkettõtöknek: lehetõségként vetettem fel, azt se mondom, hogy igazam van, azt se, hogy nincs. Az viszont nektek is ismerõs szerintem, hogy a balesetbe keveredett emberek szeretik a dolgokat úgy szépíteni, hogy ezzel saját image-üket javítsák.
@Ahamm:
Az elõítélet dolgot innen neked kell bizonyítani, egyébként felém kb. olyan sûrûséggel bír a Suzuki, mint a fehér holló. Egyébként ugyanígy benne van a pakliban az is, amit írtál, sõt még egy rágyorsítás-"Hupsz nem jó ötlet"-satu eseménysort se tartok kizártnak, mégpedig azért mert a posztoló így akarta megnevelni az audist, aztán látta, hogy mégse megy, mire az audis ráhúzott, elkerülendõ a futómûve tönkretételét (pedig ilyen magatartással biztos a mellényzsebébõl cserélteti ki adott esetben). Egyébként pedig 100 vérprofiból (és itt nem az erõsködõkre - ha jobban tetszik, önjelölt Fittipaldikra - hanem a saját és az autója képességeit is kiválóan ismerõkre gondolok) 99 biztos azt mondja, hogy 1 balesethez legalább 2 hiba szükséges (ami itt akár makacsságot vagy túlzott kreszhuszárságot is jelenthet). Magunk között szólva az az érzésem, ha én vezetem a Swift-et vagy 1 akár nagyobb fékúttal rendelkezõ autót, elkerülöm a koccanást így vagy úgy (igaz ami igaz, ez emberismeret kérdése is a sztori alapján).
Tornado86 2011.12.01 13:23:05
@pengusz:
" <<Az autó márkáknak meg mióta van szerepe egy baleset kialakulásában?>>
Erről nem írnál egy posztot? :DDDDD
Főleg, hogy a vérprofi vezetők folyamatosan azt bizonygatják itt is, hogy alapból a suzukis volt a hibás, pedig nem ő hagyta el a helyszínt, nem ő előzött jobbról stb. stb." - 2009es romániai statisztika a vétkes fél által vezetett autómárka függvényében (számokat nem tudok mondani):
1.) Dacia (bár már kisebb az aránya, mint akár csak 5-6 éve)
2.) Mercedes
3.) Audi
Szerintem kitalálod a 4.et :)
@Tibi88:
Bullbar rulez, mi? :D
Tornado86 2011.12.01 14:01:34
@Emmett Brown:
Gondoltam is arra egyébként, bár a leginkább objektív a futásteljesítmény alapján történõ felmérés lenne. Bár szerintem így se olyan rossz a Dacia/Suzuki/Skoda (hol melyik) statisztikája. Tapasztalataim szerint egyébként újabban a BMW-sek kezdenek lenyugodni, az audisok meg kezdenek nagyon elszállni maguktól, nyilván nem számolom bele a tudjuk mind melyik kategóriát.