Adatok
maglew
0 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Októberben adják át a felújított Budai alsó rakpartot, a látványterveket most hozták nyilvánosságra. Az egyik képen találtunk egy érdekes részletet, a Bem rakparton futó bicikliutat átvezetik egy alagúton a Margit híd pillérje alatt. Ez azt jelenti, hogy nem kell majd…..
maglew
2009.06.22 16:22:38
Már nem azért, de ott nem a villamos fog járni, nem neki lesz csinálva az az alagút? Mert eddig arról szólt a fáma.
maglew
2009.06.22 16:45:13
@airdace:
Na azért kíváncsi leszek hogy lesz megoldva a 3 méteres szélesség mondjuk a Batthyány tér - Döbrentei tér között. Mert ha még időben gondolkodtak volna akkor a villamossínt ki lehetett volna helyezni egészen az út széléig, a mostani gazos/bokros terület megszünt volna, így esetleg külön lehetett volna választani a bringautat meg a gyalogló utat a rakparton, vagy legalábbis kb 1,5 méterrel szélesebb járdát lehetett volna felhúzni oda.
Dehát a sok okos tervező megint nem gondolkodott, maradt a gazos terület és a szűk járta, az emberek meg essenek el egymáson,.
Na azért kíváncsi leszek hogy lesz megoldva a 3 méteres szélesség mondjuk a Batthyány tér - Döbrentei tér között. Mert ha még időben gondolkodtak volna akkor a villamossínt ki lehetett volna helyezni egészen az út széléig, a mostani gazos/bokros terület megszünt volna, így esetleg külön lehetett volna választani a bringautat meg a gyalogló utat a rakparton, vagy legalábbis kb 1,5 méterrel szélesebb járdát lehetett volna felhúzni oda.
Dehát a sok okos tervező megint nem gondolkodott, maradt a gazos terület és a szűk járta, az emberek meg essenek el egymáson,.
A címben feltett kérdés nagyon fontos. Főleg az olyan vonalakon, ahol már járnak alacsonypadlós vonatok. Sajnos a MÁV nem tudja előre, milyen vonatokat fog majd kiadni a vonalra, így a menetrendbe pontosan azt sem tudja beírni, mikor jön olyan vonat, amire babakocsival vagy tolószékkel…..
Néhány hete egyértelmű jelei vannak, hogy valami készül a XIII. kerületi Gogol utcában, a napokban azonban a végső fázisba került az új bicikliút, illetve biciklisáv kialakítása. A Lehel tér és a felső rakparton futó bicikliút között készült most el egy összességében…..
Több ismerősöm is mondta már, hogy az, amit a MÁV-Start átszállási kapcsolatnak nevez, az több, mint siralmas. Tudni kell, hogy az „új” menetrendben több vidéki város csak úgy közelíthető Budapestről és az elővárosból, ha egy nagyobb állomásokon (pályaudvaron)…..
maglew
2009.06.09 16:06:13
@Comandante en Jefe:
Miért szemét, tán nem függ a témához és a csatlakozáshoz? Figyelő szedd le akkor ha úgy érzed sok olvtársat szavar
Miért szemét, tán nem függ a témához és a csatlakozáshoz? Figyelő szedd le akkor ha úgy érzed sok olvtársat szavar
maglew
2009.06.10 12:42:29
@Szaki Danee:
Barátom, ha késik a vonat az IC nem vár. Nem csak itt, Dombóváron sem. Elég ha 3 percet késik a vonat, akkor marad 2 vagy 1 perced átszállni. MÁV.
Barátom, ha késik a vonat az IC nem vár. Nem csak itt, Dombóváron sem. Elég ha 3 percet késik a vonat, akkor marad 2 vagy 1 perced átszállni. MÁV.
Századmilliméteren múlt, hogy nem vakult meg egy 23 éves fiatalember. Azon a vonaton ült, amit hétfőn megdobáltak Székesfehérváron. Az ablakok betörtek, az egyik szilánk sebesíttette meg a szemén és az arcán. Az ablakokat már kicserélték, de a szilánkok még látszanak. A…..
maglew
2009.06.03 13:09:49
Nem irigylem azokat, akiknek ismeretlen vonalon kell utazniuk. Velem is megesik, hogy egy megbeszélésre, találkozóra olyan járatokkal megyek, amikkel még sosem utaztam. A legtöbb helyen a buszvezetők nem mondják be a következő megállók neveit, vizuális tájékoztatás is hiányos. Így…..
maglew
2009.06.03 13:06:29
Olvasónk a minap az 55-ös buszon utazott. Amikor felszálltak az ellenőrök az utasok egy része lyukasztani kezdte a jegyét. Két ember nem lyukasztott, hozzájuk odament az ellenőr, de nem büntette meg őket, eltekintett a büntetéstől. A beszélgetésük végén megjegyezte: „Ezért…..
Mária egy felháborodott anya, akinek 13 éves gyerekét nem engedték be a Saturnba, hiába volt vele a 16 éves bátyja is. A felnőtt felügyelet megvalósulásához még 2 év hiányzott, így a kisebbnek kint kellett megvárnia a vásárlást. Mária szerint ez felelőtlenség a Saturn…..
Beköszöntött a nyár, egyre többen utaznak a Balatonhoz, és a Velencei tóhoz. Sajnos a tavak egyre rosszabbul közelíthetőek meg vasúttal, mert a MÁV-nál még mindig nem finomítottak a menetrenden (a hétvégin sem), a tömeg, a nyomorgás és az állás miatt pedig egyre dühösebbek az…..
maglew
2009.05.27 18:49:30
@Ice-Man:
Ha leszeded a birnga első és hátsó kerekét akkor szerintem a VOLÁNBUSZ aljában elfér utipoggyászként, és van gyorsabb klímás busz Balcsira már kora reggel is, még jegyért sem kell sorbaállni, megveszed online, kinyomtatod, és felmutatod a fecnit a sofőrnek. Na ez már Európai, dehát a MÁV....
Ha leszeded a birnga első és hátsó kerekét akkor szerintem a VOLÁNBUSZ aljában elfér utipoggyászként, és van gyorsabb klímás busz Balcsira már kora reggel is, még jegyért sem kell sorbaállni, megveszed online, kinyomtatod, és felmutatod a fecnit a sofőrnek. Na ez már Európai, dehát a MÁV....
maglew
2009.05.27 18:55:43
@ruba: A Kecskemét - Baja - Kaposvárt tovább lehetne vinni Fonyódra az is segítene a dolgon, csak nyáron nem kéne minden fűzfánál megállítani ezt az irányvonatot.
maglew
2009.05.27 19:01:17
@Comandante en Jefe:
Nem tudom hogy több vonat van-e a fővonalakon, gyerek koromban a 80-as évek derekán Agárdon nyaraltam, egymást érték a vonatok szergejes, Nohabos, meg V43-as vontatással, szerintem kb ugyanennyi vagy még több vonat járt a 30/A-n.
Akkoriban még Fehérvárról tolva jött az inga valamiért, és esténként Pestről ment egy vonat M41-essel, az tetszett mindig mert akkoriban nekem az különleges mozdony volt arrafelé, nagyon lassú volt, és már messziről hallottam a hangját. Nem tudom mi lehetett a végállomása és miért csak este ment ez, ha valaki tudja írja meg.
Nem tudom hogy több vonat van-e a fővonalakon, gyerek koromban a 80-as évek derekán Agárdon nyaraltam, egymást érték a vonatok szergejes, Nohabos, meg V43-as vontatással, szerintem kb ugyanennyi vagy még több vonat járt a 30/A-n.
Akkoriban még Fehérvárról tolva jött az inga valamiért, és esténként Pestről ment egy vonat M41-essel, az tetszett mindig mert akkoriban nekem az különleges mozdony volt arrafelé, nagyon lassú volt, és már messziről hallottam a hangját. Nem tudom mi lehetett a végállomása és miért csak este ment ez, ha valaki tudja írja meg.
Kávéautomata, fizetős Wi-Fi, különvonatok, áruszállítás és a vonatok ésszerű elosztása. Olvasónk szerint ezekkel lehetne a legjobban csökkenteni a MÁV kiadásait (megnövelni a bevételeit). Ezeken felül még több ötlete is van, ami fellendíthetné a vasút forgalmát: Hello!…..
maglew
2009.05.22 13:26:32
Jaina a jelek szerint ott követte el az Ősbűnt, hogy nem dobta ki a korábbi parkolójegyét. Olvasónk a baljós Vérmezőnél töltött egy szűk munkanapnyit egy továbbképzésen. Leparkolt, képződött, majd elment ügyet intézni, visszatért, újra leparkolt és megint megváltotta a…..
Nem tudom, tudtátok-e: "Az 1890-es évek végén, az 1900-as évek elején 3 villamosjáratot terveztek megvalósítani Kecskeméten. Ezekben az években hozták létre – teret hagyva a villamospályának – a Rákóczi utat, tervezték a Vásári utca (a mai Petőfi Sándor utca…..
maglew
2009.05.18 13:32:02
@mintir:
Mehetne a vasútállomástól kb az Alföld áruház utáni körforgalomban kéreg alatt, és akkor nem lenne probléma hogy ugrálni kell előlle.
Sőt be lehetne kapcsolni a Lajosmizsei valamint az Izsáki vasútvonalat is ebbe a projectbe, nyilván az Izsáki vonalon vissza kell állítani a személyszállítást, új megállóhelyek kiépítése, közvetlen vonatok indulásával Kalocsa, Kunszentmiklós, Kiskunhalas felé, tehát ilyen HÉV rendszerű vonal is lehetne
Mehetne a vasútállomástól kb az Alföld áruház utáni körforgalomban kéreg alatt, és akkor nem lenne probléma hogy ugrálni kell előlle.
Sőt be lehetne kapcsolni a Lajosmizsei valamint az Izsáki vasútvonalat is ebbe a projectbe, nyilván az Izsáki vonalon vissza kell állítani a személyszállítást, új megállóhelyek kiépítése, közvetlen vonatok indulásával Kalocsa, Kunszentmiklós, Kiskunhalas felé, tehát ilyen HÉV rendszerű vonal is lehetne
Olvasónk hetek óta gyűjti a vonatos észrevételeit, amit most megoszt velünk. Első panaszát az utastájékoztatással kapcsolatosan írja. Szerinte túl későn mondják be a Kelenföldre érkező és onnan induló vonatokat, ezért az átszállás szinte lehetetlen. Néhány hete is hiába…..
Bande' a múltkori, felségjelzés nélküli ál-Traubisodán fellelkesülve újabb gyanús terméket fotózott nekünk. Ezen már van címke, amin ezer utalás található a régi Traubira, az álangol szlogentől az "eredeti" bélyegig, van itt minden, vicces módon kivéve a Traubi…..
maglew
2009.05.14 08:49:09
www.traubi.hu itt van a BALATONVILÁGOSI Oldala, hogy melyik az eredeti a fene tudja, mert licenc szerint gyártották vagy 4 helyen a Traubit
maglew
2009.05.14 13:00:20
@lótumfaktum:
Lehet hogy jogerős a végzés, de mondjuk Te összehasonlítottad már a két Traubi ízét? Mert én igen, és gyermek koromban bizony a Balatonvilágosi ill. Szombathelyi íze közelítette meg a Traubi ízt. A ráthonyis Traubi valami ásványvízből van azért van olyan hülye utóíze.
Amúgy lehet hogy a névválasztásban pereskedés folyik, de ugye Balatonvilágoson is gyártottak traubit az alapanyag meg gondolom nem változott 30 év óta. Mellesleg ugyanez a cég gyártja Szombathelyen is a Traubit, és ezekben magnézium is található, a Debreceniben meg nincs.
Egyébként tök mindegy kinek van igaza, MINDKÉT CÉG MAGYAR, MAGYARORSZÁGON KÉSZÜL az ital, MAGYAR MUNKAERŐ, mi a fenének kell egyiket vagy másikat így lejáratni.
Ennyivel a TEJ szót is le lehetne védetni, mégis a Dráva környékén Drávatej, Alföldön Kuntej, Jászságban Jásztej gyár gyártja a TEJ-et, és ebből soha nem is volt még probléma.
Legyen az egyik Traubi, a másik meg Traubisoda, vagy Grapesoda.
mellesleg a MÁRKA üdítőt gyártják Budafokon, de én már ittam ilyen Traubis Márkát is, teljesen jó votl az is. Ahelyett hogy ezek a hülyék összefognának / felosztanák az országot és kampányolnának a Traubiért, piacot nyernének az amerikai gagyi cocacola meg pepsi cégekkel szemben, ehelyett pereskednek és lejáratják egymást. GRATULÁLOK, kinek lesz ez jó? Mert szerintem senkinek. Ez annyira MAGYAROS.
Lehet hogy jogerős a végzés, de mondjuk Te összehasonlítottad már a két Traubi ízét? Mert én igen, és gyermek koromban bizony a Balatonvilágosi ill. Szombathelyi íze közelítette meg a Traubi ízt. A ráthonyis Traubi valami ásványvízből van azért van olyan hülye utóíze.
Amúgy lehet hogy a névválasztásban pereskedés folyik, de ugye Balatonvilágoson is gyártottak traubit az alapanyag meg gondolom nem változott 30 év óta. Mellesleg ugyanez a cég gyártja Szombathelyen is a Traubit, és ezekben magnézium is található, a Debreceniben meg nincs.
Egyébként tök mindegy kinek van igaza, MINDKÉT CÉG MAGYAR, MAGYARORSZÁGON KÉSZÜL az ital, MAGYAR MUNKAERŐ, mi a fenének kell egyiket vagy másikat így lejáratni.
Ennyivel a TEJ szót is le lehetne védetni, mégis a Dráva környékén Drávatej, Alföldön Kuntej, Jászságban Jásztej gyár gyártja a TEJ-et, és ebből soha nem is volt még probléma.
Legyen az egyik Traubi, a másik meg Traubisoda, vagy Grapesoda.
mellesleg a MÁRKA üdítőt gyártják Budafokon, de én már ittam ilyen Traubis Márkát is, teljesen jó votl az is. Ahelyett hogy ezek a hülyék összefognának / felosztanák az országot és kampányolnának a Traubiért, piacot nyernének az amerikai gagyi cocacola meg pepsi cégekkel szemben, ehelyett pereskednek és lejáratják egymást. GRATULÁLOK, kinek lesz ez jó? Mert szerintem senkinek. Ez annyira MAGYAROS.
maglew
2009.05.15 10:58:00
@Bugreport:
Bazz, TE NEM ÉRTED HOGY A BALATONVILÁGOSI AZ EREDETI? Csak Licencből gyártani kezdték Debrecenben is ásványvízből. Ezért más az íze
Bazz, TE NEM ÉRTED HOGY A BALATONVILÁGOSI AZ EREDETI? Csak Licencből gyártani kezdték Debrecenben is ásványvízből. Ezért más az íze
Az egyik tavalyi sztrájk alkalmával Érd felsőn vártam a vonatot. Üldögéltem a padon, amikor befutott egy vonat Székesfehérvár felé. Nekem ugye ez nem volt jó, csak távolról néztem, milyen kevesen ülnek rajta. A vonat indulása előtt az előtérben megjelent egy 50 feletti kabátos…..
Na, és az vajon miért van, hogy Marcalit csak elmosódott foltokban lehet látni, míg Szegeden minden egyes utcát és házat könnyen ki lehet venni, ha a Google Maps-en nézzük? - veti fel a kényes kérdést SzigMa. És esélyt sem hagyva a menekülésre már üti is le a saját magának…..
Apa 11 éves lányát a buszvezető fölengedte jegy nélkül, az ellenőr viszont könyörületet nem ismerve leszállította a semmi közepén. A Volán jeges szívű alkalmazottja szigorúan veszi a szabályzatot, biztos soha egy haverja sem utazott jegy nélkül és zsebre sem…..
Kötött pálya
Butaságokat beszélnek az ütemes menetrendet támadó kaposvári fideszesek - Visszásságok vasutunk világából 56.
2009.05.05 20:00:00
Nem a menetrend rossz, hanem a pálya.
A butaság és rosszindulat pártsemleges. Szépen példázza ezt a régi igazságot egy civilnek álcázott kaposvári kezdeményezés. Annak idején lényegében hazavágta az ütemes menetrendet Szabó egykori miniszter (MSZP) ostoba rendelkezése a…..
A lenti levél is példa arra, hogy nem csak a biztonsági őrök, hanem az ellenőrök között is van néhány gyökér. Olvasónkra azért támadt rá az egyik, mert a szokásosnál egy kicsit hosszabb ideig kereste a táskája alján lévő érvényes –egyébként érvényes- vonaljegyet.…..
Elővárosi szárnyashajójáratokat indítana a Mahart-Passnave - jelentette be Spányik Gábor, a cég ügyvezetője. A terv akkor valósulhat meg, ha a "gazdasági és jogi akadályok eláhrulnak". Vagyis ha a cégnek sikerül pénzt szakítani a BKV bérleteiből.Az InfoRádiónak…..
maglew
2009.04.27 14:17:24
maglew
2009.04.27 14:18:11
Amikor a mellékvonalak megszüntetése –mint téma- előkerül akkor a legjobb baráti társaságok is két részre oszlanak. Van az első csoport, akik szerint szükség van a mellékvonalakra, és van a másik, akik szerint meg kell őket szüntetni, és buszokat kell járatni a vonatok…..
maglew
2009.04.22 13:32:28
@maglew: Drezinához hasonló.
Utas által működtetett dologról van szó, tehát mittomén havonta 1-2 alkalommal kéne csak ellenőrizni a szerkezeteket.
Utas által működtetett dologról van szó, tehát mittomén havonta 1-2 alkalommal kéne csak ellenőrizni a szerkezeteket.
Megkérdem a kedves utasoktól, hogy szerintük melyik a szebb: egy sima tag, vagy egy nagyobb felületen elmaszatolt tag? Ha csak ezek közül lehet választani, akkor szerintem inkább az előbbi, mert az valamennyivel szebb, mint a szétmaszatolt. Persze jobb lenne, ha egyáltalán nem lenne…..
maglew
2009.04.09 19:13:35
Hétfőn hajnalban Pusztaszabolcs állomáson a Váctól Beremendig közlekedő tehervonat kocsija kisiklott. Az esemény következtében az egyik sérült váltó miatt a pusztaszabolcsi karbantartó üzemből a FLIRT szerelvények nem tudnak kiállni, illetve karbantartásra beállni. Emiatt a…..
Olvasónk úgy látja, azért nincs pénz a vasúti mellékvonalak fenntartására, mert néhány kalauz lenyúlja a pénzt. A kis vonalakon mindenki ismer mindenkit, a kalauz is jó barátja az utasoknak. Egy ötvenesért mindent enged utazni: Kedves MÁV-figyelő! Budapest – Szolnok…..
Az ország legnagyobb környezetvédelmi beruházása folyik Budapesten, a Csepel-sziget északi csúcsán. Épül egy nagy szennyvíztisztító, aminek révén végre megoldhatóvá válik, hogy fővárosunk mocska ne tisztítatlanul folyjon a Dunába. Ennek keretében a budai oldalon zajlik a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz