Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vieron82

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A vasárnapot megint mindenféle hegyoldalakon töltöttem a közismerten csúnya Semmering-hágó környékén. Természetesen nem a flórát vagy faunát kutattam, hanem vonatokra vártam, Mürzzuschlagban ugyanis aznap rendezték meg a Nemzetközi Vasúti Nosztalgiatalálkozót, amire számos…..
Újra transzatlanti járatok indításáról beszélnek a Ryanair vezetői. Nem semmi lenne, ha valóban 100 euró alá nyomnák az átlagos jegyárat, de ehhez az kellene, hogy be tudjanak szerezni olcsón egy nagyobb széles törzsű flottát és az sem árt, ha tartósan alacsonyan marad az…..
2perc A jó barátnő 2011.12.12 18:31:00
2perc.blog.huvid4u.init(320,240,"W97qF890kJ","4O5mKW7UTj",1); ..
Vieron82 2011.12.25 13:49:08
@Szekeres Sándor:

Dehogy nincs. Egy jó barátnő mellett nem kell a pornófilm gyűjtemény... :)
Vieron82 2011.12.29 20:53:53
@Vincenzo90: Gratulálunk a Grammar Nazi achievmenthez. :)
Lassan két hónap telt el azóta, hogy élesedett az iWiW új dizájnja. Akkor azt írtam, hogyKözösségi szájtok növekedése, sikeressége, szerethetősége ugyanis még soha nem múlt a dizájnon. A jó, szép, funkcionális dizájn webes szolgáltatások esetében az alap. Az alap, ami…..
Ráadásul a Monarchia legkietlenebb szegletébe. És mi, a hőn szeretett alattvalói csúful cserbenhagytuk, közeledését visszautasítottuk, szolgálatát megtagadtuk.   Értem én, hogy a nagytermészetű, szapora utódnemzésről álmodozó császár megunta a karcsú és kényeskedő…..
Vieron82 2010.03.07 21:25:46
@Jermann Kálmán:

Az ár az Öbb-től származik, 2.1 millió euró/darab.

Az akkori Railion (most DB Schenker) akart megszabadulni a 25 darab 182-es Taurustól, 2.3 millió euró/darab áron, de csak egyben adta volna mind a 25 gépet, így végül mentek a DB Regiohoz.

A Bosnyákok sem vételen, hanem bérlésen gondolkoznak, és ha lesz valami a boltból, akkor az Öbb TS fogja kiképezni az ottani dolgozókat a karbantartásra.

Egy null kilométeres Traxx valóban 3.1 millió euró, de a korábbi széria 7-8 éves, közel 2 millió km-et futott darabjai szintén valahol 2.2-2.5 millió euró körül mozognak.

Ilyen árak mellett nem véletlen nem tolonganak a Sissykért. A bosnyákok is azért rá kacsingatnak, mert viszonylag könnyű (76 tonna) a Traxxokhoz (82-85 tonna) és a Taurusokhoz (84-87 tonna) képest, az ottani pályaállapotok mellett ez meg nem elhanyagolható tényező. A terepviszonyokat annyira nem ismerem arra vasúton, nem tudom mennyire fogják tudni őket használni.
Vieron82 2010.03.08 06:43:21
@Jermann Kálmán:

Számold bele, hogy a gépeken lízing szerződés van.
AZ Öbb olyan árat kreált, amiből fedezni tudja a lízing költségek fennmaradó részét, és futja egy fővizsgára is.
Érthető módon nem fogja veszteséggel eladni a gépeket.
A többi között azért is hanyagoltam mostanában a blogomat, mert rákaptam a vonatos számítógépes játékokra. Egy kollégám nyomán újra elővettem a Railroad Tycoon legelső, DOS-os verzióját, vicces egy - az akkori, talán EGA-felbontásnak megfelelő - apró ablakban…..
Nagyon sokszor írt már az Index és a Kötött pálya is az új Traxx mozdonyokról, amelyekből 25-öt vásárol a MÁV (ugyanekkora mennyiségre van még opciója). A gazdasági válság miatt ugyanis nehezen jött össze a járművek finanszírozása, az erről szóló tender egy évvel…..
Vieron82 2010.01.23 18:45:59
@Daniel M.:

Megint okos akarsz lenni. A Siemens és a Bombardier is gyárt 4 áramnemű mozdonyt, a Skoda árának feléért.
Aztán a Taurus 7000kW, a Skoda 109E gépe 6400kW. Szerintem ez kevesebb.
Arról nem is beszélve, hogy a Taurus maximális vonóereje 300 kN, a Skoda gépé 275 kN.
A beépített teknika meg kb öt évvel ezelőtti...
Vieron82 2010.01.23 18:48:48
@polihistor:

" És a románok, vagy a kinaiak? "

A románok kb 20 évvel ezelőtti teknikával gyártanak mozdonyokat, egyedül a az egyenirányítókban van némi fejlesztés, és nem olcsóbbak mint a Taurus.
A kínaiak meg Siemens és Bombardier licenc mozsdonyokat gyártanak.
Vieron82 2010.01.23 18:49:25
Mindenki tudja, mert hallott róla a tévében, rádióban, olvasta az újságban, vagy mert éppen aktív résztvevője/passzív tűrője: a BKV-dolgozók tartósan kiállnak az érdekükért. Mondom ezt, hogy tartósan, pedig ez még csak a harmadik napja volt, ami ugye szinte semmi ahhoz képest,…..
Vieron82 2010.01.18 09:50:24
@Bahndie: Kedves \"Erkettes"\ kolléga!
Valami be van nekem igérve, amit nem tetszik teljesíteni... :)
Vieron82 2010.01.18 16:01:07
@Bahndie: MACtalállak bárhol... :D
Vieron82 2010.01.18 16:01:34
@Vyca: Hát ez még bőven karácsony előtt igérte... :D
Tegnaptól Pécs Európa (egyik) kulturális fővárosa. Ennek apropóján a MÁV Nosztalgia Kft. különvonatot indított a megnyitási ceremóniára. Zsúfolásig megtelt; de miért nem megy minden hasonló eseményre ugyanilyen? Alaptermészetünk szerint szeretjük könnyed, oldott…..
A budapesti agglomerációban lakó boldog vonatozók érthetetlen módon nem használhatják a BKSZ-es (Budapesti Közlekedési Szövetség) bérletüket az Intercity vonatokon. A bérlete hiába jogosítja fel olvasónkat, Tomot arra, hogy Budapestig vonattal menjen, az IC-re nem elég megvennie…..
Az üres vonat nem számít bele a MÁV Start teljesítményébe, a volt miniszter csak az utasokat szállító szerelvények útját korlátozta. Ez a poszt a tegnapi folytatása. Abban arról írtam, hogy a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon fontos, évek óta megszokott, kihasznált vonatokat…..
Vieron82 2008.12.30 10:03:45
@Kotit: "Tavanic: neked meg azt nem hiszem el, hogy van ennél lejjebb. "

Pedig jobb, ha elhiszed. Én 2004 Augusztusától 2008 Áprilisig dolgoztam a Mávnál mint mozdonyvezető. Ez alatt az időszak alatt egyetlen olyan mozdonnyal sem találkoztam, amin nem volt valami olyan hiba, amimiatt a hatályos szabályok szerint nem szolgálatképtelen. Mégis felvettem a munkát és használtam a mozdonyt, hogy nem szopassam az embereket, hogy legyen mi vigye a személyvonatot. DE ugyanezt el tudja mondani magáról egy kocsivizsgáló, aki a személykocsik műszaki ellenőrzését végzi. HA mindent a szabályok szerint csináltunk volna, 1 darab voant nem indult volan el. És ez a mai napig így van, ezért is léptem le a Mávtól.