Adatok
Svald Cjelli
0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A tejet én gyerekkorom óta nagyon szeretem az UHT tejet viszont mindig is utáltam. (Azt hiszem gyerekkoromban nem is volt UHT tej, hanem ez is valahogy a rendszerváltozás után jelent meg).
Ideje rendet tenni tej témábanForrás: https://blog.aurumlight.com/2013/05/28/milk-pinup/..
Svald Cjelli
2022.10.01 13:13:13
Ha elég tejet és cukrot teszek a kávéba, akkor teljesen mindegy, hogy milyen kávéból készül. A növényi tej tulajdonképpen hidegen préselés helyett centrifugázott növényi olaj, semmi keresnivalója a kávéban. Ha valaki arra kíváncsi, hogy jó-e egy kávé, akkor semmit ne keverjen bele és akkor meg tudja különböztetni a különböző kávékat egymástól. Az UHT tej valóban a tej megcsúfolása, de nem csak azért problémás, mert ezt adják sok kávézóban. Az egyetlen eset, amikor el tudom fogadni a létjogosultságát az, amikor nincs lehetőség a friss (vagy kevésbé tökéletes esetben) az ESL tej hűtésére, de sajnos a kényelem mindent felülír és lassan arra kell rácsodálkozni, ha valahol még friss tejjel lehet találkozni.
Sarah Steffen író a High speed rail to displace flights amid airport chaos? (A nagysebességű vasút kiszorítja a repülőtéri káosz közepette a járatokat?) című cikkében bírálta a légi közlekedést, helyette a vasúti utazást ajánlja.
A most következő bejegyzés az ő élményeinek és gondolatainak…..
Short Trips - Rövid utak, hosszú élmények!
A 10 (+1) legdurvább turista lehúzó hely Európában
2022.01.09 16:32:07
Nincs olyan utazó, akit még ne vertek volna át a trükkös helyiek. Ez az utazás egyik sajnálatos velejárója. Taxisok, pincérek, eladók, piacosok… szinte mindenhol a pénztárcánkra éhes hiénákkal találkozhatunk. Persze, egy kis józan paraszti ésszel és odafigyeléssel gond nélkül megúszhatjuk ezeket a…..
Svald Cjelli
2022.01.11 15:08:54
@igazi hős: Voltam a Montparnasse torony tetején, a Diadalív tetején és az Eiffel-torony tetején is. Mindhárom helyről teljesen más a kilátás, a maga nemében mindegyik érdekes és megéri az időt és a ráfordított összeget. A Sacré Cœur is kiváló kilátó pont. A megfelelő időpont kiválasztásával egyikre sem lehetetlen úgy feljutni, hogy ne kelljen órákat sorban állni.
Vegyünk búcsút ettől a nem túl fényes évtől kivilágított villamosokkal! Nem volt időm mindet levadászni, de legalább egy részük meglett:
A 2-esen egy KCSV-t díszítettek fel LED-sorokkal. A szokásos "teljes felületen millió pontszerű fényforrás" megoldást idén is csak az UV kapta meg, a többiek…..
A most következő posztomat egy régi jóbarátom javaslatára készítettem, aki sok filmet és reklámvideót hiányolt a korábbi cikkemből.
Mindig volt egy ilyen tervem, hogy összegyűjteni egy helyre azokat a vonatos jelenteket, melyek nekem tetszettek. Most így az otthonülés kapcsán idő is jut rá. Tudom,…..
Svald Cjelli
2020.03.30 23:01:16
Nyár van. Az árnyékban egy hideg, frissen felpattintott doboz sör elég jólesik ilyenkor. Elég sokunknak jól esik, mert nyáron ugrásszerűen nő a sörfogyasztásunk. Az egyik közkedvelt sörfajta a lager, amit frissessége és letisztultsága miatt szeretnek nagyon sokan. Következzen a 14, országosan…..
Svald Cjelli
2019.06.21 15:32:57
@LordAlyr: Bekerült oda a soproni gyár is, ott van a 3. helyen, hiszen a sört gyártó cég neve Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., ezt a sört ott gyártják (Sopron, Vándor Sándor u. 1, 9400, forrás: www.heinekenhungaria.hu/a-vallalat/elerhetosegeink ).
Ha bekötött szemmel odateleportálnának a linzi főpályaudvar utasforgalmi csarnokába, elég nehezen tudnám megmondani, hogy nem Grazban vagy Innsbruckban vagyok:
Von Peter Holler - Eigenes Werk, CC BY-SA 3.0, Link
Ez persze nem feltétlenül baj, mert cserébe akár egy repülőtérrel is össze lehet…..
Nem is olyan régen még a távolsági vonatok elengedhetetlen tartozéka volt az étkezőkocsi is, ahol kényelmesen, asztalnál, étlapról válogatva kérhettünk főtt ételeket és italokat. Manapság viszont egyre ritkábban láthatunk ilyet a vonatokba sorolva.
A MÁV Nosztalgia egyik étkezőkocsija (kép…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
A közlekedés mint hobbi + egy kis közlekedéstörténet
2018.05.06 10:11:50
Én 2006 óta (tehát 12 éve) hobbi szinten BKV-val utazgatok városszerte. Na de hogyan lett egy egyszeri 2 megállós utazásból egy 12 éve tartó hobbi? Most kiderül! Plusz ehhez kapcsolódóan érkezzék egy kis közlekedéstörténeti áttekintés!
Életem első BKV-s utazása 2006 őszén volt, de ekkor még "csak"…..
A blogon már elég sokszor volt szó a Szovjetunió már-már beteges trolibusz-mániájának különböző vadhajtásairól. Írtam korábban a világ legkisebb településéről, ahol troli működött (az alig kétezres moldovai Solonceniről), a világ leghosszabb, közel 90km-es városközi trolijáról (mely a…..
Svald Cjelli
2018.04.06 10:03:34
@kvp: Köszönet a hivatkozásokért. Sajnos most olvastam a Kanden Tunnel járatáról a hivatalos oldalán, hogy ez lesz az utolsó éve, 2019 áprilisától elektromos busz fogja kiváltani. Pedig ez egy bakancslistás hely lett volna számomra, de kétlem, hogy ebben az évben el tudok jutni Japánba. :(
Több mint húsz éve annak, hogy először kerekedtem fel, hogy vonattal utazva jobban megismerhessem a világot. Első utamon még csak 13 éves voltam, így csak egy napra mehettem, és akkor sem messzire, mindössze a Kecskeméttől 100 km-re található Budapestig.
Vezérlőkocsik Cegléden, a fotó évekkel…..
Budapest-Kelenföld vasútállomás az elmúlt években rengeteget fejlődött. Ha lehet azt mondani, az elmúlt 10 évben itt történt valójában a legtöbb fejlesztés, mégis még mindig rengeteg tennivaló akad erre ahhoz, hogy valóban egy igazi, modern, XXI. századi átszállópont képét…..
Svald Cjelli
2017.11.27 19:10:33
@Jegkoko: Nálunk is épült alagút 2 pályaudvar közé, csak nem vonat jár benne, hanem a 4-es metró... Az sem véletlen, hogy Prágában is új vasúti alagút építésében látják a megoldást. (Szándékosan nem nyugat-európai példát hoztam, mert Barcelona, Koppenhága vagy Zürich, stb. szintje mind az elővárosi, mind a távolsági vasúti közlekedésben szerintem örökre elérhetetlen számunkra, de ez nem jelenti azt, hogy amin lehet, azon ne próbáljunk meg javítani.)
Jogász vagyok, nem tehetek róla. Arról persze igen, hogy jogász vagyok, csak arról nem, hogy sok mindent másként látok, mint a „normális” emberek.
Nagyon bátor tettnek tartottam Sárosdi Lilla első, második és talán még a harmadik megszólalását is.
Kép: Friss hírek
Imponáló őszinteséggel tárta…..
Ha a mitológiai figuráknak idézettségi mutatója (impakt faktora) lenne, mint a tudományos munkák szerzőinek, akkor Oidipusz minden bizonnyal az egyik legnagyobb mutatószámmal rendelkezne. Ezt leginkább Sigmund Freudnak köszönheti, aki megtette neki azt a szívességet, hogy…..
Svald Cjelli
2017.10.26 20:31:50
@ace22: Szerintem ez az évezred legjobb hozzászólásai között dobogós helyen van, ha rajtam múlna ez kerülne minden könyvbe megoldásként.
Munkáltatói márkaépítésről érthetően
Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017.08.08 16:35:44
A munkáltatói márka kölcsönös együtthatásban van a fogyasztói márkával, ugyanis egy ismert, pozitív imidzsű fogyasztói márka magával húzhatja a munkáltatói márkáról alkotott képet. A munkáltatóknak rossz hír, hogy ez a termék vagy szolgáltatás minőségromlásának tekintetében sajnos fordítva is…..
Egy barátom ajánlotta hónapokkal ezelőtt, hogy nézzük meg az 1975-ben Tenke Tibor munkájaként épült víztoronyházat Újpalotán, és csak most jutottunk el odáig, hogy nyélbe tudtuk ütni a dolgot. A ház elég messze van a belvárostól (Nyírpalota út 71., 7-es busz végállomása), kicsit már vidéken éreztük…..
Pontosítok, időnként megy. Legutóbb épp Felcsútra. Igaz, oda vitték. Nyíregyházi tartózkodásunk során felkerestem a Huszár sor mentén lévő Átrakót. A Nyírvidéki Kisvasút telephelye található itt, elhagyva, üzemen kívül. Bár a források szerint csak ideiglenesen van üzemen kívül. Mindenki…..
Tibi barátom már háromszor nyaralt nálam, és már kifogyott a közeli látványosságokból, így gondolt egyet és egészen Stuttgartig utazott ICE-vel, hogy a BMW Welt után a Mercedes Weltet is megnézhesse és körbefotózhassa.
Én idő hiányában nem tartottam vele, de megengedte, hogy…..
Ahogy az elmúlt év a Forma-1 jegyében telt, úgy az idei a vasút jegyében fog. A vojázsblogon idén sokszor lesz vonatokról, vasútról szóló cikk - rögtön itt az első, melyben Európa legmagasabban fekvő vasútvonaláról írok.
Az artouste-i keskeny nyomtávú vasút a Pireneusok…..
Ahol fát vágnak, ott forgács is van, ugye, illetve az nem hibázik, aki nem is dolgozik. A Kód című RTL Klub-vetélkedő pénteki adásában sikerült egy meglehetősen véleményes kérdést is betolni, amit egy sasszemű közlekedésbuzi olvasó ki is szúrt, és jelzett is nekünk,…..
Svald Cjelli
2012.11.20 11:04:21
@Yoss: Végülis így is igaz: az M2-es autópálya hossza pontosan 0 km. :)
Eredetileg csak azért szálltam vonatra, hogy végigutazzak a Gotthard-vasúton, még mielőtt felépül a Gotthard-bázisalagút, mely sokkal gyorsabbá, de egyben kevésbé látványossá is fogja majd tenni a Szent Gotthard-hágón való átjutást. Mivel arrafelé aranyárban mérik a…..
A múltkori, budaörsi villamosos bejegyzés után ma egy kicsit lazább tematikát választottam: egyvágányos kihúzóban végződő villamosvonalakat. Nem egyvágányosokat, nem egyvágányos hurokban végződőeket (ezekről majd talán később írok), és a teljesség igénye nélkül (mert…..
Svald Cjelli
2012.04.21 16:27:55
@Hamster: Pedig akkor még nem is tudtam, hogy mennyire kellene igyekezni. Nagy bánatom volt, hogy a zugligeti villamosnak már csak a használaton kívüli sínpárjaival találkoztam, pedig óvodába arrafelé vitt az utam minden nap, de sajnos erről már pont lemaradtam. A másik nagy csodálkozásom tárgya volt, amikor felfedeztem az egykori 64-es maradványait, de erről már csak nagyszüleim elbeszéléseiből tudtam meg, hogy egyáltalán létezett és merre is vezetett az útja. Anyukám a gyerekkorát pedig a Rákóczi úton töltötte, maradt utánanézek, hátha maradt valamilyen fényképes emlék az akkor arra járó 44-esről vagy 67-esről (Sajnos különböző okokból kevés kép maradt meg a családi albumokból.)
Külföldi közlekedésbarátok magyarországi barangolásainak eredményét bemutató sorozatomban ezúttal Észak-Pestre kirándulunk, Roy Makewell felvételei segítségével, melyek Geoffrey Tribe-on keresztül jutottak el hozzám.
Újpest és Rákospalota a nyolcvanas évek elejéig a…..
Azt hallani, hogy az új kormány meg akarja menteni a devizahiteleseket. Ám tegyék, de semmiképpen se az én pénzemből! Nekem nincs és nem is volt devizahitelem, semmi közöm az egészhez! Dobják össze a milliárdokat azok, akik miatt ez az egész helyzet kialakult! Fizessenek a…..
Eddig a két új erő mutatkozott be az MTV interjúsorozatában. A köztévé kezdeményezése egyébként megérdemli a biccentést, annál többet csak azért nem, mert ez volna a default elvileg. Kockázatos riporteri feladat, és ahhoz képest eddig egészen ügyesen teljesítették. A…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz