Adatok
Binary_
0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Most folytatódik cikksorozatom az állásinterjúkról szóló panaszlevéllel (előzmények itt), amiben már a legkínosabb témákat érintjük. Szexuális élet, vallás, egyéb magánéleti momentumok, túlóra, fizetési igény, stílusbeli kifogások.
4. Hülyének nézelÉn egy…..
Folytatom a sorozatot az idézett olvasói levél további állásinterjús panaszaival. (előzmények: itt)
Képzeld el, van olyan, hogy valaki nem úgy jön interjúra, hogy 100%-ig biztos abban, hogy Nálatok akar dolgozni, sőt. Van olyan ember, akit egyáltalán nem érdekel, hogy egy…..
Binary_
2013.10.30 07:50:39
@HellsAngel: Nézd, én értem, hogy mit mondasz. Tényleg. Én szerencsés vagyok, olyan gimnáziumból jöttem, ahol nem csak tanárok, de pedagógusok is tanítottak, olyan dolgok iránt is felkeltették az érdeklődésem, ami iránt nem hittem, hogy valaha érdeklődni fogok. Utána jött az egyetem, ahol kilóra elvégezték a feladatokat, az érdeklődést - tisztelet a kivételnek - meg sem próbálták felkelteni. Csalódás volt. Nem is akarták, ez egy dolog (őt nem fizetik meg, az ő tárgyát úgyis mindenki utálja, hülyék vagyunk stb, sok ok volt), de nem is tudták, hiszen az ott tanító egyének tekintélyes többsége soha semmilyen formában nem tanult pedagógiát, retorikát.
Hogy nem keltette fel az illető a tárgya iránti érdeklődést, szeretetet, hát, ebben azért az oktató is felelős szerintem. Ha nem is mindenkit kéne, hogy érdekeljen, de azért százalékos arányban meglepő eredmények vannak oktató és oktató között, és nem feltétlenül függ ez az össze a tárgy nehézségével.
Az utolsó 2-3 évben már más volt, mert ott már a szakirányos tárgyakat leszámítva én szartam bele az egészbe látva, hogy nekem mindenféle tételeket kéne tudnom levezetni ahelyett, hogy végre valahára összedugnék egy kapcsolást. A legfőbb motiváció az volt, hogy végre elkerüljek onnét:) Szóval itt nem a tudás feleslegessége volt a gond (felesleges erős szó, de nem nagyon jut más eszembe az irodalomórán bebiflázott életrajzokról, földrajzos vaktérképekről, ahol 20-30 évvel ezelőtti ipart kellett felvázolni bizonyos európai városokban), hanem inkább a priorizálása.
Eljött több száz olyan diák erről a rangosnak ítélt egyetemről úgy, hogy nem tudja, mi az a relé, nem tud bebikázni egy autót, lövése sincs, mire jó egy kondenzátor, a tranzisztort és a transzformátort pedig összekeveri. Mivel több száz diákról van szó, nem lehet ezt csak rájuk fogni, bár kétségtelen, ez a mi hibánk is.
Két dolog közül lehet szerintem választani: vagy olyan funkciót lát el az egyetem, hogy megadja az alaptudást, megtantítja azt készség szintjén használni VAGY olyan légkörben és eszközökkel végzi az oktatást, hogy Téged arra motivál, hogy Magad szerezd ezt meg, kérdezz, érdeklődj, nézz utána, csináld. Mivel volt mindkét fajta oktatóból egész sok szerencsére, tudom, hogy egyik sem lehetetlen, és mindkettő nagyon hasznos a maga módján. De a Láger (én már csak így hívom) nagy általnosságban egyiket sem alkalmazta.
És arra most nem térek ki, hogy vannak olyanok, akik pont az ellenkezőjét végzik - az érdeklődőknek azt mondják, nem a tananyag része, rosszabb esetben még kicsinyesen kihasználják, aki suli mellett dolgozik, arról pedig egyenesen azt feltételezik, hogy az ördöggel cimborál.
Hogy nem keltette fel az illető a tárgya iránti érdeklődést, szeretetet, hát, ebben azért az oktató is felelős szerintem. Ha nem is mindenkit kéne, hogy érdekeljen, de azért százalékos arányban meglepő eredmények vannak oktató és oktató között, és nem feltétlenül függ ez az össze a tárgy nehézségével.
Az utolsó 2-3 évben már más volt, mert ott már a szakirányos tárgyakat leszámítva én szartam bele az egészbe látva, hogy nekem mindenféle tételeket kéne tudnom levezetni ahelyett, hogy végre valahára összedugnék egy kapcsolást. A legfőbb motiváció az volt, hogy végre elkerüljek onnét:) Szóval itt nem a tudás feleslegessége volt a gond (felesleges erős szó, de nem nagyon jut más eszembe az irodalomórán bebiflázott életrajzokról, földrajzos vaktérképekről, ahol 20-30 évvel ezelőtti ipart kellett felvázolni bizonyos európai városokban), hanem inkább a priorizálása.
Eljött több száz olyan diák erről a rangosnak ítélt egyetemről úgy, hogy nem tudja, mi az a relé, nem tud bebikázni egy autót, lövése sincs, mire jó egy kondenzátor, a tranzisztort és a transzformátort pedig összekeveri. Mivel több száz diákról van szó, nem lehet ezt csak rájuk fogni, bár kétségtelen, ez a mi hibánk is.
Két dolog közül lehet szerintem választani: vagy olyan funkciót lát el az egyetem, hogy megadja az alaptudást, megtantítja azt készség szintjén használni VAGY olyan légkörben és eszközökkel végzi az oktatást, hogy Téged arra motivál, hogy Magad szerezd ezt meg, kérdezz, érdeklődj, nézz utána, csináld. Mivel volt mindkét fajta oktatóból egész sok szerencsére, tudom, hogy egyik sem lehetetlen, és mindkettő nagyon hasznos a maga módján. De a Láger (én már csak így hívom) nagy általnosságban egyiket sem alkalmazta.
És arra most nem térek ki, hogy vannak olyanok, akik pont az ellenkezőjét végzik - az érdeklődőknek azt mondják, nem a tananyag része, rosszabb esetben még kicsinyesen kihasználják, aki suli mellett dolgozik, arról pedig egyenesen azt feltételezik, hogy az ördöggel cimborál.
Binary_
2013.10.30 07:52:29
@HellsAngel: és még egy fél gondolat - amit a munkáról írtál, mélyen egyetértek. Bár én azt jobban hiányolom, amit sosem tanítottak, nem azt, amire már nem emlékszem.
Binary_
2013.10.30 20:31:40
@Bambano: ez előtt értetlenül állok. De bízom benne, hogy fél év után már csak azokkal lesznek közös kurzusai, akik erre nem lettek volna büszkék. Tudjuk nevesíteni az intézményt, vagy legalább az irányt, ahol tanul?
Az előző poszt folytatása. Újabb jelöltoldali felvetések a toborzói telefonhívásokról. Az olvasói levél tovább taglalja a toborzói viselkedéstípusokat:
3. A fogalmatlanAz egyik legszórakoztatóbb, aki juniort keres legalább két-három év tapasztalattal. Ember, tudod Te, ki…..
Binary_
2013.10.18 16:07:53
@Zewadeluxe: Alapvetően mielőtt eldöntöm, hogy elmegyek-e egy interjúra (ami idő, nem ritka esetben akár több óra utazás is lehet egyeseknek), előtte meg kell tudnom pár kérdésre a választ. Az interjú előtt, mielőtt döntök, hogy megyek-e vagy sem. Nem az interjú alatt.
Semmi gond, feltenném a kompetens személynek a kérdéseimet, csak ehhez, ha elkérem, szükség lenne a kompetens személy elérhetőségeire. Ha nem adják meg, nem tudok kérdezni, akkor nem kapok választ a kérdéseimre, és akkor honnan tudjam eldönteni, hogy ez egy olyan pozi, ami jó lehet?
Semmi gond, feltenném a kompetens személynek a kérdéseimet, csak ehhez, ha elkérem, szükség lenne a kompetens személy elérhetőségeire. Ha nem adják meg, nem tudok kérdezni, akkor nem kapok választ a kérdéseimre, és akkor honnan tudjam eldönteni, hogy ez egy olyan pozi, ami jó lehet?
Binary_
2013.10.18 20:33:25
@Zewadeluxe: Itt végig arról van szó, hogy engem hívnak fel, és nem én jelentkezem...
Ezt a kérdést nagy divat volt feltenni állásinterjúkon egy időben, amiből csak az látszott, hogy a kérdező megtanulta az aktuális tananyagot, és alkalmazta is a gyakorlatban. A baj csak az, hogy ennek a kérdésnek álláskeresői oldalról nincs semmi értelme (valójában munkáltatói…..
Binary_
2013.08.13 12:48:43
@dr Kangörény: Igazából az érdekes az, hogy ezek után is kapok állásajánlatokat, úgy a helyek 75%-ánál. Eleve én soha nem jelentkezem sehova, engem keresnek meg - ezt indokolttá teszi ezt a kérdést részemről.
Egyfelől van egy mostanában keresett végzettségem, másfelől általában a HR-esek között is van olyan, aki értékeli az őszinteséget, és ennyiből megérti, mennyire nagy baromság, amit kérdez. Ha pedig a reakciómra kíváncsi, akkor láthatja, hogy nem vagyok kuka, és nem kapja meg az elvárt sablonválaszt sem. Aki azt várja, aki a semmitmondó választ tartja többre, az sajnos nem alkalmas HR-esnek.
Mivel egy állásra általában két-három ember jelentkezik, az első találkozón is már jelen van a szakmai vezető, akivel néha együtt mosolygunk az orrunk alatt az interjúztatón, aki haza tudna küldeni engem a lecsóba, ha lenne másik tucat jelöltje.
Egyfelől van egy mostanában keresett végzettségem, másfelől általában a HR-esek között is van olyan, aki értékeli az őszinteséget, és ennyiből megérti, mennyire nagy baromság, amit kérdez. Ha pedig a reakciómra kíváncsi, akkor láthatja, hogy nem vagyok kuka, és nem kapja meg az elvárt sablonválaszt sem. Aki azt várja, aki a semmitmondó választ tartja többre, az sajnos nem alkalmas HR-esnek.
Mivel egy állásra általában két-három ember jelentkezik, az első találkozón is már jelen van a szakmai vezető, akivel néha együtt mosolygunk az orrunk alatt az interjúztatón, aki haza tudna küldeni engem a lecsóba, ha lenne másik tucat jelöltje.
Így kampányol egy normális politikus, sajnos nem nálunk, hanem lengyel testvéreinknél."Vége az üres beszédnek Elég a hülye háborúkból Világi állam Méltó élet Szabadság Ez az én célom Szavazz okosan!" ..
Binary_
2011.09.29 14:42:24
Küldte: EndrúBoy..
Binary_
2011.06.10 18:38:41
@yanchi345: Nem nehéz annyit letenni az asztalra - diploma után ott rohadsz még 5-10 évet, a hallgatókkal anyagot gyűjtetsz a disszertációhoz, aztán megtartod a szükséges óraszámot, néha publikálsz másik 10 emberrel két-három oldalt...
És de, én tettem nekik szívességet azzal, hogy egyáltalán bementem a kritikán aluli színvonalú óráikra:)
És de, én tettem nekik szívességet azzal, hogy egyáltalán bementem a kritikán aluli színvonalú óráikra:)
Inkább nem mondanánk semmit.
..
Binary_
2010.12.17 16:43:10
@mchn: Faszfejkém! A műveltség egy mérnök esetében is létkérdés, a különbség az a bölcsészhez képest, hogy a műveltséghez egy (használható) szakma is társul. Nálunk a nyelvtudás nem a megélhetés forrása (próbál lenni), hanem az egyik alapvető kelléke.
Érdekes kérdéssel keresett meg minket, egyik olvasónk. A felsőoktatásban uralkodó állapotok miatti tiltakozásként nem venné át a BA diplomáját. Kérdése arra vonatkozik, hogy mehet-e így tovább MA-ra, illetve van-e ennek bármilyen jogi következménye. Szia! A véleményedre…..
Helicobacter kommentjét találtuk érdemesnek arra, hogy az Elégséges orvosok posztra válaszként megjelentessük. Érdekes egy orvosis szemszögéből látni a dolgokat, azért annyit hozzátennék, hogy a Btk-n sem két nap egy vizsgafelkészülés, még puskával sem... Úgy érzem,…..
Binary_
2010.01.27 11:03:30
@ktami:
Az a baj, barátom, hogy a mérnöki pályán a vizsgaidőszak egy sétagalopp, nálunk a szorgalmi olyan 3 hónapon át, mint a bölcsészek viszaidőszaka (ami sacc/kb egy hónapos). Az orvosin pedig mindkettő rémálom, ezért legyen ott a kettesnek is tisztelet. Nem véletlen, hogy külföldön a magyar rezidensek esetében nincsen szűrés, bárkit örömmel várnak. Vajon a magyar bölcsészekkel is így van?
Amúgy meg, ha bölcsészkarra mégy nyelvtudás nélkül, akkor igen, Veled van a baj, de igenis elvárható, hogy 3 év alatt megtanulj egy nyelvet felsőfokon, ha csak ezt csinálod.
Mérnökként három nyelvvizsgám van, kettő felsőfokú és egy középfokú. Nekem ehhez nem kellett tíz év, ahogy írtad, de még egyetemen sem kellett ezt hűdenagyon tanulni, mint egy bölcsésznek. Azt kéne látni, hogy egy nyelv az szükséges, de nem elégséges tudás.
És igaz, bölcsészekre szükség van. Csak nem ennyire, és nem ilyen alacsony színvonalon, éppen ezért ne lehessen bármelyik nyelvszakos bölcsészből nyelvtanár.
Az a baj, barátom, hogy a mérnöki pályán a vizsgaidőszak egy sétagalopp, nálunk a szorgalmi olyan 3 hónapon át, mint a bölcsészek viszaidőszaka (ami sacc/kb egy hónapos). Az orvosin pedig mindkettő rémálom, ezért legyen ott a kettesnek is tisztelet. Nem véletlen, hogy külföldön a magyar rezidensek esetében nincsen szűrés, bárkit örömmel várnak. Vajon a magyar bölcsészekkel is így van?
Amúgy meg, ha bölcsészkarra mégy nyelvtudás nélkül, akkor igen, Veled van a baj, de igenis elvárható, hogy 3 év alatt megtanulj egy nyelvet felsőfokon, ha csak ezt csinálod.
Mérnökként három nyelvvizsgám van, kettő felsőfokú és egy középfokú. Nekem ehhez nem kellett tíz év, ahogy írtad, de még egyetemen sem kellett ezt hűdenagyon tanulni, mint egy bölcsésznek. Azt kéne látni, hogy egy nyelv az szükséges, de nem elégséges tudás.
És igaz, bölcsészekre szükség van. Csak nem ennyire, és nem ilyen alacsony színvonalon, éppen ezért ne lehessen bármelyik nyelvszakos bölcsészből nyelvtanár.
Sok szó esett már az arctalanná vált felsőoktatásról, illetve arról, hogy egyes főiskolák és egyetemek diplomagyárrá alakulva ontják magukból a felkészületlen hallgatókat. Levélírónk saját tapasztalatát osztja meg velünk, megmutatva, hogy az oktatóknak is nehéz ebben a…..
Leslie jóvoltából olvashatjuk az MTI hírét, miszerint a felsőoktatásban tanuló hallgatók elégedettek a viszonyokkal, az oktatók ennél sokkal kritikusabban szemlélik a helyzetet. MTI A hallgatók elégedettek a felsőoktatás színvonalával, az oktatók már jóval kevésbé.…..
Hát, itt van. Eddig kellett rá várnunk. Évek óta kongatják a pedagógusok a vészharangot, hogy baj van, gyorsan valamilyen megoldást találjunk ki, fékezzük meg az erőszakot, ne engedjük be az életünkbe, a gyerekeink közelébe, de hiába. Lövések dördültek a Pécsi…..
Binary_
2009.11.27 21:45:31
Egy nagyon meglepő levelet kaptunk, közzétesszük, bár eleinte gondolkoztunk, hogy komolyan gondolja-e egyáltalán a levélíró. Sok a vitathatlan igazság abban, amit leír, de az általa kínált megoldás legalábbis megkérdőjelezhető. Gondolkodjunk együtt! Nem vagyok tanár, de…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Voltam olyan interjún, ahol látszott, hogy az interjúztató ért ahhoz, amit csinál, amit kérdez. Bár nem én lettem a befutó, korrekten meg is indokolták, hogy miért, de életem talán legjobb interjúja volt. Elégedetten jöttem el, partnerként kezeltek."
Elhangzott itt a kulcsszó: partnerként. Ennyi a titok nyitja.